Karlstad: QC-specialist, Aurena Laboratories

Hitta ansökningsinfo om jobbet QC-specialist, Aurena Laboratories i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-04 // Varaktighet: Heltid

Är du en stark lagspelare som gillar att stötta och samarbeta? Motiveras du av att få arbeta i ett företag som är i ständig utveckling och som verkar på en internationell marknad med lokal förankring? Har du några års erfarenhet av QC-arbete? Stämmer detta in på dig så är du varmt välkommen till oss på Aurena!

Om tjänsten
Vi expanderar och söker nu en QC-specialist till vårt kontor i Karlstad. I din roll här hos oss får du förmånen att stötta vårt kvalitetskontrollteam som idag består av 6 kollegor. Arbetsuppgifterna kan innefatta mottagningskontroll, interna och externa dokumentationsgranskningar, frisläppning av material och produkter samt övriga QC-relaterade aktiviteter.

Du rapporterar till QC-chef. Tjänsten som QC-specialist är en tillsvidareanställning på Aurena Laboratories med start enligt överenskommelse.

I din roll som QC-specialist kommer även dina arbetsuppgifter innebära:
- Att granska och hantera batchdokumentation
- Att registrera och uppdatera materialspecifikationer i vårt system
- Att stötta QC-chefen med granskningar och uppdateringar av specifikationer och instruktioner
- Att stötta och delta i olika projekt

Tjänsten som QC-specialist är en anställning direkt på Aurena Laboratories med start enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig som har lämplig akademisk utbildning, troligtvis med inriktning inom biokemi, lab, livsmedel eller läkemedel. Du har troligtvis några års yrkeserfarenhet på området, möjligtvis inom kvalitetssäkring, kvalitetskontroll, lab eller liknande. Har du dessutom erfarenhet av medicintekniska produkter eller läkemedelsindustrin så är det meriterande. För att klara arbetet här hos har du goda kunskaper i engelska och svenska, i såväl tal som skrift.

Har du en förmåga att arbeta flexibelt och ge stöttning där det behövs? Är struktur och kvalitetstänk signifikant för dig? Trivs du dessutom med samverkan för att tillsammans uppnå önskade resultat? Då är du den vi söker!

Tycker du om ansvar, utveckling och att få möjlighet att påverka? Är du nyfiken på att lära nytt och ta dig an nya uppgifter? Då kommer du att trivas här hos oss!

Viktigt för tjänsten är:
- Kommunikativ förmåga
- Initiativförmåga
- Analytisk förmåga
- Problemlösningsförmåga

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Aurena Laboratories AB
Aurena Laboratories är ett växande svenskt privatägt företag som idag har 95 anställda. Vi utvecklar och tillverkar sprayprodukter registrerade som medicintekniska produkter och läkemedel. Huvuddelen av produkterna går på export och våra kunder är oftast internationella läkemedels- eller marknadsbolag.

Vi jobbar enligt kvalitetsledningssystemen ISO 13485 och läkemedels-GMP.

Här hos oss får du ingå i ett härligt och positivt gäng i en kreativ miljö med fina och moderna lokaler.? 

Om ansökan
Vänta inte med din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Med tanke på pågående semestrar så kommer vi att tidigast kalla till första intervju på Adecco under vecka 33-34. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta: 

Marianne Pettersson 073-684 70 45 alt marianne.pettersson@adecco.se, fram till 5 juli och därefter från 12 augusti. 
Under perioden 7 juli till 9 augusti vänligen kontakta Wilma Börjesson 073-684 82 12 via wilma.borjesson@adecco.se  

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Biokemist

Hittar inga andra jobb som Biokemist i Karlstad.

Andra jobb i Karlstad från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Adecco Sweden AB .

Produkt/verktygsdesigner, Blue Ocean Closures

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Jun 25
Vi behöver stärka vårt team med en kreativ konstruktör som brinner för innovation och hållbarhet! Varmt välkommen att söka tjänsten som produkt/verktygsdesigner med fokus på verktygskonstruktion!

Om tjänsten
Med flera pågående utvecklingsprojekt för några av världens ledande varumärken, söker vi en medarbetare till vår konstruktionsavdelning, som tillsammans med våra tekniska projektledare jobbar på ett kreativt sätt med unika produkter och verktyg. Du har ett starkt engagemang för hållbarhet i allmänhet och design/konstruktion för ökad hållbarhet i synnerhet.

Du kommer att jobba med att realisera helt nya förpackningsprodukter och får vara med om att bidra till en bättre miljö och vår vision om minskade plastföroreningar i världen. Hos oss får du vara kreativ, innovativ och ta fram nya produkter och verktyg. Du följer och ansvarar för din konstruktion från idé, via prototypserier till färdig produkt. Du kommer aktivt deltaga och validera produkterna vid vår R&D enhet. Vi erbjuder möjligheten att vara med på en utvecklingsresa och jobba fram innovativa koncept på marknaden tillsammans med världsledande industriella partners och varumärkesägare. Vi är ett ungt företag med tydliga ambitioner att växa på en global marknad. För oss är en inkluderande miljö och mångfald viktigt och vi vill att du hjälper oss att bygga vidare på detta.

Vi jobbar redan nu i en internationell miljö med engelska som huvudspråk och resor förekommer i tjänsten. Din placering blir i Karlstad.

Tjänsten som produkt/verktygsdesigner är en tillsvidareanställning på Blue Ocean Closures med start enligt överenskommelse.

Om dig
Vi tror att du har en teknisk utbildning på högskole- eller civilingenjörsnivå, gärna inom mekanisk konstruktion, produktutveckling eller verktygskonstruktion. Vidare kan du uppvisa goda kunskaper i 2D/3D CAD. Du har minst tre års arbetslivserfarenhet inom konstruktion alternativt produktutveckling eller möjligtvis maskinbearbetning. Det är också viktigt att du har god förmåga och vana av att samarbeta i projekt.

Vi tror att du är empatisk, har stor integritet, är en duktig teknisk designer och har känsla för processer och detaljer. Eftersom vi är ett litet team som vill växa är det viktigt att du kan fungera med och stärka den lilla gruppen samtidigt som du vill vara med på resan mot ett större företag.

Viktigt för tjänsten är:
- Universitets- eller högskoleexamen, maskinteknik, teknisk design, förpackningsdesign eller liknade
- Erfarenhet av CAD-verktyg, gärna SolidWorks
- Intresse av hållbar teknik och produktion
- Flytande engelska, både i tal och skrift
- Bra på att samarbeta och kommunicera
- Empati och integritet
- B-körkort

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Blue Ocean Closures AB
Blue Ocean Closures mål är att minska mängden plast i förpackningar. Det gör vi genom att utveckla och producera skruvkorkar och förslutningar i fiber som är helt biobaserade, biologiskt nedbrytbara i hav och natur och möjliga att återvinna fullt ut. Med högt materialkunnande och kostnadseffektiv produktion kan vi erbjuda varumärkesägare på en global marknad möjligheten att ersätta plastkorkar och lock med mer hållbara lösningar som minskar produkternas miljöpåverkan.

Vi vill bygga ett hållbart företag ur alla perspektiv med tydligt socialt ansvarstagande och en inkluderande arbetsmiljö. Mångfald och jämställdhet är grundläggande självklarheter i vår verksamhet. Blue Ocean Closures verkar på en global marknad och värderar högt personer med olika bakgrund i vårt team samt eftersträvar en jämn fördelning mellan kvinnor, män och annan könstillhörighet i alla delar av verksamheten.

För mer information besök https://www.blueoceanclosures.com

Om ansökan
Vänta inte med din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Intervjuer kommer docka att ske under vecka 34/35. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Marianne Pettersson, tel 073-684 70 45, marianne.pettersson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Operativ inköpare

Inköpare
Läs mer Jun 28
Har du tidigare arbetat med inköp, trivs i en roll med många kontaktytor och tycker att struktur och noggrannhet är A och O? Då har vi tjänsten för dig!

Om tjänsten
Vi söker nu efter en operativ inköpare för kunds räkning i Kristinehamn. Som operativ inköpare kommer dina arbetsuppgifter bland annat bestå av beställningar, leveransbevakningar och en aktiv dialog med leverantörer och kollegor. Därutöver innebär tjänsten dokumentation och uppföljning av leveranser. Du kommer att ha många bollar i luften och vara en spindel i nätet för en mängd olika funktioner både internt och externt. 

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängning, start i slutet av augusti eller enligt överenskommelse. 

Om dig
Vi söker dig som har arbetat med inköp tidigare. Det är meriterande om du även är utbildad inom inköp, industriell ekonomi eller liknande, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.

För att trivas i rollen behöver du vara kommunikativ, initiativtagande och serviceinriktad. Vidare bör du besitta en god datorvana och kunna kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift. Struktur, noggrannhet och samarbete är även det ledord för denna roll.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

I denna rekryteringsprocess kommer en bakgrundskontroll genomföras. Du behöver även ha svenskt medborgarskap då det är ett krav utifrån kundens säkerhetsklassning. 

Om Adecco
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. 

Om ansökan
Vi går igenom urvalet löpande så vänta inte med din ansökan! Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv och vad du kan tillföra i denna roll. Skicka in din ansökan genom att klicka på knappen "Ansök".

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder tester, videointervjuer och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Business Manager:
Wilma Börjesson, wilma.borjesson@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Inköp, Operativ Inköpare, Kristinehamn, Värmland, Adecco.

Ansök nu

Logistikkoordinator

Logistiker
Läs mer Jun 28
Är du en kommunikativ och lösningsorienterad person som vill ta nästa steg i din karriär? Tveka inte att söka denna utmanande, meriterande och spännande roll!

Kongsberg Maritime AB är en del av den globala teknologigruppen KONGSBERG, som levererar kritiska lösningar till deras kunder som arbetar inom utmanande miljöer. Deras gedigna erfarenhet med över tvåhundra år inom sjöfart, digitalisering och försvar bidrar till att de är ett innovativt och världsledande företag idag. Kongsberg Maritime har sitt huvudkontor i Norge, men just denna tjänst är placerad på Kongsberg Maritime i Kristinehamn.

Om tjänsten
Som logistikkoordinator kommer du ansvara för transporter samt transportplanering tillsammans med det sammansvetsade teamet inom skeppning. Du har tät dialog med projektledare samt löpande kontakt med kunder och leverantörer. Arbetet innefattar även arbetsuppgifter såsom:

• Bokningar samt uppföljningar av transporter med företagets kunder.
• Hantera all transportdokumentation inklusive Letter of Credit (Remburs). 
• Besvara frågor inom tull, moms och frakttyp såsom väg, sjöfart, flygfrakt och tåg.
• Förhandling med transportörer.
• Koordinera logistik över hela världen.
• Leveransfakturering.

Tjänsten är till att börja med ett 6 månaders uppdrag med eventuell chans till förlängning. Som logistikkoordinator är du anställd som konsult av Adecco. Uppdraget har start i slutet på augusti eller enligt överenskommelse. 

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom logistik och transportplanering. Vi ser att du är en kommunikativ person som trivs bra med att samarbeta tätt med andra. Du behöver även vara ansvarfull, strukturerad och initiativtagande. Att vara serviceminded och problemlösande är viktiga egenskaper för den här rollen.

Krav för tjänsten: 

• Goda kunskaper i svenska samt engelska i tal och skrift då båda språk förekommer i tjänsten
• God datavana och tidigare arbetat i affärssystem 
• Relevant arbetslivserfarenhet inom logistik, transportplanering och administration

Vi ser det som meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom relevant område. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Eftersom Kongsberg Maritime samarbetar med kunder inom den marina försvarsindustrin, kommer rekryteringsprocessen innehålla bakgrundskontroll och frågor kring medborgarskap. 

Om Adecco
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Business Manager:
Wilma Börjesson, wilma.borjesson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via: info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Logistik, Transportplanering, Transporter, Adecco, Karlstad, Värmland

Ansök nu

Verkstadsmedarbetare för Kunds räkning

Verkstadsmekaniker/Verkstadstekniker
Läs mer Jul 3
Om tjänsten
Som Verkstadsmedarbetare hos vår kund kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter gå ut på att underhålla, reparera och testa små som stora maskiner. Därutöver innebär tjänsten kundservice i form av att ta emot och hjälpa kunder med exempelvis returärenden. Vidare förekommer truckkörning då en del av maskinerna behöver lastas och lossas. På arbetsplatsen blir du en del av ett sammansvetsat gäng som backar upp varandra i arbetet.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med placering i Karlstad. Start sker i augusti och med möjlighet till fastanställning hos kundföretaget.

Om dig
Vi söker dig som trivs med ett fysiskt arbete och är serviceminded, noggrann och strukturerad. Vidare är du van vid att arbeta med underhåll och reparationer av maskiner. Du har ett tekniskt intresse, god datorvana och förståelse för dokumentation och verksamhetssystem. Därefter bör du ha genomgått gymnasieutbildning med inriktning maskin, bygg, transport, teknik eller liknande, alternativt motsvarande erfarenhet. Det är dessutom meriterande om du tidigare arbetat med kundbemötande eller lagerarbete. 

B-körkort, flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska är krav för tjänsten. Truckkort och liftkort är meriterande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om ansökan
Vänta inte med din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryteringskonsult:

Wilma Börjesson via +46 73 684 82 12 eller wilma.borjesson@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Laboratorieingenjör, Blue Ocean Closures

Laboratorieingenjör, kemi
Läs mer Maj 31
Vi behöver stärka vårt team med en kreativ laboratorieingenjör som brinner för innovation och hållbarhet! Varmt välkommen att söka tjänsten hos oss!

Om tjänsten
Som laboratorieingenjör på Blue Ocean Closures kommer du att spela en viktig roll i att ta fram tillförlitliga, konsekventa och noggranna data i olika FoU-projekt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta utveckling, planering samt utförande och rapportering av olika tester i vårt lab. Eftersom fiberbaserade förslutningar är nya på marknaden och saknar etablerade karaktäriseringsmetoder och standarder, kommer en betydande del av din roll även att innebära utveckling av nya metoder. Vi är en liten enhet där det är självklart för oss alla att vara beredda att hjälpa varandra i alla förekommande arbetsuppgifter. Vi jobbar i en internationell miljö med engelska som huvudspråk. Tjänsten är placerad i Karlstad och du rapporterar till Head of Material development.

I din roll som laboratorieingenjör kommer dina arbetsuppgifter även att innebära:

- Planering, utförande och dokumentation av laborationer
- Samarbete med både interna och externa parter för säkerställande av testresultat
- Utveckling av nya testmetoder och procedurer anpassade till de olika projekten
- Utföra dataanalys och presentation av resultat från tester
- Skapa och förbättra dokument, inklusive testmetoder, testplaner och rapporter
- Upprättande av arbetsinstruktioner och mallar
- Ansvar för underhåll och drift av laboratorieinstrument

Tjänsten som laboratorieingenjör är en tillsvidareanställning på Blue Ocean Closures med start enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning inom teknik, gärna med fördjupning inom material, kemi eller mekanik. Troligtvis har du yrkeserfarenhet som laboratorieingenjör eller liknande. Om du har erfarenhet inom papper, kartong eller polymerer är det ett plus. Då vi jobbar i en internationell miljö och har engelska som huvudspråk är det viktigt att du är bekväm med det engelska språket i både tal och skrift. Här kommer även dina goda kunskaper inom MS Office väl till pass.

Här passar du in som vill få möjlighet att påverka din vardag och vår fortsatta utveckling. Samarbete, flexibilitet och att ha kul tillsammans är kärnan i företagets arbetsmiljö. Eftersom vi idag är ett mindre team som vill växa är det viktigt att du kan fungera med och stärka den lilla gruppen samtidigt som du vill vara med på resan mot ett större företag. Det är också viktigt att du lever nära och delar företagets grundvärderingar och även delar vår passion för att leverera högkvalitativa resultat tillsammans.

Viktigt för tjänsten är:
- Problemlösningsförmåga
- Planeringsförmåga
- Initiativtagande
- Samarbetsförmåga
- Kommunikativ förmåga

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Blue Ocean Closures AB
Blue Ocean Closures mål är att minska mängden plast i förpackningar. Det gör vi genom att utveckla och producera skruvkorkar och förslutningar i fiber som är helt biobaserade, biologiskt nedbrytbara i hav och natur och möjliga att återvinna fullt ut. Med högt materialkunnande och kostnadseffektiv produktion kan vi erbjuda varumärkesägare på en global marknad möjligheten att ersätta plastkorkar och lock med mer hållbara lösningar som minskar produkternas miljöpåverkan.

Vi vill bygga ett hållbart företag ur alla perspektiv med tydligt socialt ansvarstagande och en inkluderande arbetsmiljö. Mångfald och jämställdhet är grundläggande självklarheter i vår verksamhet. Blue Ocean Closures verkar på en global marknad och värderar högt personer med olika bakgrund i vårt team samt eftersträvar en jämn fördelning mellan kvinnor, män och annan könstillhörighet i alla delar av verksamheten.

För mer information besök https://www.blueoceanclosures.com

Om ansökan
Vänta inte med din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Med tanke på kommande semestrar kommer vi dock att göra ett uppehåll i processen, mellan vecka 28-32. Sista ansökningsdag är 12 augusti 2024. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marianne Pettersson, via 073-684 70 45 eller marianne.pettersson@adecco.se, fram till 5 juli och därefter även den 12 augusti.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu