Karlstad: Projektledare/ produktägare för redaktionella verktyg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare/ produktägare för redaktionella verktyg i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-25 // Varaktighet: Heltid

Vill du jobba med att ge våra journalister de superkrafter som behövs för att ligga i framkant av framtidens nyhetsförmedling?

 
Om NWT Media
NWT Media är ett av Sveriges ledande mediehus som genom 16 lokala tidningar levererar lokal journalistik via sajter, appar och printprodukter.

Bolagets vision är att värna om demokrati och det fria ordet genom journalistik som engagerar, överraskar och upplyser.

Vi är inne i en spännande fas där förändringar sker snabbt.

Vår främsta utmaning är att få fler yngre att upptäcka och ta del av vår journalistik. Detta genom att exempelvis presentera journalistiken digitalt på nya sätt på våra sajter och i sociala medier.

 

Om rollen
Som projektledare och produktägare för redaktionella verktyg ansvarar du för de externa digitala verktyg som hjälper journalisterna att göra riktigt bra journalistik. Det handlar om allt från robottjänster och databaser till verktyg för videoredigering och AI. Ditt jobb är bland annat att ha kontakt med leverantörer och testa nya funktioner men också att utbilda och hålla journalisterna uppdaterade om hur verktygen används. 

Den här tjänsten är en redaktionell roll med superuserinslag. Som produktägare är du en brygga mellan användarna, tekniken, redaktionen och läsaraffären.

Som produktägare får du:

- Utforska nya produktmöjligheter.

- Förvalta och följa upp mål för en varierad portfölj av verktyg för bland annat videoredigering, robotjournalistik, liverapportering, publicering i sociala medier, digital grafik, bildbehandling för puffbilder och publiceringsverktyg.

- Utbilda våra journalister i arbetssätt kopplade till de redaktionella verktygen.

- Göra omvärldsspaningar och hålla dig informerad om nyheter och trender i branschen.

- Ta ansvar för utvärdering av verktygs effektivitet och nytta i samarbete med TPO för redaktionella system, inom teknisk utveckling.

- Driva projekt inom redaktionell utveckling.

 

Om dig
Vi söker dig som har lätt att sätta dig in i nya tekniska system och som kan förmedla dina kunskaper till andra på ett pedagogiskt sätt. Vi förutsätter att du är intresserad av journalistik och nyheter och en stor fördel är om du har jobbat i en redaktionell miljö.

Som person behöver du vara ödmjuk, ha ett stort tålamod och vara lätt att samarbeta med.

Vi hoppas att du kommer med nya idéer och att du drivs av att utvecklas.

Du kommer att bli en del av vår hubb för redaktionell utveckling som jobbar med att hjälpa våra olika nyhetsredaktioner i Värmland, Dalsland och Skaraborg att nå fler digitalt med sin journalistik.

Detta gör vi genom att hjälpa dem med digital presentation på sajterna och i sociala medier, innehållsanalyser och workshops på redaktionerna. Flera av oss driver också projekt som kan handla om alltifrån hur vi kan jobba med AI på redaktionerna, hur vi ska göra för att nå fler unga eller hur vi ska lyckas med en mer jämställd representation i det vi rapporterar om.

Du kommer att få en central roll i NWT Medias utveckling och ingå i en grupp med spetskompetens inom digital journalistik och projektledning.

För att lyckas i rollen hos oss behöver du ha:

- Utbildning inom exempelvis medie- och kommunikation, journalistik eller annat relevant ämne för tjänsten.

- Stort intresse av nyhetsjournalistik.

- Teknikintresse och kunskap om digitala medier och plattformar.

- Förmåga att prata inför folk och hålla presentationer och workshops.

- Pedagogisk och kommunikativ stil, både i tal och skrift.

- Strukturerad och lösningsorienterad arbetsmetod.

- Initiativförmåga och självständighet, samt god samarbetsförmåga.

- Det är en stor fördel om du är intresserad och har kunskaper om AI-verktyg.

- Det är också ett plus om du har kunskap inom dataanalys.

 

Varför ska du välja NWT Media?
Hos oss får du möjligheten att jobba med nyskapande digital presentation och projekt som gör skillnad. Du gör en insats för att den viktiga lokala journalistiken utvecklas och når ut till fler.

 

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Karlstad. Arbetstiden är förlagd till dagtid.

Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag är 25 augusti men intervjuer sker löpande.



Har du frågor? Kontakta Caroline Englund, chef för NWT Medias hubb för redaktionell utveckling.

caroline.englund@nwtmedia.se, 054-199744

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Marknadsförare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Marknadsförare.

Lead Generation Specialist

Läs mer Apr 28
Vad vårt jobb är
På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår webbplats klaravik.se. Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt. Under 2024 såldes objekt för över 4 miljarder kronor genom företaget och i år ligger prognosen på ytterligare tillväxt!
Vad ditt jobb blir
Brinner du för att driva affären framåt? Gillar du kombon av produktionsledning och budgetansvar med marknads- och operativt arbete? Vill du driva hur vi i Norden jobbar med seller marketing – från första kontakt till konverterad lead? Då tror vi att du kommer trivas hos oss!
I rollen som Lead Generation Specialist har du ett övergripande ansvar för hur Klaravik Group jobbar med lead generation och säljdrivande marknadsföring i Sverige, Danmark och Finland. Du är en central spelare i skärpunkten mellan sälj, marknad och vår nordiska lead gen-grupp – och din uppgift är att få fler säljare att upptäcka oss.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:
Planera och koordinera kampanjer för både organisk och betald marknadsföring (Google, Meta, LinkedIn m.fl.)
Följa upp, analysera och optimera kampanjer och leads utifrån KPI:er och ROI
Skapa och anpassa innehåll tillsammans med teamet – text, bild och rörligt
Säkerställa onboardingstöd till nya mäklare: material, prospektlistor och marknadsaktiviteter
Ha ansvar för seller marketing-budgeten, uppföljning och prioriteringar
Aktivt arbeta med utgående samtal för att generera leads (t.ex. från vår checkbox-funktion)
Kvalificera och följa upp leads i HubSpot – och bidra till att utveckla vår användning av CRM-systemet

Vem du är
Vi tror att du har att par års erfarenhet av digital marknadsföring eller lead generation – och gärna verkat i gränslandet mellan marknad och sälj. Du gillar att jobba datadrivet, ta ägarskap över dina uppgifter och samtidigt vara en lagspelare.
Du behöver inte vara expert på allt, men du är inte rädd att kavla upp ärmarna och testa, mäta och justera. Du är nyfiken på nya sätt att nå ut, tycker att kontaktlistor är guld och har ett öga för vad som får folk att klicka.
Vi tror också att du:
Är strukturerad, initiativrik och bra på att prioritera
Trivs i en föränderlig miljö med högt tempo och mycket frihet
Gillar att samarbeta – med kollegor på kontoret, våra auktionsmäklare i hela landet och våra kollegor i Danmark och Finland

Detaljerna
Tjänsten är placerad i Karlstad, där du kommer arbeta nära både sälj och marknad. Vi sitter i härliga lokaler i Inre hamn och erbjuder 6 veckors semester, friskvårdsbidrag, pensionslösning och sjukvårdsförsäkring. Och så klart: AW:s och ett gäng riktigt trevliga kollegor.
Arbetsort: Karlstad (resor inom Norden förekommer) Arbetstid: Tillsvidareanställning, provanställning tillämpas Lön: Fast månadslön Start: Enligt överenskommelse, förslagsvis 24/6 Ansökan: Skicka in din ansökan senast 7/5. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt ansökningsdatum. Kontaktperson: Har du frågor om tjänsten? Kontakta Ida Hansson, Nordic Lead Gen Manager, ida.hansson@klaravik.se, 054-4540624

Ansök nu

Digital Marknadsförare till Motor Trend!

Läs mer Dec 13
Motor Trend söker en digital marknadsförare!
Motor Trend söker en handlingskraftig och kreativ digital marknadsförare som vill vara med och driva vår digitala närvaro framåt. Om du är en “doer” som älskar att ta initiativ, genomföra idéer och har ett stort intresse för människor, då är det här rätt roll för dig!
Rollen kan anpassas något efter dina erfarenheter och intressen så vi ser gärna ansökningar med varierande erfarenhet från nyexaminerad till mer erfarna personer.
Om oss:
Hos Motor Trend får du möjlighet att arbeta med Toyota & Lexus, två av världens starkaste varumärken, inom en organisation som präglas av personlighet, öppenhet och närhet. Vår mission är att få se kundens äkta leende och vi tror att vi kan uppnå den genom sann laganda och stort engagemang.
Fordonsbranschen genomgår en stor förändring inom både elektrifiering och digitalisering. Denna resa ställer helt nya krav på oss som företag och de produkter och tjänster som vi erbjuder men också på vår personal och ledare inom bolaget.
Om jobbet:
Vi söker en kreativ digital marknadsförare till Motor Trend! Du ska hantera den digitala kundresan från datainsamling till insikt. Ditt mål är att hitta nya trender, mönster och beteenden i våra digitala kanaler och ta vår marknadsföring till nästa nivå.
Du blir en viktig medarbetare i vårt marknadsteam och får möjlighet att verka i en nytänkande och prestigelös miljö. Du kommer också att ansvara för våra sociala medier.
Exempel på arbetsuppgifter:
Skapa och implementera digitala marknadsföringskampanjer som driver trafik, engagemang och varumärkesmedvetenhet.
Aktivt hantera och optimera innehållet på sociala medier (Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin, YouTube) och andra relevanta digitala kanaler.
Skapa innehåll med hjälp av foto och film
Uppdatera och utveckla vår hemsida
Förbättra och utveckla den digitala kundresan
Skapa kampanjer och annonser från idé till färdigt material
Ständigt testa nya idéer, format och strategier för att hålla oss på topp och optimera våra digitala satsningar.
Samarbeta med övriga delar av företaget så som bilförsäljning och servicemarkad för att skapa relevant och intressant innehåll.
Ha koll på de senaste trenderna inom digital marknadsföring och bilindustrin för att kunna implementera innovativa lösningar.
Skapa marknadsplaner

Vi söker dig som:
Är en doer med en förmåga att se behov och som självständigt kan lösa problem
Har erfarenhet av digital marknadsföring och har jobbat med att skapa och optimera kampanjer på Google Ads, sociala medier och andra digitala plattformar.
Har en stark analytisk förmåga och kan omvandla data till konkreta förbättringsåtgärder.
Är självgående och trivs i en dynamisk miljö där du snabbt kan agera på förändringar och nya möjligheter.
Har ett stort intresse för människor och en vilja att lära dig hur bilbranschen fungerar
Är kreativ, handlingskraftig och har en positiv inställning

Krav:
Stor kunskap i Adobe-programmen
B-körkort
Utbildning inom området eller minst 2 års erfarenhet inom en liknande roll

Vi erbjuder:
En spännande och utmanande roll i ett innovativt och framåtblickande företag.
En arbetsmiljö där du får utrymme att ta initiativ och skapa konkreta resultat.
Ett engagerat och kreativt team som arbetar nära för att nå gemensamma mål.
Flexibla arbetstider, konkurrenskraftig lön och flertalet andra förmåner.

Tjänsten är placerad i Karlstad men kommer att arbeta med att marknadsföra samtliga 10 orter inom Motor Trend. Resor mellan våra orter kommer att förekomma.
Skicka din ansökan till marcus.nilsson@motortrend.se senast 2025-01-19. Skicka gärna in din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Märk ansökan ”Digital marknadsförare”.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Marknadschef Marcus Nilsson via 054- 24?01 01 eller marcus.nilsson@motortrend.se
Motor Trend AB grundades i Mariestad 1984 och är återförsäljare för Toyota och Lexus. Under 2024 firar Motor Trend 40 år av ständig utveckling. 2023 omsatte vi över 1 miljard och vi är idag ca 180 medarbetare fördelat på tio orter; Mariestad, Skara, Lidköping, Karlstad, Arvika, Skene, Kungsbacka, Varberg, Falkenberg och Halmstad. Toyota är världens största biltillverkare, med återkommande toppbetyg på kvalitet och säkerhet.

Ansök nu

Företagsambassadör

Läs mer Okt 16
Om oss

Eyes4work startades med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning, matchning och rekrytering är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Idag finns eyes4work på över 60 orter i Sverige och vårt uppdrag är att ge alla människor oavsett bakgrund och behov en möjlighet som tar individen vidare till sitt nästa mål och sin nya framtid.

Arbetsuppgifter

Som eyes4works företagsambassadör arbetar du tillsammans med dina kollegor i våra uppdrag inom matchning. Du skall i din roll informera, presentera och marknadsföra våra tjänster.

Du kommer exempelvis att delta vid olika evenemang, mässor och rekryteringsträffar. Har du erfarenhet inom matchningstjänster och/eller rekrytering är det ett plus men inget krav. Du skall ha stort kontaktnät i de områden du verkar. Som person är du driven, säljande och relationsskapande. Talar du arabiska är det meriterande.

Uppdraget är på deltid/timmar vid behov samt provision men kan vid bra resultat utökas till högre tjänstgöringsgrad.

Ansök nu

Kommunikatör

Läs mer Sep 17
Arbetsbeskrivning
Kammarkollegiet har fått ett spännande och viktigt regeringsuppdrag som kräver både strategiskt och operativt stöd inom kommunikationsområdet i Karlstad. Start för Konsultuppdrag är omgående och har avslut våren 2026! Kammarkollegiet söker nu en erfaren kommunikatör som kan hjälpa oss att nå mål genom att hantera kommunikationsarbete. I denna roll kommer du att arbeta både internt och externt med att planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser. Du kommer att spela en central roll i att forma och stärka vårt varumärke, samtidigt som du ger råd och stöd till kollegor i kommunikationsfrågor.
Arbetet sker kan ske blandat på plats och distans (minst 51% på plats krävs).
Om dig: Vi söker dig som är självgående, strukturerad och har en förmåga att arbeta under tidspress. Du är en utmärkt kommunikatör både i tal och skrift och har en förmåga att engagera och inspirera dina kollegor. Din samarbetsförmåga är stark, och du trivs med att arbeta i en miljö där du får kombinera strategiskt tänkande med operativa uppgifter.

Ansvarsområden
Arbetsuppgifter:
Ansvara för både strategiskt och operativt kommunikationsarbete.
Planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser.
Utföra marknadsundersökningar och omvärldsanalyser.
Utforma och producera informationsmaterial.
Rådgivning till kollegor inom kommunikationsområdet.
Stödja varumärkesarbetet.
Uppdatera information på både extern och intern webbplats.
Hantera digitala kanaler och sociala medier.
Organisera och samordna samarbete med närliggande organisationer i ett regeringsuppdrag eller liknande.




Kvalifikationer
Kravprofil:
För att lyckas i denna roll bör du ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta med samverkan och samarbeten inom ramen för regeringsuppdrag eller liknande. Du har en gedigen bakgrund inom kommunikation och är van att arbeta både strategiskt och operativt. Erfarenhet av att hantera digitala kanaler och sociala medier är ett måste.


Kompetenskrav:
Högskoleutbildning, exempelvis inom media och kommunikation, eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
Kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande.
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis InDesign, Photoshop m.fl.) samt webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.).
Erfarenhet av att arbeta med enkäter.
Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.




Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från NWT Media AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från NWT Media AB .

Tidningsdistributör vikarie Karlstad (cykeldistrikt)

Tidningsdistributör
Läs mer Maj 5
Är du morgonpigg och vill förstärkta vårt gäng på i Karlstad?


Om NWT Direkt
NWT Distribution AB med varumärke NWT Direkt, är ett bolag inom NWT Gruppen AB.

som har en tydlig strategi för tillväxt de kommande åren. Inom koncernen driver vi verksamheter inom lokaljournalistik, marknadsföring, distribution och fastighetsförvaltning. Vi finns i Skaraborg, Dalsland och Värmland.

NWT Direkt AB är ett distributionsbolag som distribuerar morgontidningar, tidskrifter och mindre paket i Värmland, delar av Skaraborg och norra Dalsland. Bolaget startade sin verksamhet 1 mars 2019.

Vi har cirka 350 anställda distributörer som med bil, cykel och till fots gör cirka 100 000 leveranser/natt måndag-lördag året runt.

Om rollen
Som distributör är du sista länken mot våra kunder och prenumeranter, därför är det viktigt att du är ansvarstagande och kan jobba självständigt.

Utdelningen sker nattetid, måndag-lördag, efter avslutat arbetspass under morgonen har du hela dagen fri till annat. Utdelningen med cykel.

För tjänsten krävs god lokalkännedom och att man har lätt att navigera. 

Vi söker vikarier som kan hoppa in vid behov samt arbeta under semesterperioden.

Lön enligt kollektivavtal.

Om dig
- Du ska vara noggrann och ha hög servicekänsla
- Ha fyllt 18 år
- Tala, läsa och förstå grundläggande svenska
- Inneha personnummer (eller samordningsnummer)
- Giltigt arbetstillstånd i Sverige

Övrigt
Har du frågor kontakta:

Vilma Nilsson

vilma.nilsson@nwtdirekt.se

Placeringsort:  Karlstad

 Vi ser fram emot din ansökan senast 2025-06-30

Vi kommer att hålla urval löpande, så skicka in din ansökan redan idag.

Ansök nu

Chef Prenumeration - nyckelroll i framtidens kundservice

Kundtjänstchef
Läs mer Apr 11
NWT Media är mitt i en omfattande digital omställning som påverkar alla våra avdelningar och medarbetare.

För att leda det dagliga arbetet på den avdelning som har flest kontakter och dialoger dagligen med våra läsare och prenumeranter söker vi nu en chef prenumeration i en nyinstallerad roll till vårt kundcenter. Du kommer att ansvara för den dagliga driften, hålla i möten, coacha medarbetare och säkerställa att våra prenumeranter får bästa tänkbara hantering

Om rollen
Vi söker en engagerad och driven chef som kommer få ett övergripande ansvar för att leda och utveckla vårt team av handläggare samt säkerställa en effektiv drift och hög kundnöjdhet. Du kommer vara medlem i avdelningens ledningsgrupp och ha personalansvar för ett tiotal medarbetare. Du ansvar för feedback och avstämningar med dina medarbetare och du håller i dagliga möten på avdelningen. Viss del av arbetstiden arbetar du operativt som handläggare i vårt kundcenter.

Om dig
Vi vill att du är en chef som har lätt för att engagera och motivera dina medarbetare och du drivs av att skapa hållbara och framgångsrika team. Du är avdelningens dagliga arbetsledare och för att lyckas med det behöver du har ett involverat och närvarande sätt att leda grupper och individer. Det är också viktigt att du både kan hantera och följa upp tydliga målsättningar i ditt och andras arbete.

Du har:
För att lyckas i den här rollen ser vi att du har flera års erfarenhet som operativt chef. Du behöver gilla att hålla i möten med många deltagare och du drivs av att skapa bästa tänka arbetsdagen för dina medarbetare. Arbetet är omväxlande och skiftar snabbt i karaktär vilket gör att du behöver ha ett flexibelt och anpassningsbart sätt. Det är meriterande om du lett digitala projekt, verksamheter eller omställningar samt om du tidigare haft ett arbeta med fokus på kundkontakter. Det är även meriterande om du haft personalansvar.

Intresserad?
Har du frågor kan du kontakta NWT Medias biträdande mediechef Patric Hamsch på patric.hamsch@nwtmedia.se eller 072-204 74 46. Sista ansökningsdag är 1 maj men vi gör intervjuer löpande så vänta inte till sista dag med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Chef kundservice - nyckelroll i framtidens kundservice

Administrativ chef
Läs mer Apr 11
NWT Media är mitt i en omfattande digital omställning som påverkar alla våra avdelningar och medarbetare.

För att leda det arbetet på den avdelning som har flest kontakter och dialoger dagligen med våra läsare och prenumeranter söker vi nu en chef till vårt kundcenter. Du kommer få en nyckelroll i att driva ett nödvändigt och viktigt digitalt förändringsarbete tillsammans med ett 20-tal medarbetare. I rollen ingår även att säkerställa att våra prenumeranter får en förstklassig upplevelse oavsett hur och var de väljer att kommunicera med oss.

Om rollen
I rollen som chef för kundservice får du stort eget mandat att påverka framtidens kund- och prenumerationskontakter. Du leder en egen ledningsgrupp på avdelningen. Du förväntas arbeta strategiskt både inom din avdelning samt inom andra områden på NWT Media och i det ingår att implementera arbetssätt och rutiner som gör att kundservice linjeras med företagets övergripande mål. Du är medlem i NWT Medias affärsledning och mäts där på konkreta affärsmål för kundservice samt på kundnöjdhet och effektiv drift av det arbetet som genomförs. Du har resultat-  budget och uppföljningsansvar och du ansvarar för att säkerställa en god arbetsmiljö på avdelningen.

Om dig
Vi letar efter en resultatorienterad affärsmässig chef som vill leda en organisation i förändring. Vi vill att du har ett inspirerande och motiverande sätt att leda och arbeta. Du gillar att hantera tydliga målsättningar och du har ett involverat och närvarande sätt att leda grupper och individer. Hos oss är det högt tempo och vi letar efter någon som drivs av det och som ser värdet av förankring, samarbete och delaktighet för att skapa de bästa resultaten. 

Du har:
För att vara framgångsrik i den här rollen vill vi att du har flera års erfarenhet av konkret förändringsledning. Det är meriterande om du lett digitala projekt, verksamheter eller omställningar samt om du tidigare haft ett arbeta med fokus på kundkontakter. Vi ser gärna att du har varit i miljöer med flera olika delar och verksamheter eftersom stora delar av arbetet handlar om att samarbeta med andra chefer och avdelningar, både inom NWT Media men också utanför företaget. 

Intresserad?
Har du frågor kan du kontakta NWT Medias biträdande mediechef Patric Hamsch på patric.hamsch@nwtmedia.se eller 072-204 74 46. Sista ansökningsdag är 1 maj men vi gör intervjuer löpande så vänta inte till sista dag med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Redaktionell chef för lokala titlar

Chefredaktör
Läs mer Mar 27
NWT Media söker

Redaktionell chef för lokala titlar

Nyckelroll i skapandet av framtidens lokala journalistik

Vi söker en chef för NWT Medias lokala titlar.

Du kommer att leda 14 lokala och regionala tidningar i Värmland, Dalsland och Skaraborg och vara personalansvarig chef för tidningarnas chefredaktörer.

Du erbjuds här: 
I den här rollen får du stort eget ansvar för att leda det journalistiska arbetet på tidningarna.
Du kommer arbeta med flera strategiska frågor, men räkna också med mycket operativt arbete nära chefredaktörerna, medarbetarna och journalistiken. 

Du ska säkerställa att varje titel är organiserad på bästa sätt för att nå de uppsatta målen och du har resultat-, budget- och uppföljningsansvar för titlarna i ditt område. 

Du kommer rapportera till NWT Medias chef för redaktionell verksamhet och sitta med i NWT Medias redaktionella ledningsgrupp.

Du är: 
Du är en närvarande och aktiv som ledare och har vana av att hålla många saker igång samtidigt. Vi vill också att du känner dig bekväm när det händer mycket och av att ha olika projekt och processer rullande. 
Du leder genom att inkludera dina medarbetare och du vet att bäst resultat nås genom bred förankring, samarbete och delaktighet.

Du har: 
För att lyckas i den här rollen behöver du ha flera års erfarenhet som chef i redaktionell miljö och det är meriterande om du har lett digitala verksamheter eller projekt.
Du har dokumenterade kunskaper i att leda förändringsprocesser och du måste gilla att ständigt skruva i organisation, roller och arbetssätt. 
Du är bottnad journalistiskt och van att hantera olika sorters publicistiska frågor. 
Det är meriterande om du är eller har varit ansvarig utgivare.
Du behöver veta hur du bygger ett team för att lyckas med ett projekt, vad som behöver hända på vägen och hur det hela ska avslutas. 
Du är kommunikativ och inkluderande i ditt sätt att arbeta.
B-körkort då tjänsten innebär en del resor inom vårt geografiska område.

Intresserad? 
Har du frågor kan du kontakta Tomas Skoglund, chef för redaktionell verksamhet vid NWT Media, telefon 072-209 58 89 eller tomas.skoglund@nwtmedia.se

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på NWT Medias huvudkontor i Karlstad.

Vi ser fram emot din ansökan senast 2025-04-21, men sök så snart du kan, vi kommer att hålla urval löpande.

Ansök nu

Tidningsdistributör vikarie Karlstad (cykeldistrikt)

Tidningsdistributör
Läs mer Jan 28
Är du morgonpigg och vill förstärkta vårt gäng på i Karlstad?


Om NWT Direkt
NWT Distribution AB med varumärke NWT Direkt, är ett bolag inom NWT Gruppen AB.

som har en tydlig strategi för tillväxt de kommande åren. Inom koncernen driver vi verksamheter inom lokaljournalistik, marknadsföring, distribution och fastighetsförvaltning. Vi finns i Skaraborg, Dalsland och Värmland.

NWT Direkt AB är ett distributionsbolag som distribuerar morgontidningar, tidskrifter och mindre paket i Värmland, delar av Skaraborg och norra Dalsland. Bolaget startade sin verksamhet 1 mars 2019.

Vi har cirka 350 anställda distributörer som med bil, cykel och till fots gör cirka 100 000 leveranser/natt måndag-lördag året runt.

Om rollen
Som distributör är du sista länken mot våra kunder och prenumeranter, därför är det viktigt att du är ansvarstagande och kan jobba självständigt.

Utdelningen sker nattetid, måndag-lördag, efter avslutat arbetspass under morgonen har du hela dagen fri till annat. Utdelningen med cykel.

För tjänsten krävs god lokalkännedom och att man har lätt att navigera. 

Vi söker vikarier som kan hoppa in vid behov.

Lön enligt kollektivavtal.

Om dig
- Du ska vara noggrann och ha hög servicekänsla
- Ha fyllt 18 år
- Tala, läsa och förstå grundläggande svenska
- Inneha personnummer (eller samordningsnummer)
- Giltigt arbetstillstånd i Sverige

Övrigt
Har du frågor kontakta:

Vilma Nilsson

vilma.nilsson@nwtdirekt.se

Placeringsort:  Karlstad

 Vi ser fram emot din ansökan senast 2025-03-31

Vi kommer att hålla urval löpande, så skicka in din ansökan redan idag.

Ansök nu

Sommarvikarier NWT

Journalist/Reporter
Läs mer Dec 19
NWT når 148 000 läsare varje dag och är Värmlands största nyhetsförmedlare.

Vi ska vara först med de viktiga, upprörande, men också roliga nyheterna. Till sommaren 2025 söker vi reportrar och fotografer som vill vara med på nyhetsjakten.

Om NWT och NWT Media
NWT är största titel inom NWT Media, som är en del av NWT Gruppen. NWT Medias vision är att värna om demokrati och det fria ordet genom journalistik som engagerar, överraskar och upplyser.

 

Reportrar och fotografer

Till sommaren 2025 söker vi reportrar till följande avdelningar: nyhetsredaktionen, breakingdesken, sporten, lokalredaktör norra Värmland, nöje och kultur. Vi söker också fotografer med vana att filma kortare inslag och inslag för sociala medier.

 

Om oss
Vi garanterar ett kul och utvecklande jobb på en av landets största redaktioner utanför Stockholm, Göteborg och Malmö. Karlstad är en trevlig sommarstad och Värmland lever upp rejält på sommaren. Nyhetspulsen är hög även under juni, juli och augusti. Fokus ligger på rak och snabb nyhetsrapportering och reportage som verkligen fångar våra läsare. Du jobbar nära desken och övriga kollegor och hugger in där du bäst behövs för dagen. Våra vikarier brukar trivas väldigt bra, vi är en välkomnande och inkluderande redaktion.

 

Om dig
Du har journalistisk erfarenhet och/eller studerar journalistik. Du är idérik och har koll på vilken typ av nyheter som engagerar och hur de presenteras digitalt på bästa sätt. Du är en social lagspelare och har förmåga att skapa förtroende. B-körkort är ett krav.

 

Övrigt
Skicka din ansökan direkt. Urval och intervjuer sker löpande och vikariaten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 28 februari 2025.

Vi anställer ett flertal vikarier med placering i Karlstad. Anställningsperioderna är av varierande längd, men flera sträcker sig över stora delar av sommaren. I schemat ingår helg- och viss kvällstjänstgöring.

Vi söker även lokalredaktör med placering i antingen Torsby eller Hagfors.

Var tydlig med vilken tjänst/ tjänster du är mest intresserad av: nyhetsreporter, reporter breaking, kultur/nöje, fotograf, sportreporter, lokalredaktör.

Har du frågor kan du kontakta mediehuschef Kasper Norling, kasper.norling@nwt.se. Facklig kontakt är Marie Blomgren, marie.blomgren@nwt.se eller Lisa Olaison, lisa.olaison@nwt.se. Alla nås även via 054 – 199000.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu