Karlstad: Junior Ekonomiassistent

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior Ekonomiassistent i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-08 // Varaktighet: Heltid

Vad vårt jobb ärPå Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår auktionsplattform. Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt. Sedan 2022 är Klaravik en del av den holländska auktionskoncernen TBAuctions. Koncernen som helhet omsätter 2,9 miljoner objekt årligen, har 30 miljoner webbplatsbesök per månad och sysselsätter drygt 800 personer. I koncernen ingår varumärkena Troostwijk (EU), Klaravik (SE/DK), Vavato (BE), Auksjonen (NO), PS Auctions (SE), BMA (UK), Epic Auctions (NL) och DAB (DK). Alla med återbruk och cirkularitet som central del i affären.Vad ditt jobb blirVi söker nu en junior ekonomiassistent till Klaravik, en duktig administratör som behärskar det engelska språket i tal och skrift. Du blir en del av vårt team som ansvarar för vår kundreskontra med fakturering, betalning och påminnelsehantering. Ditt fokus kommer vara på påminnelsehantering vilket innebär att du spenderar en stor del av din tid i telefonen. Det är ett självständigt arbete där du kommer få ta stort ansvar över dina egna arbetsuppgifter. Vi arbetar i ett högt tempo och problemlösning kommer bli en stor del av din vardag. Du kommer bli en del av ett prestigelöst och härligt team på en arbetsplats där det är högt i tak och där gemenskap i kombination med möjlighet att påverka präglar atmosfären.
Vem du ärVi tror att du som söker har en gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi. Tidigare erfarenhet av att arbeta med administration av något slag är meriterande men inget krav, det viktigaste för oss är att du är en ambitiös och positiv person som ser möjligheter. Ditt arbetssätt kännetecknas av noggrannhet, struktur och flexibilitet och att du tycker om att vara en del av ett team där man hjälps åt och drar åt samma håll.
Vad vi erbjuderEn arbetsplats i härliga lokaler i expansiva och populära Inre hamn i Karlstad. Här sitter vi i nyrenoverade kontor med kort avstånd till citykärnan och med gym och restauranger in på knuten.DetaljernaTjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag på heltid som initialt är på 6 månader. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult på Klaravik. Efter 6 månader har Klaravik för avsikt att erbjuda dig en tillsvidareanställning.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Ekonomiassistent.

Momsspecialist till Klaravik

Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/momsspecialist-till-klaravik. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent - Kunds räkning

Läs mer Jul 9
Om tjänsten
Vår kund är ett välrenommerat företag beläget i hjärtat av Småland. Med en lång historia av framgång och en stark närvaro på marknaden, strävar företaget efter att fortsätta sin positiva utveckling och tillväxt. De söker nu en engagerad ekonomiassistent som vill vara en del av deras dynamiska team.
Om anställningen
Projektanställningi 4 månader med start i augusti ochanställning via oss på Tacting
Heltid med placering i kundens lokaler i Sydvästra Småland
Marknadsmässig lön

Arbetsuppgifter
Fakturering och betalningar
Bokföring
Bokslutsarbete – periodiseringar & avstämningar månadsvis
Rapportering
Assistera vid olika administrativa uppgifter inom ekonomiavdelningen

Om dig
Vi söker dig som har mycket goda kunskaper inom redovisning och trivs medarbetsuppgifter som finns på en redovisningsavdelning. För att lyckas i rollen ser vi att du är driven och tar dig an arbetsuppgifter med stor energi.
Du behöver
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att ha jobbat brett inom ekonomi
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Erfarenhet av att jobba i moderna ERP system på engelska samt mycket goda kunskaper inom Excel
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
B-Körkort

Om rekryteringsprocessen
Vi på Tacting ansvarar för rekryteringsprocessen. Det kan komma att bli aktuellt för dig att genomföra kapacitetstester och personprofilanalyser som en del i processen. Detta för att säkerställa en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Elin Skau på 073-529 69 67.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Junior ekonomiassistent till Klaravik

Läs mer Jul 5
JUNIOR EKONOMIASSISTENT TILL KLARAVIK
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en junior ekonomiassistent till Klaravik, en duktig administratör som behärskar det engelska språket i tal och skrift. Du blir en del av vårt team som ansvarar för vår kundreskontra med fakturering, betalning och påminnelsehantering. Ditt fokus kommer vara på påminnelsehantering vilket innebär att du spenderar en stor del av din tid i telefonen. Det är ett självständigt arbete där du kommer få ta stort ansvar över dina egna arbetsuppgifter. Vi arbetar i ett högt tempo och problemlösning kommer bli en stor del av din vardag. Du kommer bli en del av ett prestigelöst och härligt team på en arbetsplats där det är högt i tak och där gemenskap i kombination med möjlighet att påverka präglar atmosfären.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi tror att du som söker har en gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi. Tidigare erfarenhet av att arbeta med administration av något slag är meriterande men inget krav, det viktigaste för oss är att du är en ambitiös och positiv person som ser möjligheter. Ditt arbetssätt kännetecknas av noggrannhet, struktur och flexibilitet och att du tycker om att vara en del av ett team där man hjälps åt och drar åt samma håll.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag på heltid som initialt är på 6 månader. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult på Klaravik. Efter 6 månader har Klaravik för avsikt att erbjuda dig en tillsvidareanställning.

ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mejl behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Ekonomiassistent

Läs mer Jun 19
För kunds räkning, söker vi nu dig som har erfarenhet av arbete inom ekonomi, bokföring och eventuellt redovisning. Är du intresserad av en extra spännande roll inom ekonomi där du får vara med och utveckla företaget? Då kan det här vara rätt tjänst för dig!
I rollen som ekonomiassistent kommer du ha ett brett ansvar över leverantörsreskontra, löner och moms. Du kommer ha ansvar över hela leverantörsreskontraflödet, så som löpande bokföring, avstämning, kontering, utläggshantering och in- och utbetalningar.
Du kommer vara anställd direkt hos kund och sitta i fina, fräscha lokaler. Du kommer även ha nära kontakt med verksamhetschefen och få vara med och utveckla företaget framåt.
Vi ser att du är självgående, tar eget ansvar och har vilja att vara med och driva företagets utveckling framåt genom att ta fram rutiner för att lättare kunna ta emot nya kunder.
För att passa i rollen, bör du vara noggrann, strukturerad, ha en god känsla för service, ha god samarbetsförmåga samt att du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till förändringar.
Krav/meriter för tjänsten:
· Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande
· Erfarenhet av administration och ekonomi
· Erfarenhet av Fortnox
· Flytande svenska i tal och skrift
Tjänsten startar med en deltidstjänst (25-75%) och kommer succesivt öka i takt med att företaget växer. Start omgående.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och kommer tillsätta tjänsten när vi hittat rätt person. Vänta inte med att skicka din ansökan, då vi kan komma att avsluta rekryteringen innan sista ansökningsdatum.
Jobbkompaniet Nova
Vi på Jobbkompaniet Nova jobbar med rekrytering-, jobbcoachning- och matchningsarbete och har ansvar över denna rekrytering till en av våra kunder. Du kommer bli anställd direkt hos kunden från första dag, vid frågor om anställningen eller rekryteringen vänligen kontakta oss.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Klaravik AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Klaravik AB .

Momsspecialist

Skattehandläggare
Läs mer Okt 4
Vad vårt jobb är
På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår auktionsplattform. Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt. Sedan 2022 är Klaravik en del av den holländska auktionskoncernen TBAuctions. Koncernen som helhet omsätter 2,9 miljoner objekt årligen, har 30 miljoner webbplatsbesök per månad och sysselsätter drygt 800 personer. I koncernen ingår varumärkena Troostwijk (EU), Klaravik (SE/DK), Vavato (BE), Auksjonen (NO), PS Auctions (SE), BMA (UK), Epic Auctions (NL) och DAB (DK). Alla med återbruk och cirkularitet som central del i affären.

Vad ditt jobb blir
Som momsspecialist på Klaraviks ekonomiavdelning kommer du att främst att hantera moms- och exportfrågor tillsammans med dina närmsta kollegor, våra auktionsmäklare och säljande kunder. Du ingår i ett sammansvetsat team som gillar att ha kul och arbetar med kunden i fokus. Tempot är högt och du kommer att hantera flera olika ärenden av varierande karaktär. Med din kompetens och erfarenhet som utgångspunkt får du möjlighet att bidra till utvecklingen av arbetsuppgifterna inom moms och exporthantering i nära samarbete med dina kollegor. Exempel på arbetsuppgifter:

- Som sakkunnig i moms- och redovisningsfrågor stötta våra auktionsmäklare och säljande kunder

- Kontrollera, och säkerställa korrektheten, vad gäller momshantering på våra auktioner

- Hjälpa och guida våra säljande kunder vid frågor om export- och EU-försäljningar

- Löpande identifiera behov av utveckling i vår momshantering

Vem du är
Vi tror att du som söker har erfarenhet av kundkontakt och god kunskap om moms. Du är lyhörd, kommunikativ, pedagogisk och duktig på att motivera och förklara, inte minst över telefon, så att andra förstår. Du är motiveras av att skapa ordning och struktur för dig själv och att bidra till laget. Du ser dig själv som en prestigelös, nyfiken och social person med en stor portion eget driv - där maximal kundnytta alltid kommer i första rummet.

- Högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik alternativt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

- Tidigare erfarenhet av tull- och exporthandlingar är meriterande.

Vad vi erbjuder
En arbetsplats i härliga lokaler i expansiva och populära Inre hamn i Karlstad. Här sitter vi i nyrenoverande kontor med kort avstånd till citykärnan och med gym och restauranger in på knuten.

På Klaravik har vi 6 veckors semester, friskvårdsbidrag, pensionslösning och sjukvårdsförsäkring. Men framför allt tycker vi om att göra saker ihop så som träning, friskvårdsaktiviteter, AW’s och kick-offer.

Detaljerna

- Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas

- Ansökan: senast den 15/10 men urval görs löpande

- Arbetsort: På plats på vårt kontor i Karlstad

- Resor förekommer i tjänsten

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-specialist Sofia French på 070-280 79 99 eller på sofia.french@klaravik.se

Ansök nu

Grafisk formgivare (vikariat)

Grafisk formgivare
Läs mer Feb 26
Vad vårt jobb är
På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår auktionsplattform. Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt. Sedan 2022 är Klaravik en del av den holländska auktionskoncernen TBAuctions. Koncernen som helhet omsätter 2,9 miljoner objekt årligen, har 30 miljoner webbplatsbesök per månad och sysselsätter drygt 800 personer. I koncernen ingår bland annat varumärkena Troostwijk (EU), Klaravik (SE/DK), Vavato (BE), Auksjonen (NO) och PS Auctions (SE). Alla med återbruk och cirkularitet som central del i affären.

Inför att vår grafiska formgivare ska vara föräldraledig söker vi nu en ersättare som vill forma Klaravik medan hon inte är närvarande. Utgångspunkten är ett föräldravikariat på ett år med start i juni månad.

Vad ditt jobb blir
Klaraviks vision är att skapa världens bästa onlineauktion, där varumärkets gröna Klaravik-tråd löper som en enhetlig visuell styrka genom allt vi gör. Och i det arbetet blir du en viktig spelare, varje dag. Som grafisk formgivare jobbar du främst med att producera material för en rad olika kanaler och publikationer - både digitalt och för tryck. Du tillhör vårt Brand, content and campaign-team och blir också en del i kreativa processer där kampanjer till stor del drivs inhouse, tillsammans med hela marknadsteamet. Dina uppgifter är både stora och små, men alla lika viktiga. Ena stunden uppdaterar du en säljfolder eller gör en printannons för någon av våra mäklare, andra stunden lägger du finaltouch på kampanjinnehåll. Hos oss är tempot högt och arbetsuppgifterna varierande men vi kan lova dig en roll där ditt arbete verkligen gör skillnad.



Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

- Skapa stark, konverterande och sammanhängande design utifrån vår visuella identitet

- Ta fram och formatanpassa marknadsföringsmaterial till våra lokala auktionsmäklare (print, banners, sociala medier, med mera)

- Klippa rörligt material till kampanjer och inläggsuppdateringar till digitala kanaler och sociala medier

- Jobba löpande med det visuella i internt kommunikationsmaterial; som presentationer (Keynote och Powerpoint) och annat material

- Se till att den grafiska paketeringen av exempelvis nyheter och publikationer blir i linje med vår tonalitet och profil

- Säkerställa att vårt grafiska manér och uttryck följer samma tråd på alla våra nordiska marknader

- Vara en spelare, tillsammans med övriga marknadsteamet, som gör att Klaravik ligger i framkant vad gäller visuellt uttryck i samband med kommunikationsinsatser

Vem du är
Vi tror att du har några års erfarenhet från en liknande roll från exempelvis produktionsbyrå/kommunikationsbyrå. Det viktigaste är att du har ett starkt intresse för design och digital kommunikation. För att lyckas i rollen så är du en problemlösare som inte kan låta bli att se detaljerna. Du är dessutom bekväm med att ha mycket kontakt med andra människor, både internt och externt. Självklart känner dig hemma i Adobe Creative Suite (InDesign, Photoshop, Illustrator) och Office-programmen samt att skapa rörligt material i After Effects och Premiere Pro.



Som person tror vi att du är prestigelös, nyfiken och strukturerad. Du är en social lagspelare men trivs också med att arbeta självständigt och har en stor portion eget driv.

Du har eftergymnasial utbildning inom grafisk formgivning och är bekväm i att, förutom svenska, kunna ledigt kommunicera på engelska i tal och skrift med våra internationella kollegor.

Vad vi erbjuder
Vi kan erbjuda en modern arbetsplats i Karlstads Inre Hamn med goda förmåner, ett härligt gäng kollegor - och inte minst möjligheten att få följa med på en på en internationell bolagsresa. Utöver det har vi 6 veckors semester, friskvårdsbidrag, pensionslösning och sjukvårdsförsäkring.

Men framför allt tycker vi om att göra saker ihop, med vår avdelning men också med hela företaget.

Detaljerna
Arbetsort: Karlstad
Arbetstid: Heltid. Föräldravikariat i 12 till 14 månader, tilltänkt start 1 juni men startdatum kan diskuteras.
Lön: Fast månadslön
Sista ansökningsdag: 17 mars 2024.

Inlämning av portfolio med exempel på tidigare genomförda jobb ska skickas med till din ansökan. Referenser och bakgrundskontroll tas på slutkandidat.

Har ni frågor om tjänsten är ni välkomna att kontakta Content Manager, David Kvicklund på 054-774 52 31 eller david.kvicklund@klaravik.se

Ansök nu

Financial Manager, nordiska dotterbolag

Ekonomichef
Läs mer Feb 2
Vad vårt jobb är
På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår webbplats klaravik.se. Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt. Sedan 2022 är Klaravik en del av den holländska auktionskoncernen TBAuctions, en av Europas största onlineauktioner. Koncernen som helhet omsätter 2,9 miljoner objekt årligen, har 30 miljoner webbplatsbesök per månad och sysselsätter drygt 1000 personer. I koncernen ingår auktionsvarumärkena Vavato (BE), Klaravik (SE/DK), Troostwijk (EU), Auksjonen (NO), PS Auctions (SE) och BMA (UK). Alla med återbruk och cirkularitet som central del i affären.

Vad ditt jobb blir
Vill du arbeta i en nordisk roll där du både är operativ i redovisningsarbetet samtidigt som du inspirerar dina kollegor och har det övergripande ansvaret för redovisningen för vårt danska och finska bolag. Vi söker nu en engagerad ekonomiansvarig till våra nordiska dotterbolag som vill vara med och bidra till vår fortsatta tillväxtresa!


Här erbjuds möjligheten att vara med och starta upp vår verksamhet i Finland och kliva in i vår redan etablerade verksamhet i Danmark som ekonomiansvarig för våra nordiska dotterbolag. Du kommer att arbeta i en nordisk kontext med det svenska ekonomiteamet som bas. Du kommer att ha ett helhetsansvar för den operativa redovisningen och ha en centralt ledande roll för redovisningsprocessen för vårt danska och finska bolag.

Du rapporterar direkt till Group CFO, med placering i Karlstad. Tillsammans med våra team i Danmark, Finland och Sverige upprättar, utvecklar och kvalitetssäkrar du rutiner och processer inom vår interna redovisning, avstämningar, budget och analys samt hantering av vår auktionsaffär. Samtidigt som du är delaktig i och har en drivande roll i diverse affärs- och redovisningsrelaterade projekt, då vi drivs av ständig utveckling.

Vi har centraliserat stora delar av Klaravikkoncernens ekonomifunktion till Sverige och vårt huvudkontor i Karlstad. Det danska och finska teamet består av 2 respektive 1 lokal ekonom, vilka du kommer att ha funktionsansvar för. Det svenska ekonomiteamet består av 20 personer, där vi har större redovisning- och kundreskontrateam. Teamet utgörs även av Financial specialist, Financial Controller och Business Controller som ansvarar för rapportering och analys av samtliga våra koncernbolag. Rapportering sker till vårt holländska moderbolag. Hela ekonomiavdelningen arbetar nära affären med kunden i fokus.

Vem du är

Vi söker dig som har en universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande och har flera års erfarenhet från kvalificerad redovisning. Du har tidigare arbetat som redovisningsansvarig och som ledare och känner dig trygg både i din kunskap och ledarroll. Du är duktig på att ta tillvara och utveckla den stora kunskap som medarbetarna i teamet besitter samtidigt som du är van vid att arbeta självständigt och ta ansvar fullt ut. Vi ser även att du har mycket goda kunskaper i Excel.

För att trivas i rollen hos oss är du prestigelös och gillar att arbeta både operativt och strategiskt. Du har en förmåga att se detaljer men även lyfta blicken och tänka framåtriktat. Som person välkomnar du förändringar och har lätt för att anpassa dig till nya situationer och förutsättningar samtidigt som du får med dig andra i de förändringar vi står inför. Då du kommer att arbeta tillsammans med våra nordiska kollegor innefattar tjänsten daglig kommunikation på engelska samt frekventa resor till Finland och Danmark.

Vad vi erbjuder
Vi sitter i härliga lokaler i Inre hamn i Karlstad och erbjuder 6 veckors semester, friskvårdsbidrag, pensionslösning och sjukvårdsförsäkring. Men framför allt tycker vi om att göra saker ihop så som träning, friskvårdsaktiviteter, AW:s och kick-offer!

Detaljerna
Arbetsort: Karlstad

Arbetstid: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas.

Lön: Fast månadslön

Ansökan: Senast 18 februari, urval sker löpande.

Personlighets- och problemlösningstest kan komma att bli aktuellt under rekryteringsprocessen. Referenser och bakgrundskontroll tas på slutkandidat.

Har ni frågor om tjänsten är ni välkomna att ringa Elsa Näsström, HR-chef på Klaravik.
Telefonnummer: 079-1431506

Ansök nu

Nordic Financial Manager

Ekonomichef
Läs mer Feb 14
Vad vårt jobb är
På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår webbplats klaravik.se. Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt. Sedan 2022 är Klaravik en del av den holländska auktionskoncernen TBAuctions, en av Europas största onlineauktioner. Koncernen som helhet omsätter 2,9 miljoner objekt årligen, har 30 miljoner webbplatsbesök per månad och sysselsätter drygt 1000 personer. I koncernen ingår auktionsvarumärkena Vavato (BE), Klaravik (SE/DK), Troostwijk (EU), Auksjonen (NO), PS Auctions (SE) och BMA (UK). Alla med återbruk och cirkularitet som central del i affären.

Vad ditt jobb blir
Vill du arbeta i en nordisk roll där du både är operativ i redovisningsarbetet samtidigt som du inspirerar dina kollegor och har det övergripande ansvaret för redovisningen för vårt danska och finska bolag. Vi söker nu en engagerad ekonomiansvarig till våra nordiska dotterbolag som vill vara med och bidra till vår fortsatta tillväxtresa!


Här erbjuds möjligheten att vara med och starta upp vår verksamhet i Finland och kliva in i vår redan etablerade verksamhet i Danmark som ekonomiansvarig för våra nordiska dotterbolag. Du kommer att arbeta i en nordisk kontext med det svenska ekonomiteamet som bas. Du kommer att ha ett helhetsansvar för den operativa redovisningen och ha en centralt ledande roll för redovisningsprocessen för vårt danska och finska bolag.

Du rapporterar direkt till Group CFO, med placering i Karlstad. Tillsammans med våra team i Danmark, Finland och Sverige upprättar, utvecklar och kvalitetssäkrar du rutiner och processer inom vår interna redovisning, avstämningar, budget och analys samt hantering av vår auktionsaffär. Samtidigt som du är delaktig i och har en drivande roll i diverse affärs- och redovisningsrelaterade projekt, då vi drivs av ständig utveckling.

Vi har centraliserat stora delar av Klaravikkoncernens ekonomifunktion till Sverige och vårt huvudkontor i Karlstad. Det danska och finska teamet består av 2 respektive 1 lokal ekonom, vilka du kommer att ha funktionsansvar för. Det svenska ekonomiteamet består av 20 personer, där vi har större redovisning- och kundreskontrateam. Teamet utgörs även av Financial specialist, Financial Controller och Business Controller som ansvarar för rapportering och analys av samtliga våra koncernbolag. Rapportering sker till vårt holländska moderbolag. Hela ekonomiavdelningen arbetar nära affären med kunden i fokus.

Vem du är

Vi söker dig som har en universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande och har flera års erfarenhet från kvalificerad redovisning. Du har tidigare arbetat som redovisningsansvarig och som ledare och känner dig trygg både i din kunskap och ledarroll. Du är duktig på att ta tillvara och utveckla den stora kunskap som medarbetarna i teamet besitter samtidigt som du är van vid att arbeta självständigt och ta ansvar fullt ut. Vi ser även att du har mycket goda kunskaper i Excel.

För att trivas i rollen hos oss är du prestigelös och gillar att arbeta både operativt och strategiskt. Du har en förmåga att se detaljer men även lyfta blicken och tänka framåtriktat. Som person välkomnar du förändringar och har lätt för att anpassa dig till nya situationer och förutsättningar samtidigt som du får med dig andra i de förändringar vi står inför. Då du kommer att arbeta tillsammans med våra nordiska kollegor ser vi att du behärskar det engelska språket. Resor till Finland och Danmark förekommer.

Vad vi erbjuder
Vi sitter i härliga lokaler i Inre hamn i Karlstad och erbjuder 6 veckors semester, friskvårdsbidrag, pensionslösning och sjukvårdsförsäkring. Men framför allt tycker vi om att göra saker ihop så som träning, friskvårdsaktiviteter, AW:s och kick-offer!

Detaljerna
Arbetsort: Karlstad

Arbetstid: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas.

Lön: Fast månadslön

Ansökan: Senast 18 februari, urval sker löpande.

Personlighets- och problemlösningstest kan komma att bli aktuellt under rekryteringsprocessen. Referenser och bakgrundskontroll tas på slutkandidat.

Har ni frågor om tjänsten är ni välkomna att ringa Elsa Näsström, HR-chef på Klaravik.
Telefonnummer: 079-1431506

Ansök nu

Momsspecialist

Skattehandläggare
Läs mer Okt 11
Vad vårt jobb är
På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår auktionsplattform. Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt. Sedan 2022 är Klaravik en del av den holländska auktionskoncernen TBAuctions. Koncernen som helhet omsätter 2,9 miljoner objekt årligen, har 30 miljoner webbplatsbesök per månad och sysselsätter drygt 800 personer. I koncernen ingår varumärkena Troostwijk (EU), Klaravik (SE/DK), Vavato (BE), Auksjonen (NO), PS Auctions (SE), BMA (UK), Epic Auctions (NL) och DAB (DK). Alla med återbruk och cirkularitet som central del i affären.

Vad ditt jobb blir
Som momsspecialist på Klaraviks ekonomiavdelning kommer du att främst att hantera moms- och exportfrågor tillsammans med dina närmsta kollegor, våra auktionsmäklare och säljande kunder. Du ingår i ett sammansvetsat team som gillar att ha kul och arbetar med kunden i fokus. Tempot är högt och du kommer att hantera flera olika ärenden av varierande karaktär. Med din kompetens och erfarenhet som utgångspunkt får du möjlighet att bidra till utvecklingen av arbetsuppgifterna inom moms och exporthantering i nära samarbete med dina kollegor. Exempel på arbetsuppgifter:

- Som sakkunnig i moms- och redovisningsfrågor stötta våra auktionsmäklare och säljande kunder

- Kontrollera, och säkerställa korrektheten, vad gäller momshantering på våra auktioner

- Hjälpa och guida våra säljande kunder vid frågor om export- och EU-försäljningar

- Löpande identifiera behov av utveckling i vår momshantering

Vem du är
Vi tror att du som söker har erfarenhet av kundkontakt och god kunskap om moms. Du är lyhörd, kommunikativ, pedagogisk och duktig på att motivera och förklara, inte minst över telefon, så att andra förstår. Du är motiveras av att skapa ordning och struktur för dig själv och att bidra till laget. Du ser dig själv som en prestigelös, nyfiken och social person med en stor portion eget driv - där maximal kundnytta alltid kommer i första rummet.

- Högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik alternativt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

- Tidigare erfarenhet av tull- och exporthandlingar är meriterande.

Vad vi erbjuder
En arbetsplats i härliga lokaler i expansiva och populära Inre hamn i Karlstad. Här sitter vi i nyrenoverande kontor med kort avstånd till citykärnan och med gym och restauranger in på knuten.

På Klaravik har vi 6 veckors semester, friskvårdsbidrag, pensionslösning och sjukvårdsförsäkring. Men framför allt tycker vi om att göra saker ihop så som träning, friskvårdsaktiviteter, AW’s och kick-offer.

Detaljerna

- Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas

- Ansökan: senast den 22/10 men urval görs löpande

- Arbetsort: På plats på vårt kontor i Karlstad

- Resor förekommer i tjänsten

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-specialist Sofia French på 070-280 79 99 eller på sofia.french@klaravik.se

Ansök nu