Karlstad: Momsspecialist till Klaravik

Hitta ansökningsinfo om jobbet Momsspecialist till Klaravik i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-02 // Varaktighet: Heltid

MOMSSPECIALIST TILL KLARAVIK
ARBETSUPPGIFTER
I rollen kommer du att ingå i vårt kundreskontrateam som är en del av ekonomiteamet. Här kommer du främst att arbeta med momsfrågor tillsammans med dina närmsta kollegor, våra auktionsmäklare och säljande kunder. Du kommer att hantera flera olika ärenden av varierande karaktär. Som momsspecialist på Klaravik är du tillsammans med andra team i hög grad delaktig i affären, även som stödjande funktion för våra dotterbolag i Danmark och Finland. Du kommer också att vara med och bidra till Klaravikgruppens utveckling genom att vara delaktig i vårt ständiga arbete med att utveckla och förfina processer, rutiner och arbetssätt. Förutom kundreskontrateamet består ekonomiavdelningen av ett redovisningsteam, CFO, redovisningsspecialist och controllers. Vi arbetar alla nära affären med kunden i fokus. Exempel på arbetsuppgifter:
  Som sakkunnig i moms- och redovisningsfrågor stötta våra auktionsmäklare och säljande kunder
Kontrollera, och säkerställa momshantering på våra auktioner
Hjälpa och guida våra säljande kunder vid frågor som rör dödsbon och fullmakter
Löpande identifiera behov av utveckling i vår momshantering
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi tror att du som söker har erfarenhet av kundkontakt och god kunskap gällande moms. Du är lyhörd, kommunikativ, pedagogisk och duktig på att motivera och förklara, inte minst över telefon, så att andra förstår. Du tycker om att skapa ordning och struktur för dig själv och bidra till laget. Du ser dig själv som en prestigelös, nyfiken och social person med en stor portion eget driv - där maximal kundnytta alltid kommer i första rummet.
  Högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik alternativt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Momsspecialist är en direktrekrytering där du blir anställd av Klaravik, som tillämpar 6 månaders provanställning. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Eterni Sweden. Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

VAD VI ERBJUDER
En arbetsplats i härliga lokaler i expansiva och populära Inre hamn i Karlstad. Här sitter vi i nyrenoverande kontor med kort avstånd till citykärnan och med gym och restauranger in på knuten. På Klaravik har vi 6 veckors semester, friskvårdsbidrag, pensionslösning och sjukvårdsförsäkring. Men framför allt tycker vi om att göra saker ihop så som träning, friskvårdsaktiviteter, AW’s och kick-offer.

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Redovisningsekonom.

Verksamhetschef till Redovisningsföreningen

Läs mer Jun 13
Om dig
Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta med ekonomi och som trivs i en vardag med varierade uppgifter och högt tempo. Du är van att ha flera saker i gång samtidigt och arbetar strukturerat och lösningsfokuserat.
Som person är du lyhörd, ödmjuk och trygg i mötet med både kollegor och kunder. Du har ett professionellt förhållningssätt och ser värdet i god kommunikation och samarbete.
Du tycker om att ta ansvar – något som är centralt i den här rollen, där du kommer att ha en nyckelposition med helhetsansvar för verksamheten. Har du tidigare haft en ledande befattning är det meriterande, men det är inget krav. Erfarenhet av att arbeta med ekonomiska frågor i ideella föreningar är ett extra plus, men inte ett måste.
Det här är en roll för dig som vill vara en stabil och samordnande kraft i organisationen, med god överblick och förmåga att driva arbetet framåt. Om tjänsten 
I rollen kommer du att växla mellan att stötta och utveckla Redovisningsföreningens arbetssätt och personal samt arbeta externt mot föreningens kunder. Du förväntas ta ansvar, fatta beslut och bidra till att skapa struktur, stabilitet och effektivitet – både internt och i kundrelationer.
För att lyckas i rollen behöver du ha god förståelse för helheten i en ekonomifunktion och vara trygg i dina ekonomiska kunskaper. Du är en viktig resurs och ett stöd för både medarbetarna och kunderna, och din kompetens skapar förtroende och arbetsro.
Redovisningsföreningen arbetar i ekonomisystemet Hogia, och du rapporterar direkt till föreningens styrelse. Rollen innebär även att du ansvarar för och genomför medarbetarsamtal, leder lönerevisioner och har en aktiv roll i styrelsearbetet.
Vi lägger stor vikt vid att du är en lagspelare som kan smälta in i teamet, bidra till en god arbetsmiljö och leda med både tydlighet och omtanke. 
Om Företaget   
Redovisningsföreningen är en ideell samorganisation med kontor i Karlstad. Med ett team på sex medarbetare erbjuder de professionella redovisnings- och lönetjänster till sina medlemsföretag. Föreningen arbetar med en bredd av verksamheter, däribland aktiebolag, enskilda firmor, ekonomiska och ideella föreningar samt bostadsrättsföreningar. Fokus ligger på kvalitet, effektivitet och moderna arbetssätt för att leverera kostnadseffektiv ekonomiadministration.
Vill du veta mer om verksamheten och deras arbetssätt? Besök gärna redovisningsföreningen.se för mer information.
Om processen
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johan Cederholm på 072-216 04 51 eller via e-post: johan.cederholm@linck.se.
Sista ansökningsdag är den 16 augusti. Urval sker i samband med sista ansökningsdag. Vi ser fram mot din ansökan.

Ansök nu

Lön- och redovisningsekonom – Maskin Väst

Läs mer Jul 4
Om tjänsten
Maskin Väst söker en redovisningsekonom till en bred och verksamhetsnära roll – perfekt för dig som vill kombinera självständigt ansvar med nära samarbete i ett företag där du får bidra till utveckling och lönsamhet.
I rollen arbetar du tätt tillsammans med vår ekonomichef, som du också rapporterar till. Tillsammans ansvarar ni för ekonomifunktionen och stöttar verksamheten med ekonomisk uppföljning, rutiner och processer. Förutom traditionella redovisningsuppgifter som löpande bokföring, löneadministration, skattedeklarationer och månadsrapportering, kommer du även att få arbeta med affärsnära och projektbaserade uppgifter. Det kan till exempel handla om att följa upp projektkalkyler, analysera kostnadsstrukturer eller ta fram beslutsunderlag – ett arbete som liknar ett controlleransvar i mindre skala.
Du blir en viktig del av ett engagerat team i Karlstad, där vi värdesätter struktur, prestigelöshet och ett öppet klimat. Hos oss får du möjlighet att växa i rollen, påverka processer och bidra till utvecklingen i ett bolag med korta beslutsvägar och stort hjärta för både kunder och kollegor.
Arbetsuppgifter
Löpande redovisning
Månadsbokslut
Löneadministration
Skattedeklarationer
Stöd i budget- och prognosarbete
Projektuppföljning och affärsnära analyser
Dagligt samarbete med ekonomichefen i ekonomiska och administrativa frågor

Tjänsten är heltid och tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Karlstad.
Om dig
För att trivas i den här rollen tror vi att du har några års erfarenhet av redovisningsarbete och känner dig trygg i det löpande ekonomiarbetet. Du är noggrann, strukturerad och van att ta ansvar för dina arbetsuppgifter, samtidigt som du uppskattar att samarbeta och vara en del av ett team där ni löser saker tillsammans.
Du trivs i en roll där du får kombinera självständigt arbete med dagligt samspel med ekonomichef och övriga kollegor. Du är lösningsorienterad, kommunikativ och har en god förmåga att planera och prioritera ditt arbete.
Vi ser gärna att du har:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Flerårig erfarenhet av löneadministration, redovisning och rapportering
Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av Visma Lön eller liknande system samt innehar B-körkort.
Om oss
Maskin Väst är en av Sveriges ledande återförsäljare inom entreprenad-, lantbruks- och skogsmaskinsbranschen. Vi erbjuder nya och begagnade maskiner, reservdelar, tillbehör och service, och är en helhetsleverantör för våra kunder. Vi strävar efter långsiktiga kundrelationer och att alltid ligga i framkant inom branschen. Koncernen har verksamhet i Karlstad, Kumla, Mariestad och Trollhättan, omsätter ca 650 miljoner kr och har 70 medarbetare anställda. Denna roll som Lön- och Redovisningsekonom är placerad på företagets anläggning i Karlstad.
Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på bengt.liback@tacting.com eller Linette von Bargen på linette.vonbargen@tacting.com. Många av oss är nu på semester så återkopplingen kan ta lite längre tid än vanligt, men skickar du ett mejl så återkommer vi när vi är tillbaka!
Välkommen in med din ansökan senast 31 juli.

Ansök nu

Redovisningsekonom sökes! - Karlstad

Läs mer Jun 2
?Vill du arbeta brett med redovisning och samtidigt vara ett viktigt stöd i ekonomiska frågor inom olika projekt? Vi söker en redovisningsekonom som trivs i en varierad roll med både operativa och analytiska uppgifter. Här får du möjlighet att bidra med din kompetens i en organisation som värdesätter noggrannhet, samarbete och utveckling.
Om tjänsten
Vi på Perido letar nu efter en redovisningsekonom till vår kund, en myndighet som ansvarar för att genomföra nationella beslut på regional nivå. Tjänsten är placerad i Karlstad.
Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom har du en viktig roll i att stödja verksamheten med ekonomisk expertis, både i den dagliga driften och inom olika projekt. Du arbetar nära chefer och projektledare och bidrar med analyser, uppföljningar och ekonomisk planering. Arbetet är varierat och innefattar både strategiskt och operativt stöd, med fokus på noggrannhet och proaktivitet.
Exempel på arbetsuppgifter:
Ge ekonomiskt stöd i olika projekt under hela projektcykeln
Stötta chefer med budget, prognos och uppföljning i Hypergene
Följa upp, analysera och presentera ekonomiska resultat
Utföra löpande bokföring av olika anslag
Hantera andra vanligt förekommande ekonomiska uppgifter inom enheten

Dina egenskaper
I rollen som redovisningsekonom är det viktigt att du är noggrann, analytisk och har ett strukturerat arbetssätt. Du trivs med att arbeta med siffror och har ett öga för detaljer, samtidigt som du förstår vikten av helhetsperspektiv i ekonomiska sammanhang. Du tar egna initiativ, är ansvarstagande och ser till att arbetet drivs framåt på ett effektivt sätt. Då rollen innebär mycket samarbete med andra funktioner och chefer är det också viktigt att du är kommunikativ, serviceinriktad och har lätt för att skapa goda relationer. Din förmåga att anpassa dig till förändrade förutsättningar och lösa problem på ett konstruktivt sätt är avgörande för att lyckas i rollen.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Högskole-/universitetsexamen i ekonomi eller erfarenhet som av kund bedöms som likvärdig
Minst ett års erfarenhet av liknande arbete
Goda eller mycket goda kunskaper i Excel
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i sex månader. Start i början av augusti.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Charlotte Crowley som kan nås på mejl charlotte.crowley@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35291 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Redovisningsekonom | Jefferson Wells | Karlstad

Läs mer Jun 16
Är du en erfaren redovisningsekonom som trivs med att arbeta operativt och självständigt? Vi på Jefferson Wells söker nu en redovisningsekonom till ett spännande konsultuppdrag hos vår kund i Karlstad. Vill du utvecklas i din roll som redovisningsekonom tillsammans med oss på Jefferson Wells? Välkommen med din ansökan redan idag!

Ort: Karlstad
Start: Omgående
Uppdragslängd: Konsultuppdrag under 6 månader, med möjlighet till förlängning


Om jobbet som redovisningsekonom:

Som redovisningsekonom hos Jefferson Wells, på uppdrag hos vår kund i Karlstad, kommer du att arbeta operativt med löpande redovisning och ekonomiadministration. Du förväntas ta eget ansvar och bidra med din erfarenhet i det dagliga arbetet. För rollen ser vi dig som är självgående, lösningsorienterad och har en god förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

* · Löpande bokföring och avstämningar.
* · Månads- och årsbokslut.
* · Moms- och skattedeklarationer.
* · Hantering av leverantörs- och kundreskontra.
* · Rapportering och analysarbete.
* · Samarbete med revisorer och andra externa parter.
* · Förbättringsarbete inom ekonomiprocesser.

Den vi söker:

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet som redovisningsekonom och som trivs i en operativ roll där du får ta ansvar och driva arbetet framåt. Du är en doer som får saker gjorda, är prestigelös och har lätt för att samarbeta. Du har en god analytisk förmåga och är trygg i att arbeta självständigt.

Vi ser gärna att du har:

* · Flerårig erfarenhet av arbete som redovisningsekonom.
* · Goda kunskaper i bokföring, bokslut och momsredovisning.
* · Erfarenhet av att arbeta självständigt i hela redovisningsprocessen.
* · God systemvana och erfarenhet av ekonomisystem.
* · Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
* · Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi.

Om Jefferson Wells:

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb.

Hur du ansöker:

För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast.

Ansök nu

Junior redovisningsekonom

Läs mer Jan 12
Vilka är Procruitment?
Procruitmentär Sveriges endaKarriärbyrå inom IT, Tech och Engineering som utmanarrekryteringsbranschen genom proaktiv rekrytering. Med fokus på att bygga långsiktiga relationer skapar vi tillväxtmöjligheter för våra kunder och karriärmöjligheter förpersonerverksamma inomtechbranschen.I Karlstad finns vårt nyrenoverade huvudkontor som idag består av femton kollegor, är du den sextonde?
Om tjänsten
Som junior redovisningsekonom på Procruitment kommer du att arbeta nära vår ekonomiansvarig i en varierad roll med fokus på lönehantering, bokföring och intern support i ekonomiska frågor. Du kommer att vara en nyckelperson i att säkerställa att våra löneprocesser och ekonomiska rutiner fungerar smidigt och effektivt. På Procruitment är vi ett prestigelöst team, där du även kan komma att stötta upp med administrativa uppgifter inom avdelningen Group Operations som du kommer tillhöra. Förutom ekonomi finns även funktionerna IT, Marknad, HR och Koordinering inom avdelningen.
Din kompetens Lönehantering för interna medarbetare och konsulter
Kontakt med vår löneleverantör
Stöd internt i löne- och ekonomirelaterade frågor
Hantering av tidsattesteringsverktyg och säkerställande av korrekt rapportering
Löpande bokföring
Administrering av försäkringar & pension
Generell administrering inom Group Operations
Vi söker dig som: Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Har minst 1 års erfarenhet av lönehantering
Är noggrann, strukturerad och har en god kommunikativ förmåga
Trivs med att stötta dina kollegor internt i ekonomirelaterade frågor
Har goda kunskaper i Excel
Det här får du:
På Procruitment kommer du att arbeta tillsammans med ett engagerat och härligt gäng kollegor. Du får möjlighet att utvecklas i en lärorik roll där du arbetar tätt med vår ekonomiansvarig. För oss är det viktigt att du mår bra och trivs på- och utanför jobbet. Därför erbjuder vi:
1,5 timmes lunch om du utför rörelsepå lunchen
Friskvårdsbidrag på 5000 kr/år
Möjlighet att arbeta hybrid
En modern och trivsam arbetsmiljö i vårt nyrenoverade huvudkontor i Karlstad
Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning:Heltid, tillsvidare
Start: April, med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort:Karlstad
Ansök idag!
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka din ansökan redan idag! Vid frågor, kontakta rekryterande chef Evelina Menchini, evelina@procruitment.seProcruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda tillÅrets RekryteringsföretagochÅrets Raketsamt Gasellvinnare 2024 av Dagens Industri.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Eterni Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Eterni Sweden AB .

Snickare till industrin

Träarbetare, utan yrkesbevis/Snickare, utan yrkesbevis
Läs mer Jun 17
SNICKARE TILL INDUSTRIN





ARBETSUPPGIFTER
I rollen som snickare kommer du att arbeta på olika stationer inomhus och använda dig av dina kunskaper inom ritningsläsning och arbeta med spikpistol, skruvning och traverskörning. Du arbetar i team och bidrar till en härlig teamkänsla.  

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Meriterande för dig som söker är att du arbetat inom industri och med liknande arbetsuppgifter tidigare. Då du jobbar nära dina kollegor är det viktigt med samarbete och flexibilitet. Vi vill att du är har lätt för att lära och tycker att det är kul att lösa problem. Vi ser gärna att du som söker är utåtriktad lagspelare, samtidigt vill vi att du är strukturerad och kan driva ditt eget arbete.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som snickare är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos vår kund. Efter 6 månader finns det goda möjligheter att få anställning direkt av vår kund.

ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mejl behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. 

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Produktionspersonal till Aurena

Operatör läkemedelstillverkning
Läs mer Jun 26
PRODUKTIONSPERSONAL TILL AURENA LABORATORIES
 



ARBETSUPPGIFTER
Är du en erfaren produktionsarbetare som trivs inom industrin men känner dig redo för nya utmaningar i en inspirerande arbetsmiljö? Vi på Aurena söker nu engagerade produktionsarbetare med erfarenhet av liknande roller.

Som produktionsarbetare hos oss kommer du att bli en del av ett dynamiskt team där samarbete och god kommunikation är nyckeln till framgång. Du kommer att arbeta vid olika arbetsstationer och ansvara för att kvalitetssäkra våra produkter samt säkerställa att tillverkningsprocessen flyter smidigt. Självständigt arbete förekommer också. Exempel på arbetsuppgifter: 
 Paketera och testa produkter enligt fastställda rutiner
Dokumentera och rapportera produktionsresultat
Utföra maskinomställningar

Om du är en lagspelare med öga för detaljer och en vilja att utvecklas vill vi gärna höra från dig!

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi tror att du som söker arbetar eller har arbetat i en liknande roll och att du nu är sugen på nya utmaningar! Vi tror också att du trivs i en arbetsmiljö som genomsyras av god laganda och kvalitetsmedvetna kollegor. Vidare ser vi att du är en lösningsorienterad person som är social och bidrar till god stämning i arbetsgruppen. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Viktigt för tjänsten är: Att du talar och skriver svenska
Att du har tidigare erfarenhet av liknande arbete
Att du har tillgång till bil för att ta dig till och från arbetet

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som produktionsarbetare är ett heltidsjobb där du arbetar 2- eller 3-skift. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och uthyrd till Aurena Laboratories. Efter 6 månader finns det goda möjligheter till anställning direkt hos Aurena Laboratories.

ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN

Ansök nu

Säljsupport till Klaravik

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 30
SÄLJSUPPORT TILL KLARAVIK

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som säljsupport hos Klaravik får du arbeta i en bred roll där huvuduppgiften kommer vara att agera support gentemot både auktionsmäklare och säljande kunder. Du blir en del av ett härligt team och spenderar dina dagar vid datorn och i telefonen där de allra flesta samtalen är inkommande. Vidare registrerar du nya kunder och administrerar befintliga i systemet. Tempot är högt och du kommer att behöva hantera flera ärenden och kunder samtidigt.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Som person drivs du av möjlighet till stort eget ansvar och är självgående i ditt arbete. Du har också lätt för att jobba tillsammans med övriga kollegor i teamet mot våra gemensamma mål. Du är kvalitetsmedveten och noggrann och har en god kommunikativ förmåga och behärskar det svenska och engelska språket väl. Vidare tror vi att du är en prestigelös person som gillar fart och förändring.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som säljsupport är ett konsultuppdrag på heltid som initialt är på 6 månader. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult på Klaravik. Efter 6 månader har Klaravik för avsikt att erbjuda dig en tillsvidareanställning.

ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mejl behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. 

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Lead Generator till Klaravik

Säljassistent
Läs mer Maj 16
LEAD GENERATOR TILL KLARAVIK
Är du i början av din karriär och vill växa inom försäljning i ett dynamiskt företag? Klaravik söker nu en driven Lead Generator som med telefonen som verktyg tar första kontakten med potentiella säljare och öppnar dörren till nya affärer!

ARBETSUPPGIFTER
Som Lead Generator kommer du att kontakta potentiella säljare för att höra om de har maskiner, fordon eller andra objekt de vill sälja via Klaravik.se. Dina dagar spenderas främst i telefonen där du ser till att varje samtal skapar värde, både för Klaravik och för kunden. Du arbetar strukturerat i Hubspot, som är ditt primära verktyg för att selektera och bearbeta leads på ett effektivt sätt. Genom ditt arbete frigör du tid för våra mäklare att fokusera på relationer och affärer – och du blir en nyckelperson i att öka både leadkvalitet och affärsvolym. Tjänsten är huvudsakligen knuten till Klaravik, där du kommer att lägga cirka 80 % av din tid. Resterande 20 % av din tid arbetar du med liknande uppgifter för Klaraviks systerföretag PS Auction, som – precis som Klaravik – är verksamma inom onlineauktioner.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är:
  Social och kommunikativ – du gillar att prata i telefon och är skicklig på att fånga intresse.
Orädd och initiativtagande – kalla samtal skrämmer dig inte, tvärtom ser du dem som en möjlighet.
Strukturerad och målinriktad – du gillar att jobba mot tydliga mål och trivs med uppföljning och resultatfokus.
Affärsmässig – du förstår värdet av varje kontakt och har ett öga för att identifiera potentiella affärer.
Tidigare erfarenhet av försäljning eller telefonbaserad kundkontakt är meriterande, men viktigast är att du har rätt driv, rätt attityd – och att du gillar att prata med människor. En viktig del av rollen är även att följa upp resultat, analysera data och föra en löpande dialog med våra auktionsmäklare för att säkerställa ett effektivt samarbete och hög kvalitet i bearbetningen av leads.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Lead Generator är ett konsultuppdrag på heltid med start i mitten på augusti. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos Klaravik. Du tillhör Klaraviks marknadsavdelning men samarbetar mycket nära säljavdelningen. För rätt person finns det goda möjligheter att på sikt få anställning direkt hos Klaravik.

ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mejl behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. 

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Förhandlare till Klaravik

Innesäljare
Läs mer Maj 15
FÖRHANDLARE TILL KLARAVIK
Vill du vara med och bidra till att stänga fler affärer och hjälpa oss att sätta fler objekt i rörelse? Som förhandlare hos Klaravik kommer du spela en viktig roll i att höja vår avslutsprocent och stärka vår position som marknadsledare inom auktioner. Vi söker dig som är målmedveten, orädd och älskar att stänga affärer!

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som förhandlare kommer du att förhandla objekt under ett visst värde som inte nått reservationspris och ansvarar för att vi kommer i mål med fler affärer. Du kommer arbeta i tätt samarbete med specifika auktionsmäklare och det är deras förhandlingar du kommer att arbeta med. Du kommer även att förhandla avslutade objekt som inte nått reservationspris genom att kontakta tidigare budgivare för att nå en bra deal. I tjänsten ingår även att hjälpa till med förhandlingar om mäklare eller innesäljare är borta. Vid behov kan det också bli aktuellt att kontakta potentiella kunder för att omvandla dem till säljande kunder, via telefon.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi letar efter dig som älskar att stänga affärer och har ett naturligt driv. Du trivs med att lyfta telefonen och ta kontakt och har en inställning till sälj och kunder som utmärks av positivitet, målmedvetenhet och engagemang. Tidigare erfarenhet av telefonförsäljning eller liknande roller är meriterande, men vi är öppna för att låta dig utvecklas hos oss.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som förhandlare är ett konsultuppdrag på heltid med start 11/8-25 som initialt är på 6 månader. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult på Klaravik. Efter 6 månader har Klaravik för avsikt att erbjuda dig en tillsvidareanställning.

ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mejl behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. 

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Underhållsledare till RZ ZamPart

Arbetsledare, maskintillverkning, verkstadsprodukter
Läs mer Apr 25
UNDERHÅLLSLEDARE TILL RZ ZAMPART
Vill du ta nästa steg i din karriär inom underhåll och ledarskap? Är du tekniskt intresserad, analytisk och en naturlig ledare? Då söker vi dig som vår nya Underhållsledare!

ARBETSUPPGIFTER
Som underhållsledare hos RZ ZamPart har du en central roll i att säkerställa effektiviteten och tillförlitligheten inom underhåll. Du ansvarar för den dagliga planeringen av både el- och mekaniskt underhåll och arbetar proaktivt för att optimera driften. Dina ansvarsområden inkluderar:
 
Ha personalansvar för teamet och säkerställa deras utveckling och engagemang.
Daglig planering för el- och mekaniskt underhåll.
Planera och genomföra förebyggande underhåll (FU).
Ansvara för inköp av reservdelar och hantering av externt underhåll.
Utföra orsaksanalyser och identifiera förbättringsområden.
Följa upp och presentera nyckeltal för underhållsverksamheten.
Driva underhållsprojekt och delta i andra projekt som representant för underhållsavdelningen.
Ansvara för reservdelslager och maskindokumentation.
Rapportera direkt till Teknisk chef.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett gediget tekniskt kunnande och intresse med erfarenhet av underhållsarbete inom verkstadsindustrin eller liknande. Du har erfarenhet av ledarskap och en förmåga att skapa engagemang och struktur. Du är tekniskt nyfiken och trivs med att prioritera och fatta beslut. Meriterande är om du har:
 
Kunskap inom underhållssystem.
Erfarenhet av automation, fastighetsunderhåll eller energiförvaltning.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Underhållsledare är en direktrekrytering där du blir anställd av RZ ZamPart. Anställningen avser en tillsvidareanställning med startdatum enligt överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor hänvisar vi till Eterni Sweden.

ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Ansök nu