Karlstad: VD – Kunds räkning

Hitta ansökningsinfo om jobbet VD – Kunds räkning i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-09 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten Som VD kommer du att: Leda och utveckla i linje med företagets strategiska mål och vision. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt för att säkerställa effektivitet och lönsamhet. En viktig del av rollen innebär att skapa struktur och leda administration, projekt, marknad, affärs- och ledningssystem. Du kommer att driva företagets hållbarhetsinitiativ och säkerställa att miljöaspekterna integreras i alla processer.
Som VD kommer du att ingå i ledningsgruppen inom koncernen och du rapporterar direkt till styrelseordförande.
Du kommer att bygga långsiktiga kundrelationer och ytterligare stärka företagets marknadsposition.
Tjänsten är placerad i Västra Värmland.
Om dig
Du är en engagerad ledare som vill vara med på en tillväxtresa. Genom ditt innovationstänk fortsätter bygga ett framgångsrikt ochattraktivt företag inom branschen.
Vi söker dig som har:
Flera års erfarenhet av ledande befattningar inom branschen eller relaterade områden
Gedigen förståelse för marknadsfrågor på en strategisk nivå
Erfarenhet av att framgångsrikt leda och utveckla företag eller affärsområden
Stark ekonomisk och affärsmässig förståelse
Erfarenhet av att bygga organisation
I ditt personalansvar har du visat på utmärkta ledaregenskaper och förmåga att inspirera och motivera medarbetare
Mycket goda kunskaper i Excel och övriga Officesprogram

För att lyckas i denna roll bör du vara:
Strategisk och resultatorienterad med ett starkt affärssinne
Entreprenörsdriven
En kommunikativ och inkluderande ledare
Innovativ och lösningsorienterad

Om oss
Vår kund ingår i en företagsgrupp inom transport- och anläggningssektorn. Företaget, som du kommer att leda, består av tjänstemän, anläggningsarbetare och maskinförare som tillsammans är ca 30 anställda.Företaget har ett starkt fokus på entreprenörsanda.Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting. Tacting arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på telefon 076 307 10 29 eller Bengt Libäck på telefon 070 594 72 77.
Nu när det är semestertider så är svarstiden på eventuella frågor lite längre.
Du är välkommen in med din ansökan senast 11 augusti.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Verkställande direktör

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Verkställande direktör.

VD till Bengt-Martins, Karlstad

Läs mer Feb 11
Bengt-Martins grundades 1964 och har sedan dess erbjudit marknaden fantastiska reseupplevelser genom våra tre varumärken. Bengt Martins fjällresor förmedlar fjällboenden på ett 20-tal orter i Sverige och Norge. I Danmark går vi under varumärket Hyttespecialisten. Vårt varumärke Cruise Market specialiserar sig på kryssningar till olika destinationer runt om i världen. Alla våra tre varumärken strävar efter att erbjuda högsta kvalitet och service till resenärer.

Vi är en del av Magic Carpet Group - ett familjeägt företag som fokuserar på resor och fritid. Andra medlemmar i familjen är OLKA Sportresor, OLKA Express och Padelresan.com.

Om tjänsten

Vi söker nu en VD som tar stafettpinnen och utvecklar bolaget till nästa nivå med fokus på tillväxt och hållbarhet genom attraktiva erbjudanden inom fjällresor i Norden, service och trygghet till stugägare, kryssningar runt om i världen och nya destinationer. Du får uppdraget och förtroendet av styrelse och ägare att driva affären och optimera organisationen mot uppsatta mål för effektivitet och lönsamhet. Ledarskapet kommer att vara huvudfokus i det dagliga arbetet och tillsammans med teamet utvecklar ni effektiva arbetssätt och rutiner som skapar förutsättningar för samarbete och trivsel. Du är den som driver försäljning genom utveckling av partnersamarbeten och försäljningskanaler.

Huvudsakliga ansvarsområden:

Utveckla bolaget och skapa god kultur
Leda teamet och avdelningarna mot gemensamma mål
Affärs- och marknadsutveckling
Försäljningsfokus, nå ut till nya destinationer, nätverka
Strategiska leverantörskontakter, avtal, förhandling
Skapa struktur och processer
Rapporterar till styrelse och koncernfunktioner


Vem vi söker

Du har tidigare framgångsrikt lett och utvecklat bolag, affärsområde eller avdelning med helhetsansvar och egen försäljning i en ledande befattning. För att lyckas i rollen är det önskvärt att du har en bakgrund från resebranschen, destination, arrangör, hotell eller onlinebyrå (s.k. OTA) där du arbetat med förändringsarbete, digitalisering och effektivisering. Du behöver inte ha varit VD tidigare men du ska ha förståelse för ekonomistyrning och rapportering

Du är en tydlig, trygg och prestigelös ledare som gillar att coacha och utveckla dina medarbetare. Du är handlingskraftig och resultatinriktad och leder genom att ge frihet under ansvar. Du är en god lyssnare och lagspelare som bidrar med energi och skapar en positiv stämning på jobbet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, särskilt din förmåga att leda, bygga relationer, förstå sammanhang och leverera resultat.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Bengt-Martins med Maquire. Välkommen att ansöka med CV och personligt brev på maquire.se senast den 3 mars. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Maria Hörnestam 076-338 76 46 eller Ann-Charlotte Björkman 073-519 40 55.

Ansök nu

VD - KEWAB Värmland

Läs mer Jul 3
Om tjänsten

Vi söker en operativ Vd som vill jobba nära organisationen och produktionen. En stor del av tjänsten, utöver ledarskapet, kommer att vara fokuserad på kunder, nätverkande och det sociala engagemanget. Vi vill stärka varumärket KEWAB lokalt och ser att du är en viktig spelare i det arbetet. Du förväntas uppnå dom traditionella ekonomiska målen kopplat till organisation och bibehålla den stabilitet som finns idag. Vi är en organisation som främjar nytänkande och kan erbjuda rätt person en stimulerande miljö med stora möjligheter till påverkan.

På KEWAB är Vi-et viktigt och det behöver därför speglas i ditt ledarskap. Du kommer att ansvara för 90 medarbetare med olika kompetenser och det som de alla har gemensamt är ett brinnande intresse och en stolthet för KEWAB Värmland.

Om dig
Vi söker dig som har hjärtat i Värmland och som har en lokal förankring, vi tror nämligen att det är en förutsättning för att du ska trivas och lyckas i tjänsten. Du har kunskap om vår bransch och ser stora möjligheter att skapa affärer och samarbeten inom våra affärsområden. Att hitta nya vägar till affär är något som driver dig och när du har förtroende att testa nya lösningar mår du som bäst.

Du är en närvarande och tydlig ledare som får med dig dina medarbetare mot uppsatta mål genom inspiration och tillit. I dina tidigare ledarroller har du varit med och skapat en Vi-kultur där teamet jobbar tillsammans och gör varandra bra. Vi ser att du har flera års erfarenhet som ledare samt haft verksamhetsansvar.

Om oss

Med över 50 år i branschen erbjuder KEWAB idag produkter och tjänster inom transport, maskin och ballast. Med flera affärsområden är KEWAB en komplett och konkurrenskraftig helhetsleverantör.

KEWAB har en historia med stabil expansion och omsätter idag med sina 300 medarbetare och 400 fordon och maskiner runt 950 miljoner kronor.

Maskin- och fordonsparken är något som vi inom KEWAB är lite extra stolta över. För att kunna erbjuda ett mervärde för våra kunder är det viktigt att våra fordon och maskiner håller en hög standard. Därför satsar vi på en modern maskin- och fordonspark med höga miljökrav.

Genom att utföra våra uppdrag med hög kvalité, i rätt tid och med lägst totalkostnad, bygger vi långsiktiga och hållbara relationer med dig som kund.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Testhuset arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på 076 307 10 29 eller Sofie Gustavsson på 070 291 78 83. Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 13 augusti.

Ansök nu

VD till Paper Province

Läs mer Okt 20
Är du redo att leda vägen mot en hållbar framtid?

Vill du göra skillnad för hållbar utveckling genom att leda ett världsledande företagskluster med rötter i Värmland? Paper Province är en ekonomisk förening som ägs och drivs av 130 företag från hela den skogliga värdekedjan. Vi finns för att tillsammans ta samhället in i framtiden med hjälp av skogen. Nu finns möjligheten att bli vår nya vd och engagera personal, näringsliv och andra intressenter i ett viktigt omställningsarbete.

Paper Province samskapar attraktionskraft och hållbara affärer inom den skogliga bioekonomin. Medlemmarna utgörs av bland annat svenska kartong-, pappers- och massatillverkare, sågverk, maskinleverantörer, konsultföretag och energibolag. Allt från mindre bolag till globala giganter.

Nyckelordet är tillsammans, för vi tror att samverkan skyndar på hållbar omställning. Där har Paper Province en viktig roll i att koppla samman företag, akademi, kommuner, regioner, myndigheter och andra samhällsaktörer. Vi strävar efter hållbar tillväxt och vill skapa ett högt värde av skogen för så många som möjligt. Det gör vi genom att mötas i olika forum, jobba med innovation och utveckling och på olika sätt stärka skogsnäringens attraktionskraft. Vi verkar lokalt, nationellt och internationellt. Länk till vår hemsida där du kan läsa mer om oss.

Om rollen:

Som vd för Paper Province är du en ambassadör för en hållbar skogsnäring. Ditt uppdrag kräver närvaro på många olika arenor och i olika sammanhang där du representerar Paper Province och våra medlemsföretag. Till din hjälp har du en engagerad styrelse och tolv kunniga medarbetare som jobbar nära företagens behov, i både korta och långa perspektiv.

För att lyckas i rollen är det viktigt att trivas i mötet med nya människor och ha en förståelse för näringslivets möjligheter och utmaningar.

Som vd för Paper Province kommer du att:

• Leda verksamheten: Du leder Paper Province både strategiskt och operativt och främjar samverkan mellan viktiga intressenter.
• Engagera och motivera: Du bygger förutsättningar för engagemang som krävs för att många ska kunna driva utvecklingen framåt genom projekt och andra partnerskap.
• Kommunicera med passion: Du förmedlar budskap på svenska och engelska till olika målgrupper på ett inspirerande sätt, oavsett om du står på en konferensscen eller leder ett möte.
• Säkerställa långsiktig finansiering: Du är delaktig i att koordinera arbetet med ansökningar för offentlig projektfinansiering, utifrån företagens behov, med hjälp av erfarna medarbetare.

Kvalifikationer för rollen:

Det kommer att läggas stor vikt vid dina personliga egenskaper, särskilt din förmåga att leda och bygga relationer. För att trivas och lyckas i rollen som vd hos Paper Province, bör du ha följande kvalifikationer:

• Ledarerfarenhet: Du har mod att utmana och leda i förändring och tillämpar ett coachande och kommunikativt ledarskap, för att utveckla medarbetare och skapa en positiv arbetsmiljö. Du har erfarenhet av verksamhetsstyrning inklusive ekonomisk rapportering och analys, samt erfarenhet som ledare med verksamhets-, personal- och budgetansvar.
• Erfarenhet av näringslivsfrågor: Du har några års erfarenhet från ledande position inom näringslivet. Erfarenhet från skogsindustri eller annan basindustri är meriterande.
• Akademisk bakgrund: Du bör ha en examen från universitet eller högskola, då förståelse för och samverkan med akademin är en viktig hörnsten i Paper Province verksamhet.
• Naturligt nyfiken: Du är relationsorienterad och lyhörd och bra på att bygga nätverk. Du är nyfiken på människor, utveckling och innovation och motiveras av att lära nytt.
• Strategisk improvisatör: Du är bra på planering och struktur, men har också förmågan att improvisera när det krävs i en snabbrörlig värld. Du navigerar utifrån Paper Province strategi och gillar att leda mot uppsatta mål.

Om du känner att du har det som krävs för att leda Paper Province in i en spännande och hållbar framtid, ansök nu och bli vår nya vd!

Övrigt
Placering: Karlstad. Resor i tjänsten förekommer.

Ansökan
Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum som är den 13 november 2023, så vänta inte med din ansökan. I denna rekrytering samarbetar Paper Province med Qtym. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta
Sara Magnusson, 0725-141822, sara.magnusson@qtym.se

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.

Ansök nu

Nu söker vi en engagerad VD med entreprenörsanda till Lecab Fastigheter

Läs mer Jun 28
Lecab Fastigheter är en värmländsk samhällsbyggare.

Vi äger och förvaltar bland annat flertalet moderna studentlägenheter, affärslokaler, industrilokaler samt kontor runtom i Värmland. Med höga ambitioner strävar vi alltid efter att skapa mervärde för våra hyresgäster och samhället som helhet. Vi har bland annat vunnit Arkitekturpris samt Byggnadsvårdspris för några av våra fastigheter.

Vi lägger alltid stor vikt vid kvalitet, service och närhet.

Lecab Fastigheter är en del av den familjeägda Lecabgruppen AB där även Lecab Bil, Lecab Lastbilar och Lecab Fritid ingår. Lecabkoncernen består av totalt 23 bolag med ca. 300 medarbetare och omsätter närmare 2 Mdkr. Läs mer om oss på lecab.se

Lecab Fastigheter är ett modernt och privatägt fastighetsbolag inom Lecabgruppen. I dag äger och förvaltar vi industri och affärslokaler samt kontorshotell. Utöver det äger och förvaltar vi även 375 studentbostäder i direkt anslutning till Karlstads universitet. Vi driver aktivt fastighetsutveckling från detaljplan till färdig produkt och har ett flertal spännande projekt på gång både inom bostäder, kontor och industri.

Om rollen:
Som VD har du det övergripande ansvaret för verksamheten och för att våra fastigheter och hyresgäster mår bra. Du ansvarar för budget, prognosarbete samt har ett resultatansvar. Du samordnar ägardirektiv och säkerställer strategiska planer och finansiella mål. Som VD kommer du vara delaktig i företagsinvesteringar samt att driva projekt kring nybyggnad och ombyggnad. Vidare kommer du driva förhandlingar samt teckna hyresavtal med hyresgäster. Kontakt med kommuner och myndigheter är självklart en viktig del av tjänsten, liksom att arbeta med våra kvalitéts och miljöfrågor.

Som VD har du ett team med 8 duktiga medarbetare som består av fastighetsansvarig, förvaltare, fastighetsekonom, administratör, fastighetstekniker, bovärd samt vaktmästare.

Vem är du?
Vi söker dig som har ett genuint intresse för fastigheter och byggprojekt och som har erfarenhet av arbete i ledande befattning. Du har dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt driva och utveckla ett bolag eller ett affärsområde. Du har en relevant universitets- eller högskoleutbildning, du har dokumenterad erfarenhet av fastighetsförvaltning av såväl bostäder som kommersiella lokaler samt förståelse för fastighetsvärdering/analys och projektutveckling. Vidare har du en stark entreprenörsanda, ett utpräglat affärssinne samt är duktig på att skapa långsiktiga relationer såväl internt som externt.

Som person är du kommunikativ och duktig på att förmedla visioner och mål. Du har fokus på hållbarhet, gillar struktur och ordning samt har starkt intresse för digitalisering. Som ledare är du förtroendeingivande och genom ditt engagemang leder du din verksamhet mot tydligt uppsatta mål.

Varmt välkommen till Lecab familjen

I denna rekrytering samarbetar Lecab Fastigheter med Qtym. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sara Magnusson,
0725-141822 alt. sara.magnusson@qtym.se
Sista ansökningsdag är den 20 augusti 2023. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Tacting AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Tacting AB .

Ekonomichef - Maskin Väst AB

Ekonomichef
Läs mer Jun 12
Om tjänsten Som Ekonomichef hos oss på Maskin Väst AB kommer du att leda ekonomifunktionen som består av sex dedikerade medarbetare. Tillsammans ansvarar ni för bolagets finansiella förvaltning, fakturering, löner, redovisning och ekonomirapportering.
Du kommer att vara operativt ansvarig för det löpande arbetet med fakturering, redovisning, bokföring och likviditetsplanering. Utöver detta kommer du att utveckla metoder för att analysera och rapportera ekonomiskt utfall till styrelse och ledningsgrupp för att öka den ekonomiska förståelsen inom verksamheten.
I ditt nya arbete som Ekonomichef hos oss blir du en nyckelperson i vår fortsatta digitaliseringsresa och i utvecklingen av ekonomifunktionen samt andra avdelningar. Här ges du möjlighet att forma ekonomiavdelningen med nya rutiner och processer.
Du kommer att ingå i Maskin Västs ledningsgrupp och rapporterar direkt till bolagets VD.
Om dig Vi söker dig som har
Stort intresse för affärsanalys och verksamhetsutveckling.
Relevant akademisk utbildning inom ekonomi.
Flerårig erfarenhet av liknande arbete med personalansvar.
Erfarenhet av att arbeta med IT-system (verksamhetsrelaterade).

Det är meriterande om du har
Erfarenhet från affärsnära verksamhet.
Erfarenhet och intresse för verksamhetsnära frågor som HR och verksamhetsutveckling

För att lyckas i rollen så är du analytisk, strukturerad, lyhörd och ambitiös med förmåga att arbeta både operativt och strategiskt. Som person har du lätt för att kommunicera och är en utpräglad lagspelare. Ditt driv och vilja att leda gör att du kan genomföra utveckling samt skapa förändring. I din roll som ledare skapar du en positiv och trivsam atmosfär i arbetsgruppen.
Om oss Maskin Väst AB är ett företag inom lantbruks-, entreprenad och skogsmaskinbranschen.
Bolaget har anläggningar i Karlstad, Kumla och Mariestad och är en av de ledande maskinleverantörerna i Värmland, Närke och Västra Götalands län.
Gruppen omsätter ca 650 miljoner kronor och har ca 70 personer anställda.
Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070594 72 77 eller Safia Jaouhari på 073501 81 78.

Ansök nu

Säljare av Rottne Skogsmaskiner till Maskin Väst AB

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Jun 12
Om tjänsten
Vi på Maskin Väst växer och söker nu ytterligare en engagerad och driven säljare för våra skogsmaskiner, primärt från det välrenommerade varumärket Rottne. Du kommer att bli en viktig del av vårt team, med huvudansvar för försäljning och kundrelationer inom Västergötland, Dalsland och Närke. Tjänsten innebär mycket resande och kontakt med våra kunder i regionen.
I rollen kommer du att upprätthålla och utveckla kundrelationer samt identifiera och bearbeta nya kundsegment. Deltagande i mässor och andra marknadsföringsevenemang är en viktig del av rollen. För att säkerställa hög kundnöjdhet samarbetar du med tekniker och andra kollegor.
Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med högt tempo och stor frihet under ansvar. Du får möjlighet att arbeta med marknadsledande produkter inom skogsbruk och vi satsar på din kompetensutveckling och vidareutbildning inom företaget.
Placering av tjänsten är anpassningsbart inom försäljningsområdet som är Dalsland, Bohuslän, Västergötland (västra Skaraborg och Sjuhärad).
Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av försäljning eller arbete med skogsmaskiner, vilket är meriterande. Du har även B-körkort och beredskap att resa inom angivet område. Du har god kommunikativ förmåga och ett kundorienterat arbetssätt. Som person har du förmåga att arbeta självständigt och ta stort eget ansvar. B-körkort är et krav.
Om oss
Maskin Väst AB är ett företag inom lantbruks-, entreprenad och skogsmaskinbranschen.
Bolaget har anläggningar i Karlstad, Kumla och Mariestad och är en av de ledande maskinleverantörerna i Värmland, Närke och Västra Götalands län.
Gruppen omsätter ca 650 miljoner kronor och har ca 70 personer anställda.
Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Peter Svensson på 070-268 93 23 / Peter.Svensson@maskinvast.se eller Daniel Bryske: 073-043 33 00 / Daniel.Bryske@maskinvast.se. Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in ansökan redan idag!

Ansök nu

Ekonomichef - Maskin Väst AB

Ekonomichef
Läs mer Jun 24
Om tjänsten Som Ekonomichef hos oss på Maskin Väst AB kommer du att leda ekonomifunktionen som består av sex dedikerade medarbetare.I ditt nya arbete som ledare hos oss kommer du ha stort fokus på att utveckla hela vår ekonomifunktion.

Du kommer att vara operativt ansvarig för det löpande arbetet med fakturering, redovisning, bokföring och likviditetsplanering. Utöver detta kommer du att utveckla metoder för att analysera och rapportera ekonomiskt utfall till styrelse och ledningsgrupp för att öka den ekonomiska förståelsen inom verksamheten.
I ditt nya arbete som Ekonomichef hos oss blir du en nyckelperson i vår fortsatta digitaliseringsresa och i utvecklingen av ekonomifunktionen samt andra avdelningar. Här ges du möjlighet att forma ekonomiavdelningen med nya rutiner och processer.
Du kommer att ingå i Maskin Västs ledningsgrupp och rapporterar direkt till bolagets VD.
Om dig Vi söker dig som har
Stort intresse för affärsanalys och verksamhetsutveckling.
Relevant akademisk utbildning inom ekonomi.
Flerårig erfarenhet av liknande arbete med personalansvar.
Erfarenhet av att arbeta med IT-system (verksamhetsrelaterade).

Det är meriterande om du har
Erfarenhet från affärsnära verksamhet.
Erfarenhet och intresse för verksamhetsnära frågor som HR och verksamhetsutveckling

För att lyckas i rollen så är du analytisk, strukturerad, lyhörd och ambitiös med förmåga att arbeta både operativt och strategiskt. Som person har du lätt för att kommunicera och är en utpräglad lagspelare. Ditt driv och vilja att leda gör att du kan genomföra utveckling samt skapa förändring. I din roll som ledare skapar du en positiv och trivsam atmosfär i arbetsgruppen.
Om oss Maskin Väst AB är ett företag inom lantbruks-, entreprenad och skogsmaskinbranschen.
Bolaget har anläggningar i Karlstad, Kumla och Mariestad och är en av de ledande maskinleverantörerna i Värmland, Närke och Västra Götalands län.
Gruppen omsätter ca 650 miljoner kronor och har ca 70 personer anställda.
Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070594 72 77 eller Safia Jaouhari på 073501 81 78.

Ansök nu

Business Consultant till Grieg Connect i Karlstad

Applikationskonsult
Läs mer Maj 22
Om tjänstenSom BC ansvarar du för att skapa lösningar baserade på våra ledande produkter – att implementera och projektleda samt återföra krav och förbättringar till vår produktutveckling.
Uppgifterna varierar från design tillsammans med kunderna till implementation och utbildning. Det kan handla om att skapa ett helt nytt digitalt systemstöd för en verksamhetsprocess eller att vidareutveckla lösningarna tillsammans med kundernas ledning och operativa personal.
Rollen innebär eget kundansvar genom hela processen från sälj till implementation och vidare i förvaltning.
Utöver det löpande arbetet med konfigurering- och designarbete ingår det också att leda workshops i processdesign samt att hålla presentationer och föredrag på branschevents i Sverige och i utlandet.
Fler exempel på arbetsuppgifter:
I samråd med våra kunder kravställa och projektleda för vidareutveckling, förbättring och skapandet av processer och tekniska lösningar i våra produkter
Utbilda och stödja kunden i driftsättning – före överlämning till CSM.
Hjälpa säljarna med pre- sale och hålla presentationer och föredrag på branschevents i Sverige och i utlandet.
Ge strukturerad behovs-input till vår produktutvecklingsprocess.
Utbilda dig själv och utbilda andra i lösningar och produkter.

Om dig Som person är du ansvarsfull, målinriktad, lösnings- och utvecklingsorienterad. Du trivs i en föränderlig miljö där det ständigt kommer in nya spännande digitaliseringsuppdrag, och du är engagerad i att bidra till förbättring och utveckling. Du är en lagspelare och bryr dig om människor runt omkring dig.
Krav för tjänsten:
Relevant universitetsutbildning inom teknik och/eller ekonomi
Goda kunskaper i MS Office, Slack, Jira eller Confluence

Meriterande:
Erfarenhet från implementation av affärssystem i molnet (M3, IFS, Hogia, Pyramid, Monitor OSV)
Erfarenhet av Projektstyrning, EAM, logistik, lager eller terminal
Power BI, Figma och 2C8 eller liknande processkartläggningssystem

Varför ska du jobba hos oss?
Produktbolag med högteknologiska lösningar
6 veckors semester
Friskvård och betald träning
Mycket bra marknadsmässiga löner
Omväxlande och utvecklande arbete
Chans att påverka och skapa lösningar och produkter
AW varannan vecka
Möjlighet att delta i internationella forskningsprojekt

Om ossGrieg koncernen omsätter 10 miljarder och är verksam i flera maritima områden globalt. Huvudområden är rederi- och agentverksamhet, seafood, terminaldrift och digitala lösningar i form av affärssystem som molntjänster genom Grieg Connect.
Grieg Connect säljer och implementerar affärssystem som molntjänster till hamnar och terminaler. Branschen digitaliseras och Grieg Connect står för ledande teknologi och funktionalitet samt stort branschkunnande. Vi hjälper våra kunder att öka effektiviteten i digitala processer och genom att möjliggöra samverkan genom värdekedjan i våra öppna molntjänster. Våra kunder arbetar hårt för att minska miljöpåverkan och öka säkerheten, och vi bidrar med lösningar som minskar resursförbrukning, beräknar miljöpåverkan och övervakar säkerheten på land och i farleder. Sjövägen är den mest hållbara transportformen av alla och blir allt viktigare.
Du kan läsa mer om oss här: Grieg Connect | Software and services for ports worldwide
Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där de flesta av våra rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta linus.westling@tacting.com.
Urval sker löpande så ansök redan idag!

Ansök nu

Maskiningenjör - Kunds räkning

Maskinkonstruktör
Läs mer Jul 9
Om tjänsten
Vår kund är ett företag med ett unikt produktområde beläget i nordvästra Dalsland. De erbjuder en dynamisk arbetsmiljö och möjligheten att arbeta med spännande projekt med leverans tillkund och internt för att effektivisera produktionen.
Om anställningen
Projektanställning i 4 månader med anställning via oss på Tacting
Heltid med placering i kundens lokaler i nordvästra Dalsland
Marknadsmässig lön

Arbetsuppgifter
Konstruktion och modellering i 3D-CAD
Hantera kundförfrågningar samt skapa tekniska ritningsförslag
Produktionsberedning i form av verktygstillverkning och underhåll
Samarbeta med säljare för att säkerställa hög kvalitet och service till kund

Om dig
Vi söker dig som har
Ingenjörsutbildning
Tidigare arbetslivserfarenhet inom liknande roll
Goda kunskaper inom 3D-modellering och konstruktion
Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har
Erfarenhet av verktygstillverkning och tekniskt underhåll
Erfarenhet av Solidworks

Om rekryteringsprocessen
Vi på Tacting ansvarar för rekryteringsprocessen. Det kan komma att bli aktuellt för dig att genomföra kapacitetstester och personprofilanalyser som en del i processen. Detta för att genomföra en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Elin Skau på 073-529 69 67.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag!

Ansök nu