Karlstad: E-handelssamordnare

Hitta ansökningsinfo om jobbet E-handelssamordnare i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-09 // Varaktighet: Heltid

Beskrivning
Kommunledningskontoret söker nu en e-handelssamordnare till inköpsavdelningen, där vi för närvarande är 16 medarbetare inklusive inköpschef.

Vår inköpsavdelning spelar en central roll i den strategiska utvecklingen av kommunkoncernens inköps- och upphandlingsprocesser. Vi ansvarar för upphandling, uppföljning, utvärdering samt utveckling av kommunens inköp i enlighet med gällande policy och riktlinjer. Vårt mål är att säkerställa att kommunen gör bra affärer och att koncernens inköp bidrar effektivt till kommunkoncernens övergripande måluppfyllelse. Inköpsavdelningen möter både specifika och gemensamma upphandlingsbehov och stödjer nämnder och bolag i inköps- och upphandlingsfrågor. I uppdraget ingår även att samordna, förvalta och utveckla kommunkoncernens e-handel i systemet Visma Proceedo.

Effektiva offentliga inköp är avgörande för att möta samhällsutmaningarna i det offentliga Sverige. Karlstads kommun köper varje år in varor, tjänster och entreprenader för cirka 3,3 miljarder kronor, och vi strävar efter att vara en modern inköpsorganisation i framkant. Som e-handelssamordnare bidrar du aktivt till att modernisera och förbättra vår inköpsorganisation

På vår arbetsplats värderar vi ett samarbetsklimat där vi arbetar tillsammans för gemensam utveckling. Vi stöttar varandra med olika kompetenser och erfarenheter för att leverera hög kvalitet, trivas och ha roligt på jobbet.

Arbetsuppgifter
Våren 2024 tog Karlstads kommun ett viktigt kliv framåt genom att införa e-handel med målet att skapa en smidig och effektiv process från behov till betalning. Som e-handelssamordnare har du en nyckelroll i att driva denna utveckling. Du ansvarar övergripande för kommunens e-handel, med den långsiktiga målsättningen att alla beställningar av varor och tjänster på kommunens ramavtal ska hanteras i systemet Visma Proceedo. Genom detta initiativ strävar vi efter att förbättra våra inköpsprocesser och ge bättre stöd till våra verksamheter och leverantörer.

Som e-handelssamordnare kommer du att:

- Självständigt och i samarbete med kollegorna på inköpsavdelningen driva e-handelsarbetet. 
- Ansluta och stödja leverantörer samt säkerställa ett högt nyttjande av systemet. 
- Samverka med redovisnings- och IT-avdelningen för att utveckla effektiva arbetsmetoder och rutiner. 
- Säkerställa att rätt krav ställs i upphandlingar och implementera nya avtal i e-handelssystemet. 
- Stödja och vägleda beställare inom koncernen i e-handelsfrågor. 
- Samordna och utveckla utbildningsinsatser för att optimera användningen av e-handel. 
- Vidareutveckla e-handeln i samarbete med närliggande system för en smidig och effektiv process. 
- Driva det strategiska utvecklingsarbetet av e-handel, både internt och i samarbete med vår systemleverantör, Visma. 

Som stöd för att lyckas i din roll har du kollegor som är experter inom upphandling, analys, uppföljning, hållbarhet, juridik, och e-handel. Din närmaste kollega på inköpsavdelningen är systemförvaltaren för e-handelssystemet.  

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med e-handel eller inköpssystem, och ser gärna att du arbetar med e-handel idag. Du har en akademisk utbildning eller en genomförd yrkeshögskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget, alternativt motsvarande kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Du har ett starkt intresse av att arbeta med goda affärer i en process som bygger på ett agilt och tillitsbaserat arbetssätt med skräddarsydda lösningar efter specifika behov. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av inköpsprocessen.

Du är van vid att hantera många kontakter, är kommunikativ och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Du har en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Vidare har du en god samarbetsförmåga med förmåga att motivera och engagera andra. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat samt har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv.

Som person är du en skicklig relationsbyggare och har en utmärkt problemlösande analytisk förmåga. Du kan identifiera och analysera komplexa problem, utveckla strategiska lösningar och implementera dem effektivt. Du vill utvecklas som yrkesperson och vara delaktig i utvecklingen av Karlstads kommuns inköpsorganisation.

Vi ser fram emot din ansökan!





Om Karlstads kommun

Kommunledningskontoret, som är den förvaltning som du kommer att tillhöra, arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Inköpare.

Inköpschef till Sigma

Läs mer Jul 4
Om tjänstenSom operativ inköpschef hos Sigma kommer du ha en central roll. Arbetsuppgifterna innefattar att hantera avtal, granska ritningsunderlag och göra förfrågningar till leverantörer inom områden som automation, konstruktion samt material.Du kommer att samarbeta nära våra internationella leverantörer och behöver därför ha goda språkkunskaper samt förmåga att navigera i olika kulturella affärsmiljöer, med erfarenhet av internationell logistik.Rollen kräver en hög grad av mångsidighet samt förmågan att bygga goda och långa relationer med leverantörer.Meriterande om du har erfarenhet av automation och programmering samt affärssystemen Visma.net ochVisma PM/Severa.
Om digVi söker dig som är driven, affärsmässig och har ett stort tekniskt intresse. Som personär du initiativtagande,noggrann ochstrukturerad.För att lyckas i rollen bör du ha förmågan att förstå ritningsunderlag och kopplingsscheman, samt trivas med att arbeta i en internationell miljö. Vi värdesätter tidigare erfarenhet från arbete med både inköp och eftermarknad samt en vana att vara flexibel och anpassningsbar. I rollenkommer du även hantera enklare reklamationer, vilket kräver god struktur.Vi uppskattar dinförmågan attsammarbeta och spridaenergi.
OmSigma Engineering AB
Sigma Engineering AB är en global marknadsledare inom återvinning av etsvätskor, med en unik produktportfölj och patenterade system som är erkända världen över för sin kvalitet och innovation. Sigma Service AB, ett dotterbolag till Sigma Engineering AB, är i framkant när det gäller att utveckla, sälja och underhålla dessa system, med mer än 40 års erfarenhet och över 100 installationer världen över.
Sigmas huvudkontor ligger i Karlstad, där de har en verkstad för utveckling och tillverkning, vilket sätter dem en unik position att erbjuda kundanpassade lösningar. De har korta beslutsvägar och som VD får du stor möjlighet att påverka och forma företagets framtid. De erbjuder en internationell arbetsmiljö med engagerade kollegor och ledare som stöttar och utmanar dig att utvecklas och ta bolaget till nästa nivå.
Läs mer om bolaget här: https://www.sigma-mecer.com/Om Processen
Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Johan Cederholm på johan.cederholm@linck.se alternativt Wilma Lindmark, wilma.lindmark@linck.se
Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är Karlstad. Sista ansökningsdag är 11 augusti. Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Key Account Sales till Voestalpine

Läs mer Jul 2
Vårt mål är att vara #1 som aktör på vår marknad - vill du vara med och ta oss dit?
Vi är stolta över vårt företag och jobbar med starkt personligt engagemang för att tillsammans nå våra mål. Vi erbjuder dig ett utmanande arbete på en global marknad med goda utvecklingsmöjligheter inom en internationellt framgångsrik koncern.Om tjänstenArbetsuppgifterna innebär försäljningsansvar för specifika kunder och marknader globalt. Du kommer ha dagliga kundkontakter, antingen direkt eller via systerbolag och samarbetspartners, där du hanterar förfrågningar, skriver offerter och genomför efterföljande förhandlingar. Andra typiska arbetsuppgifter inkluderar orderplanering, prognoshantering och reklamationshantering.
Tjänsten kräver nära samarbete med andra funktioner inom företaget vid vår produktionsanläggning i Munkfors, samt visst samarbete med moderbolaget i Österrike. Tjänsten innebär också en del internationella resor.
Om digVi söker dig som är en utpräglad lagspelare och en skicklig relationsbyggare med starkt kundfokus. Du motiveras av affärsutveckling och problemlösning i en internationell miljö. Vi ser gärna att du är i början av din karriär och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är skicklig på att planera och organisera ditt arbete effektivt och har lätt för att samarbeta tvärfunktionellt inom företaget.
Kvalifikationer:
Erfarenhet av teknisk försäljning från industrin och/eller kundservice är meriterande.
Utbildningsbakgrund inom teknik eller ekonomi.
Goda kunskaper i engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Goda kunskaper i MS Office (Word, Excel och PowerPoint).
Noggrannhet och god kommunikationsförmåga.
Beredd att ta över ansvar successivt.

Om VoestalpinePrecision Strip
Voestalpine Precision Strip AB beläget i Munkfors, Värmland och har ca 290 medarbetare varav 9 sitter i Karlstad. Tillsammans för vi vidare och utvecklar en 350 år lång industriell tradition av järn- och stålbearbetning. Under senaste budgetåret 2023/2024 omsatte vi ca 600 miljoner SEK. Voestalpine Precision Strip AB är en av världens ledande tillverkare av kallvalsat precisionsbandstål. Stål från Munkfors har kvaliteter som efterfrågas över hela världen ochidag är vien erkänd aktör på de flesta industriella marknader.
Voestalpine-koncernen är ett stålbaserad teknik- och tjänsteföretag med drygt 52 000 medarbetare som finns representerat över hela världen, med över 500 bolag i mer än 50 länder på fem kontinenter. Koncernen finns noterad på börsen i Wien sedan 1995. Med sina högkvalitativa produkter är koncernen en av ledande partners inom fordons- och konsumentvaruindustrin i Europa men också leverantör till olje- och gasindustrin i hela världen. voestalpine-koncernen är världsledande inom tillverkningsindustrin beträffande specialräls, verktygsstål och specialsektioner.
Om processen
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sebastian Ullström på sebastian.ullström@linck.seeller Wilma Lindmark på Wilma.lindmark@linck.se
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med anställningsort Karlstad.

Ansök nu

Operativ inköpare

Läs mer Jun 28
Har du tidigare arbetat med inköp, trivs i en roll med många kontaktytor och tycker att struktur och noggrannhet är A och O? Då har vi tjänsten för dig!

Om tjänsten
Vi söker nu efter en operativ inköpare för kunds räkning i Kristinehamn. Som operativ inköpare kommer dina arbetsuppgifter bland annat bestå av beställningar, leveransbevakningar och en aktiv dialog med leverantörer och kollegor. Därutöver innebär tjänsten dokumentation och uppföljning av leveranser. Du kommer att ha många bollar i luften och vara en spindel i nätet för en mängd olika funktioner både internt och externt. 

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängning, start i slutet av augusti eller enligt överenskommelse. 

Om dig
Vi söker dig som har arbetat med inköp tidigare. Det är meriterande om du även är utbildad inom inköp, industriell ekonomi eller liknande, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.

För att trivas i rollen behöver du vara kommunikativ, initiativtagande och serviceinriktad. Vidare bör du besitta en god datorvana och kunna kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift. Struktur, noggrannhet och samarbete är även det ledord för denna roll.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

I denna rekryteringsprocess kommer en bakgrundskontroll genomföras. Du behöver även ha svenskt medborgarskap då det är ett krav utifrån kundens säkerhetsklassning. 

Om Adecco
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. 

Om ansökan
Vi går igenom urvalet löpande så vänta inte med din ansökan! Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv och vad du kan tillföra i denna roll. Skicka in din ansökan genom att klicka på knappen "Ansök".

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder tester, videointervjuer och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Business Manager:
Wilma Börjesson, wilma.borjesson@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Inköp, Operativ Inköpare, Kristinehamn, Värmland, Adecco.

Ansök nu

Erfaren inköpare till Technogarden i Karlstad

Läs mer Nov 16
Technogarden är ett konsult- och rekryteringsföretag med omkring 400 anställda. Vi är tekniska specialister och verksamma inom Industry, IT, Life Science och Telecom. Att arbeta på Technogarden innebär mycket frihet under ansvar med fokus på personlig utveckling och välmående. Vi ser oss som samarbetspartners med våra kundföretag och har ramavtal med flera multinationella bolag. Technogarden finns, förutom i Karlstad, även i Malmö, Stockholm, Göteborg och Västerås - det finns därmed också möjligheter att fortsätta sin karriär inom Technogarden även om man är sugen att röra på sig.

Är du en erfaren inköpare med god förhandlingsvana och erfarenhet av att upprätta avtal?

Just nu söker vi dig som vill gå in som underkonsult eller ta anställning hos oss för ett uppdrag med start så snart som möjligt!

Vad söker vi?

