Karlstad: Inköpschef till Sigma

Hitta ansökningsinfo om jobbet Inköpschef till Sigma i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-04 // Varaktighet: Heltid

Om tjänstenSom operativ inköpschef hos Sigma kommer du ha en central roll. Arbetsuppgifterna innefattar att hantera avtal, granska ritningsunderlag och göra förfrågningar till leverantörer inom områden som automation, konstruktion samt material.Du kommer att samarbeta nära våra internationella leverantörer och behöver därför ha goda språkkunskaper samt förmåga att navigera i olika kulturella affärsmiljöer, med erfarenhet av internationell logistik.Rollen kräver en hög grad av mångsidighet samt förmågan att bygga goda och långa relationer med leverantörer.Meriterande om du har erfarenhet av automation och programmering samt affärssystemen Visma.net ochVisma PM/Severa.
Om digVi söker dig som är driven, affärsmässig och har ett stort tekniskt intresse. Som personär du initiativtagande,noggrann ochstrukturerad.För att lyckas i rollen bör du ha förmågan att förstå ritningsunderlag och kopplingsscheman, samt trivas med att arbeta i en internationell miljö. Vi värdesätter tidigare erfarenhet från arbete med både inköp och eftermarknad samt en vana att vara flexibel och anpassningsbar. I rollenkommer du även hantera enklare reklamationer, vilket kräver god struktur.Vi uppskattar dinförmågan attsammarbeta och spridaenergi.
OmSigma Engineering AB
Sigma Engineering AB är en global marknadsledare inom återvinning av etsvätskor, med en unik produktportfölj och patenterade system som är erkända världen över för sin kvalitet och innovation. Sigma Service AB, ett dotterbolag till Sigma Engineering AB, är i framkant när det gäller att utveckla, sälja och underhålla dessa system, med mer än 40 års erfarenhet och över 100 installationer världen över.
Sigmas huvudkontor ligger i Karlstad, där de har en verkstad för utveckling och tillverkning, vilket sätter dem en unik position att erbjuda kundanpassade lösningar. De har korta beslutsvägar och som VD får du stor möjlighet att påverka och forma företagets framtid. De erbjuder en internationell arbetsmiljö med engagerade kollegor och ledare som stöttar och utmanar dig att utvecklas och ta bolaget till nästa nivå.
Läs mer om bolaget här: https://www.sigma-mecer.com/Om Processen
Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Johan Cederholm på johan.cederholm@linck.se alternativt Wilma Lindmark, wilma.lindmark@linck.se
Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är Karlstad. Sista ansökningsdag är 11 augusti. Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Inköpare.

Global Commodity Lead Buyer to Uddeholm!

Läs mer Nov 8
Uddeholm manufactures tool steel that is essential for the products that surround us in everyday life. With a strong commitment to sustainability, they create solutions that benefit both people and the environment, making it possible to keep shaping the world – today and for future generations. They pride themselves on sourcing the highest quality raw materials to support their production and business goals.

We are seeking a Global Commodity Lead Buyer to join the procurement team. The successful candidate will be responsible for the strategic sourcing and procurement of molybdenum, which is an essential alloying element in all products. This commodity is sourced on a global supply market, and since the productions units are also situated on different continents, the role is a clear global position. 

Information about the position
Professionals Nord is on behalf of Uddeholms AB, looking for a Global Commodity Lead Buyer. The position refers to a recruitment which means you will be employed directly by our client company. We manage the recruitment process for Uddeholm in the form of selection, interview and presentation to the client.

You are offered

• Opportunities for professional development and career advancement
• Work in a dynamic and collaborative global environment and a chance to make a significant impact on a global scale
• Flexible working arrangements, including potential for remote work

Work tasks/job assignments
You will work closely with the divisional raw material sourcing team, including two other commodity lead buyers and local raw material purchasing team. There will be a direct reporting line to local Purchasing manager, with a dotted reporting line to divisional Global Lead - Raw material sourcing and Sustainable sourcing.

• Lead the creation and execution of global procurement strategies for sourcing of molybdenum, ensuring alignment with company KPI´s, cost efficiency, and quality standards
• Draft, review, and manage contracts with suppliers, ensuring compliance with company policies and legal standards 
• Build and maintain strong relationships with global suppliers
• Track and report key performance indicators to measure the effectiveness of the procurement strategies and supplier performance
• Identify potential improvements and steering of corresponding actions incl. new logistic concepts
• Identify and implement cost-saving opportunities without compromising quality or reliability of supply
• Work closely with internal teams (production, R&D, logistics, quality assurance) to understand and define raw material requirements and ensure seamless supply chain operations (availability/price/ESG)
• Support technical departments to define specifications for new materials according to sourcing possibilities

The position involves travel as you will be working in a global market.

We are looking for someone who has 

• Bachelor´s degree in Supply Chain Management, Business Administration, Economics, Engineering, or related field (a Master´s degree or relevant certifications is a plus)
• Professional experience in strategic procurement/business, preferably with a focus on raw materials within a global context

Additional language skills are a plus. 

We also believe that your personal qualities are crucial to how well you will thrive in the role. We believe that you have a strong negotiation and communication skills and an excellent skill at problem-solving and being analytical. You do also have an understanding of contract law and experience in managing contracts and ability to work independently and as part of a global, cross-functional team. 

START: April 2025
COVERAGE: Full time
CITY: Hagfors/remote 
SELECTION: Ongoing
CONTACT: Rebecka Permestam, rebecka.permestam@pn.se 

#Uddeholm #lead #buyer

Apply for the position below by filling in your information and attaching documents. You can also log in to "Mina sidor" after you have confirmed your account, here you can create your candidate profile which increases your chance to get your dream job! We review the selection on an ongoing basis and may therefore have proceeded with candidates before the ad is closed. Unfortunately we do not accept applications via email, but if you have questions about the service, you are welcome to contact us at info@professionalsnord.se

Ansök nu

Global Commodity Lead Buyer till Uddeholm!

Läs mer Nov 8
Uddeholm tillverkar verktygsstål som är avgörande för produkter som omger oss i vardagen. Med ett starkt engagemang för hållbarhet skapar de lösningar som gynnar både människor och miljön, vilket gör det möjligt att fortsätta forma världen – idag och för framtida generationer. 

Till Uddeholms inköpsteam söker vi nu en Global Commodity Lead Buyer. I denna roll kommer du att vara ansvarig för strategisk upphandling och inköp av molybden, som är viktigt element i alla Uddeholms produkter. Denna tjänst innebär en global roll, då råvaran köps på en global marknad och produktionsenheterna för råvaran är också belägna på olika kontinenter. 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Uddeholms AB en Global Commodity Lead Buyer. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Uddeholm.

Du erbjuds

• Möjligheter till professionell utveckling och att avancera i din karriär
• Arbete i en dynamisk och samarbetsinriktad global miljö
• En chans att göra ett betydande intryck på en global marknad
• Ett flexibelt arbete som ger möjligheter till distansarbete

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta nära det divisionella inköpsteamet för råmaterial, inklusive två andra commodity lead buyers samt det lokala inköpsteamet för råmaterial. Det finns en direkt rapporteringslinje till den lokala inköpschefen, med en streckad rapporteringslinje till divisionens Global Lead för råmaterialinköp och hållbar upphandling.

• Leda arbetet och genomförandet av globala inköpsstrategier för upphandling av molybden, samt säkerställa att det följer företagets KPI:er och kvalitetsstandarder
• Upprätta, granska och hantera kontrakt med leverantörer och säkerställa att de följer företagets policyer och juridiska standarder
• Bygga och upprätthålla starka relationer med globala leverantörer
• Spåra och rapportera nyckeltal för att mäta effektiviteten av inköpsstrategier och leverantörers prestation
• Identifiera möjliga förbättringar och driva motsvarande åtgärder, inklusive nya logistikkoncept
• Identifiera, undersöka och implementera kostnadsbesparingar utan att kompromissa med kvalitet eller leveranssäkerhet
• Arbeta nära interna team (t.ex. produktion, FoU, logistik, kvalitetskontroll) för att förstå och definiera krav på råmaterial och säkerställa smidiga leveranskedjor
• Stödja tekniska avdelningar med att definiera specifikationer för nytt material

Tjänsten innebär resor då du arbetar på global marknad.

Vi söker dig som

• Kandidatexamen i Supply Chain Management, företagsekonomi, ekonomi, ingenjörsvetenskap eller relaterat område (en masterexamen eller relevanta certifieringar inom området är ett plus)
• Yrkeserfarenhet inom strategisk upphandling, helst med fokus på råmaterial där du även arbetat i en global kontext

Har du ytterligare språkkunskaper är detta ett plus. 

Vi tror också att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas i rollen. Vi tror att du har starka förhandlings- och kommunikationsförmågor samt en utmärkt förmåga till att vara analytisk och lösa problem. Du har också en förståelse för avtalsrätt och erfarenhet av att hantera kontrakt. Utöver detta har du förmåga att både arbeta självständigt och som en del av ett globalt, tvärfunktionellt team.

START: April 2025
OMFATTNING: Heltid
STAD: Hagfors, möjlighet till distansarbete
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Rebecka Permestam, rebecka.permestam@pn.se 

#Uddeholm #inköpare

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Projektinköpare Kongsberg Maritime!

Läs mer Nov 25
Projektinköpare till Kongsberg Maritime Sweden AB
Är du en erfaren och driven projektinköpare som letar efter nästa utmanande uppdrag? Nu finns chansen till en spännande och meriterande roll hos Kongsberg Maritime, den ledande aktören inom den marina industrin där innovation möter möjligheter!

Om tjänsten
Som Projektinköpare kommer du att arbeta med upphandlingsaktiviteter och fatta strategiska inköpsbeslut för projekt. Du blir en nyckelperson i att säkerställa att inköpsaktiviteter sker i linje med projektens behov och krav. Du kommer att vara en del av Supply chain-teamet i Kristinehamn och arbeta i nära samarbete med både projektteam och leverantörer.
I din roll som Projektinköpare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Leda och samordna inköpsaktiviteter för kundprojekt.
• Säkerställa efterlevnad av policyer och korrekt dokumentation.
• Identifiera och bedöma risker kopplade till kostnad, kvalitet och leverans samt skapa proaktiva lösningar.
• Resor i tjänsten förekommer. 

Tjänsten har start omgående och du blir anställd av Adecco. 
Om dig
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi eller ingenjörsvetenskap samt erfarenhet av projektinköp och arbete i ERP-system. Du har utmärkta kunskaper i engelska, både skriftligt och muntligt, och gärna erfarenhet från relevant bransch. Kunskap om försörjningskedjor och projektledning är meriterande. Körkort B är ett krav.

Viktigt för tjänsten är:

• God samarbetsförmåga och ett analytiskt förhållningssätt.
• Proaktivitet och förmåga att ta ansvar för dina arbetsuppgifter.
• Flexibilitet och viljan att bidra till teamets framgång.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Kongsberg Maritime Sweden AB
Kongsberg Maritime är en ledande global aktör inom maritim teknik och hållbara lösningar. Med huvudkontor i Kongsberg, Norge, och verksamhet i över 35 länder levererar de produkter som driver den maritima industrin framåt. Teamet i Kristinehamn består av 310 engagerade medarbetare som arbetar med forskning, utveckling och montering av innovativa lösningar.
 
Om Adecco
Genom oss på Adecco får du möjlighet att komma in på attraktiva företag i ditt närområde. Du får använda din kunskap och kompetens där du hela tiden har möjlighet att utvecklas samtidigt som du bygger upp ditt personliga nätverk och snabbt stärker ditt CV. När du arbetar hos oss har du fast lön, reglerad semester, friskvårdsbidrag och all annan trygghet som en anställning ger.
 
Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sara Holm-Glad 073-6847697 alt. sara.holm-glad@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
 
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Key Account Sales till Voestalpine

Läs mer Jul 2
Vårt mål är att vara #1 som aktör på vår marknad - vill du vara med och ta oss dit?
Vi är stolta över vårt företag och jobbar med starkt personligt engagemang för att tillsammans nå våra mål. Vi erbjuder dig ett utmanande arbete på en global marknad med goda utvecklingsmöjligheter inom en internationellt framgångsrik koncern.Om tjänstenArbetsuppgifterna innebär försäljningsansvar för specifika kunder och marknader globalt. Du kommer ha dagliga kundkontakter, antingen direkt eller via systerbolag och samarbetspartners, där du hanterar förfrågningar, skriver offerter och genomför efterföljande förhandlingar. Andra typiska arbetsuppgifter inkluderar orderplanering, prognoshantering och reklamationshantering.
Tjänsten kräver nära samarbete med andra funktioner inom företaget vid vår produktionsanläggning i Munkfors, samt visst samarbete med moderbolaget i Österrike. Tjänsten innebär också en del internationella resor.
Om digVi söker dig som är en utpräglad lagspelare och en skicklig relationsbyggare med starkt kundfokus. Du motiveras av affärsutveckling och problemlösning i en internationell miljö. Vi ser gärna att du är i början av din karriär och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är skicklig på att planera och organisera ditt arbete effektivt och har lätt för att samarbeta tvärfunktionellt inom företaget.
Kvalifikationer:
Erfarenhet av teknisk försäljning från industrin och/eller kundservice är meriterande.
Utbildningsbakgrund inom teknik eller ekonomi.
Goda kunskaper i engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Goda kunskaper i MS Office (Word, Excel och PowerPoint).
Noggrannhet och god kommunikationsförmåga.
Beredd att ta över ansvar successivt.

Om VoestalpinePrecision Strip
Voestalpine Precision Strip AB beläget i Munkfors, Värmland och har ca 290 medarbetare varav 9 sitter i Karlstad. Tillsammans för vi vidare och utvecklar en 350 år lång industriell tradition av järn- och stålbearbetning. Under senaste budgetåret 2023/2024 omsatte vi ca 600 miljoner SEK. Voestalpine Precision Strip AB är en av världens ledande tillverkare av kallvalsat precisionsbandstål. Stål från Munkfors har kvaliteter som efterfrågas över hela världen ochidag är vien erkänd aktör på de flesta industriella marknader.
Voestalpine-koncernen är ett stålbaserad teknik- och tjänsteföretag med drygt 52 000 medarbetare som finns representerat över hela världen, med över 500 bolag i mer än 50 länder på fem kontinenter. Koncernen finns noterad på börsen i Wien sedan 1995. Med sina högkvalitativa produkter är koncernen en av ledande partners inom fordons- och konsumentvaruindustrin i Europa men också leverantör till olje- och gasindustrin i hela världen. voestalpine-koncernen är världsledande inom tillverkningsindustrin beträffande specialräls, verktygsstål och specialsektioner.
Om processen
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sebastian Ullström på sebastian.ullström@linck.seeller Wilma Lindmark på Wilma.lindmark@linck.se
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med anställningsort Karlstad.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Linck i Karlstad AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Linck i Karlstad AB .

Senior Konstruktör

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Apr 8
Vill du arbeta med avancerad konstruktion i projekt med internationell prägel – där din tekniska kompetens verkligen gör skillnad? Vi söker nu en Senior Konstruktör till ett spännande konsultuppdrag hos en ledande aktör inom försvars- och säkerhetsteknologi. Du kommer att vara en nyckelperson i ett projektteam som arbetar med utvecklingen av komplexa systemlösningar för framtidens försvar.
Om uppdragetI rollen som konstruktör kommer du att bli en del av ett internationellt projektteam, där du får ansvar för att tolka tekniska underlag från globala samarbetspartners och omsätta dessa i praktiska, robusta konstruktionslösningar.
Uppdraget kräver både teknisk erfarenhet och förmåga att samarbeta tvärfunktionellt – ofta över både språk- och landsgränser. Du får en central position i produktutvecklingsprocessen och förväntas bidra med både struktur, expertis, driv och kreativitet.
Arbetsuppgifter: Utföra konstruktionsarbete i CAD för komplexa produkter och delsystem
Tolka tekniska krav, ritningar och modeller från internationella samarbetspartners
Utveckla lösningar i samråd med systemingenjörer och andra teknikområden
Bidra till tekniska granskningar, verifiering och validering
Samarbeta med produktion, inköp och testorganisationer
Din profil
För att lyckas i uppdraget ser vi att du har:
5–10 års erfarenhet som konstruktör inom mekanik eller mekatronik
Gedigen kunskap i ett eller flera CAD-verktyg (t.ex. Catia, Creo, SolidWorks)
Förmåga att arbeta självständigt i tekniskt komplexa projekt
Vana vid att tolka och bearbeta tekniska underlag från olika aktörer
God samarbetsförmåga och vana att jobba i internationella miljöer
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt

Meriterande är:
Erfarenhet från försvarsindustrin eller andra säkerhetsklassade branscher
Tidigare arbete i tvärfunktionella team inom produktutveckling
Om uppdraget

Konsultuppdrag via Linck
Tidsperiod: 6 månader till att börja med, med mycket goda möjligheter till förlängning
Arbetsort: Karlstad
Är du rätt person för uppdraget?
Skicka in din profil så snart som möjligt. Urval sker löpande och uppdraget kan tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsekonom med byråerfarenhet

Redovisningskonsult
Läs mer Mar 20
Redovisningsekonom till tillväxtbolag inom en expansiv koncern
Är du en driven och analytisk redovisningsekonom med byråerfarenhet som vill ta nästa steg i din karriär? Vi söker en engagerad person som vill utvecklas i en offensiv och växande koncernmiljö.
Om rollen
I denna roll som redovisningsekonom kommer du att arbeta i ett bolag med en omsättning på cirka 200 MSEK och som är en del av en större koncern. Du blir en nyckelspelare i redovisningsteamet och kommer att få möjlighet att arbeta med:
Löpande redovisning och bokslut
Stödja på koncernnivå i finansiella frågor
Medverka i förvärvsprocesser
Vara en del av en kompetent och samarbetsorienterad ekonomifunktion

Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag via Linck under de första sex månaderna, med mycket god möjlighet till fortsatt anställning hos vår kund.
Vem är du?
Vi söker dig som har:
2–5 års erfarenhet av redovisning En analytisk ådra och en stark vilja att utvecklas Driv och ambition att på sikt växa in i en roll som ekonomiansvarig Trivs i en dynamisk och expansiv miljö
Vad vi erbjuder
Du blir en del av ett bolag med mycket kompetenta kollegor och stora utvecklingsmöjligheter. Här får du chansen att arbeta i en stimulerande och lärorik miljö där du kan växa i din yrkesroll.
Låter detta som din nästa utmaning? Välkommen att skicka in din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiansvarig till ABH-Gruppen

Koncerncontroller
Läs mer Feb 7
Ekonomiansvarig till ABH-Gruppen – En nyckelroll i företagets utveckling
Är du en erfaren ekonom med ett strategiskt sinne och en passion för ekonomistyrning? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du får möjlighet att påverka och utveckla verksamheten? Då kan detta vara rollen för dig.
Om tjänsten
ABH-Gruppen söker nu en ekonomiansvarig som tar ett helhetsgrepp över redovisningen och ekonomistyrningen i koncernen. I denna roll kommer du att vara ansvarig för att leda och utveckla ekonomifunktionen med målet att stödja företagets tillväxt och lönsamhet. Genom att skapa och följa upp finansiella strategier och rutiner kommer du att bidra till en stabil och effektiv ekonomisk hantering. Som Ekonomiansvarig är du ansvarig för den löpande redovisningen, månadsbokslut samt årsredovisning. Du kommer även att hantera kontakten med revisorer, banker och andra externa parter för att säkerställa att ABH-Gruppen alltid följer gällande regelverk och lagar.
Rollen innefattar även budget- och prognosarbete, analys av kostnader och intäkter, konsolidering av ekonomisk data samt hantering och del i ekonomiska beslut såsom förvärv och fusioner.
Arbetsuppgifter;
Skapa rapporter och verktyg för att följa lönsamhet per verksamhetsområde och stötta ledningen i att öka lönsamheten.
Koncernredovisning
Ansvara för budget och prognosarbete
Hantera den löpande bokföringen
Ansvara för framtagandet av månads- och årsbokslut
Utvärdera möjligheter att fusionera bolag för att förenkla redovisning och driva projekt mer effektivt.
Leda ekonomisk integration vid förvärv samt delta i analys och strategiska beslut.
ABH-Gruppen använder Fortnox för redovisning och Boardeaser för konsolidering.
Om dig
Vi söker dig med gedigen erfarenhet av redovisning och ekonomistyrning, gärna från ett företag med liknande bolagsstruktur eller som konsult. Vi ser gärna att du är analytisk och lösningsorienterad, med förmåga att skapa struktur och noggrannhet i ekonomiska processer. Du har en god förståelse för både strategiskt och operativt arbete och kan omsätta ekonomiska analyser till affärsdrivande beslut. Du talar och skriver obehindrat i både svenska och engelska.

För att lyckas i rollen tror vi att du har en ekonomisk utbildning i grunden och flera års erfarenhet av redovisning, men gärna också ekonomistyrning. Bakgrund som revisor i ett antal år är meriterande. Du är van att arbeta självständigt och har ett stort intresse för att utveckla och effektivisera ekonomiska rutiner.
Om företagetABH-Gruppen, även känd som AB Helheten, är en dynamisk företagsgrupp med rötter inom sotning och brandskyddskontroll. Vi strävar efter att skapa en sammansvetsad enhet av passionerade entreprenörer som stödjer och hjälper varandra, med tron att det som är bra för den enskilde är bra för helheten. Vår koncern är ständigt på jakt efter nya och spännande möjligheter och välkomnar nya företag att bli en del av AB Helheten. Genom att växa tillsammans skapar vi en företagsgrupp som är större än summan av sina delar.
ABH-Gruppen är ett framåt-tänkande företag med fokus på innovation och långsiktig tillväxt. Vi arbetar nära våra kunder och partners för att skapa hållbara och effektiva lösningar. Som en del av vårt team får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där du kan påverka och utvecklas.
Om processenFör frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Johan Cederholm på johan.cederholm@linck.se.
Sista ansökningsdag är 21 februari.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

System Sales Manager till Tamtron

Systemsäljare
Läs mer Jan 28
Är du redo för en spännande utmaning inom försäljning och tekniska lösningar?Tamtron söker nu en engagerad och målinriktad System Sales Manager för att etablera sitt produktsortiment inom systemlösningar för industrikunder i Sverige.
Om dig
Vi söker en dynamisk säljare med erfarenhet av teknisk försäljning till industrikunder. Du har ett starkt eget driv och en passion för att utforska nya affärsmöjligheter.
Som en idealisk kandidat ser vi att du har tidigare erfarenhet av att sälja lösningar för hantering av bulkmaterial, exempelvis dosering, storsäckstömning, storsäcksfyllning, fluidisering och vägning.Vi värdesätter din kreativitet i att identifiera nya affärsmöjligheter samt din förmåga att bygga förtroende och underhålla långsiktiga kundrelationer.
I denna roll utgår du från hemmakontor, därför är det av stor vikt att du är van vid att självständigt ansvara för din försäljningsprocess. Tjänsten innebär frekventa resor, så giltigt B-körkort är ett krav, likaså flytande kunskaper i svenska och engelska.
Om tjänsten
Du kommer att leda Tamtrons satsning på försäljning av produkterför hantering av bulkmaterial, exempelvis dosering, storsäckstömning, storsäcksfyllning, fluidisering och vägning. Dinakunder återfinns främst inom industrin i Sverige.Tamtron Group har sedan tidigare haft framgång med dessa produkter, bland annat i Finland. Stöd finns från dina kollegor i Finland, men du är anställd av Tamtron Sverige. Rollen innefattar inte personalansvar.
I ditt arbete kommer du att vara involverad i hela försäljningsprocessen, från första kontakt till offert, avtalsförhandling och leverans.
Din och Tamtrons framgång bygger på samarbete inom hela organisationen. I din roll kommer du att få omfattande stöd från både support- och teknikavdelningen för att ge dig de bästa förutsättningarna att lyckas. Du utgår från hemmakontor och placeringsort är inte begränsad till en specifik plats, dock inom Sverige.
Om företaget
Tamtron är ett ledande företag inom avancerade, noggranna och innovativa vägningslösningar samt moderna molnbaserade informationssystem, anpassade för flera olika industribranscher. Företaget har ett av de största produktutbuden på marknaden och är känt för sina pålitliga, exakta och robusta vågar. Tamtrons fokus ligger på kundservice och teknisk kompetens, med målet att förenkla och effektivisera sina kunders arbete inom områden såsom jordtransport, återvinning, skogsbruk, hamnarbete, logistik samt process- och tillverkningsindustri.
Tamtrons produkter kännetecknas av hög kvalitet och användarvänlighet. De erbjuder en rad olika vägningslösningar, alla kända för sin pålitlighet och noggrannhet. Företagets produkter används globalt inom många olika industrier och har ISO 9001:2015 kvalitetscertifiering.
Tamtronkoncernen omsätter 54 miljoner euro och har ca 300 anställda. Huvudkontoret är beläget i Finland, med dotterbolag i bland annat Sverige, Polen, Tyskland, Tjeckien, Slovakien, Danmark och Norge. Företaget är också representerat i över 50 länder genom auktoriserade distributörer.
Om processen
Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Johan Cederholm, tel: 072 216 04 51 eller mejl: johan.cederholm@linck.se.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och urval sker löpande, vilket innebär att annonsen kan komma att avpubliceras på kort varsel, dock inte innan tisdag 4:e februari.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Styrelseledamöter till Byggbeslag, en del av Ahlmarkskoncernen

Företagsledare
Läs mer Dec 4
Byggbeslag, en del av Ahlmarkskoncernen, söker nu engagerade och erfarna styrelseledamöter som vill bidra till deras fortsatta framgång och utveckling.
Om Byggbeslag
Byggbeslag levererar produkter, tjänster och smarta lösningar inom lås, säkerhet och inredning till fastigheter och byggprojekt. Med en gedigen kompetens och kapacitet erbjuder de mer än bara kvalitativa installationer; deras mål är att genom kunskap och erfarenhet minska projektens totala kostnader, inklusive miljöpåverkan, samtidigt som de ökar tryggheten för sina kunder.
Byggbeslag är en del avAhlmarkskoncernen, grundad 1847 i Karlstad, och en av Värmlands mest betydande företagsgrupper med verksamhet inom sjöfart, handel och industri. Med en internationell närvaro bedriver koncernen verksamhet i flera europeiska länder samt Nordafrika och sysselsätter cirka 1 250 anställda.
Om rollen
Som styrelseledamot i Byggbeslag kommer du att spela en viktig roll i att forma företagets strategiska inriktning och framtida tillväxt. Du förväntas bidra med din expertis för att utveckla affärsstrategier, identifiera nya marknadsmöjligheter och säkerställa att företaget fortsätter att leverera högkvalitativa lösningar till sina kunder.
Uppdraget innebär fyra fysiska möten per år samt tio månatliga genomgångar fördelat över ett år.
Om dig
Den vi söker bör vara en strategisk tänkare med högt driv och förmåga att fungera som bollplank kring affärsutveckling. Vi tror att du besitter ett starkt affärssinne med en god förmåga att utveckla affärer ochser gärna att du haren bred erfarenhet, gärna inom fastighetsförvaltning, entreprenadverksamhet,byggsektorn ellerinom säkerhetsbranschen. Om du har erfarenhet från fastighetsservice, kontrakt inom byggsektorn eller entreprenad så är deten fördel då erfarenhet från kundsidan och insikt i kundperspektivet är värdefullt.
Erfarenhet av styrelseuppdrag är meriterande, liksom ledarskapserfarenhet.
Ansökan
Om du är intresserad av att bidra till Byggbeslags fortsatta framgång så ser vi gärna att du skickar in en ansökan, även om du kanske inte uppfyller ovanstående kravprofil fullt ut. För mer information om tjänsten och ansökningsprocessen, vänligen kontakta Sebastian Ullström på sebastian.ullstrom@linck.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Teknisk Säljare till Rydahls Industry

Account manager
Läs mer Apr 18
Är du en utåtriktad och driven säljare med erfarenhet från industrin?
Rydahls Industry växer och söker nu en Teknisk Säljare. Hos Rydahls Industry möts du av en respektfull och inkluderande kultur, där man värdesätter varje medarbetare. Med över 100 år i branschen sitter yrkesstoltheten i väggarna hos detta välrenommerade företag.
Om tjänsten 
Som Teknisk Säljare på Rydahls Industry kommer du att spela en central roll i att utveckla och underhålla kundrelationer – både nationellt och internationellt. Ditt huvudansvar är att vidareutveckla befintliga kundrelationer och skapa nya affärsmöjligheter inom företagets kundsegment, med målet att uppnå uppsatta försäljningsmål.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta:
Bearbetning och skapande av nya affärsmöjligheter
Vidareutveckling av befintliga kundrelationer
Deltagande på möten och evenemang för att nätverka och bygga relationer
Bidra till affärsutvecklingen för fortsatt tillväxt

Om dig
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har dokumenterad erfarenhet av projektförsäljning. Du har ett genuint intresse för både teknik och människor, och är skicklig på att bygga förtroende samt långsiktiga relationer. Har du erfarenhet inom områden som entreprenadmaskiner, jordbruksmaskiner, skogsmaskiner eller tunga fordon inom försvarsindustrin är det meriterande. Din personlighet beskrivs som utåtriktad och öppen. Du trivs med att öppna dörrar och etablera nya kundkontakter, samtidigt som din uthållighet och känsla för service hjälper dig att skapa och vårda långsiktiga affärsrelationer. Du har också en god analytisk förmåga och kan bidra till det strategiska försäljningsarbetet. B-körkort är ett krav. Eftersom tjänsten innefattar internationella kundkontakter behöver du kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Om Rydahls Industry
Rydahls Industry är en ledande specialist inom skräddarsydda bromssystem och friktionslösningar för maskin-, fordons- och tillverkningsindustrin. Med över 100 års erfarenhet kombinerar de teknisk expertis med innovativ produktutveckling för att leverera lösningar av högsta kvalitet.
Företaget är med från idé och design till produktion och testning. Detta säkerställer att varje lösning är optimerad för kundens specifika behov. De erbjuder allt från kompletta bromssystem till enskilda komponenter och friktionsmaterial, anpassade för bland annat hjullastare, dumprar, traktorer, skogsmaskiner och militära fordon. Rydahls Industry har sin bas i Karlstad och har idag 25 medarbetare. Verksamheten präglas av hög servicegrad, tekniskt kunnande och en stark vilja att leverera lösningar som verkligen gör skillnad för kunden.
Rydahls ägs sedan 2015 av börsnoterade OEM International- en av Europas ledande teknikhandels-koncerner inom industriella komponenter och system. Koncernen omsätter 5.1 miljarder, har ca 1000 anställda och består av 33 rörelsedrivande enheter i 15 länder. 
Om processen 
Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Sebastian Ullström på sebastian.ullstrom@linck.se alternativt Wilma Lindmark på wilma.lindmark@linck.se. Anställningen är på heltid och sista ansökningsdag är 16 maj. 
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu