Karlstad: IT-samordnare

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-samordnare i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-04 // Varaktighet: Heltid

Beskrivning
Brinner du för pedagogik och teknik? Är du dessutom grym på logistik och administration? Då kanske du är vår nya IT-samordnare! Vi behöver dig  som ser nya möjligheter till effektivt arbete och processer som kan förenklas med ny teknik.

Här finns en utvecklande tjänst inom ett spännande och utmanande område.

Avdelningen för kommunikation och digitalisering tillhör staben på barn- och ungdomsförvaltningen och fungerar som en stödfunktion för att stötta våra verksamheter. Avdelningen arbetar med frågor inom kommunikation, digitalisering, miljö, projektledning och informationssäkerhet.

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i gruppen DigKomp, som består av flera verksamhetsutvecklare. DigKomp stöttar kommunens pedagoger och rektorer med digital spetskompetens inom både pedagogiska och tekniska frågor. Tillsammans med vår IT-strateg och informationssäkerhetsansvarig ser DigKomp till att skapa förutsättningar för våra barn och elever att leva och verka i framtidens digitala värld, oavsett hur den ser ut!

Ditt ansvarsområde omfattar hantering och administration av digitala verktyg för elever, barn och medarbetare, samt beställning av de digitala verktygen och tillbehören. Tillsammans med andra kollegor inom vår verksamhet utvecklar du teknisk support för digitala resurser inom den pedagogiska verksamheten.

Vem är du?
Vi söker dig som har ett stort intresse av att utveckla och underhålla digitala verktyg. Du har erfarenhet av arbete inom förskola eller grundskola vilket gör att du har god förståelse och kunskap av vad våra medarbetare i verksamheterna behöver. Vidare har du erfarenhet av att handleda kollegor vilket gör att du anpassar budskapet till mottagaren. Du vet vad som är på gång inom branschen och vågar tänka nytt. 

I din yrkesroll är det viktigt att du ser möjligheterna i förändringar och arbetar bra med andra människor men kan även arbeta självständigt och driva ditt uppdrag med ansvarskänsla för hela förvaltningen. Du uttrycker dig bra i både skrift och muntligt och är prestigelös. 

PS: Vi är ett glatt och varmt gäng. Kom och jobba med oss!

Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som IT-samordnare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som IT-samordnare.

IT-samordnare, Karlstad

Läs mer Mar 13
Arbetsplatsbeskrivning:
Är du redo för en större uppgift? Till sektionen Leveranssamordning söker Polismyndigheten nu en strukturerad och kommunikativ IT-samordnare med placeringsort i Karlstad. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. IT-avdelningen består för närvarande av ca 1300 anställda som ansvarar för all IT som används av myndighetens ca 37 000 anställda. Vårt kontor är beläget i Karlstad där vi erbjuder flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta hemifrån upp till två dagar i veckan.
Sektionen Leveranssamordning har ett helhetsansvar för införande och leverans av ny teknik, där fokus ligger på koordinering och samordning. Vi arbetar både enskilt och i team, våra uppdrag är av varierande storlek och kan innebära IT-samordning i ett nytt polishus, i förändringar av befintliga lokaler eller vid införande av nya system och verktyg för att utveckla och förbättra det polisiära arbetet både strategiskt och ute i fält. Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt.
Arbetsbeskrivning:
I rollen som IT-samordnare kommer du att ansvara för planering och samordning av våra leveranser. Det innebär att du är navet i vår verksamhet mot våra kontaktpunkter, dvs övriga IT-avdelningen, produktägare, entreprenörer, verksamheten, andra myndigheter samt externa leverantörer. Du ser till att förutsättningar finns för våra tekniker att kunna genomföra leveranserna till verksamheten. För att lyckas med detta krävs ett gott samarbete med gruppchefer och tekniker. Resor förekommer i arbetet.
Kvalifikationer:
Detta är en möjlighet för dig som har:
Relevant gymnasial eller eftergymnasial IT-teknisk utbildning, alternativt motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig
Minst ett års relevant dokumenterad erfarenhet av arbete som innefattat uppdrag av samordnande/planerande karaktär inom IT-tekniska projekt
Erfarenhet av implementering av fastighetsnät och arbete med IT-teknisk infrastruktur
Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och god datorvana
God förmåga att uttrycka dig väl på svenska, både i tal och skrift

Anställningen kräver svenskt medborgarskap och B-körkort (med god vana av att köra bil).
Det är meriterande om du även har:
Erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
Erfarenhet av arbete med säkerhetssystem, larm- och passersystem
Erfarenhet av agilt arbetssätt
Erfarenhet av Jira, Confluence eller motsvarande

Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är positiv, ansvarstagande och engagerad med ett starkt driv. Som person är du noggrann, strukturerad, lojal och pålitlig. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är proaktiv och har ett serviceinriktat förhållningsätt till verksamheten, kollegor, chefer och andra som berörs. Du ska ha ett stort allmänt tekniskt intresse och vara nyfiken på att ständigt lära dig mer inom ditt kompetensområde. Du behöver också ha en god kommunikativ förmåga och vara en lagspelare som kan hantera många kontaktytor samt ha god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget eller rekryteringsprocessen är du välkommen att ta kontakt via, tfn 010-564 09 73
Övrig information:
I denna rekrytering görs löpande urval.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Karlstad
Arbetstid: Heltid, flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare, IT-samordnare
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 10/4 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A150.951/2024 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
För fullständig annons och information se: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2024/mars/it-samordnare-karlstad/
Varmt välkommen med din ansökan!
#LI-Hybrid

Ansök nu

Produktansvarig Datacenter

Läs mer Apr 11
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Är du beredd att ta Sveriges viktigaste IT-jobb?
Om du vill ha ett vanligt IT-jobb, utan utmaningar, då kan du sluta läsa här. Men om du vill ha ett jobb där du påverkar människors liv och hela samhället? Då ska du läsa vidare.

Vi levererar Integration och Identitetsplattformar som gör att samverkansmyndigheter kan interagera med varandra på ett säkert sätt. Vårt område expanderar och vi söker därför flera medarbetare till oss inom Integration och Identitetsplattform.

Ansvar och arbetsuppgifter
Vi söker en Produktansvarig som är övergripande ansvarig för Datacenter produkten under hela dess livscykel inom ramen för drift/köra, förvaltning och utveckling. Det innebär exempelvis ansvar för att produkten utvecklas och levereras i enlighet med överenskomna servicenivåer och till rätt pris.

Produktansvarig agerar inom angivna budgetramar, som tilldelats från Produktenhetschef.

Produktansvarig ombesörjer att beställningar genomförs i tid, att det arbetas med kontinuerlig förbättring samt att incidenter och problem hanteras enligt servicenivå för den egna produkten.

Produktansvarig förvaltar produktens utformning, produktartefakter samt att produktens övriga information är korrekt. Utöver detta ansvarar produktansvarig även för att rapportering av produkten är korrekt och tillgänglig, att produkten är kommunicerbar och beställningsbar.

Utöver det operativa arbetet leder även produktansvarig arbetet med att utveckla produkten i färdplanens riktning i relation till portföljen. Detta görs bland annat genom att leda produktteamet och dess arbete med backlogen samt koordinera utveckling och påverkan med andra produkter och/eller produktområden.

Vi söker dig som:


• har examen från högskola/universitet företrädesvis inom data/IT/teknik eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdigt
• har goda kunskaper inom stora datacenterlösningar
• har god ledarskapsförmåga
• har god kommunikativ förmåga i svenska och engelska (i tal och skrift)
• har förmågan att agera förtroendefullt och lösningsinriktat i alla uppkomna situationer
• har god organisatorisk förståelse och kan omsätta denna i verksamheten
• har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad med produktens leverans till kunden i främsta rummet samt förmåga att samarbeta tvärfunktionellt inom IT
• har förmåga att arbeta strukturerat med att nå mål, leverera enligt åtagande, kunna följa upp, sammanställa och pedagogiskt anpassa och förmedla information till berörda parter
• har förmågan att vara flexibel och ha lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter samt att se möjlighet i förändring

Det är meriterande om du


• har god kunskap om Försäkringskassans organisation och dess processer
• har god kunskap om IT:s ekonomiska modeller
• är väl insatt i Modellen för samordning och samverkan, produktledningsramverk och portföljstyrning inom ITP
• har god kunskap om hur vi hanterar produkter/IT-tjänster i drift, förvaltning och utveckling
• har god modelleringskunskap med fokus på IT-tjänster och produkter

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Svenskt medborgarskap krävs eftersom tjänsterna är säkerhetsklassade. Försäkringskassan tillämpar i vissa fall provanställning. Placering i Göteborg, Karlstad, Malmö, Stockholm, Sundsvall, Umeå, Uppsala, Örebro, Östersund, Karlskrona, Luleå eller Söderhamn.

Kontaktpersoner
Enhetschef: Mats Karlsson, 010-118 45 09 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carolina Nordenberg, 010-112 67 45 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för SACO-S: Emil Tibblin, för ST: Sven-Bertil Westberg och för Seko: Fredrik Bruhn. De nås via vår växel 08-786 90 00.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-05-01. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Vi avstår erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun .

Förvaltningssekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

Fastighetsekonom
Läs mer Jul 10
Beskrivning
Är du intresserad av att arbeta med frågor som berör demokrati? Då kan du vara den vi söker till rollen som förvaltningssekreterare på barn- och ungdomsförvaltningen.

Hos oss får du möjlighet att utvecklas tillsammans med kollegor som strävar efter att förbättra livet i Solstaden. Du blir en del av den administrativa avdelningen på barn- och ungdomsförvaltningens stab, som arbetar med administration, utredning, juridik, systemförvaltning och stödprocesser. Som förvaltningssekreterare hos oss ingår du i ett team tillsammans med nämndsekreterare, registrator, arkivarie och assistent där ni är ett administrativt stöd till hela barn- och ungdomsförvaltningen.
Vår arbetsplats ligger i trevliga lokaler i Karolinen, centrala Karlstad. Vi prioriterar hög kvalitet, stödjer varandra och ser till att vi trivs och har roligt på jobbet.

Arbetsuppgifter
Som förvaltningssekreterare hos oss är du ett administrativt stöd till barn- och ungdomsförvaltningens nämnd och stabsorganisation. Du bidrar till att underlätta det dagliga arbetet och säkerställer att vi arbetar rättssäkert, effektivt och med hög kvalitet.

I rollen ansvarar du tillsammans med nämndsekreteraren för nämndprocessen, att föra protokoll vid central samverkan med fackliga organisationer. Dessutom ingår ansvar för att registrera förvaltningens handlingar och ansvar för vårt diarium. Du hanterar även andra administrativa uppgifter, såsom posthantering och utlämnande av allmänna handlingar.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom statsvetenskap, rättsvetenskap, offentlig förvaltning, dokument- och informationshantering eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig. 

Erfarenhet från politiskt styrd organisation är meriterande.

För att trivas i denna roll ska du kunna arbeta självständigt och ta ansvar för dina uppgifter, ligga steget före och ha god problemlösningsförmåga. Du startar och driver aktiviteter framåt och ser till att de slutförs inom givna tidsramar. Du har förmåga att kvalitetssäkra, producera och analysera texter och dokument. 

Du ska ha god datorvana och digital kompetens, samt kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. 


Vi vill informera dig som sökande att processen kan ta längre tid än normalt på grund av att flera av oss är på en välförtjänt semester. Vi ber om tålamod och förståelse för eventuella fördröjningar i rekryteringsprocessen. 

Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

E-handelssamordnare

Inköpare
Läs mer Jul 9
Beskrivning
Kommunledningskontoret söker nu en e-handelssamordnare till inköpsavdelningen, där vi för närvarande är 16 medarbetare inklusive inköpschef.

Vår inköpsavdelning spelar en central roll i den strategiska utvecklingen av kommunkoncernens inköps- och upphandlingsprocesser. Vi ansvarar för upphandling, uppföljning, utvärdering samt utveckling av kommunens inköp i enlighet med gällande policy och riktlinjer. Vårt mål är att säkerställa att kommunen gör bra affärer och att koncernens inköp bidrar effektivt till kommunkoncernens övergripande måluppfyllelse. Inköpsavdelningen möter både specifika och gemensamma upphandlingsbehov och stödjer nämnder och bolag i inköps- och upphandlingsfrågor. I uppdraget ingår även att samordna, förvalta och utveckla kommunkoncernens e-handel i systemet Visma Proceedo.

Effektiva offentliga inköp är avgörande för att möta samhällsutmaningarna i det offentliga Sverige. Karlstads kommun köper varje år in varor, tjänster och entreprenader för cirka 3,3 miljarder kronor, och vi strävar efter att vara en modern inköpsorganisation i framkant. Som e-handelssamordnare bidrar du aktivt till att modernisera och förbättra vår inköpsorganisation

På vår arbetsplats värderar vi ett samarbetsklimat där vi arbetar tillsammans för gemensam utveckling. Vi stöttar varandra med olika kompetenser och erfarenheter för att leverera hög kvalitet, trivas och ha roligt på jobbet.

Arbetsuppgifter
Våren 2024 tog Karlstads kommun ett viktigt kliv framåt genom att införa e-handel med målet att skapa en smidig och effektiv process från behov till betalning. Som e-handelssamordnare har du en nyckelroll i att driva denna utveckling. Du ansvarar övergripande för kommunens e-handel, med den långsiktiga målsättningen att alla beställningar av varor och tjänster på kommunens ramavtal ska hanteras i systemet Visma Proceedo. Genom detta initiativ strävar vi efter att förbättra våra inköpsprocesser och ge bättre stöd till våra verksamheter och leverantörer.

Som e-handelssamordnare kommer du att:

- Självständigt och i samarbete med kollegorna på inköpsavdelningen driva e-handelsarbetet. 
- Ansluta och stödja leverantörer samt säkerställa ett högt nyttjande av systemet. 
- Samverka med redovisnings- och IT-avdelningen för att utveckla effektiva arbetsmetoder och rutiner. 
- Säkerställa att rätt krav ställs i upphandlingar och implementera nya avtal i e-handelssystemet. 
- Stödja och vägleda beställare inom koncernen i e-handelsfrågor. 
- Samordna och utveckla utbildningsinsatser för att optimera användningen av e-handel. 
- Vidareutveckla e-handeln i samarbete med närliggande system för en smidig och effektiv process. 
- Driva det strategiska utvecklingsarbetet av e-handel, både internt och i samarbete med vår systemleverantör, Visma. 

Som stöd för att lyckas i din roll har du kollegor som är experter inom upphandling, analys, uppföljning, hållbarhet, juridik, och e-handel. Din närmaste kollega på inköpsavdelningen är systemförvaltaren för e-handelssystemet.  

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med e-handel eller inköpssystem, och ser gärna att du arbetar med e-handel idag. Du har en akademisk utbildning eller en genomförd yrkeshögskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget, alternativt motsvarande kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Du har ett starkt intresse av att arbeta med goda affärer i en process som bygger på ett agilt och tillitsbaserat arbetssätt med skräddarsydda lösningar efter specifika behov. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av inköpsprocessen.

Du är van vid att hantera många kontakter, är kommunikativ och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Du har en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Vidare har du en god samarbetsförmåga med förmåga att motivera och engagera andra. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat samt har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv.

Som person är du en skicklig relationsbyggare och har en utmärkt problemlösande analytisk förmåga. Du kan identifiera och analysera komplexa problem, utveckla strategiska lösningar och implementera dem effektivt. Du vill utvecklas som yrkesperson och vara delaktig i utvecklingen av Karlstads kommuns inköpsorganisation.

Vi ser fram emot din ansökan!





Om Karlstads kommun

Kommunledningskontoret, som är den förvaltning som du kommer att tillhöra, arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Vikarie alkoholhandläggare

Restauranginspektör
Läs mer Jun 25
Beskrivning
En av våra handläggare ska studera och vi söker därför en vikarierande alkoholhandläggare under ett års tid.

Arbetsgruppen består av 4 medarbetare varav två tjänster handlägger ansökningar om alkoholtillstånd. 

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter blir att med stöd av alkohollagen utreda, fatta beslut och utöva tillsyn av aktuella serveringstillstånd. Myndighetsutövning och därtill hörande dokumentation och administration är en stor del av arbetet och under utredningens gång har man ofta mycket kontakt med den sökande och andra myndigheter. De utredningar du ansvarar för innehåller bland annat granskning av ekonomi och personlig lämplighet för den sökande. Du kommer delta i nationella och lokala nätverk för andra handläggare för erfarenhetsutbyte. Arbetsplatsen är belägen centralt i Karlstad och arbetsgruppen har placering på förvaltningsstaben på arbetsmarknads- och socialförvaltningen.

Kvalifikationer
Du har akademisk utbildning som kan bedömas adekvat för yrket. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. B-körkort för manuell växellåda är ett krav. Du har erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning. Vi värdesätter att du är flexibel, tydlig och samarbetsinriktad. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.



 




Om Karlstads kommun

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Avdelningschef till Familjeavdelningen

Enhetschef inom socialtjänst
Läs mer Jun 11
Beskrivning
Vi söker nu en avdelningschef till familjeavdelningen som finns centralt beläget på Karolinen i Karlstad.

Förvaltningen står redo att möta förändringar och utmaningar som följer av ny socialtjänstlag.

Familjeavdelningen är en av tre avdelningar under förvaltningen. Avdelningen har ansvar för arbetet med barn, unga och familjers behov av trygghet och säkerhet och tillhandahåller stöd- och skyddsinsatser. Vi ger även service, råd och stöd inom det familjerättsliga området och arbetar förebyggande med olika insatser. På avdelningen bedrivs arbete såväl inom myndighetsövning som i ett antal utförande verksamheter.

På Arbetsmarknads- och socialförvaltningen får du gott stöd av kollegor och ett antal stödfunktioner. Tjänsten är direkt underställd socialdirektör och avdelningschefen ingår i förvaltningens centrala ledningsgrupp.

Som chef i Karlstads kommun får du chefsutbildning och mentorskap. Som anställd i vår kommun erbjuds du också en rad andra förmåner, till exempel friskvårdsbidrag, att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar, bruttolöneavdrag för bil eller cykel och löneväxling till pension.

Arbetsuppgifter
Som avdelningschef har du helhetsansvar för en stor och verksamhetsmässigt omfattande avdelning. Du har övergripande ansvar för verksamhet, personal och budget. Du har även ett delegerat ansvar för att arbeta med arbetsmiljö. På avdelningen arbetar närmare 200 medarbetare och avdelningschefen leder en grupp av tio chefer.

Kvalifikationer
Du som söker ska vara socionom eller ha annan likvärdig högskoleutbildning. Du ska ha erfarenhet av chefskap inom offentlig förvaltning och vi ser det som en merit om du arbetat inom samt har erfarenhet av chefsskap inom den sociala barnavården.

Förmåga att kunna växla mellan olika nivåer i organisationen samt samverka internt och externt är viktiga egenskaper för att lyckas med uppdraget som avdelningschef. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Vill du veta mer om oss gå in här:

https://karlstad.se/jobba-hos-oss/vara-verksamheter/arbetsmarknads--och-socialforvaltningen





 




Om Karlstads kommun

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Speciallärare/specialpedagog till Råtorpsskolor

Speciallärare
Läs mer Jun 20
Beskrivning
På Råtorpsskolorna är trivsel och trygghet en förutsättning för inlärning och vi arbetar aktivt för att skapa detta för våra elever.

Hos oss väntar engagerade elever på lärare som arbetar aktivt med tillgängliga lärmiljöer. Råtorpsskolorna arbetar ständigt med att förbättra förutsättningarna för våra pedagoger. Vårt gemensamma arbete på Råtorps skolor ska grundas på ömsesidig respekt och utformas så att elever känner trygghet och utvecklar färdigheter både socialt och kunskapsmässigt.

Vi söker nu en speciallärare som vill vara delaktig i framtidens skola. Här får du varje dag bidra till alla elevers utveckling mot utbildningens mål och stötta kollegor eller hela arbetslag. Här jobbar vi mest av allt för andra, men även för varandra och det gemensamma målet med vårt arbete är att skolorna ska fungera så bra som möjligt för alla elever.

Arbetsuppgifter
Som speciallärare på Råtorps skolor ingår du i skolans elevhälsoteam där det kollegiala lärandet och samarbete mellan elevhälsans professioner är i fokus. Ett nära samarbete mellan elevhälsan, lärare och övriga kollegor är en grundförutsättning i vårt arbete där eleverna sätts främst.

Du genomför kartläggning med tillhörande analys, stöd och dokumentation kring elever i behov av anpassningar och särskilt stöd. I uppdraget ingår att i samarbete med skolans övriga lärare undervisa elever i olika konstellationer så som i helklass, mindre undervisningsgrupper samt individuellt. Du förväntas ha en aktiv roll på skolan när det gäller elevhälsoarbete av främjande och förebyggande art med fokus på tillgängliga lärmiljöer och ett språk - och kunskapsutvecklande arbetssätt.



Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad lärare med speciallärarexamen. Ämnesbehörighet i svenska, erfarenhet i yrket, samt att arbeta med elever med NPF och särskilt stöd är meriterande.

Som person ser vi att du är trygg i uppdraget som speciallärare och skapar goda relationer gentemot både kollegor, elever samt vårdnadshavare. Du har en positiv elevsyn och är lösningsfokuserad och anpassar både bemötande och undervisning utifrån elevers olika behov. Du är lyhörd och har en god förmåga till att samarbeta samt är strukturerad och ser lösningar.

Välkommen med din ansökan redan i dag!



Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu