Karlstad: Förvaltningssekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Förvaltningssekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Beskrivning
Är du intresserad av att arbeta med frågor som berör demokrati? Då kan du vara den vi söker till rollen som förvaltningssekreterare på barn- och ungdomsförvaltningen.

Hos oss får du möjlighet att utvecklas tillsammans med kollegor som strävar efter att förbättra livet i Solstaden. Du blir en del av den administrativa avdelningen på barn- och ungdomsförvaltningens stab, som arbetar med administration, utredning, juridik, systemförvaltning och stödprocesser. Som förvaltningssekreterare hos oss ingår du i ett team tillsammans med nämndsekreterare, registrator, arkivarie och assistent där ni är ett administrativt stöd till hela barn- och ungdomsförvaltningen.
Vår arbetsplats ligger i trevliga lokaler i Karolinen, centrala Karlstad. Vi prioriterar hög kvalitet, stödjer varandra och ser till att vi trivs och har roligt på jobbet.

Arbetsuppgifter
Som förvaltningssekreterare hos oss är du ett administrativt stöd till barn- och ungdomsförvaltningens nämnd och stabsorganisation. Du bidrar till att underlätta det dagliga arbetet och säkerställer att vi arbetar rättssäkert, effektivt och med hög kvalitet.

I rollen ansvarar du tillsammans med nämndsekreteraren för nämndprocessen, att föra protokoll vid central samverkan med fackliga organisationer. Dessutom ingår ansvar för att registrera förvaltningens handlingar och ansvar för vårt diarium. Du hanterar även andra administrativa uppgifter, såsom posthantering och utlämnande av allmänna handlingar.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom statsvetenskap, rättsvetenskap, offentlig förvaltning, dokument- och informationshantering eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig. 

Erfarenhet från politiskt styrd organisation är meriterande.

För att trivas i denna roll ska du kunna arbeta självständigt och ta ansvar för dina uppgifter, ligga steget före och ha god problemlösningsförmåga. Du startar och driver aktiviteter framåt och ser till att de slutförs inom givna tidsramar. Du har förmåga att kvalitetssäkra, producera och analysera texter och dokument. 

Du ska ha god datorvana och digital kompetens, samt kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. 


Vi vill informera dig som sökande att processen kan ta längre tid än normalt på grund av att flera av oss är på en välförtjänt semester. Vi ber om tålamod och förståelse för eventuella fördröjningar i rekryteringsprocessen. 

Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Fastighetsekonom

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Fastighetsekonom.

Fastighetsekonom till Karlstad Airport

Läs mer Jul 5
Karlstad Airport är Värmlands största flygplats och ägs av Karlstads kommun och Region Värmland. Här arbetar idag cirka 27 medarbetare. Vårt mål är att erbjuda regionen väl anpassad flygtrafik, såväl för företagen som för privatpersoner, med ett gott utbud av reguljär- och chartertrafik. Karlstad Airport är utsedd till beredskapsflygplats av regeringen, vilket betyder att vi dygnet runt, alla dagar på året håller beredskap för att kunna öppna flygplatsen för samhällsnyttig trafik.



Beskrivning
Vi söker nu en engagerad och erfaren fastighetsekonom som ska ansvara för att hantera och utveckla våra fastighetstillgångar.

I den här rollen kommer du att arbeta nära vårt lilla men dedikerade team för att säkerställa att våra fastigheter hanteras på ett effektivt och lönsamt sätt.

Arbetsuppgifter
- Ansvara för den ekonomiska förvaltningen av flygplatsens fastigheter.
- Upprätta och följa upp budgetar samt ekonomiska rapporter.
- Genomföra lönsamhetsanalyser och investeringskalkyler.
- Förhandla och hantera hyresavtal med hyresgäster.
- Samarbeta med interna avdelningar och externa parter.
- Utföra långsiktig ekonomisk planering och underhållsplaner tillsammans med tekniska specialister.
- Bidra till löpande ekonomiskt arbete samt budget, prognos och bokslut tillsammans med flygplatsens ekonom.

Kvalifikationer
Vi ser att du har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi, fastighetsekonomi eller motsvarande. Du har sannolikt hunnit samla på dig några års arbetslivserfarenhet inom fastighetsekonomi inom fastighetsbranschen och har god förhandlings- och kommunikationsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt.

För att trivas i rollen bör du ha ett starkt engagemang och en vilja att arbeta i dialog och nära samarbete med andra. Ditt analytiska sinne och initiativförmåga är avgörande för att lyckas i denna roll.

Övrigt
Befattningen är inplacerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kommer att föregå ett beslut om anställning.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt
rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel
054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Fastighetsvärderare till Karlstad

Läs mer Apr 24
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Fastighetsvärderare till Karlstad

Har du erfarenhet av värderings- och analysarbete? Eller är du utbildad inom fastighetsekonomi och vill jobba med fastighetsvärdering? Nu rekryterar vi på Svefa en fastighetsvärderare till vårt tighta team i Karlstad. På Svefa kommer du bli en del av en branschledare och bidra med viktig analys till våra kunder! 

Hos oss på Svefa i Karlstad får du en central roll i vårt erbjudande inom fastighetsvärdering och du kommer vara en del i ett team som är marknadsledande inom sitt område. Är detta ditt första jobb inom värdering har du möjlighet att utvecklas i en miljö med erfarna kollegor och ett stort samlat kunskapskapital.

Det här är en fantastisk chans för dig som vill utveckla din karriär inom en framgångsrik och växande organisation! Varmt välkommen med din ansökan!

Det här erbjuder vi dig


Flexibel och hybrid arbetsmiljö där du själv får påverka din vardag

Bred roll inom fastighetsvärdering; vi har en mix av kunder och fastigheter som vi jobbar med

Kunniga, hjälpsamma kollegor i hela landet

Ständig kompetensutveckling inom ditt kunskapsområde och affärsmässighet

Vara en del av ett ledande bolag som jobbar brett inom fastighetsrådgivning, med en familjär och prestigelös stämning



Det här kommer du göra

Som fastighetsvärderare jobbar du i en bred variation av uppdrag med fokus vid värdering och analys av exempelvis kommersiella fastigheter, industri, bostäder och specialfastigheter. En stor del av vår uppdragsportfölj utgörs också av råmarks- och byggrättsvärderingar samt till viss del rättsekonomiska värderingar.

Till största del tar du dig an uppdragen på egen hand - allt från kundkontakt och besiktning till att genomföra analyser, upprätta kalkyler och skriva värdeutlåtanden.

Även om du självständigt driver ett projekt så har du alltid ett team med behjälpliga kollegor som du kan bolla dina uppdrag med.

I rollen ingår att hålla sig uppdaterad gällande händelser på fastighetsmarknaden, bl a genom att analysera genomförda fastighetstransaktioner och genom att följa marknadsutvecklingen.

Mer om jobbet

Att vara fastighetsvärderare på Svefa är ett varierande jobb; vissa dagar är du ute "på fältet" och andra dagar sitter du på kontoret försjunken i analysarbete. Vi har en bred kundmix och har uppdrag inom såväl offentlig som privat sektor.

Affärsområdet Värdering & Analys består av drygt 40 personer fördelade över hela landet. Du kommer att utgå från kontoret i Karlstad och huvudsakligen jobba med våra uppdrag i Värmlands län, men upptagningsområdet omfattar b la även Örebro och Västmanlands län, södra Dalarna och norra delarna av Västra Götaland. Region Mitt består av sju kollegor som är fördelade på kontoren i Karlstad, Örebro och Norrköping. Du kommer rapportera till Dennis French, som utgår från kontoret i Karlstad.
Vem vi söker

För att passa i rollen som Fastighetsvärderare tror vi att du har:

erfarenhet av värderings- och analysarbete sedan tidigare (om du är auktoriserad är det meriterande!)


      eller 

en relevant högskoleutbildning inom fastighetsekonomi, samhällsbyggnad, lantmäteri eller liknande (så att du har förutsättningarna att på sikt bli auktoriserad)

ett genuint intresse för fastigheter och analytiskt arbete

god förmåga att jobba självständigt

körkort så att du kan ta dig runt till kunder på ett smidigt sätt



Ansökan

Låter det intressant? Skicka in din ansökan bestående av CV och motivation till varför du söker så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval och naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.

Vid frågor om tjänsten kontakta Dennis French, Affärschef Mitt, på 010-603 86 13 eller dennis.french@svefa.se alternativt Julia Wengse, HR Specialist, på 010-603 87 42 eller julia.wengse@svefa.se.

Om Svefa

Konsultrollen på Svefa ger möjlighet att kombinera affärsintresse med fastighetskompetens. Våra värderingar är Professionell, Integritet, Värdeskapande och Engagemang. Värderingarna genomsyrar vår verksamhet och vi visar det genom att vara förtroendeingivande, seriösa, pålitliga samt såklart bidra med positiv attityd, alltid se möjligheter och fokusera på att skapa mervärden hos våra kunder.

Svefa erbjuder en stor bredd och har spetskompetens inom analys, fastighetsvärdering, samhällsbyggnad, fastighetsutveckling, transaktioner, förvaltningsrådgivning, hyresgästrådgivning och strategiskt affärsstöd. Bland våra uppdragsgivare finns allt från stora fastighetsbolag, investerare, byggbolag och banker till mindre fastighetsaktörer och offentlig sektor.

Svefa består av ungefär 200 medarbetare och har kontor på hela 18 platser i Sverige. Vår närvaro i hela landet och kunniga medarbetare bidrar till en omfattande kännedom om fastighetsmarknaden - lokalt, regionalt och globalt.

Ansök nu

Ekonom

Läs mer Maj 23
Arbetsuppgifter 

Vi söker nu en ekonom till Vuxenutbildningen i Karlstads kommun.

Du ingår i centrala delen av vuxenutbildningens organisation och samarbetar även med övriga ekonomer inom Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen.  
Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att ge stöd och service i ekonomiska frågor till vuxenutbildningschef och rektorer inom avdelningen. Dina arbetsuppgifter är främst budget-, boksluts- och uppföljningsarbete kring verksamhetens ansvarsområde, hantering av statsbidrag, projektekonomi samt stöttning till verksamheterna i allmänt förekommande ekonomiärenden.  

Du medverkar också i utveckling av ekonomiadministrativa processer.  Genom din kompetens bidrar du till en god ekonomisk hushållning.  

Kvalifikationer 

Du har en ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå med ett antal års arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet, eller är nyexaminerad högskole-/universitetsutbildad ekonom. 
Dina personliga egenskaper: Du har en god social förmåga och lätt för att arbeta både i en arbetsgrupp och självständigt. Du är serviceinriktad, välorganiserad, noggrann och van att hantera siffermaterial. Du har en god analytisk och digital förmåga och förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med statsbidrag eller EU-bidrag.  

Intervjuer sker löpande, även under ansökningstiden. 

 





Om Karlstads kommun

Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för cirka 6 500 elevers utbildning inom gymnasieskola, anpassad gymnasieskola, vuxenutbildning på grundskole- och gymnasienivå, yrkeshögskola och svenska för invandrare. Våra skolor står för kunskap, erfarenhet, trygghet, kvalitet och glädje! Våra cirka 650 medarbetare skapar utbildning för alla.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Lärare spanska

Läs mer Maj 24
Beskrivning
På Hultsbergsskolan söker vi nu en vikarierande lärare i Spanska till högstadiet som vill spela en viktig roll i elevernas utveckling och ha möjlighet att göra skillnad i deras liv.

Hultsbergsskolan är en skola med cirka 570 elever från förskoleklass till årskurs 9. På skolan finns också en anpassad grundskola. Skolan ligger i ett villaområde mitt emellan Henstad och Hultsberg, med närhet till skog och andra grönområden.

Skolans vision är: "En skola att längta till" Vi vill bygga upp en förtroendefull relation med alla. Vi ser varje möte och dialog som en förutsättning för ett aktivt lärande.

På Hultsbergsskolan arbetar vi utifrån ett F–9 perspektiv där även anpassad grundskolan ingår. Tillgänglig lärmiljö står i fokus på skolan, där vi skapar en skol- och undervisningsmiljö med eleverna är i centrum. Vi arbetar för att skapa bästa möjliga förutsättningar för lärande utifrån ett relationellt förhållningssätt.

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär undervisning i spanska i år 6-9. Omfattning 50%. Tjänsten kan komma att kombineras med 50% spanska på en annan skola. Som lärare på högstadiet är ditt huvuduppdrag att utveckla elevernas kunskaper och färdigheter utifrån läroplanen och varje elevs individuella behov och förutsättning. Du planerar undervisningen genom att ta fram mål, välja metoder och material samt förbereda lektioner. Tillsammans med eleverna utvärderar du undervisningen för att alltid sträva efter att förbättra undervisningen, elevernas lärande och ditt professionella lärande.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är behörig och legitimerad lärare i spanska.
För att du ska trivas hos oss behöver du vara flexibel, lugn, ha god samarbetsförmåga och ha förmågan att skapa goda relationer och kommunicera med elever, kollegor och vårdnadshavare. Du ska även ha ett stort intresse för barn och ungdomars lärande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Tjänsten gäller under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Intervjuer kan förekomma löpande innan annonsens slutdatum.





Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun .

E-handelssamordnare

Inköpare
Läs mer Jul 9
Beskrivning
Kommunledningskontoret söker nu en e-handelssamordnare till inköpsavdelningen, där vi för närvarande är 16 medarbetare inklusive inköpschef.

Vår inköpsavdelning spelar en central roll i den strategiska utvecklingen av kommunkoncernens inköps- och upphandlingsprocesser. Vi ansvarar för upphandling, uppföljning, utvärdering samt utveckling av kommunens inköp i enlighet med gällande policy och riktlinjer. Vårt mål är att säkerställa att kommunen gör bra affärer och att koncernens inköp bidrar effektivt till kommunkoncernens övergripande måluppfyllelse. Inköpsavdelningen möter både specifika och gemensamma upphandlingsbehov och stödjer nämnder och bolag i inköps- och upphandlingsfrågor. I uppdraget ingår även att samordna, förvalta och utveckla kommunkoncernens e-handel i systemet Visma Proceedo.

Effektiva offentliga inköp är avgörande för att möta samhällsutmaningarna i det offentliga Sverige. Karlstads kommun köper varje år in varor, tjänster och entreprenader för cirka 3,3 miljarder kronor, och vi strävar efter att vara en modern inköpsorganisation i framkant. Som e-handelssamordnare bidrar du aktivt till att modernisera och förbättra vår inköpsorganisation

På vår arbetsplats värderar vi ett samarbetsklimat där vi arbetar tillsammans för gemensam utveckling. Vi stöttar varandra med olika kompetenser och erfarenheter för att leverera hög kvalitet, trivas och ha roligt på jobbet.

Arbetsuppgifter
Våren 2024 tog Karlstads kommun ett viktigt kliv framåt genom att införa e-handel med målet att skapa en smidig och effektiv process från behov till betalning. Som e-handelssamordnare har du en nyckelroll i att driva denna utveckling. Du ansvarar övergripande för kommunens e-handel, med den långsiktiga målsättningen att alla beställningar av varor och tjänster på kommunens ramavtal ska hanteras i systemet Visma Proceedo. Genom detta initiativ strävar vi efter att förbättra våra inköpsprocesser och ge bättre stöd till våra verksamheter och leverantörer.

Som e-handelssamordnare kommer du att:

- Självständigt och i samarbete med kollegorna på inköpsavdelningen driva e-handelsarbetet. 
- Ansluta och stödja leverantörer samt säkerställa ett högt nyttjande av systemet. 
- Samverka med redovisnings- och IT-avdelningen för att utveckla effektiva arbetsmetoder och rutiner. 
- Säkerställa att rätt krav ställs i upphandlingar och implementera nya avtal i e-handelssystemet. 
- Stödja och vägleda beställare inom koncernen i e-handelsfrågor. 
- Samordna och utveckla utbildningsinsatser för att optimera användningen av e-handel. 
- Vidareutveckla e-handeln i samarbete med närliggande system för en smidig och effektiv process. 
- Driva det strategiska utvecklingsarbetet av e-handel, både internt och i samarbete med vår systemleverantör, Visma. 

Som stöd för att lyckas i din roll har du kollegor som är experter inom upphandling, analys, uppföljning, hållbarhet, juridik, och e-handel. Din närmaste kollega på inköpsavdelningen är systemförvaltaren för e-handelssystemet.  

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med e-handel eller inköpssystem, och ser gärna att du arbetar med e-handel idag. Du har en akademisk utbildning eller en genomförd yrkeshögskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget, alternativt motsvarande kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Du har ett starkt intresse av att arbeta med goda affärer i en process som bygger på ett agilt och tillitsbaserat arbetssätt med skräddarsydda lösningar efter specifika behov. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av inköpsprocessen.

Du är van vid att hantera många kontakter, är kommunikativ och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Du har en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Vidare har du en god samarbetsförmåga med förmåga att motivera och engagera andra. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat samt har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv.

Som person är du en skicklig relationsbyggare och har en utmärkt problemlösande analytisk förmåga. Du kan identifiera och analysera komplexa problem, utveckla strategiska lösningar och implementera dem effektivt. Du vill utvecklas som yrkesperson och vara delaktig i utvecklingen av Karlstads kommuns inköpsorganisation.

Vi ser fram emot din ansökan!





Om Karlstads kommun

Kommunledningskontoret, som är den förvaltning som du kommer att tillhöra, arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Vikarie alkoholhandläggare

Restauranginspektör
Läs mer Jun 25
Beskrivning
En av våra handläggare ska studera och vi söker därför en vikarierande alkoholhandläggare under ett års tid.

Arbetsgruppen består av 4 medarbetare varav två tjänster handlägger ansökningar om alkoholtillstånd. 

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter blir att med stöd av alkohollagen utreda, fatta beslut och utöva tillsyn av aktuella serveringstillstånd. Myndighetsutövning och därtill hörande dokumentation och administration är en stor del av arbetet och under utredningens gång har man ofta mycket kontakt med den sökande och andra myndigheter. De utredningar du ansvarar för innehåller bland annat granskning av ekonomi och personlig lämplighet för den sökande. Du kommer delta i nationella och lokala nätverk för andra handläggare för erfarenhetsutbyte. Arbetsplatsen är belägen centralt i Karlstad och arbetsgruppen har placering på förvaltningsstaben på arbetsmarknads- och socialförvaltningen.

Kvalifikationer
Du har akademisk utbildning som kan bedömas adekvat för yrket. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. B-körkort för manuell växellåda är ett krav. Du har erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning. Vi värdesätter att du är flexibel, tydlig och samarbetsinriktad. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.



 




Om Karlstads kommun

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Avdelningschef till Familjeavdelningen

Enhetschef inom socialtjänst
Läs mer Jun 11
Beskrivning
Vi söker nu en avdelningschef till familjeavdelningen som finns centralt beläget på Karolinen i Karlstad.

Förvaltningen står redo att möta förändringar och utmaningar som följer av ny socialtjänstlag.

Familjeavdelningen är en av tre avdelningar under förvaltningen. Avdelningen har ansvar för arbetet med barn, unga och familjers behov av trygghet och säkerhet och tillhandahåller stöd- och skyddsinsatser. Vi ger även service, råd och stöd inom det familjerättsliga området och arbetar förebyggande med olika insatser. På avdelningen bedrivs arbete såväl inom myndighetsövning som i ett antal utförande verksamheter.

På Arbetsmarknads- och socialförvaltningen får du gott stöd av kollegor och ett antal stödfunktioner. Tjänsten är direkt underställd socialdirektör och avdelningschefen ingår i förvaltningens centrala ledningsgrupp.

Som chef i Karlstads kommun får du chefsutbildning och mentorskap. Som anställd i vår kommun erbjuds du också en rad andra förmåner, till exempel friskvårdsbidrag, att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar, bruttolöneavdrag för bil eller cykel och löneväxling till pension.

Arbetsuppgifter
Som avdelningschef har du helhetsansvar för en stor och verksamhetsmässigt omfattande avdelning. Du har övergripande ansvar för verksamhet, personal och budget. Du har även ett delegerat ansvar för att arbeta med arbetsmiljö. På avdelningen arbetar närmare 200 medarbetare och avdelningschefen leder en grupp av tio chefer.

Kvalifikationer
Du som söker ska vara socionom eller ha annan likvärdig högskoleutbildning. Du ska ha erfarenhet av chefskap inom offentlig förvaltning och vi ser det som en merit om du arbetat inom samt har erfarenhet av chefsskap inom den sociala barnavården.

Förmåga att kunna växla mellan olika nivåer i organisationen samt samverka internt och externt är viktiga egenskaper för att lyckas med uppdraget som avdelningschef. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Vill du veta mer om oss gå in här:

https://karlstad.se/jobba-hos-oss/vara-verksamheter/arbetsmarknads--och-socialforvaltningen





 




Om Karlstads kommun

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

IT-samordnare

IT-samordnare
Läs mer Jul 4
Beskrivning
Brinner du för pedagogik och teknik? Är du dessutom grym på logistik och administration? Då kanske du är vår nya IT-samordnare! Vi behöver dig  som ser nya möjligheter till effektivt arbete och processer som kan förenklas med ny teknik.

Här finns en utvecklande tjänst inom ett spännande och utmanande område.

Avdelningen för kommunikation och digitalisering tillhör staben på barn- och ungdomsförvaltningen och fungerar som en stödfunktion för att stötta våra verksamheter. Avdelningen arbetar med frågor inom kommunikation, digitalisering, miljö, projektledning och informationssäkerhet.

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i gruppen DigKomp, som består av flera verksamhetsutvecklare. DigKomp stöttar kommunens pedagoger och rektorer med digital spetskompetens inom både pedagogiska och tekniska frågor. Tillsammans med vår IT-strateg och informationssäkerhetsansvarig ser DigKomp till att skapa förutsättningar för våra barn och elever att leva och verka i framtidens digitala värld, oavsett hur den ser ut!

Ditt ansvarsområde omfattar hantering och administration av digitala verktyg för elever, barn och medarbetare, samt beställning av de digitala verktygen och tillbehören. Tillsammans med andra kollegor inom vår verksamhet utvecklar du teknisk support för digitala resurser inom den pedagogiska verksamheten.

Vem är du?
Vi söker dig som har ett stort intresse av att utveckla och underhålla digitala verktyg. Du har erfarenhet av arbete inom förskola eller grundskola vilket gör att du har god förståelse och kunskap av vad våra medarbetare i verksamheterna behöver. Vidare har du erfarenhet av att handleda kollegor vilket gör att du anpassar budskapet till mottagaren. Du vet vad som är på gång inom branschen och vågar tänka nytt. 

I din yrkesroll är det viktigt att du ser möjligheterna i förändringar och arbetar bra med andra människor men kan även arbeta självständigt och driva ditt uppdrag med ansvarskänsla för hela förvaltningen. Du uttrycker dig bra i både skrift och muntligt och är prestigelös. 

PS: Vi är ett glatt och varmt gäng. Kom och jobba med oss!

Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Speciallärare/specialpedagog till Råtorpsskolor

Speciallärare
Läs mer Jun 20
Beskrivning
På Råtorpsskolorna är trivsel och trygghet en förutsättning för inlärning och vi arbetar aktivt för att skapa detta för våra elever.

Hos oss väntar engagerade elever på lärare som arbetar aktivt med tillgängliga lärmiljöer. Råtorpsskolorna arbetar ständigt med att förbättra förutsättningarna för våra pedagoger. Vårt gemensamma arbete på Råtorps skolor ska grundas på ömsesidig respekt och utformas så att elever känner trygghet och utvecklar färdigheter både socialt och kunskapsmässigt.

Vi söker nu en speciallärare som vill vara delaktig i framtidens skola. Här får du varje dag bidra till alla elevers utveckling mot utbildningens mål och stötta kollegor eller hela arbetslag. Här jobbar vi mest av allt för andra, men även för varandra och det gemensamma målet med vårt arbete är att skolorna ska fungera så bra som möjligt för alla elever.

Arbetsuppgifter
Som speciallärare på Råtorps skolor ingår du i skolans elevhälsoteam där det kollegiala lärandet och samarbete mellan elevhälsans professioner är i fokus. Ett nära samarbete mellan elevhälsan, lärare och övriga kollegor är en grundförutsättning i vårt arbete där eleverna sätts främst.

Du genomför kartläggning med tillhörande analys, stöd och dokumentation kring elever i behov av anpassningar och särskilt stöd. I uppdraget ingår att i samarbete med skolans övriga lärare undervisa elever i olika konstellationer så som i helklass, mindre undervisningsgrupper samt individuellt. Du förväntas ha en aktiv roll på skolan när det gäller elevhälsoarbete av främjande och förebyggande art med fokus på tillgängliga lärmiljöer och ett språk - och kunskapsutvecklande arbetssätt.



Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad lärare med speciallärarexamen. Ämnesbehörighet i svenska, erfarenhet i yrket, samt att arbeta med elever med NPF och särskilt stöd är meriterande.

Som person ser vi att du är trygg i uppdraget som speciallärare och skapar goda relationer gentemot både kollegor, elever samt vårdnadshavare. Du har en positiv elevsyn och är lösningsfokuserad och anpassar både bemötande och undervisning utifrån elevers olika behov. Du är lyhörd och har en god förmåga till att samarbeta samt är strukturerad och ser lösningar.

Välkommen med din ansökan redan i dag!



Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu