Karlstad: Fastighetsekonom till Karlstad Airport

Hitta ansökningsinfo om jobbet Fastighetsekonom till Karlstad Airport i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Heltid

Karlstad Airport är Värmlands största flygplats och ägs av Karlstads kommun och Region Värmland. Här arbetar idag cirka 27 medarbetare. Vårt mål är att erbjuda regionen väl anpassad flygtrafik, såväl för företagen som för privatpersoner, med ett gott utbud av reguljär- och chartertrafik. Karlstad Airport är utsedd till beredskapsflygplats av regeringen, vilket betyder att vi dygnet runt, alla dagar på året håller beredskap för att kunna öppna flygplatsen för samhällsnyttig trafik.



Beskrivning
Vi söker nu en engagerad och erfaren fastighetsekonom som ska ansvara för att hantera och utveckla våra fastighetstillgångar.

I den här rollen kommer du att arbeta nära vårt lilla men dedikerade team för att säkerställa att våra fastigheter hanteras på ett effektivt och lönsamt sätt.

Arbetsuppgifter
- Ansvara för den ekonomiska förvaltningen av flygplatsens fastigheter.
- Upprätta och följa upp budgetar samt ekonomiska rapporter.
- Genomföra lönsamhetsanalyser och investeringskalkyler.
- Förhandla och hantera hyresavtal med hyresgäster.
- Samarbeta med interna avdelningar och externa parter.
- Utföra långsiktig ekonomisk planering och underhållsplaner tillsammans med tekniska specialister.
- Bidra till löpande ekonomiskt arbete samt budget, prognos och bokslut tillsammans med flygplatsens ekonom.

Kvalifikationer
Vi ser att du har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi, fastighetsekonomi eller motsvarande. Du har sannolikt hunnit samla på dig några års arbetslivserfarenhet inom fastighetsekonomi inom fastighetsbranschen och har god förhandlings- och kommunikationsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt.

För att trivas i rollen bör du ha ett starkt engagemang och en vilja att arbeta i dialog och nära samarbete med andra. Ditt analytiska sinne och initiativförmåga är avgörande för att lyckas i denna roll.

Övrigt
Befattningen är inplacerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kommer att föregå ett beslut om anställning.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt
rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel
054-540 00 00 för vidare hantering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Fastighetsekonom

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Fastighetsekonom.

Verksamhetsutvecklare/inköpssamordnare

Läs mer Apr 11
Beskrivning
Transport- och fordonsavdelningen har det övergripande ansvaret för området transporter och fordon.

Vi förvaltar och erbjuder transporttjänster med kommunens fordon och maskiner samt utför olika vekstadsarbeten inom området. Avdelningens uppdrag utförs i nära samarbete med övriga förvaltningar och bolag inom kommunkoncernen. Avdelningen består av fyra enheter; transportenheten, åkerienheten, enheten för fordonsservice samt verkstamhetsstöd. 



Arbetsuppgifter
Till enheten för verksamhetsstöd söker vi nu en driftig verksamhetsutvecklare/inköpssamordnare som kan ta en övergripande beställarroll inom kommunkoncernens transport- och fordonsrelaterade inköp. I ditt uppdrag ingår att;

- Analysera underlag utifrån ett helhetsperspektiv och ta fram åtgärdsförslag
- Utföra omvärldsanalyser och ha kunskap om affärsmässighet, ekonomi, drivmedel, laddning och klimatpåverkan.
- Genomföra livscykelanalyser och beräkna livscykelkostnader.
- Vara projektledare inom flera olika utvecklingsområden

I rollen som inköpssamordnare kommer du också att;

- Samordna hela kategoriområdet transporters kravställande i avtalsfrågor.
- Samordna transportfrågorna och upphandlingsplaneringen gentemot inköpsavdelningen.
- Samverka löpande med de beställande verksamheternas behov.
- Ta beställarrollen när flera förvaltningar ingår, i stället för att inköpsavdelningen gör detta.
- Värdera vilka tjänster som ska köpas externt och vilka som ska tillhandahållas internt.

Kvalifikationer
Du har relevant eftergymnasial utbildning. Tidigare erfarenhet inom inköp och verksamhetsutveckling är meriterande. 

Vi söker dig som har;

- Analytisk förmåga
- Projektledningsförmåga
- Erfarenhet av strategiskt och taktiskt inköpsarbete.
- Goda kunskaper inom affärsmässighet, ekonomi, drivmedel, laddning och klimatpåverkan.
- Förmåga att genomföra livscykelanalyser och beräkna livscykelkostnader.
- Erfarenhet av att samordna kravställande i avtalsfrågor.
- Ett strukturerat och effektivt arbetssätt
- God samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga.

Tjänsten kräver B-körkort. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk- och kulturell mångfald tillför verksamheten. 

Vi erbjuder dig
- En dynamisk arbetsmiljö med stor möjlighet att påverka och utveckla såväl verksamheten i stort som inköpsprocesserna.
- Samarbete med olika verksamheter inom kommunkoncernen.
- Möjlighet att bidra till hållbara och effektiva transportlösningar.

 

 




Om Karlstads kommun

Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 600 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten och avloppshantering, gator och parker, lekplatser och skogsmark samt den interna servicen. Vi utvecklar infrastrukturen, förvaltar fastigheter och bygger bland annat nya skolor och har hand om kommunens naturområden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Anläggningsingenjör

Läs mer Feb 3
Karlstads Energi



Nu söker vi nästa stjärna för att vara med på resan mot ett mer hållbart Värmland. Är det du? Hos oss på Karlstads Energi får du möjligheten att vara med och utveckla framtiden. Vi söker dig som vill vara i en spännande och expansiv bransch. Bolaget ägs av Karlstads kommun och är bland annat verksamma inom elhandel, elnät, stadsnät, fjärrvärme och återvinning. Med alla våra 270 engagerade medarbetare är vi Karlstads största kommunala bolag. Några av dina kollegor arbetar bland annat som el- och fibermontörer, ingenjörer, tekniker inom drift-och underhåll, säljare och projektledare.



Att vara en del av vårt bolag innebär att du får arbeta med hållbarhet på riktigt. Vi sätter stort värde på våra medarbetares kompetens och strävar efter att skapa en engagerande arbetsmiljö som uppmuntrar till nyfikenhet. Vi ser fram emot att välkomna dig ombord på vår spännande resa!



Beskrivning
Vi ser fram emot att ta emot dig till affärsområde Värme och kyla och hoppas att du kommer trivas med ditt arbete och utvecklas tillsammans med oss! Inom affärsområdet finns fyra enheter; distribution, underhåll, operativ drift och strategisk drift.

Affärsområdet arbetar för att leverera lokal, trygg och förnybar värme, kyla och el till hemmet, skolan eller arbetet för mer än 50 000 Karlstadsbor. Du kommer att samarbeta med kollegor, leverantörer och andra intressenter för att säkerställa att vår kundleverans fungerar på bästa sätt.

Vi står inför många spännande utmaningar och behöver din hjälp i ett utvecklande och betydelsefullt arbete.

Arbetsuppgifter
Som anläggningsingenjör kommer du att driva och utveckla vårt arbete med fortlöpande tillsyn (FLT) av våra trycksatta anordningar i produktionsanläggningarna. Du driver och utvecklar vårt systematiska brandskyddsarbete och ansvarar för sprinkler- och brandlarmsystem, inklusive provtagningar, service och besiktningar enligt gällande regelverk. Du kommer att ingå i bolagets brandskyddsorganisation som leds av bolagets brandskyddskoordinator.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

- Ansvara för att riskbedömningar och fortlöpande tillsyn genomförs, samt ta fram åtgärdsprogram utifrån riskbedömningar.
- Anläggningsskötare för våra brandlarms- och sprinklersystem.
- Planera och delta i drift-, revisions- och avställningsarbete.
- Utveckla arbetet med Lean/5S för att skapa ordning och reda samt förbättra arbetsmiljön.
- Samarbeta med kollegor inom affärsområdet för att säkerställa efterlevnad av lagkrav och interna riktlinjer.

Du kommer att arbeta nära den operativa driften och tillsammans med kollegor inom affärsområdet och bolaget bygga system för att uppfylla de lagkrav som finns kopplat till trycksatta anordningar och systematiskt brandskyddsarbete. 

I övrigt kommer du även att delta i projekt, både för nya anläggningar och utveckling av befintliga. Du kommer också jobba med drift- och revisionsplanering för våra produktionsanläggningar och bidra i arbetet med framtagande av budget.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är lösningsorienterad, engagerad och trivs med att samarbeta i team. Du är strukturerad, prestigelös och initiativrik, med en stark drivkraft att bidra till en hållbar framtid. Du har en förmåga att jobba systematiskt och strategiskt med att identifiera nuläge, ta fram underlag, identifiera behov av och genomföra utredningar. 

Du ska ha ingenjörsutbildning med relevant inriktning eller motsvarande utbildning/erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kraft-, energi- eller processindustrin.

Vår värdegrund utgår från orden - ansvar, mod och omtanke och det genomsyrar även dig som person. Din nyfikenhet gör att du gärna vill lära nytt och utvecklas i ditt arbete och där är det självklart för oss att stötta med den kompetensutveckling som krävs.

Eftersom rollen innebär många kontaktytor är din förmåga att samarbeta och kommunicera tydligt, både muntligt och skriftligt på svenska och engelska, viktig. Du ska också ha goda kunskaper i Officepaketet. I rollen ingår att ha flera externa kontakter och du behöver trivas med att möta nya människor. Rollen kräver B-körkort då resor i tjänsten förekommer.

Som anställd kommer du att vara en del av Karlstads Energis kris- och krigsorganisation. Vid nyanställning genomförs obligatoriskt alkohol- och drogtest, och giltig legitimation behöver uppvisas vid intervju.



Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Lokalstrateg till kommunledningskontoret

Läs mer Jan 31
Beskrivning
Vi söker en strateg som – med fokus på hållbar samhällsutveckling – vill vara med och skapa framtidens Karlstad.

Vi söker dig som är driven med erfarenhet och intresse för lokalstrategiska frågor, stadsutveckling och processledning

Tjänsten är placerad på avdelningen ekonomistyrning på kommunledningskontoret, som arbetar med lokalstrategiska frågor, långsiktig investeringsplanering och finansfrågor. Vi hanterar även planering- och uppföljningsprocesser där bland annat strategisk plan och budget, årsredovisning, delårsrapporter ingår. Vår fysiska arbetsplats ligger i Karlstad CCC.

Arbetsuppgifter
På avdelningen för ekonomistyrning, som finns på kommunledningskontoret, finns idag två strateger som jobbar med kommunkoncernens övergripande lokalförsörjning. Funktionen har organisatoriskt nyligen flyttats internt till kommunledningskontoret i syfte att få en helhetssyn på koncernens lokaler. En del arbetssätt och processer är därför fortfarande under utveckling och du kommer att vara en del i utvecklingsarbetet framåt.

Arbetet består av många olika delar där grunden är att samordna de lokalstrategiska frågorna för samtliga kommunens förvaltningar och bolag.  Målet är att kommunens verksamheter ska ha ändamålsenliga och rätt dimensionerade lokaler utifrån ett koncernfokus. Arbetet är även kopplat till den långsiktiga investeringsplaneringen och utgår från kommunens styrmodell vilket innebär nära samarbete med många parter framför allt inom hela koncernen men även med externa parter. Kommunen äger och hyr en blandning av lokaler, exempelvis administrativa kontorslokaler, idrottsanläggningar, skolor och olika typer av boenden. En viktig del av arbetet är att göra kapacitetsbedömningar och ha koll på befolkningsprognoser.

Du kommer även bereda ärenden till kommunstyrelsen samt vara föredragande i olika lokalfrågor.

Karlstads kommuns tre hållbarhetsdimensioner social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet ska genomsyra all verksamhet och är därför en viktig grund i allt arbete med kommunens lokaler.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning, gärna med inriktning mot fastighet, ekonomi eller samhällsbyggnad eller något som vi bedömer likvärdigt. Viktigare än specifik inriktning är att du har skaffat dig erfarenhet och kompetens genom arbetslivet.

För att lyckas i ditt uppdrag är det av stor vikt att du har erfarenhet av lokalstrategiska frågor och den fysiska planeringsprocessen.

Det är meriterande om du har erfarenhet inom social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet samt förståelse för styrning i komplexa organisationer. Erfarenhet av att leda och implementera processer är också värdefullt.

I rollen ingår många kontaktytor både internt och externt och vi ser att du behöver vara duktig på att kommunicera, bygga nätverk och samarbeta. För att trivas med uppdraget är du flexibel och bra på att självständigt driva och leda processer. Du är analytisk, har lätt för att se helhetsperspektiv och en förmåga att arbeta både strategiskt och operativt. Du behöver även ha god kompetens i skrift och tal.

Vi erbjuder
Hos oss får du utföra samhällsviktiga, intressanta samt utvecklande arbetsuppgifter. Vi erbjuder dig trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar. Men du får också ta del av andra fina
förmåner. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba i Karlstads kommun på karlstad.se/
jobbahososs

Hos oss får du:

• Vara med och förverkliga vår vision om ”Ett bättre liv i Solstaden”
• Trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar
• Möjlighet till distansarbete. Vi vill göra det enkelt för dig att kombinera arbetsliv och privatliv
• En centralt belägen arbetsplats
• Förmåner
• Flextid

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Karlstads kommun

Kommunledningskontoret, som är den förvaltning som du kommer att tillhöra, arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Ekonom/controller

Läs mer Dec 3
Beskrivning
Nu har du chansen att ta dig an ett spännande och varierat uppdrag som ekonom/controller hos oss på teknik- och fastighetsförvaltningen! Här får du möjlighet att tillsammans med dina kollegor och verksamheten utveckla vår ekonomistyrning.

Du blir en del av ekonomienheten, som ingår i staben för de tekniska förvaltningarna, och består av både ekonomer och ekonomiadministratörer. Vi har ett nära samarbete inom teamet och jobbar även tätt ihop med verksamhetscontrollrar och HR-specialister. Vårt aktivitetsbaserade kontor ligger i det moderna Samhällsbyggnadshuset i Inre hamn.


Arbetsuppgifter
Som ekonom hos oss kommer du att ge kvalificerat stöd till de ekonomiansvariga inom de tekniska förvaltningarna. Du ansvarar för ekonomiskt stöd till specifika verksamheter, där det är viktigt att bygga starka relationer med chefer och handläggare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar budgetering, prognosarbete, uppföljning och analys, samt viss redovisning och internkontroll. En central del av ditt arbete är anläggningsredovisning, eftersom teknik- och fastighetsförvaltningen hanterar en stor del av kommunens tillgångar. Du kommer också att stödja verksamheterna i ekonomiska frågor, kalkylering och utredningar, samt bidra genom att utbilda chefer och handläggare inom ekonomi. Under 2025 kommer vi att implementera ett nytt ekonomisystem i kommunen och i det arbetet bidrar vi alla. Vårt mål är att ekonomistödet till verksamheterna ska upplevas som nära och relevant.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom företagsekonomi och flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Har du dessutom stöttat chefer i ekonomifrågor, erfarenhet av internredovisning och/eller ekonomiarbete inom offentlig eller teknisk verksamhet är meriterande. Du trivs med att ha kontakt med många människor, kan uttrycka dig väl både i tal och skrift och är bra på att förklara ekonomiska sammanhang på ett enkelt och pedagogiskt sätt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du som passar in i den här rollen kan arbeta självständigt, ta egna initiativ, prioritera uppgifter och hålla deadlines. Det är viktigt för oss att du har lätt för att samarbeta, skapa förtroende och bidra till ett gott arbetsklimat. För att trivas i rollen behöver du vara bra på att förstå sammanhang, vara flexibel och gilla att hålla ordning. 

Är du den vi söker? Varmt välkommen med din ansökan!

Om Karlstads kommun

De tre tekniska förvaltningarna består av miljöförvaltningen, stadsbyggnadsförvaltningen samt teknik- och fastighetsförvaltningen och har gemensamt cirka 700 medarbetare. Vi planerar, bygger och sköter Karlstad och ser till att staden växer och utvecklas på ett hållbart och klimatsmart sätt. Tillsammans strävar vi efter att skapa en trygg och vacker miljö för Karlstadsborna att trivas i.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Vikarierande ekonom

Läs mer Dec 3
Beskrivning
Vi behöver tillfälligt stärka upp vårt ekonomgäng med en vikarie under en föräldraledighet.

Här kommer du att tillhöra ekonomienheten, på staben för de tekniska förvaltningarna, bestående av ekonomer och ekonomiadministratörer. Ekonomerna har ett nära samarbete med varandra och jobbar också tillsammans med verksamhetscontrollrar och HR-specialister. Vi arbetar i ett aktivitetsbaserat kontor i Samhällsbyggnadshuset i Inre hamn. Kom och väx med oss!


Arbetsuppgifter
Är du en ekonom som gillar att vara spindeln i nätet? Vi söker nu en vikarierande ekonom som kan ge kvalificerat stöd till våra ekonomiansvariga inom de tekniska förvaltningarna. Du kommer att ansvara för ekonomistödet till några specifika verksamheter, där det är viktigt att bygga goda relationer med chefer och handläggare.

Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera budget och prognos, uppföljning och analys, viss redovisning samt internkontroll. En viktig del av jobbet är anläggningsredovisning, eftersom teknik- och fastighetsförvaltningen hanterar en stor del av kommunens tillgångar. Du kommer också att stötta verksamheterna i aktuella ekonomiska frågor, kalkylering och utredningar.

Under 2025 kommer vi att införa ett nytt ekonomisystem i kommunen, och här får alla vara med och bidra. Eftersom två av våra kollegor kommer att vara föräldralediga under en tid, är detta en tidsbegränsad anställning på cirka 11 månader.

Låter det som något för dig? Tveka inte att söka!





Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom företagsekonomi. Har du dessutom arbetat som ekonom, varit stöd till chefer i ekonomifrågor och erfarenhet från ekonomiarbete i offentlig eller teknisk verksamhet så ser vi det som meriterande.

Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har lätt för att samarbeta, skapa tillit och bidra till ett gott samarbetsklimat. För att trivas i rollen behöver du uppskatta och ha lätt för att ha kontakt med många människor i din yrkesroll samt på ett enkelt, pedagogiskt sätt kunna beskriva ekonomiska sammanhang. Det är en självklarhet att du kan arbeta självständigt, ta egna initiativ, prioritera bland uppgifterna och hålla god ordning och deadlines.

Om Karlstads kommun

De tre tekniska förvaltningarna består av miljöförvaltningen, stadsbyggnadsförvaltningen samt teknik- och fastighetsförvaltningen och har gemensamt cirka 700 medarbetare. Vi planerar, bygger och sköter Karlstad och ser till att staden växer och utvecklas på ett hållbart och klimatsmart sätt. Tillsammans strävar vi efter att skapa en trygg och vacker miljö för Karlstadsborna att trivas i.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Karlstad Airport AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Karlstad Airport AB .

Traffic Officer / Trafikassistent till Karlstad Airport

Trafikassistent
Läs mer Jan 17
Karlstad Airport är Värmlands största flygplats och ägs av Karlstads kommun och Region Värmland. Här arbetar idag cirka 27 medarbetare. Vårt mål är att erbjuda regionen väl anpassad flygtrafik, såväl för företagen som för privatpersoner, med ett gott utbud av reguljär- och chartertrafik. Karlstad Airport är utsedd till beredskapsflygplats av regeringen, vilket betyder att vi dygnet runt, alla dagar på året håller beredskap för att kunna öppna flygplatsen för samhällsnyttig trafik.



Vill du vara en del av ett engagerat team och bidra till att ge våra passagerare och besökare den bästa möjliga upplevelsen? Då ser vi fram emot din ansökan! 

Om Karlstad Airport
Karlstad Airport är en viktig knutpunkt för regionen, och vi arbetar ständigt med att säkerställa högsta nivå av flygsäkerhet (safety), säkerhet (security) och service för våra resenärer.

Vår arbetsmiljö är dynamisk, varierad och fylld med möjligheter för dig som trivs i en roll där ingen dag är den andra lik.

Karlstad Airport söker en engagerad och serviceinriktad Traffic Officer / Trafikassistent för att bli en del av vårt dedikerade team. I denna mångsidiga roll är du vårt ansikte utåt och en viktig kugge i det dagliga arbetet på flygplatsen. Du kommer att vara en del av en dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik.

Arbetsuppgifter
Som trafikassistent på Karlstad Airport har du en central roll i att säkerställa en smidig och effektiv hantering av våra passagerare och besökare. Du arbetar både i direkt kontakt med resenärer och bakom kulisserna, vilket kräver stor flexibilitet och ansvarstagande. Dina arbetsuppgifter sträcker sig från att checka in våra passagerare, bemanna informationsdisk, ankomstservice och att kommunicera och samarbeta med övriga kollegor, flygbolag och besökare på flygplatsen.

Utöver dessa uppgifter ansvarar du för bemanning och kundservice i vår taxfree-butik och bidrar till att ge våra resenärer en positiv upplevelse. Du blir också en del av vårt team som ansvarar för att koordinera och hantera våra konferenser samt att vi av och till kan få hjälpa till i vår restaurang. Din arbetsdag kommer att präglas av nära samarbete med kollegor, flygbolag och besökare på flygplatsen.

Kvalifikationer vi söker:

- Språkkunskaper: Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Körkort: B-körkort och tillgång till bil.
- IT-kunskaper: Grundläggande färdigheter i MS Office-paketet (Word, Excel, PowerPoint, SharePoint).

Meriterande kvalifikationer:

- Erfarenhet av servicearbete, särskilt inom rese- eller flygbranschen.
- Erfarenhet av system vanligt förekommande i flygbranschen för tex incheckning och bokning, såsom Amadeus eller liknande.
- Erfarenhet av ledarskap eller teamansvar.
- Fler språkkunskaper utöver svenska och engelska.

Personliga egenskaper:
Du är en lösningsorienterad person som har lätt för att snabbt identifiera problem och ta initiativ till att lösa dem på ett effektivt sätt. Du har ett starkt kundfokus och drivs av att leverera hög service, där ditt professionella och kommunikativa bemötande hjälper dig att hantera olika kundsituationer på ett smidigt sätt. Du trivs i en miljö där arbetsuppgifterna kan variera och är skicklig på att hålla dig lugn och fokuserad även under press, vilket gör att du kan prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus på kvalitet och service.

Övrigt
Arbetstid: Heltidstjänst med skifttjänstgöring inklusive arbete på helger.
Lön: Enligt överenskommelse.
Övriga krav: Tjänsten är föremål för registerkontroll i enlighet med säkerhetsskyddsförordningen

Ansök nu

Airport Officer till Karlstad Airport

Flygplatsman/Ramppersonal
Läs mer Sep 9
Karlstad Airport är Värmlands största flygplats och ägs av Karlstads kommun och Region Värmland. Här arbetar idag cirka 27 medarbetare. Vårt mål är att erbjuda regionen väl anpassad flygtrafik, såväl för företagen som för privatpersoner, med ett gott utbud av reguljär- och chartertrafik. Karlstad Airport är utsedd till beredskapsflygplats av regeringen, vilket betyder att vi dygnet runt, alla dagar på året håller beredskap för att kunna öppna flygplatsen för samhällsnyttig trafik.



Beskrivning
Vill du vara en del av en spännande arbetsplats där nästan ingen dag är den andra lik? Vi söker nu flertalet Airport officers inom flygplatsens driftenhet i syfte att utöka vår personalstyrka för att kunna möta framtidens behov.

I rollen som Airport Officer kommer du bland annat att ingå i flygplatsens brand- och räddningsstyrka som flygplatsbrandman. Du kommer också att delta i fälthållningsarbeten där du vintertid plogar, sopar och slungar snö. Sommartid klipper du gräs och röjer sly. Runt flygplan kommer du att få utföra tjänster som flygbolagen beställt, det kan vara att lasta/lossa bagage, städa, tanka eller avisa flygplanet. Du kommer också genomföra kontroller av fordon, utrustning, och infrastruktur. Då rollen vistas i en starkt säkerhetsreglerad verksamhet, ställs höga krav på egen säkerhetsmedvetenhet.

Vi söker nu två olika kompetensprofiler som Airport Officer:

Den ena profilen är ”Insatsledare/snöröjningsledare”, där du ansvarar för den dagliga operativa räddningsstyrkan och leder en eventuell insats vid brand eller olycka. Som snöröjningsledare planerar, genomför och leder du snöröjning och halkbekämpning på flygplatsens områden.

Den andra profilen är ”Tankare/Avisare”, där du genomför kontroller av fordon och utrustning, samt utför tankning och avisning av flygplan. För att utföra dessa tjänster används unika specialbyggda flygplatsfordon.

Jobbet, oavsett kompetensprofil, innebär att du behöver vara flexibel och tycka att det är roligt med olika typer av arbetsuppgifter. Vi söker dig som inte tvekar att ”hugga i” och som har lätt för att se vad som behöver göras. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att se helheten och växla mellan olika praktiska arbetsmoment, både självständigt och i grupp. Samtidigt är du social och kan kombinera det praktiska arbetet med ett gott värdskap och kundbemötande. Jobbet kan periodvis innebära tidiga morgnar och sena kvällar, även helgarbeten förekommer. Jobbet är relativt fysiskt krävande. Beredskapstjänstgöring under nätter och helger förekommer. Du som söker gillar att vara aktiv och tycker om att arbeta såväl inne som utomhus.

Krav:

- God vana av att använda dator samt liknande digitala hjälpmedel
- Språkkunskaper i engelska
- Vana av att läsa instruktioner och ta till dig skriftlig information
- Gymnasieexamen
- B-körkort

Meriterande:

- Erfarenhet av arbete på flygplats som Airport Officer eller liknande
- Erfarenhet av räddnings- eller säkerhetstjänst
- Körkortsbehörighet C
- Truckkort
- Maskinförarvana

 

Övrigt:
Ange i din ansökan vilken av de efterfrågande kompetensprofilerna du finner mest intressant. Anställning sker då nödvändiga beslut fattats. Innan anställning kommer hälsokontroll utföras och tjänsten kräver godkänt styrke-, stress-, och konditionstest för flygplatsbrandmän. Saknas relevant utbildning eller erfarenhet kommer du att utbildas utifrån de krav som ställs. Tjänsten är föremål för registerkontroll enligt Säkerhetsskyddsförordningen § 14 samt drogtest. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi tillämpar individuell lönesättning.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Karlstad Airport AB söker Skiftledare

Teamledare
Läs mer Sep 13
Karlstad Airport är Värmlands största flygplats och ägs av Karlstads kommun och Region Värmland. Här arbetar idag cirka 27 medarbetare. Vårt mål är att erbjuda regionen väl anpassad flygtrafik, såväl för företagen som för privatpersoner, med ett gott utbud av reguljär- och chartertrafik. Karlstad Airport är utsedd till beredskapsflygplats av regeringen, vilket betyder att vi dygnet runt, alla dagar på året håller beredskap för att kunna öppna flygplatsen för samhällsnyttig trafik.



Vill du vara en del av en spännande arbetsplats där nästan ingen dag är den andra lik? Vi söker nu Skiftledare inom flygplatsens driftenhet i syfte att utöka vår personalstyrka och operativa ledning för att kunna möta framtidens behov.

Beskrivning
I rollen som Skiftledare kommer du i samråd med dina fyra Airport Officers kollegor i skiftlaget att planera, genomföra och följa upp de dagliga operativa uppgifterna som utförs av driftenheten. Dessa uppgifter är bland annat kontroller och skötsel av fordon/utrustning och infrastruktur, skiftlaget ger även service åt de flygplan som trafikerar flygplatsen såsom tankning, lastning/lossning av bagage, rangering och parkering. Skiftlaget utgör även flygplatsens brand- och räddningsstyrka, där dagliga kontroller och återkommande övningar ingår. Du planerar och tillser att obligatoriska uppgifter, utbildningar och övningar genomförs. Du kommer också att vara en del av skiftlaget och ingå i det operativa arbetet.



Kvalifikationer
Vi söker dig som klarar av att arbeta både självständigt och i team. Du tycker om att leda och motivera andra och du är en förebild för både kollegor och chefer.

För att lyckas i den här rollen är du van att arbeta med varierande uppgifter under stundtals högt tempo. Du är en person som tar ansvar för dina uppgifter. Arbetet kan vara fysiskt krävande och du är inte rädd för att ”hugga i”. Du kommer även hantera rapporter, dokumentation och visst utredningsarbete i vårt verksamhetsledningssystem. Jobbet kan periodvis innebära tidiga morgnar och sena kvällar, även helgarbeten förekommer. Beredskapstjänstgöring under nätter och helger kan förekomma. Du som söker gillar att vara aktiv och tycker om att arbeta såväl inne som utomhus.

Krav:

- Erfarenhet av arbetsledning
- God vana av att använda dator samt liknande digitala hjälpmedel
- Språkkunskaper i engelska
- Vana av att läsa instruktioner och ta till dig skriftlig information
- Gymnasieexamen

Meriterande:

- Erfarenhet av arbete på flygplats som Airport Officer eller liknande
- Erfarenhet av arbete inom räddningstjänst eller säkerhetstjänst
- Körkortsbehörighet C
- Truckkort



Övrigt
Anställning sker då nödvändiga beslut fattats. Innan anställning kommer hälsokontroll utföras och tjänsten kräver godkänt styrke-, stress-, och konditionstest för flygplatsbrandmän. Tjänsten är föremål för registerkontroll enligt Säkerhetsskyddsförordningen § 14 samt drogtest.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Ansök nu

Kock till Karlstad Airport

Kock, à la carte
Läs mer Jul 3
Karlstad Airport är Värmlands största flygplats och ägs av Karlstads kommun och Region Värmland. Här arbetar idag cirka 27 medarbetare. Vårt mål är att erbjuda regionen väl anpassad flygtrafik, såväl för företagen som för privatpersoner, med ett gott utbud av reguljär- och chartertrafik. Karlstad Airport är utsedd till beredskapsflygplats av regeringen, vilket betyder att vi dygnet runt, alla dagar på året håller beredskap för att kunna öppna flygplatsen för samhällsnyttig trafik.



Beskrivning
Karlstad Airport har ambitionen att erbjuda sina gäster en matupplevelse värt resan.

Vi söker dig som brinner för matlagning, service och ser möjligheten i att få vara en viktig del i flygplatsens verksamhet.

Arbetsuppgifter
Vi söker dig med ett glatt humör och som klarar att arbeta både självständigt och i team. Du trivs i köket och gillar att ge våra gäster en fin upplevelse med fokus på service. Du är en person som tar egna initiativ och ett personligt ansvar för dina arbetsuppgifter.

Som Kock, vid KSDArprt, kommer du att vara med och ansvara för såväl planering, inköp, beställningar, menysättning av lunch och hantera restaurangens cateringverksamhet. Därtill ingår sedvanliga arbetsuppgifter som ingår i en restaurangverksamhet för att hålla en god hygien och kvalité på erbjuden meny. Då restaurangen består av två medarbetare är det viktigt att alla känner ett ansvar och bidrar till verksamheten. Arbetet innebär varierade och oregelbundna arbetstider eftersom restaurangens öppettider måste anpassas efter flygplatsens trafik.

Du stöttar även vid behov upp och hjälper teamet i andra delar av flygplatsen när det behövs.

Kvalifikationer
För att du snabbt skall kunna komma in i rollen ser vi att du har en relevant utbildning, eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, samt har arbetat flera år som kock. Därutöver ser vi att du har ett genuint intresse för mat och är van att planera din dag.

För att du skall trivas ser vi att du har en vana av att växla mellan olika arbetsuppgifter och roller. Har du dessutom vana av att sköta kassasystem och erfarenhet av att bemöta lunchgäster, kommer du ha goda förutsättningar för att bidra och trivas hos oss.

Personliga egenskaper och inställning är viktigast av allt för den här rekryteringen. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till flygplatsens gäster.

Eftersom vi har mycket trafik från andra länder är kunskaper i engelska ett krav.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och kräver att du har körkort (klass B) och tillgång till egen bil.

Tjänsten är föremål för registerkontroll enligt Säkerhetsskyddsförordningen § 14, du måste därför vara svensk medborgare.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt
rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel
054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

VD-koordinator

VD-sekreterare
Läs mer Dec 7
Karlstad Airport är Värmlands största flygplats och ägs av Karlstads kommun och Region Värmland. Här arbetar idag cirka 27 medarbetare. Vårt mål är att erbjuda regionen väl anpassad flygtrafik, såväl för företagen som för privatpersoner, med ett gott utbud av reguljär- och chartertrafik. Karlstad Airport är utsedd till beredskapsflygplats av regeringen, vilket betyder att vi dygnet runt, alla dagar på året håller beredskap för att kunna öppna flygplatsen för samhällsnyttig trafik.



Har du talang för att skapa ordning och reda, gillar både eget ansvar och tätt samarbete och trivs med att ha många olika kontaktytor? Då ska du söka den här tjänsten hos oss!

Beskrivning av tjänsten
Som VD-koordinator kommer du att vara ett administrativt stöd på flygplatsen och i den rollen fungera lite som spindeln i nätet.

Du kommer att ingå i ett nätverk med andra administrationsansvariga inom koncernen. I rollen kommer du fungera som en service och supportfunktion till övriga chefer och medarbetare. Du bidrar till ordning och reda, enhetlighet, effektivitet och rättssäkerhet gällande informationshanteringen.

Arbetsuppgifter


- Diarieföring och andra former av dokumenthantering såsom arkivvård.
- Hantera begäran om utlämnande av allmänna handlingar.
- Styrelseadministration, hantera tjänsteskrivelser samt sekreterare vid styrelsemöten.
- Stöd med protokollskrivning och minnesanteckningar vid interna och externa möten.
- Hantering av IT- baserade kommunikations- och samarbetsytor, exempelvis SharePoint.
- Bokningar av möten, konferenser och resor.
- Personaladministration och ekonomiadministration.
- Stötta säkerhetsskyddschefen i frågor kring informationssäkerhet och personuppgiftsbehandling 
- Stötta VD administrativt, operativt och i strategiska frågor.


Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är serviceorienterad och lösningsfokuserad samt att du arbetar proaktivt och har förmågan att självständigt prioritera samt omprioritera vid behov. Som person är du engagerad och handlingskraftig. Vi förutsätter att du håller en hög integritet, stresstålighet samt god kommunikationsförmåga.

Det viktigaste av allt är din personlighet och att du har ett gott självledarskap med en egen drivkraft att lösa uppkomna situationer. Du behöver vara prestigelös och gilla att arbeta i en snabbrörlig kontext och att hantera frågor och uppgifter av mer eller mindre komplex karaktär.

Grundläggande krav för tjänsten:

-  Akademisk utbildning inom statsvetenskap, rättskunskap eller annan relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Minst fem års arbetslivserfarenhet med minst två års erfarenhet av administrativ roll med uppgifter som huvudsakligen beskrivs ovan.
- Mycket goda kunskaper att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift.
- Mycket god datorvana och kunskaper inom främst MS Office-paketet och Sharepoint/Teams.

Befattningen är inplacerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kommer att föregå ett beslut om anställning.



Övrig information
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu