Karlstad: Ekonom/Controller till Lecabgruppen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonom/Controller till Lecabgruppen i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-04 // Varaktighet: Heltid

Lecabgruppen AB är ett värmländskt familjeföretag med höga ambitioner bestående av fyra affärsben: Lecab Bil, Lecab Lastbilar, Lecab Fastigheter och Lecab Fritid. Vi kan stoltsera med stora och supermoderna anläggningar för både personbilar och lastbilar. Lecabgruppen består av totalt 23 bolag med ca 290 medarbetare och omsätter ca 2 Mdkr. Läs mer om oss på lecab.se

Om tjänsten
Vi söker en engagerad och noggrann ekonom/controller som vill vara med och bidra till vår fortsatta tillväxt. Vi är ett dynamiskt bolag där det alltid är nya saker på gång. Tjänsten innebär ett särskilt fokus på affären inom finans, fastighet och fritidsfordon.

Som ekonom/controller hos oss kommer du att ansvara för redovisningen och processer för våra bolag inom finans, fastighet och fritidsfordon. Du kommer att upprätta bokslut och årsredovisningar, arbeta med analys och investeringsprojekt samt utveckla rutiner och processer inom dessa områden. Du kommer också att stötta vid ekonomiska beslutsprocesser och ansvara för projektuppföljning inom fastighetssidan, inklusive fastighetstaxering, momsfrågor och hyressättningar. Du kommer att vara delaktig i budget- och prognosarbete samt ekonomisk uppföljning och rapportering.
Vi värdesätter din förmåga att tänka utanför boxen och din vilja att utveckla affärer och processer. Internt kommer du ha många olika kontaktytor och samarbetar tätt med VD, CFO samt vårt ekonomiteam.

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant akademisk utbildning inom ekonomi och flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av finansaffärer och belåning är meriterande, liksom god kunskap om fastighetsförvaltning och projektuppföljning. Du bör ha mycket goda kunskaper i Excel och andra relevanta ekonomisystem, samt vara trygg med att tillämpa K3-regelverket.

Personliga egenskaper
Du är analytisk, noggrann och strukturerad, och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö. Du är van vid att hantera flera projekt samtidigt, är självgående och har god samarbetsförmåga. Du är van vid att arbeta mot uppsatta mål och deadlines, är pragmatisk och kan hitta lösningar samt är trygg med att arbeta i nya system.

Vi erbjuder
En spännande och utvecklande roll i en växande koncern där du har möjlighet att påverka och bidra till vår framtida utveckling. Du kommer att arbeta i en trevlig arbetsmiljö med kompetenta och engagerade kollegor.

Övrigt

• Anställningsform: Tillsvidareanställning

• Omfattning: Heltid

• Tillträde: Så snart som möjligt

Ansökan och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Lecab med Qtym. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Graflund på sofia.graflund@qtym.se alt 070-423 34 23. Din ansökan vill vi ha senast den 4 augusti 2024. Vi kommer att hantera ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande, ber vi dig skicka in din ansökan digitalt i systemet och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker via ansökningsknappen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Controller

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Controller.

Controller - Moelven Byggmodul AB

Läs mer Mar 27
Om tjänsten Vi söker en engagerad och erfaren Controller med fokus på systemstödsutveckling, förbättringsarbete och proaktiv controlling till vårt härliga team. Som Controller hos oss kommer du att spela en central roll i att exempelvis stötta organisationen med olika typer av analyser, utveckla och förbättra vår analysförmåga samt utföra traditionella ekonomiuppgifter som budgetarbete, prognos, bokslut, avstämningar och likviditetsstyrning.
Du kommer att samarbeta nära ledningsgruppen och ekonomichefen för att ta fram och utveckla bättre beslutsunderlag men också stötta våra fabrikschefer, projektchefer och försäljningsorganisation i deras arbete med att nå ekonomiska mål.
Vi värdesätter en person som förstår historiken och vår resa samtidigt som du också kan bidra med nya idéer och tankar på hur vi kan bli ännu bättre framåt. Du är en person som drivs av att varje dag utveckla både dig själv och verksamheten, vilket du visat prov på i tidigare roller.
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Analys och uppföljning av relevanta nyckeltal runtom i verksamheten.
Traditionella ekonomiuppgifter såsom budgetarbete, prognos, bokslut, avstämningar och likviditetsstyrning.
Hantering av garantier, anläggningsregister och stöd vid investeringar.
Rapportering internt och externt, med fokus på kontinuerlig utveckling och förbättring.
Tillsammans med ekonomichefen och övriga ekonomiavdelningen hantera frågor från olika delar av organisationen.

Du kommer till ett glatt och hjälpsamt team där vi har ett nära samarbete på avdelningen men även med övriga avdelningar i företaget. Vi är i en spännande och hållbar bransch och du har stora möjligheter att vara med och påverka och bidra till att vi gör ännu bättre saker framåt.
Hos oss på Moelven Byggmodul arbetar vi både med aktivt medarbetarskap och aktivt ledarskap.
Din placering är i Karlstad eller Värmlandsbro. Du kommer också frekvent besöka våra fabriker i Torsby och Kil då vi vill att du jobbar verksamhetsnära.
Om dig
För att bli framgångsrik i tjänsten så har du mycket god kommunikationsförmåga, du är en analytisk person som har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Med din nyfikenhet till Moelven, branschen och dina kollegor skapar du en positiv känsla runt dig och du inspirerar när du vågar tänka nytt och annorlunda.
Du jobbar proaktivt och drivs av förbättringsarbete vilket gör att du bidrar till att skapa ännu bättre förutsättningar för dina kollegor att leverera på aktuella och framtida mål.
Du behöver ha med dig
Flerårig erfarenhet av arbete i liknande roll (minst 5 år)
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt tillskansat genom erfarenhet
Erfarenhet av ERP-system, Visma är särskilt meriterande
God kunskap i Excel
B-körkort
Svenska – obehindrat i tal och skrift

Det är meriterande om du har
Goda kunskaper i system som Power BI eller Qlikview
Erfarenhet av digitaliseringresa eller förändringsresa i en organisation
Jobbat med koncernrapportering

Om oss
Moelven är en av Skandinaviens ledande leverantörer av byggprodukter och tillhörande tjänster. Koncernen består av 33 produktionsbolag fördelat på 41 produktionsenheter i Norge och Sverige. Moelven har även ett större antal kontor inom marknad, försäljning, service och montering, 3 300 anställda och en årsomsättning på 11,7 miljarder NOK.
Moelven ByggModul AB är en del av Moelven koncernen. Med koncernens samlade kunskap och resurser i ryggen, går vi i spetsen för utvecklingen av industriframställda byggmoduler i trä. Med tre produktionsenheter, en omsättning på drygt 1 650 miljoner SEK och 500 anställda erbjuder vi en spännande framtid med goda utvecklingsmöjligheter. Våra produktionsenheter finns i Kil, Torsby och Säffle samt kontorsenheter i Stockholm, Karlstad och Sandsjöfors.
Moelven jobbar aktivt med medarbetarskap, hållbarhet, skaparkraft och konkurrenskraft i hela organisationen och är en lärande organisation som främjar personlig utveckling.Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Testhuset arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på 076 307 10 29 eller Elin Skau på 073 529 69 67. Du är varmt välkommen in med din ansökan senast söndag 14 april.

Ansök nu

Ekonomichef till Inission

Läs mer Jul 5
Är du en erfaren ekonom och drömmer du om att vara en nyckelspelare i en organisation som sätter innovation och hållbarhet i fokus?
Inission, en ledande leverantör av elektronik- och mekaniktillverkning, söker nu en Ekonomichef till sitt huvudkontor i Karlstad.Inission är mer än bara en arbetsplats; de är en drivkraft för innovation och utveckling inom elektronik- och mekaniktillverkning. Deras framgång bygger på hög kvalitet, anpassningsförmåga och ett engagemang för hållbarhet i allt de gör.
Om tjänsten
Affärsområdet Inission EMS erbjuder tjänster inom elektronik och mekanik som täcker hela produktens livscykel. Antalet medarbetare uppgår till drygt 700 och under 2023 låg omsättningen på cirka 1,7 miljarder kronor. Affärsområdet har nio produktionsenheter i Sverige, Finland, Norge och Estland.
Som Ekonomichef inom Inission EMS kommer du att spela en central roll i att driva verksamhetens utveckling och framgång. Du har en del i affärsområdets ledningsgrupp, rapporterar direkt till affärsområdeschefen och din arbetsplats kommer att vara vid huvudkontoret i Karlstad. I denna strategiskt viktiga roll arbetar du nära både ledning och dotterbolag för att säkerställa långsiktig lönsamhet och effektiva administrativa strukturer.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat attinkludera:
Utveckla affärsområdets controllerfunktion.
Stötta ekonomichefer ute i verksamheterna.
Ansvara för redovisningens upplägg.
Hålla sammanhela affärsområdets budgetprocess inklusive principer för interndebitering etc.
Upprätta periodrapporter.
Upprätta dokument tillhörande årsbokslut, såsom årstämmoprotokoll o.d. för bolagen inom affärsområdet.
Följa upp bolagen på legala administrativa rutiner såsom moms- och skatteredovisning.

Om dig
Vi söker dig som är redo att ta nästa steg i din karriär och bli en nyckelperson i Inissions fortsatta tillväxtresa. Du är en erfaren ekonom med gedigen bakgrund inom redovisning och controlling, gärna med några år på byrå. Du har stor kunskap inom ekonomistyrning och är bekväm med att gräva djupt i siffror.
Du kommer att arbeta nära ledningsgruppen och vara en viktig kugge i att utveckla deras controllingfunktion. Din förmåga att analysera affärer och identifiera lönsamhet är avgörande. Förståelse för lagerstyrning och förmågan att konsolidera siffror från olika bolag och valutor är en fördel om du är bekant med.
Som ledare för de ekonomiansvariga i verksamheten förväntas du ha ett coachande och utbildande sätt. Vi tänker därför att du beskrivs som en positiv person, som trivs med att lyckas tillsammans med andra och har en stark kommunikationsförmåga.
Om du gillar utmaningar och vill vill vara med och påverka Inissions resa framåt så kan detta vara rätt möjlighet för dig. Då ser vi fram emot din ansökan!
Om Inission
Inission är mer än bara en arbetsplats; de är en drivkraft för innovation och utveckling inom elektronik- och mekaniktillverkning. Som en ledande totalleverantör strävar de efter att erbjuda deras kunder kompletta lösningar som täcker hela produktlivscykeln – från idé till färdig produkt och vidare till eftermarknadsservice. Deras framgång bygger på hög kvalitet, anpassningsförmåga och ett engagemang för hållbarhet i allt de gör.
Inission är noterat på OMX Nasdaq First North och deras verksamhet är fördelad över flera produktionsenheter i Norden, Sydeuropa och Afrika, vilket gör dem till en kraftfull aktör med global räckvidd. Genom att kombinera innovativ teknik med flexibel produktion och effektiva logistiktjänster erbjuder de sina kunder konkurrenskraftiga lösningar som maximerar produktens värde och ekonomi över tid.
Hos Inission arbetar de enligt deras kärnvärderingar – Attityd, Flexibilitet, Precision och Förtroende – som inte bara speglar deras kultur utan även guidar dem i deras dagliga arbete och beslutsfattande. De representerar en gemensam grund som alla Inission-medlemmar står upp för och agerar utifrån.
Att arbeta hos Inission innebär att du blir en del av en framåtblickande organisation där du får möjlighet att utvecklas, bidra med dina idéer och arbeta tillsammans med engagerade kollegor för deras kunders framgång. Om du delar deras värderingar och är passionerad för att skapa lösningar som gör skillnad, varmt välkommen med din ansökan!
Du kan läsa mer om Inission här: https://www.inission.com/sv/om-inission/
Om processen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och placeringsort är i Karlstad.Sista ansökningsdag är 4 augusti.
För frågor om tjänsten, kontakta,Johan Cederholm på johan.cederholm@linck.se alt 072-216 04 51 eller Wilma Lindmark på Wilma.lindmark@linck.se.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonom till ShortLink!

Läs mer Apr 26
Har du ett stort intresse av ekonomi och trivs när du får arbeta administrativt? Är du initiativtagande och noggrann i ditt arbete samt trivs med frihet under ansvar? Välkommen med din ansökan till ShortLink! Här välkomnas du in i en inspirerande och utvecklande miljö hos en ledande aktör inom utvecklingen av lågenergiteknik för trådlös kommunikation och portabla produkter. 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med ShortLink en Ekonom. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos ShortLink. Anställningens omfattning kan variera mellan 75-100% baserat på önskemål och överenskommelse. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till rebecka.permestam@pn.se 

Arbetsuppgifter
Som ekonom hos ShortLink kommer du arbeta i en bred roll där du blir delaktig i det dagliga ekonomiarbetet. Arbetet innebär huvudsakligen:  

• Löpande bokföring inklusive projektredovisning
• Vara delaktig i månadsbokslut 
• Utföra löpande betalningar och hantera fakturering samt resultatföring
• Arbeta löpande med övrig kontorsadministration som att hantera frakter, post och inköp

Vi söker dig som:

• Har utbildning på högskole- eller universitetsnivå inom ekonomi
• Har flera års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter inom ekonomihantering 
• Är kommunikativ på både svenska och engelska då båda språken används i arbetet

Meriterande till tjänsten

• Erfarenhet av att arbeta i Visma
• Bekant med ledningssystem ISO 9001
• Tidigare erfarenhet av att hantera frakter, import- och exportdeklarationer samt tulldeklarationer

Vi tror även att dina personliga egenskaper kommer vara avgörande i hur väl du kommer trivas i rollen hos ShortLink. Du är en strukturerad person som vet hur viktigt det är att vara noggrann och planera för att möta deadlines. Vidare är du initiativ- och ansvarstagande samt besitter en god förmåga till att driva ditt arbete framåt.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Enligt överenskommelse 
STAD: Karlstad
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Rebecka Permestam

#shortlink #ekonomi #elektronik 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Ekonom/controller

Läs mer Maj 3
Beskrivning
Vi söker en ekonom/controller till vårt ekonomteam på staben för de tekniska förvaltningarna.

Här har ekonomerna ett nära samarbete med varandra och jobbar också tillsammans med verksamhetscontrollrar och HR-specialister. Som ekonom deltar du i arbetet med att förvalta och utveckla en växande kommun. Organisationen är just nu i en fas med flera översyner och utredningar för att bättre svara upp mot nya behov i en växande stad med ändrade förutsättningar från omvärlden. Ett spännande uppdrag - vill du vara med?

Vi arbetar i ett aktivitetsbaserat kontor i Samhällsbyggnadshuset i Inre hamn. 



Arbetsuppgifter
I rollen som ekonom ger du ett kvalificerat och ändamålsenligt stöd till de ekonomiansvariga inom de tekniska förvaltningarna. Du ansvarar för ekonomistödet till några uttalade verksamheter där relationsbygget med chefer och handläggare är viktigt. I arbetsuppgifterna ingår budget och prognos, uppföljning och analys, viss redovisning samt internkontroll. Anläggningsredovisning är en viktig del av arbetet då teknik- och fastighetsförvaltningen bygger och förvaltar den största delen av kommunens tillgångar. Som ekonom stödjer du även verksamheterna i aktuella ekonomiska frågor, kalkylering och utredningar. Du bidrar också genom att utbilda chefer och handläggare inom området. Vårt mål är att ekonomistödet till verksamheterna ska upplevas som nära och relevant.  



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom företagsekonomi. Du har erfarenhet av att arbeta med stöd till chefer i ekonomifrågor och en god kunskap om internredovisning. Du uppskattar och har lätt för att ha kontakt med många människor i din yrkesroll. Du kan uttrycka dig i tal och skrift och kan på ett enkelt, pedagogiskt sätt beskriva ekonomiska sammanhang. Du kan arbeta självständigt, ta egna initiativ, prioritera bland uppgifterna och hålla deadlines. Det är viktigt för oss att du har lätt för att samarbeta, skapa tillit och bidra till ett gott samarbetsklimat. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen behöver du ha lätt för att förstå sammanhang, vara flexibel för variationen i arbetet och gilla att hålla god ordning. Erfarenhet från offentlig verksamhet och/eller teknisk verksamhet är meriterande. 

Är du den vi söker? Varmt välkommen med din ansökan! 

Om Karlstads kommun

De tre tekniska förvaltningarna består av miljöförvaltningen, stadsbyggnadsförvaltningen samt teknik- och fastighetsförvaltningen och har gemensamt cirka 700 medarbetare. Vi planerar, bygger och sköter Karlstad och ser till att staden växer och utvecklas på ett hållbart och klimatsmart sätt. Tillsammans strävar vi efter att skapa en trygg och vacker miljö för Karlstadsborna att trivas i.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Qtym AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Qtym AB .

Ekonomi- och kontorsansvarig

Ekonomikontorist
Läs mer Jul 11
Paperbox AB är ett företag som varit verksamt sedan 1996 och har utöver sin verksamhet i Sverige även dotterbolag i Norge, Danmark och Finland. För den Svenska verksamheten söker vi nu en Ekonomi – och Kontorsansvarig till kontoret i Karlstad. Våra kunder återfinns främst inom Present och Blomsterhandeln, Bokhandeln samt till större varuhus. Vi som arbetar på kontoret har jobbat i Paperbox under en längre tid och har en familjär och trivsam arbetsmiljö. Ägaren – Niklas – ansvarar för att ta fram många motiv till vår produktion av kort årligen tillsammans med vår fast anställda illustratör.

Vi söker nu en ersättare till vår Ekonomi- och kontorsansvariga tjej som tyvärr lämnar oss efter 18 år. Rollen kräver en person som är trygg i löpande bokföring och normalt förekommande ekonomiuppgifter, och som gärna har erfarenhet av att genomföra bokslut. Du kommer att arbeta nära ägarna Niklas och Christina samt det övriga teamet på totalt nio personer i Karlstad.

Ekonomirollen: Grunden för denna roll är löpande bokföring och övriga normalt förekommande ekonomiuppgifter. Du kommer att ansvara för fakturering, betalningar, hantering av obetalda fakturor samt löneadministration. Vidare ingår bokslut, månads- och kvartalsavslut, rapportering till relevanta myndigheter samt hantering av skatter, moms och avgifter. Du kommer även att administrera ekonomisystem och arkivera ekonomidokument.

Kontorsansvarigrollen: I rollen ingår att uppdatera intranätet med säsongskort och kundinformation, hantera orderbekräftelser och frakter, samt personaladministration inklusive anställningsavtal och hantering av e-mailadresser. Du kommer även att uppdatera hemsidor, sköta diverse administrativa uppgifter som att beställa kontorsmaterial och hantera försäkringar, samt administrera system för frakt och telefoni.

Krav: Vi söker dig med ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande kompetens, och flera års praktisk erfarenhet av självständig ekonomiadministration, inklusive löpande bokföring och normalt förekommande ekonomiuppgifter. Hög datorvana är ett krav, och erfarenhet av InDesign och PhotoShop är meriterande. Du bör ha goda kunskaper i både svenska och engelska. Vi värdesätter flexibilitet och en vilja att ta sig an både ekonomiska och administrativa uppgifter.

Personliga egenskaper: Du är social, initiativrik och positiv. Du har förmågan att se vad som behöver göras och tar gärna initiativ för att lösa uppgifter. Du är lösningsorienterad med en stor portion sunt förnuft, och trivs i en flexibel och familjär arbetsmiljö.

Varför Paperbox? Hos Paperbox får du en trivsam och prestigelös arbetsmiljö. Vi värdesätter en familjär atmosfär där alla är lika viktiga. Här får du möjlighet att ha roligt på jobbet och vara en del av ett framgångsrikt företag med långsiktig anställningstrygghet.

Övrigt: Anställningen avser en tillsvidareanställning men inleds med en provanställning. Anställningsgraden kan diskuteras men är mellan 50-100 % enligt överenskommelse med Niklas. Tillträde snarast.

Ansökan och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Paperbox Sverige med Qtym. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Jansson på anna.jansson@qtym.se alt 054-14 18 00 under veckorna 29 och 30 eller Susanne Ehn på susanne.ehn@qtym.se alt 054-14 18 00 från vecka 31 och framåt. Din ansökan vill vi ha senast den 7 augusti men vi vill också göra dig uppmärksam på att urval sker löpande varför tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökanden, ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker via ansökningsknappen.

Ansök nu

Internal Control Junior Specialist - Embracer Group

Internrevisor
Läs mer Jun 25
Sedan starten har Embracer Group vuxit till en global koncern av kreativa och entreprenöriella företag inom PC, konsol, mobil, brädspel och andra relaterade medier. Genom koncernens decentraliserade verksamhetsmodell, har fantastiska entreprenörer drivit sina respektive verksamheter, var och en med sitt eget arv, varumärke och affärsstrategi. Koncernen har idag en omfattande varumärkeskatalog, inklusive några av de mest populära och ikoniska titlarna inom spel, serietidningar och andra medier. Nuvarande struktur och modell har tjänat koncernen väl och har varit avgörande för att bygga en global koncern med verksamhet i mer än 40 länder. I April 2024 utannonserade Embracer ett transformativt steg för värdeskapande genom intentionen om att dela upp koncernen i tre marknadsledande spel- och underhållningsbolag. Alla tre bolag kommer att vara separata börsnoterade bolag för att bättre möjliggöra för varje enhet att fokusera på sina respektive kärnstrategier och erbjuda mer differentierade och tydliga equity stories för befintliga och nya aktieägare.

Internal Control junior specialist – Embracer Group
Till huvudkontoret i Karlstad söker nu Embracer Group en ny kollega till Internal Control teamet.

Om rollen
Som Internal Control junior specialist arbetar du med intern styrning och kontroll och du rapporterar till Group Internal Control Coordinator. Du är en del av det globala teamet och delaktig i att driva och utveckla internkontrollfunktionen, för att säkerställa att ramverket är tillförlitligt och att risk hanteras i linje med Embracers syften. I rollen kommer du att ha ett brett, internationellt kontaktnät inom koncernen och stötta kollegor i deras arbete med internkontroll för att se till att kontroller utförs enligt riktlinjer. Du kommer att vara högst delaktig i arbetet med att leverera tillförlitlig information till ledning och styrelse.

Exempel på arbetsuppgifter i rollen är:

• Testning av kontroller för att säkerställa att de fungerar.
• Dokumentation av nyckelprocesser och interna kontroller.
• Analysera och sammanställa resultat från tester av interna kontroller, samt förbereda rapportering till ledning och styrelse.
• Följa upp åtgärdsplaner och ge coachning för hantering av risker.
• Agera stöd och bollplank för att förbättra processer och ge vägledning inom området.
• Delta vid implementering av intern kontroll för nya enheter inom koncernen.
• Stärka och utveckla befintliga och nya processer, verktyg och system.

Vem är du
Du har relevant akademisk utbildning och minst 3 års erfarenhet från liknande arbete och/eller tidigare erfarenhet från externrevision. Du är noggrann och detaljorienterad med analytiskt intresse och har god kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt. Meriterande är erfarenhet från större organisationer och internationella miljöer, samt arbete med ICFR, IT-kontroller och COSO. Du behärskar Excel och PowerPoint och uttrycker dig väl på både engelska och svenska.

Du har ett strukturerat och metodiskt arbetssätt och är duktig på att slutföra uppgifter. Du bygger lätt relationer och är också intresserad av processer och verktyg för att optimera arbetsflöden och har en pedagogisk förmåga som gör att människor tar till sig dina budskap.

För att trivas hos Embracer behöver du ha ett flexibelt förhållningssätt och gilla att arbeta i en föränderlig miljö. Vi uppskattar självgående initiativtagare som är ödmjuka nog att kunna be om hjälp och som kommunicerar rakt och tydligt. Du är modig och har integritet i ditt uppdrag samtidigt som du är lyhörd och visar förståelse för andra.

Vad får du
I rollen får du trevliga, ambitiösa och prestigelösa kollegor och du blir en del av ett team med stort engagemang, driv med viljan att skapa värde för den kommersiella verksamheten, våra aktieägare och andra intressenter. Du är viktig i att utveckla funktionen för intern kontroll och erbjuds stora möjligheter till utveckling och vidareutbildning och får vara med och jobba in en internationell miljö präglad av entreprenörskap och framåtanda.

Övrigt
Rollen kan utgå ifrån Karlstad, Stockholm, Örebro eller närliggande stad med resor till Karlstad.
Din ansökan vill vi ha senast den 2024-08-04. Vi går igenom ansökningar löpande, vilket gör att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta Erik Ramström. erik.ramstrom@qtym.se, 054-14 18 00.

Ansök nu

IT-konsult till IT-Teknikernas Hus

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Jun 18
För oss är det viktigt att vara en aktiv samarbetspartner, inte en passiv leverantör. Vårt uppdrag är att med IT-stöd tillföra ökad effektivitet och lönsamhet hos våra kunder.
Läs mer om It-teknikerna här

Om företaget:
IT-Teknikernas hus är ett framstående företag inom IT-branschen. Vi är dedikerade till att leverera högkvalitativa IT-lösningar och tekniksupport till våra kunder. Vi söker nu en engagerad och kompetent IT-tekniker som vill vara en del av vårt team och bidra till vår fortsatta framgång.

Du erbjuds:

• En mycket stimulerande arbetsmiljö och ett fint kontor med Karlstads absolut bästa läge
• Möjligheter till professionell utveckling och vidareutbildning
• Konkurrenskraftig lön och förmåner som förmånsbil, träningskort etc

Arbetsbeskrivning:
Som IT-tekniker kommer du att vara ansvarig för att leverera hög kvalite och service till våra kunder både i privat och offentlig sektor. Du kommer att arbeta nära våra kunder för att förstå deras behov och erbjuda effektiva IT-lösningar. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera IT-infrastruktur, IT-Säkerhet, samt allmänt vedertagna systemlösningar såsom 365, Azure/Entra, Intune, MFA lösningar etc.

Kvalifikationer:

• Relevant utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet
• Erfarenhet av 365, Azure/Entra, Veeam, MFA
• Kunskaper inom säkerhetslösningar
• Stark problemlösningsförmåga och analytiskt tänkande
• Förmåga att arbeta självständigt och i team
• Kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska
• B-körkort

Egenskaper:

• Entusiastisk och proaktiv attityd
• Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och leverera resultat inom givna tidsramar
• Utmärkta kommunikationsfärdigheter och kundservice

Om du tycker att detta stämmer in på dig och är redo att anta utmaningen och vara en del av ett dynamiskt team som strävar efter excellens, ser vi framemot din ansökan senast den 31 juli.
Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Sofia Kyrk på sofia.kyrk@qtym.se alt 072-146 11 64.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.

Ansök nu

Embracer Group söker en Group Accountant

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 31
Embracer Group är en global koncern av entreprenörsdrivna företag i spel- och underhållningsindustrin noterat på Stockholmsbörsens Large Cap. Med huvudkontor i Karlstad har Embracer Group mer än 12 000 kollegor i över 40 länder och en historik av såväl organisk som förvärvad tillväxt. Koncernen skapar spel och underhållning för en global marknad, genom bland annat sina varumärken Sagan om Ringen, Tomb Raider, Dead Island, Goat Simulator, Ticket to Ride, Sudoku.com.

Tillsammans bygger vi Embracer för framtiden, grundat i våra värderingar förtroende, långsiktigtighet och att omfamna många olika perspektiv.

Embracer Group söker en Group Accountant
Till huvudkontoret i Karlstad söker nu Embracer Group en ny kollega till Financial Control teamet.

Om rollen
I rollen som Group Accountant är du placerad på huvudkontoret i Karlstad och ingår i Financial Control teamet som ansvarar för Embracer Groups konsolidering. Utöver dina kollegor på moderbolaget så har du även nära kontakt tillsammans med kollegorna på underkoncernerna runt om i världen. I arbetsuppgifterna som Group Accountant arbetar du bland annat med att kvalitetssäkra och analysera inrapporterade siffror från rapportörer, samtidigt som du även stöttar dom i olika system- och redovisningsfrågor. Vidare deltar du i upprättandet av koncernredovisningen och den globala konsolideringen.

I rollen ingår även att arbeta med diverse rapporterings- och redovisningsfrågor ur ett koncernperspektiv. Utöver beskrivna arbetsuppgifter arbetar ni löpande i teamet med förbättringsarbete, effektivisering och problemlösning.

Vem är du
För att lyckas i rollen tror vi att du har en akademisk utbildning inom ekonomi, samt har hunnit med ett par års arbete på byrå, där du arbetat med redovisning eller revision, eller hos en större koncern. Vi söker dig som har erfarenhet av att ha jobbat med koncernredovisning. Det är meriterande om du har kunskap kring IFRS eller av att ha arbetat i ett koncernredovisningssystem. Embracer har Tagetik som koncernredovisningssystem.

Som person trivs du med att jobba i en föränderlig miljö. Du tycker om utveckling och drivs av förbättringsarbete. Du är analytisk och duktig på att se helhetsbilden. Vi ser gärna att du som sökande har ett systemintresse som kan kombineras ihop med intresset för redovisning. I rollen ingår många kontaktytor, vilket gör att du som person behöver vara social och duktig på att bygga relationer både internt och externt.

Koncernspråket är engelska, och du behöver kunna hantera både engelska och svenska i tal och skrift.

Vad får du
I rollen får du trevliga, ambitiösa och prestigelösa kollegor och du blir en del av ett team som verkar i sann entreprenörsanda med stort engagemang, driv och med frihet under ansvar. Du erbjuds stora möjligheter till utveckling och vidareutbildning inom andra delar som ingår i Corporate Finance och får vara med och jobba in en internationell miljö präglad av entreprenörskap och framåtanda.

Övrigt
Rollen är heltid och stationerad i Karlstad. Din ansökan vill vi ha senast den 2024-06-30. Vi går igenom ansökningar löpande, vilket gör att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta Stijn Bos eller Erik Ramström. Stijn.bos@qtym.se, erik.ramstrom@qtym.se, 054-14 18 00.

Ansök nu

Nu söker vi dig som är snickare, elektriker, truckförare eller rörmokare

Inredningssnickare/Specialsnickare
Läs mer Maj 31
Vi söker engagerade och skickliga snickare, elektriker, truckförare och rörmokare för framtida uppdrag till vår kund.

Kvalifikationer:

Erfarenhet av respektive bransch.

Personliga egenskaper:

Vi söker dig som är positiv, initiativtagande och har förmågan att arbeta självständigt. Ordning och reda är av yttersta vikt, och du bör ha förmågan att hålla koll på dina arbetsuppgifter och vara medveten om ditt omgivande arbetsområde.

Företaget erbjuder:

• En stimulerande arbetsmiljö.
• Stark teamkänsla och möjlighet till utveckling.

Om du uppfyller kvalifikationerna och är redo att ta dig an en spännande och utmanande roll, så ser vi fram emot din ansökan.

Mer om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd via Qtym men arbetar hos vårt kundföretag.

Det här är en förutsättningslös annons för framtida uppdrag till vår kund, när vi får in uppdrag kommer vi att kontakta de kandidater som möter kraven för det specifika uppdraget.

Placering: Kil.

Som konsult hos oss får du frihet, trygghet och utvecklande uppdrag i hela Sverige
Hos oss har du en engagerad och kompetent konsultchef som följer dig genom din karriär. Vi erbjuder uppdrag över hela Sverige inom många olika områden. Vårt mål är att förmedla kompetens som får både våra kunder och medarbetare att utvecklas och växa. Våra ledord är frihet, trygghet och utveckling. Vi jobbar efter vår filosofi:” Vi tror på individen och på individens vilja och förmåga att ta ansvar för ett bra arbete”. www.qtym.se

Ansök nu