Karlstad: Nätplanerare till Karlstad Kraftteknik AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Nätplanerare till Karlstad Kraftteknik AB i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-08 // Varaktighet: Heltid

Är du i början på din karriär inom elkraft eller söker nya utmaningar? Vill du arbeta i en expansiv miljö med varierande arbetsuppgifter? Hos Karlstad Kraftteknik får du chansen att delta i spännande projekt och utvecklas i ett dynamiskt team. Vi ser fram emot din ansökan!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Karlstad Kraftteknik en Nätplanerare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning, vilket innebär att du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Karlstad Kraftteknik. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till louise.erixon@pn.se.

Du erbjuds

• Möjligheten att delta i spännande projekt inom Sveriges regionnät.
• En arbetsgivare som uppmuntrar ansvarstagande och initiativförmåga.
• Goda utvecklingsmöjligheter inom en bransch i framkant.
• Ett trevligt och stödjande arbetslag.

Arbetsuppgifter
I rollen som nätplanerare kommer du tillhöra ett sammansvetsat team med placering i Karlstad, där du har stor möjlighet att påverka ditt egna arbete. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande och innefattar bland annat:

• Ta fram kortsiktiga och långsiktiga utvecklingsplaner samt budget- och investeringskalkyler.
• Design av ställverk, genomförandeplanering.
• Underlag för investeringsbeslut.

På sikt kan även andra arbetsuppgifter vara aktuella såsom:

• Konstruktion av kontrollanläggningar.
• Provning och idrifttagning av system.
• Tekniskt stöd i projekt samt projektledning.

Vi söker dig som
Har en högskole-/universitetsutbildning inom elkraftsområdet eller motsvarande utbildning. Du har nyligen tagit examen och är motiverad att lära dig nya saker, alternativt har du några års arbetslivserfarenhet inom branschen.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos vårt kundföretag. Du är ansvarstagande och socialt utåtriktad, där du trivs i att arbeta i grupp såväl som enskilt. Din vilja att lära dig nya saker och ta egna initiativ är något vi värdesätter högt. 

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Karlstad
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Louise Erixon

#KarlstadKraftteknik #nätplanerare

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Civilingenjör, elkraft

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Civilingenjör, elkraft.

Projektledare entreprenader

Läs mer Mar 8
Vill du vara med och utveckla ONE Nordic Hydro och ”Det nya energisamhället”? Vill du arbeta på ett företag som värdesätter varje medarbetares insats och dess personliga utveckling? Hos oss får du möjlighet att arbeta under stor frihet och eget ansvar och det tillsammans med bra arbetsvillkor och ömsesidigt förtroende ger möjlighet till hög flexibilitet och balans mellan arbete och privatliv.

ONE Nordic Hydro projektleder och arbetar som experter i små och stora projekt där vi säkerställer utvecklingen samt tillgängligheten för landets vattenkraftsproduktion. Vattenkraft står för en stor del av elproduktionen i Sverige och det pågår en intressant utvecklingsresa inom området just nu. Eftersom ONE Nordic är väl positionerat och har många av de mest spännande avtalen på marknaden, kommer vi kunna sätta normen inom både teknikutveckling och hållbarhet.

Som Projektledare Entreprenad kommer du att vara en viktig kugge i våra entreprenadprojekt inom El- och kontrollutrustningar alternativt större leveranser i vårt erbjudande Mekanik. Du kommer också få möjlighet att bidra i våra utvecklingsprojekt med dina erfarenheter och kunskaper.

Arbetsuppgifter

I rollen som Projektledare för Entreprenad ansvarar du för att genomföra större och mer komplexa projekt från start till mål. Du kommer att arbeta direkt mot några av våra största kunder inom vårt affärsområde Hydro och att ha affären i fokus är en självklarhet för dig - både på kort och lång sikt.

Du ansvarar för ekonomi och tidsplanering i dina projekt och dina arbetsuppgifter innefattar bland annat ekonomisk uppföljning, framdriftsprognoser, resursplanering, inköp, fakturering och ekonomisk uppföljning, leda och engagera medarbetare samt utveckla och bevara långsiktiga kundrelationer.

Du kommer att ansvara för att ta fram riskanalyser och arbetsmiljöplaner.

Vem är du?

Kvalitet är viktigt för oss på One Nordic Hydro och vi arbetar ständigt med fokus på att skapa nöjda och återkommande kunder. Vi söker därför dig som har flera års erfarenhet som projektledare, är noggrann, ansvarsfull och alltid strävar mot att leverera hög kvalitet i ditt arbete. Vi tror att du är en trygg och stabil person med förmågan att på ett flexibelt och kreativt sätt lösa problem. Du är van att samordna och planera projekt och du har förmågan att sätta upp mål, genomföra och följa upp.

För att lyckas väl i rollen tror vi att du är en person som trivs med att leda andra och har lätt för att se och förstå helheten i olika sammanhang. Du är kostnadsmedveten samtidigt som du är lyhörd för kundens önskemål och ser möjligheter till merförsäljning.

Du lockas av utmanande och varierade arbetsuppgifter och egenskaper som strukturerad, serviceinriktad, flexibel och självgående är utmärkande för din person.

Tjänsten kräver B körkort då resor förekommer i tjänsten.

Meriterande om du dessutom arbetat som BAS-P/BAS-U samt med Entreprenadjuridik.

Vårt erbjudande

Vi är en koncern med lång tradition och gedigen erfarenhet. Vi vill hela tiden utveckla oss och det samhälle vi lever i och bli ännu bättre. För att nå dit behöver vi kompetenta medarbetare som är nyfikna och engagerade. Vi är stolta över att ha skapat en arbetsplats som ger sina medarbetare möjlighet att utvecklas och växa.

Vi erbjuder:

- Stora utvecklingsmöjligheter inom företaget

- Inspirerande och professionella kollegor

- Attraktiva medarbetarförmåner

- Frihet under ansvar

- Stimulerande arbetsmiljö

- Stationeringsort är flexibelt

Några huvudetableringar är Sundsvall, Sollefteå, Östersund, Bollnäs och Karlstad.

Låter det intressant?

Har du frågor eller är intresserad av att veta mer är du välkommen att kontakta våra gruppchefer:

- Sundsvall, Sollefteå & Östersund, Mats Annerstedt tel. 072-535 43 55

- Bollnäs, Ulf Svensson tel. 070-307 82 30

- Karlstad, tf Jörgen Vidström tel. 070-221 70 08

Facklig kontakt: Unionen, Maria Granqvist tel. 070-324 40 28.

Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-03-31. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Nätplanerare till Karlstad Kraftteknik AB!

Läs mer Jul 8
Är du i början på din karriär inom elkraft eller söker nya utmaningar? Vill du arbeta i en expansiv miljö med varierande arbetsuppgifter? Hos Karlstad Kraftteknik får du chansen att delta i spännande projekt och utvecklas i ett dynamiskt team. Vi ser fram emot din ansökan!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Karlstad Kraftteknik en Nätplanerare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning, vilket innebär att du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Karlstad Kraftteknik. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till louise.erixon@pn.se.

Du erbjuds

• Möjligheten att delta i spännande projekt inom Sveriges regionnät.
• En arbetsgivare som uppmuntrar ansvarstagande och initiativförmåga.
• Goda utvecklingsmöjligheter inom en bransch i framkant.
• Ett trevligt och stödjande arbetslag.

Arbetsuppgifter
I rollen som nätplanerare kommer du tillhöra ett sammansvetsat team med placering i Karlstad, där du har stor möjlighet att påverka ditt egna arbete. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande och innefattar bland annat:

• Ta fram kortsiktiga och långsiktiga utvecklingsplaner samt budget- och investeringskalkyler.
• Design av ställverk, genomförandeplanering.
• Underlag för investeringsbeslut.

På sikt kan även andra arbetsuppgifter vara aktuella såsom:

• Konstruktion av kontrollanläggningar.
• Provning och idrifttagning av system.
• Tekniskt stöd i projekt samt projektledning.

Vi söker dig som
Har en högskole-/universitetsutbildning inom elkraftsområdet eller motsvarande utbildning. Du har nyligen tagit examen och är motiverad att lära dig nya saker, alternativt har du några års arbetslivserfarenhet inom branschen.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos vårt kundföretag. Du är ansvarstagande och socialt utåtriktad, där du trivs i att arbeta i grupp såväl som enskilt. Din vilja att lära dig nya saker och ta egna initiativ är något vi värdesätter högt. 

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Karlstad
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Louise Erixon

#KarlstadKraftteknik #nätplanerare

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Driftledningsingenjör

Läs mer Jun 3
Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?

Om rollen som Driftledningsingenjör

Vår driftcentral är hjärtat i vår verksamhet och det som dygnet runt förutsätter att elen kan strömma in till våra 950 000 kunders hem varje dag. Som Driftledningsingenjör på Ellevio arbetar du på en av Sveriges största Driftcentraler och du får möjligheten att arbeta i en modern miljö där utveckling står i fokus och samtidigt vara en viktig del i arbetet när det gäller att driftleda delar av Sveriges infrastruktur.

Elkraftsbranschen genomgår nu en oerhört spännande utveckling, där kunderna får en mer aktiv roll och där samverkan med förnyelsebar produktion, lagringslösningar och flexibilitet får en allt större betydelse. Elnäten är mycket viktiga i denna förändring och driftverksamheten är central. Som Driftledningsingenjör kommer du ha en varierad vardag där du kommer samarbeta och lösa utmaningar med interna medarbetare såväl som externa entreprenörer. I rollen kommer du arbeta med planerade arbeten, övervakning, drift och störningsavhjälpning i Ellevios elnät. Du kommer också sitta med i vårt driftstöd som supporterar den operativa verksamheten. I driftstödet hanteras även utveckling av verksamheten samt proaktiv analys för att förebygga strömavbrott och ökad leveranssäkerhet för kund.

”Att få vara delaktig i ett viktigt arbete och driftleda delar av Sveriges elnät är något jag tycker är väldigt roligt och intressant. Att få vara en del i energiomställningen till ett hållbart samhälle lockade mig. Det är häftigt att verka i en modern miljö i en av Sveriges största driftcentraler.”

- Medarbetare i teamet.

Vem är du?

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. För att lyckas i rollen behöver du tycka om att samarbeta och kommunicera med andra men är samtidigt trygg i att jobba självständigt. Det är viktigt att du kan se lösningar på snabbt uppkomna problem och hantera stress på ett konstruktivt sätt. Du behöver ha en strukturerad arbetsmetodik, känna dig trygg i dig själv och dina kunskaper.

Vi söker dig som:


• Har eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning, gärna mot elkraftsteknik, energi och miljö, elektronik eller relevant arbetslivserfarenhet från liknande verksamhet eller exempelvis som montör.
• Har god kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt på svenska.
• Har jobbat med system för övervakning och styrning av processer. Vi tror att denna kompetens underlättar för att förstå verksamheten, men du kan också lära dig och utvecklas inom området i tjänsten.
• Har du kunskaper om elkraftproduktion, transmission, distribution eller energiflöden är det meriterande.

Ellevio som arbetsgivare

Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du stora möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022 och 2023. Vi arbetar ständigt för ett hållbart och utvecklande arbetsklimat där jämställdhet, mångfald och inkludering är en självklarhet. Till exempel finns ELLE-nätet, Ellevios interna kvinnliga nätverk, för att skapa förutsättningar för ökad samverkan och trivsel.

Ta reda på mer!


• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess

Bra för dig att veta!

Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 30 juni.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Patrik Wahlberg på patrik.wahlberg@ellevio.se eller på tel. 070 280 75 51. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta Ellevios rekryterare Gabriella Boumadi på gabriella.boumadi@ellevio.se eller på tel. 070 813 45 86.

Vi undanber oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag då vi hanterar alla rekryteringar internt.

Då vi är en samhällsviktig verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller.

Om den aktuella tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass genomför vi, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585,) en säkerhetsprövning med registerkontroll innan anställning.

Om du söker en tjänst hos oss som kan komma att krigsplaceras får du information om det i samband med din anställning.

Ansök nu

Kraftsystemanalytiker

Läs mer Jun 5
Vi är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du? Hos oss blir du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen!

Om rollen som Kraftsystemanalytiker

Som Kraftsystemanalytiker har du en viktig roll för att säkerställa långsiktigt bra nätlösningar i vårt regionnät eller lokalnät. Du kommer att ansvara för nätutredningar där du tar fram olika alternativ som analyseras tekniskt och ekonomiskt. Du utför bl.a. belastnings- och felströmsberäkningar, jobbar med elkvalitetsfrågor samt tar fram långtidsplaner för nätåtgärder. Dataanalys blir allt viktigare, utredningar görs både i nätberäkningsprogramvara och programmeringsskript.

Rollen innebär även tätt samarbete med bland annat Nätplanerare, Projektledare och Underhållsplanerare. Vi ser gärna att du har ett engagemang för att utveckla och stötta dina medarbetare, där din tekniska kompetens är en bidragande faktor.

Feedback och öppenhet är en stor del av företagskulturen på Ellevio vilket skapar bättre förutsättningar för utveckling. Hos oss arbetar du med ett engagerat och positivt team som alla drivs av utmaningar, spännande projekt och där vi kontinuerligt jobbar med verksamhetsutveckling för att förbättra vårt sätt att arbeta. Som Kraftsystemanalytiker får du, utöver intressanta arbetsområden och stora möjligheter till egen utveckling, även en viktig roll i vårt arbete för framtidens elektrifierade och hållbara samhälle.

Om dig

För att du ska passa och trivas i rollen som Kraftsystemanalytiker hos oss behöver du ha ett strukturerat och noggrant tillvägagångssätt i ditt arbete. Du är lösningsorienterad och har fallenhet för det analytiska och löser frågeställningar och problem på ett långsiktigt sätt och har god förmåga att se logik och samband. Vidare behöver du ha god samarbetsförmåga då rollen innebär samarbete både såväl internt med kollegor i olika team och på olika avdelningar som externt med kunder och entreprenörer.

Vi ser att du har en civilingenjörsutbildning inom elkraft eller annan högskoleutbildning med inriktning mot elkraft. Om du saknar utbildning inom elkraft behöver du ha motsvarande kompetens från tidigare arbetslivserfarenhet och arbetat några år med kraftsystemanalys, nätberäkningar eller nätplanering.

Vi ser att du har kunskaper i PSS/E, Netbas eller liknande beräkningsprogramvara för maskade regionnät alternativt beräkningar lokalnät. Kunskaper inom programmering och dataanalys är meriterande.
Du behöver vara flytande i svenska i både tal och skrift.

Ellevio som arbetsgivare

Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du stora möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022 och 2023. Vi arbetar ständigt för ett hållbart och utvecklande arbetsklimat där jämställdhet, mångfald och inkludering är en självklarhet. Till exempel finns ELLE-nätet, Ellevios interna kvinnliga nätverk, för att skapa förutsättningar för ökad samverkan och trivsel.

Ta reda på mer!


• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess

Bra för dig att veta!

Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 25/6.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Mirja Saarväli på Mirja.Saarvali@ellevio.se eller på tel. 0732 02 69 50 eller vår rekryterare Alva Ejdsell på Alva.Ejdsell@ellevio.se.

Vi undanber oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag då vi hanterar alla rekryteringar internt.

Då vi är en samhällsviktig verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller.

Om den aktuella tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass genomför vi, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585,) en säkerhetsprövning med registerkontroll innan anställning. Om du söker en tjänst hos oss som kan komma att krigsplaceras får du information om det i samband med din anställning.

Ansök nu

Teknisk specialist - Anslutningskoder

Läs mer Jun 4
Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?

Om rollen som Teknisk specialist - Anslutningskoder

Vi söker en medarbetare till en ny spännande tjänst inom analysgruppen som ska ansvara för anslutningskoder, främst Requirements for Generators (RfG).

Det huvudsakliga uppdraget blir att vid anslutning och ombyggnation av produktionsanläggningar förmedla kravbild enligt RfG och interna tekniska villkor. Du kommer att vara sammanhållande för anslutningsförfarandet för dessa anläggningar vilket omfattar granskning och verifiering av anläggningsdata, överstämmelseprovningsrapporter och simuleringsresultat. En viktig del i ditt arbete blir också att medverka vid kunddialoger.

Då rollen är ny kommer mycket fokus att ligga på att driva det interna utvecklingsarbetet kring RfG avseende rutiner, processer och styrande dokument. En av de viktigaste uppgifterna blir att verka för implementering av koderna inom bolaget. Även omvärldsbevakning och medverkan i externa forum ingår i ditt ansvarsområde.

Vem är du?

För att du ska passa och trivas i rollen har du ett tekniskt intresse och vill fördjupa dig både tekniskt och juridiskt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser det som viktigt att du har ett strukturerat och noggrant tillvägagångssätt i ditt arbete kombinerat med ett sinne för detaljer samt en god samarbetsförmåga. Du känner dig trygg i dig själv och i din kompetens och har därför förmåga att driva processer framåt och göra egna avväganden och prioriteringar i ditt arbete.

Vi söker dig som


• Har en civilingenjörsutbildning inom elkraft eller annan högskoleutbildning med inriktning mot elkraft.
• Om du saknar utbildning inom elkraft/energiteknik behöver du ha motsvarande kompetens från tidigare arbetslivserfarenhet och arbetat några år med kraftsystemanalys.
• Har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
• Körkort B är ett krav då resor kan förekomma i tjänsten.

Det är meriterande om du har erfarenhet av eller kunskap om:


• Nätkoder generellt
• RfG och EIFS 2018:2 specifikt
• Att tolka föreskrifter och standarder samt formulera tekniska krav
• Om simulering och provning av produktionsanläggningar
• Om generatorer och andra elkraftskomponenter

Ellevio som arbetsgivare

Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du stora möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022 och 2023. Vi arbetar ständigt för ett hållbart och utvecklande arbetsklimat där jämställdhet, mångfald och inkludering är en självklarhet. Till exempel finns ELLE-nätet, Ellevios interna kvinnliga nätverk, för att skapa förutsättningar för ökad samverkan och trivsel.

Ta reda på mer!


• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess

Bra för dig att veta!

Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 23/6.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Mirja Saarväli på Mirja.Saarvali@ellevio.se eller på tel. 0732 02 69 50 eller vår rekryterare Alva Ejdsell på Alva.Ejdsell@ellevio.se.

Vi undanber oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag då vi hanterar alla rekryteringar internt.

Då vi är en samhällsviktig verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller.

Om den aktuella tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass genomför vi, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585,) en säkerhetsprövning med registerkontroll innan anställning. Om du söker en tjänst hos oss som kan komma att krigsplaceras får du information om det i samband med din anställning.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Professionals Nord Rekrytering AB .

Nätplanerare till Karlstad Kraftteknik AB!

Civilingenjör, elkraft
Läs mer Jul 8
Är du i början på din karriär inom elkraft eller söker nya utmaningar? Vill du arbeta i en expansiv miljö med varierande arbetsuppgifter? Hos Karlstad Kraftteknik får du chansen att delta i spännande projekt och utvecklas i ett dynamiskt team. Vi ser fram emot din ansökan!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Karlstad Kraftteknik en Nätplanerare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning, vilket innebär att du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Karlstad Kraftteknik. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till louise.erixon@pn.se.

Du erbjuds

• Möjligheten att delta i spännande projekt inom Sveriges regionnät.
• En arbetsgivare som uppmuntrar ansvarstagande och initiativförmåga.
• Goda utvecklingsmöjligheter inom en bransch i framkant.
• Ett trevligt och stödjande arbetslag.

Arbetsuppgifter
I rollen som nätplanerare kommer du tillhöra ett sammansvetsat team med placering i Karlstad, där du har stor möjlighet att påverka ditt egna arbete. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande och innefattar bland annat:

• Ta fram kortsiktiga och långsiktiga utvecklingsplaner samt budget- och investeringskalkyler.
• Design av ställverk, genomförandeplanering.
• Underlag för investeringsbeslut.

På sikt kan även andra arbetsuppgifter vara aktuella såsom:

• Konstruktion av kontrollanläggningar.
• Provning och idrifttagning av system.
• Tekniskt stöd i projekt samt projektledning.

Vi söker dig som
Har en högskole-/universitetsutbildning inom elkraftsområdet eller motsvarande utbildning. Du har nyligen tagit examen och är motiverad att lära dig nya saker, alternativt har du några års arbetslivserfarenhet inom branschen.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos vårt kundföretag. Du är ansvarstagande och socialt utåtriktad, där du trivs i att arbeta i grupp såväl som enskilt. Din vilja att lära dig nya saker och ta egna initiativ är något vi värdesätter högt. 

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Karlstad
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Louise Erixon

#KarlstadKraftteknik #nätplanerare

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Bussförare till Molkom Buss AB!

Logistiker
Läs mer Jul 3
Har du några års erfarenhet av yrket som busschaufför eller precis tagit ditt D-körkort? Vill du vara en del av ett härligt bussförarteam i Värmland? Då kan denna tjänst vara för dig!

Information om tjänsten
Molkom buss AB har nästan 50 års erfarenhet av busstransporter, med depå i Molkom, Karlstad och Deje. Nu söker Professionals Nord i samarbete med Molkom Buss AB en busschaufför. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Molkom Buss.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till louise.erixon@pn.se.

Du erbjuds

• Ett varierat arbete på ett familjärt företag
• Lön enligt kollektivavtal

Arbetsuppgifter
Som busschaufför hos Molkom Buss AB kommer dina uppdrag bestå av att köra skolbuss, expressbuss (långlinje) samt beställningstrafik. Tjänsten är förlagd på varierande arbetstider och innefattar dags-, kvälls- och helgarbete med utgångspunkt i Karlstad, Molkom eller Deje.

Vi söker dig som:
Har B och D-körkort samt ett godkänt YKB. Vi ser vidare att du har god kommunikationsförmåga på svenska såväl som engelska. Meriterande är om du även har E-körkort.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Molkom Buss AB. Du har ett stort intresse för branschen och är engagerad i det du tar dig an. Vi ser även att du är serviceinriktad och ansvarstagande då detta kommer att krävas i tjänsten.

START: Mitten på augusti
OMFATTNING: Heltid
STAD: Karlstad/Molkom/Deje
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Louise Erixon

#MolkomBussAB #busschaufför

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Vi söker anläggningsarbetare till Jordells!

Väg- och anläggningsarbetare
Läs mer Jun 13
Är du redo för nya utmaningar och vill bidra till framtidens samhälle? Då är detta möjligheten för dig! Vi söker både dig med tidigare erfarenhet av markarbete och dig som är nyfiken på att lära nytt. Här finns möjligheten att få arbeta hos Jordells som är ett fullständigt entreprenadföretag som alltid sätter kundens intressen och behov i främsta rummet. Med omfattande tjänster, hög kvalitet och starkt engagemang bygger de framtidens samhälle på ett långsiktigt och hållbart sätt. Välkommen med din ansökan! 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Jordells fler anläggningsarbetare inom området Schakt och förläggning av el/fiberkabel.  Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Jordells under 6 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till rebecka.permestam@pn.se 

Arbetsuppgifter
Du kommer att spela en central roll i Jordells mark- och anläggningsprojekt, där din roll innebär att genomföra olika typer av markarbeten enligt ritningar och specifikationer. Trots att arbetet innebär ett eget ansvar, ingår du i ett team som präglas av en stark samarbetskänsla, där ni tillsammans arbetar för att framgångsrikt avsluta projekten och leverera goda resultat.

Tjänsten har sin utgångspunkt i Karlstad, men resor ingår i tjänsten.

Vi söker dig som

• Har erfarenhet från anläggningsbranschen, alternativt har erfarenhet och kunskap om annat praktiskt arbete, såsom bygg, mekanik eller industriarbete
• Behärskar svenska i tal och skrift
• Innehar B-körkort 

Meriterande med 

• BE-och C-körkort
• Maskinförarbevis, såsom för hjullastare, grävmaskin eller liknande
• Fullföljande APV, ESA & EBR utbildning

I denna rekrytering värdesätter vi dina personliga egenskaper och ditt driv till att arbeta inom branschen. Du har även mycket goda möjligheter till att samarbeta med andra och trivs med att arbeta i grupp. Vidare bör du vara flexibel och drivande i ditt eget arbete. 

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Karlstad
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Rebecka Permestam

#jordells #anläggning #mark #entreprenad 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Redovisningsekonom till Egeryds Fastighetsförvaltning!

Redovisningsekonom
Läs mer Jun 26
Har du erfarenhet inom ekonomi och är redo för nästa utmaning? Är du dessutom en flexibel och driven person som motiveras av att arbeta noggrant och strukturerat? Sök då tjänsten som redovisningsekonom till Egeryds Fastighetsförvaltning redan idag! Urval sker löpande.

Information om tjänsten
Egeryds Fastighetsförvaltning har sedan starten 1989 varit ett företag med kundnöjdhet och kvalité i fokus. De har tack vare sin ambition att växa en stark lokal förankring med kontor i Eskilstuna, Örebro, Lindesberg, Karlstad och Västerås.

Professionals Nord söker för Egeryds Fastighetsförvaltning räkning redovisningsekonomer. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Egeryds Fastighetsförvaltning under 12 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Du erbjuds

• Att bli en del av ett härligt och hjälpsamt team som är måna om varandra
• Goda möjligheter till att med driv och engagemang utvecklas i din roll som redovisningsekonom

Arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom hos Egeryds Fastighetsförvaltning kommer du att utgå från något av deras kontor i region mitt.  Du kommer att vara delaktig i det dagliga ekonomiarbetet och ha kontinuerlig kontakt med kunder, kollegor och övriga funktioner på Egeryds Fastighetsförvaltning. 

 Arbetsuppgifterna består bland annat av:

• Upprätta bokslut och årsredovisningar
• Kvalitetssäkra månadsbokslut
• Löpande redovisning
• Likviditetprognoser

Vi söker dig som
har en akademisk utbildning inom ekonomi, alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning. Vidare har du god kunskap i svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du tidigare arbetat med ekonomirelaterade och administrativa arbetsuppgifter. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Egeryds Fastighetsförvaltning. Du är serviceinriktad då rollen innebär nära och kontinuerlig kontakt med kunder. Vidare är du en engagerad medarbetare med en positiv inställning och god samarbetsförmåga där du kan arbeta såväl självständigt som i team.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Eskilstuna
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emma Hörnsten

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

#Egeryds-fastighetsförvaltning, #redovisningsekonom, #ekonomi

Ansök nu

Ekonom till ShortLink!

Controller
Läs mer Apr 26
Har du ett stort intresse av ekonomi och trivs när du får arbeta administrativt? Är du initiativtagande och noggrann i ditt arbete samt trivs med frihet under ansvar? Välkommen med din ansökan till ShortLink! Här välkomnas du in i en inspirerande och utvecklande miljö hos en ledande aktör inom utvecklingen av lågenergiteknik för trådlös kommunikation och portabla produkter. 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med ShortLink en Ekonom. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos ShortLink. Anställningens omfattning kan variera mellan 75-100% baserat på önskemål och överenskommelse. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till rebecka.permestam@pn.se 

Arbetsuppgifter
Som ekonom hos ShortLink kommer du arbeta i en bred roll där du blir delaktig i det dagliga ekonomiarbetet. Arbetet innebär huvudsakligen:  

• Löpande bokföring inklusive projektredovisning
• Vara delaktig i månadsbokslut 
• Utföra löpande betalningar och hantera fakturering samt resultatföring
• Arbeta löpande med övrig kontorsadministration som att hantera frakter, post och inköp

Vi söker dig som:

• Har utbildning på högskole- eller universitetsnivå inom ekonomi
• Har flera års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter inom ekonomihantering 
• Är kommunikativ på både svenska och engelska då båda språken används i arbetet

Meriterande till tjänsten

• Erfarenhet av att arbeta i Visma
• Bekant med ledningssystem ISO 9001
• Tidigare erfarenhet av att hantera frakter, import- och exportdeklarationer samt tulldeklarationer

Vi tror även att dina personliga egenskaper kommer vara avgörande i hur väl du kommer trivas i rollen hos ShortLink. Du är en strukturerad person som vet hur viktigt det är att vara noggrann och planera för att möta deadlines. Vidare är du initiativ- och ansvarstagande samt besitter en god förmåga till att driva ditt arbete framåt.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Enligt överenskommelse 
STAD: Karlstad
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Rebecka Permestam

#shortlink #ekonomi #elektronik 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Löneadministratör för ett kortare uppdrag

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Jun 10
Har du erfarenhet av att arbeta med löneadministration och är ute efter ett kortare uppdrag på ca 2 månader? Då kan denna tjänst som löneadministratör hos vår globala kund vara något för dig!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med kund en löneadministratör. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning med placering i Karlstad. Rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och du kommer vara anställd under avtalad period. Alla frågor kring tjänsten går till jesper.wingqvist@pn.se.

Placeringsort: Karlstad
Omfattning: 80%
Start: Augusti/September

Du erbjuds

• Möjlighet att arbeta i ett globalt företag.
• En viktig del i löneadministrationen.
• Arbete i en kompetent och stödjande grupp om fem personer.
• Tydliga checklistor och riktlinjer för att underlätta ditt arbete.

Arbetsuppgifter
Som löneadministratör kommer du att spela en central roll i att säkerställa korrekt och effektiv hantering av kundens löneadministration och skapa en positiv upplevelse för de anställda. Du ansvarar för löneadministrationen för företagets svenska bolag, vilket inkluderar:

• Uppdatera lönesystemet vid nyanställningar och förändringar.
• Hantera löneprocesser för konsulter.
• Följa checklistor och riktlinjer för löneadministrationen.
• Säkerställa att lönesystemet Agda PS används korrekt.

Vi söker dig som

• Har erfarenhet av löneadministration och har arbetat i Agda PS.
• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
• Har god datavana.

Personliga egenskaper

• Initiativtagande och driven.
• Självgående och engagerad.
• Kommunikativ och tar ansvar för att driva ditt arbete framåt.

START: Augusti/september
OMFATTNING: Heltid under ca 2 månader
STAD: Karlstad
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jesper Wingqvist

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu