Karlstad: Home Based - Personalized Internet Assessor – Swedish Speakers in Sweden

Hitta ansökningsinfo om jobbet Home Based - Personalized Internet Assessor – Swedish Speakers in Sweden i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-31 // Varaktighet: Deltid

Looking for a freelance opportunity where you can make an impact on technology from the comfort of your home? If you are dynamic, tech-savvy, and always online to learn more, this part-time flexible project is the perfect fit for you! 

A Day in the Life of a Personalized Internet Assessor:
In this role, you’ll be analyzing and providing feedback on texts, pages, images, and other types of information for top search engines, using an online tool
Through reviewing and rating search results for relevance and quality, you’ll be helping to improve the overall user experience for millions of search engine users, including yourself.

Join our team today and start putting your skills to work for one of the world's leading search engines.

TELUS International AI Community
Our global AI Community is a vibrant network of 1 million+ contributors from diverse backgrounds who help our customers collect, enhance, train, translate, and localize content to build better AI models. Become part of our growing community and make an impact supporting the machine learning models of some of the world’s largest brands. 

Qualification Path:

No previous professional experience is required to apply to this role, however, working on this project will require you to pass the basic requirements and go through a standard assessment process. This is a part-time long-term project and your work will be subject to our standard quality assurance checks during the term of this agreement. 

Basic Requirements
Working as a freelancer with excellent communication skills in English and Swedish.
Being a resident in Location for the last 5 consecutive years and having familiarity with current and historical business, media, sport, news, social media, and cultural affairs in Sweden.
Active use of Gmail, Google+, and other forms of social media and experience in the use of web browsers to navigate and interact with a variety of content
Daily access to a broadband internet connection, a smartphone (Android 4.2, iOS 13 or higher), and a personal computer to work on.

Assessment
In order to be hired into the program, you’ll take a Swedish language assessment and an open book qualification exam that will determine your suitability for the position. Don’t worry, our team will provide you with guidelines and learning materials before your exam. You will be required to complete the exam in a specific timeframe but at your convenience!

Equal Opportunity
All qualified applicants will receive consideration for a contractual relationship without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, or protected veteran status. At TELUS International AI, we are proud to offer equal opportunities and are committed to creating a diverse and inclusive community. All aspects of selection are based on applicants’ qualifications, merits, competence, and performance without regard to any characteristic related to diversity.

If this sounds like a role you’d be interested in taking on, please register below -
https://telusinternational.headway.ai/searchResults/REQ_ID_4361/?org_id=c36aef1b-3274



Required language: Swedish

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Mjukvaruutvecklare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Mjukvaruutvecklare.

Senior systemutvecklare

Läs mer Dec 20
PåPrevas tror vi påatt teknik gör världen bättre. Och för att lyckas göra den bättre, behöver vi personer som dig. Vi kommer att ge dig ansvar ochhar full tilltro till attdu som expert inom området har de bästa lösningarna. Vi har nämligen en stark tro påmänniskan ochärövertygade om att din utvecklingär vår utveckling. Vi vet ocksåattvår gemensamma kompetens blir starkare när vi hjälper varandra och bryr oss. Därför bygger vår kultur påjust det, att finnas där för varandra och ha kul längs vägen.
Som systemutvecklare på Prevas hjälps vi åt att tillsammans lösa våra kunders problem med fokus på utveckling av produktionsnära mjukvarulösningar. Du kommer ställas mot en mängd intressanta utmaningar då du ska länka samman produktionsutrustning och IT-system.
Dina arbetsuppgifter:
Ha en ledande roll i utformningen av tekniska lösningar
Omvärldsbevakning och värdering av ny teknik och metoder
Skriva strukturerad och effektiv kod
Leverera system som containers till både molnmiljöer och lokala installationer
Delta som föredragshållare vid interna och externa event
Utbyta kunskap med kollegor

Din bakgrund
Du är van att jobba i agila projekt i nära samarbete med kund eller produktägare
Du delar aktivt din kunskap och erfarenheter med andra och diskuterar gärna olika förslag för att tillsammans hitta den bästa lösningen
Du behärskar ett eller flera programmeringsspråk och besitter kunskap om edge- och molnlösningar samt utveckling inom .NET
Du har flerårig erfarenhet av att arbeta i liknande roller
Antagligen har du en teknisk utbildning i botten eller har på annat sätt skaffat dig motsvarande kompetens
Meriterande om du har verksamhetskunskap från produktion och produktionsnära IT-lösningar

Som person är du nyfiken, noggrann och genuint teknikintresserad. Du gillar att lösa problem på nya innovativa sätt. Dina kunskaper är viktiga för oss men vi värdesätter lika mycket dina personliga egenskaper och din drivkraft.
Vad erbjuder Prevas
En platt nätverksbaserad organisation
Goda möjligheter att påverka utformningen av vår verksamhet
En miljö med både kvinnor och män i olika åldrar som jobbar nätverksbaserat, där roligt på jobbet är viktigt
Diverse sociala aktiviteter tillsammans med övriga kollegor
Kompetensutveckling genom utbildningar både lokalt och internationellt
Friskvårdsbidrag

Vårt kontor i Karlstad hittar du i Karolinen där vi arbetar i en avslappnad miljö med fokus på att våra medarbetare ska trivas. Gemensamt för oss som arbetar på Prevas är ett genuint teknikintresse, arbetsglädje och kundnytta i fokus. Vi hjälpervarandra att utvecklas för att tillsammans bli ännu bättre på det vi gör.

Om du vill veta mer är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Emmelie Dahlin, emmelie.dahlin@prevas.se.
Och du, följ oss gärna på LinkedIn och Instagram.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser
Prevas värdegrundGemensamma kärnvärden är nyckeln till vår framgång. De banar vägen för bättre kommunikation och samarbete, minskar behovet av detaljerade regler och förordningar och gör vår organisation mer agil och dynamisk. Att dela värderingar ger större frihet att agera utan detaljerade regler. Att dela gemensamma värderingar betyder inte att vi alla är lika. Vi älskar skillnader och främjar mångfald. Vi tror att unika individer är viktiga för att skapa starka och framgångsrika team. Våra värderingar styr vårt dagliga beteende gentemot både kunder och medarbetare. När vi respekterar våra värderingar och uppträder i enlighet med dem, ger vi uttryck för vår företagskultur. På Prevas sammanfattar vi våra värden i akronymen BOAT – Business driven, Open-minded, Active och Team player.

Ansök nu

Erfaren utvecklare eller teknisk ledare? Vi söker dig!

Läs mer Okt 7
Är du en utvecklare, arkitekt, projektledare eller scrum master med passion för teknik och innovation? Vi letar just nu efter flera olika profiler som vill vara med och skapa framtidens tekniska lösningar inom ett avancerat och högteknologiskt område.
Vi söker kompetens inom bland annat C++, cybersäkerhet, systemarkitektur och inbyggda system. Har du erfarenhet av produktutveckling, systemintegration eller agil utvecklingsmetodik? Eller är du nyfiken på att ta en ledande roll som teamleader eller teknisk projektledare? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig!
Som en del av teamet hos vår kund kommer du att arbeta i en miljö där kreativitet och tekniskt kunnande står i fokus. Du får möjligheten att bidra genom hela utvecklingsprocessen- från tidig kravställning och design till implementation, test och leverans. Vi värdesätter mångfald i kompetens och erfarenhet och tror att olika perspektiv skapar de bästa lösningarna.
Vi söker dig som:
Har erfarenhet eller intresse för mjukvaruutveckling, systemarkitektur eller projektledning.
Är bekväm med att arbeta självständigt eller i team och vill bidra till en stimulerande arbetsmiljö.
Har kunskap inom något av språken C++, Ada, CUDA, eller har ett starkt intresse för cybersäkerhet.

Hos oss får du möjligheten att utvecklas i din roll och vara med och påverka framtiden i en trygg och inkluderande arbetsmiljö. Låter det intressant? Hör av dig så berättar vi mer!

Ansök nu

Prompt Writer Swedish

Läs mer Jan 29
Description: 
Participants will be responsible for designing, creating, and refining prompts used to train AI models, enhance machine learning capabilities, and support various natural language processing (NLP) applications. The ideal contributor will have experience in content creation, data annotation, have editorial Background and/or working with AI models, and will be able to craft clear, concise, and effective prompts to ensure high-quality model outputs.   
 
Purpose: 
Improving LLMs. 
Main Requirements:
Language Proficiency: Swedish native speakers with a commitment to delivering error-free content.  
Location: Based globally, but know the language culture 
Qualifications: Bachelor’s degree in English, Journalism, Linguistics, Computer Science, or a related field (or equivalent experience).  
Analytical and Creative Skills: We value detail-oriented, logical thinkers with a creative flair and the ability to empathize with user needs.  
Focus on Model Improvement: Drive model enhancement by providing valuable insights and improvements.  
Availability: Able to dedicate at least 4-5 hours a day; full-time commitment is preferable.  
Communication: Strong communicative skills and a willingness to collaborate with the team.  
Learning Sessions: Open to attending online demos or learning sessions as needed.  
Certifications: Successful completion of required certifications is mandatory. 



Required language: Swedish

Ansök nu

Combitech Graduate Program för nyexade ingenjörer

Läs mer Dec 13
Combitech Graduate Program i Karlstad riktar sig till dig som är snart eller nyligen blir nyexaminerad och vill sätta din egen kompetensutveckling i fokus i kombination med spännande uppdrag i teknikens absoluta framkant. Vi erbjuder dig ett program under tolv månader som ger dig möjligheten att utvecklas inom exempelvis mjukvara, mekanik, beräkning och tekniska system.



Din roll i Combitech Graduate Program

Du kommer få vara med i ett talangprogram som är utformat för att ge dig en flygande start på din karriär. Du får en unik möjlighet att se hur det fungerar att vara konsult hos oss på Combitech och arbetar i ett utvecklande konsultuppdrag inom SAAB- koncernen i Karlstad. I talangprogrammet kommer du få gå kurser inom relevant område som passar din inriktning och ditt kompetensområde.



Till detta program söker vi nu flera snart nyexaminerade inom bland annat följande områden:

*

Mjukvara

*

Mekanik

*

Beräkning - analys

*

System



?Tillsammans med dina erfarna kollegor på plats ges du möjlighet att utvecklas inom ditt eget område samtidigt som du lär dig mer om nya inriktningar och på så sätt fördjupar dina kunskaper. Talangprogrammet kommer att ge dig kunskaper och erfarenheter som är värdefulla för din karriär framåt. Du kommer bli en del av ett härligt team där gemenskap och utveckling ligger i fokus och där ingen dag är den andra lik.



Variationerna av uppdrag och utvecklingsmöjligheter inom Combitech är stora och speciellt för detta initiativ är att du får möjlighet att testa på hur det är att jobba i ett konsultbolag och i ett produktbolag - en unik möjlighet att testa på båda världar.



Vem är du?

Vi söker dig med relevant högskole- eller civilingenjörsutbildning med planerad examen 2025, exempel på utbildningsbakgrund är datateknik, maskinteknik, industriell ekonomi, innovationsteknik och design eller teknisk fysik.

För oss är de personliga egenskaperna viktiga och vi är väldigt lyhörda för dina intressen och karriärsmål. För att trivas på Combitech tror vi att du är en kommunikativ person som har lätt för att skapa goda relationer med andra i din omgivning. Som person kommer du med nya idéer och du hittar lösningar på tekniska utmaningar. Du är nyfiken och blir inspirerad av nya utmaningar och är motiverad av att arbeta i team med andra. Vi tror att du har en relationsskapande personlighet och en god initiativförmåga. Då kompetensutveckling är en kärnfråga hos oss ser vi gärna att du drivs av en vilja att ständigt utvecklas.

Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.

Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!



Kom och gör skillnad

På Combitech ingår vårt kompetensutvecklingsprogram Combitech GROW som en naturlig del i din anställning! Vi ger dig möjlighet att växa i en företagskultur som uppmuntrar till både personlig och professionell utveckling, samtidigt som du arbetar i spännande och givande uppdrag.

Hos oss får du vara med och utveckla teknikområden för att möta kraven på framtidens digitala samhälle. Vi har flera projekt inom digitalisering, autonomi, artificiell intelligens, cyber security och 5G-utveckling. Våra konsulter utvecklar också flygande hjärtstartare, system som ökar säkerheten på flygplatser och nya stridsflygplanet Gripen E som gör samhällen trygga!

Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor!

Kontaktperson/rekryterande chef: Malin Nilsson, +46 73446934

Ansök nu

Mjukvaruutvecklare till Tietoevry i Karlstad

Läs mer Jan 27
Om tjänsten
Utveckla framtidens mobila nät hos Tietoevry! Just nu söker vi en mjukvaruutvecklare som är redo för att arbeta och utveckla 5G-teknologi. Rollen är varierande där du kommer att få programmera främst i C och C++ samt arbeta i Linux-miljö, men även andra delar av mjukvaruutveckling så som test, dokumentation och leverans. Tillsammans med ditt team ansvarar du för hela mjukvarukedjan. Tietoevry är en nordisk aktör med fokus på att skapa digitala fördelar för samhället och företag. Arbetet sker på Tietoevrys kontor, men du kommer att jobba inriktad mot en kund inom telekombranschen.

Detta är en direkt rekrytering. Det innebär att vi på Cleverex Bemanning är en rekryteringspartner till Tietoevry och du kommer att bli direkt anställd hos dem.


Du erbjuds
• Alltifrån nyutveckling, förvaltning och integration till mer avancerade lösningar där du får möjlighet att använda din kreativitet
• Agilt arbetssätt där att du kommer att jobba med ett dedikerat team som vill se dig lyckas
• Möjligheten att bredda ditt nätverk och jobba hos ett ledande IT-tjänsteföretag samt vara med och utveckla framtidens mobila nät.


Arbetsuppgifter
Som utvecklare hos Tietoevry kommer du att få arbeta med avancerad kodning mot telekom- och 5G-branschen. Du kommer att arbeta med att implementera och konfigurera inbyggda system. Arbetet sker i Linux-miljö och programmeringen är främst i C & C++ med inriktning mot realtidstillämpningar med protokollbaserad kommunikation i inbyggda system. Dina arbetsuppgifter innebär ett nära samarbete med andra medarbetare på samma avdelning och det är därav viktigt att vara en bra teamplayer!

Din profil
• Har en examen från högskola eller universitet inom ex. dataingenjör, civilingenjör inom data, teknisk fysik, informationsteknik eller elektroteknik.
• Har minst 3 års erfarenhet av ex mjukvaruutveckling, backend eller liknande
• Kan kommunicera obehindrat på engelska, i tal och i skrift, svenska är meriterande
• Är van vid att programmera i C eller C++
• Är bekväm i Linuxmiljö
Dina personliga egenskaper är lika viktiga som din tekniska kompetens. Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga, är lösningsorienterad och är driven. Vidare är du bekväm med engelska som affärsspråk. Dina framtida kollegor har alla ett stort intresse för att ta fram innovativa lösningar på komplexa IT-relaterade problem och det är givetvis ett stort plus om du delar den passionen.


Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Karlstad


Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Jobs Europe AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Jobs Europe AB .

Prompt Writer Swedish

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Jan 29
Description: 
Participants will be responsible for designing, creating, and refining prompts used to train AI models, enhance machine learning capabilities, and support various natural language processing (NLP) applications. The ideal contributor will have experience in content creation, data annotation, have editorial Background and/or working with AI models, and will be able to craft clear, concise, and effective prompts to ensure high-quality model outputs.   
 
Purpose: 
Improving LLMs. 
Main Requirements:
Language Proficiency: Swedish native speakers with a commitment to delivering error-free content.  
Location: Based globally, but know the language culture 
Qualifications: Bachelor’s degree in English, Journalism, Linguistics, Computer Science, or a related field (or equivalent experience).  
Analytical and Creative Skills: We value detail-oriented, logical thinkers with a creative flair and the ability to empathize with user needs.  
Focus on Model Improvement: Drive model enhancement by providing valuable insights and improvements.  
Availability: Able to dedicate at least 4-5 hours a day; full-time commitment is preferable.  
Communication: Strong communicative skills and a willingness to collaborate with the team.  
Learning Sessions: Open to attending online demos or learning sessions as needed.  
Certifications: Successful completion of required certifications is mandatory. 



Required language: Swedish

Ansök nu

Work Abroad in Lisbon: Swedish-speaking Customer Support Expert

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Dec 2
Dive Into Customer Support and Sales
Want to make an impact in a fast-paced, international role? This is your chance to join a global team representing a Nordic energy powerhouse. Based in Lisbon, you'll provide stellar customer care, handle sales queries, and assist clients via phone, email, and chat.

Why Lisbon?
Affordable living with local delights like prato do dia meals.
Endless sunshine—the most in Europe!
A rich mix of history, culture, and outdoor activities like surfing.

What’s in It for You?
Monthly salary: €1,346.27–€1,606.17.
Flight reimbursement, free housing, and annual trips home.
Paid training and ongoing career opportunities.
Fun extras: language lessons, cooking classes, and company events.

Requirements
Be fluent in Swedish, have basic English skills, and bring a can-do attitude. EU citizenship is essential.

???? Start your new chapter in Lisbon! Apply today.


Required language: Swedish

Ansök nu

Ads Quality Rater - Swedish (Sweden)

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Aug 19
Ads Quality Rater Overview  
 
Welocalize is an award-winning localization and data transformation company. We run one of the world’s largest Ads Rating Programs and we want you to join!   
  
As an Ads Quality Rater, you will review and grade internet advertisements to help shape how ads are delivered to the end users. In other words, you’ll tell the AI program how good or bad its advertisement suggestions are based on the user’s keywords. 
  
You will review ads in both English and Swedish
  
This role is great for people who:   
 
Surf the internet daily   
Use major search engines frequently 
Know what people want based on a few keywords   
Enjoy researching topics online 
Want a flexible and fun side job  

Project Details:   
  
Job Title: Ads Quality Rater 
Pay Rate: Based on tasks (approximately 18USD per hour) 
Location: Remote/work from home – you must be based in Sweden (your location is automatically verified during the recruitment process) 
Hours: Set your own schedule based on the following – Minimum commitment is 5 hours per week. You can choose to work up to 20 hours per week. 
Start Date: ASAP 
Employment Type: Independent Contractor/Freelance/Self-Employed  
Project Duration: Long-term 
  
There is no formal interview for this job! No phone calls, no waiting, and no wasting time wondering whether you got the job or not. 
  
Instead, you will be guided through a self-paced and automated recruitment process. 
  
IMPORTANT NOTE: Welocalize uses numerous identity checks to ensure that everyone who makes the team is real, qualified, and ready to work. To avoid any misunderstandings, do not use IP masking programs (such as VPNs). 
 
Experience & Requirements 
  
Fluency in Swedish
Strong understanding of English (written and spoken)  
Comfortable knowledge of modern popular culture 
Reliable computer system and internet connection  
Familiar with using online search engines 
Sign a standard Non-Disclosure Agreement and Service Level Agreement

Why join our community of flexible workers?

Work Flexibly
With opportunities available globally, generate extra income from home and set your own schedule.

Support & Learning
No previous experience is required. Our AI team will provide a full learning program before you start. You just need to be in-country and a native speaker.

Get Paid Fairly
Get paid fairly for the work you complete. We value your expertise and in-market knowledge.

Forefront of AI
Through this work, you directly impact user experience and online content for people who share your language.


Required language: Swedish

Ansök nu

???????? Spelpresentatörer Bukarest | 2 600 € - 3 738 € på mellan

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Aug 1
Letar du efter en unik och rolig utmaning? Gillar du att stå framför kameran och älskar du spel? Ta utmaningen och bli en Game Presenter i Rumäniens vackra huvudstad!

Tjänsten
Som presentatör av svenska spel kommer du att arbeta för vår kund i Bukarest, ett nätcasino. Din uppgift kommer att vara att presentera olika casinospel live, framför kameran. Du kommer att hantera spelbordet och kommunicera på ett professionellt sätt med spelarna, live via en chattfunktion. Du kommer att vara ansiktet utåt för nätcasinot och se till att alla casinospel som drivs av dig går smidigt. Ditt mål är att involvera spelarna så mycket som möjligt på ett roligt sätt och se till att de får en fantastisk upplevelse på nätcasinot.
Är du social, gillar du casinospel och känner du dig säker framför kameran? Ansök då redan idag till denna fantastiska tjänst och ta dig an en ny utmaning i vackra Bukarest!
Värd/presentera olika casinospel inför kamera för livespelare.
Vägledning av spelet vid bordet samt på datorskärmen.
Se till att det går rättvist till.
Skapa en rolig upplevelse för spelarna, genom att kommunicera med spelarna via Live Chat-systemet på svenska!

Res till Bukarest utan bekymmer!
Om du börjar arbeta som presentatör av svenska spel får du ett smidigt och praktiskt flyttpaket. Först och främst kommer kostnaderna för din flygbiljett att ersättas av din nya arbetsgivare. Du behöver inte heller oroa dig för boende, företaget erbjuder dig delat boende som de står för kostnaderna för under det första året. Du får ett eget rum och delar lägenhet med en eller två andra kollegor. Hur mysigt är inte det!
De första 2-3 veckorna följer du en fullständig utbildning där du fördjupas i alla populära spel och lär dig alla knep. När du har avslutat denna utbildning är du redo att komma igång!
Det är viktigt att du är flexibel och även är öppen för att arbeta nattskift, helger och helgdagar. Självklart får du extra betalt för detta och på toppen får du också 20 betalda semesterdagar per år!

Vad får du?
Du får en bruttomånadslön på mellan 2 600 € och 3 738 €. Du börjar med 2 600 € och får en löneökning efter både 3 och 9 månader.
Du kan tjäna en prestandabonus upp till 609 € / 3000 RON (Rumänska leu) netto per månad.
Din nya arbetsgivare ersätter flygresan.
Det första året kan du bo i företagets gemensamma boende på företagets bekostnad. Du kommer att ha ett eget rum och dela det med en eller två kollegor.
Du kommer att få lunch på jobbet.
Du får ett kontrakt för en 12-månadersperiod med en prövotid på 3 månader.
En oförglömlig livserfarenhet i Rumäniens vackra huvudstad!
20 semesterdagar.
Du kommer att få ett gymmedlemskap efter att ha varit anställd på företaget i 6 månader.

Vad krävs?
Flytande svenska (tal och skrift).
Du är tillgänglig i minst 12 månader.
Du är positiv och tar dig an ditt arbete på ett proaktivt sätt och kan hantera en stressig miljö.
Du är mycket flexibel och tillgänglig dygnet runt.
Du är minst 18 år eller äldre.
Du har en stor ansvarskänsla.

Anmäl dig och förvänta dig ett samtal från oss inom en arbetsdag. Vi kommer att berätta mer om Bukarest, tjänsten och din flytt. Pratar vi snart? ????

PS Ingen lust att resa ensam? Ta med en vän och tjäna 1 000 €! Klicka här för mer info!


Required language: Swedish

Ansök nu

Home Based - Personalized Internet Ads Assessor – Swedish Speakers

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Okt 15
Seeking a freelance project that will allow you to work from home while making a difference in the world of technology? If you are someone who is passionate and enjoys staying ahead of the tech curve this part-time remote project with flexible working hours might be what you are looking for!  

A Day in the Life of a Personalized Internet Ads Assessor:
In this role, you will be reviewing online advertisements by rating them on their relevance to the search terms used as well as providing feedback on their language and cultural relevance in order to improve their content, quality, and layout
Your ultimate goal will be to contribute towards making internet search and online advertising more relevant and interesting for millions of users, including yourself.
Join our team today and start putting your skills to work for one of the world's leading online advertising platforms while being a part of a supportive community that offers:
Access to complimentary mental health support benefits like free EAP and Mindfulness Apps.
Dedicated, responsive well-being team proactively offering well-being education each month, as well as quarterly initiatives.
TELUS Digital
Our global AI Community is a vibrant network of 1 million+ contributors from diverse backgrounds who help our customers collect, enhance, train, translate, and localize content to build better AI models. Become part of our growing community and make an impact supporting the machine learning models of some of the world’s largest brands. 

Qualification Path:
No previous professional experience is required to apply to this role, however, working on this project will require you to pass the basic requirements and go through a standard assessment process. This is a part-time long-term project and your work will be subject to our standard quality assurance checks during the term of this agreement. 

Basic Requirements
Working as a freelancer with excellent communication skills with full professional proficiency in English and Swedish.
Having familiarity with current and historical business, media, sport, news, social media, and cultural affairs in Sweden
Active use of Gmail, Google+, and other forms of social media and experience in the use of web browsers to navigate and interact with a variety of content
Daily access to a broadband internet connection, a smartphone (Android 4.1, iOS 8 or higher), and a personal computer with antivirus software to work on. You’ll also need a Barcode Scanner application to be installed on your smartphone to complete certain tasks.
Assessment
In order to be hired into the program, you’ll take an open book qualification exam that will determine your suitability for the position and complete ID verification. Don’t worry, our team will provide you with guidelines and learning materials before your exam. You will be required to complete the exam in a specific timeframe but at your convenience!
Additional Job Description 
In this role, you will be reviewing online advertisements by rating them on their relevance to the search terms used as well as providing feedback on their language and cultural relevance in order to improve their content, quality, and layout.
EEO Statement 
At TELUS Digital, we enable customer experience innovation through spirited teamwork, agile thinking, and a caring culture that puts customers first. TELUS Digital is the global arm of TELUS Corporation, one of the largest telecommunications service providers in Canada.   We deliver contact center and business process outsourcing (BPO) solutions to some of the world's largest corporations in the consumer electronics, finance, telecommunications and utilities sectors. With global call center delivery capabilities, our multi-shore, multi-language programs offer safe, secure infrastructure, value-based pricing, skills-based resources and exceptional customer service - all backed by TELUS, our multi-billion dollar telecommunications parent.
Equal Opportunity Employer
At TELUS Digital , we are proud to be an equal opportunity employer and are committed to creating a diverse and inclusive workplace. All aspects of employment, including the decision to hire and promote, are based on applicants’ qualifications, merits, competence and performance without regard to any characteristic related to diversity.

If this sounds like a role you’d be interested in taking on, please register below - 
https://jobs.telusdigital.com/en_US/careers/PipelineDetail/Personalized-Internet-Ads-Assessor-Swedish-speakers-in-Sweden/21397



Required language: Swedish

Ansök nu

Arbeta utomlands i Spanien, Malta, Portugal eller Grekland

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jul 3
Har du alltid velat arbeta utomlands? Nu har du chansen, och du får dessutom hjälp av vårt fantastiska team som stöttar dig hela vägen. Vi erbjuder många spännande jobbmöjligheter på några av de mest otroliga destinationerna. Så om du är intresserad kan du hitta ett spännande erbjudande hos oss!

Många destinationer: Vi erbjuder jobb på olika soliga destinationer som Malta, Grekland, Spanien och Portugal, samt andra platser som Irland och Bulgarien.
Support genom hela processen: Du kommer att få en dedikerad rekryterare som kommer att guida dig genom varje steg, från att avgöra vad som skulle passa dig bäst till att hjälpa dig med intervjuer hos våra kunder och att bosätta dig på din destination.
Mångsidigt utbud av jobberbjudanden: Vi har jobbmöjligheter som passar varje intresse och färdighetsnivå. Upptäck dem nu!

Våra jobberbjudanden 
Working Adventures erbjuder ett brett utbud av jobbmöjligheter för olika nationaliteter. Från jobb som inte kräver någon tidigare erfarenhet alls till mer avancerade jobbmöjligheter. Dessutom erbjuder vi ett stort antal olika jobbpositioner och intressanta projekt. Du kan till exempel börja jobba på Spotify eller Microsoft som kundtjänstarbetare, arbeta för Pinterest som innehållsmoderator eller lyckas som live dealer! Dessutom kommer varje ledig tjänst med sina egna förmåner, som roliga teamaktiviteter, gratis språk- eller kitesurfingkurser och en fullt betald utbildning. 

Flyttpaket
Vi förstår hur skrämmande det kan vara att börja sitt liv utomlands. Men oroa dig inte, de flesta av våra lediga tjänster erbjuder ett flyttpaket för att göra din flytt så enkel som möjligt. Du kan till exempel få en betald flygbiljett till din nya destination. Och dessutom kan du få (tillfälligt) boende och hjälp med att hitta ett permanent boende. Du kan också få en flyttbonus och en årlig flygresa tur och retur för att besöka vänner och familj i hemlandet. Hur bra låter inte det? Det har nog aldrig varit enklare att flytta utomlands! 
 
Hjälpen vi erbjuder under processen
 Varje projekt har sin egen unika ansökningsprocess. Vanligtvis börjar du med att ansöka, och efter det kontaktar vi dig. Vi ser till att du är helt förberedd inför din anställningsintervju hos vår kund genom att ge dig all nödvändig information och svara på dina frågor. Under hela processen håller vi kontakten och håller dig uppdaterad om din ansökningsstatus. Efter en lyckad intervju kan vi sen förhoppningsvis berätta för dig att du är redo att ge dig ut på ditt nya äventyr utomlands! Vi hjälper dig då att förbereda dig inför resan, och vårt stöd fortsätter även efter att du har kommit fram till ditt nya hemland. Vi kommer också att kolla med dig att du kommer till rätta i din nya stad. Så med Working Adventures vid din sida är du aldrig ensam.

Tryck på ansökningsknappen för att registrera dig och fyll i formuläret. Glöm inte att skicka ditt CV på engelska också!

Vänta på ett samtal från oss: Håll din telefon nära! Vi ringer snabbt för att diskutera din idealiska destination, dina färdigheter, passioner och tidslinje. Efter vårt första samtal kommer vi att presentera lämpliga alternativ. Sedan går vi djupare in på din valda roll, destinationen och din lämplighet för jobbet.
Kundintervju: Om jobbet motsvarar dina förväntningar skickar vi dina uppgifter vidare till vår klient utomlands. Förbered dig för en video- eller telefonintervju med företagets rekryterare, som hålls på engelska, för att bedöma dina motiv och färdigheter.
Ta emot resultatet och börja ditt äventyr: När alla steg är genomförda kontaktar vi dig med resultatet. Om det är goda nyheter, håll en avskedsfest, packa dina väskor och gör dig redo att starta ditt livs äventyr!

Ses vi snart? ????

PS Vill du inte resa ensam? Ta med en vän och tjäna €1.000! Klicka här för mer information!


Required language: Swedish

Ansök nu