Karlstad: Redovisningsekonom med glädje och engagemang

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsekonom med glädje och engagemang i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Heltid

Välkommen till Fyrklövern ekonomi och juridik! Vi är glada ekonomer och jordnära jurister som med glädje, engagemang och lärande hjälper människor att starta och driva lönsamma företag på bästa sätt. Nyfiken? Läs mer på www.4klovern.se


Vi är ett härligt gäng i Karlstad!
Hos oss hittar du ett glatt gäng om elva ekonomer och en jurist med varierande kompetenser och bakgrunder. Vårt mål? Att möta både befintliga och nya kunders behov inom många olika områden. Brinner du som vi för att stötta ägarledda företag? Då kan det vara dig vi söker till vårt växande team i Karlstad!
Om jobbet
Den här tjänsten riktar sig till dig som har god erfarenhet inom redovisning och rådgivning.
Det är viktigt att du har intresse av att jobba med små och medelstora företag men framför allt med människorna i och kring företagen. Hos Fyrklövern arbetar du nära kunderna och deras ekonomi, det är till dig de vänder sig när de behöver råd. Självklart är du lyhörd för kundens behov – även när inte kunden själv ser dem.
Vem är du?
Du arbetar självständigt med hela kedjan från bokföring till bokslut, deklaration och rådgivning för aktiebolag och enskilda näringsidkare. Vi ser att du har minst några års erfarenhet av självständigt ekonomiarbete och rådgivning med eget kundansvar - gärna från redovisningsbyrå. Du trivs i rollen som kundansvarig och är trygg i kundmötet. Du motiveras av en roll med kundrelationen i fokus och med din kunskap och ditt engagemang uppfattar du kundens behov. Om du har erfarenhet av företagande inom den gröna näringen är det ett plus. Du trivs i en omväxlande roll där du både utför dina egna uppdrag och även stöttar dina kollegor i deras utveckling.
För att trivas på Fyrklövern bör du vara positiv, glad och lösningsorienterad. Du trivs i kommunikationen med andra runt dig och du mår gott av att dela med dig av dina kunskaper. Du tar gärna in andras kunskaper och synpunkter. Är du jordnära och prestigelös kommer du att trivas med dina nya kollegor. Med ditt ansvarstagande och drivna sätt, viljan att gå i mål inom satt tidsram samt nyfikenheten att ta dig an utmaningar kommer du att känna igen dig i arbetsmiljön.
Utifrån ditt genuina intresse för arbetet är du mån om att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer till kunder och kollegor. Fyrklövern tror på mjuka värden och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du behärskar svenska i tal och skrift samt ser dig själv som en god användare av olika IT-system. Då tjänsten kan innebära resor till våra andra kontor, till kunder och till samarbetspartners är körkort meriterande.
Vilka är vi?
Vi är glada ekonomer och jordnära jurister som tror på långvariga relationer till våra kunder, ett personligt engagemang och en bra och lättsam atmosfär på jobbet.
Hos oss är tillväxten snabb och förändringstakten hög. Fyrklövern finns idag på tio orter och har drygt 100 anställda. Vårt mål är en stark marknadsposition på de orter vi finns genom erfarna ekonomer och jurister med en god lokal förankring.
Våra kunder är ägarledda företag inom olika branscher, många inom jord och skog.
Vår värdegrund – Glädje, Engagemang och Lärande
Vi har kul på jobbet och skratt är en del av vår vardag. Vi känner glädje inför varandra, våra kunder och den yrkesroll vi har. Vi visar stort engagemang för våra kunders verksamheter och kollegornas uppdrag. Vi har skapat en prestigelös miljö där vi lyfter fram och tar oss tid för lärandet. Vi lär oss av varandra och vi lär oss av våra kunder. Lärandet sätter grunden för medarbetarnas egen önskan och strävan att utveckla sin yrkesroll. Att rekrytera personer med rätt inställning till sitt arbete är A och O för oss! Vi tror på balans i livet, det ska finnas plats för både arbete och fritid.
Ort: Karlstad
Sista ansökningsdag:
Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan till jobba@4klovern.se. Tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt dock senast den 11 augusti.
Skicka din ansökan till:
jobba@4klovern.se
Märk ansökan med ”Redovisningsekonom Karlstad”
Vi undanber oss kontakt från rekryteringsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Redovisningsekonom.

Junior redovisningsekonom

Läs mer Jan 12
Vilka är Procruitment?
Procruitmentär Sveriges endaKarriärbyrå inom IT, Tech och Engineering som utmanarrekryteringsbranschen genom proaktiv rekrytering. Med fokus på att bygga långsiktiga relationer skapar vi tillväxtmöjligheter för våra kunder och karriärmöjligheter förpersonerverksamma inomtechbranschen.I Karlstad finns vårt nyrenoverade huvudkontor som idag består av femton kollegor, är du den sextonde?
Om tjänsten
Som junior redovisningsekonom på Procruitment kommer du att arbeta nära vår ekonomiansvarig i en varierad roll med fokus på lönehantering, bokföring och intern support i ekonomiska frågor. Du kommer att vara en nyckelperson i att säkerställa att våra löneprocesser och ekonomiska rutiner fungerar smidigt och effektivt. På Procruitment är vi ett prestigelöst team, där du även kan komma att stötta upp med administrativa uppgifter inom avdelningen Group Operations som du kommer tillhöra. Förutom ekonomi finns även funktionerna IT, Marknad, HR och Koordinering inom avdelningen.
Din kompetens Lönehantering för interna medarbetare och konsulter
Kontakt med vår löneleverantör
Stöd internt i löne- och ekonomirelaterade frågor
Hantering av tidsattesteringsverktyg och säkerställande av korrekt rapportering
Löpande bokföring
Administrering av försäkringar & pension
Generell administrering inom Group Operations
Vi söker dig som: Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Har minst 1 års erfarenhet av lönehantering
Är noggrann, strukturerad och har en god kommunikativ förmåga
Trivs med att stötta dina kollegor internt i ekonomirelaterade frågor
Har goda kunskaper i Excel
Det här får du:
På Procruitment kommer du att arbeta tillsammans med ett engagerat och härligt gäng kollegor. Du får möjlighet att utvecklas i en lärorik roll där du arbetar tätt med vår ekonomiansvarig. För oss är det viktigt att du mår bra och trivs på- och utanför jobbet. Därför erbjuder vi:
1,5 timmes lunch om du utför rörelsepå lunchen
Friskvårdsbidrag på 5000 kr/år
Möjlighet att arbeta hybrid
En modern och trivsam arbetsmiljö i vårt nyrenoverade huvudkontor i Karlstad
Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning:Heltid, tillsvidare
Start: April, med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort:Karlstad
Ansök idag!
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka din ansökan redan idag! Vid frågor, kontakta rekryterande chef Evelina Menchini, evelina@procruitment.seProcruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda tillÅrets RekryteringsföretagochÅrets Raketsamt Gasellvinnare 2024 av Dagens Industri.

Ansök nu

Junior redovisningsekonom

Läs mer Jan 9
Vilka är Procruitment?
Procruitmentär Sveriges endaKarriärbyrå inom IT, Tech och Engineering som utmanarrekryteringsbranschen genom proaktiv rekrytering. Med fokus på att bygga långsiktiga relationer skapar vi tillväxtmöjligheter för våra kunder och karriärmöjligheter förpersonerverksamma inomtechbranschen.I Karlstad finns vårt nyrenoverade huvudkontor som idag består av femton kollegor, är du den sextonde?
Om tjänsten
Som junior redovisningsekonom på Procruitment kommer du att arbeta nära vår ekonomiansvarig i en varierad roll med fokus på lönehantering, bokföring och intern support i ekonomiska frågor. Du kommer att vara en nyckelperson i att säkerställa att våra löneprocesser och ekonomiska rutiner fungerar smidigt och effektivt. På Procruitment är vi ett prestigelöst team, där du även kan komma att stötta upp med administrativa uppgifter inom avdelningen Group Operations som du kommer tillhöra. Förutom ekonomi finns även funktionerna IT, Marknad, HR och Koordinering inom avdelningen.
Din kompetens Lönehantering för interna medarbetare och konsulter
Kontakt med vår löneleverantör
Stöd internt i löne- och ekonomirelaterade frågor
Hantering av tidsattesteringsverktyg och säkerställande av korrekt rapportering
Löpande bokföring
Administrering av försäkringar & pension
Generell administrering inom Group Operations
Vi söker dig som: Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Har minst 1 års erfarenhet av lönehantering
Är noggrann, strukturerad och har en god kommunikativ förmåga
Trivs med att stötta dina kollegor internt i ekonomirelaterade frågor
Har goda kunskaper i Excel
Det här får du:
På Procruitment kommer du att arbeta tillsammans med ett engagerat och härligt gäng kollegor. Du får möjlighet att utvecklas i en lärorik roll där du arbetar tätt med vår ekonomiansvarig. För oss är det viktigt att du mår bra och trivs på- och utanför jobbet. Därför erbjuder vi:
1,5 timmes lunch om du utför rörelsepå lunchen
Friskvårdsbidrag på 5000 kr/år
Möjlighet att arbeta hybrid
En modern och trivsam arbetsmiljö i vårt nyrenoverade huvudkontor i Karlstad
Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning:Heltid, tillsvidare
Start: April, med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort:Karlstad
Ansök idag!
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka din ansökan redan idag! Vid frågor, kontakta rekryterande chef Evelina Menchini, evelina@procruitment.seProcruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda tillÅrets RekryteringsföretagochÅrets Raketsamt Gasellvinnare 2024 av Dagens Industri.

Ansök nu

Ekonom - Karlstad CCC

Läs mer Apr 11
Karlstad CCC är en av Nordens största mötesanläggningar och vår ambition är att vara en ledande mötesplats där varje detalj bidrar till ett lyckat arrangemang. Nu söker vi dig som vill bli vår nya ekonom och en viktig kugge i vår fortsatta utveckling!
Om tjänstenSom ekonom på Karlstad CCC kommer du att vara ett nav i organisationen. Du kommer arbeta självständigt med löpande bokföring, lönehantering och andra administrativa uppgifter, samtidigt som du fungerar som ett administrativt stöd för hela huset.
Du kommer bland annat att:
- Hantera bokföring, avstämningar och månatliga bokslut
- Ansvara för löner till både tjänstemän och kollektivanställda
- Arbeta i affärs- och lönesystem som Fortnox och Caspeco
- Vara en trygg intern kontakt för övriga medarbetare i vardagsfrågor
- Stötta Ekonomichefen i rapportering och uppföljning, främst vad gäller till Skatteverket och myndigheter
Tjänsten är på 50–75% med arbete på plats minst 2–3 dagar i veckan. Det finns möjlighet till ökad tjänstgöringsgrad på sikt i takt med att du växer in i rollen.
Om digDu är en erfaren redovisningsekonom med bakgrund från privat sektor, gärna från en personalintensiv bransch som hotell, kongress eller restaurang. Du är självgående, trygg i rollen och har ett starkt eget driv.
Vi ser gärna att du:
- Har god vana av bokföring, lönehantering och avstämning av balanskonton
- Är systemvan och har erfarenhet av Fortnox och gärna Caspeco.
- Trivs med att ha stort ansvar och arbeta självständigt
- Har förståelse för likviditet, kassaflöden och vad som krävs för att driva ett lönsamt företag
Om ossKarlstad CCC, Karlstad Congress Culture Centre, slog upp portarna 2011 och är idag en av Nordens största mötesanläggningar med 18 lokaler, restaurang Karl IX och en stark servicekultur. Vi brinner för att skapa upplevelser som lämnar avtryck och vill göra det tillsammans med dig.
Om processenRekryteringen genomförs i samarbete med Tacting. För frågor, kontakta Bengt Libäck på 0705 94 72 77 eller bengt.liback@tacting.com eller Linette von Bargen på 073 504 22 64 eller linette.vonbargen@tacting.com
Välkommen med din ansökan senast den 22 april.

Ansök nu

Koncernredovisningschef till Ahlmarksgruppen

Läs mer Mar 24
Är du en driven och strukturerad ekonom med erfarenhet av koncernredovisning?
Ahlmarksgruppen söker nu en Koncernredovisningschef som vill vara med och utveckla koncernens ekonomifunktion. Detta är en unik möjlighet för dig som vill ha en central roll i en av Värmlands största koncerner med internationell närvaro.
Om tjänsten
Med ett stort antal juridiska enheter och underkoncerner är detta en dynamisk verksamhet där koncernredovisningen spelar en avgörande roll. Tjänsten innebär ett brett ansvar för koncernredovisning, skatte-, försäkrings- och compliancefrågor. Det handlar om att säkerställa en effektiv och korrekt konsolidering av koncernens resultat, utveckla och underhålla koncernens ekonomihandbok samt driva arbetet med internkontroll. Rollen kräver både operativt engagemang och strategisk förmåga, där en kombination av noggrannhet, utveckling och analytisk förmåga är avgörande.
I rollen ingår bland annat att:
Ansvara för koncernredovisning och skattefrågor
Utveckla och säkerställa efterlevnad av koncernens redovisningsprinciper enligt K3 – uppdatera och implementera riktlinjer inom redovisning, skatt och internkontroll som ingår i koncernens ekonomihandbok.
Delta i eventuella förvärvs- och försäljningsprocesser och exempelvis bistå vid due diligence-processer.
Driva och utveckla arbetet med internkontroll i hela koncernen– säkerställa struktur och ordning i finansiella processer.
Hantera koncernens compliancefrågor – följa gällande regelverk och rapporteringskrav.
Underhålla och utveckla koncernövergripande ekonomisystem.
Hantera flera externa kontakter såsom revisorer, myndigheter och försäkringsbolag.
Delta i projekt och effektiviseringar inom ekonomifunktionen.

Om dig
Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi och gedigen erfarenhet av koncernredovisning. Har du erfarenhet från revisions-/redovisningsbyrå så är det meriterande. Eftersom verksamheten har internationell närvaro är flytande engelska ett krav, liksom en förmåga att kommunicera och skapa relationer på olika nivåer inom organisationen.
Ahlmarksgruppen erbjuder en framtidsinriktad ekonomiavdelning som genomgår en spännande utveckling. Detta är en unik möjlighet att vara med från början och forma rollen, där rätt person får stor påverkan på koncernens ekonomiarbete och processer.
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:
God förståelse för koncernredovisning och K3.
Systemintresse och förmåga att hantera och utveckla ekonomisystem.
Förmåga att arbeta både strategiskt och operativt.
Erfarenhet av transfer pricing, compliance och internkontroll.
God kommunikativ förmåga på svenska och engelska.

Som person så tänker vi att du beskrivs som lösningsorienterad och strukturerad med ett starkt driv för att utveckla och effektivisera ekonomifunktionen.
Känner du igen dig i hela eller delar av denna beskrivning så ser vi gärna att du skickar in en ansökan!
Om Ahlmarksgruppen
Ahlmarkskoncernen, grundad 1847 i Karlstad, och en av Värmlands mest betydande företagsgrupper med verksamhet inom sjöfart, handel och industri. Koncernen är ett stabilt, familjeägt bolag med lång tradition och stark framtidsvision. Med en historia som sträcker sig över 178 år har koncernen byggt upp en bred och diversifierad verksamhet inom flera branscher. Med en internationell närvaro bedriver koncernen verksamhet i flera europeiska länder samt Nordafrika och sysselsätter cirka 1 250 anställda. Med en långsiktig ägarstruktur och ett starkt fokus på hållbarhet och utveckling, kombinerar Ahlmarkskoncernen stabilitet med entreprenörsanda.
Process
Om du är intresserad av att bidra till Ahlmarksgruppenas fortsatta framgång så ser vi gärna att du skickar in en ansökan, även om du kanske inte uppfyller ovanstående kravprofil fullt ut. För mer information om tjänsten och ansökningsprocessen, vänligen kontakta Sebastian Ullström på sebastian.ullstrom@linck.se eller Wilma Lindmark på wilma.lindmark@linck.se.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsekonom

Läs mer Mar 28
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar.




Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega!

Vi söker nu medarbetare till funktionen som ansvarar för myndighetens samlade redovisning.

Hos oss blir du en medarbetare i ett team av erfarna redovisningsekonomer. Du som inte har så lång erfarenhet eller tidigare statlig erfarenhet kommer ha goda möjligheter att utvecklas tillsammans med oss.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom kommer du jobba både brett och djupt inom redovisningsområdet såväl med den löpande redovisningen som med bokslut. Tillsammans med kollegor kommer du att arbeta med att utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra myndighetens redovisning.

Du kommer ingå i ett team där ni bland annat ansvarar för anläggningsredovisning, lagerredovisning, lån, avstämningar samt rapportering av ekonomiska uppgifter till regeringen. Vi är också normerande inom myndigheten när det gäller redovisningen och skriver därför regler och instruktioner för andra användare i organisationen. Teamet ansvarar även för att vara stöd och bollplank i samband med förändringar och uppgraderingar av ekonomisystemet.

MSB är en beredskapsmyndighet och arbetet präglas därför ibland av uppgifter som behöver lösas med kort framförhållning. Du bör därför tycka det är roligt att arbeta under förhållanden där du får vara beredd på det oförutsedda. MSB är också en organisation som växer och får nya uppdrag. Det påverkar den ekonomiska redovisningen och vi ekonomer möts ständigt av intressanta utmaningar.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har ett genuint intresse för redovisning. Du har en akademisk utbildning inom ekonomiområdet med redovisningsinriktning och är i en tidig fas av ditt arbetsliv.

Arbetet kräver även att du;

- har lätt för att lära dig nya system och är van att använda olika digitala verktyg, såsom Excel, samt har en god administrativ förmåga
- har ett eget driv och kan arbeta självständigt och är trygg i din kompetens.
- har lätt för att ta och få kontakt och därmed också skapa tillit och ett bra samarbetsklimat.
- är analytisk, noggrann, flexibel och kan hålla deadlines.

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning.

Din placeringsort kommer att vara Karlstad och resor i anställningen förekommer. 

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. De flesta medarbetare på MSB är krigsplacerade.

Om oss
Tjänsten är placerad inom funktionen för redovisning, som idag har fem medarbetare. Funktionen är en del av ekonomienheten, som är en av enheterna inom avdelningen för verksamhetsstöd. Det övergripande målet för avdelningen är att vara ett effektivt stöd som både stödjer och styr. Myndigheten finns på flera orter i Sverige och Ekonomienheten i Karlstad är hela myndighetens ekonomienhet.

Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Du har också möjlighet att till del arbeta på distans.

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Fredrik Magnusson eller redovisningsansvarig Heléne Östensson. Fackliga företrädare är Anna Anelius ST, Nicklas Bergqvist SACO och Ann-Britt Paradis SEKO. Samtliga nås via vxl 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 18 april 2025

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Fyrklövern ekonomi och juridik AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Fyrklövern ekonomi och juridik AB .

Kontorschef med glädje och engagemang

Redovisningskonsult
Läs mer Nov 15
Välkommen till Fyrklövern ekonomi och juridik! Vi är glada ekonomer och jordnära jurister som med glädje, engagemang och lärande hjälper människor att starta och driva lönsamma företag på bästa sätt. Nyfiken? Läs mer på 4klovern.se.
I Karlstad är vi ett glatt gäng om nio ekonomer och en jurist med blandade kompetenser och erfarenheter. Det gör att vi kan möta både befintliga och nya kunders behov inom många olika områden. Är du en jordnära ledare med en naturlig förmåga att skapa de bästa förutsättningarna för att andra ska lyckas? Delar du vår passion för att stötta ägarledda företag? Då kan det vara dig vi söker till vårt växande team i Karlstad!
Om tjänsten
Tjänsten innebär att du har personal- och resultatansvar för kontoret. Du ansvarar för att skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö med bra samarbete och som en effekt av det infria lönsamhetsmålet för kontoret. Du arbetar strategiskt för att vidareutveckla kontoret i enighet med den affärsplan som finns. Du ingår i gruppen av kontorschefer som har ett nära samarbete för att nå våra uppsatta mål. Hos oss finns möjligheten att vara med och driva utvecklingen i ett växande företag.
Utöver rollen som kontorschef arbetar du inom något av våra verksamhetsområden ekonomi & rådgivning, juridik eller lön. Du trivs med att handleda och hjälpa andra att utveckla sin kompetens.
Vem är du?
Du har minst fem års erfarenhet av rollen som konsult inom något av våra arbetsområden: ekonomi & rådgivning, juridik eller lön. Du har redan idag eget kundansvar och förmåga att fånga upp kundens behov. Om du har erfarenhet från redovisningsbyrå eller liknande konsultverksamhet ser vi det som positivt. Erfarenhet från de gröna näringarna och gärna företagsstöd och EU-ansökningar är meriterande.
Utöver din erfarenhet som konsult har du redan idag, eller vill ta steget mot, rollen som ledare. Du håller med oss om att ett bra ledarskap motiverar och skapar trygghet. Du är lyhörd inför gruppen och individens behov och har ett tydligt medarbetarfokus. Du är nyfiken på dina medarbetares potential och utvecklar kontinuerligt ditt ledarskap för att möta det.
Du har ett gott självledarskap och skapar den struktur som krävs för att lyckas både i rollen som konsult och ledare. Du har alltid kundens bästa för ögonen och skapar framgång i våra uppdrag genom att skapa rätt förutsättningar för våra medarbetare.
Du känner igen dig i ledorden från vår ledarskapsfilosofi – modig, inspirerande, närvarande och tydlig.
För att trivas på Fyrklövern bör du vara positiv, glad, lösningsorienterad och ha en stor portion
sunt förnuft. Du trivs i kommunikationen med andra runt dig och tar gärna in nya kunskaper och andras synpunkter. Är du jordnära och prestigelös kommer du trivas med dina nya kollegor. Med ditt ansvarstagande och drivna sätt, viljan att gå i mål inom satt tidsram samt nyfikenheten att ta dig an utmaningar kommer du att känna igen dig i arbetsmiljön.
Utifrån ditt genuina intresse för arbetet är du alltid mån om att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer till dina medarbetare och våra kunder. Fyrklövern tror på mjuka värden och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du behärskar svenska flytande i tal och skrift samt ser dig själv som en god användare av olika IT-system. Då tjänsten kan innebära resor till våra andra kontor, till kunder och till samarbetspartners är körkort och tillgång till bil positivt.
Vi är nyfikna på att höra mer om din bakgrund!
Vilka är vi?
Vi är glada ekonomer och jordnära jurister som tror på långvariga relationer till våra kunder, ett personligt engagemang och en bra och lättsam atmosfär på jobbet.
Hos oss är tillväxten snabb och förändringstakten hög. Fyrklövern finns idag på elva orter och har 100 anställda. Våra kunder är ägarledda företag inom många olika branscher.
För oss är ledarskapet viktigt. Vi förstår att rätt förutsättningar och en bra arbetsmiljö är grunden till ett bra utfört arbete. Därför satsar vi på våra ledare.
Fyrklövern står för en värdegrund baserad på Glädje, Engagemang och Lärande (GEL). Vi har kul på jobbet och skratt är en del av vår vardag. Vi känner glädje inför varandra, våra kunder och den yrkesroll vi har. Vi visar stort engagemang för våra kunders verksamheter och kollegornas uppdrag. Vi har skapat en prestigelös miljö där vi lyfter fram och tar oss tid för lärandet. Vi lär oss av varandra och vi lär oss av våra kunder. Lärandet sätter grunden för medarbetarnas egen önskan och strävan att utveckla sin yrkesroll. Att rekrytera personer med rätt inställning till sitt arbete är A och O för oss! Vi tror på balans i livet, det ska finnas plats för både arbete och fritid.
Ort: Karlstad
Sista ansökningsdag:
Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan till jobba@4klovern.se. Tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt dock senast den 17 december 2023.
Skicka din ansökan till:
jobba@4klovern.se
För frågor om tjänsten kontakta vice VD Sofie Hassona, 072-050 20 64
mail: sofie.hassona@4klovern.se
Vi undanber oss kontakt från rekryteringsföretag.
sökord: redovisning, skatt, företagsrådgivning, chef, löpande bokföring.

Ansök nu

Lantbruksekonom med glädje och engagemang

Redovisningskonsult
Läs mer Maj 16
Välkommen till Fyrklövern ekonomi och juridik! Vi är glada ekonomer och jordnära jurister som med glädje, engagemang och lärande hjälper människor att starta och driva lönsamma företag på bästa sätt. Nyfiken? Läs gärna mer: www.4klovern.se
I Karlstad är vi ett glatt gäng om nio ekonomer och en jurist med blandade kompetenser och erfarenheter. Det gör att vi kan möta både befintliga och nya kunders behov inom många olika områden. Delar du vår passion för att stötta ägarledda företag inom de gröna näringarna? Då kan det vara dig vi söker till vårt växande team i Karlstad!
Den här tjänsten riktar sig till dig som har god erfarenhet inom redovisning och rådgivning.
Det är viktigt att du har intresse av att jobba med små och medelstora företag men framför allt med människorna i och kring företagen. Hos Fyrklövern arbetar du nära kunderna och deras ekonomi, det är till dig de vänder sig när de behöver råd. Självklart är du lyhörd för kundens behov – även när inte kunden själv ser dem.


Vem är du?
Du har gedigen erfarenhet av arbete med bokslut, deklaration och rådgivning inom jord och skog. Erfarenhet från tex generationsskiften eller lantbruksrelaterade stöd är meriterande. Du är lantmästare eller agronom, eller så har du förvärvat dina motsvarande kunskaper på annat sätt.
Du trivs i rollen som kundansvarig och är trygg i kundmötet. Du motiveras av en roll med kundrelationen i fokus. Du trivs i en omväxlande roll där du både utför dina egna uppdrag men även hjälper kollegorna att växa i sina.
För att trivas på Fyrklövern bör du vara positiv, glad och lösningsorienterad. Du trivs i kommunikationen med andra runt dig och du mår gott av att dela med dig av dina kunskaper. Du tar gärna in andras kunskaper och synpunkter. Är du jordnära och prestigelös kommer du trivas med dina nya kollegor. Med ditt ansvarstagande och drivna sätt, viljan att gå i mål inom satt tidsram samt nyfikenheten att ta dig an utmaningar kommer du att känna igen dig i arbetsmiljön.
Utifrån ditt genuina intresse för arbetet är du alltid mån om att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer till dina kunder och kollegor. Fyrklövern tror på mjuka värden och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du behärskar svenska flytande i tal och skrift samt ser dig själv som en god användare av olika IT-system. Då tjänsten kan innebära resor till våra andra kontor, till kunder och till samarbetspartners är körkort ett krav.


Vilka är vi?
Vi är glada ekonomer och jordnära jurister som tror på långvariga relationer till våra kunder, ett personligt engagemang och en bra och lättsam atmosfär på jobbet.
Hos oss är tillväxten snabb och förändringstakten hög. Fyrklövern finns idag på nio orter och har närmare 90 anställda. Vårt mål är en stark marknadsposition på de orter vi finns genom erfarna ekonomer och jurister med en god lokal förankring.
Våra kunder är ägarledda företag och många är verksamma inom de gröna näringarna.
Fyrklövern står för en värdegrund baserad på Glädje, Engagemang och Lärande (GEL). Vi har kul på jobbet och skratt är en del av vår vardag. Vi känner glädje inför varandra, våra kunder och den yrkesroll vi har. Vi visar stort engagemang för våra kunders verksamheter och kollegornas uppdrag. Vi har skapat en prestigelös miljö där vi lyfter fram och tar oss tid för lärandet. Vi lär oss av varandra och vi lär oss av våra kunder. Lärandet sätter grunden för medarbetarnas egen önskan och strävan att utveckla sin yrkesroll. Att rekrytera personer med rätt inställning till sitt arbete är A och O för oss! Vi tror på balans i livet, det ska finnas plats för både arbete och fritid.
Ort: Karlstad
Sista ansökningsdag:
Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan till jobba@4klovern.se. Tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt dock senast den 18 juni.
Skicka din ansökan till:
jobba@4klovern.se
Märk ansökan med ”Lantbruksekonom Karlstad”
För frågor om tjänsten kontakta kontorschef Anders Andersson på tel 073-944 47 54 eller
mail anders.andersson@4klovern.se
Vi undanber oss kontakt från rekryteringsföretag.

Ansök nu

Kontorschef med glädje och engagemang

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 16
Är du vår nya kontorschef i Karlstad?
Välkommen till Fyrklövern ekonomi och juridik! Vi är glada ekonomer och jordnära jurister som med glädje, engagemang och lärande hjälper människor att starta och driva lönsamma företag på bästa sätt.
Nyfiken? Läs gärna mer: www.4klovern.se
I Karlstad är vi ett glatt gäng om nio ekonomer och en jurist med blandade kompetenser och erfarenheter. Det gör att vi kan möta både befintliga och nya kunders behov inom många olika områden. Är du en jordnära ledare med en naturlig förmåga att skapa de bästa förutsättningarna för att andra ska lyckas? Delar du vår passion för att stötta ägarledda företag? Då kan det vara dig vi söker till vårt växande team i Karlstad!


Om tjänsten
Tjänsten innebär att du har personal- och resultatansvar för kontoret. Du ansvarar för att skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö med bra samarbete och som en effekt av det infria lönsamhetsmålet för kontoret. Du arbetar strategiskt för att vidareutveckla kontoret i enighet med den affärsplan som finns. Du ingår i gruppen av kontorschefer som har ett nära samarbete för att nå våra uppsatta mål. Hos oss finns möjligheten att vara med och driva utvecklingen i ett växande företag.
Utöver rollen som kontorschef arbetar du inom något av våra verksamhetsområden ekonomi & rådgivning, juridik eller lön. Du trivs med att handleda och hjälpa andra att utveckla sin kompetens.

Vem är du?
Du har minst fem års erfarenhet av rollen som konsult inom något av våra arbetsområden: ekonomi & rådgivning, juridik eller lön. Du har redan idag eget kundansvar och förmåga att fånga upp kundens behov. Om du har erfarenhet från redovisningsbyrå eller liknande konsultverksamhet ser vi det som positivt. Erfarenhet från de gröna näringarna och gärna företagsstöd och EU-ansökningar är meriterande.
Utöver din erfarenhet som konsult har du redan idag, eller vill ta steget mot, rollen som ledare. Du håller med oss om att ett bra ledarskap motiverar och skapar trygghet. Du är lyhörd inför gruppen och individens behov och har ett tydligt medarbetarfokus. Du är nyfiken på dina medarbetares potential och utvecklar kontinuerligt ditt ledarskap för att möta det.
Du har ett gott självledarskap och skapar den struktur som krävs för att lyckas både i rollen som konsult och ledare. Du har alltid kundens bästa för ögonen och skapar framgång i våra uppdrag genom att skapa rätt förutsättningar för våra medarbetare.
Du känner igen dig i ledorden från vår ledarskapsfilosofi – modig, inspirerande, närvarande och tydlig.
För att trivas på Fyrklövern bör du vara positiv, glad, lösningsorienterad och ha en stor portion
sunt förnuft. Du trivs i kommunikationen med andra runt dig och tar gärna in nya kunskaper och andras synpunkter. Är du jordnära och prestigelös kommer du trivas med dina nya kollegor. Med ditt ansvarstagande och drivna sätt, viljan att gå i mål inom satt tidsram samt nyfikenheten att ta dig an utmaningar kommer du att känna igen dig i arbetsmiljön.
Utifrån ditt genuina intresse för arbetet är du alltid mån om att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer till dina medarbetare och våra kunder. Fyrklövern tror på mjuka värden och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du behärskar svenska flytande i tal och skrift samt ser dig själv som en god användare av olika IT-system. Då tjänsten kan innebära resor till våra andra kontor, till kunder och till samarbetspartners är körkort och tillgång till bil positivt.
Vi är nyfikna på att höra mer om din bakgrund!

Vilka är vi?
Vi är glada ekonomer och jordnära jurister som tror på långvariga relationer till våra kunder, ett personligt engagemang och en bra och lättsam atmosfär på jobbet.
Hos oss är tillväxten snabb och förändringstakten hög. Fyrklövern finns idag på nio orter och har 90 anställda. Våra kunder är ägarledda företag inom många olika branscher.
För oss är ledarskapet viktigt. Vi förstår att rätt förutsättningar och en bra arbetsmiljö är grunden till ett bra utfört arbete. Därför satsar vi på våra ledare.
Fyrklövern står för en värdegrund baserad på Glädje, Engagemang och Lärande (GEL). Vi har kul på jobbet och skratt är en del av vår vardag. Vi känner glädje inför varandra, våra kunder och den yrkesroll vi har. Vi visar stort engagemang för våra kunders verksamheter och kollegornas uppdrag. Vi har skapat en prestigelös miljö där vi lyfter fram och tar oss tid för lärandet. Vi lär oss av varandra och vi lär oss av våra kunder. Lärandet sätter grunden för medarbetarnas egen önskan och strävan att utveckla sin yrkesroll. Att rekrytera personer med rätt inställning till sitt arbete är A och O för oss! Vi tror på balans i livet, det ska finnas plats för både arbete och fritid.

Ort: Karlstad
Sista ansökningsdag:
Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan till jobba@4klovern.se. Tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt dock senast den 18 juni.

Skicka din ansökan till:
jobba@4klovern.se

För frågor om tjänsten kontakta vice VD Sofie Hassona, 072-050 20 64
mail: sofie.hassona@4klovern.se
Vi undanber oss kontakt från rekryteringsföretag.

Ansök nu

Rutinerad redovisningsekonom med glädje och engagemang

Redovisningskonsult
Läs mer Nov 15
Rutinerad redovisningsekonom med glädje och engagemang
Välkommen till Fyrklövern ekonomi och juridik! Vi är glada ekonomer och jordnära jurister som med glädje, engagemang och lärande hjälper människor att starta och driva lönsamma företag på bästa sätt. Nyfiken? Läs gärna mer: www.4klovern.se
Nu söker vi en erfaren och engagerad medarbetare till vårt kontor i Karlstad. Är det du som är vår nya kollega?
Den här tjänsten riktar sig till dig som har erfarenhet inom redovisning och bokslut.
Det är viktigt att du har intresse av att jobba med små och medelstora företag men framför allt med människorna i och kring företagen.
Hos Fyrklövern arbetar du nära kunderna och deras ekonomi, det är till dig de vänder sig när de behöver råd. Självklart är du lyhörd för kundens behov – även när inte kunden själv ser dem.
Vem är du?
Du har flera års erfarenhet av arbete med redovisning och bokslut. Du arbetar strukturerat och självständigt med detta. Det är också positivt om du har viss erfarenhet av deklarationer.
Du trivs i rollen som kundansvarig och är trygg i kundmötet. Du vill gärna lära dig mer om rådgivning och skattefrågor.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete på redovisningsbyrå och av de gröna näringarna.
För att trivas på Fyrklövern bör du vara positiv, glad och lösningsorienterad. Du trivs i kommunikationen med andra runt dig och du mår gott av att dela med dig av dina kunskaper. Du tar gärna in andras kunskaper och synpunkter. Är du jordnära och prestigelös kommer du trivas med dina nya kollegor. Med ditt ansvarstagande och drivna sätt, viljan att gå i mål inom satt tidsram samt nyfikenheten att ta dig an utmaningar kommer du att känna igen dig i arbetsmiljön.
Utifrån ditt genuina intresse för arbetet är du alltid mån om att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer till dina kunder och kollegor. Fyrklövern tror på mjuka värden och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du behärskar svenska flytande i tal och skrift samt ser dig själv som en god användare av olika IT-system. Då tjänsten kan innebära resor till våra andra kontor, till kunder och till samarbetspartners är körkort ett krav. Tillgång till bil är positivt, men inget krav.
Vilka är vi?
Vi är glada ekonomer och jordnära jurister som tror på långvariga relationer till våra kunder, ett personligt engagemang och en bra och lättsam atmosfär på jobbet.
Hos oss är tillväxten snabb och förändringstakten hög. Fyrklövern finns idag på tio orter och har närmare 90 anställda. Vårt mål är en stark marknadsposition på de orter vi finns genom erfarna ekonomer och jurister med en god lokal förankring.
Våra kunder är ägarledda företag och många är verksamma inom de gröna näringarna.
Fyrklövern står för en värdegrund baserad på Glädje, Engagemang och Lärande (GEL). Vi har kul på jobbet och skratt är en del av vår vardag. Vi känner glädje inför varandra, våra kunder och den yrkesroll vi har. Vi visar stort engagemang för våra kunders verksamheter och kollegornas uppdrag. Vi har skapat en prestigelös miljö där vi lyfter fram och tar oss tid för lärandet. Vi lär oss av varandra och vi lär oss av våra kunder. Lärandet sätter grunden för medarbetarnas egen önskan och strävan att utveckla sin yrkesroll. Att rekrytera personer med rätt inställning till sitt arbete är A och O för oss! Vi tror på balans i livet, det ska finnas plats för både arbete och fritid.
Ort: Karlstad
Sista ansökningsdag:
Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan till jobba@4klovern.se. Tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt dock senast den 11 december.
Skicka din ansökan till:
jobba@4klovern.se
Märk ansökan med ”Redovisningsekonom Karlstad”
För frågor om tjänsten kontakta kontorschef Anders Andersson mail: anders.andersson@4klovern.se
alt Sara Glennberg, telefon 076-492 79 73
Vi undanber oss kontakt från rekryteringsföretag.

Ansök nu