Vi har många utmanande och spännande uppdrag inom Supply Chain med fokus på tillverkande industri. Vi söker därför dig som gillar att kombinera en roll inom teknik och ekonomi, där du arbetar i ett inköpsteam i nära dialog med leverantör, konstruktion och produktion.

Just nu söker vi dig som vill jobba inom pappersindustrin där du som konsult blir en viktig del i kundens inköpsorganisation. Du behöver ha god förhandlingsvana och erfarenhet av att upprätta avtal i en roll som inköpare.

Vem är du?

För att lyckas i rollen tror vi att du har en högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi, teknik eller inköp. Du har ett par års arbetserfarenhet som inköpare, gärna inom industrin, och drivs av en nyfikenhet att lära och utvecklas. Vi ser gärna att du kan både tala och skriva svenska och engelska obehindrat.

Du är en öppen och kommunikativ person som motiveras av utmaningar samt hittar och förverkligar förbättringsmöjligheter. Du trivs i en organisation där du både samarbetar med kollegor men också får möjlighet att ansvara för att driva dina egna uppgifter.

Som konsult är du ambassadör för Technogarden hos våra kunder, därför sätter vi stor vikt vid din sociala förmåga och personlighet. Konsulter hos oss kännetecknas av god samarbetsförmåga och hög professionalism. Vi värdesätter en hög ambitionsnivå och vilja att utvecklas.

Vad erbjuder vi?

På Technogarden strävar vi efter att skapa samhörighet och teamkänsla bland våra medarbetare, trots det geografiska avståndet som uppstår när våra konsulter arbetar på olika kunduppdrag. Vi har regelbundna konsultträffar och engagerade konsultchefer som aldrig är längre bort än ett telefonsamtal. Vi sätter våra medarbetare i fokus och arbetar aktivt för att du skall känna dig som en ”Technogardare” redan från dag ett.

Förutom att bli en del av ett härligt gäng så erbjuder vi en rad förmåner för vår personal som vi gärna berättar mer om när vi ses.

Kontaktuppgifter och ansökan

Ansök med CV via technogarden.se. Vi arbetar med löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas innan datum för sista ansökan gått ut. Ansök därför gärna så snart som möjligt. För frågor är du varmt välkommen att kontakta Emelie Ivarsson, konsultchef Suppy Chain, på emelie.ivarsson@technogarden.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdatum är 2 december.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun .

Förvaltningssekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

Fastighetsekonom
Läs mer Jul 10
Beskrivning
Är du intresserad av att arbeta med frågor som berör demokrati? Då kan du vara den vi söker till rollen som förvaltningssekreterare på barn- och ungdomsförvaltningen.

Hos oss får du möjlighet att utvecklas tillsammans med kollegor som strävar efter att förbättra livet i Solstaden. Du blir en del av den administrativa avdelningen på barn- och ungdomsförvaltningens stab, som arbetar med administration, utredning, juridik, systemförvaltning och stödprocesser. Som förvaltningssekreterare hos oss ingår du i ett team tillsammans med nämndsekreterare, registrator, arkivarie och assistent där ni är ett administrativt stöd till hela barn- och ungdomsförvaltningen.
Vår arbetsplats ligger i trevliga lokaler i Karolinen, centrala Karlstad. Vi prioriterar hög kvalitet, stödjer varandra och ser till att vi trivs och har roligt på jobbet.

Arbetsuppgifter
Som förvaltningssekreterare hos oss är du ett administrativt stöd till barn- och ungdomsförvaltningens nämnd och stabsorganisation. Du bidrar till att underlätta det dagliga arbetet och säkerställer att vi arbetar rättssäkert, effektivt och med hög kvalitet.

I rollen ansvarar du tillsammans med nämndsekreteraren för nämndprocessen, att föra protokoll vid central samverkan med fackliga organisationer. Dessutom ingår ansvar för att registrera förvaltningens handlingar och ansvar för vårt diarium. Du hanterar även andra administrativa uppgifter, såsom posthantering och utlämnande av allmänna handlingar.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom statsvetenskap, rättsvetenskap, offentlig förvaltning, dokument- och informationshantering eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig. 

Erfarenhet från politiskt styrd organisation är meriterande.

För att trivas i denna roll ska du kunna arbeta självständigt och ta ansvar för dina uppgifter, ligga steget före och ha god problemlösningsförmåga. Du startar och driver aktiviteter framåt och ser till att de slutförs inom givna tidsramar. Du har förmåga att kvalitetssäkra, producera och analysera texter och dokument. 

Du ska ha god datorvana och digital kompetens, samt kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. 


Vi vill informera dig som sökande att processen kan ta längre tid än normalt på grund av att flera av oss är på en välförtjänt semester. Vi ber om tålamod och förståelse för eventuella fördröjningar i rekryteringsprocessen. 

Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Vikarie alkoholhandläggare

Restauranginspektör
Läs mer Jun 25
Beskrivning
En av våra handläggare ska studera och vi söker därför en vikarierande alkoholhandläggare under ett års tid.

Arbetsgruppen består av 4 medarbetare varav två tjänster handlägger ansökningar om alkoholtillstånd. 

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter blir att med stöd av alkohollagen utreda, fatta beslut och utöva tillsyn av aktuella serveringstillstånd. Myndighetsutövning och därtill hörande dokumentation och administration är en stor del av arbetet och under utredningens gång har man ofta mycket kontakt med den sökande och andra myndigheter. De utredningar du ansvarar för innehåller bland annat granskning av ekonomi och personlig lämplighet för den sökande. Du kommer delta i nationella och lokala nätverk för andra handläggare för erfarenhetsutbyte. Arbetsplatsen är belägen centralt i Karlstad och arbetsgruppen har placering på förvaltningsstaben på arbetsmarknads- och socialförvaltningen.

Kvalifikationer
Du har akademisk utbildning som kan bedömas adekvat för yrket. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. B-körkort för manuell växellåda är ett krav. Du har erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning. Vi värdesätter att du är flexibel, tydlig och samarbetsinriktad. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.



 




Om Karlstads kommun

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Avdelningschef till Familjeavdelningen

Enhetschef inom socialtjänst
Läs mer Jun 11
Beskrivning
Vi söker nu en avdelningschef till familjeavdelningen som finns centralt beläget på Karolinen i Karlstad.

Förvaltningen står redo att möta förändringar och utmaningar som följer av ny socialtjänstlag.

Familjeavdelningen är en av tre avdelningar under förvaltningen. Avdelningen har ansvar för arbetet med barn, unga och familjers behov av trygghet och säkerhet och tillhandahåller stöd- och skyddsinsatser. Vi ger även service, råd och stöd inom det familjerättsliga området och arbetar förebyggande med olika insatser. På avdelningen bedrivs arbete såväl inom myndighetsövning som i ett antal utförande verksamheter.

På Arbetsmarknads- och socialförvaltningen får du gott stöd av kollegor och ett antal stödfunktioner. Tjänsten är direkt underställd socialdirektör och avdelningschefen ingår i förvaltningens centrala ledningsgrupp.

Som chef i Karlstads kommun får du chefsutbildning och mentorskap. Som anställd i vår kommun erbjuds du också en rad andra förmåner, till exempel friskvårdsbidrag, att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar, bruttolöneavdrag för bil eller cykel och löneväxling till pension.

Arbetsuppgifter
Som avdelningschef har du helhetsansvar för en stor och verksamhetsmässigt omfattande avdelning. Du har övergripande ansvar för verksamhet, personal och budget. Du har även ett delegerat ansvar för att arbeta med arbetsmiljö. På avdelningen arbetar närmare 200 medarbetare och avdelningschefen leder en grupp av tio chefer.

Kvalifikationer
Du som söker ska vara socionom eller ha annan likvärdig högskoleutbildning. Du ska ha erfarenhet av chefskap inom offentlig förvaltning och vi ser det som en merit om du arbetat inom samt har erfarenhet av chefsskap inom den sociala barnavården.

Förmåga att kunna växla mellan olika nivåer i organisationen samt samverka internt och externt är viktiga egenskaper för att lyckas med uppdraget som avdelningschef. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Vill du veta mer om oss gå in här:

https://karlstad.se/jobba-hos-oss/vara-verksamheter/arbetsmarknads--och-socialforvaltningen





 




Om Karlstads kommun

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

IT-samordnare

IT-samordnare
Läs mer Jul 4
Beskrivning
Brinner du för pedagogik och teknik? Är du dessutom grym på logistik och administration? Då kanske du är vår nya IT-samordnare! Vi behöver dig  som ser nya möjligheter till effektivt arbete och processer som kan förenklas med ny teknik.

Här finns en utvecklande tjänst inom ett spännande och utmanande område.

Avdelningen för kommunikation och digitalisering tillhör staben på barn- och ungdomsförvaltningen och fungerar som en stödfunktion för att stötta våra verksamheter. Avdelningen arbetar med frågor inom kommunikation, digitalisering, miljö, projektledning och informationssäkerhet.

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i gruppen DigKomp, som består av flera verksamhetsutvecklare. DigKomp stöttar kommunens pedagoger och rektorer med digital spetskompetens inom både pedagogiska och tekniska frågor. Tillsammans med vår IT-strateg och informationssäkerhetsansvarig ser DigKomp till att skapa förutsättningar för våra barn och elever att leva och verka i framtidens digitala värld, oavsett hur den ser ut!

Ditt ansvarsområde omfattar hantering och administration av digitala verktyg för elever, barn och medarbetare, samt beställning av de digitala verktygen och tillbehören. Tillsammans med andra kollegor inom vår verksamhet utvecklar du teknisk support för digitala resurser inom den pedagogiska verksamheten.

Vem är du?
Vi söker dig som har ett stort intresse av att utveckla och underhålla digitala verktyg. Du har erfarenhet av arbete inom förskola eller grundskola vilket gör att du har god förståelse och kunskap av vad våra medarbetare i verksamheterna behöver. Vidare har du erfarenhet av att handleda kollegor vilket gör att du anpassar budskapet till mottagaren. Du vet vad som är på gång inom branschen och vågar tänka nytt. 

I din yrkesroll är det viktigt att du ser möjligheterna i förändringar och arbetar bra med andra människor men kan även arbeta självständigt och driva ditt uppdrag med ansvarskänsla för hela förvaltningen. Du uttrycker dig bra i både skrift och muntligt och är prestigelös. 

PS: Vi är ett glatt och varmt gäng. Kom och jobba med oss!

Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Speciallärare/specialpedagog till Råtorpsskolor

Speciallärare
Läs mer Jun 20
Beskrivning
På Råtorpsskolorna är trivsel och trygghet en förutsättning för inlärning och vi arbetar aktivt för att skapa detta för våra elever.

Hos oss väntar engagerade elever på lärare som arbetar aktivt med tillgängliga lärmiljöer. Råtorpsskolorna arbetar ständigt med att förbättra förutsättningarna för våra pedagoger. Vårt gemensamma arbete på Råtorps skolor ska grundas på ömsesidig respekt och utformas så att elever känner trygghet och utvecklar färdigheter både socialt och kunskapsmässigt.

Vi söker nu en speciallärare som vill vara delaktig i framtidens skola. Här får du varje dag bidra till alla elevers utveckling mot utbildningens mål och stötta kollegor eller hela arbetslag. Här jobbar vi mest av allt för andra, men även för varandra och det gemensamma målet med vårt arbete är att skolorna ska fungera så bra som möjligt för alla elever.

Arbetsuppgifter
Som speciallärare på Råtorps skolor ingår du i skolans elevhälsoteam där det kollegiala lärandet och samarbete mellan elevhälsans professioner är i fokus. Ett nära samarbete mellan elevhälsan, lärare och övriga kollegor är en grundförutsättning i vårt arbete där eleverna sätts främst.

Du genomför kartläggning med tillhörande analys, stöd och dokumentation kring elever i behov av anpassningar och särskilt stöd. I uppdraget ingår att i samarbete med skolans övriga lärare undervisa elever i olika konstellationer så som i helklass, mindre undervisningsgrupper samt individuellt. Du förväntas ha en aktiv roll på skolan när det gäller elevhälsoarbete av främjande och förebyggande art med fokus på tillgängliga lärmiljöer och ett språk - och kunskapsutvecklande arbetssätt.



Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad lärare med speciallärarexamen. Ämnesbehörighet i svenska, erfarenhet i yrket, samt att arbeta med elever med NPF och särskilt stöd är meriterande.

Som person ser vi att du är trygg i uppdraget som speciallärare och skapar goda relationer gentemot både kollegor, elever samt vårdnadshavare. Du har en positiv elevsyn och är lösningsfokuserad och anpassar både bemötande och undervisning utifrån elevers olika behov. Du är lyhörd och har en god förmåga till att samarbeta samt är strukturerad och ser lösningar.

Välkommen med din ansökan redan i dag!



Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu