Karlstad: Junior ekonomiassistent till Klaravik

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior ekonomiassistent till Klaravik i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Heltid

JUNIOR EKONOMIASSISTENT TILL KLARAVIK
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en junior ekonomiassistent till Klaravik, en duktig administratör som behärskar det engelska språket i tal och skrift. Du blir en del av vårt team som ansvarar för vår kundreskontra med fakturering, betalning och påminnelsehantering. Ditt fokus kommer vara på påminnelsehantering vilket innebär att du spenderar en stor del av din tid i telefonen. Det är ett självständigt arbete där du kommer få ta stort ansvar över dina egna arbetsuppgifter. Vi arbetar i ett högt tempo och problemlösning kommer bli en stor del av din vardag. Du kommer bli en del av ett prestigelöst och härligt team på en arbetsplats där det är högt i tak och där gemenskap i kombination med möjlighet att påverka präglar atmosfären.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi tror att du som söker har en gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi. Tidigare erfarenhet av att arbeta med administration av något slag är meriterande men inget krav, det viktigaste för oss är att du är en ambitiös och positiv person som ser möjligheter. Ditt arbetssätt kännetecknas av noggrannhet, struktur och flexibilitet och att du tycker om att vara en del av ett team där man hjälps åt och drar åt samma håll.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag på heltid som initialt är på 6 månader. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult på Klaravik. Efter 6 månader har Klaravik för avsikt att erbjuda dig en tillsvidareanställning.

ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mejl behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Ekonomiassistent.

Junior Ekonomiassistent

Läs mer Jul 8
Vad vårt jobb ärPå Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår auktionsplattform. Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt. Sedan 2022 är Klaravik en del av den holländska auktionskoncernen TBAuctions. Koncernen som helhet omsätter 2,9 miljoner objekt årligen, har 30 miljoner webbplatsbesök per månad och sysselsätter drygt 800 personer. I koncernen ingår varumärkena Troostwijk (EU), Klaravik (SE/DK), Vavato (BE), Auksjonen (NO), PS Auctions (SE), BMA (UK), Epic Auctions (NL) och DAB (DK). Alla med återbruk och cirkularitet som central del i affären.Vad ditt jobb blirVi söker nu en junior ekonomiassistent till Klaravik, en duktig administratör som behärskar det engelska språket i tal och skrift. Du blir en del av vårt team som ansvarar för vår kundreskontra med fakturering, betalning och påminnelsehantering. Ditt fokus kommer vara på påminnelsehantering vilket innebär att du spenderar en stor del av din tid i telefonen. Det är ett självständigt arbete där du kommer få ta stort ansvar över dina egna arbetsuppgifter. Vi arbetar i ett högt tempo och problemlösning kommer bli en stor del av din vardag. Du kommer bli en del av ett prestigelöst och härligt team på en arbetsplats där det är högt i tak och där gemenskap i kombination med möjlighet att påverka präglar atmosfären.
Vem du ärVi tror att du som söker har en gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi. Tidigare erfarenhet av att arbeta med administration av något slag är meriterande men inget krav, det viktigaste för oss är att du är en ambitiös och positiv person som ser möjligheter. Ditt arbetssätt kännetecknas av noggrannhet, struktur och flexibilitet och att du tycker om att vara en del av ett team där man hjälps åt och drar åt samma håll.
Vad vi erbjuderEn arbetsplats i härliga lokaler i expansiva och populära Inre hamn i Karlstad. Här sitter vi i nyrenoverade kontor med kort avstånd till citykärnan och med gym och restauranger in på knuten.DetaljernaTjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag på heltid som initialt är på 6 månader. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult på Klaravik. Efter 6 månader har Klaravik för avsikt att erbjuda dig en tillsvidareanställning.

Ansök nu

Momsspecialist till Klaravik

Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/momsspecialist-till-klaravik. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent - Kunds räkning

Läs mer Jul 9
Om tjänsten
Vår kund är ett välrenommerat företag beläget i hjärtat av Småland. Med en lång historia av framgång och en stark närvaro på marknaden, strävar företaget efter att fortsätta sin positiva utveckling och tillväxt. De söker nu en engagerad ekonomiassistent som vill vara en del av deras dynamiska team.
Om anställningen
Projektanställningi 4 månader med start i augusti ochanställning via oss på Tacting
Heltid med placering i kundens lokaler i Sydvästra Småland
Marknadsmässig lön

Arbetsuppgifter
Fakturering och betalningar
Bokföring
Bokslutsarbete – periodiseringar & avstämningar månadsvis
Rapportering
Assistera vid olika administrativa uppgifter inom ekonomiavdelningen

Om dig
Vi söker dig som har mycket goda kunskaper inom redovisning och trivs medarbetsuppgifter som finns på en redovisningsavdelning. För att lyckas i rollen ser vi att du är driven och tar dig an arbetsuppgifter med stor energi.
Du behöver
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att ha jobbat brett inom ekonomi
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Erfarenhet av att jobba i moderna ERP system på engelska samt mycket goda kunskaper inom Excel
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
B-Körkort

Om rekryteringsprocessen
Vi på Tacting ansvarar för rekryteringsprocessen. Det kan komma att bli aktuellt för dig att genomföra kapacitetstester och personprofilanalyser som en del i processen. Detta för att säkerställa en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Elin Skau på 073-529 69 67.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Ekonomiassistent

Läs mer Jun 19
För kunds räkning, söker vi nu dig som har erfarenhet av arbete inom ekonomi, bokföring och eventuellt redovisning. Är du intresserad av en extra spännande roll inom ekonomi där du får vara med och utveckla företaget? Då kan det här vara rätt tjänst för dig!
I rollen som ekonomiassistent kommer du ha ett brett ansvar över leverantörsreskontra, löner och moms. Du kommer ha ansvar över hela leverantörsreskontraflödet, så som löpande bokföring, avstämning, kontering, utläggshantering och in- och utbetalningar.
Du kommer vara anställd direkt hos kund och sitta i fina, fräscha lokaler. Du kommer även ha nära kontakt med verksamhetschefen och få vara med och utveckla företaget framåt.
Vi ser att du är självgående, tar eget ansvar och har vilja att vara med och driva företagets utveckling framåt genom att ta fram rutiner för att lättare kunna ta emot nya kunder.
För att passa i rollen, bör du vara noggrann, strukturerad, ha en god känsla för service, ha god samarbetsförmåga samt att du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till förändringar.
Krav/meriter för tjänsten:
· Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande
· Erfarenhet av administration och ekonomi
· Erfarenhet av Fortnox
· Flytande svenska i tal och skrift
Tjänsten startar med en deltidstjänst (25-75%) och kommer succesivt öka i takt med att företaget växer. Start omgående.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och kommer tillsätta tjänsten när vi hittat rätt person. Vänta inte med att skicka din ansökan, då vi kan komma att avsluta rekryteringen innan sista ansökningsdatum.
Jobbkompaniet Nova
Vi på Jobbkompaniet Nova jobbar med rekrytering-, jobbcoachning- och matchningsarbete och har ansvar över denna rekrytering till en av våra kunder. Du kommer bli anställd direkt hos kunden från första dag, vid frågor om anställningen eller rekryteringen vänligen kontakta oss.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Eterni Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Eterni Sweden AB .

Momsspecialist till Klaravik

Redovisningsekonom
Läs mer Jun 19
MOMSSPECIALIST TILL KLARAVIK
ARBETSUPPGIFTER
I rollen kommer du att ingå i vårt kundreskontrateam som är en del av ekonomiteamet. Här kommer du främst att arbeta med momsfrågor tillsammans med dina närmsta kollegor, våra auktionsmäklare och säljande kunder. Du kommer att hantera flera olika ärenden av varierande karaktär. Som momsspecialist på Klaravik är du tillsammans med andra team i hög grad delaktig i affären, även som stödjande funktion för våra dotterbolag i Danmark och Finland. Du kommer också att vara med och bidra till Klaravikgruppens utveckling genom att vara delaktig i vårt ständiga arbete med att utveckla och förfina processer, rutiner och arbetssätt. Förutom kundreskontrateamet består ekonomiavdelningen av ett redovisningsteam, CFO, redovisningsspecialist och controllers. Vi arbetar alla nära affären med kunden i fokus. Exempel på arbetsuppgifter:
  Som sakkunnig i moms- och redovisningsfrågor stötta våra auktionsmäklare och säljande kunder
Kontrollera, och säkerställa momshantering på våra auktioner
Hjälpa och guida våra säljande kunder vid frågor som rör dödsbon och fullmakter
Löpande identifiera behov av utveckling i vår momshantering
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi tror att du som söker har erfarenhet av kundkontakt och god kunskap gällande moms. Du är lyhörd, kommunikativ, pedagogisk och duktig på att motivera och förklara, inte minst över telefon, så att andra förstår. Du tycker om att skapa ordning och struktur för dig själv och bidra till laget. Du ser dig själv som en prestigelös, nyfiken och social person med en stor portion eget driv - där maximal kundnytta alltid kommer i första rummet.
  Högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik alternativt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Momsspecialist är en direktrekrytering där du blir anställd av Klaravik, som tillämpar 6 månaders provanställning. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Eterni Sweden. Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

VAD VI ERBJUDER
En arbetsplats i härliga lokaler i expansiva och populära Inre hamn i Karlstad. Här sitter vi i nyrenoverande kontor med kort avstånd till citykärnan och med gym och restauranger in på knuten. På Klaravik har vi 6 veckors semester, friskvårdsbidrag, pensionslösning och sjukvårdsförsäkring. Men framför allt tycker vi om att göra saker ihop så som träning, friskvårdsaktiviteter, AW’s och kick-offer.

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Produktionspersonal till Aurena

Maskinoperatör, läkemedel
Läs mer Jun 24
PRODUKTIONSPERSONAL TILL AURENA LABORATORIES
ARBETSUPPGIFTER
Är du en erfaren produktionsarbetare som trivs inom industrin men känner dig redo för nya utmaningar i en inspirerande arbetsmiljö? Vi på Aurena söker nu engagerade produktionsarbetare med erfarenhet av liknande roller.
Som produktionsarbetare hos oss kommer du att bli en del av ett dynamiskt team där samarbete och god kommunikation är nyckeln till framgång. Du kommer att arbeta vid olika arbetsstationer och ansvara för att kvalitetssäkra våra produkter samt säkerställa att tillverkningsprocessen flyter smidigt. Självständigt arbete förekommer också. Exempel på arbetsuppgifter:
Paketera och testa produkter enligt fastställda rutiner
Dokumentera och rapportera produktionsresultat
Utföra maskinomställningar

Om du är en lagspelare med öga för detaljer och en vilja att utvecklas, vill vi gärna höra från dig!
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi tror att du som söker arbetar eller har arbetat i en liknande roll och att du nu är sugen på nya utmaningar! Vi tror också att du trivs i en arbetsmiljö som genomsyras av god laganda och kvalitetsmedvetna kollegor. Vidare ser vi att du är en lösningsorienterad person som är social och bidrar till god stämning i arbetsgruppen. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Viktigt för tjänsten är:
Att du talar och skriver svenska
Att du har tidigare erfarenhet av liknande arbete
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som produktionsarbetare är ett heltidsjobb där du arbetar 3-skift. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och uthyrd till Aurena Laboratories.

ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Produktionstekniker till RZ Zampart

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Jun 12
PRODUKTIONSTEKNIKER TILL RZ ZAMPART
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en engagerad och kunnig Produktionstekniker som vill bli en del av vårt team. Här får du möjlighet att arbeta med avancerad teknik och innovativa projekt bland engagerade kollegor. Som Produktionstekniker hos oss kommer du att spela en central roll i att säkerställa effektivitet och kvalitet i våra produktionsmetoder. Bland de övriga huvudsakliga uppgifterna ingår det att säkerställa förutsättningar för att företaget ska uppfylla egna och kunders krav på produktkvalitet, verka för rätt grad av service både intern och externt, samt ansvara för tillverkningsinstruktioner för bearbetade artiklar. Exempel på ytterligare förekommande arbetsuppgifter:
 
Utföra produktionsberedning och kalkylunderlag i samråd med Marknad och Kvalitetsteknik
Bestämma och utveckla metod tillsammans med Teknisk chef
Införskaffning av relevanta verktyg
Delta i projekt för att utveckla nya metoder och förbättra befintliga
 
PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER
Som person har du ett stort engagemang och är en lagspelare med smidigt förhållningssätt då du har många kontaktytor både intern och externt. Rollen kräver att du har erfarenhet av skärande bearbetning, gärna från svarvning och CNC-programmering. Har du även arbetat i CAM är det meriterande. Vidare tror vi att du har arbetat i liknande roller eller har lång erfarenhet som CNC-operatör där programmering har ingått i arbetsuppgifterna.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Produktionstekniker är en direktrekrytering där du blir anställd av RZ ZamPart. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Eterni Sweden.

ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Säljsupport till Klaravik

Försäljningsassistent/Säljadministratör
Läs mer Maj 31
SÄLJSUPPORT TILL KLARAVIK
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som säljsupport hos Klaravik får du arbeta i en bred roll där huvuduppgiften kommer vara att agera support gentemot både auktionsmäklare och säljande kunder. Du blir en del av ett härligt team och spenderar dina dagar vid datorn och i telefonen där de allra flesta samtalen är inkommande. Vidare registrerar du nya kunder och administrerar befintliga i systemet. Tempot är högt och du kommer att behöva hantera flera ärenden och kunder samtidigt.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Som person drivs du av möjlighet till stort eget ansvar och är självgående i ditt arbete. Du har också lätt för att jobba tillsammans med övriga kollegor i teamet mot våra gemensamma mål. Du är kvalitetsmedveten och noggrann och har en god kommunikativ förmåga och behärskar det svenska och engelska språket väl. Vidare tror vi att du är en prestigelös person som gillar fart och förändring.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som säljsupport är ett konsultuppdrag på heltid som initialt är på 6 månader. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult på Klaravik. Efter 6 månader har Klaravik för avsikt att erbjuda dig en tillsvidareanställning.

ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mejl behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. 

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Operatörer till RZ Zampart

CNC-operatör/FMS-operatör
Läs mer Jun 4
OPERATÖRER TILL RZ ZAMPART
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker operatörer med några års erfarenhet. Störst är behovet av CNC-operatörer som kan rigga maskiner och som har gedigna kunskaper i felavhjälpning och rationell tillverkning – nu och framåt. Stämmer detta in på dig är du som klippt och skuren för anställning på RZ ZamPart. Vi tror att mycket av utvecklingen sker på plats, så därför är allmänt arbete i industri, grundkunskaper i svarvning, pressning eller liknande också aktuellt. Oavsett bakgrund eller tjänst kommer du jobba löpande i vår produktion med justering av processerna, mätning, tvättning, packning och truckkörning. Som operatör blir du en viktig del i vårt löpande arbete för att dagligen förse våra kunder med högkvalitativa produkter i rätt tid.
PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER
Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper, där engagemang och motivation är en stor del för att på sikt bli en kunnig operatör. Att arbeta självständigt och vara duktig yrkesmässigt är självklart viktigt, men lika viktigt är att bidra till gruppens framgång genom att hjälpa, stötta och utbilda varandra i vardagen. Då detta är en framgångsfaktor på RZ ZamPart, ser vi gärna att du har förmåga att sprida positiv energi för att stärka teamkänslan ytterligare på arbetsplatsen. RZ ZamPart har idag fler kvinnor anställda än branschen i övrigt. Vi tror på att en mixad grupp gällande nationalitet, kön och ålder gör vardagen roligare, intressantare och resultatet ännu bättre.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Operatör är en direktrekrytering där du blir anställd av RZ Zampart. Arbetstiderna är i grunden 3-skift (förmiddag/natt/eftermiddag löpnade veckovis) eller 2-skift (förmiddag/eftermiddag). I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Eterni Sweden.
ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu