Karlstad: Fastighetsekonom till Karlstad Airport

Hitta ansökningsinfo om jobbet Fastighetsekonom till Karlstad Airport i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Heltid

Karlstad Airport är Värmlands största flygplats och ägs av Karlstads kommun och Region Värmland. Här arbetar idag cirka 27 medarbetare. Vårt mål är att erbjuda regionen väl anpassad flygtrafik, såväl för företagen som för privatpersoner, med ett gott utbud av reguljär- och chartertrafik. Karlstad Airport är utsedd till beredskapsflygplats av regeringen, vilket betyder att vi dygnet runt, alla dagar på året håller beredskap för att kunna öppna flygplatsen för samhällsnyttig trafik.



Beskrivning
Vi söker nu en engagerad och erfaren fastighetsekonom som ska ansvara för att hantera och utveckla våra fastighetstillgångar.

I den här rollen kommer du att arbeta nära vårt lilla men dedikerade team för att säkerställa att våra fastigheter hanteras på ett effektivt och lönsamt sätt.

Arbetsuppgifter
- Ansvara för den ekonomiska förvaltningen av flygplatsens fastigheter.
- Upprätta och följa upp budgetar samt ekonomiska rapporter.
- Genomföra lönsamhetsanalyser och investeringskalkyler.
- Förhandla och hantera hyresavtal med hyresgäster.
- Samarbeta med interna avdelningar och externa parter.
- Utföra långsiktig ekonomisk planering och underhållsplaner tillsammans med tekniska specialister.
- Bidra till löpande ekonomiskt arbete samt budget, prognos och bokslut tillsammans med flygplatsens ekonom.

Kvalifikationer
Vi ser att du har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi, fastighetsekonomi eller motsvarande. Du har sannolikt hunnit samla på dig några års arbetslivserfarenhet inom fastighetsekonomi inom fastighetsbranschen och har god förhandlings- och kommunikationsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt.

För att trivas i rollen bör du ha ett starkt engagemang och en vilja att arbeta i dialog och nära samarbete med andra. Ditt analytiska sinne och initiativförmåga är avgörande för att lyckas i denna roll.

Övrigt
Befattningen är inplacerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kommer att föregå ett beslut om anställning.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt
rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel
054-540 00 00 för vidare hantering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Fastighetsekonom

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Fastighetsekonom.

Förvaltningssekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

Läs mer Jul 10
Beskrivning
Är du intresserad av att arbeta med frågor som berör demokrati? Då kan du vara den vi söker till rollen som förvaltningssekreterare på barn- och ungdomsförvaltningen.

Hos oss får du möjlighet att utvecklas tillsammans med kollegor som strävar efter att förbättra livet i Solstaden. Du blir en del av den administrativa avdelningen på barn- och ungdomsförvaltningens stab, som arbetar med administration, utredning, juridik, systemförvaltning och stödprocesser. Som förvaltningssekreterare hos oss ingår du i ett team tillsammans med nämndsekreterare, registrator, arkivarie och assistent där ni är ett administrativt stöd till hela barn- och ungdomsförvaltningen.
Vår arbetsplats ligger i trevliga lokaler i Karolinen, centrala Karlstad. Vi prioriterar hög kvalitet, stödjer varandra och ser till att vi trivs och har roligt på jobbet.

Arbetsuppgifter
Som förvaltningssekreterare hos oss är du ett administrativt stöd till barn- och ungdomsförvaltningens nämnd och stabsorganisation. Du bidrar till att underlätta det dagliga arbetet och säkerställer att vi arbetar rättssäkert, effektivt och med hög kvalitet.

I rollen ansvarar du tillsammans med nämndsekreteraren för nämndprocessen, att föra protokoll vid central samverkan med fackliga organisationer. Dessutom ingår ansvar för att registrera förvaltningens handlingar och ansvar för vårt diarium. Du hanterar även andra administrativa uppgifter, såsom posthantering och utlämnande av allmänna handlingar.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom statsvetenskap, rättsvetenskap, offentlig förvaltning, dokument- och informationshantering eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig. 

Erfarenhet från politiskt styrd organisation är meriterande.

För att trivas i denna roll ska du kunna arbeta självständigt och ta ansvar för dina uppgifter, ligga steget före och ha god problemlösningsförmåga. Du startar och driver aktiviteter framåt och ser till att de slutförs inom givna tidsramar. Du har förmåga att kvalitetssäkra, producera och analysera texter och dokument. 

Du ska ha god datorvana och digital kompetens, samt kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. 


Vi vill informera dig som sökande att processen kan ta längre tid än normalt på grund av att flera av oss är på en välförtjänt semester. Vi ber om tålamod och förståelse för eventuella fördröjningar i rekryteringsprocessen. 

Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Fastighetsvärderare till Karlstad

Läs mer Apr 24
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Fastighetsvärderare till Karlstad

Har du erfarenhet av värderings- och analysarbete? Eller är du utbildad inom fastighetsekonomi och vill jobba med fastighetsvärdering? Nu rekryterar vi på Svefa en fastighetsvärderare till vårt tighta team i Karlstad. På Svefa kommer du bli en del av en branschledare och bidra med viktig analys till våra kunder! 

Hos oss på Svefa i Karlstad får du en central roll i vårt erbjudande inom fastighetsvärdering och du kommer vara en del i ett team som är marknadsledande inom sitt område. Är detta ditt första jobb inom värdering har du möjlighet att utvecklas i en miljö med erfarna kollegor och ett stort samlat kunskapskapital.

Det här är en fantastisk chans för dig som vill utveckla din karriär inom en framgångsrik och växande organisation! Varmt välkommen med din ansökan!

Det här erbjuder vi dig


Flexibel och hybrid arbetsmiljö där du själv får påverka din vardag

Bred roll inom fastighetsvärdering; vi har en mix av kunder och fastigheter som vi jobbar med

Kunniga, hjälpsamma kollegor i hela landet

Ständig kompetensutveckling inom ditt kunskapsområde och affärsmässighet

Vara en del av ett ledande bolag som jobbar brett inom fastighetsrådgivning, med en familjär och prestigelös stämning



Det här kommer du göra

Som fastighetsvärderare jobbar du i en bred variation av uppdrag med fokus vid värdering och analys av exempelvis kommersiella fastigheter, industri, bostäder och specialfastigheter. En stor del av vår uppdragsportfölj utgörs också av råmarks- och byggrättsvärderingar samt till viss del rättsekonomiska värderingar.

Till största del tar du dig an uppdragen på egen hand - allt från kundkontakt och besiktning till att genomföra analyser, upprätta kalkyler och skriva värdeutlåtanden.

Även om du självständigt driver ett projekt så har du alltid ett team med behjälpliga kollegor som du kan bolla dina uppdrag med.

I rollen ingår att hålla sig uppdaterad gällande händelser på fastighetsmarknaden, bl a genom att analysera genomförda fastighetstransaktioner och genom att följa marknadsutvecklingen.

Mer om jobbet

Att vara fastighetsvärderare på Svefa är ett varierande jobb; vissa dagar är du ute "på fältet" och andra dagar sitter du på kontoret försjunken i analysarbete. Vi har en bred kundmix och har uppdrag inom såväl offentlig som privat sektor.

Affärsområdet Värdering & Analys består av drygt 40 personer fördelade över hela landet. Du kommer att utgå från kontoret i Karlstad och huvudsakligen jobba med våra uppdrag i Värmlands län, men upptagningsområdet omfattar b la även Örebro och Västmanlands län, södra Dalarna och norra delarna av Västra Götaland. Region Mitt består av sju kollegor som är fördelade på kontoren i Karlstad, Örebro och Norrköping. Du kommer rapportera till Dennis French, som utgår från kontoret i Karlstad.
Vem vi söker

För att passa i rollen som Fastighetsvärderare tror vi att du har:

erfarenhet av värderings- och analysarbete sedan tidigare (om du är auktoriserad är det meriterande!)


      eller 

en relevant högskoleutbildning inom fastighetsekonomi, samhällsbyggnad, lantmäteri eller liknande (så att du har förutsättningarna att på sikt bli auktoriserad)

ett genuint intresse för fastigheter och analytiskt arbete

god förmåga att jobba självständigt

körkort så att du kan ta dig runt till kunder på ett smidigt sätt



Ansökan

Låter det intressant? Skicka in din ansökan bestående av CV och motivation till varför du söker så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval och naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.

Vid frågor om tjänsten kontakta Dennis French, Affärschef Mitt, på 010-603 86 13 eller dennis.french@svefa.se alternativt Julia Wengse, HR Specialist, på 010-603 87 42 eller julia.wengse@svefa.se.

Om Svefa

Konsultrollen på Svefa ger möjlighet att kombinera affärsintresse med fastighetskompetens. Våra värderingar är Professionell, Integritet, Värdeskapande och Engagemang. Värderingarna genomsyrar vår verksamhet och vi visar det genom att vara förtroendeingivande, seriösa, pålitliga samt såklart bidra med positiv attityd, alltid se möjligheter och fokusera på att skapa mervärden hos våra kunder.

Svefa erbjuder en stor bredd och har spetskompetens inom analys, fastighetsvärdering, samhällsbyggnad, fastighetsutveckling, transaktioner, förvaltningsrådgivning, hyresgästrådgivning och strategiskt affärsstöd. Bland våra uppdragsgivare finns allt från stora fastighetsbolag, investerare, byggbolag och banker till mindre fastighetsaktörer och offentlig sektor.

Svefa består av ungefär 200 medarbetare och har kontor på hela 18 platser i Sverige. Vår närvaro i hela landet och kunniga medarbetare bidrar till en omfattande kännedom om fastighetsmarknaden - lokalt, regionalt och globalt.

Ansök nu

Ekonom

Läs mer Maj 23
Arbetsuppgifter 

Vi söker nu en ekonom till Vuxenutbildningen i Karlstads kommun.

Du ingår i centrala delen av vuxenutbildningens organisation och samarbetar även med övriga ekonomer inom Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen.  
Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att ge stöd och service i ekonomiska frågor till vuxenutbildningschef och rektorer inom avdelningen. Dina arbetsuppgifter är främst budget-, boksluts- och uppföljningsarbete kring verksamhetens ansvarsområde, hantering av statsbidrag, projektekonomi samt stöttning till verksamheterna i allmänt förekommande ekonomiärenden.  

Du medverkar också i utveckling av ekonomiadministrativa processer.  Genom din kompetens bidrar du till en god ekonomisk hushållning.  

Kvalifikationer 

Du har en ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå med ett antal års arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet, eller är nyexaminerad högskole-/universitetsutbildad ekonom. 
Dina personliga egenskaper: Du har en god social förmåga och lätt för att arbeta både i en arbetsgrupp och självständigt. Du är serviceinriktad, välorganiserad, noggrann och van att hantera siffermaterial. Du har en god analytisk och digital förmåga och förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med statsbidrag eller EU-bidrag.  

Intervjuer sker löpande, även under ansökningstiden. 

 





Om Karlstads kommun

Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för cirka 6 500 elevers utbildning inom gymnasieskola, anpassad gymnasieskola, vuxenutbildning på grundskole- och gymnasienivå, yrkeshögskola och svenska för invandrare. Våra skolor står för kunskap, erfarenhet, trygghet, kvalitet och glädje! Våra cirka 650 medarbetare skapar utbildning för alla.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Lärare spanska

Läs mer Maj 24
Beskrivning
På Hultsbergsskolan söker vi nu en vikarierande lärare i Spanska till högstadiet som vill spela en viktig roll i elevernas utveckling och ha möjlighet att göra skillnad i deras liv.

Hultsbergsskolan är en skola med cirka 570 elever från förskoleklass till årskurs 9. På skolan finns också en anpassad grundskola. Skolan ligger i ett villaområde mitt emellan Henstad och Hultsberg, med närhet till skog och andra grönområden.

Skolans vision är: "En skola att längta till" Vi vill bygga upp en förtroendefull relation med alla. Vi ser varje möte och dialog som en förutsättning för ett aktivt lärande.

På Hultsbergsskolan arbetar vi utifrån ett F–9 perspektiv där även anpassad grundskolan ingår. Tillgänglig lärmiljö står i fokus på skolan, där vi skapar en skol- och undervisningsmiljö med eleverna är i centrum. Vi arbetar för att skapa bästa möjliga förutsättningar för lärande utifrån ett relationellt förhållningssätt.

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär undervisning i spanska i år 6-9. Omfattning 50%. Tjänsten kan komma att kombineras med 50% spanska på en annan skola. Som lärare på högstadiet är ditt huvuduppdrag att utveckla elevernas kunskaper och färdigheter utifrån läroplanen och varje elevs individuella behov och förutsättning. Du planerar undervisningen genom att ta fram mål, välja metoder och material samt förbereda lektioner. Tillsammans med eleverna utvärderar du undervisningen för att alltid sträva efter att förbättra undervisningen, elevernas lärande och ditt professionella lärande.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är behörig och legitimerad lärare i spanska.
För att du ska trivas hos oss behöver du vara flexibel, lugn, ha god samarbetsförmåga och ha förmågan att skapa goda relationer och kommunicera med elever, kollegor och vårdnadshavare. Du ska även ha ett stort intresse för barn och ungdomars lärande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Tjänsten gäller under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Intervjuer kan förekomma löpande innan annonsens slutdatum.





Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Karlstad Airport AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Karlstad Airport AB .

Kock till Karlstad Airport

Kock, à la carte
Läs mer Jul 3
Karlstad Airport är Värmlands största flygplats och ägs av Karlstads kommun och Region Värmland. Här arbetar idag cirka 27 medarbetare. Vårt mål är att erbjuda regionen väl anpassad flygtrafik, såväl för företagen som för privatpersoner, med ett gott utbud av reguljär- och chartertrafik. Karlstad Airport är utsedd till beredskapsflygplats av regeringen, vilket betyder att vi dygnet runt, alla dagar på året håller beredskap för att kunna öppna flygplatsen för samhällsnyttig trafik.



Beskrivning
Karlstad Airport har ambitionen att erbjuda sina gäster en matupplevelse värt resan.

Vi söker dig som brinner för matlagning, service och ser möjligheten i att få vara en viktig del i flygplatsens verksamhet.

Arbetsuppgifter
Vi söker dig med ett glatt humör och som klarar att arbeta både självständigt och i team. Du trivs i köket och gillar att ge våra gäster en fin upplevelse med fokus på service. Du är en person som tar egna initiativ och ett personligt ansvar för dina arbetsuppgifter.

Som Kock, vid KSDArprt, kommer du att vara med och ansvara för såväl planering, inköp, beställningar, menysättning av lunch och hantera restaurangens cateringverksamhet. Därtill ingår sedvanliga arbetsuppgifter som ingår i en restaurangverksamhet för att hålla en god hygien och kvalité på erbjuden meny. Då restaurangen består av två medarbetare är det viktigt att alla känner ett ansvar och bidrar till verksamheten. Arbetet innebär varierade och oregelbundna arbetstider eftersom restaurangens öppettider måste anpassas efter flygplatsens trafik.

Du stöttar även vid behov upp och hjälper teamet i andra delar av flygplatsen när det behövs.

Kvalifikationer
För att du snabbt skall kunna komma in i rollen ser vi att du har en relevant utbildning, eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, samt har arbetat flera år som kock. Därutöver ser vi att du har ett genuint intresse för mat och är van att planera din dag.

För att du skall trivas ser vi att du har en vana av att växla mellan olika arbetsuppgifter och roller. Har du dessutom vana av att sköta kassasystem och erfarenhet av att bemöta lunchgäster, kommer du ha goda förutsättningar för att bidra och trivas hos oss.

Personliga egenskaper och inställning är viktigast av allt för den här rekryteringen. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till flygplatsens gäster.

Eftersom vi har mycket trafik från andra länder är kunskaper i engelska ett krav.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och kräver att du har körkort (klass B) och tillgång till egen bil.

Tjänsten är föremål för registerkontroll enligt Säkerhetsskyddsförordningen § 14, du måste därför vara svensk medborgare.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt
rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel
054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

VD-koordinator

VD-sekreterare
Läs mer Dec 7
Karlstad Airport är Värmlands största flygplats och ägs av Karlstads kommun och Region Värmland. Här arbetar idag cirka 27 medarbetare. Vårt mål är att erbjuda regionen väl anpassad flygtrafik, såväl för företagen som för privatpersoner, med ett gott utbud av reguljär- och chartertrafik. Karlstad Airport är utsedd till beredskapsflygplats av regeringen, vilket betyder att vi dygnet runt, alla dagar på året håller beredskap för att kunna öppna flygplatsen för samhällsnyttig trafik.



Har du talang för att skapa ordning och reda, gillar både eget ansvar och tätt samarbete och trivs med att ha många olika kontaktytor? Då ska du söka den här tjänsten hos oss!

Beskrivning av tjänsten
Som VD-koordinator kommer du att vara ett administrativt stöd på flygplatsen och i den rollen fungera lite som spindeln i nätet.

Du kommer att ingå i ett nätverk med andra administrationsansvariga inom koncernen. I rollen kommer du fungera som en service och supportfunktion till övriga chefer och medarbetare. Du bidrar till ordning och reda, enhetlighet, effektivitet och rättssäkerhet gällande informationshanteringen.

Arbetsuppgifter


- Diarieföring och andra former av dokumenthantering såsom arkivvård.
- Hantera begäran om utlämnande av allmänna handlingar.
- Styrelseadministration, hantera tjänsteskrivelser samt sekreterare vid styrelsemöten.
- Stöd med protokollskrivning och minnesanteckningar vid interna och externa möten.
- Hantering av IT- baserade kommunikations- och samarbetsytor, exempelvis SharePoint.
- Bokningar av möten, konferenser och resor.
- Personaladministration och ekonomiadministration.
- Stötta säkerhetsskyddschefen i frågor kring informationssäkerhet och personuppgiftsbehandling 
- Stötta VD administrativt, operativt och i strategiska frågor.


Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är serviceorienterad och lösningsfokuserad samt att du arbetar proaktivt och har förmågan att självständigt prioritera samt omprioritera vid behov. Som person är du engagerad och handlingskraftig. Vi förutsätter att du håller en hög integritet, stresstålighet samt god kommunikationsförmåga.

Det viktigaste av allt är din personlighet och att du har ett gott självledarskap med en egen drivkraft att lösa uppkomna situationer. Du behöver vara prestigelös och gilla att arbeta i en snabbrörlig kontext och att hantera frågor och uppgifter av mer eller mindre komplex karaktär.

Grundläggande krav för tjänsten:

-  Akademisk utbildning inom statsvetenskap, rättskunskap eller annan relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Minst fem års arbetslivserfarenhet med minst två års erfarenhet av administrativ roll med uppgifter som huvudsakligen beskrivs ovan.
- Mycket goda kunskaper att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift.
- Mycket god datorvana och kunskaper inom främst MS Office-paketet och Sharepoint/Teams.

Befattningen är inplacerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kommer att föregå ett beslut om anställning.



Övrig information
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Verksamhetsansvarig

Flygplatschef
Läs mer Sep 13
Karlstad Airport är Värmlands största flygplats och ägs av Karlstads kommun och Region Värmland. Här arbetar idag cirka 27 medarbetare. Vårt mål är att erbjuda regionen väl anpassad flygtrafik, såväl för företagen som för privatpersoner, med ett gott utbud av reguljär- och chartertrafik. Karlstad Airport är utsedd till beredskapsflygplats av regeringen, vilket betyder att vi dygnet runt, alla dagar på året håller beredskap för att kunna öppna flygplatsen för samhällsnyttig trafik.



Beskrivning
Vill du vara en del av Karlstad Airport? Nu söker vi en Verksamhetsansvarig.

I uppdraget som verksamhetsansvarig ansvarar du för flygplatsverksamheten. Du kommer vara den som har det yttersta juridiska ansvaret för att verksamheten på flygplatsen bedrivs på ett säkert sätt. Ansvaret innefattar exempelvis att flygplatsens utformning och drift uppfyller de fastställda krav enligt gällande regelverk. Det innebär också att säkerställa att verksamheten utförs med flygsäkerheten i fokus samt att verksamheten utförs i balans mellan uppgifter och resurser och du rapporterar direkt till VD.

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsansvarig är du tillika avdelningschef och har budget-, personal- och arbetsmiljöansvar för de medarbetare som organiseras under Flygplatsavdelningen. I flygplatsavdelningen ingår en driftenhet, en teknisk enhet, flygsäkerhetskoordinator och säkerhetsansvarig. Du är en del av flygplatsens ledningsgrupp och är ansvarig mot VD gällande bolagsfrågor och respektive myndighet gällande regeluppfyllnad.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Tillsammans med ditt team leder du verksamheten utifrån uppdragsbeställningar från VD och flygplatsens styrelse.
- Du ansvarar för ledningen av flygplatsavdelningens verksamhet utifrån gällande lagstiftning och regelverk.
- Du leder och fördelar arbetet, främst via dina enhetschefer och funktionsansvariga.
- Du deltar i vårt arbete med den gröna omställningen för flyget.   

 
Kvalifikationer
Vi söker dig som har lämplig akademisk utbildning, eftergymnasial utbildning och/eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska också ha chefs- och ledarskapserfarenhet som inneburit personal-, budget och arbetsmiljöansvar.

Vi ser att du är en person som är närvarande, har god kommunikativ förmåga och är en ledare med driv och initiativkraft. Du förväntas kunna ha ett nära samarbete med övriga medarbetare och ta vara på deras kompetens. Du har hög social kompetens och en god analytisk förmåga. Du har också god administrativ förmåga, kan planera och organisera verksamheten utifrån lagstiftning samt gällande regelverk.

Vi ser att du som person och ledare är nyfiken, positiv, coachande och engagerande. Karlstad Airport tillämpar tillitsbaserad styrning och ledning där tillit, lärande och tydlighet är grundstenar. Du förser medarbetare med de förutsättningar som krävs för att effektivt nå flygplatsens gemensamma mål.

Du behöver kunna uttrycka dig flytande i svenska och engelska i tal och skrift samt ha körkort B.

Övrig information
Som verksamhetsansvarig kommer du behöva bli godkänd av Transportstyrelsen gällande tillstånd att driva flygplats.

Tjänsten som verksamhetsansvarig är säkerhetsklassad, så blir du aktuell för tjänsten kommer en säkerhetsprövning att genomföras innan anställning. 

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Fordonsmekaniker

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Mar 24
Karlstad Airport är Värmlands största flygplats och ägs av Karlstads kommun och Region Värmland. Här arbetar idag 27 medarbetare. Vårt mål är att erbjuda regionen väl anpassad passagerartrafik, såväl för företagen som för privatpersoner, med ett gott utbud av reguljär- och chartertrafik. Karlstad Airport utsedd till beredskapsflygplats av regeringen, vilket betyder att vi dygnet runt, alla dagar på året håller beredskap för att kunna öppna flygplatsen för samhällsnyttig trafik. Svensk luftambulans har sin tekniska bas hos oss. Vill du vara med på vår resa och förverkliga vår vision mot ”ett bättre liv i Solstaden”?



Beskrivning
Vill du vara en del av Karlstad Airport? Nu söker vi en Fordonsmekaniker.

I rollen som fordonsmekaniker är du delaktig i planeringen av underhållet på våra fordon och utrustningar. Visst förebyggande underhåll, såsom service genomför du själv, men också avhjälpande underhåll i form av reparationer. Du följer upp och dokumenterar utfört arbete. Som fordonsmekaniker ingår du i flygplatsens tekniska enhet som ansvarar för flygplatsens underhåll av bland annat fordon, fastigheter och teknisk utrustning. 

Vi söker en person med en gedigen yrkeserfarenhet som kommer att ta sig an uppdraget som fordonsmekaniker med fullt engagemang. Då de flesta av våra fordon och aggregat är speciellt anpassande för flygplats behöver du ha ett stort tekniskt intresse och en förståelse för hur tekniska system hänger ihop.


Den tekniska enheten stödjer flygplatsens driftenhet med operativt arbete under kortare perioder. Vilket kan vara vid charter med lastning/lossning av flygplan eller att framföra snöröjningsfordon under snöfall. Då arbetet kan innebära tunga lyft söker vi dig som är i god fysisk form. För att kunna vara behjälplig i det operativa arbetet kan oregelbundna arbetstider förekomma.

Vi lägger stor vikt vid din förmåga att se helheten och växla mellan olika arbetsmoment, både självständigt och i grupp. Vi ser också att du är självgående och ansvarstagande i ditt arbete. Du tycker om att arbeta mot uppsatta mål, du är punktlig, noggrann och har god social kompetens. Vi arbetar för en jämn könsfördelning och ser gärna kvinnliga sökande till tjänsten.

Arbetsuppgifter
- Planera, genomföra och dokumentera förebyggande underhåll av fordon och aggregat.
- Felsöka och utföra reparationer av fordon och aggregat.
- Utföra kontroller av fordon, utrustning och infrastruktur.
- Inventera, dokumentera och beställa reservdelar och kemikalier.
- Vid behov bistå driftenheten med operativa uppgifter, såsom snöröjning och lastning/lossning av flygplan.

Kvalifikationer
Krav:

- Fordonsteknisk utbildning eller annan bakgrund som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- Erfarenhet av verkstadsarbete som fordonsmekaniker
- Körkortsbehörighet C
- God vana av att använda dator samt liknande digitala hjälpmedel
- Vana av att läsa instruktioner och ta till dig skriftlig information
- Språkkunskaper i engelska

Meriterande:

- Erfarenhet av underhålls – och reparationsarbete på tunga fordon
- Truckkort
- Maskinförarvana


Övrigt
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Innan anställning kommer hälsokontroll utföras och tjänsten kräver godkänt styrke-, stress-, och konditionstest för flygplatsbrandmän/-kvinnor. Tjänsten är föremål för registerkontroll enligt Säkerhetsskyddsförordningen § 14 samt drogtest. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Ansök nu

VD-koordinator till Karlstad Airport

VD-sekreterare
Läs mer Nov 18
Karlstad Airport är Värmlands största flygplats och ägs av Karlstads kommun och Region Värmland. Här arbetar idag 27 medarbetare. Vårt mål är att erbjuda regionen väl anpassad passagerartrafik, såväl för företagen som för privatpersoner, med ett gott utbud av reguljär- och chartertrafik. Karlstad Airport utsedd till beredskapsflygplats av regeringen, vilket betyder att vi dygnet runt, alla dagar på året håller beredskap för att kunna öppna flygplatsen för samhällsnyttig trafik. Svensk luftambulans har sin tekniska bas hos oss. Vill du vara med på vår resa och förverkliga vår vision mot ”ett bättre liv i Solstaden”?



Har du talang för att skapa ordning och reda, gillar både eget ansvar och tätt samarbete och trivs med att ha många olika kontaktytor? Då ska du söka den här tjänsten hos oss!

Beskrivning
Som VD-koordinator kommer du att vara ett administrativt stöd på flygplatsen och i den rollen fungera lite som spindeln i nätet.

Du kommer att ingå i ett nätverk med andra administrationsansvariga inom koncernen. I rollen kommer du att fungera som en service och supportfunktion till övriga chefer och medarbetare. Du bidrar till ordning och reda, enhetlighet, effektivitet och rättssäkerhet gällande informationshanteringen.

Arbetsuppgifter
- Diarieföring och andra former av dokumenthantering.
- Styrelseadministration.
- Hantering av IT-baserade kommunikations- och samarbetsytor, exempelvis SharePoint
- Bokningar av möten, konferenser och resor.
- Genomföra beställningar och inköp.
- Personaladministration och ekonomiadministration.
- Stöd med protokollskrivning och minnesanteckningar vid interna och externa möten.
- Hantera tjänsteskrivelser som sammanfattar underlag för styrelsebeslut.
- Stötta VD administrativt.

Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är serviceorienterad och lösningsfokuserad samt att du arbetar proaktivt och har förmågan att självständigt prioritera samt omprioritera vid behov. Som person är du engagerad och handlingskraftig. Vi förutsätter att du håller en hög integritet, stresstålighet samt god kommunikationsförmåga.

Det viktigaste av allt är din personlighet och att du har ett gott självledarskap med en egen drivkraft att lösa uppkomna situationer. Du behöver vara prestigelös och gilla att arbeta i en snabbrörlig kontext och att hantera frågor och uppgifter av mer eller mindre komplex karaktär.

Grundläggande krav för tjänsten:

- Akademisk utbildning inom statsvetenskap, rättskunskap eller annan relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Minst två års arbetslivserfarenhet med minst ett års erfarenhet av administrativ roll med uppgifter som huvudsakligen beskrivs ovan.
- Mycket goda kunskaper att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift samt hög läsförståelse.
- Mycket god datorvana och kunskaper inom främst MS Office-paketet och Sharepoint/Teams.

Befattningen är inplacerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kommer att föregå ett beslut om anställning.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu