Karlstad: Produkt/verktygsdesigner, Blue Ocean Closures

Hitta ansökningsinfo om jobbet Produkt/verktygsdesigner, Blue Ocean Closures i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-23 // Varaktighet: Heltid

Vi behöver stärka vårt team med en kreativ konstruktör som brinner för innovation och hållbarhet! Varmt välkommen att söka tjänsten som produkt/verktygsdesigner med fokus på verktygskonstruktion!

Om tjänsten
Med flera pågående utvecklingsprojekt för några av världens ledande varumärken, söker vi en medarbetare till vår konstruktionsavdelning, som tillsammans med våra tekniska projektledare jobbar på ett kreativt sätt med unika produkter och verktyg. Du har ett starkt engagemang för hållbarhet i allmänhet och design/konstruktion för ökad hållbarhet i synnerhet.

Du kommer att jobba med att realisera helt nya förpackningsprodukter och får vara med om att bidra till en bättre miljö och vår vision om minskade plastföroreningar i världen. Hos oss får du vara kreativ, innovativ och ta fram nya produkter och verktyg. Du följer och ansvarar för din konstruktion från idé, via prototypserier till färdig produkt. Du kommer aktivt deltaga och validera produkterna vid vår R&D enhet. Vi erbjuder möjligheten att vara med på en utvecklingsresa och jobba fram innovativa koncept på marknaden tillsammans med världsledande industriella partners och varumärkesägare. Vi är ett ungt företag med tydliga ambitioner att växa på en global marknad. För oss är en inkluderande miljö och mångfald viktigt och vi vill att du hjälper oss att bygga vidare på detta.

Vi jobbar redan nu i en internationell miljö med engelska som huvudspråk och resor förekommer i tjänsten. Din placering blir i Karlstad.

Tjänsten som produkt/verktygsdesigner är en tillsvidareanställning på Blue Ocean Closures med start enligt överenskommelse.

Om dig
Vi tror att du har en teknisk utbildning på högskole- eller civilingenjörsnivå, gärna inom mekanisk konstruktion, produktutveckling eller verktygskonstruktion. Vidare kan du uppvisa goda kunskaper i 2D/3D CAD. Du har minst tre års arbetslivserfarenhet inom konstruktion alternativt produktutveckling eller möjligtvis maskinbearbetning. Det är också viktigt att du har god förmåga och vana av att samarbeta i projekt.

Vi tror att du är empatisk, har stor integritet, är en duktig teknisk designer och har känsla för processer och detaljer. Eftersom vi är ett litet team som vill växa är det viktigt att du kan fungera med och stärka den lilla gruppen samtidigt som du vill vara med på resan mot ett större företag.

Viktigt för tjänsten är:
- Universitets- eller högskoleexamen, maskinteknik, teknisk design, förpackningsdesign eller liknade
- Erfarenhet av CAD-verktyg, gärna SolidWorks
- Intresse av hållbar teknik och produktion
- Flytande engelska, både i tal och skrift
- Bra på att samarbeta och kommunicera
- Empati och integritet
- B-körkort

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Blue Ocean Closures AB
Blue Ocean Closures mål är att minska mängden plast i förpackningar. Det gör vi genom att utveckla och producera skruvkorkar och förslutningar i fiber som är helt biobaserade, biologiskt nedbrytbara i hav och natur och möjliga att återvinna fullt ut. Med högt materialkunnande och kostnadseffektiv produktion kan vi erbjuda varumärkesägare på en global marknad möjligheten att ersätta plastkorkar och lock med mer hållbara lösningar som minskar produkternas miljöpåverkan.

Vi vill bygga ett hållbart företag ur alla perspektiv med tydligt socialt ansvarstagande och en inkluderande arbetsmiljö. Mångfald och jämställdhet är grundläggande självklarheter i vår verksamhet. Blue Ocean Closures verkar på en global marknad och värderar högt personer med olika bakgrund i vårt team samt eftersträvar en jämn fördelning mellan kvinnor, män och annan könstillhörighet i alla delar av verksamheten.

För mer information besök https://www.blueoceanclosures.com

Om ansökan
Vänta inte med din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Marianne Pettersson, tel 073-684 70 45, marianne.pettersson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Konstruktör, tillverkningsindustri

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Konstruktör, tillverkningsindustri.

MEKANIKKONSTRUKTÖR (MCAD)

Läs mer Dec 27
SEM AB utvecklar och producerar produkter som reducerar utsläpp av växthusgaser från transportfordon. Vår vision är att bidra med lönsamma produkter som bär oss mot ett fossilfritt samhälle. Vi omsätter kunskap till produkter. Innovation, kompetens och målmedvetenhet gör oss framgångsrika. Fokus är på elektroniksystem till batterielektriska drivlinor, samt elektroniska tändsystem till motorer drivna av förnybara bränslen. Vi samarbetar nära med Chalmers, Lund och Linköpings Tekniska Högskolor. I våra forskningsprojekt jobbar sju doktorander. SEM är på framkant. Våra kunder är världsledande.



Vi är certifierade enligt IATF, ISO 14001 och 45001. Bolaget bildades 1915 och omsätter ca 500 miljoner. Vi har idag ca 140 anställda i Åmål och är cirka 80 i vår produktionsanläggning i Kina. Huvudkontoret ligger i Åmål med möjlighet till arbetsplats även i Karlstad och Göteborg. Företaget har svenska ägare. 




Vem är du:
Vi söker dig som är en självgående, strukturerad och driven person med ett genuint intresse för teknik och konstruktion, särskilt för motorer och mekatronik.

Du tycker om att lösa utmaningar på ett kreativt sätt tillsammans med andra och delar gärna med dig av dina erfarenheter. Du har lätt för att förstå sammanhang och din del i verksamheten och trivs när du får vara med och ta ett stort ansvar för att saker slutförs.  Vidare uppskattar du att ha kundkontakt både internt och externt.

Om tjänsten:
Vi söker nu en mekanikkonstruktör då vi får allt fler kundprojekt och växer. Arbetet innefattar både hantering av befintliga produkter och utveckling av nya. Du ska i nära samarbete med kollegor leverera framtidens lösningar!

Din bakgrund:
Du är högskoleingenjör gärna inom maskin eller mekatronik eller har motsvarande erfarenhet och har några års yrkeserfarenhet. Du behärskar Creo Parametric samt har erfarenhet av konstruktioner i plast och metall som skall formsprutas eller gjutas. Även stansade, frästa och svarvade detaljer förekommer. Kunskap om förbränningsmotorer, PDM system och Modellbaserad simulering är meriterande. Erfarenhet från mekatronik i automotivapplikationer är extra meriterande. Det är viktigt att du behärskar engelska i tal och skrift.

Om SEM:

Vi erbjuder nu en möjlighet att bli en del av ett globalt expansivt företag med höga ambitioner och en aktiv, mycket intresserad svensk ägare. Vi växer med lönsamhet varje år och genom pågående och omfattande investeringar i en mer digitaliserad och automatiserad produktion förbättras både kostnadseffektivitet och produktkvalitet. Vi har ett nära samarbete kollegor och chefer emellan. Det är korta beslutsvägar och tjänsten innebär stora möjligheter för den som är intresserad att påverka och få stor insyn i hela företaget. Trots vår litenhet är vi välkända inom vår nisch och har en lång tradition av att leverera produkter till globala världsledande kunder.


Urval och intervjuer kommer ske löpande under processen.


Inför rekryteringsarbetet så har SEM AB tagit ställning till rekryterings kanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Konstruktör till Rostfria VA-system Sverige AB i Filipstad!!

Läs mer Apr 24
Rostfria VA-system Sverige AB, söker nu en engagerad och driven konstruktör till sitt team i Filipstad. Vi är specialister på att utveckla, tillverka och leverera kompletta vatten- och avloppssystem i rostfritt stål till kommuner och industri. Vår verksamhet har sina rötter i en hundraårig tradition av rörtillverkning i Värmland och präglas idag av ett härligt, energirikt team som är på stark frammarsch. Hos oss i Filipstad får du möjlighet att bidra till viktiga lösningar för samhället.
Vi värdesätter din personlighet lika högt som din kompetens! Nu söker vi dig som har ett starkt driv och en vilja att lära dig vår verksamhet tillsammans med dina framtida kollegor. Dina personliga egenskaper och din potential är viktiga för oss.
Vi söker dig som,

Har en utbildning som maskiningenjör eller motsvarande teknisk bakgrund, gärna med inriktning mot produktion. Du kan vara nyexaminerad eller ha några års erfarenhet. Vidare meriterande om du har erfarenhet från byggnads- eller industriell verksamhet.

Är tekniskt intresserad och nyfiken.
Har stark samarbetsförmåga och är en utpräglad lagspelare.
Är lyhörd och kommunikativ.
Är hungrig och målmedveten för att utvecklas i din yrkesroll.

Din roll hos oss:

Som konstruktör kommer du att ingå i ett kompetent och samarbetsvilligt team som gärna hjälper dig att komma in i rollen. Du kommer att arbeta med konstruktion inom varierande projekt, där flödet och orderingången påverkar din arbetsbörda. En stor fördel är att du sitter nära produktionen, vilket ger dig god förståelse och möjlighet att tillsammans hitta de bästa lösningarna. Du är prestigelös i din roll och flexibel i dina arbetsuppgifter.

Dina kvalifikationer inkluderar erfarenhet av,

Inventor Autodesk
AutoCAD
Office-paketet, särskilt Excel
God teknisk förståelse

Vi erbjuder dig:
En engagerad och positiv arbetsmiljö med ett starkt team.
Goda möjligheter till personlig och professionell utveckling inom en stabil koncern.
Flexibel arbetsplats.


 

Rostfria VA-system Sverige AB hänvisar vänligt men bestämt att vid frågor angående tjänsten ber vi dig att kontakta ansvarig rekryterare, Leo Lloyd via email Leo@lgroup.se. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare så sök så snart som möjligt!

 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Konstruktör - Novanik AB

Läs mer Maj 9
Vill du jobba brett med teknik, ha stort inflytande och vara en del av ett litet men vassare team? Novanik i Karlstad söker en nyfiken och självgående konstruktör som vill vara med och utveckla smarta tekniska lösningar – från idé till verklighet. Här får du både ansvar, variation och arbetsglädje!
Om tjänsten
Är du en nyfiken och erfaren konstruktör som söker en varierad och utvecklande roll? På Novanik får du arbeta med både nyutveckling och förbättring av befintliga produkter – i nära samarbete med våra andra teknikroller och våra kunder. Du är med hela vägen från behovsanalys, konstruktion och beräkningar till dokumentation, offertunderlag och praktiskt stöd vid tillverkning.
Här arbetar vi i ett prestigelöst team med korta beslutsvägar, där alla är delaktiga och rycker in där det behövs. Du får stort eget ansvar i en roll som spänner över flera teknikområden – och samtidigt stor frihet att påverka hur vi jobbar och vad vi utvecklar framåt.
Tjänsten är heltid och tillsvidare, med placering på vår verksamhet i Karlstad.
Start enligt överenskommelse.
Arbetsuppgifter
Konstruktion av produkter och tekniska lösningar (2D/3D CAD)
Tekniska beräkningar, inkl. FEM och materialval
Delta i produktutvecklingsprojekt och förbättringsarbete
Ta fram teknisk dokumentation, ritningar och underlag
Stödja offertarbete och vara teknisk kontakt i vissa kunddialoger
Samarbeta tätt med verkstad, inköp och support

Om dig
För att trivas hos oss på Novanik tror vi att du är en person som både tycker om och klarar av att ta ansvar. Du är självgående, har lätt för att ta initiativ och drivs av att lösa tekniska utmaningar – inte sällan på egen hand eller i nära samverkan med kollegor.
Du är nyfiken av naturen och trivs i en miljö där du får tänka nytt, förbättra befintligt och påverka både arbetssätt och teknikval. Samtidigt har du en strukturerad sida – du arbetar metodiskt, håller ihop detaljerna och ser till att uppgifter blir slutförda med kvalitet.
Du är prestigelös och praktiskt lagd, rycker gärna in där det behövs och uppskattar ett arbetsklimat där alla hjälps åt. Vi tror att du trivs bäst i ett mindre företag där du får kombinera teknik, ansvar och lagkänsla – och där det finns högt i tak både vad gäller idéer och humor.
Du behöver:
Teknisk utbildning, gärna inom maskinteknik eller liknande
Flerårig erfarenhet av konstruktionsarbete inom mekanik
Erfarenhet inom konstruktion av svetsade produkter
Kunskap inom materiallära och tillverkningsmetoder
Erfarenhet av tekniska beräkningar (gärna FEM och Excel)
Flerårig vana av 2D/3D CAD-konstruktion i program som (t.ex. Inventor, AutoCAD, SolidWorks eller liknande)
God svenska och engelska i tal och skrift

Bra och meriterande om du har:
Erfarenhet av att ta fram offertunderlag
Van att jobba i hela konstruktionskedjan – från idé till produktion
Kunskaper inom juridik och avtalsskrivning

Hos oss får du:
En långsiktig och varierad roll där du får stort inflytande och arbeta brett med teknik, utveckling och förbättring
Nära samarbete med engagerade kollegor i ett teknikintensivt företag där varje roll gör skillnad
En familjär arbetsplats med korta beslutsvägar, öppen dialog och en kultur som präglas av respekt, värme och arbetsglädje

Låter det som en arbetsmiljö där du skulle trivas? Då ser vi fram emot din ansökan!
Om oss
Novanik är ett teknikintensivt bolag i Karlstad med bred kompetens inom konstruktion, programmering, elektronik och mekanik. Vi utvecklar kundanpassade tekniska lösningar som används inom allt från industri till försvar, och våra kunder är både mindre bolag, stora koncerner och offentliga aktörer.
Vi är ett litet team med stor nyfikenhet på teknik – och vi är övertygade om att samarbete, humor och engagemang gör både produkterna och arbetsdagen bättre. Här får du en långsiktig roll där du verkligen får använda din kompetens, utvecklas tillsammans med oss och bidra till något meningsfullt.
Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på 076 307 10 29 eller Elin Skau på 073 529 69 67.
Välkommen in med din ansökan senast 25 maj.

Ansök nu

Konstruktör inom maskinteknik till Promek

Läs mer Apr 15
Om tjänsten
Nu hjälper vi Promek i Karlskoga att hitta deras nästa kollega! Som konstruktör hos Promek kommer du få jobba med en stor variation av projekt inom mekanisk konstruktion. Ditt ansvar sträcker sig över hela processen, från kundkontakt till leverans. Denna roll erbjuder dig en fin möjlighet att utveckla din kompetens och forma din framtid inom konstruktion. Vi ser att du gärna har erfarenhet av mekanikkonstruktion. Starten för tjänsten är enligt överenskommelse.

Promek är företaget där din konstruktiva kreativitet tar fart! Som familjeföretag i tredje generationen skapar dem skräddarsydda lösningar enligt kundens önskemål. Här hittar du frihet under ansvar och en stark kultur av snabbhet, leveranssäkerhet och kreativitet.

Detta är en direktrekrytering. Det innebär att vi på Cleverex Bemanning är en rekryteringspartner till Promek och du kommer att bli direktanställd hos dem.


Du erbjuds
• En familjär arbetsplats med en härlig gemenskap
• En möjlighet att lära sig av kompetenta och erfarna kollegor som har arbetat inom branschen länge och gärna delar med sig av kunskapen
• Frihet under ansvar- du styr din arbetsdag

Arbetsuppgifter
Som konstruktör på Promek kommer du att ansvara för hela processen, allt från planering och konstruktion till kundkontakt och leverans. Du kommer vara delaktig i att skapa produktionsverktyg såsom lyftverktyg, fixturer och andra produktionshjälpmedel. I rollen du kommer också att arbeta med att ta fram specialmaskiner och anpassa befintliga utrustningar med avseende på produktionstakt och säkerhet. I de varierade uppdragen du tilldelas kommer du att:
• Träffa kunder och diskutera tekniska lösningar
• Begära in offerter från underleverantörer rörande tillverkning och inköp
• Sammanställa och presentera offert till slutkund
• Dokumentera uppdrag på ritning samt övrig teknisk dokumentation
• Göra ekonomisk uppföljning på uppdraget

Din profil
• Du har en civil- eller högskoleingenjörsexamen inom maskinteknik, alternativt har erfarenhet inom verkstadsindustrin och läst ex. en YH-utbildning inom CAD
• Du behärskar svenska i tal och skrift
• Du är svensk medborgare
• Du har B-körkort
• Det är meriterande om du har arbetet inom verkstadsindustrin såsom maskinoperatör eller svetsare
Vi värderar dina personliga egenskaper. Därför ser vi att du är nyfiken, vetgirig och social! Vi lägger stor vikt vid din förmåga att ta ansvar då rollen innebär ett stort ansvarstagande i att äga sina uppdrag.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Karlskoga
Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av rekrytering@cleverex.se .

Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Ansök nu

Bli vår nya mekanikkonstruktör

Läs mer Mar 27
Jakkal är ett ingenjörsföretag som är verksamt i Karlskoga/Örebro, Laxå, Köping, Nyköping, Karlstad och Norrköping/Linköping.

Vi har ett kunnigt team med lång erfarenhet och kompetens med tyngdpunkt inom produktions-, produkt- och teknikutveckling.

Genom vårt breda tjänsteutbud kan vi erbjuda:

• Kompetenta medarbetare med tyngdpunkt inom mekanisk konstruktion, el och automation, produktionsteknik och projektledning, men även inom andra kompetensområden genom hela er organisation.
• Resurs- och specialistkonsulting ute hos kund.
• Leverans av kundspecifika produktionslösningar, allt från lyftverktyg, fixturer, conveyor banor, robotar till nyckelfärdiga maskinutrustningar inklusive CE-märkning och all dokumentation via vår ”In House” avdelning.
• Additiv tillverkning – 3D-printing.
• Rekryterings- och bemanningslösningar både inom tjänstemanna- och kollektivsidan.

Om jobbet

Bli en del av vår tillväxtresa när vi förstärker vårt team inom mekanisk konstruktion!

Hos oss får du jobba i ett engagerat och fartfyllt företag med korta beslutsvägar, där du har stora möjligheter till kompetens- och karriärutveckling.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och ditt arbetsområde är i Karlstad med omnejd.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Modellering i 3D-cad.
• Konstruera kundanpassade lösningar.
• Skapa tillverkningsunderlag samt sammanställnings- och detaljkonstruktioner.
• Produktsegment i PDM-system.
• Göra hållfasthets- och toleransberäkningar.
• Utreda tekniska frågeställningar.
• Komma med rekommendation och lösning.
• Uppdatera äldre ritningar.
• Medverka vid eventuell prototypframtagning.
• Besök hos kunder och underleverantörer vid behov.

Din profil:

För att lyckas i rollen krävs att du har:

• Minst två års arbetslivserfarenhet som mekanikkonstruktör.
• Kompetens inom ritningsframtagning och olika CAD-verktyg.
• Högskoleingenjörsexamen eller annan relevant utbildning inom maskinteknik, mekanik eller motsvarande.
• Vana att jobba med olika problemlösningsmetoder.
• God förmåga att kunna uttrycka sig i tal samt skrift på svenska och engelska.

Meriterande:

• Tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta i produktion och med montering.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen ser vi att du:

• Har ett stort driv, engagemang och nyfikenhet.
• Har en god struktureringsförmåga, håller deadlines och kan planera ditt arbete väl.
• Trivs med att arbeta i projekt.
• Har en god samarbets- och kommunikationsförmåga.
• Kan ta egna initiativ.
• Trivs i en miljö där förändring är en del av vardagen.

Om Jakkal

Jakkal Engineering är ett konsultbolag med ett tekniskt kunnigt team och lång erfarenhet av produkt- och produktionsutveckling. Vi är verksamma i Köping, Karlskoga/Örebro, Norrköping/Linköping, Nyköping samt Uddevalla.

Vi samarbetar med både stora och små företag, varav flera är världsledande inom sina områden. Våra uppdrag återfinns främst inom industrisektorn. Vi arbetar även med spännande projekt som drivs in-house via vår egen projektverksamhet tillsammans med kund.

Jakkal erbjuder kompetenta medarbetare inom mekanik, automation, el, programmering, produktionsteknik och projektledning. Vi levererar kompetens in-house, specialistkonsulting samt resurskonsulting ute hos kund. Vi kan även hjälpa till med rekryteringar och hyrrekryteringar enligt kundens behov samt bemanning mot industrin.

Vi utnyttjar vår samlade kompetens för att lösa våra kunders behov. Vår målsättning är att hjälpa våra kunder att bli mer konkurrenskraftiga genom att utveckla effektiva, lönsamma och smarta lösningar. Vi kan leverera nyckelfärdiga utrustningar, där vi ansvarar för förstudier, konstruktion, tillverkning, programmering, installation, driftsättning samt slutdokumentation inklusive CE-märkning. Vi hjälper gärna till hela vägen till mål, men vi anlitas även för delfaser i projekt samt som systemleverantör.

Som konsult på Jakkal får du möjlighet att arbeta och utvecklas inom produktion, produkt- och teknikutveckling. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på uppdrag. Du får möjlighet att utveckla dina tekniska kunskaper samt arbeta med kunder och dess leverantörer i olika led och skapa ett kontaktnät inför framtiden.

Vårt motto på Jakkal är att trivsel och välmående på arbetet genererar till kreativitet och utveckling samt nöjda kunder. Vi har roligt på jobbet och anordnar regelbundet sociala aktiviteter där vi kan koppla av och lära känna varandra även utanför arbetet.

För mer info besök gärna vår hemsida www.jakkal.se.

Redo för nästa steg?

Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar alla frågor kring tjänsten.

Urvalsprocessen sker löpande, så vänta inte – bli en del av vårt växande team!

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Adecco Sweden AB .

QA-Specialist, Aurena Laboratories

Forskningslaborant, kemi
Läs mer Maj 8
Brinner du för QA-frågor och har några års erfarenhet på området? Motiveras du av att få arbeta i ett innovativt och växande företag med global räckvidd och stark lokal förankring? Är du dessutom en driven och pragmatisk person? Stämmer detta in på dig så är du varmt välkommen till oss på Aurena!

Om tjänsten
Vi expanderar och söker nu en QA-specialist till vårt kontor i Karlstad. I din roll här hos oss på Aurena kommer du att ingå i vårt kvalitetsteam som idag består av 17 kollegor. Du får även förmånen att samarbeta med många olika funktioner i företaget som en del av din vardag. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att leda kvalificerings- och valideringsaktiviteter ur ett QA-perspektiv med kopplingar även till produktion och utrustning. Likaså ingår granskning av planer och rapporter samt övriga tillhörande QA-relaterade aktiviteter. Du äger och administrerar Aurenas VMP.

Rapportering sker till QA-chef. Tjänsten som QA-specialist är en tillsvidareanställning på Aurena med start enligt överenskommelse.

I din roll som QA-specialist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: 
- Kvalitetssäkring av valideringar
- Samarbete och kommunikation
- Dokumentation, analyser och rapportering

Tjänsten som QA-specialist är en anställning direkt på Aurena med start enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig som har lämplig akademisk ingenjörsutbildning, troligtvis med inriktning inom maskin och/eller med en yrkesbakgrund inom kemi, lab, livsmedel eller pappersproduktion. Du har erfarenhet av arbete inom QA-området. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta inom produktion, tillverkning, validering, kvalificering och projektledning. Har du erfarenhet av reglerad verksamhet, medicintekniska produkter eller läkemedelsindustrin så är även det meriterande. För att klara arbetet här hos har du goda kunskaper i engelska och svenska, i såväl tal som skrift.

Har du en förmåga att prioritera och arbeta flexibelt? Är struktur, planering och kvalitetstänk signifikant för dig? Trivs du dessutom med samverkan för att tillsammans uppnå önskade resultat? Då är du den vi söker!

Tycker du om ansvar, utveckling och att få möjlighet att påverka? Är du nyfiken på att lära nytt och ta dig an nya uppgifter? Då kommer du att trivas här hos oss!

Viktigt för tjänsten är:
- Planeringsförmåga 
- Problemlösningsförmåga
- Kommunikativ förmåga
- Förmåga att påverka och motivera andra

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Aurena Laboratories AB
Aurena Laboratories är ett växande svenskt privatägt företag som idag cirka 100 anställda. Vi utvecklar och tillverkar sprayprodukter registrerade som medicintekniska produkter och läkemedel. Huvuddelen av produkterna går på export och våra kunder är oftast internationella läkemedels- eller marknadsbolag.

Vi jobbar enligt kvalitetsledningssystemen ISO 13485 och läkemedels-GMP.

Här hos oss får du ingå i ett härligt och positivt gäng i en kreativ miljö med fina och moderna lokaler.? 

Om ansökan
Vänta inte med din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marianne Pettersson via 073-684 70 45 eller marianne.pettersson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Servicemarknadschef, Autowåx Bil AB

Servicechef, bilverkstad
Läs mer Maj 8
Är du en trygg och inspirerande ledare? Har du en naturlig fallenhet för att skapa relationer och service i världsklass? Autowåx Bil AB söker marknadens bästa servicemarknadschef! Nu har du chansen!

Om tjänsten
Arbetet som servicemarknadschef är en av de mest betydelsefulla tjänsterna på vår anläggning. Du är länken mellan våra kunder och verkstaden och har mycket kontakt med våra mekaniker. Vi jobbar med premiumbilar och ska därmed ge våra kunder premium service.

I servicemarknadschefens arbetsuppgifter ingår bland annat personalplanering, leda och fördela arbetet, kundvård, budgetering, kalkylering samt vara delaktig i den dagliga driften.

I rollen ingår att leda och utveckla arbetet och teamkänslan i Autowåx anda.

Du ingår i ledningsgruppen för Autowåx Bil AB och rapporterar direkt till VD i alla övergripande och strategiska frågor.

Tjänsten som servicemarknadschef är en direktrekrytering till Autowåx Bil AB med start enligt överenskommelse.

Om dig
Vi ser gärna sökande som troligtvis idag är verkstadschef eller har motsvarande bakgrund inom bilbranschen. För att passa in hos oss har du även erfarenhet av kundservice på hög nivå Din tekniska kompetens om fordon är viktig och ses som meriterande. Erfarenhet i Kobra och Cabas är meriterande. Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt god datavana är ett krav.

Det är viktigt att du är trygg och tydlig i ditt ledarskap med vana att motivera, inspirera och coacha dina medarbetare. Vidare är du handlingskraftig, målfokuserad, kommunikativ och har lätt för att samarbeta på alla nivåer både internt och externt.

Du tycker mycket om att träffa nya människor och får dem att känna sig välkomna och väl omhändertagna. Du vill framåt och är en driven och ärlig person Hos oss har vi ett gemensamt ansvar för att allt blir gjort och det är därmed oerhört viktigt att du är prestigelös, flexibel och har en god samarbetsförmåga. Samtidigt är ödmjukhet en egenskap vi värdesätter högt och precis som nuvarande besättning är du en lagspelare.

Du är en driven chef med ett brinnande intresse för service. Som servicemarknadschef hos oss är det viktigt att du är lyhörd, empatisk och prestigelös. Du har viljan att ge alla våra kunder och medarbetare det där lilla extra som gör att de kommer tillbaka till oss och stannar hos oss.

Att du känner och tar ansvar för verkstaden och den lokala affären är en förutsättning. Du är engagerad, planeringskunnig, samt har en framåtanda och vilja att prestera. Ett intresse för branschens produkter är självfallet en fördel.

Hos oss berättar vi för våra kunder att de kan förvänta sig personlig omsorg. Denna filosofi är noggrant etablerad hos oss. Här är varje kund en huvudperson som hela teamet vill göra sitt bästa för. Vår vision är att kunden skall vara helt nöjd. Detta kommer du som Servicemarknadschef hos oss att ha en stor del i.

Stämmer detta in på dig så är du varmt välkommen till oss på Autowåx Bil AB!

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Autowåx Bil AB
Autowåx Bil AB i Karlstad är ett familjeföretag som sedan 1996 är auktoriserad BMW återförsäljare. Autowåx erbjuder sina kunder bilförsäljning, reservdelsförsäljning samt verkstad.

Om ansökan
Vi vill tillsätta tjänsten så snart som möjligt så vänta inte med din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryteringskonsult

Marianne Pettersson via 073-684 70 45 eller marianne.pettersson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Maj 9
Om tjänsten

Är du en person med erfarenhet av logistik, planering eller samordnande roller inom industri? Vi söker nu en strukturerad och lösningsorienterad person till ett uppdrag som produktionsplanerare till vår industrikund. I denna roll får du möjligheten att arbeta i en dynamisk miljö där du ansvarar för att säkerställa en smidig och effektiv produktionsplanering, med fokus på att uppfylla leveranstider och optimera maskinernas kapacitet. Som produktionsplanerare kommer du att ha en central roll i att utveckla och leverera produktionsplaner. Du håller kontinuerlig dialog med försäljnings- och logistikavdelningarna för att hantera eventuella justeringar som påverkar leveranserna. Här får du chansen att arbeta nära flera olika funktioner och ha en direkt påverkan på produktionsflödet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
• Operativ produktionsplanering med fokus på effektivitet och leveranssäkerhet.
• Täta samarbeten och koordinering mellan produktion, försäljning och supply chain.
• Aktivt delta i förbättringsarbeten för att utveckla planeringsprocessen.

Du erbjuds en tjänst på dagtid med möjlighet till flexibla arbetstider, möjlighet att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan. Uppdraget är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt. Urvalet sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet av produktionsplanering, logistik eller annan planerings- eller samordningsroll inom industri, transport eller motsvarande. Du kan också ha en utbildning som bedöms likvärdig. Har du erfarenhet av förbättringsarbete inom produktionsprocesser eller supply chain är det mycket meriterande.

För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och organiserad, samt ha ett stort eget driv. Du har lätt för att samarbeta med andra och är bekväm med många kontaktytor, då du kommer att vara en central figur i den dagliga verksamheten. Dessutom är du lösningsorienterad och trivs med att snabbt hitta vägar framåt när problem uppstår.

Vi ser gärna att du har goda kunskaper i svenska och engelska, samt erfarenhet av att arbeta i affärssystem som SAP eller liknande.

För att passa i rollen lägger vi stor vikt vid att du har:
• Ett starkt eget driv och förmåga att ta initiativ.
• God problemlösningsförmåga.
• En social och kommunikativ sida, då du kommer ha många kontakter både internt och externt.

Om ansökan

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta Frida Wiman, frida.wiman@adecco.se 070-5953562

Ansök nu

Kommunikatör till Kammarkollegiet

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Apr 29
Om tjänsten
Vi söker en Kommunikatör för ett uppdrag hos Kammarkollegiet. Du kommer att tillhöra enheten Utveckling och kommunikation och arbeta mot avdelningen Den offentliga omställningsorganisationen. I rollen som Kommunikatör kommer du att arbeta med såväl intern som extern kommunikation på både strategisk och operativ nivå. Du planerar, genomför och utvärderar kommunikationsinsatser, och det kan även bli aktuellt att stödja olika projekt inom myndigheten. Eftersom regeringsuppdraget är nytt kommer den initiala kommunikationsplaneringen att vara avgörande för uppdragets genomförande.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Genomföra marknadsundersökningar och omvärldsanalyser
• Utforma informations- och kommunikationsmaterial
• Ge rådgivning till kollegor i kommunikationsfrågor
• Arbeta med varumärkesutveckling
• Uppdatera innehåll på interna och externa webbplatser
• Ansvara för kommunikation i digitala kanaler och sociala medier

Uppdragsperiod och omfattning:
Uppdraget som Kommunikatör är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt och förväntas pågå till och med april 2026. Det finns möjlighet till distansarbete upp till 49 % enligt överenskommelse. Observera att resor kan förekomma i uppdraget.

Krav för tjänsten:

Högskoleutbildning inom exempelvis media och kommunikation eller motsvarande, samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt gymnasieutbildning och minst fem (5) års erfarenhet som kommunikatör.

• Erfarenhet av digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande.
• Goda kunskaper i MS Office eller motsvarande program.
• Goda kunskaper i redigeringsverktyg (t.ex. InDesign, Photoshop).
• Goda kunskaper i webbpubliceringsverktyg (t.ex. Episerver, Sitevision).
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
• Erfarenhet av att arbeta med enkäter.

För att kunna gå vidare i processen behöver ditt CV tydligt visa att du uppfyller samtliga krav ovan. Specificera uppdrag och erfarenheter med tidsperiod (ÅÅ-MM) samt om anställningen var heltid eller deltid.

Meriterande:

• Erfarenhet av arbete med samverkan, särskilt inom ramen för regeringsuppdrag eller liknande initiativ.

Om dig:
Vi söker dig med relevant utbildning och gedigen erfarenhet inom kommunikationsområdet. Du är van att arbeta med sociala medier och att bygga starka varumärken. Du har goda tekniska kunskaper och behärskar såväl publiceringsverktyg som redigeringsprogram.

Som person är du flexibel, strukturerad och har god förmåga att hålla deadlines. Du är positiv, serviceinriktad och trivs i en samverkande roll där många kontakter ingår.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sara Holm-Glad 073-6847697 alt. sara.holm-glad@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Godsmottagare till Löfbergs!

Godsmottagare
Läs mer Apr 3
Vill du arbeta på ett företag som vill bidra till en mer hållbar framtid? Är du positiv, flexibel och initiativrik? Just nu söker vi tillsammans med vår samarbetspartner Löfbergs en godsmottagare till råkaffeavdelningen.

Om tjänsten
Som Godsmottagare på Löfbergs råkaffeavdelning innebär dina huvudsakliga arbetsuppgifter att tömma råkaffe från behållare och förbereda råkaffe för leverans till våra dotterbolag. Du ansvarar för att se till att leveranser sker i rätt tid och enligt de specifikationer som krävs. Du har också ansvaret för att noggrant kontrollera inkommande råkaffe och emballage för eventuella kvalitetsavvikelser.

Vidare är det viktigt att du regelbundet rengör maskiner och behållare inför tömning för att upprätthålla god hygien och säkerställa korrekt hantering av råkaffet. Du ansvarar även för att rapportera tekniska fel i underhållssystemet så att eventuella problem kan åtgärdas snabbt och effektivt, vilket hjälper till att minimera driftstopp.

I din roll som godsmottagare till råkaffeavdelningen är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Tömning råkaffe
• Ta fram råkaffe för leverans till våra dotterbolag
• Traverskörning
• Arbete med livsmedelssäkerhet

Tjänsten som Godsmottagare till råkaffeavdelningen är en direktrekrytering till Löfbergs för att täcka ett föräldravikariat. Vikariatet förväntas pågå mellan 23/6-24 - 15/1-25.  Vänta inte med din ansökan då rekryteringsprocessen fortsätter löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

Om dig
Vi söker dig som är tekniskt intresserad och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. Du har en god förståelse för att din arbetsinsats har betydelse för en lyckad slutprodukt. Du är prestigelös, gillar att arbeta med andra människor och sprider gärna positiv energi bland kollegor samt bidrar till ett gott samarbete.
Vidare ser vi att du har en vilja att hålla ordning och reda på din arbetsplats och du har en bra medvetenhet kring god kvalité. Som person är du ansvarsfull, initiativtagande och vill gärna visa framfötterna genom att bidra med det lilla extra samt se förbättringsmöjligheter. Vi ser även att du är lösningsorienterad och hellre ser möjligheter än problem.

Krav för tjänsten:

• Har ett intresse för teknik
• Truckkort A + B
• Traverskort giltigt för över 10ton
• Tidigare erfarenhet av att ha jobbat inom industrin
• Behärskar svenska samt engelska i både tal och skrift då det förekommer i tjänsten.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet!

Ansökan
Rekryteringsarbetet till tjänsterna sker löpande. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev. Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en intervju.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Mattias Olsson, 0736847297, mattias.olsson@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Maskinoperatör, Teknik, Truck, Traverskort, Produktion, Löfbergs, Kaffe, IFS, Adecco, Karlstad, Värmland

Ansök nu

Sales Manager, Blue Ocean Closures

Försäljningschef
Läs mer Apr 8
Vi växer och söker nu en Sales Manager med hållbarhetsdriv och starkt kundfokus. Brinner du för försäljning som skapar värde? Nu finns en unik möjlighet!

Blue Ocean Closures lanserar just nu som första företag i världen fiberbaserade skruvkorkar och förslutningar på en internationell marknad. Vi arbetar idag med ett stort antal globala varumärken och växer snabbt. Vi söker nu en Sales Manager som vill vara med på resan att skala upp en innovativ produkt och stärka vårt kommersiella team i en global expansionsfas.

Om tjänsten
I rollen som Sales Manager ansvarar du för att aktivt prospektera och bearbeta nya B2B-kunder på en global marknad. Du säljer våra första standardprodukter, som är en helt ny kategori av förslutningar med unika, starka och hållbara produktegenskaper. I första hand riktar du dig direkt till varumärkesägare men har även kontakt med andra aktörer i leveranskedjan. Här arbetar du nära hela vårt team för att matcha kundernas behov med rätt lösningar. Du identifierar viktiga beslutsfattare i hela värdekedjan och anpassar din försäljningsstrategi efter marknaden med mål att nå avslut med avtal och resultat. Tjänsten som Sales Manager utgår från vårt kontor i Karlstad och är en tillsvidareanställning hos Blue Ocean Closures med start enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig som har en avklarad gymnasial utbildning och en högre utbildning med inriktning företagsekonomi eller motsvarande erfarenhet inom försäljning/marknad är meriterande.

Profiler med olika bakgrunder kan passa för tjänsten, meriterande är om du har några års erfarenhet av internationell försäljning. Om du har kännedom om introduktion av nya produkter, FMCG varumärkesägare eller förpackningar, så är det också meriterande. Du är en person som bygger långsiktiga kundrelationer och är samtidigt duktig på att komma till avslut i säljprocesser. Teknisk kunskap är positivt men inget krav. B-körkort är ett krav liksom att du talar engelska flytande och skriftligt. Ytterligare språk är fördelaktigt.

Vi söker dig som genom en nyskapande innovation vill realisera en hållbar förändring inom förpackningsbranschen. Vi ser att du är en lagspelare som arbetar på ett förtroendeingivande sätt, är självgående och initiativtagande. Du har ett genuint intresse för hållbarhet och vill göra skillnad på riktigt med en produkt som kan ersätta plast i flera globala marknadssegment och minska klimatpåverkan. Du är ansvarstagande och vill vara med och bygga upp väl fungerande säljprocesser.

Viktigt för tjänsten är:
- Kundfokus, att förstå och möta kundens behov genom innovativa lösningar.
- Försäljning, att driva affärer och identifiera möjligheter samt skapa kundvärde.
- Relationsbyggande, att skapa och upprätthålla starka och förtroendefulla relationer.
- Självkännedom, att lära av erfarenheter, ta till sig feedback och utvecklas kontinuerligt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Blue Ocean Closures AB
Blue Ocean Closures mål är att minska mängden plast i förpackningar. Det gör vi genom att utveckla och producera skruvkorkar och förslutningar i fiber som är helt biobaserade, biologiskt nedbrytbara i hav och natur och möjliga att återvinna fullt ut. Med högt materialkunnande och kostnadseffektiv produktion kan vi erbjuda varumärkesägare på en global marknad möjligheten att ersätta plastkorkar och lock med mer hållbara lösningar som minskar produkternas miljöpåverkan.

Vi vill bygga ett hållbart företag ur alla perspektiv med tydligt socialt ansvarstagande och en inkluderande arbetsmiljö. Mångfald och jämställdhet är grundläggande självklarheter i vår verksamhet. Blue Ocean Closures verkar på en global marknad och värderar högt personer med olika bakgrund i vårt team samt eftersträvar en jämn fördelning mellan kvinnor, män och annan könstillhörighet i alla delar av verksamheten.

För mer information besök https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=http://www.blueoceanclosures.com/&data=05|02|Marianne.Pettersson@adecco.se|f5028fff9c2544dc321d08dd71c8eec0|f30ac191b8b445f29a9be5466cb90c2f|0|0|638791829987560479|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJFbXB0eU1hcGkiOnRydWUsIlYiOiIwLjAuMDAwMCIsIlAiOiJXaW4zMiIsIkFOIjoiTWFpbCIsIldUIjoyfQ==|0|||&sdata=xKM41CmSOgRc53rWDlYkeQenyCMKBizlsXbRfAOqguk=&reserved=0

Om ansökan
Vänta inte med din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marianne Pettersson via 073-684 70 45 eller marianne.pettersson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu