Karlstad: Ekonomichef till Inission

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomichef till Inission i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Heltid

Är du en erfaren ekonom och drömmer du om att vara en nyckelspelare i en organisation som sätter innovation och hållbarhet i fokus?
Inission, en ledande leverantör av elektronik- och mekaniktillverkning, söker nu en Ekonomichef till sitt huvudkontor i Karlstad.Inission är mer än bara en arbetsplats; de är en drivkraft för innovation och utveckling inom elektronik- och mekaniktillverkning. Deras framgång bygger på hög kvalitet, anpassningsförmåga och ett engagemang för hållbarhet i allt de gör.
Om tjänsten
Affärsområdet Inission EMS erbjuder tjänster inom elektronik och mekanik som täcker hela produktens livscykel. Antalet medarbetare uppgår till drygt 700 och under 2023 låg omsättningen på cirka 1,7 miljarder kronor. Affärsområdet har nio produktionsenheter i Sverige, Finland, Norge och Estland.
Som Ekonomichef inom Inission EMS kommer du att spela en central roll i att driva verksamhetens utveckling och framgång. Du har en del i affärsområdets ledningsgrupp, rapporterar direkt till affärsområdeschefen och din arbetsplats kommer att vara vid huvudkontoret i Karlstad. I denna strategiskt viktiga roll arbetar du nära både ledning och dotterbolag för att säkerställa långsiktig lönsamhet och effektiva administrativa strukturer.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat attinkludera:
Utveckla affärsområdets controllerfunktion.
Stötta ekonomichefer ute i verksamheterna.
Ansvara för redovisningens upplägg.
Hålla sammanhela affärsområdets budgetprocess inklusive principer för interndebitering etc.
Upprätta periodrapporter.
Upprätta dokument tillhörande årsbokslut, såsom årstämmoprotokoll o.d. för bolagen inom affärsområdet.
Följa upp bolagen på legala administrativa rutiner såsom moms- och skatteredovisning.

Om dig
Vi söker dig som är redo att ta nästa steg i din karriär och bli en nyckelperson i Inissions fortsatta tillväxtresa. Du är en erfaren ekonom med gedigen bakgrund inom redovisning och controlling, gärna med några år på byrå. Du har stor kunskap inom ekonomistyrning och är bekväm med att gräva djupt i siffror.
Du kommer att arbeta nära ledningsgruppen och vara en viktig kugge i att utveckla deras controllingfunktion. Din förmåga att analysera affärer och identifiera lönsamhet är avgörande. Förståelse för lagerstyrning och förmågan att konsolidera siffror från olika bolag och valutor är en fördel om du är bekant med.
Som ledare för de ekonomiansvariga i verksamheten förväntas du ha ett coachande och utbildande sätt. Vi tänker därför att du beskrivs som en positiv person, som trivs med att lyckas tillsammans med andra och har en stark kommunikationsförmåga.
Om du gillar utmaningar och vill vill vara med och påverka Inissions resa framåt så kan detta vara rätt möjlighet för dig. Då ser vi fram emot din ansökan!
Om Inission
Inission är mer än bara en arbetsplats; de är en drivkraft för innovation och utveckling inom elektronik- och mekaniktillverkning. Som en ledande totalleverantör strävar de efter att erbjuda deras kunder kompletta lösningar som täcker hela produktlivscykeln – från idé till färdig produkt och vidare till eftermarknadsservice. Deras framgång bygger på hög kvalitet, anpassningsförmåga och ett engagemang för hållbarhet i allt de gör.
Inission är noterat på OMX Nasdaq First North och deras verksamhet är fördelad över flera produktionsenheter i Norden, Sydeuropa och Afrika, vilket gör dem till en kraftfull aktör med global räckvidd. Genom att kombinera innovativ teknik med flexibel produktion och effektiva logistiktjänster erbjuder de sina kunder konkurrenskraftiga lösningar som maximerar produktens värde och ekonomi över tid.
Hos Inission arbetar de enligt deras kärnvärderingar – Attityd, Flexibilitet, Precision och Förtroende – som inte bara speglar deras kultur utan även guidar dem i deras dagliga arbete och beslutsfattande. De representerar en gemensam grund som alla Inission-medlemmar står upp för och agerar utifrån.
Att arbeta hos Inission innebär att du blir en del av en framåtblickande organisation där du får möjlighet att utvecklas, bidra med dina idéer och arbeta tillsammans med engagerade kollegor för deras kunders framgång. Om du delar deras värderingar och är passionerad för att skapa lösningar som gör skillnad, varmt välkommen med din ansökan!
Du kan läsa mer om Inission här: https://www.inission.com/sv/om-inission/
Om processen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och placeringsort är i Karlstad.Sista ansökningsdag är 4 augusti.
För frågor om tjänsten, kontakta,Johan Cederholm på johan.cederholm@linck.se alt 072-216 04 51 eller Wilma Lindmark på Wilma.lindmark@linck.se.
Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Controller

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Controller.

Controller - Moelven Byggmodul AB

Läs mer Mar 27
Om tjänsten Vi söker en engagerad och erfaren Controller med fokus på systemstödsutveckling, förbättringsarbete och proaktiv controlling till vårt härliga team. Som Controller hos oss kommer du att spela en central roll i att exempelvis stötta organisationen med olika typer av analyser, utveckla och förbättra vår analysförmåga samt utföra traditionella ekonomiuppgifter som budgetarbete, prognos, bokslut, avstämningar och likviditetsstyrning.
Du kommer att samarbeta nära ledningsgruppen och ekonomichefen för att ta fram och utveckla bättre beslutsunderlag men också stötta våra fabrikschefer, projektchefer och försäljningsorganisation i deras arbete med att nå ekonomiska mål.
Vi värdesätter en person som förstår historiken och vår resa samtidigt som du också kan bidra med nya idéer och tankar på hur vi kan bli ännu bättre framåt. Du är en person som drivs av att varje dag utveckla både dig själv och verksamheten, vilket du visat prov på i tidigare roller.
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Analys och uppföljning av relevanta nyckeltal runtom i verksamheten.
Traditionella ekonomiuppgifter såsom budgetarbete, prognos, bokslut, avstämningar och likviditetsstyrning.
Hantering av garantier, anläggningsregister och stöd vid investeringar.
Rapportering internt och externt, med fokus på kontinuerlig utveckling och förbättring.
Tillsammans med ekonomichefen och övriga ekonomiavdelningen hantera frågor från olika delar av organisationen.

Du kommer till ett glatt och hjälpsamt team där vi har ett nära samarbete på avdelningen men även med övriga avdelningar i företaget. Vi är i en spännande och hållbar bransch och du har stora möjligheter att vara med och påverka och bidra till att vi gör ännu bättre saker framåt.
Hos oss på Moelven Byggmodul arbetar vi både med aktivt medarbetarskap och aktivt ledarskap.
Din placering är i Karlstad eller Värmlandsbro. Du kommer också frekvent besöka våra fabriker i Torsby och Kil då vi vill att du jobbar verksamhetsnära.
Om dig
För att bli framgångsrik i tjänsten så har du mycket god kommunikationsförmåga, du är en analytisk person som har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Med din nyfikenhet till Moelven, branschen och dina kollegor skapar du en positiv känsla runt dig och du inspirerar när du vågar tänka nytt och annorlunda.
Du jobbar proaktivt och drivs av förbättringsarbete vilket gör att du bidrar till att skapa ännu bättre förutsättningar för dina kollegor att leverera på aktuella och framtida mål.
Du behöver ha med dig
Flerårig erfarenhet av arbete i liknande roll (minst 5 år)
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt tillskansat genom erfarenhet
Erfarenhet av ERP-system, Visma är särskilt meriterande
God kunskap i Excel
B-körkort
Svenska – obehindrat i tal och skrift

Det är meriterande om du har
Goda kunskaper i system som Power BI eller Qlikview
Erfarenhet av digitaliseringresa eller förändringsresa i en organisation
Jobbat med koncernrapportering

Om oss
Moelven är en av Skandinaviens ledande leverantörer av byggprodukter och tillhörande tjänster. Koncernen består av 33 produktionsbolag fördelat på 41 produktionsenheter i Norge och Sverige. Moelven har även ett större antal kontor inom marknad, försäljning, service och montering, 3 300 anställda och en årsomsättning på 11,7 miljarder NOK.
Moelven ByggModul AB är en del av Moelven koncernen. Med koncernens samlade kunskap och resurser i ryggen, går vi i spetsen för utvecklingen av industriframställda byggmoduler i trä. Med tre produktionsenheter, en omsättning på drygt 1 650 miljoner SEK och 500 anställda erbjuder vi en spännande framtid med goda utvecklingsmöjligheter. Våra produktionsenheter finns i Kil, Torsby och Säffle samt kontorsenheter i Stockholm, Karlstad och Sandsjöfors.
Moelven jobbar aktivt med medarbetarskap, hållbarhet, skaparkraft och konkurrenskraft i hela organisationen och är en lärande organisation som främjar personlig utveckling.Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Testhuset arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på 076 307 10 29 eller Elin Skau på 073 529 69 67. Du är varmt välkommen in med din ansökan senast söndag 14 april.

Ansök nu

Ekonom/Controller till Lecabgruppen

Läs mer Jul 4
Lecabgruppen AB är ett värmländskt familjeföretag med höga ambitioner bestående av fyra affärsben: Lecab Bil, Lecab Lastbilar, Lecab Fastigheter och Lecab Fritid. Vi kan stoltsera med stora och supermoderna anläggningar för både personbilar och lastbilar. Lecabgruppen består av totalt 23 bolag med ca 290 medarbetare och omsätter ca 2 Mdkr. Läs mer om oss på lecab.se

Om tjänsten
Vi söker en engagerad och noggrann ekonom/controller som vill vara med och bidra till vår fortsatta tillväxt. Vi är ett dynamiskt bolag där det alltid är nya saker på gång. Tjänsten innebär ett särskilt fokus på affären inom finans, fastighet och fritidsfordon.

Som ekonom/controller hos oss kommer du att ansvara för redovisningen och processer för våra bolag inom finans, fastighet och fritidsfordon. Du kommer att upprätta bokslut och årsredovisningar, arbeta med analys och investeringsprojekt samt utveckla rutiner och processer inom dessa områden. Du kommer också att stötta vid ekonomiska beslutsprocesser och ansvara för projektuppföljning inom fastighetssidan, inklusive fastighetstaxering, momsfrågor och hyressättningar. Du kommer att vara delaktig i budget- och prognosarbete samt ekonomisk uppföljning och rapportering.
Vi värdesätter din förmåga att tänka utanför boxen och din vilja att utveckla affärer och processer. Internt kommer du ha många olika kontaktytor och samarbetar tätt med VD, CFO samt vårt ekonomiteam.

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant akademisk utbildning inom ekonomi och flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av finansaffärer och belåning är meriterande, liksom god kunskap om fastighetsförvaltning och projektuppföljning. Du bör ha mycket goda kunskaper i Excel och andra relevanta ekonomisystem, samt vara trygg med att tillämpa K3-regelverket.

Personliga egenskaper
Du är analytisk, noggrann och strukturerad, och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö. Du är van vid att hantera flera projekt samtidigt, är självgående och har god samarbetsförmåga. Du är van vid att arbeta mot uppsatta mål och deadlines, är pragmatisk och kan hitta lösningar samt är trygg med att arbeta i nya system.

Vi erbjuder
En spännande och utvecklande roll i en växande koncern där du har möjlighet att påverka och bidra till vår framtida utveckling. Du kommer att arbeta i en trevlig arbetsmiljö med kompetenta och engagerade kollegor.

Övrigt

• Anställningsform: Tillsvidareanställning

• Omfattning: Heltid

• Tillträde: Så snart som möjligt

Ansökan och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Lecab med Qtym. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Graflund på sofia.graflund@qtym.se alt 070-423 34 23. Din ansökan vill vi ha senast den 4 augusti 2024. Vi kommer att hantera ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande, ber vi dig skicka in din ansökan digitalt i systemet och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker via ansökningsknappen.

Ansök nu

Ekonom till ShortLink!

Läs mer Apr 26
Har du ett stort intresse av ekonomi och trivs när du får arbeta administrativt? Är du initiativtagande och noggrann i ditt arbete samt trivs med frihet under ansvar? Välkommen med din ansökan till ShortLink! Här välkomnas du in i en inspirerande och utvecklande miljö hos en ledande aktör inom utvecklingen av lågenergiteknik för trådlös kommunikation och portabla produkter. 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med ShortLink en Ekonom. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos ShortLink. Anställningens omfattning kan variera mellan 75-100% baserat på önskemål och överenskommelse. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till rebecka.permestam@pn.se 

Arbetsuppgifter
Som ekonom hos ShortLink kommer du arbeta i en bred roll där du blir delaktig i det dagliga ekonomiarbetet. Arbetet innebär huvudsakligen:  

• Löpande bokföring inklusive projektredovisning
• Vara delaktig i månadsbokslut 
• Utföra löpande betalningar och hantera fakturering samt resultatföring
• Arbeta löpande med övrig kontorsadministration som att hantera frakter, post och inköp

Vi söker dig som:

• Har utbildning på högskole- eller universitetsnivå inom ekonomi
• Har flera års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter inom ekonomihantering 
• Är kommunikativ på både svenska och engelska då båda språken används i arbetet

Meriterande till tjänsten

• Erfarenhet av att arbeta i Visma
• Bekant med ledningssystem ISO 9001
• Tidigare erfarenhet av att hantera frakter, import- och exportdeklarationer samt tulldeklarationer

Vi tror även att dina personliga egenskaper kommer vara avgörande i hur väl du kommer trivas i rollen hos ShortLink. Du är en strukturerad person som vet hur viktigt det är att vara noggrann och planera för att möta deadlines. Vidare är du initiativ- och ansvarstagande samt besitter en god förmåga till att driva ditt arbete framåt.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Enligt överenskommelse 
STAD: Karlstad
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Rebecka Permestam

#shortlink #ekonomi #elektronik 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Ekonom/controller

Läs mer Maj 3
Beskrivning
Vi söker en ekonom/controller till vårt ekonomteam på staben för de tekniska förvaltningarna.

Här har ekonomerna ett nära samarbete med varandra och jobbar också tillsammans med verksamhetscontrollrar och HR-specialister. Som ekonom deltar du i arbetet med att förvalta och utveckla en växande kommun. Organisationen är just nu i en fas med flera översyner och utredningar för att bättre svara upp mot nya behov i en växande stad med ändrade förutsättningar från omvärlden. Ett spännande uppdrag - vill du vara med?

Vi arbetar i ett aktivitetsbaserat kontor i Samhällsbyggnadshuset i Inre hamn. 



Arbetsuppgifter
I rollen som ekonom ger du ett kvalificerat och ändamålsenligt stöd till de ekonomiansvariga inom de tekniska förvaltningarna. Du ansvarar för ekonomistödet till några uttalade verksamheter där relationsbygget med chefer och handläggare är viktigt. I arbetsuppgifterna ingår budget och prognos, uppföljning och analys, viss redovisning samt internkontroll. Anläggningsredovisning är en viktig del av arbetet då teknik- och fastighetsförvaltningen bygger och förvaltar den största delen av kommunens tillgångar. Som ekonom stödjer du även verksamheterna i aktuella ekonomiska frågor, kalkylering och utredningar. Du bidrar också genom att utbilda chefer och handläggare inom området. Vårt mål är att ekonomistödet till verksamheterna ska upplevas som nära och relevant.  



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom företagsekonomi. Du har erfarenhet av att arbeta med stöd till chefer i ekonomifrågor och en god kunskap om internredovisning. Du uppskattar och har lätt för att ha kontakt med många människor i din yrkesroll. Du kan uttrycka dig i tal och skrift och kan på ett enkelt, pedagogiskt sätt beskriva ekonomiska sammanhang. Du kan arbeta självständigt, ta egna initiativ, prioritera bland uppgifterna och hålla deadlines. Det är viktigt för oss att du har lätt för att samarbeta, skapa tillit och bidra till ett gott samarbetsklimat. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen behöver du ha lätt för att förstå sammanhang, vara flexibel för variationen i arbetet och gilla att hålla god ordning. Erfarenhet från offentlig verksamhet och/eller teknisk verksamhet är meriterande. 

Är du den vi söker? Varmt välkommen med din ansökan! 

Om Karlstads kommun

De tre tekniska förvaltningarna består av miljöförvaltningen, stadsbyggnadsförvaltningen samt teknik- och fastighetsförvaltningen och har gemensamt cirka 700 medarbetare. Vi planerar, bygger och sköter Karlstad och ser till att staden växer och utvecklas på ett hållbart och klimatsmart sätt. Tillsammans strävar vi efter att skapa en trygg och vacker miljö för Karlstadsborna att trivas i.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Linck i Karlstad AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Linck i Karlstad AB .

Inköpschef till Sigma

Inköpare
Läs mer Jul 4
Om tjänstenSom operativ inköpschef hos Sigma kommer du ha en central roll. Arbetsuppgifterna innefattar att hantera avtal, granska ritningsunderlag och göra förfrågningar till leverantörer inom områden som automation, konstruktion samt material.Du kommer att samarbeta nära våra internationella leverantörer och behöver därför ha goda språkkunskaper samt förmåga att navigera i olika kulturella affärsmiljöer, med erfarenhet av internationell logistik.Rollen kräver en hög grad av mångsidighet samt förmågan att bygga goda och långa relationer med leverantörer.Meriterande om du har erfarenhet av automation och programmering samt affärssystemen Visma.net ochVisma PM/Severa.
Om digVi söker dig som är driven, affärsmässig och har ett stort tekniskt intresse. Som personär du initiativtagande,noggrann ochstrukturerad.För att lyckas i rollen bör du ha förmågan att förstå ritningsunderlag och kopplingsscheman, samt trivas med att arbeta i en internationell miljö. Vi värdesätter tidigare erfarenhet från arbete med både inköp och eftermarknad samt en vana att vara flexibel och anpassningsbar. I rollenkommer du även hantera enklare reklamationer, vilket kräver god struktur.Vi uppskattar dinförmågan attsammarbeta och spridaenergi.
OmSigma Engineering AB
Sigma Engineering AB är en global marknadsledare inom återvinning av etsvätskor, med en unik produktportfölj och patenterade system som är erkända världen över för sin kvalitet och innovation. Sigma Service AB, ett dotterbolag till Sigma Engineering AB, är i framkant när det gäller att utveckla, sälja och underhålla dessa system, med mer än 40 års erfarenhet och över 100 installationer världen över.
Sigmas huvudkontor ligger i Karlstad, där de har en verkstad för utveckling och tillverkning, vilket sätter dem en unik position att erbjuda kundanpassade lösningar. De har korta beslutsvägar och som VD får du stor möjlighet att påverka och forma företagets framtid. De erbjuder en internationell arbetsmiljö med engagerade kollegor och ledare som stöttar och utmanar dig att utvecklas och ta bolaget till nästa nivå.
Läs mer om bolaget här: https://www.sigma-mecer.com/Om Processen
Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Johan Cederholm på johan.cederholm@linck.se alternativt Wilma Lindmark, wilma.lindmark@linck.se
Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är Karlstad. Sista ansökningsdag är 11 augusti. Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Key Account Sales till Voestalpine

Inköpare
Läs mer Jul 2
Vårt mål är att vara #1 som aktör på vår marknad - vill du vara med och ta oss dit?
Vi är stolta över vårt företag och jobbar med starkt personligt engagemang för att tillsammans nå våra mål. Vi erbjuder dig ett utmanande arbete på en global marknad med goda utvecklingsmöjligheter inom en internationellt framgångsrik koncern.Om tjänstenArbetsuppgifterna innebär försäljningsansvar för specifika kunder och marknader globalt. Du kommer ha dagliga kundkontakter, antingen direkt eller via systerbolag och samarbetspartners, där du hanterar förfrågningar, skriver offerter och genomför efterföljande förhandlingar. Andra typiska arbetsuppgifter inkluderar orderplanering, prognoshantering och reklamationshantering.
Tjänsten kräver nära samarbete med andra funktioner inom företaget vid vår produktionsanläggning i Munkfors, samt visst samarbete med moderbolaget i Österrike. Tjänsten innebär också en del internationella resor.
Om digVi söker dig som är en utpräglad lagspelare och en skicklig relationsbyggare med starkt kundfokus. Du motiveras av affärsutveckling och problemlösning i en internationell miljö. Vi ser gärna att du är i början av din karriär och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är skicklig på att planera och organisera ditt arbete effektivt och har lätt för att samarbeta tvärfunktionellt inom företaget.
Kvalifikationer:
Erfarenhet av teknisk försäljning från industrin och/eller kundservice är meriterande.
Utbildningsbakgrund inom teknik eller ekonomi.
Goda kunskaper i engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Goda kunskaper i MS Office (Word, Excel och PowerPoint).
Noggrannhet och god kommunikationsförmåga.
Beredd att ta över ansvar successivt.

Om VoestalpinePrecision Strip
Voestalpine Precision Strip AB beläget i Munkfors, Värmland och har ca 290 medarbetare varav 9 sitter i Karlstad. Tillsammans för vi vidare och utvecklar en 350 år lång industriell tradition av järn- och stålbearbetning. Under senaste budgetåret 2023/2024 omsatte vi ca 600 miljoner SEK. Voestalpine Precision Strip AB är en av världens ledande tillverkare av kallvalsat precisionsbandstål. Stål från Munkfors har kvaliteter som efterfrågas över hela världen ochidag är vien erkänd aktör på de flesta industriella marknader.
Voestalpine-koncernen är ett stålbaserad teknik- och tjänsteföretag med drygt 52 000 medarbetare som finns representerat över hela världen, med över 500 bolag i mer än 50 länder på fem kontinenter. Koncernen finns noterad på börsen i Wien sedan 1995. Med sina högkvalitativa produkter är koncernen en av ledande partners inom fordons- och konsumentvaruindustrin i Europa men också leverantör till olje- och gasindustrin i hela världen. voestalpine-koncernen är världsledande inom tillverkningsindustrin beträffande specialräls, verktygsstål och specialsektioner.
Om processen
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sebastian Ullström på sebastian.ullström@linck.seeller Wilma Lindmark på Wilma.lindmark@linck.se
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med anställningsort Karlstad.

Ansök nu

Ekonomichef till Tamtron

Koncerncontroller
Läs mer Jul 2
Är du Tamtrons nya ekonomichef?
Tamtron söker engagerad ekonomichef som vill vara med och driva företagets tillväxt och utveckling.
Om dig
Vi söker dig med några års erfarenhet inom ekonomi, gärna från revision eller som ekonomi- eller redovisningsansvarig, antingen som konsult eller inom ett mindre till medelstort företag. Det är önskvärt om du har erfarenhet av och förståelse för digitaliseringsprocesser inom ekonomiområdet.
Vi värdesätter egenskaper som ödmjukhet, prestigelöshet och god kommunikationsförmåga. Du bör kunna arbeta självständigt, visa initiativförmåga och vara skicklig på problemlösning. Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. I urvalet kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.
Om tjänsten
Som Ekonomichef på Tamtron kommer du att spela en avgörande roll i företagets fortsatta tillväxt och utveckling. I denna nyckelposition kommer du att ansvara för att leda och utveckla företagets ekonomifunktioner samt vara en strategisk partner till ledningsgruppen.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Framtagande av månadsrapporter och ekonomiska analyser.
Översyn och kontroll av marginaler, prislistor och rabattsatser.
Löpande bokföring, bokslut, momsredovisning samt lönehantering.

I rollen som Ekonomichef förväntas du bidra med insikter och rådgivning i ekonomiska frågor för att underlätta välgrundade beslutsprocesser. Du kommer att ingå i ledningsgruppen där du regelbundet presenterar och förklarar ekonomiska resultat. En viktig del av ditt arbete blir att upprätthålla god ordning inför revisioner och att säkerställa en korrekt och effektiv finansiell rapportering till koncernmodern i Finland. I rollen har du personalansvar.
Om Tamtron
Tamtron är ett ledande företag inom avancerade, noggranna och innovativa vägningslösningar samt moderna molnbaserade informationssystem, anpassade för flera olika industribranscher. Företaget har ett av de största produktutbuden på marknaden och är känt för sina pålitliga, noggranna och robusta vågar. Tamtrons fokus ligger på kundservice och teknisk kompetens, med målet att förenkla och effektivisera sina kunders arbete inom områden som masstransporter, återvinning, skogsbruk, hamnarbete, logistik och process- samt tillverkningsindustri.
Tamtrons produkter kännetecknas av hög kvalitet och användarvänlighet. De erbjuder en rad olika vägningslösningar, som fordonsvågar, kranvågar och vågar för gaffeltruckar, alla kända för sin pålitlighet och noggrannhet. Företagets produkter används globalt inom många olika industrier och har ISO 9001:2015 kvalitetscertifiering.
Tamtronkoncernen omsätter 54 miljoner euro och har cirka 300 anställda. Huvudkontoret är beläget i Finland, med dotterbolag i bland annat Sverige, Polen, Tyskland, Tjeckien, Slovakien, Danmark och Norge. Företaget är också representerat i över 50 länder genom auktoriserade distributörer.
Om processen
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Johan Cederholm på johan.cederholm@linck.se eller Wilma Lindmark på wilma.lindmark@linck.se.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med anställningsort i Karlstad. Sista ansökningsdag är den 11:eaugusti.
Välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Business Unit Manager till WiseGate

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Feb 23
Är du den som kommer att leda WiseGates expansion i Karlstad och bidra till deras kunders framgång?

Nu söker vi en Business Unit Manager som ska vara med och etablera WiseGate i Karlstad. Om du har passionen och erfarenheten vi söker så är du varmt välkommen att skicka in en ansökan!

Om tjänsten

I rollen som Business Unit Manager hos WiseGate blir du en nyckelspelare i deras expansionsresa. Du kommer inte bara att representera WiseGates expertis och värden utan också vara delaktig i att bygga upp deras närvaro i Karlstad. Ditt huvuduppdrag blir att driva och hantera leverans av tekniska projekt , där uppdrag varierar beroende på teamets unika erfarenhet. Utöver detta så kommer du att vara drivande i införsäljning av nya uppdrag och i rekrytering av nya konsulter.

Detta innebär:

- Att leda och genomföra tekniska projekt med ett affärsmässigt fokus.

- Att coacha och utveckla team för att säkerställa projektens framgång.

- Att aktivt bidra till uppbyggnaden av WiseGates kontor i Karlstad.

- Rekrytering av nya medarbetare.

Om dig

Du är en erfaren ingenjör med flera års konsulterfarenhet, helst inom processindustrin eller energisektorn. Dina ledaregenskaper har du visat genom framgångsrika projekt och team du lett och utvecklat. Du är en person som tar initiativ och driver både affärer och projekt framåt, med en stark förmåga att etablera och upprätthålla långsiktiga kundrelationer.

Vidare tror vi att du kännetecknas av:

- En utpräglad förmåga att kommunicera och fungera som en förebild.

- Ett självständigt arbetssätt med starkt driv och initiativförmåga.

- God teknisk förståelse.

- Entreprenörskap och en motivation att skapa en positiv arbetsmiljö.

Vi tänker att du kanske sitter i en roll som konsult idag men saknar att få utlopp för ditt driv och dina idéer. Om du lockas av större möjlighet att vara med och påverka arbetssätt, kultur och affär så tror vi att detta kan vara rätt roll för dig!

Om företaget

WiseGate är ett väletablerat kunskapsföretag som genom kvalificerade konsulttjänster och strategisk rådgivning hjälper företag att utvecklas och nå nya höjder.

De är ett kunskapsföretag som hjälper sina kunder att utveckla sin verksamhet genom att tillhandahålla kvalificerade konsulttjänster, strategisk och tekniskt rådgivning samt helhetslösningar. Med medarbetarnas samlade erfarenhet från olika branscher tillför de den kunskap som behövs för att skapa sina kunders framgång.

På WiseGate så värdesätts kunskap, innovation och framåtanda och de strävar efter att skapa miljöer där kontinuerlig lärande och förbättring står i centrum.

Om processen

Har du några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Sebastian Ullström på sebastian.ullstrom@linck.se alternativt Johan Cederholm på johan.cederholm@linck.se. Anställningen är på heltid och anställningsort är Karlstad.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Marknadskommunikatör till Northcom

Grafisk formgivare
Läs mer Jul 2
Är du en kreativ marknadskommunikatör med ett härligt driv?
Om dig
Northcom söker nu en teknikintresserad och kreativ marknadskommunikatör.
För att lyckas i rollen har du goda kunskaper inom webb och sociala medier, samt ett intresse för tekniktrender och en vilja att utvecklas inom det området. Vi ser gärna att du trivs med att producera innehåll och har förmågan att förstå behoven hos Northcoms målgrupper och intressenter. Du är en skicklig kommunikatör och gillar att arbeta i ett högt tempo tillsammans med dina kollegor.
Goda kunskaper i SEO, sociala medier och e-postmarknadsföring är meriterande, liksom relevant utbildning inom marknadsföring eller kommunikation.
Förmågan att samarbeta är mycket viktig för att lyckas i tjänsten. I urvalet kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.
Om tjänsten
Tjänsten som marknadskommunikatör innebär att underhålla och uppdatera befintliga webbsidor med text och nyheter samt föreslå förbättringar för att ytterligare utveckla sidorna. Du kommer även att ansvara för och hantera sociala kanaler som Instagram, Facebook och LinkedIn. En viktig del av arbetet är e-marknadsföring till kunder, inklusive e-utskick och vid förekommande fall Google Ads. SEO-arbete, analys och uppföljning av digitala aktiviteter är även önskvärda kunskaper för rollen.
Utöver ovanstående kommer du att delta i planering och organisering av mässor tillsammans med sälj-, marknads- och produktavdelningen. Detta inkluderar framtagande av material och underlag för mässdeltagande, samt vid behov besöka och delta i mässor.
Erfarenhet av fotografering och bildredigering är meriterande för tjänsten.
Om Northcom
Northcom grundades 1967 och har sedan dess utvecklats till att bygga komplexa digitala kommunikationslösningar inom Tetra, DMR, IP/LTE och integrerade lösningar. De är även en betydande aktör inom trådlös kommunikation via 4G/5G och mobila routrar.
Northcom har ett nära samarbete med kunder inom Public Safety, Försvarsmakten, tung industri, flygplatser, säkerhetsföretag, kollektivtrafik och många fler. Kunder med unika behov som alla kräver stabil och säker kommunikation i det dagliga arbetet.
Så om du vill vara en del av ett företag som stöttar vardagshjältarna med livsavgörande produkter, då är Northcom rätt plats för dig. Ansök nu och ta chansen att vara med och skapa ett tryggare samhälle genom innovativa kommunikationslösningar.
Om processen
Har du frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta Wilma Lindmark på wilma.lindmark@linck.se eller Johan Cederholm på johan.cederholm@linck.se.
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 12 månader med möjlighet till förlängning. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Sista ansökningsdag är den 4:eaugusti.
Placeringsort är Karlstad.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu