Karlstad: Business Consultant till Grieg Connect i Karlstad

Hitta ansökningsinfo om jobbet Business Consultant till Grieg Connect i Karlstad i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-22 // Varaktighet: Heltid

Om tjänstenSom BC ansvarar du för att skapa lösningar baserade på våra ledande produkter – att implementera och projektleda samt återföra krav och förbättringar till vår produktutveckling.
Uppgifterna varierar från design tillsammans med kunderna till implementation och utbildning. Det kan handla om att skapa ett helt nytt digitalt systemstöd för en verksamhetsprocess eller att vidareutveckla lösningarna tillsammans med kundernas ledning och operativa personal.
Rollen innebär eget kundansvar genom hela processen från sälj till implementation och vidare i förvaltning.
Utöver det löpande arbetet med konfigurering- och designarbete ingår det också att leda workshops i processdesign samt att hålla presentationer och föredrag på branschevents i Sverige och i utlandet.
Fler exempel på arbetsuppgifter:
I samråd med våra kunder kravställa och projektleda för vidareutveckling, förbättring och skapandet av processer och tekniska lösningar i våra produkter
Utbilda och stödja kunden i driftsättning – före överlämning till CSM.
Hjälpa säljarna med pre- sale och hålla presentationer och föredrag på branschevents i Sverige och i utlandet.
Ge strukturerad behovs-input till vår produktutvecklingsprocess.
Utbilda dig själv och utbilda andra i lösningar och produkter.

Om dig Som person är du ansvarsfull, målinriktad, lösnings- och utvecklingsorienterad. Du trivs i en föränderlig miljö där det ständigt kommer in nya spännande digitaliseringsuppdrag, och du är engagerad i att bidra till förbättring och utveckling. Du är en lagspelare och bryr dig om människor runt omkring dig.
Krav för tjänsten:
Relevant universitetsutbildning inom teknik och/eller ekonomi
Goda kunskaper i MS Office, Slack, Jira eller Confluence

Meriterande:
Erfarenhet från implementation av affärssystem i molnet (M3, IFS, Hogia, Pyramid, Monitor OSV)
Erfarenhet av Projektstyrning, EAM, logistik, lager eller terminal
Power BI, Figma och 2C8 eller liknande processkartläggningssystem

Varför ska du jobba hos oss?
Produktbolag med högteknologiska lösningar
6 veckors semester
Friskvård och betald träning
Mycket bra marknadsmässiga löner
Omväxlande och utvecklande arbete
Chans att påverka och skapa lösningar och produkter
AW varannan vecka
Möjlighet att delta i internationella forskningsprojekt

Om ossGrieg koncernen omsätter 10 miljarder och är verksam i flera maritima områden globalt. Huvudområden är rederi- och agentverksamhet, seafood, terminaldrift och digitala lösningar i form av affärssystem som molntjänster genom Grieg Connect.
Grieg Connect säljer och implementerar affärssystem som molntjänster till hamnar och terminaler. Branschen digitaliseras och Grieg Connect står för ledande teknologi och funktionalitet samt stort branschkunnande. Vi hjälper våra kunder att öka effektiviteten i digitala processer och genom att möjliggöra samverkan genom värdekedjan i våra öppna molntjänster. Våra kunder arbetar hårt för att minska miljöpåverkan och öka säkerheten, och vi bidrar med lösningar som minskar resursförbrukning, beräknar miljöpåverkan och övervakar säkerheten på land och i farleder. Sjövägen är den mest hållbara transportformen av alla och blir allt viktigare.
Du kan läsa mer om oss här: Grieg Connect | Software and services for ports worldwide
Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där de flesta av våra rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta linus.westling@tacting.com.
Urval sker löpande så ansök redan idag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Applikationskonsult

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Applikationskonsult.

Senior Integration Specialist

Läs mer Okt 18
iBiz Solutions är förebilden inom systemintegration! Tillsammans med några av de främsta konsulterna inom systemintegration hjälper vi företag och organisationer att bygga integrationslösningar i världsklass. Som en nischad specialist inom området jobbar du i team med medarbetare som brinner för teknik och att tillsammans hela tiden bli bättre.

Vi söker nu en Senior Integration Specialist som vill vara med på resan och bygga morgondagens integrationslösningar!

Senior Integration Specialist på Advania ????

I rollen som Senior Integration Specialist inom affärsområdet iBiz Solutions kommer du tillsammans med konsulter i absolut framkant driva och leverera integrationsprojekt åt våra kunder som återfinns både i Sverige och internationellt. Ditt fokus ligger på nya lösningar som byggs på framförallt Azure Integration Services men också BizTalk. Du arbetar i mindre team med goda möjligheter till egen utveckling där vi tillsammans ser till att göra varandra bättre!

Vad vi söker hos dig ?

För att du ska lyckas i rollen ser vi att du är/har:

- En självgående och erfaren integrationsutvecklare

- Trygg i kunddialog där vi som specialistenhet stöttar ledande svenska och internationella bolag

- En lagspelare som vill utvecklas men också utveckla andra

- Min 5-10 års erfarenhet av Azure Integration Services och/eller BizTalk

Vi ser fram emot din ansökan! ????

Visa gärna ditt intresse så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrunder, erfarenheter och synsätt, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och stärker såväl effektivitet som kreativitet i vårt arbete.

Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en obligatorisk bakgrundskontroll, en för oss kvalitativ kontroll inför ett anställningsbeslut.

Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

Ansök nu

Senior Integration Specialist

Läs mer Okt 18
iBiz Solutions är förebilden inom systemintegration! Tillsammans med några av de främsta konsulterna inom systemintegration hjälper vi företag och organisationer att bygga integrationslösningar i världsklass. Som en nischad specialist inom området jobbar du i team med medarbetare som brinner för teknik och att tillsammans hela tiden bli bättre.

Vi söker nu en Senior Integration Specialist som vill vara med på resan och bygga morgondagens integrationslösningar!

Senior Integration Specialist på Advania ????

I rollen som Senior Integration Specialist inom affärsområdet iBiz Solutions kommer du tillsammans med konsulter i absolut framkant driva och leverera integrationsprojekt åt våra kunder som återfinns både i Sverige och internationellt. Ditt fokus ligger på nya lösningar som byggs på framförallt Azure Integration Services men också BizTalk. Du arbetar i mindre team med goda möjligheter till egen utveckling där vi tillsammans ser till att göra varandra bättre!

Vad vi söker hos dig ?

För att du ska lyckas i rollen ser vi att du är/har:

- En självgående och erfaren integrationsutvecklare

- Trygg i kunddialog där vi som specialistenhet stöttar ledande svenska och internationella bolag

- En lagspelare som vill utvecklas men också utveckla andra

- Min 5-10 års erfarenhet av Azure Integration Services och/eller BizTalk

Vi ser fram emot din ansökan! ????

Visa gärna ditt intresse så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrunder, erfarenheter och synsätt, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och stärker såväl effektivitet som kreativitet i vårt arbete.

Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en obligatorisk bakgrundskontroll, en för oss kvalitativ kontroll inför ett anställningsbeslut.

Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

Ansök nu

Senior Integration Specialist

Läs mer Okt 18
iBiz Solutions är förebilden inom systemintegration! Tillsammans med några av de främsta konsulterna inom systemintegration hjälper vi företag och organisationer att bygga integrationslösningar i världsklass. Som en nischad specialist inom området jobbar du i team med medarbetare som brinner för teknik och att tillsammans hela tiden bli bättre.

Vi söker nu en Senior Integration Specialist som vill vara med på resan och bygga morgondagens integrationslösningar!

Senior Integration Specialist på Advania ????

I rollen som Senior Integration Specialist inom affärsområdet iBiz Solutions kommer du tillsammans med konsulter i absolut framkant driva och leverera integrationsprojekt åt våra kunder som återfinns både i Sverige och internationellt. Ditt fokus ligger på nya lösningar som byggs på framförallt Azure Integration Services men också BizTalk. Du arbetar i mindre team med goda möjligheter till egen utveckling där vi tillsammans ser till att göra varandra bättre!

Vad vi söker hos dig ?

För att du ska lyckas i rollen ser vi att du är/har:

- En självgående och erfaren integrationsutvecklare

- Trygg i kunddialog där vi som specialistenhet stöttar ledande svenska och internationella bolag

- En lagspelare som vill utvecklas men också utveckla andra

- Min 5-10 års erfarenhet av Azure Integration Services och/eller BizTalk

Vi ser fram emot din ansökan! ????

Visa gärna ditt intresse så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrunder, erfarenheter och synsätt, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och stärker såväl effektivitet som kreativitet i vårt arbete.

Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en obligatorisk bakgrundskontroll, en för oss kvalitativ kontroll inför ett anställningsbeslut.

Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

Ansök nu

M-files applikationsutvecklare

Läs mer Dec 5
Applikationsutvecklare inom M-files till Nexer Information Management

Vill du jobba för demokratin i Sverige? Vill du verka för att alla våra samhällsnyttiga funktioner ska fungera? Vill du arbeta med svensk industris mest framåtriktade forskning? Då är det oss du söker!

Låter det kaxigt? Kanske något men detta är några av våra kollegors sammanfattning av vad vi i slutändan arbetar med.


För att vara lite mer ödmjuka så kan vi i stället formulera om det till att vi stöttar många av våra myndigheter i deras arbete för att värna om demokratin och se till så att alla samhällsnyttiga funktioner finns och fungerar. Vi stöttar flera av våra världsledande industriföretag så att de kan ligga i framkant!

Vi på Information management är proffs på förvaltning och med mångårig erfarenhet av att erbjuda kunderna bästa stödet inom ECM och är framför allt lyhörda och ödmjuka inför våra kunder. För att ge våra kunder ett så fulltäckande stöd som möjligt har vi, förutom hela Nexers bredd, byggt upp vår organisation med flera olika kompetenser allt från verksamhetsutvecklare till testare och utvecklare.

Vi erbjuder våra kunder stöd i allt från förstudier, nulägesanalyser, workshopar, implementationer, integrationer, utbildningar och support. Allt för att deras plattformar och verktyg ska anpassas efter deras egen verksamhet. Vi arbetar aktivt för att ge våra kunder bästa möjliga stöd i deras förändringsresa och hjälper dem att navigera genom alla krav och möjligheter som dagens digitaliseringsresa innebär.

I vår vardag arbetar vi med allt från att kartlägga kundernas lösningar idag till att leverera och förvalta deras ECM stöd.

Som applikationskonsult hos oss får du stötta kunden på dess resa i att ta fram de bästa processerna, de effektivaste integrationerna och skapa det mest fulländade stödet till deras verksamhet. Du har daglig kontakt med ditt team och är inte rädd för att koppla upp dig i videosamtal med dina kunder för att dela med dig av din kunskap.

Vi letar just nu efter förstärkning i form av M-Files applikationsutvecklare!

Vi söker dig som har något års erfarenhet av att arbeta med M-Files och dess administrativa gränssnitt. Du är en problemlösare som nyfiket tar dig an alla utmaningar.

Du vill jobba i team och delar med dig av din kompetens.

Och framför allt vill du precis som vi skapa de bästa förutsättningarna för våra kunder att vara briljanta!

Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Nexer får du gärna höra av dig till Maria på maria.ekengren@nexergroup.com. Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte med att söka!

Om Nexer
Nexer har ambitionen att bli framtidens techbolag. Vi är ett familjeägt och värderingsstyrt företag med ett stort samhällsengagemang, bland annat genom Women in Tech, Star for Life, Mitt Liv och Kodcentrum. Vi leder förändring och strävar hela tiden efter att hitta innovativa och kreativa lösningar för våra kunder och samhället i stort.

På Nexer värdesätter vi kompetensutveckling och erbjuder kurser via Nexer Academy och Udemy och ger certifieringsbonusar samt anordnar inspirationsföreläsningar och Meetups. Vår vision “Put your heart in it and make it happen” genomsyrar hela verksamheten och våra anställda är vår viktigaste nyckel till framgång.

Nexer är en del av Danir-koncernen och har över 2 500 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Vi finns i 15 länder och på fler än 20 orter i Sverige och har två gånger utsetts till Microsoft Country Partner of the Year i Sverige och Brasilien.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Tacting AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Tacting AB .

Business intelligence-konsult till NovaSys

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 11
Om tjänsten
Som BI konsult hos oss kommer du vara involverad i hela processen från idé till leverans. Här hamnar du i ett dynamiskt och prestigelöst nätverk utan chefer och hierarkier. Hos oss handlar det om samarbete och att tillsammans skapa största möjliga verksamhetsnytta för våra kunder. Vi på NovaSys Consulting söker en ny kollega till vårt gäng.
I rollen som Business Intelligence konsult kommer du att:
Utveckla datamodeller och skapa dashboards och visualiseringar för att effektivt kommunicera insikter till våra kunder.
Optimera och förbättra befintliga databaser och datainfrastrukturer för att säkerställa tillförlitlighet och öka prestanda.
Utföra djupgående dataanalyser för att identifiera trender, mönster och affärskritiska insikter.
Erbjuda expertstöd och utbildning för att främja en datadriven kultur hos våra kunder.
Utforska AI-tekniker som kan vara effektiva för att förbättra modellerna. Exempelvis genom anomaliupptäckt och generering av testdata.

Om du är redo att ta din karriär inom Business Intelligence till nästa nivå och vara en del av vårt framgångsrika team ser vi fram emot din ansökan![AB1] [LW2]
Om dig
Du gillar att klura ut sinnrika lösningar på problem och känslan när bitarna faller på plats. Du kan ta till dig och förstå ett behov samt analysera och arbeta systematiskt mot en lösning. Du är nyfiken, driven och har ett genuint intresse för hur företag fungerar och är alltid redo att dela med dig av dina tankar och idéer. Du värdesätter att ha balans i livet. Att träffa nya människor tycker du är inspirerande. Förhoppningsvis stämmer flera av dessa egenskaper in på just dig.
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom datateknik, systemutveckling eller ekonomi. Har du arbetslivserfarenhet inom BI ses det som meriterande, gärna med tekniska färdigheter inom Microsoft, Qlik eller SAP.
Vad erbjuder vi dig
Träning på arbetstids
Förtroendetid
Flexibel arbetsort så länge uppdrag tillåter det.
Möjlighet till flexibel ersättningsmodell (provision, bonus, pensionsupplägg m.m)
Träning på arbetstids
Extra semesterdagar
Friskvård 5 000kr
Moderna arbetsverktyg. Möjlighet att välja själv.
Platt organisation / korta beslutsvägar
90% föräldralön
Privat sjukvårdsförsäkring
Goda utvecklingsmöjligheter

Om oss
NovaSys är ett konsultnätverk inom Business Intelligence och systemutveckling. Vår idé är att ha roligt samtidigt som vi levererar fantastiska lösningar. Det går liksom lättare då. Vi har ett hållbarhetstänk, både internt i bolaget och i erbjudandet till våra kunder. Vi arbetar i flera olika branscher och samarbetar med företag i olika storlekar, från start-ups till globala organisationer.
Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting. Tactingt arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linus Westling på telefon linus.westling@tacting.com.
Varmt välkommen in med din ansökan.

Ansök nu

Systemutvecklare till Addoceo

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 9
Om tjänsten
Du kommer ingå i ett team med utvecklare som har olika specialistkompetenser. Arbetet sker främst internt i olika kundprojekt, vilket ger dig möjligheten att umgås och bygga relationer med dina medarbetare. Addoceo ingår sedan nyligen som en del av Stamford i det börsnoterade företaget Addnode och det kan förekomma att man i vissa projekt hjälper något av de övriga enheterna i koncernen.
Vi söker någon med ett genuint intresse för teknik som vill vara med och skapa smarta lösningar i komplexa projekt. Vi tror även att du tycker det är roligt och intressant att diskutera teknik, oavsett om det är gentemot kund eller på kafferasten.
Vi erbjuder ett härligt och prestigelöst gäng i en platt organisation med snabba beslutsvägar. Vi alla stöttar varandra i vårt arbete för att må bra och leverera bra. Kompetensutveckling erbjuds i valfritt område så länge det är motiverbart.
Om dig
Utöver ditt teknikintresse tror vi att du är lösningsorienterad, tycker om att lära dig nya saker och tycker det är roligt med komplexa problem.
Krav för tjänsten:
Några års arbetslivserfarenhet inom systemutveckling
Erfarenhet av Java eller C# samt de vanligaste ramverken inom dessa språk

Vad erbjuder vi dig?
Förtroendetid
Konkurrenskraftig ersättningsmodell
Flexibelt arbete
Obegränsade utvecklingsmöjligheter

Om oss
Vi på Addoceo utvecklar, kvalitetssäkrar och underhåller IT-lösningar som stöder affärsverksamheter över hela Sverige sedan 2001. I första hand handlar vårt arbete om att utveckla system för största affärsnytta och effektivitet för kunder inom främst detaljhandel, tillverkningsindustri, offentlig sektor och tjänstesektorn.
Vi är en engagerad och harmonisk grupp som jobbar professionellt och prestigelöst, ofta tillsammans i våra projekt. Vi ställer upp och hjälper varandra när vi ställs inför komplexa problem.
Vi erbjuder även en bra och hälsosam arbetsplats med förmånliga villkor. Vi är måna om våra medarbetare och lägger stor vikt vid att det ska vara kul att gå till jobbet. Vi utgår från varje persons unika förutsättningar, livssituation och önskemål.
Då vi anser att trivsel i teamet är en nyckelfaktor för framgångsrikt arbete så erbjuder vi teamaktiviteter utöver det vanliga.
Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Testhuset arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta linus.westling@tacting.com, 076 326 23 47.
Urval sker löpande så ansök redan idag!

Ansök nu

Business intelligence-konsult till NovaSys

Verksamhetskonsult, IT
Läs mer Sep 11
Är du en nyfiken och driven person som har erfarenhet av Data analytics eller Business intelligence? Tycker du dessutom det är roligt att hjälpa organisationer att fatta smartare datadrivna beslut, då är detta för dig!

Om tjänsten
Som BI konsult hos oss kommer du vara involverad i hela processen från idé till leverans. Här hamnar du i ett dynamiskt och prestigelöst nätverk utan chefer och hierarkier. Hos oss handlar det om samarbete och att tillsammans skapa största möjliga verksamhetsnytta för våra kunder. Vi på NovaSys Consulting söker en ny kollega till vårt gäng.

I rollen som Business Intelligence konsult kommer du att: Utveckla datamodeller och skapa dashboards och visualiseringar för att effektivt kommunicera insikter till våra kunder.
Optimera och förbättra befintliga databaser och datainfrastrukturer för att säkerställa tillförlitlighet och öka prestanda.
Utföra djupgående dataanalyser för att identifiera trender, mönster och affärskritiska insikter.
Erbjuda expertstöd och utbildning för att främja en datadriven kultur hos våra kunder.
Utforska AI-tekniker som kan vara effektiva för att förbättra modellerna. Exempelvis genom anomaliupptäckt och generering av testdata.

Om du är redo att ta din karriär inom Business Intelligence till nästa nivå och vara en del av vårt framgångsrika team ser vi fram emot din ansökan!


Om dig
Du gillar att klura ut sinnrika lösningar på problem och känslan när bitarna faller på plats. Du kan ta till dig och förstå ett behov samt analysera och arbeta systematiskt mot en lösning. Du är nyfiken, driven och har ett genuint intresse för hur företag fungerar och är alltid redo att dela med dig av dina tankar och idéer. Du värdesätter att ha balans i livet. Att träffa nya människor tycker du är inspirerande. Förhoppningsvis stämmer flera av dessa egenskaper in på just dig.

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom datateknik, systemutveckling eller ekonomi. Har du arbetslivserfarenhet inom BI ses det som meriterande, gärna med tekniska färdigheter inom Microsoft, Qlik eller SAP.

Vad erbjuder vi dig Träning på arbetstid
Förtroendetid
Flexibel arbetsort så länge uppdrag tillåter det.
Möjlighet till flexibel ersättningsmodell (provision, bonus, pensionsupplägg m.m)
Extra semesterdagar
Friskvård 5 000kr
Moderna arbetsverktyg. Möjlighet att välja själv.
Platt organisation / korta beslutsvägar
90% föräldralön
Privat sjukvårdsförsäkring
Goda utvecklingsmöjligheter

Om oss
NovaSys är ett konsultnätverk inom Business Intelligence och systemutveckling. Vår idé är att ha roligt samtidigt som vi levererar fantastiska lösningar. Det går liksom lättare då. Vi har ett hållbarhetstänk, både internt i bolaget och i erbjudandet till våra kunder. Vi arbetar i flera olika branscher och samarbetar med företag i olika storlekar, från start-ups till globala organisationer.

Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där de flesta rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linus Westling på telefon linus.westling@tacting.com.

Varmt välkommen in med din ansökan.

Ansök nu

Ekonomichef - Maskin Väst AB

Ekonomichef
Läs mer Jun 12
Om tjänsten Som Ekonomichef hos oss på Maskin Väst AB kommer du att leda ekonomifunktionen som består av sex dedikerade medarbetare. Tillsammans ansvarar ni för bolagets finansiella förvaltning, fakturering, löner, redovisning och ekonomirapportering.
Du kommer att vara operativt ansvarig för det löpande arbetet med fakturering, redovisning, bokföring och likviditetsplanering. Utöver detta kommer du att utveckla metoder för att analysera och rapportera ekonomiskt utfall till styrelse och ledningsgrupp för att öka den ekonomiska förståelsen inom verksamheten.
I ditt nya arbete som Ekonomichef hos oss blir du en nyckelperson i vår fortsatta digitaliseringsresa och i utvecklingen av ekonomifunktionen samt andra avdelningar. Här ges du möjlighet att forma ekonomiavdelningen med nya rutiner och processer.
Du kommer att ingå i Maskin Västs ledningsgrupp och rapporterar direkt till bolagets VD.
Om dig Vi söker dig som har
Stort intresse för affärsanalys och verksamhetsutveckling.
Relevant akademisk utbildning inom ekonomi.
Flerårig erfarenhet av liknande arbete med personalansvar.
Erfarenhet av att arbeta med IT-system (verksamhetsrelaterade).

Det är meriterande om du har
Erfarenhet från affärsnära verksamhet.
Erfarenhet och intresse för verksamhetsnära frågor som HR och verksamhetsutveckling

För att lyckas i rollen så är du analytisk, strukturerad, lyhörd och ambitiös med förmåga att arbeta både operativt och strategiskt. Som person har du lätt för att kommunicera och är en utpräglad lagspelare. Ditt driv och vilja att leda gör att du kan genomföra utveckling samt skapa förändring. I din roll som ledare skapar du en positiv och trivsam atmosfär i arbetsgruppen.
Om oss Maskin Väst AB är ett företag inom lantbruks-, entreprenad och skogsmaskinbranschen.
Bolaget har anläggningar i Karlstad, Kumla och Mariestad och är en av de ledande maskinleverantörerna i Värmland, Närke och Västra Götalands län.
Gruppen omsätter ca 650 miljoner kronor och har ca 70 personer anställda.
Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070594 72 77 eller Safia Jaouhari på 073501 81 78.

Ansök nu

Säljare av Rottne Skogsmaskiner till Maskin Väst AB

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Jun 12
Om tjänsten
Vi på Maskin Väst växer och söker nu ytterligare en engagerad och driven säljare för våra skogsmaskiner, primärt från det välrenommerade varumärket Rottne. Du kommer att bli en viktig del av vårt team, med huvudansvar för försäljning och kundrelationer inom Västergötland, Dalsland och Närke. Tjänsten innebär mycket resande och kontakt med våra kunder i regionen.
I rollen kommer du att upprätthålla och utveckla kundrelationer samt identifiera och bearbeta nya kundsegment. Deltagande i mässor och andra marknadsföringsevenemang är en viktig del av rollen. För att säkerställa hög kundnöjdhet samarbetar du med tekniker och andra kollegor.
Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med högt tempo och stor frihet under ansvar. Du får möjlighet att arbeta med marknadsledande produkter inom skogsbruk och vi satsar på din kompetensutveckling och vidareutbildning inom företaget.
Placering av tjänsten är anpassningsbart inom försäljningsområdet som är Dalsland, Bohuslän, Västergötland (västra Skaraborg och Sjuhärad).
Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av försäljning eller arbete med skogsmaskiner, vilket är meriterande. Du har även B-körkort och beredskap att resa inom angivet område. Du har god kommunikativ förmåga och ett kundorienterat arbetssätt. Som person har du förmåga att arbeta självständigt och ta stort eget ansvar. B-körkort är et krav.
Om oss
Maskin Väst AB är ett företag inom lantbruks-, entreprenad och skogsmaskinbranschen.
Bolaget har anläggningar i Karlstad, Kumla och Mariestad och är en av de ledande maskinleverantörerna i Värmland, Närke och Västra Götalands län.
Gruppen omsätter ca 650 miljoner kronor och har ca 70 personer anställda.
Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Peter Svensson på 070-268 93 23 / Peter.Svensson@maskinvast.se eller Daniel Bryske: 073-043 33 00 / Daniel.Bryske@maskinvast.se. Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in ansökan redan idag!

Ansök nu

Ekonomichef - Maskin Väst AB

Ekonomichef
Läs mer Jun 24
Om tjänsten Som Ekonomichef hos oss på Maskin Väst AB kommer du att leda ekonomifunktionen som består av sex dedikerade medarbetare.I ditt nya arbete som ledare hos oss kommer du ha stort fokus på att utveckla hela vår ekonomifunktion.

Du kommer att vara operativt ansvarig för det löpande arbetet med fakturering, redovisning, bokföring och likviditetsplanering. Utöver detta kommer du att utveckla metoder för att analysera och rapportera ekonomiskt utfall till styrelse och ledningsgrupp för att öka den ekonomiska förståelsen inom verksamheten.
I ditt nya arbete som Ekonomichef hos oss blir du en nyckelperson i vår fortsatta digitaliseringsresa och i utvecklingen av ekonomifunktionen samt andra avdelningar. Här ges du möjlighet att forma ekonomiavdelningen med nya rutiner och processer.
Du kommer att ingå i Maskin Västs ledningsgrupp och rapporterar direkt till bolagets VD.
Om dig Vi söker dig som har
Stort intresse för affärsanalys och verksamhetsutveckling.
Relevant akademisk utbildning inom ekonomi.
Flerårig erfarenhet av liknande arbete med personalansvar.
Erfarenhet av att arbeta med IT-system (verksamhetsrelaterade).

Det är meriterande om du har
Erfarenhet från affärsnära verksamhet.
Erfarenhet och intresse för verksamhetsnära frågor som HR och verksamhetsutveckling

För att lyckas i rollen så är du analytisk, strukturerad, lyhörd och ambitiös med förmåga att arbeta både operativt och strategiskt. Som person har du lätt för att kommunicera och är en utpräglad lagspelare. Ditt driv och vilja att leda gör att du kan genomföra utveckling samt skapa förändring. I din roll som ledare skapar du en positiv och trivsam atmosfär i arbetsgruppen.
Om oss Maskin Väst AB är ett företag inom lantbruks-, entreprenad och skogsmaskinbranschen.
Bolaget har anläggningar i Karlstad, Kumla och Mariestad och är en av de ledande maskinleverantörerna i Värmland, Närke och Västra Götalands län.
Gruppen omsätter ca 650 miljoner kronor och har ca 70 personer anställda.
Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070594 72 77 eller Safia Jaouhari på 073501 81 78.

Ansök nu