Karlstad: Avdelningschef till Öron-, näsa- och halskliniken

Hitta ansökningsinfo om jobbet Avdelningschef till Öron-, näsa- och halskliniken i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och leda en dynamisk arbetsplats med stort fokus på patientsäkerhet och kvalitet? Öron-, näsa- och halskliniken (ÖNH) i Värmland söker nu en engagerad avdelningschef till avdelning 16 för att tillsammans med ytterligare en avdelningschef leda och utveckla verksamheten.

Här får du möjligheten att arbeta nära kollegor och medarbetare i gemensamt ledarskap, där din kompetens och engagemang är avgörande för att driva verksamheten framåt. Ta chansen att vara en del av vårt erfarna ledningsteam och bidra till att skapa en arbetsplats där utveckling och samarbete står i fokus. Välkommen att söka!

Din arbetsplats
Öron-, näsa- och halskliniken ingår i område kirurgiska specialiteter och har ett länsövergripande ansvar för ÖNH-sjukvården i Värmland. Den huvudsakliga verksamheten bedrivs i Karlstad där vi har vår avdelning och vår mottagningsverksamhet. Länsmottagningar finns även i Arvika, Säffle och Kristinehamn. Vi bedriver även jourverksamhet som på kvällar helger och nätter är förlagda på avdelning 16. Där har vi 12 slutenvårdsplatser i egen regi. Övrig tid är vår akutmottagning förlagd till ÖNH-mottagningen. Kliniken har ytterligare två enheter med länsövergripande ansvar: Hörselvården och Sömnapnémottagningen med två egna avdelningschefer.

På avdelningen bedrivs sedvanligt avdelningsarbete. Vid utrymme beläggs platserna med satellitpatienter. Samarbetet mellan mottagning och avdelning är tätt och en del sköterskor och undersköterskor har rotationstjänster med helgtjänstgöring två helger av sex.

På mottagningen bedriver vi specialiserad öppenvårdsmottagning. Det innebär förutom sedvanligt mottagningsarbete även en del funktionsundersökningar. På mottagningen har vi även ett remisskansli, rådgivning, kontaktsköterskor och operationskoordinatorer och vi bedriver mottagnings-operationsverksamhet.

Dina arbetsuppgifter
Som avdelningschef i gemensamt ledarskap för avdelning och mottagning kan vi erbjuda ett omväxlande arbete där du tillsammans med engagerade kollegor och medarbetare arbetar för verksamhetsutveckling, stärkt kvalitet och patientsäkerhet. Uppdraget innebär även att på daglig basis i gemensamt ledarskap styra, leda och fördela arbetet inom verksamheten.

Utifrån verksamhetens mål ansvarar du för ekonomi, arbetsmiljö samt att driva utvecklings- och förbättringsarbeten. Du väljer arbetsformer så att medarbetarnas kompetens, engagemang och delaktighet tas till vara.

Du ingår i ÖNH:s ledningsgrupp som en av fyra avdelningschefer och är direkt underställd verksamhetschef. Ledningsgruppen präglas av stark teamkänsla, god atmosfär och att vardagen genomsyras av att vi löser uppgifterna tillsammans.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har erfarenhet från hälso- och sjukvårdssektorn. Det är meriterande om du tidigare haft ett lednings- eller chefsuppdrag.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har förmåga att organisera och planera och har ett gott kommunikativt sätt. Du är prestigelös, har en positiv och problemlösande attityd och ser möjligheter i stället för hinder. Som person är du drivande men samtidigt lyhörd och van att arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra.

Om oss

Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Läs mer om att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner och följ oss på sociala medier. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Enhetschef, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Enhetschef, offentlig förvaltning.

Rättschef och enhetschef för rättssekretariatet

Läs mer Jun 20
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.



Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.



Beskrivning
Är du trygg i din roll som jurist och ledare och har ett stort engagemang för rättssäkerhet och god förvaltning? Vi söker nu en rättschef som vill arbeta utvecklingsinriktat med spännande frågor som har bred spännvidd.

Du får möjlighet att varva myndighetsövergripande strategiska frågor med chefsuppdraget för rättssekretariatet och juridiska frågor med stor bredd.

På rättssekretariatet arbetar idag 5 jurister och 2 handläggare. Rättssekretariatet arbetar med myndighetsövergripande juridisk styrning, internt juridiskt stöd och rådgivning till andra enheter samt håller utbildningar. Enheten handlägger en bredd av ärenden, bland annat överklagnings- och överprövningsärenden främst enligt miljöbalken samt plan- och bygglagen, liksom tillstånd, tillsyn och föreskrifter enligt annan lagstiftning. Rättssekretariatet samordnar också arbetet som regional valmyndighet.



Arbetsuppgifter
Som rättschef har du samordningsansvar för myndighetsövergripande juridiska frågor. Du förväntas driva utvecklingsfrågor, ge rådgivning och ha goda kunskaper inom offentlig rätt och förvaltningsrätt som kommer hela verksamheten till gagn. Som rättschef utgör du ett strategiskt juridiskt stöd till länsledningen, rollen är också en del av myndighetens personalansvarsnämnd. Rättschefen rapporterar till länsrådet. 

Rättschefen har en viktig funktion i att utveckla myndighetens roll utifrån länsstyrelsens uppdrag.

Som enhetschef ansvarar du för rättssekretariatets medarbetare, verksamhet och ekonomi. Du driver och utvecklar verksamheten tillsammans med dina medarbetare.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

- Har juristexamen och mångårig erfarenhet från kvalificerat juridiskt arbete
- Har erfarenhet som chef eller ledare
- Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Vi ser det som meriterande om du även har:

- Erfarenhet av juridisk rådgivning till andra yrkesgrupper
- Erfarenhet av att inom en och samma tjänst växla mellan olika rättsområden
- God förmåga i ärende- och informationshantering
- Notariemeritering eller annan kvalificerad erfarenhet från domstol
- Erfarenhet av personal- och arbetsmiljöansvar
- Erfarenhet från myndighet och offentlig rätt/förvaltningsrätt
- Erfarenhet inom något av rättsområdena miljörätt, plan- och byggrätt

 

Vi söker dig som har helhetssyn och förmåga att se saker ur olika perspektiv. Det är också viktigt att du har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är väl förtrogen med tillitsbaserat ledarskap och styrning och har förmåga att lyfta dina medarbetare och få alla att känna sig inkluderade. Du har förmåga att leda, kan inspirera till engagemang och utveckling, är lyhörd för dina medarbetare samtidigt som du är tydlig i dina budskap och förväntningar. Du är ett föredöme som inspirerar och motiverar din omgivning och skapar delaktighet.

Du har god förmåga att arbeta självständigt och kan utveckla och driva frågor inom ditt ansvarsområde. Du har förmåga att ta ett helhetsperspektiv och förstå hur olika beslut och aktiviteter påverkar verksamheten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet utifrån vad som anförs ovan. Vi kan också komma att använda oss av arbetsprov/motsvarande.

Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Den genomförs av länsstyrelsen när urvalsprocessen är klar. Processen med säkerhetsprövning innebär att rekryteringsförfarandet kan ta längre tid än vad som är brukligt.

Tjänsten innebär placering i myndighetens kris-och krigsorganisation.

 

Villkor
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.

o Demokrati

o Legalitet

o Objektivitet, saklighet och likabehandling

o Fri åsiktsbildning

o Respekt för alla människors lika värde

o Effektivitet och service



Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Ansök nu

Enhetschef till enheten för försörjningsberedskap

Läs mer Jul 10
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Det är vi som stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter.




Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega!

MSB har en central roll att utveckla och förvalta beredskapssystemet och att samordna planeringen för det civila försvaret.

Den senaste tidens säkerhetspolitiska utveckling sätter vårt arbete i en historisk viktig kontext.

Ledarskapet hos oss utgår från tillit, medmänsklighet och viljan att arbeta tillsammans. Vi utgår från att vi gör vårt bästa och vill varandra väl. Att agera i linje med det innebär att medverka till ökad trygghet och ett hållbart arbetsliv.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Som enhetschef ansvarar du för ledning av enheten, personal och ekonomi. Du förväntas leda och samordna enheten genom tillitsbaserad styrning utifrån myndighetens mål och värdegrund.

Du ingår i ett team av enhetschefer som tillsammans leder verksamhetens arbete. Du rapporterar för närvarande till en verksamhetschefen och ingår i avdelningens chefsgrupp. Du ansvarar för att driva enhetens frågor på en strategisk nivå.

Verksamheten befinner sig i en expansiv fas för att utveckla MSB:s roll inom nationell samordning av försörjningsberedskapen, vilket kan leda till organisationsförändringar.

I arbetet som enhetschef kommer du vara en viktig del i att utveckla verksamheten med ett tydligt fokus på att utveckla försörjningsberedskapen. Arbetet innebär samverkan både internt och externt. Du kommer representera MSB externt.

Arbetsuppgifterna på enheten är för närvarande att

- utveckla och stödja aktörer i beredskapsplanering för att stärka samhällets funktionalitet och försörjning
- utveckla processer, strukturer och metodstöd för försörjningsberedskap
- få en stärkt dialog med näringslivet och de företag som levererar samhällsviktig verksamhet
- säkerhetsställa beredskapshänsyn i samhällsplaneringen och att identifiera mark- och vattenområden för anläggningar av riksintresse för totalförsvarets civila delar

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har

- relevant akademisk examen och flerårig chefserfarenhet
- erfarenhet av att ha arbetat med frågor som rör krisberedskap, totalförsvar och försörjningsberedskap
- god förståelse hur beredskapssystemet fungerar
- god förmåga att utrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska

Det är meriterande om du har

- god kunskap om MSBs uppdrag 

Som chef och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterad, utvecklingsinriktad, coachande och dialoginriktad, har god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Ditt ledarskap präglas av samverkan, engagemang och resultat. Du arbetar övergripande och målinriktat. Du har förmåga att arbeta processinriktat, driva förändringsarbete och van att fatta beslut.

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning med ett tidsbegränsat chefsförordnande på fyra år

Din placeringsort kommer att vara Karlstad och resor i anställningen förekommer.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om oss
På enheten för försörjningsberedskap är vi 17 medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm.

Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Du har också möjlighet till distansarbete.

Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor. 

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta avdelningschef Annika Elmgart. Fackliga företrädare är Jannes Engqvist (Saco-S), Ingrid Krook (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 26 juli 2024

Ansök nu

Enhetschef till enheten för försörjningsberedskap

Läs mer Jul 5
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Det är vi som stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter.




Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega!

MSB har en central roll att utveckla och förvalta beredskapssystemet och att samordna planeringen för det civila försvaret.

Den senaste tidens säkerhetspolitiska utveckling sätter vårt arbete i en historisk viktig kontext.

Ledarskapet hos oss utgår från tillit, medmänsklighet och viljan att arbeta tillsammans. Vi utgår från att vi gör vårt bästa och vill varandra väl. Att agera i linje med det innebär att medverka till ökad trygghet och ett hållbart arbetsliv.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Som enhetschef ansvarar du för ledning av enheten, personal och ekonomi. Du förväntas leda och samordna enheten genom tillitsbaserad styrning utifrån myndighetens mål och värdegrund.

Du ingår i ett team av enhetschefer som tillsammans leder verksamhetens arbete. Du rapporterar för närvarande till en verksamhetschefen och ingår i avdelningens chefsgrupp. Du ansvarar för att driva enhetens frågor på en strategisk nivå.

Verksamheten befinner sig i en expansiv fas för att utveckla MSB:s roll inom nationell samordning av försörjningsberedskapen, vilket kan leda till organisationsförändringar.

I arbetet som enhetschef kommer du vara en viktig del i att utveckla verksamheten med ett tydligt fokus på att utveckla försörjningsberedskapen. Arbetet innebär samverkan både internt och externt. Du kommer representera MSB externt.

Arbetsuppgifterna på enheten är för närvarande att

- utveckla och stödja aktörer i beredskapsplanering för att stärka samhällets funktionalitet och försörjning
- utveckla processer, strukturer och metodstöd för samhällsviktig verksamhet, risk- och sårbarhetsanalyser, kritiska beroenden och försörjningsberedskap
- få en stärkt dialog med näringslivet och de företag som levererar samhällsviktig verksamhet
- säkerhetsställa beredskapshänsyn i samhällsplaneringen och att identifiera mark- och vattenområden för anläggningar av riksintresse för totalförsvarets civila delar

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har

- relevant akademisk examen och flerårig chefserfarenhet
- erfarenhet av att ha arbetat med frågor som rör krisberedskap, totalförsvar och försörjningsberedskap
- god förståelse hur beredskapssystemet fungerar
- god förmåga att utrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska

Det är meriterande om du har

- god kunskap om MSBs uppdrag 

Som chef och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterad, utvecklingsinriktad, coachande och dialoginriktad, har god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Ditt ledarskap präglas av samverkan, engagemang och resultat. Du arbetar övergripande och målinriktat. Du har förmåga att arbeta processinriktat, driva förändringsarbete och van att fatta beslut.

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning med ett tidsbegränsat chefsförordnande på fyra år

Din placeringsort kommer att vara Karlstad och resor i anställningen förekommer.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om oss
På enheten för försörjningsberedskap är vi 17 medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm.

Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Du har också möjlighet till distansarbete.

Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor. 

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta avdelningschef Annika Elmgart. Fackliga företrädare är Jannes Engqvist (Saco-S), Ingrid Krook (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 26 juli 2024

Ansök nu

Rättschef och enhetschef för rättssekretariatet

Läs mer Maj 14
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.



Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.



Beskrivning
Är du trygg i din roll som jurist och ledare och har ett stort engagemang för rättssäkerhet och god förvaltning? Vi söker nu en rättschef som vill arbeta utvecklingsinriktat med spännande frågor som har bred spännvidd.

Du får möjlighet att varva myndighetsövergripande strategiska frågor med chefsuppdraget för rättssekretariatet och juridiska frågor med stor bredd.

På rättssekretariatet arbetar idag 5 jurister och 2 handläggare. Rättssekretariatet arbetar med myndighetsövergripande juridisk styrning, internt juridiskt stöd och rådgivning till andra enheter samt håller utbildningar. Enheten handlägger en bredd av ärenden, bland annat överklagnings- och överprövningsärenden främst enligt miljöbalken samt plan- och bygglagen, liksom tillstånd, tillsyn och föreskrifter enligt annan lagstiftning. Rättssekretariatet samordnar också arbetet som regional valmyndighet.



Arbetsuppgifter
Som rättschef har du samordningsansvar för myndighetsövergripande juridiska frågor. Du förväntas driva utvecklingsfrågor, ge rådgivning och ha goda kunskaper inom offentlig rätt och förvaltningsrätt som kommer hela verksamheten till gagn. Som rättschef utgör du ett strategiskt juridiskt stöd till länsledningen, rollen är också en del av myndighetens personalansvarsnämnd. Rättschefen rapporterar till länsrådet. 

Rättschefen har en viktig funktion i att utveckla myndighetens roll utifrån länsstyrelsens uppdrag.

Som enhetschef ansvarar du för rättssekretariatets medarbetare, verksamhet och ekonomi. Du driver och utvecklar verksamheten tillsammans med dina medarbetare.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

- Har juristexamen och mångårig erfarenhet från kvalificerat juridiskt arbete
- Har erfarenhet som chef eller ledare
- Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Vi ser det som meriterande om du även har:

- Erfarenhet av juridisk rådgivning till andra yrkesgrupper
- Erfarenhet av att inom en och samma tjänst växla mellan olika rättsområden
- God förmåga i ärende- och informationshantering
- Notariemeritering eller annan kvalificerad erfarenhet från domstol
- Erfarenhet av personal- och arbetsmiljöansvar
- Erfarenhet från myndighet och offentlig rätt/förvaltningsrätt
- Erfarenhet inom något av rättsområdena miljörätt, plan- och byggrätt

 

Vi söker dig som har helhetssyn och förmåga att se saker ur olika perspektiv. Det är också viktigt att du har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är väl förtrogen med tillitsbaserat ledarskap och styrning och har förmåga att lyfta dina medarbetare och få alla att känna sig inkluderade. Du har förmåga att leda, kan inspirera till engagemang och utveckling, är lyhörd för dina medarbetare samtidigt som du är tydlig i dina budskap och förväntningar. Du är ett föredöme som inspirerar och motiverar din omgivning och skapar delaktighet.

Du har god förmåga att arbeta självständigt och kan utveckla och driva frågor inom ditt ansvarsområde. Du har förmåga att ta ett helhetsperspektiv och förstå hur olika beslut och aktiviteter påverkar verksamheten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet utifrån vad som anförs ovan. Vi kan också komma att använda oss av arbetsprov/motsvarande.

Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Den genomförs av länsstyrelsen när urvalsprocessen är klar. Processen med säkerhetsprövning innebär att rekryteringsförfarandet kan ta längre tid än vad som är brukligt.

Tjänsten innebär placering i myndighetens kris-och krigsorganisation.

 

Villkor
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.

o Demokrati

o Legalitet

o Objektivitet, saklighet och likabehandling

o Fri åsiktsbildning

o Respekt för alla människors lika värde

o Effektivitet och service



Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från REGION VÄRMLAND

Nedan visas andra jobb i Karlstad från REGION VÄRMLAND .

Sjuksköterska/specialistsjuksköterska, uppvakningsavdelningen

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Jun 27
Din arbetsplats
Vill du bli en del av oss så har vi nu lediga tjänster att söka.

Vi är cirka 45 medarbetare och vår avdelning består av en preoperativ enhet, två postoperativa enheter samt en kärlaccessmottagning. Arbetet innehåller stor variation i arbetsuppgifter. Som anställd så önskar du själv ditt schema och kan därigenom påverka din vardag med varierade arbetsuppgifter och ledigheter. Du kan också tidigt på året påverka/planera storhelger och semestrar.

Utbildningar är schemalagda och ingår i ordinarie planering. Då vi jobbar med avancerad vård och använder potenta läkemedel och avancerad medicinskteknisk utrustning så ingår utbildning och fortbildning med handledare kontinuerligt. Som ny får du också en individuell inskolningsplan där hospitering på IVA och anestesi ingår.

Vi tycker detta är en mycket trevlig och fin arbetsplats där vi är stolta och glada över vårt varumärke som ska kännetecknas av:

Professionalism - Utbildning, utveckling, förbättringskultur.
Tydlighet/Struktur - Igenkännande – alla ska veta vad, när och hur.
Trygghet - Våga fråga, lärandekultur.
Teamwork - Våga pröva, vi hjälps åt, peppar och stödjer.
Trivsel - Ska ha kul på jobbet, trivselåtgärder.

Dina arbetsuppgifter
På uppvakningen är dina arbetsuppgifter varierande. Du vårdar både svårt sjuka och väsentligt friska men alla ska av olika anledningar opereras eller få hjälp med avancerade ingrepp. Arbetet karaktäriseras av korta snabba möten och högt tempo som kräver att du kan jobba strukturerat och kan prioritera och hantera olika patientsituationer.

I våra arbetsuppgifter ingår också att stötta övriga sjukhusets avdelningar med avancerade medicinska åtgärder som thoraxdränage, elkonverteringar, CVK, PVK med mera. Vi gör uppföljningar av patienter med EDA behandling och hjälper även avdelningarna med utbildningar.
Vi har också i uppgift att stödja övriga sjukhuset med tillfällig vårdplats när vi har möjlighet.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med minst två års erfarenhet av slutenvård. Meriterande är specialistsjuksköterskeexamen, gärna IVA eller anestesi samt erfarenhet eller intresse för klinisk forskning. Du behåller ditt lugn, stabilitet och kontroll även i stressiga och pressade situationer. Du visar god samarbetsförmåga och kommunicerar på ett lyhört sätt med andra.

Är du en driven lagkamrat som vill arbeta i en professionell arbetsgrupp med patienten i centrum så är det dig vi söker!

Om oss

Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Läs mer om att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner och följ oss på sociala medier. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Tandläkare till Folktandvården Karlstad Tingvalla

Tandläkare
Läs mer Jun 28
Folktandvården Värmland är en del av Region Värmland. Vi driver allmäntandvårdskliniker i alla värmländska kommuner – från Sysslebäck i norr till Säffle i sydväst. Dessutom finns specialistkliniker i Karlstad och Arvika som behandlar patienter på remiss.

Vårt uppdrag är att stödja en god tandhälsoutveckling hos hela Värmlands befolkning samt en tandvård av hög kvalitet till alla patienter.



Din arbetsplats
Folktandvården Tingvalla är den allmäntandvårdsklinik i Karlstad som ligger mest centralt, belägen i samma byggnad som Specialistkliniken för tandreglering.

Vi jobbar med arbetssättet 7–19, där du varvar mellan att jobba förmiddags- och eftermiddagspass.

Vi är en av de största klinikerna i Värmland med 44 medarbetare, och här finns mycket energi och en stark vilja att utvecklas. I alla yrkeskategorier har vi en fin mix av yngre och mer erfarna kollegor. Vi behandlar cirka 13 900 patienter varav 6 200 är barn.

Vi är en klinik med mycket gott medarbetarskap och arbetsklimat. Vi gillar helt enkelt att gå till jobbet.

Anställningen är ett vikariat till och med 25-12-31 med möjlighet till förlängning och att övergå till en tillsvidareanställning.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som inom din profession som tandläkare gärna arbetar med teamtandvård och behandlar egna patienter, såväl barn som vuxna. Du kommer arbeta med arbetsfördelade undersökningar tillsammans med tandhygienist samt sköterska och vid intresse finns även möjlighet till en utökad arbetsfördelning. Hos oss finns goda möjligheter att arbeta varierat inom hela tandläkarens kompetensområde, allt från lagningar och enklare tandreglering till större protetik och kirurgi. Skulle du vilja nischa dig inom ett speciellt område och agera lokal remissinstans så är det också något vi inom Folktandvården Värmland ser positivt på.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som är legitimerad tandläkare. Erfarenhet är meriterande men inte ett krav.
Du är en trygg person med gott omdöme som tycker om att både arbeta i team och självständigt. Du ser till hela verksamheten vid agerande och beslutsfattande och du har även enkelt för att anpassa dig efter förändrade omständigheter.

Om oss

Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Läs mer om att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner och följ oss på sociala medier. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Läkare till akutmottagningens mobila team

Specialistläkare
Läs mer Jul 8
Vill du vara med och utveckla framtidens vård tillsammans med oss på Akutmottagningens mobila team? Vi söker nu en engagerad läkare som vill arbeta nära patienterna i deras hemmiljö och bidra till att undvika onödiga sjukhusbesök.

Ta chansen att vara en viktig del i vårt team och bidra till att göra skillnad för de patienter vi är till för!

Din arbetsplats
Akutmottagningens mobila team ingår i Akutkliniken i Karlstad. På kliniken bedriver vi en akutmottagning med cirka 50000 besök per år, ett patienthotell, och sedan 2022 även ett mobilt team som arbetar primärt med undvikbar slutenvård. Hela kliniken består av ungefär 140 medarbetare där de flesta är sjuksköterskor och undersköterskor.

Akutmottagningens mobila team bemannas av distriktssköterskor som roterar mellan akutmottagningen och de två team som vi har idag, ena teamet är tillsammans med läkare, medan det andra teamet enbart är distriktssköterska som utför uppföljande besök och behandlingar. Teamet har idag inga egna läkare.

Vi söker nu läkare till vårt team för att fortsätta utveckla denna verksamhet tillsammans med dig. Som läkare i vårt team blir du lika viktig i att ta hand om patienter som du är för att utveckla vår verksamhet till att göra ännu mer för de som vi är till för, våra patienter. Redan idag så har vi utökat med ett distriktssköterskebemannat team och i framtiden ser vi stora möjligheter att utöka verksamheten tillsammans med våra samarbetsparters som finns såväl inom slutenvården som i den primära hälso- och sjukvården.

Dina arbetsuppgifter
Du arbetar med att bedöma patienter med vårdbehov i deras hemmiljö. I samband med detta har du stora möjligheter att behandla patienten i hemmet med stöd av hela slutenvårdens resurser. Detta kan vara för en kortare eller lite längre tid men vi har tillsammans som ledord att patienten inte skall behöva åka till sjukhus i onödan. Om det ändå skulle finnas ett behov för sjukhusvård så kan patienterna få en direktinläggning på en vårdavdelning från det mobila teamet.

Som läkare i det mobila teamet arbetar du halva tiden med patienterna i det mobila teamet. Resten av tiden får du möjlighet att jobba tillsammans med akutmottagningen för att förbättra flödet inne på akutmottagningen. Beroende på din specialistinriktning så kan vi arbeta fram en lösning även tillsammans med andra kliniker att tjänstgöra på del av tid.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som är specialistläkare inom akutsjukvård eller geriatrik. Andra specialistinriktningar kan eventuellt bli aktuella. Tidigare arbete inom mobil vård och akutsjukvård är meriterande. 

Som person är du trygg, stabil och har enkelt för att bygga goda relationer. För att trivas hos oss behöver du tycka om att samarbeta och kunna anpassa dig efter ändrade förutsättningar. Du har en helhetssyn och ser till verksamhetens bästa i agerande och beslut.  

Om oss

Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Läs mer om att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner och följ oss på sociala medier. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Teknikspecialist för säkerhetssystem, patientsignal och allmäntele

Säkerhetsingenjör
Läs mer Jul 10
Nu söker vi en teknikspecialist till vår enhet.

Vill du vara med och bidra till ökad säkerhet inom Region Värmland? Då är detta tjänsten för dig!

Din arbetsplats
Regionledningskontoret arbetar med övergripande och långsiktiga lednings- och utvecklingsfrågor inom alla Region Värmlands ansvarsområden. Här finns också funktioner för stöd och service. Vi samverkar även med andra samhällsaktörer, såsom nationella och regionala myndigheter, andra regioner, kommuner och olika intresseorganisationer.

Regionfastigheter bidrar med tjänster och lokaler som ska stödja regionens verksamheter. Genom bygg-, installations-, anpassnings- och investeringsprojekt, stora som små, förvaltar och stärker vi fastigheternas värde. Regionfastigheters uppgift är att tillhandahålla funktionella och ändamålsenliga lokaler åt Region Värmland. Totalt ansvarar vi för 430 000 kvm ägda fastigheter och 120 000 kvm inhyrda. Vi är en utvecklingsorienterad fastighetsorganisation och ligger i framkant med vårt miljöarbete.

Inom signal- och säkerhetsenheten arbetar vi tätt tillsammans, men även med övriga funktioner inom Region Värmland. Exempel på andra enheter som vi samarbetar med på hög nivå är säkerhets- och beredskapsavdelningen, Region IT och samtliga enheter inom Regionfastigheter. På enheten för signal och säkerhet arbetar specialister inriktade på bland annat brand, säkerhetssystem, teleteknik och patientsignalsystem. Arbetsområdet för enheten är av stor vikt för funktionalitet och säkerhet inom hela Region Värmland.

Dina arbetsuppgifter 
I rollen som teknikspecialist inom säkerhet kommer du att arbeta med varierande uppdrag relaterade till din teknikkategori. Inom uppdraget kommer du bland annat att arbeta med systemförvaltning, systemutveckling samt utvärdering av funktionalitet, kvalitet och kompatibilitet. Visst operativt arbete kan förekomma, och du kommer att kunna vara nära tekniken och samtidigt arbeta med strategiska frågor. Du kommer även att delta i större och mindre projekt som sakkunnig och även projektleda underhålls- och teknikprojekt inom det egna ansvarsområdet.

En del av arbetet består även av att tillsammans med kollegorna på enheten utföra uppföljning, planering och att leda arbetet med service och underhåll på de tekniska anläggningar som enheten ansvarar för.

I rollen är det viktigt att ansvara för efterlevnad av föreskrifter, myndighetskrav, lagar, förordningar och standarder. Du kommer också att ansvara för systemstrukturer, framtagande av förvaltningsdokumentation, tekniska standarder och rutiner. Detta är en grund för att verksamheten ska kunna arbeta säkert, långsiktigt och effektivt.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet samt god insikt och kunskap i de ämnesområden som utgör grunden för arbetet, främst inom säkerhetsteknik men även brandlarm och allmäntele. Du som söker har ett stort intresse för teknik och följer utvecklingen inom nämnda områden för att kunna applicera det på vår verksamhet. Du är intresserad av säkerhet och säkerhetsteknik och vill driva utvecklingen och effektiviseringen inom området.

Du ska ha arbetat inom något eller flera av områdena mot bygg-/fastighetsbranschen eller liknande som teknikspecialist, projektledare, konsult eller beställare under flera år. Du har mycket god förståelse för nätverkskommunikation och IT-miljöer.

Du har en naturlig fallenhet för att kommunicera och skapa goda relationer, är engagerad, flexibel och van vid att arbeta med olika typer av arbetsuppgifter och uppdrag – både egna och andras. Det är viktigt att du har en god förmåga att uttrycka dig på ett tydligt sätt i tal och skrift och att du tycker om statistik och uppföljningsarbete. Du ska kunna arbeta obehindrat i grupp men även självständigt. Du ska också kunna tänka långsiktigt och kostnadseffektivt.

Det är meriterande om du:

- Har erfarenhet av elektromekaniska låssystem.
- Har erfarenhet som tekniker inom något av områdena.
- Tidigare arbetat med riskanalyser, handlingsplaner och utbildning.
- Har erfarenhet och god kunskap inom byggnadstekniskt brandskydd.
- Är utbildad behörigingenjör inom brandlarm, inbrottslarm eller CCTV.
- Har erfarenhet av system för kallelsesystem och akutlarm.
- Har erfarenhet av att säkerställa och förvalta dokumentation kring liknande system.
- Har erfarenhet av att leda eller agera beställare i projekt kopplade till tekniska säkerhetsanläggningar i befattningar som projektledare, projektchef eller motsvarande roll.
- Har kunskap om projektering och utförande till förvaltning och underhåll av befintliga stora och komplexa system.

Innan eventuell anställning ska ett utdrag ur polisens belastningsregister överlämnas och en säkerhetsprövning kan komma att ske.

Om oss

Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Läs mer om att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner och följ oss på sociala medier. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Utvecklingsledare till område Vårdkvalitet

Specialistläkare
Läs mer Jul 9
Är du en specialist inom allmänmedicin som brinner för utvecklingsarbete och kvalitetsförbättring inom vårdsektorn? Då kan du vara den vi söker som utvecklingsledare inom område vårdkvalitet! I denna spännande roll kommer du att vara en nyckelperson i att forma en effektiv och patientsäker primärvård med korta beslutsvägar och gemensam helhetssyn.

Sök tjänsten idag och bli en del av vårt team!

Din arbetsplats
Område vårdkvalitets uppdrag är att stödja vårdens verksamheter såväl strategiskt som operativt. Område vårdkvalitet bidrar med expertstöd och ledning i frågor som rör patientsäkerhet, klinisk forskning, utbildning, samverkan, processbaserat utvecklingsarbete samt teoretiskt och praktiskt kunskapsstöd. Det görs i nära samarbete med vårdens verksamheter och stödfunktioner samt i samverkan med externa aktörer.

Dina arbetsuppgifter
Du ska aktivt bidra till att forma en öppenvård med förutsättningar för effektiv ledning och styrning med korta beslutsvägar och gemensam helhetssyn. Uppdraget omfattar även att ingå i olika typer av medicinska råd, arbetsgrupper och processer. I uppdraget som utvecklingsledare är du medicinskt sakkunnig distriktsläkare och en del av den lokala kunskapsstyrningsorganisationen AKO (Allmänläkarkonsult) för allmänmedicin. 

Arbetsuppgifterna består av att utarbeta och implementera vårdöverenskommelser mellan allmänmedicins kompetensområde och andra medicinska specialiteter inom Region Värmland, kommuner och övriga samarbetspartners, samt utarbetande och implementering av arbetssätt inom det allmänmedicinska kompetensområdet. Utöver det ska du stödja vårdvalsenheten med medicinsk kompetens samt arbeta med kvalitetsutveckling och kvalitetsuppföljning inom ramen för vårdvalet.

Tjänsten är ett 4-årigt förordnande.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som är specialist i allmänmedicin. Ditt intresse och engagemang för utvecklingsarbete är viktigt då vi är inne i en intensiv utveckling av område öppenvård. Du har god förmåga att samverka och bygger relationer samt delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om oss

Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Läs mer om att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner och följ oss på sociala medier. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Sjuksköterskor till njurmedicinkliniken, Dialysmottagning Karlstad

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Jul 4
Välkommen till Njurmedicinkliniken och vår fina dialysmottagning på Centralsjukhuset Karlstad!

Din arbetsplats
Vi är ett härligt arbetsgäng som är i behov av ytterligare några medarbetare.

Hos oss arbetar du i en trivsam arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter och har möjlighet till kompetensutveckling.

På dialysmottagningen finns totalt 22 patientplatser dit patienter kommer för att få sin njurersättande behandling (hemodialys) samt 6 patientplatser på självdialysmottagningen där patienter utför delar av eller hela sin dialysbehandling själv (egenvård). Några patienter utför, efter upplärning på självdialysmottagningen, sin hemodialysbehandling i hemmet.

Verksamheten ingår i område slutenvård. Våra arbetstider är måndag-fredag dag (07.00-15.30) och kväll (11.30-20.00) samt lördag-söndag dag (07.30-15.30).

Dina arbetsuppgifter
Som sjuksköterska kommer du att leda och ansvara för hemodialysbehandlingar, planera och organisera den dagliga driften samt vara huvudansvarig för patienter gällande bland annat ronder och provtagning. Sjuksköterskor och undersköterskor jobbar i team kring patienterna där man har ett bra stöd av varandra.

Dialysmottagningen har både planerad och akut verksamhet. Majoriteten av patienterna har kronisk njursvikt och behöver hemodialysbehandling flera gånger i veckan. Som personal får man därför en nära kontakt med patienterna. Eftersom arbetet även innebär handhavande av teknisk apparatur så är det bra om man har ett visst tekniskt intresse.

Inskolningen är individuellt anpassad under 10-12 veckor och du får två huvudhandledare.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Erfarenhet inom sjuksköterskeyrket är meriterande men inget krav. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av dialysverksamhet och ett tekniskt intresse.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och vi värdesätter flexibilitet, samarbetsförmåga och en helhetssyn högt. Som person är du trygg, lojal och har en positiv attityd till arbetet. 

Om oss

Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Läs mer om att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner och följ oss på sociala medier. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu