Karlstad: Säljare av Rottne Skogsmaskiner till Maskin Väst AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Säljare av Rottne Skogsmaskiner till Maskin Väst AB i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-12 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
Vi på Maskin Väst växer och söker nu ytterligare en engagerad och driven säljare för våra skogsmaskiner, primärt från det välrenommerade varumärket Rottne. Du kommer att bli en viktig del av vårt team, med huvudansvar för försäljning och kundrelationer inom Västergötland, Dalsland och Närke. Tjänsten innebär mycket resande och kontakt med våra kunder i regionen.
I rollen kommer du att upprätthålla och utveckla kundrelationer samt identifiera och bearbeta nya kundsegment. Deltagande i mässor och andra marknadsföringsevenemang är en viktig del av rollen. För att säkerställa hög kundnöjdhet samarbetar du med tekniker och andra kollegor.
Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med högt tempo och stor frihet under ansvar. Du får möjlighet att arbeta med marknadsledande produkter inom skogsbruk och vi satsar på din kompetensutveckling och vidareutbildning inom företaget.
Placering av tjänsten är anpassningsbart inom försäljningsområdet som är Dalsland, Bohuslän, Västergötland (västra Skaraborg och Sjuhärad).
Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av försäljning eller arbete med skogsmaskiner, vilket är meriterande. Du har även B-körkort och beredskap att resa inom angivet område. Du har god kommunikativ förmåga och ett kundorienterat arbetssätt. Som person har du förmåga att arbeta självständigt och ta stort eget ansvar. B-körkort är et krav.
Om oss
Maskin Väst AB är ett företag inom lantbruks-, entreprenad och skogsmaskinbranschen.
Bolaget har anläggningar i Karlstad, Kumla och Mariestad och är en av de ledande maskinleverantörerna i Värmland, Närke och Västra Götalands län.
Gruppen omsätter ca 650 miljoner kronor och har ca 70 personer anställda.
Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Peter Svensson på 070-268 93 23 / Peter.Svensson@maskinvast.se eller Daniel Bryske: 073-043 33 00 / Daniel.Bryske@maskinvast.se. Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in ansökan redan idag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Utesäljare.

Säljande Brandskyddstekniker Karlstad

Läs mer Okt 28
Du får jobba i ett distrikt med stora behov av dina tjänster; Kontroll & Underhåll, brandskydd i Värmland och närliggande landskap, lämplig bostadsort är iKarlstadsområdet.Din arbetsgivare är marknadsledande i Norden med en fantastisk tillväxt de senaste åren. Du kommer vara en nyckelspelare i att utöka vår verksamhet. Vill du bidra till den fortsatta framgången? Läs vidare!
Om Firesafe
Firesafekoncernen är marknadsledare i Norden inom brandskydd. Verksamheten omfattar entreprenadtjänster, konsulttjänster, brandservice-tjänster samt produktförsäljning. Firesafe har 20 avdelningskontor i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Totalt är vi över 1 000 anställda och omsätter 1,4 mdr NOK. I Sverige är vi ca 250 anställda.
Med värdegrunden / Professionell / Kompetent / Engagerad / arbetar vi för ett tryggare och mer brandsäkert samhälle. Firesafekoncernen är marknadsledare och totalleverantör i Norden inom brandskydd. Vi är certifierade enligt ISO 9001 (kvalitet), 14001 (miljö) och 45001 (arbetsmiljö).
Om tjänsten
Dina dagar är omväxlande och du har lätt för att skapa och bibehålla kontakter och tar alla sorters människor då du har mycket kundkontakt. Du löser både dagliga utmaningar och hittar förbättringsmöjligheter för framtiden. Körkort är ett krav och vi täcker ett stort område vilket kan innebära en del resor, men i huvudsak över dagen.
Du ansvarar för ny- och merförsäljning av företagets breda tjänsteutbud. Du jobbar självständigt inom hela säljprocessen, från prospektering, bearbetning, framtagning av anpassade lösningar till genomförd affär.
Du utför också service/kontroll/underhåll av brandtekniska installationer, levererar/monterar och installerar utrustning hos kund, service av rökluckor mm.
Detta är en hybridtjänst där mixen ligger mellan egen försäljning samt installation/service av brandskyddsprodukter.
Som grädde på moset kan rätt person utvecklas till distriktschef, fortfarande med säljfokus, men även med möjlighet att påverka genomförandet av affärerna och helhetsansvar samt personalledning, då vi har ambition att växa inom distriktet.
Vi söker dig som är genuint intresserad av våra kunder och deras frågeställningar om brandskydd. Flerårig erfarenhet från branschen är ett krav.
Du har en stark vilja att sälja, vinna affären, att lyckas. Du kommer att ringa många samtal till personer du inte haft kontakt med förut och besöka många befintliga och blivande kunder. Din inställning är att varje samtal leder framåt. Du lever Firesfes värderingar Professionell, Kompetent och Engagerad och är en person som vill utvecklas.
Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift då det är mycket kontakt med kunder så väl som internt. Du har god datavana och är van att jobba med planering och merförsäljning.
Låter det intressant?
Varmt välkommen med din ansökan! Nu kör vi!
Firesafe Sverige genomför enligt gällande rekryteringsprocess i samtliga rekryteringar en kontroll av CV/Meritförteckning, vitsord och bakgrundskontroll innan anställning. För frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Henrik Bäckström
Eftersom vi rekryterar löpande kan det hända att vi tar bort annonsen i förtid så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt!
Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Utomhusjobb! Jobba som värvare för Röda Korset i Karlstad och rädda liv!

Läs mer Feb 1
Bli en del av världens största humanitära rörelse!

Jobba som värvare för Svenska Röda Korset i vårt Karlstad-team där du övertygar människor att bli månadsgivare till Röda Korset och därmed hjälper oss att sprida hopp runt om i världen!

Svenska Röda Korset söker engagerade personer till ett av de mest givande jobben som finns. Om du vill arbeta med humanitära frågor har du kommit till rätt ställe!

Vi söker dig som har en passion för att göra skillnad genom att debattera och engagera andra för att uppmärksamma krig, kriser och katastrofer runt om i världen.

I ditt jobb som insamlare för Svenska Röda Korset får du möjlighet att göra skillnad. Som en del av ett värvarteam kommer du att representera vår rörelse och se till att fler människor hör talas om och stödjer vårt arbete. Här är din chans att prata om något du brinner för.

Vi erbjuder dig att:

• Få utvecklas och göra skillnad inom en av de största humanitära organisationerna
• Tjäna en fast timlön med trygga och stabila arbetsvillkor
• Arbeta tillsammans med fantastiska kollegor som är engagerade i sitt arbete
• Få möjlighet att prata med våra experter och fältarbetare inom Svenska Röda Korset
• Få en fullständig och grundlig introduktion med uppföljande utbildning (inklusive första hjälpen)
• Utveckla din säljteknik, kommunikationsförmåga och rekryteringsmetoder
• Ta dina första steg in på den svenska arbetsmarknaden i en stödjande miljö, med vetskapen om att du samtidigt hjälper människor runt om i världen
• Ett flexibelt jobb (hel- eller deltid) med möjlighet till fast anställning efter sex månader

Vi söker dig som har följande egenskaper:

• Bra på att engagera och övertyga människor
• Tycker om att arbeta utomhus i alla väder
• Öppen, social och positiv
• Prestationsinriktad
• Passionerad för humanitära frågor och delar Röda Korsets värderingar
• Har fyllt 18 år
• Är öppen för möjligheten att resa till städer nära Karlstad
• (Körkort är meriterande)

Praktisk information:

• Omfattning: 4-5 dagar per vecka (enligt dina önskemål)
• Arbetsdagar och arbetstider: Måndag-fredag kl. 14:30-21.00
• Plats för arbete: Karlstad med omnejd (Vi erbjuder reseersättning när du arbetar utanför Karlstad, samt biljett för de resor som krävs för arbetet)
• Önskad start: Februari 2024
• Lön: 136 kr per timme
• Anställningsform: Visstidsanställning med möjlighet till förläggning

Rekryteringen sker löpande så ansök så snart som möjligt.

Det är obligatoriskt att svara på frågorna och dessa väger tyngst när vi bestämmer vilka som går vidare till nästa steg i rekryteringsprocess. Du kan bifoga CV om du vill, men det är helt frivilligt.

Du kan göra skillnad dagligen genom ditt arbete både i Sverige och i resten av världen! Bli en del av världens största humanitära rörelse och ansök idag!

Ansök nu

Meriterande säljjobb i Karlstad

Läs mer Jan 30
Är du ute efter ett arbete där du kan ha kul på jobbet och även bli framgångsrik? Då passar du in i vårt team! Försäljning är ett fantastiskt roligt arbete med nya erfarenheter och upplevelser varje dag. Du har möjligheten att ingå i ett sammansvetsat team med oss där vi stöttar och gläds åt varandras framgångar.
Det vi erbjuder Dig är:
Grundlig utbildning
Feedback och stimulans
Goda möjligheter att avancera inom företaget, skräddarsytt efter dina önskemål



Heltid 24 500 kr + provision på allt du säljer.
Vi söker dig som ser saker från den positiva sidan och har ett leende på läpparna. Du är framåt, nyfiken och gillar utmaningar.
Vi vill utbilda dig från grunden där du befinner dig idag och mot de mål du vill uppnå i din egen takt. Humor och envishet är ett stort plus.
Det viktigaste är att Du ser försäljning som ett framtidsyrke där Du vill utvecklas och göra karriär. Du får verktygen av oss.
Vi ser gärna att ditt pass är uppdaterat, då vi emellanåt åker till varmare platser för teamutbildningar!


Du har körkort & tillgång till egen bil.
Du kommer att marknadsföra multimaskinen Clear Sky, ett av världens mest hälsosamma luftreningssystem. Man kan även skura golv, putsa fönster, kemtvätta helt utan kemikalier, mm. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer.
Eftersom vi skräddarsyr dina kund besök får du ett schema som är anpassat efter dina önskemål, som du kan med fördel kombinera med dina fritidsintressen, familj och vänner. Då besöken är förbokade känner du dig alltid välkommen dit du kommer.
Bifoga CV och ditt personliga brev i din ansökan!
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, då det är en nödvändighet för det dagliga arbetet i tjänsten.
Ansökningarna bearbetas löpande och för den som är tillgänglig redan nu finns möjligheten att matchas mot uppdrag omgående. Välkommen med din din ansökan redan idag!


Produkten
Världshälsoorganisationen (WHO) uppskattar att mer än en byggnad av fyra har problem med inomhusluftkvalitet. Inomhusluften är mer förorenad än utomhusluften (5 till 100 gånger, US EPA). Luftföroreningar inomhus rankas som en hög prioriterad hälsorisk - det är rankat på 5:e plats som en orsak till ohälsa i världen (WHO). 90% av vår tid spenderar vi inomhus.


Clear Sky är en unik kvalitetsprodukt med en av marknadens bästa garantier och är en portabel luftrenare med flera funktioner. Den har funnits på marknaden i över 25 år och säljs idag i 49 länder över hela världen.
Clear Sky tilldelades 2016 Plus X Award för sin höga kvalitet, design, användarvänlighet och funktion.
#workatclearsky
Sökord: säljare, flexibelt schema, grundlön, hög provision, tävlingar, miljövänligt

Ansök nu

Säljare till Karlstad

Läs mer Jan 27
Är du redo att nå nya höjder? Bli toppsäljare hos oss!

Har du en passion för försäljning och drömmer du om en karriär där dina prestationer verkligen gör skillnad? Är du målmedveten och motiveras av att nå toppresultat? Då kan du vara vår nästa toppsäljare! Vi på Verisure är är stolta över att skydda över 5,4 miljoner hushåll världen över. Vi är även Europas ledande leverantör av smarta säkerhetssystem för hem och företag. Vi satsar på din personliga och professionella utveckling och erbjuder en arbetsplats där innovation och kundfokus står i centrum. Hos oss kan du bidra till ökad trygghet i människors liv dagligen – ta chansen och sök redan idag!

Vi erbjuder dig:

* En stark säljkultur, teamkänsla och engagerade kollegor

* Onboarding i världsklass

* Garantilön och attraktiv provisionsstege

* Mållön: 32 000 – 40 000 kr

* Attraktiva karriärmöjligheter

* Arbetsbil

* Säljtävlingar med extraordinära priser och resor

Om tjänsten:

Du kommer att arbeta ute på fältet, där du aktivt möter privatpersoner i deras hem för att förstå deras specifika behov och förväntningar. Du ansvarar för hela säljprocessen, vilket inkluderar att boka möten, genomföra kundbesök, identifiera kundens behov och presentera skräddarsydda lösningar, samt slutföra avtalsskrivningen. Din uppgift är inte bara att sälja produkter, utan även att skapa en trygghet och förtroende för varje kund. Genom att erbjuda personlig säkerhetsrådgivning och kombinera din expertis med vår innovativa teknik hjälper du kunderna att skydda det som är viktigast för dem – deras hem och familjer.

Vi söker dig som:

Tack vare vårt introduktionsprogram i världsklass behöver du inte ha tidigare erfarenhet av försäljning eller säkerhet. Har du drivet och viljan att lära dig, så ger vi dig alla verktyg du behöver för att lyckas. Däremot så tror vi att en framgångsfaktor för att du ska lyckas i denna roll är att du har ett stort kundfokus och drivs av att arbeta mot högt uppsatta mål. Du värdesätter teamwork och förstår vikten av att arbeta tillsammans. Vårt fokus är hela tiden att bli bättre än vi var igår – och det gäller både på individnivå och som team.  Vi letar efter någon som inte bara nöjer sig med att göra ett bra jobb, utan som alltid strävar efter att göra det lilla extra för att nå framgång.

Utöver det söker vi dig som:

• Har B-körkort (obligatoriskt krav)

• Kan arbeta måndag-torsdag 13-21 och fredagar 9-18

• Behärskar svenska i tal och skrift, ytterligare språk är meriterande

• Är fri från anmärkningar i belastningsregistret och hos UC

Skicka in din ansökan idag, med endast CV:

Urval sker löpande så ta chansen och skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail på grund av GDPR.

Under rekryteringsprocessen tar vi utdrag ur belastningsregistret och gör en kreditupplysning.

Läs gärna mer om oss på vår Karriärsida eller följ oss på vår Instagram.

Har du frågor? Kontakta rekryteringsteamet på jobb@verisure.se. Märk ämnesraden med den ort du är intresserad av att jobba i.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Säljare till Karlstad

Läs mer Feb 10
Är du redo att nå nya höjder? Bli toppsäljare hos oss!

Har du en passion för försäljning och drömmer du om en karriär där dina prestationer verkligen gör skillnad? Är du målmedveten och motiveras av att nå toppresultat? Då kan du vara vår nästa toppsäljare! Vi på Verisure är är stolta över att skydda över 5,4 miljoner hushåll världen över. Vi är även Europas ledande leverantör av smarta säkerhetssystem för hem och företag. Vi satsar på din personliga och professionella utveckling och erbjuder en arbetsplats där innovation och kundfokus står i centrum. Hos oss kan du bidra till ökad trygghet i människors liv dagligen – ta chansen och sök redan idag!

Vi erbjuder dig:

* En stark säljkultur, teamkänsla och engagerade kollegor

* Onboarding i världsklass

* Garantilön och attraktiv provisionsstege

* Mållön: 32 000 – 40 000 kr

* Attraktiva karriärmöjligheter

* Arbetsbil

* Säljtävlingar med extraordinära priser och resor

Om tjänsten:

Du kommer att arbeta ute på fältet, där du aktivt möter privatpersoner i deras hem för att förstå deras specifika behov och förväntningar. Du ansvarar för hela säljprocessen, vilket inkluderar att boka möten, genomföra kundbesök, identifiera kundens behov och presentera skräddarsydda lösningar, samt slutföra avtalsskrivningen. Din uppgift är inte bara att sälja produkter, utan även att skapa en trygghet och förtroende för varje kund. Genom att erbjuda personlig säkerhetsrådgivning och kombinera din expertis med vår innovativa teknik hjälper du kunderna att skydda det som är viktigast för dem – deras hem och familjer.

Vi söker dig som:

Tack vare vårt introduktionsprogram i världsklass behöver du inte ha tidigare erfarenhet av försäljning eller säkerhet. Har du drivet och viljan att lära dig, så ger vi dig alla verktyg du behöver för att lyckas. Däremot så tror vi att en framgångsfaktor för att du ska lyckas i denna roll är att du har ett stort kundfokus och drivs av att arbeta mot högt uppsatta mål. Du värdesätter teamwork och förstår vikten av att arbeta tillsammans. Vårt fokus är hela tiden att bli bättre än vi var igår – och det gäller både på individnivå och som team.  Vi letar efter någon som inte bara nöjer sig med att göra ett bra jobb, utan som alltid strävar efter att göra det lilla extra för att nå framgång.

Utöver det söker vi dig som:

• Har B-körkort (obligatoriskt krav)

• Kan arbeta måndag-torsdag 13-21 och fredagar 9-18

• Behärskar svenska i tal och skrift, ytterligare språk är meriterande

• Är fri från anmärkningar i belastningsregistret och hos UC

Skicka in din ansökan idag, med endast CV:

Urval sker löpande så ta chansen och skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail på grund av GDPR.

Under rekryteringsprocessen tar vi utdrag ur belastningsregistret och gör en kreditupplysning.

Läs gärna mer om oss på vår Karriärsida eller följ oss på vår Instagram.

Har du frågor? Kontakta rekryteringsteamet på jobb@verisure.se. Märk ämnesraden med den ort du är intresserad av att jobba i.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Tacting AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Tacting AB .

Business intelligence-konsult till NovaSys

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 11
Om tjänsten
Som BI konsult hos oss kommer du vara involverad i hela processen från idé till leverans. Här hamnar du i ett dynamiskt och prestigelöst nätverk utan chefer och hierarkier. Hos oss handlar det om samarbete och att tillsammans skapa största möjliga verksamhetsnytta för våra kunder. Vi på NovaSys Consulting söker en ny kollega till vårt gäng.
I rollen som Business Intelligence konsult kommer du att:
Utveckla datamodeller och skapa dashboards och visualiseringar för att effektivt kommunicera insikter till våra kunder.
Optimera och förbättra befintliga databaser och datainfrastrukturer för att säkerställa tillförlitlighet och öka prestanda.
Utföra djupgående dataanalyser för att identifiera trender, mönster och affärskritiska insikter.
Erbjuda expertstöd och utbildning för att främja en datadriven kultur hos våra kunder.
Utforska AI-tekniker som kan vara effektiva för att förbättra modellerna. Exempelvis genom anomaliupptäckt och generering av testdata.

Om du är redo att ta din karriär inom Business Intelligence till nästa nivå och vara en del av vårt framgångsrika team ser vi fram emot din ansökan![AB1] [LW2]
Om dig
Du gillar att klura ut sinnrika lösningar på problem och känslan när bitarna faller på plats. Du kan ta till dig och förstå ett behov samt analysera och arbeta systematiskt mot en lösning. Du är nyfiken, driven och har ett genuint intresse för hur företag fungerar och är alltid redo att dela med dig av dina tankar och idéer. Du värdesätter att ha balans i livet. Att träffa nya människor tycker du är inspirerande. Förhoppningsvis stämmer flera av dessa egenskaper in på just dig.
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom datateknik, systemutveckling eller ekonomi. Har du arbetslivserfarenhet inom BI ses det som meriterande, gärna med tekniska färdigheter inom Microsoft, Qlik eller SAP.
Vad erbjuder vi dig
Träning på arbetstids
Förtroendetid
Flexibel arbetsort så länge uppdrag tillåter det.
Möjlighet till flexibel ersättningsmodell (provision, bonus, pensionsupplägg m.m)
Träning på arbetstids
Extra semesterdagar
Friskvård 5 000kr
Moderna arbetsverktyg. Möjlighet att välja själv.
Platt organisation / korta beslutsvägar
90% föräldralön
Privat sjukvårdsförsäkring
Goda utvecklingsmöjligheter

Om oss
NovaSys är ett konsultnätverk inom Business Intelligence och systemutveckling. Vår idé är att ha roligt samtidigt som vi levererar fantastiska lösningar. Det går liksom lättare då. Vi har ett hållbarhetstänk, både internt i bolaget och i erbjudandet till våra kunder. Vi arbetar i flera olika branscher och samarbetar med företag i olika storlekar, från start-ups till globala organisationer.
Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting. Tactingt arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linus Westling på telefon linus.westling@tacting.com.
Varmt välkommen in med din ansökan.

Ansök nu

Systemutvecklare till Addoceo

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 9
Om tjänsten
Du kommer ingå i ett team med utvecklare som har olika specialistkompetenser. Arbetet sker främst internt i olika kundprojekt, vilket ger dig möjligheten att umgås och bygga relationer med dina medarbetare. Addoceo ingår sedan nyligen som en del av Stamford i det börsnoterade företaget Addnode och det kan förekomma att man i vissa projekt hjälper något av de övriga enheterna i koncernen.
Vi söker någon med ett genuint intresse för teknik som vill vara med och skapa smarta lösningar i komplexa projekt. Vi tror även att du tycker det är roligt och intressant att diskutera teknik, oavsett om det är gentemot kund eller på kafferasten.
Vi erbjuder ett härligt och prestigelöst gäng i en platt organisation med snabba beslutsvägar. Vi alla stöttar varandra i vårt arbete för att må bra och leverera bra. Kompetensutveckling erbjuds i valfritt område så länge det är motiverbart.
Om dig
Utöver ditt teknikintresse tror vi att du är lösningsorienterad, tycker om att lära dig nya saker och tycker det är roligt med komplexa problem.
Krav för tjänsten:
Några års arbetslivserfarenhet inom systemutveckling
Erfarenhet av Java eller C# samt de vanligaste ramverken inom dessa språk

Vad erbjuder vi dig?
Förtroendetid
Konkurrenskraftig ersättningsmodell
Flexibelt arbete
Obegränsade utvecklingsmöjligheter

Om oss
Vi på Addoceo utvecklar, kvalitetssäkrar och underhåller IT-lösningar som stöder affärsverksamheter över hela Sverige sedan 2001. I första hand handlar vårt arbete om att utveckla system för största affärsnytta och effektivitet för kunder inom främst detaljhandel, tillverkningsindustri, offentlig sektor och tjänstesektorn.
Vi är en engagerad och harmonisk grupp som jobbar professionellt och prestigelöst, ofta tillsammans i våra projekt. Vi ställer upp och hjälper varandra när vi ställs inför komplexa problem.
Vi erbjuder även en bra och hälsosam arbetsplats med förmånliga villkor. Vi är måna om våra medarbetare och lägger stor vikt vid att det ska vara kul att gå till jobbet. Vi utgår från varje persons unika förutsättningar, livssituation och önskemål.
Då vi anser att trivsel i teamet är en nyckelfaktor för framgångsrikt arbete så erbjuder vi teamaktiviteter utöver det vanliga.
Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Testhuset arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta linus.westling@tacting.com, 076 326 23 47.
Urval sker löpande så ansök redan idag!

Ansök nu

Robotprogrammerare – Goodtech (Karlstad)

Automationstekniker, tillverkningsindustri
Läs mer Feb 3
Om tjänsten
Som robotprogrammerare hos oss kommer du få en varierande vardag. I huvudsak innebär rollen designa, utveckla och implementera program till robotar. Du kommer att vara delaktig i hela processen vad gäller försäljning, utvecklingsarbeten, projektering samt idrifttagning.

Våra automationsprojekt och robotlösningar varierar i storlek och arbetsinsats. Målsättningen är att du ska bli en nyckelperson som kan ta våra större projekt och driva dessa självständigt.

Du kommer ingå i ett automationsteam på 10 personer med mångårig erfarenhet av att leverera högsta kvalitét, maskinsäkerhet och kundvärde i våra projekt. På Karlstadskontoret är vi idag cirka 45 personer som tillsammans fungerar som ett komplett projektkontor. Kundbasen är återköpande branschledande bolag inom bland annat fordons-, metall- och verkstadsindustrin. 

Arbetsuppgifter Designa, utveckla och implementera program till robotar som används i våra automationsprojekt.
Samarbeta med ingenjörer och tekniska team för att integrera robotlösningar i olika applikationer inom produktion.
Delta i tester och utvärderingar av robotiksystem för att säkerställa högsta kvalitet och prestanda i våra projekt.
Följa med i den senaste forskningen och teknologiska framstegen inom robotik och automation.

Om dig
Vi söker dig som har Kandidatexamen eller högre inom datavetenskap, robotik, elektroteknik eller relaterat område.
Kunskap om robotoperativsystem och erfarenhet av att arbeta med hårdvaru- och mjukvaruintegration.
Starka problemlösningsförmågor och förmåga att arbeta självständigt samt i team.
En passion för teknik och innovation inom robotik och automation.
Vilja att lära sig hantera PLC inom ramen för integration av roboten i våra projektleveranser.

Personliga egenskaper Kreativitet: Hitta effektiva lösningar som levererar projektens mål.
Analytisk förmåga: Snabbt kunna sätta sig in i projektens krav och önskemål och utifrån det skapa effektiva lösningar som minimerar cykeltider och energi.
Kommunikativ: Förmåga att kommunicera tekniska koncept på ett klart och begripligt sätt, både skriftligt och muntligt.
Teamorienterad: Förmåga att samarbeta effektivt med kollegor och bidra till en positiv arbetsmiljö.
Strukturerad: Kunna arbeta systematiskt och följa våra projektprocesser för att säkerställa effektivitet och kvalitet i arbetet.

Prickar du in några men inte alla punkter? Skicka in en ansökan ändå, vi värderar dina personliga egenskaper och erfarenheter högt i våra rekryteringsprocesser.

Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Vid en ansökan kan du skapa ett kandidatkort i Tactings rekryteringssystem Recman. Det ger dig möjlighet att kontinuerligt uppdatera din ansökan under ansökningstiden.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta

Välkommen in med din ansökan senast 24 februari.

Ansök nu

Mechanical Technical Lead – Goodtech (Karlstad)

Maskinkonstruktör
Läs mer Feb 3
Om tjänsten
Som Lead Mechanical Engineer hos oss kommer du få en varierande vardag. Våra utvecklande kundprojekt med hög automationsgrad både utmanar oss och ger stimulans till nya tekniska lösningar inom exempelvis robotteknik och VR. Våra projekt levereras till branschledande kunder inom bland annat fordons-, tillverknings- och livsmedelsindustrin.

I rollen som Lead Mechanical Engineer på Goodtech kommer du bli en viktig del av projektleveranserna. Du kommer ha det övergripande ansvaret för projektleveranserna och vara en viktig del i de mer juniora maskinkonstruktörernas vardag. I rollen inkluderas bland annat att kompetensutveckla, stötta och delegera arbetsuppgifter till kollegorna på din avdelning projekt.

Du kommer vara med i hela leveransen, med allt från koncept- och idé fas till driftsättning ute hos kund. Det inkluderas även mycket kontakt med kunder, leverantörer och tillverkare.

Arbetsuppgifter Leda och samordna den tekniska utvecklingen av mekaniska system och komponenter inom våra projekt.
Arbeta nära projektledare och andra tekniska ledare för att säkerställa att alla tekniska krav uppfylls.
Utveckla och granska tekniska specifikationer och ritningar för mekaniska system.
Delta i tester och utvärderingar av mekaniska system för att säkerställa högsta kvalitet och prestanda.
Följa med i den senaste forskningen och teknologiska framstegen inom mekanik och robotik.

Om dig
Vi söker dig som har Kandidatexamen eller högre inom maskinteknik, mekanik eller relaterat område.
Minst 10 års erfarenhet av mekanisk design och utveckling, gärna inom automation eller robotik.
Starka kunskaper i CAD-programvara (SolidWorks) och simuleringstekniker.
Utmärkt problemlösningsförmåga och förmåga att arbeta både självständigt och i team.
Förmåga att hantera flera projekt samtidigt och prioritera arbetsuppgifter.

Personliga egenskaper Ledarskapsförmåga: Förmåga att leda och motivera tekniska team för att uppnå gemensamma mål.
Kommunikativ: Förmåga att kommunicera tekniska koncept på ett klart och begripligt sätt, både skriftligt och muntligt.
Analytisk: Starkt fokus på detaljer och förmåga att analysera och utvärdera tekniska lösningar.
Strukturerad: Kunna arbeta systematiskt och följa våra projektprocesser för att säkerställa effektivitet och kvalitet i arbetet.
Flexibilitet: Villighet att anpassa sig till förändrade krav och arbeta i en dynamisk miljö.

Prickar du in några men inte alla punkter? Skicka in en ansökan ändå, vi värderar dina personliga egenskaper och erfarenheter högt i våra rekryteringsprocesser.

Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Vid en ansökan kan du skapa ett kandidatkort i Tactings rekryteringssystem Recman. Det ger dig möjlighet att kontinuerligt uppdatera din ansökan under ansökningstiden.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linus Westling på linus.westling@tacting.com

Välkommen in med din ansökan senast 24 februari.

Ansök nu

Församlingsherde – Karlstads pastorat

Präst, annat trossamfund
Läs mer Jan 28
Vi söker dig som vill leda Norrstrands församling inom Karlstads pastorat med hjärta, engagemang och en tydlig vision för framtiden. Du drivs av att stärka både den andliga och sociala gemenskapen och har förmågan att inspirera och vägleda människor i alla åldrar. Är du den vi söker?

Om tjänsten
Som församlingsherde leder och organiserar du församlingens liv och verksamhet, med både administrativa och pastorala uppgifter. Du får en central ledarroll där du fungerar som samordnare och ledare för församlingsarbetet, och kombinerar andlig omsorg med organisatoriskt ansvar för att utveckla och stärka församlingens framtid.

Norrstrands församling, Karlstads stifts största församling, omfattar tre kyrkor: Norrstrandskyrkan, Kroppkärrskyrkan och Kronoparkskyrkan. Vi har ett levande gudstjänstliv, en engagerad församlingsgemenskap och ett starkt socialt engagemang med verksamheter som riktar sig till både unga och äldre. Vår församling strävar efter att vara en öppen och välkomnande plats för alla.

I Norrstrandskyrkan erbjuds bland annat caféverksamhet, soppluncher, regnbågsmässor, körer, samtalsgrupper och Öppen förskola. Kroppkärrskyrkan rymmer Barnens Katedral, en plats som välkomnar alla åldrar. Kronoparkskyrkan, en samarbetskyrka mellan Svenska kyrkan och Equmeniakyrkan, erbjuder bland annat babyrytmik, Öppen förskola och körsång. Församlingen har idag cirka 30 anställda.

Om dig
Vi söker dig som är förankrad i din tro och i ditt prästuppdrag. Du har en stark tilltro till kyrkans uppdrag och framtid, och med både strategisk blick och ödmjukhet utformar du en plan för församlingens fortsatta utveckling. Du är en lyhörd och kommunikativ ledare, som är trygg i både dig själv och i ditt ledarskap. Vi ser gärna att du har ett intresse av gudstjänstutveckling.

För att söka tjänsten krävs att du är prästvigd enligt Svenska kyrkans ordning. Vi ser gärna att du har erfarenhet som församlingsherde eller annan ledande roll. Körkort är ett krav.
Som ett första steg i ansökningsprocessen räcker det med att du skickar in ett CV och personligt brev. 

Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Vid en ansökan kan du skapa ett kandidatkort i Tactings rekryteringssystem Recman. Det ger dig möjlighet att kontinuerligt uppdatera din ansökan under ansökningstiden.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070–5947277.

Välkommen in med din ansökan senast 16 februari.

Ansök nu

Projektledare - Advant

Marknadskommunikatör
Läs mer Jan 23
Vill du göra skillnad på riktigt och arbeta med projekt som både berör och utmanar i en kreativ och dynamisk miljö?

Om tjänsten
Vi söker nu en driven projektledare som vill bli en del av vårt team och bidra till att stärka våra kundrelationer och leveranser från start till mål. Du arbetar inom alla våra leveranser, där den gemensamma nämnaren är kommunikation. Vi hjälper våra kunder att navigera i en bransch som snabbt förändras med AI och andra digitala innovationer.

I denna roll arbetar du tvärfunktionellt med interna specialister för att skapa mervärde och kvalitet för våra kunder. Tjänsten innebär att du arbetar minst tre dagar i veckan på kontoret.

Arbetsuppgifter
  Driva och koordinera projekt från start till mål – från att planera workshops till att samordna interna resurser och följa upp leveranser.
Utveckla och förvalta långsiktiga kundrelationer.
Ta fram offerter, tidsplaner och projektbeskrivningar samt säkerställa att våra leveranser möter både kundens och våra egna mål.
Bidra med din expertis i teamet och vara en ledande röst i kunddialoger.

Om dig
Vi söker dig som Har god erfarenhet av att driva effektiva och lönsamma projekt. 
Har 3+ års erfarenhet av projektledning eller produktionsledning, gärna från en byrå eller kommunikationsbranschen.
Har projektledarutbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. 
Utöver din huvudkompetens inom projektledning har du en kompletterande kompetens inom kommunikationsområdet. Det kan exempelvis vara produktionsledning, copywriting, formgivning, strategi, design eller annat du är stark inom.   

Meriterande Tidigare arbetat med offentliga kunder eller inom ramavtal.
Kunskap inom tillgänglighet och/eller hållbarhet.

Personliga egenskaper
Vi tror att du är strukturerad och affärsmässig och trivs med ansvar och kundkontakt. Som person är du nyfiken, inlyssnande och förtroendeingivande. Du har ordning och reda i ditt arbete, gillar att hålla i trådarna och är handlingskraftig. Du är en stark lagspelare som också kan arbeta självständigt och driva projekt framåt.

Om oss
Vi erbjuder Varvet?– vi sitter i en nyrenoverad båtsvarvslokal i yttre hamn där charmen från det gamla kombineras med det moderna. Vi har gångavstånd in till centrum och bara några meter bort finns Vänern.
  Måndagsfrukost och Learning lunch - vi har gemensam frukost varje måndag på vårt kontor. Ibland bjuder vi även in till luncher där vi delar med oss av våra insikter och lärdomar från projekt eller nya trender.
  Flexibelt arbete?– hos Advant har du möjlighet att påverka dina arbetstider i stor utsträckning och du har kontroll över vilka dagar du jobbar hemma eller på kontoret. Vi tillämpar hybridmodell om tre valfria dagar på kontoret i veckan. 
  Trygghet?– alla fastanställda på Advant har tillgång till privat sjukvårdsförsäkring om olyckan skulle vara framme. Du har även tjänstepensionsavsättning via SEB och självklart täcks du av TFA och TGL.
  Kompetensutveckling?– som fastanställd ges du möjlighet att utvecklas inom ett eller flera utvalda områden utöver den vardagliga utvecklingen. Må bra- och utvecklingsplanen spikas i början av året och du har stor möjlighet att vara med och påverka din egen plan.
  Bonus – alla fastanställda på Advant har en del i företagets gemensamhetsbonussystem där du vid utfall har flera valmöjligheter i hur den ska plockas ut. 
  Friskvård på ditt sätt?- vi erbjuder friskvårdsbidrag vilket ger dig stor frihet att träna eller utöva friskvård inom det du tycker är bäst för dig.
  Barometer?– på våra barometrar som regelbundet hålls mellan dig och din närmaste chef diskuterar vi mående, stress, aktuella ämnen och framtid. 
  Umgänge och kickoffer?– en av de saker som ligger till grund för Advants framgång är den familjära stämningen och våra fantastiska medarbetare. Vi har återkommande happenings och kickoffer där vi umgås och skrattar ihop.
  En arbetsgivare som bryr sig om hållbarhet på riktigt. Du har också möjlighet att vara med i vårt hållbarhetsråd och påverka hur Advant ska jobba med hållbarhet.

Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNV:s standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Vid en ansökan kan du skapa ett kandidatkort i Tactings rekryteringssystem Recman. Det ger dig möjlighet att kontinuerligt uppdatera din ansökan under ansökningstiden.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070-594 72 77 eller Elin Skau på 073-529 69 67

Välkommen in med din ansökan senast 9 februari!

Ansök nu