Karlstad: Produkt/verktygsdesigner, Blue Ocean Closures

Hitta ansökningsinfo om jobbet Produkt/verktygsdesigner, Blue Ocean Closures i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-25 // Varaktighet: Heltid

Vi behöver stärka vårt team med en kreativ konstruktör som brinner för innovation och hållbarhet! Varmt välkommen att söka tjänsten som produkt/verktygsdesigner med fokus på verktygskonstruktion!

Om tjänsten
Med flera pågående utvecklingsprojekt för några av världens ledande varumärken, söker vi en medarbetare till vår konstruktionsavdelning, som tillsammans med våra tekniska projektledare jobbar på ett kreativt sätt med unika produkter och verktyg. Du har ett starkt engagemang för hållbarhet i allmänhet och design/konstruktion för ökad hållbarhet i synnerhet.

Du kommer att jobba med att realisera helt nya förpackningsprodukter och får vara med om att bidra till en bättre miljö och vår vision om minskade plastföroreningar i världen. Hos oss får du vara kreativ, innovativ och ta fram nya produkter och verktyg. Du följer och ansvarar för din konstruktion från idé, via prototypserier till färdig produkt. Du kommer aktivt deltaga och validera produkterna vid vår R&D enhet. Vi erbjuder möjligheten att vara med på en utvecklingsresa och jobba fram innovativa koncept på marknaden tillsammans med världsledande industriella partners och varumärkesägare. Vi är ett ungt företag med tydliga ambitioner att växa på en global marknad. För oss är en inkluderande miljö och mångfald viktigt och vi vill att du hjälper oss att bygga vidare på detta.

Vi jobbar redan nu i en internationell miljö med engelska som huvudspråk och resor förekommer i tjänsten. Din placering blir i Karlstad.

Tjänsten som produkt/verktygsdesigner är en tillsvidareanställning på Blue Ocean Closures med start enligt överenskommelse.

Om dig
Vi tror att du har en teknisk utbildning på högskole- eller civilingenjörsnivå, gärna inom mekanisk konstruktion, produktutveckling eller verktygskonstruktion. Vidare kan du uppvisa goda kunskaper i 2D/3D CAD. Du har minst tre års arbetslivserfarenhet inom konstruktion alternativt produktutveckling eller möjligtvis maskinbearbetning. Det är också viktigt att du har god förmåga och vana av att samarbeta i projekt.

Vi tror att du är empatisk, har stor integritet, är en duktig teknisk designer och har känsla för processer och detaljer. Eftersom vi är ett litet team som vill växa är det viktigt att du kan fungera med och stärka den lilla gruppen samtidigt som du vill vara med på resan mot ett större företag.

Viktigt för tjänsten är:
- Universitets- eller högskoleexamen, maskinteknik, teknisk design, förpackningsdesign eller liknade
- Erfarenhet av CAD-verktyg, gärna SolidWorks
- Intresse av hållbar teknik och produktion
- Flytande engelska, både i tal och skrift
- Bra på att samarbeta och kommunicera
- Empati och integritet
- B-körkort

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Blue Ocean Closures AB
Blue Ocean Closures mål är att minska mängden plast i förpackningar. Det gör vi genom att utveckla och producera skruvkorkar och förslutningar i fiber som är helt biobaserade, biologiskt nedbrytbara i hav och natur och möjliga att återvinna fullt ut. Med högt materialkunnande och kostnadseffektiv produktion kan vi erbjuda varumärkesägare på en global marknad möjligheten att ersätta plastkorkar och lock med mer hållbara lösningar som minskar produkternas miljöpåverkan.

Vi vill bygga ett hållbart företag ur alla perspektiv med tydligt socialt ansvarstagande och en inkluderande arbetsmiljö. Mångfald och jämställdhet är grundläggande självklarheter i vår verksamhet. Blue Ocean Closures verkar på en global marknad och värderar högt personer med olika bakgrund i vårt team samt eftersträvar en jämn fördelning mellan kvinnor, män och annan könstillhörighet i alla delar av verksamheten.

För mer information besök https://www.blueoceanclosures.com

Om ansökan
Vänta inte med din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Intervjuer kommer docka att ske under vecka 34/35. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Marianne Pettersson, tel 073-684 70 45, marianne.pettersson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Konstruktör, tillverkningsindustri

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Konstruktör, tillverkningsindustri.

Mekanikkonstruktör

Läs mer Sep 18
Jakkal är ett ingenjörsföretag som är verksamt i Karlskoga/Örebro, Laxå, Köping, Nyköping och Norrköping/Linköping samt Hässleholm.

Vi har ett kunnigt team med lång erfarenhet och kompetens med tyngdpunkt inom produktions-, produkt- och teknikutveckling.

Genom vårt breda tjänsteutbud kan vi erbjuda:

• Kompetenta medarbetare med tyngdpunkt inom mekanisk konstruktion, el och automation, produktionsteknik och projektledning, men även inom andra kompetensområden genom hela er organisation.
• Resurs- och specialistkonsulting ute hos kund.
• Leverans av kundspecifika produktionslösningar, allt från lyftverktyg, fixturer till nyckelfärdiga maskinutrustningar inkl. CE-märkning och all dokumentation via vår ”In House” avdelning.
• Additiv tillverkning – 3D printing.
• Rekryterings- och bemanningslösningar både inom tjänstemanna- och kollektivsidan.

Om jobbet

Bli en del av vår tillväxtresa när vi förstärker vårt team inom mekanisk konstruktion!

Vi söker konstruktören som vill utvecklas inom sitt område med ett genuint teknikintresse och som gillar kreativa utmaningar. Har du ett stort engagemang, är lösningsorienterad samt intresserad av teknik och mekanik, kan detta vara tjänsten för dig.

Våra kunder är både stora och små företag där flera är världsledande inom sitt område.

Dina arbetsuppgifter

• Modellering i 3D-cad.
• Konstruera kundanpassande lösningar.
• Skapa tillverkningsunderlag, skapa sammanställnings- och detaljkonstruktioner.
• Produktsegment i PDM-system
• Göra hållfasthets- och toleransberäkningar.
• Utreda tekniska frågeställningar.
• Komma med rekommendation och lösning.
• Uppdatera äldre ritningar.
• Medverka vid eventuell prototypframtagning.
• Besök hos kunder och underleverantörer vid behov.

Vi ser positivt på tidigare erfarenhet inom områden produktion och projektledning.

Din profil

Kvalifikationer för denna tjänst inkluderar:

• Dokumenterad erfarenhet av mekanikkonstruktion och/eller erfarenhet/utbildning av olika CAD-verktyg.
• Kompetens inom ritningsframtagning.

Vi ser gärna att du har:

• Högskoleingenjörsexamen eller annan relevant utbildning inom maskinteknik, mekanik eller motsvarande.
• Vana att jobba med olika problemlösningsmetoder.
• God förmåga att kunna utrycka sig i tal samt skrift på svenska och engelska.

Vi söker dig med ett stort driv, engagemang och nyfikenhet. Du har en god struktureringsförmåga, håller deadlines och kan planera ditt arbete väl. Du trivs att arbete i projekt, kan samarbeta med andra samt ta egna initiativ. Rollen kräver att du är en god kommunikatör och att du trivs i en miljö där förändring är en del av vardagen.

Vad kan vi erbjuda dig:

Vi är ett mindre bolag med en familjär känsla, korta beslutsvägar och där nytänkande är stort. Hos oss får du arbeta i ett engagerat, kompetent och fartfyllt team, där du har stora möjligheter till både kompetens- och karriärutveckling.

Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Studenter för extrajobb på Löfbergs

Läs mer Jul 26
Vill du ha ett extraarbete på ett företag som vill bidra till en mer hållbar framtid? Är du positiv, flexibel och initiativrik? Då har vi på Adecco jobbet för dig! Just nu söker vi dig som vill jobba extra på attraktiva Löfbergs.

Om tjänsten
Vi söker personal till olika delar av verksamheten och exempel på tjänster är:

Maskinoperatör:
Du kommer att arbeta i produktionen och det innebär att du kommer att få arbeta vid flera olika maskiner med varierande arbetsuppgifter. Då Löfbergs tillämpar rotation i arbetsgruppen ges du möjlighet att lära dig flera olika moment. Mycket av arbetet sköts av maskinerna och det är din uppgift att se till att allt flyter på utan problem och att produktionen håller hög kvalité.

Lager/logistik:
Du kommer framför allt att arbeta med orderplock eller sortering och lastning/lossning av gods. Service och problemlösning är en stor del av ditt arbete och du sätter dig snabbt in i företagets rutiner och arbetssätt.

I båda de ovanstående rollerna ingår arbete i och hantering av Löfbergs affärssystem samt arbete med livsmedelssäkerhet.

Om dig
Vi söker dig som studerar i Karlstad, gärna med minst två års studier kvar och som har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. Du har en god förståelse för att din arbetsinsats har betydelse för en lyckad slutprodukt. Du gillar att arbeta med andra människor och sprider gärna positiv energi bland kollegor samt bidrar till ett gott samarbete. Din lösningsfokuserade och flexibla personlighet kommer att vara uppskattad då du har lätt för att byta arbetsuppgift, arbetsgrupp eller skift beroende på hur behovet förändras hos kunden.

Vidare ser vi att du har en vilja att hålla ordning och reda på din arbetsplats och du har en bra medvetenhet kring god kvalité. Som person är du ansvarsfull, initiativtagande och vill gärna visa framfötterna genom att bidra med det lilla extra samt se förbättringsmöjligheter. För jobb inom lager/logistik är truckkort ett krav.

Viktigt för tjänsten är:
- Studerande
- Truckkort A+B
- Flexibilitet

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet!!

Om Adecco
Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Självklart har vi kollektivavtal. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om anställningen
Extrajobb på Löfbergs är en del av vår personaluthyrning, det innebär att man blir anställd av oss, Adecco, för att utföra arbete i kundföretaget. Arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter kan variera efter behov. Extrajobbet är ett konsultuppdrag  med tillsättning löpande. Vi ser gärna att du kan jobba cirka 2 dagar i veckan vid sidan av dina studier.

Timlönen är alltid minst enligt de avtal som gäller på arbetsmarknaden. Semesterersättning tillkommer och betalas ut i samband med lönen. Vid arbete under kvällar, helger och nätter tillkommer OB-tillägg enligt rådande kollektivavtal.

Om ansökan
Tjänsten har start efter överenskommelse och rekryteringsarbetet sker löpande så vänta inte till sista ansökningsdatum med din ansökan. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Mattias Olsson, 073-684 72 97, mattias.olsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Maskinoperatör, Truckförare, Orderplock, Löfbergs, Kaffe, Karlstads Universitet, KAU, Karlstad, Adecco

Ansök nu

Junior Mekanikkonstruktör i Karlskoga

Läs mer Jul 22
Om tjänsten
Vi hjälper nu vår kund i Karlskoga att hitta en junior mekanikkonstruktör. Med stora kontaktytor inom bolaget, tillhör du en central del av verksamheten. Vi söker dig som är i början av karriären och har ca ett års erfarenhet inom mekanikkonstruktion, produktion eller kvalitetsarbete. När produktionen stöter på utmaningar och problem kommer du konstruera lösningar. Start för tjänsten är enligt överenskommelse.
Hos vår kund delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. De jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen.
För den här tjänsten söker vi dig som är rätt person och som vill komma in och bli en del av företaget på lång sikt. Du kommer vara konsult via oss på Cleverex Bemanning och jobba hos vår kund. Om allt känns bra i samarbetet är tanken att du kommer övergå till kunden efter 6 månader.


Du erbjuds
• Förutsättningar och verktyg för att utvecklas i din roll och på arbetsplatsen
• En möjlighet att komma in i en växande bransch där du får bidra till samhällsnytta
• Tryggt och utvecklande ledarskap från närmsta chefer och oss på Cleverex Bemanning


Arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för att utveckla och konstruera mekaniska lösningar baserat på produktionens tickets och ärenden. Programvaran som är 3DExperience (Catia). I rollen kommer du att arbeta med problemlösning, kravhantering, specificering, konstruktion samt kvalitetssäkring av mekaniska komponenter och system till kundens produkter.

Din profil
Vi söker dig som:
• Har en eftergymnasial utbildning inom ex mekanik, maskinteknik, design, CAD, produktutveckling eller liknande
• Har ca ett års erfarenhet av ex konstruktion, produktion, kvalitetsarbete
• Är flytande i svenska och i engelska, både i tal och skrift
• Är svensk medborgare och är OK med att genomgå en säkerhetsprövning.
För denna roll värderar dina personliga egenskaper starkt. Vi ser att du har en god kommunikation- och samarbetsförmåga då du kommer att arbeta med många kontaktytor. Vi ser att du är en problemlösare och även känner stort ansvarstagande.


Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Karlskoga
Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av rekrytering@cleverex.se


Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Adecco Sweden AB .

Logistikkoordinator

Logistiker
Läs mer Sep 18
Är du en kommunikativ och lösningsorienterad person som vill ta nästa steg i din karriär? Tveka inte att söka denna utmanande, meriterande och spännande roll!

Kongsberg Maritime AB är en del av den globala teknologigruppen KONGSBERG, som levererar kritiska lösningar till deras kunder som arbetar inom utmanande miljöer. Deras gedigna erfarenhet med över tvåhundra år inom sjöfart, digitalisering och försvar bidrar till att de är ett innovativt och världsledande företag idag. Kongsberg Maritime har sitt huvudkontor i Norge, men just denna tjänst är placerad på Kongsberg Maritime i Kristinehamn.

Om tjänsten
Som logistikkoordinator kommer du ansvara för transporter samt transportplanering tillsammans med det sammansvetsade teamet inom skeppning. Du har tät dialog med projektledare samt löpande kontakt med kunder och leverantörer. Arbetet innefattar även arbetsuppgifter såsom:

• Bokningar samt uppföljningar av transporter med företagets kunder.
• Hantera all transportdokumentation inklusive Letter of Credit (Remburs). 
• Besvara frågor inom tull, moms och frakttyp såsom väg, sjöfart, flygfrakt och tåg.
• Förhandling med transportörer.
• Koordinera logistik över hela världen.
• Leveransfakturering.

Tjänsten är till att börja med ett 6 månaders uppdrag med eventuell chans till förlängning. Som logistikkoordinator är du anställd som konsult av Adecco. Uppdraget har start i slutet på augusti eller enligt överenskommelse. 

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom logistik och transportplanering. Vi ser att du är en kommunikativ person som trivs bra med att samarbeta tätt med andra. Du behöver även vara ansvarfull, strukturerad och initiativtagande. Att vara serviceminded och problemlösande är viktiga egenskaper för den här rollen.

Krav för tjänsten: 

• Goda kunskaper i svenska samt engelska i tal och skrift då båda språk förekommer i tjänsten
• God datavana och tidigare arbetat i affärssystem 
• Relevant arbetslivserfarenhet inom logistik, transportplanering och administration

Vi ser det som meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom relevant område. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Eftersom Kongsberg Maritime samarbetar med kunder inom den marina försvarsindustrin, kommer rekryteringsprocessen innehålla bakgrundskontroll och frågor kring medborgarskap. 

Om Adecco
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Business Manager:
Mathilde Branth, mathilde.branth@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via: info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Logistik, Transportplanering, Transporter, Adecco, Karlstad, Värmland

Ansök nu

IT-Konsult Karlstad!

Nätverkstekniker
Läs mer Aug 30
Är du redo att ta din IT-säkerhetskarriär till nya höjder? Vi söker dig med erfarenhet av nätverkssäkerhet! 

I en värld där hoten mot digitala tillgångar ständigt ökar, letar vi efter dig som har passionen och kunskapen för att stå i frontlinjen och skydda morgondagens teknik. Adecco söker nu en senior mjukvaruutvecklare med spetskompetens inom nätverkssäkerhet som vill göra skillnad. Är du den vi letar efter?

Din roll: 

Som en nyckelperson hos oss kommer du att få designa, implementera och drifta robusta säkerhetslösningar för våra kunder. Du är med från ax till limpa i projekt som inte bara är utmanande utan också avgörande för våra kunders framgång. Din erfarenhet av IT-system, säkerhetsprotokoll och internationella standarder gör dig till en oumbärlig del av våra team.

Vi tror att du har:

• Minst 3 års erfarenhet av IT-säkerhetsarbete.
• Flytande svenska och engelska – för vi jobbar både lokalt och globalt.
• Erfarenhet av att arbeta med system som inriktats inom nätverk och virtualisering. 
• Certifieringar som CompTIA Security+, CCNA, CCNP, CCSP eller CISSP är starkt meriterande.

Vad vi önskar att du också har koll på:

• Internationella säkerhetsstandarder.
• Processer och metoder inom IT-säkerhet.
• Avancerade säkerhetslösningar som IAM, Cryptography, IDS, IPS, XDR och SIEM/SOC.
• Plattformar som Windows & Linux, virtualisering, molntjänster och DevOps/DevSecOps-practices.
• Scripting, såsom Python. 
• Produktutvecking. 

Vem är du? Som person ser vi att du är en initiativtagande och driven teamspelare. I rollen som konsult behöver du vara nyfiken och inte vara rädd att ta dig an nya uppgifter. Du brinner för framtidens teknik och ständigt vill utvecklas. 

Vad kan vi erbjuda dig? Hos Adecco får du mer än bara ett jobb. Du får chansen att arbeta hos våra kunder i Värmland i en miljö som värdesätter din utveckling – både professionellt och personligt. Vi erbjuder ett starkt nätverk, stimulerande projekt och möjligheten att verkligen göra skillnad i en värld där IT-säkerhet är avgörande. Du har ständigt stöd av Adecco som arbetsgivare och en möjlighet att testa dina kompetenser hos våra många samarbeten. 

Har du frågor om tjänsten eller om Adecco, kontakta gärna Mathilde Branth på mathilde.branth@adecco.se. 

Låter det här som ditt nästa äventyr?

Tveka inte! Ansök idag och låt oss tillsammans skapa säkrare digitala landskap.

Vi ser fram emot att få veta mer om dig!

Ansök nu

Kommunikatör till Kammarkollegiet

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Sep 9
Om tjänsten
Vi söker en Kommunikatör för ett uppdrag hos Kammarkollegiet där du kommer bli en del av Utveckling och kommunikation och arbeta mot avdelningen den Offentliga omställningsorganisationen. 
Kammarkollegiet har fått ett regeringsuppdrag som kräver såväl strategisk som operativt stöd gällande kommunikationsområdet. Uppdraget innebär också samverkan med externa aktörer i regeringsuppdraget. 

I din roll som Kommunikatör arbetar du bland annat med internt och externt kommunikationsarbete på såväl strategisk som på operativ nivå. Du planerar, genomför och utvärderar kommunikationsinsatser. Det kan också bli aktuellt att även stödja andra projekt. I och med att regeringsuppdraget är nytt kommer den initiala kommunikationsplaneringen ligga till grund för uppdraget. 

Andra förekommande arbetsuppgifter:
-Marknadsundersökningar och omvärldsanalyser 
-Utforma informationsmaterial 
-Rådgivning till kollegor i olika kommunikationsfrågor
-Varumärkesarbete 
-Uppdatera information på extern och intern webbplats
-Arbete med digitala kanaler och sociala medier
 
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Kommunikatör är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt och beräknas pågå till och med april 2026. Det finns möjlighet till distansarbete upp till 49% enligt överenskommelse. Observera att resor förekommer i uppdraget. 

Krav för tjänsten:
• Högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
• Kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggnad.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• Goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) 
• God kunskaper i webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
• Erfarenhet av att arbeta med enkäter.

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

Meriterande för tjänsten:
-Erfarenhet av arbete med samverkan
 
Om dig:
Vi söker dig med relevant utbildning och tidigare arbetslivserfarenhet inom kommunikation. Du har förmåga och erfarenhet av att jobba med sociala medier och varumärkesbyggnad. För att lyckas i framgångsrikt i rollen har du goda datakunskaper och erfarenhet från såväl webpubliceringsverktyg som från ett eller flera redigeringsverktyg.

Du är flexibel, strukturerat och håller deadlines. Att du är positiv och serviceinriktad ser vi som en självklarhet. Har du dessutom erfarenhet av arbete med samverkan, dvs erfarenhet av att organisera samverkan/samarbete med närliggande organisationer i regeringsuppdrag eller liknande så är det starkt meriterande.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-09-26

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via växel 010 – 173 73 00 alternativt anki.arnquist@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Produktionsledare inom Life Science

Produktionsledare, tillverkningsindustri
Läs mer Aug 21
Är du en naturlig och trygg ledare som brinner för att coacha och skapa trivsel? Motiveras du av att samarbeta och skapa relationer? Trivs du i ett företag som satsar på expansion? Vill du vara med på vår resa att bidra till folkhälsan genom att tillverka effektiva produkter till många människor? Nu har du chansen!

Om tjänsten
Vi är i ett expansivt läge och söker nu två produktionsledare. Samtidigt kommer vår nuvarande skiftchef att gå in i en ny roll för att vi tillsammans ska kunna satsa mer aktivt på förändrings- och förbättringsprojekt gällande produktionen. Denna satsning möjliggör även en framtida planerad expansion.

I din roll som produktionsledare blir du ansvarig chef för ett skift och kommer i huvudsak att arbeta med att leda och fördela arbetet för cirka 20 personer. Vidare så ingår personal- och arbetsmiljöansvar. Här får du även förmånen att samarbeta nära den andra produktionsledaren för att tillsammans arbeta fram och genomföra olika förbättringar i produktionen. Som stöd och bollplank kommer du även att ha en skiftsupport på ditt skift och du kommer också att ingå i produktionsledningen.

I din roll som skiftchef kommer du även att arbeta med:
- Inrapportering av produktionsresultat i affärssystem
- Utveckling av arbetsrutiner
- Standardiserade arbetssätt
- Ingå i produktionsledningen
- Hållbarhetsfrågor

Vi tillämpar tvåskift. Tjänsten som produktionsledare är en heltidsanställning på Aurena med start enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig som är en trygg ledare med förmåga att anpassa ditt ledarskap utifrån medarbetarnas behov. Det är inte avgörande för oss från vilken bransch du kommer. Det viktigaste är att du är inspirerande och motiveras av att arbeta mycket nära dina medarbetare med ett coachande ledarskap. Du är stöttande och har fokus på att få teamet att utvecklas, trivas och må bra. 

Trivs du i en miljö där fokus i ditt vardagliga arbete handlar om teamarbete och att skapa trovärdiga relationer där man månar om varandra? Lockas du av att få vara med att utveckla och påverka rollen samt företaget framåt? Är du samtidigt motiverad, initiativtagande och vågar utmana? Då är du varmt välkommen till oss på Aurena!

Viktigt för tjänsten är:
- Att tycka om att söka feedback för att genomföra förbättringar och generera idéer och lösningar
- Emotionell stabilitet
- Kommunikativ förmåga
- Samarbetsförmåga och relationsskapande förmåga

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Aurena Laboratories AB Aurena Laboratories är ett växande svenskt privatägt företag som idag har 85 anställda. Vi utvecklar och tillverkar sprayprodukter registrerade som medicintekniska produkter och läkemedel. Huvuddelen av produkterna går på export och våra kunder är oftast internationella läkemedels- eller marknadsbolag.

Vi jobbar enligt kvalitetsledningssystemen ISO 13485 och läkemedels-GMP.

Här hos oss får du ingå i ett härligt och positivt gäng i en kreativ miljö med fina och moderna lokaler.? 

Om ansökan
Vänta inte med din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryteringskonsult

Marianne Pettersson via 073-684 70 45 eller marianne.pettersson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Innesäljare på PEC

Innesäljare
Läs mer Jul 25
Dags att testa en ny karriär? Eller dags att starta din första? 
Vill du utveckla dina kunskaper inom sälj? Då kan detta vara en möjlighet för dig!

Om tjänsten
Som Innesäljare hos PEC kommer du att arbeta med att sälja tjänster och produkter till nya, passiva och befintliga kunder. Du blir en del av en engagerad arbetsgrupp på vårt kontor i Karlstad. PEC arbetar åt de största företagen i sina respektive branscher, du kommer därför känna igen flera av varumärkena du kommer sälja. Några exempel på samarbetspartners är Bonnier, Allente, Operatören 3 och Miljonlotteriet.
Arbetstiderna är förlagda måndag till fredag, 8:30-16:30. Du rapporterar till, och får stöd av våra erfarna säljledare. 

I din roll som Säljare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Att kontakta och bearbeta potentiella och befintliga kunder via telefon.
• Att presentera och sälja produkter och tjänster från kända varumärken.

Tjänsten som Innesäljare startar som ett konsultuppdrag, men chans till övertag till PEC efter 3 månader. I denna process kommer du genomföra ett personlighetstest, en tele/videointervju samt en digital intervju med rekryterare. De kandidater som gå vidare kommer få delta i PECs rekryteringsträff i September.

Om dig
Vi söker dig som har ett starkt engagemang och intresse för försäljning. Tidigare erfarenhet inom försäljning är meriterande men inte ett krav, då vi erbjuder säljutbildning vid anställning. Som anställd följs man sedan upp kontinuerligt med utbildningar inom sälj, säljteknik, produkt och får daglig coachning. Det viktigaste för oss är att du har modet och viljan att ringa potentiella kunder.

Vidare ser vi att du har goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift, samt en förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du är lösningsorienterad, mottaglig för feedback och har en positiv inställning till utmaningar. 

Viktigt för tjänsten är:

• God kommunikationsförmåga samt flytande svenska i tal och skrift
• Förmåga att arbeta strukturerat och målinriktat
• Engagemang, mod och drivkraft

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Att arbeta på PEC
PEC har varit en trygg arbetsplats sedan 2003 och vi har kollektivavtal via Unionen. Hos oss får du en fast timlön samt generös provision.

På PEC främjar vi en god arbetsmiljö med tävlingar, gemensamma luncher och sociala aktiviteter som pingis, biljard och playstation. Vi satsar på kontinuerlig utbildning och coachning inom säljteknik, retorik och strukturuppbyggnad. Vår målsättning är att alla medarbetare ska känna sig som en del av ett team och ha möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt.

Känner du dig redo för en trivsam arbetsplats och värdefull arbetslivserfarenhet inom försäljning, marknadsföring, ledarskap och kommunikation? 

Läs gärna mer om PEC på jobb.pec.se

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Marie Ekvall via marie.ekvall@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu