Karlstad: Avdelningschef till ekonomiavdelningen på barn- och ungdomsförvaltningen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Avdelningschef till ekonomiavdelningen på barn- och ungdomsförvaltningen i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-25 // Varaktighet: Heltid

Beskrivning
Vi söker nu en avdelningschef till ekonomiavdelningen på barn- och ungdomsförvaltningens stab.

Ekonomiavdelningen ansvarar för att ge stöd och förutsättningar till verksamheten inom ekonomi, lokalplanering, kost och städ.

Avdelningen är en del av barn- och ungdomsförvaltningens stab där du kommer ingå i förvaltningens ledningsgrupp tillsammans med andra avdelningschefer, skoldirektör och utbildningschefer. De övriga avdelningscheferna blir viktiga samarbetspartners i ditt vardagliga arbete. Här erbjuder vi en arbetsmiljö där det ryms både allvarsamt ansvarstagande för en viktig samhällsuppgift och lättsam kollegialitet. Vi drivs alla av att bidra till barns och elever utbildning och göra deras framtida drömmar möjliga.

Du har i dagsläget drygt 25 underställda medarbetare varav 7 enhetschefer och i din roll rapporterar du direkt till skoldirektören.

Arbetsuppgifter
Barn- och ungdomsförvaltningen är inne i ett förändringsskeende där vi går mot ett mer gränsöverskridande och processorienterat arbetssätt. Vi söker dig som ser en utmaning i och vill medverka i det utvecklingsarbetet. Arbetet inom avdelningen genomsyras av ett uppdrags- och processbaserat tänkande med kvalitet och hållbarhet som grund.

Ditt ansvar innefattar att utveckla en strategisk planering där omvärldsspaning utgör en viktig grund. Du säkerställer förmåga till anpassning i takt med att verksamhetens förutsättningar förändras. Du har ett särskilt ansvar för att utveckla förutsättningarna för nämndens ansvarstagande för budgetstyrning samt för att bevara den ansvarskultur som råder inom förvaltningen. Vi söker dig som kan bidra med styrning för effektiv användning av medel och utveckla processtyrning tillsammans med övriga avdelningar på staben, utbildningsverksamheten samt kommunens ekonomichefsgrupp.

Som chef över avdelningen leder, utvecklar och följer du upp verksamheten mot uppsatta mål. Tillsammans med dina medarbetare bidrar du med kontinuerlig omvärldsbevakning inom avdelningens ansvarsområden. Du har personal- budget- och arbetsmiljöansvar för avdelningens medarbetare.

Om du brinner för att skapa struktur och effektivitet inom avdelningens olika områden och vill vara med och driva förändring och utveckling, så är detta rollen för dig!

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom ekonomi, statsvetenskap eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har tidigare erfarenhet att leda andra människor och relevanta insikter i ekonomistyrning. Du har erfarenhet av att arbeta i en större verksamhet med liknande förutsättningar med förståelse för att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du har tidigare lett utvecklingsprocesser i en stöd- och serviceinriktad verksamhet.

Du tycker det är roligt och utmanande att arbeta i en komplex omgivning där du nyttjar din problemlösningsförmåga utifrån ett helhetsperspektiv och är bra på att strukturera arbetet. Som chef och ledare behöver du vara trygg i dig själv, skapa lagkänsla samtidigt som du uppmuntrar enskilda medarbetares egen initiativkraft.

Du kan samla medarbetare kring gemensam målsättning och skapa drivkraft hos medarbetare. I ditt ledarskap har du tillitsfulla relationer som bygger på ett lyhört ledarskap. Du har god förmåga att knyta och fördjupa kontakter och kan etablera samarbete med andra delar av organisationen.  Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, grundsärskolor, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Ekonomichef

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Ekonomichef.

Ekonomichef till Byggbeslag

Läs mer Apr 15
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och leda den ekonomiska utvecklingen hos en framstående aktör inom bygg- och säkerhetsbranschen? Byggbeslag söker nu en erfaren Ekonomichef som vill vara med på deras spännande resa framåt.
Om tjänsten
Som Ekonomichef på Byggbeslag får du en central roll i företagets fortsatta utvecklingsresa. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för ekonomiavdelningen och vara en viktig del av ledningsgruppen där du aktivt bidrar till att forma och genomföra strategiska beslut som bidrar till ökad lönsamhet. Bolaget befinner sig i en förändringsfas där ekonomistyrning, affärsutveckling och digitalisering är högt prioriterade områden. I denna roll kommer du att leda och utveckla ekonomiavdelningen, med fokus på att säkerställa en stark controllingfunktion och implementera effektiva ekonomiska strategier för ökad lönsamhet och hållbar tillväxt. Du ansvarar för koncernredovisning, projektredovisning och lagerhantering, samtidigt som du ger chefer i organisationen rätt beslutsunderlag för att stärka den ekonomiska styrningen. Rollen innebär också att du presenterar finansiella rapporter och strategiska initiativ för styrelsen och bidrar till att modernisera och digitalisera processer, exempelvis genom att vidareutveckla affärssystem och BI-verktyg som Jeeves och Power BI. Du erbjuds en spännande och omväxlande roll i ett bolag där du har verklig möjlighet att påverka och göra skillnad. Hos Byggbeslag finns en företagskultur som präglas av samarbete och engagemang, där du får frihet att driva förändringar och utveckla ekonomiavdelningen i takt med bolagets tillväxt. Om dig
Vi söker dig som har minst tio års erfarenhet av en liknande roll, gärna i en koncernstruktur, och som vill vara med och driva både strategisk och operativ utveckling. Du är utbildad civilekonom och har en gedigen bakgrund inom redovisning, projektredovisning och gärna även lagerhantering. Erfarenhet från bygg-, installations- eller säkerhetsbranschen är meriterande men inte ett krav. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är en analytisk och affärsorienterad ledare med en förmåga att se helheten och förstå ekonomins påverkan på affären. Du trivs i en miljö där förändring står i fokus och har en drivkraft att utveckla både processer och människor. Vi tänker att du ser på dina medarbetare som din starkaste resurs och din kommunikationsförmåga är en av dina styrkor – du kan på ett pedagogiskt sätt förklara ekonomiska samband och skapa engagemang i organisationen. Vidare är du en person som tar initiativ och arbetar proaktivt för att identifiera och genomföra förbättringar. Du är visionär men samtidigt operativ och har lätt för att växla mellan strategiska diskussioner och praktiskt arbete. På Byggbeslag värdesätts medarbetarnas åsikter högt och vi ser därför gärna att du vågar utmana och balansera beslut i ledningsgruppen, samtidigt som du är en prestigelös lagspelare som kan kavla upp ärmarna när det behövs. I denna roll kommer du att ha stora möjligheter att påverka och driva utveckling – är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till Byggbeslags framgång? Då tycker vi att du ska söka denna tjänst!
Om Byggbeslag
Byggbeslag levererar produkter, tjänster och smarta lösningar inom lås, säkerhet och inredning till fastigheter och byggprojekt. Vår samlade kapacitet och kompetens ger så mycket mer än en bra anläggning – målet är att vår kunskap och erfarenhet även ska minska projektets totala kostnad inklusive miljöpåverkan och samtidigt öka tryggheten. Det vinner vi alla på.
Vår resa tog sin början i slutet av 50-talet då AB Byggbeslag startade i Karlstad med att sälja beslag till bygg- och fastighetsbranschen. Under åren som gått har både vårt erbjudande och vårt företag växt. Vi har kommit närmare våra kunder genom nyetableringar och förvärv och har idag en rikstäckande verksamhet.
Byggbeslag är sedan 1975 en del av Ahlmarkskoncernen, grundad 1847 i Karlstad, och en av Värmlands mest betydande företagsgrupper med verksamhet inom sjöfart, handel och industri. Med en internationell närvaro bedriver koncernen verksamhet i flera europeiska länder samt Nordafrika och sysselsätter cirka 1 250 anställda.
Om processen Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Sebastian Ullström på sebastian.ullstrom@linck.se alternativt Wilma Lindmark på wilma.lindmark@linck.se. Tjänsten är en tillsvidareanställning och anställningsort är Karlstad. Sista ansökningsdag är 23 mars. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomichef, Autowåx Bil AB

Läs mer Jan 27
Om tjänsten
Som ekonomichef har du det övergripande ansvaret för ekonomin inom företaget och koncernen som totalt består av 12 bolag. Du leder arbetet med att kontinuerligt förbättra och modernisera ekonomifunktionen med starkt fokus på redovisning, analys och rapportering. Hos Autowåx Bil AB kommer din roll att vara både spännande och mångfacetterad, där du får möjlighet att hantera allt från strategiska initiativ till dagliga detaljer. Du kommer att arbeta nära VD och spela en central roll i affärsbeslutsprocessen. Dessutom kommer du att vara ansvarig för att leda och utveckla ditt team, bestående av två medarbetare. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD.

I din roll som ekonomichef kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Huvud- och dotterbolagens redovisning, avstämningar, månadsbokslut samt moms- och skattedeklarationer
- Ekonomisk rapportering till ledning och styrelse
- Budget och prognosarbete
- Att upprätta årsbokslut och koncernredovisning
- Att utveckla och förbättra de administrativa processerna
- Att kontinuerligt följa utvecklingen av redovisningsregler och säkerställa att bolaget håller sig till regelverken

Tjänsten som ekonomichef är en direktrekrytering till Autowåx Bil AB med start enligt överenskommelse.

Om dig
Vi tror att du har en relevant högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande samt goda erfarenheter från breda roller inom ekonomi. Du är van vid att hantera både strategiska och operativa frågor och har tidigare erfarenhet av ledarskap.

Vidare ser vi att du har ett starkt driv och initiativförmåga samt att du vill vara engagerad i företagets framtida utveckling. Du kommer att vara den ekonomiska experten i organisationen och därför krävs det att du har god analytisk förmåga samt förståelse och intresse för verksamhetens affär. 

Är du prestigelös, noggrann och strukturerad samtidigt som du är skicklig på att kommunicera både internt och externt på ett pedagogiskt och professionellt sätt? Har du ett flexibelt och positivt förhållningssätt med en naturlig fallenhet för samarbeten och relationer?

Eftersom företaget präglas av en stark entreprenörsanda, letar vi nu efter en person som är redo att fortsätta driva lönsamhet och tillväxt framåt! 

Stämmer detta in på dig är du varmt välkommen till oss på Autowåx Bil AB!

Viktigt för tjänsten är:
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Autowåx Bil AB
Autowåx Bil AB i Karlstad är ett familjeföretag som sedan 1996 är auktoriserad BMW återförsäljare. Autowåx erbjuder sina kunder bilförsäljning, reservdelsförsäljning samt verkstad.

Om ansökan
Vi vill tillsätta tjänsten så snart som möjligt så vänta inte med din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryteringskonsult:
Marianne Pettersson via 073-684 70 45, marianne.pettersson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Enhetschef för Ekonomienheten

Läs mer Jan 24
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter.




Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega!

I rollen som chef kommer du att leda Ekonomienheten, enhetens uppdrag omfattar redovisning, ekonomiadministration och analys.

Uppdraget innebär att tillika vara myndighetens ekonomichef och att ingå i ledningsgruppen för Avdelningen för verksamhetsstöd.  

Ledarskapet hos oss utgår från tillit, medmänsklighet och viljan att arbeta tillsammans. Vi utgår från att vi gör vårt bästa och vill varandra väl. Att agera i linje med det innebär att medverka till ökad trygghet och ett hållbart arbetsliv.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Som chef hos oss ansvarar du för verksamhet, personal och budget. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och bidrar till verksamhetsutveckling för såväl enheten som hela avdelningen.

Som chef ansvarar du för att driva enhetens frågor på en strategisk och operativ nivå tillsammans med dina medarbetare. Du ska leda och styra med enhetens, avdelningens och myndighetens mål och medarbetar- och ledarkriterier som utgångspunkt. I din roll ingår samverkan både internt inom MSB och externt gentemot andra organisationer.

Du kommer att ansvara för medarbetare med hög kompetens inom sina respektive områden. Din främsta uppgift är att skapa goda förutsättningar för deras arbete. Du kommer ha mycket kontakter internt med kärnverksamheten om hur din enhet kan stödja verksamheten, som i nuläget genomgår en förändringsprocess där myndighetens verksamhet får en allt större tyngdpunkt på civilt försvar.

Du/enheten kommer också ha ett nära samarbete med Enheten för planering och uppföljning som ansvarar för verksamhetsplanering, budget och prognos för myndigheten. Ekonomienheten samverkar med planeringsenheten i flera processer.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som:

- har akademisk utbildning inom ekonomi
- har goda kunskaper i redovisning
- har minst tre års chefserfarenhet eller annan erfarenhet av ledarskap som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- har erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
- uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska 

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, coachande och dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning med ett tidsbegränsat chefsförordnande på fyra år.

Din placeringsort kommer att vara Karlstad och resor i anställningen förekommer.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. De flesta medarbetare på MSB är krigsplacerade.

Om oss
Enhetens uppgift är att styra, utveckla, förvalta och följa upp frågor som rör myndighetens ekonomiska redovisning, redovisningsmodell, ekonomiadministration och analys. I detta ingår utformning, stöd och förvaltning av ekonomiadministrativa rutiner. I uppgiften ingår att vara motpart till Statens servicecenter. Vidare ingår att förvalta och utveckla myndighetens ekonomisystem samt att förvalta myndighetens system för personal och logistik. I uppgiften ingår stöd inom myndigheten där verksamhet bedrivs nationellt och internationellt med extern finansiering med krav på särskild rapportering till andra myndigheter och EU.

På Ekonomienheten är vi 20 medarbetare. Vi är alla placerade i Karlstad. Myndigheten finns på flera orter i Sverige och ekonomienheten i Karlstad är hela myndighetens ekonomienhet. 

Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Du har också efter överenskommelse viss möjlighet till distansarbete.

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta avdelningschef Jonas Norén. Fackliga företrädare är Niklas Bergqvist (Saco-S), Anna Anelius (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 16 februari 2025

Ansök nu

CFO till Coop Värmland

Läs mer Jan 10
Coop Värmland är en av Värmlands största privata arbetsgivare och består av butikskoncepten Coop, Pekås och MaxiMat. Förutom 61 butiker har vi även egen livsmedelstillverkning under varumärket Nästgårdsköket. Vi är cirka 1200 anställda och omsätter cirka 3,7 miljarder.

Vi ägs av våra 171 000 medlemmar och har verksamhet på ett trettiotal orter runt om i Värmland. Läs mer om oss på coopvarmland.se

Välkommen till Coop Värmland!

Vi söker nu en erfaren och skicklig CFO som vill ta en central och strategisk roll inom Coop Värmland.
I rollen blir du en nyckelperson som är med och vidareutvecklar samt stärker vår position på marknaden.

Om rollen
Rollen innebär ansvar för att leda och utveckla ekonomifunktionen med syfte att säkerställa hög kvalitet i rapportering, analys och beslutsstöd. I rollen som CFO är du en del av koncernledningen och rapporterar till koncern-VD. Du representerar även Coop Värmland i Coop Sveriges ekonomiforum där CFO för de största Coopföreningarna ingår.

Ditt arbete omfattar att driva verksamhetsstyrning, ta fram insiktsfulla analyser och vara en aktiv partner i strategiska beslut. Du ansvarar för koncernens bokslut - och budgetprocess samt har ett totalansvar för föreningens ekonomiprocesser. Vidare leder du teamet på ekonomiavdelningen som består av ytterligare 7 medarbetare. I rollen förväntas du kunna växla mellan att sätta dig in i detaljer och att ha ett helhetsperspektiv. Du kommer att arbeta med att identifiera möjligheter till förbättring och effektivisering, samtidigt som du säkerställer att ekonomifunktionen levererar värde till hela organisationen.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som CFO söker vi dig med gedigen erfarenhet inom ekonomi och finans, som trivs i komplexa miljöer och har en förmåga att tydligt och engagerat kommunicera ekonomiska nyckeltal och strategiska insikter på olika nivåer i en organisation. Som person är du trygg, kommunikativ och duktig på att bygga relationer. Din ledarskapsförmåga och erfarenhet av att skapa starka och engagerade team är avgörande för att lyckas i rollen. Erfarenhet av förändringsledning och digitalisering av ekonomiprocesser är starkt meriterande, liksom en god förståelse för organisationsförändringar och verksamhetsflöden.

Vi ser gärna att du har:

• Civilekonomexamen eller motsvarande utbildning.
• Minst 10 års erfarenhet inom ekonomi och finans, varav flera år i ledande befattning.
• Stark analytisk förmåga och erfarenhet av verksamhetsstyrning.
• Utmärkta ledaregenskaper och erfarenhet av att bygga och utveckla team.
• God kommunikativ förmåga och skicklighet i att presentera finansiell information på ett tydligt och engagerande sätt.
• Erfarenhet av förändringsledning och digitalisering av ekonomiprocesser.
• Erfarenhet inom handel är meriterande.

Övrigt
Placering: Karlstad

Ansökan
Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum som är den 31/1-2025.
I denna rekrytering samarbetar Coop Värmland med Qtym. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Graflund, 070-4233423 sofia.graflund@qtym.se alt. Sara Magnusson, 0725-141822, sara.magnusson@qtym.se

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomichef till Huzells tunga delar

Läs mer Dec 20
Huzells Tunga Delar är en ledande leverantör av reservdelar, belysnings- och tillbehörsprodukter, verktyg och diagnostikutrustning för tunga fordon och lätta transportbilar. Vi har verksamhet på tio orter i Sverige, från Skellefteå i norr till Helsingborg i söder, och tillsammans är vi cirka 85 engagerade medarbetare som säljer reservdelar för ca. 360 MSEK om året. Vi är en del av den finska koncernen Relais OY, som består av 13 företag inom fordonsbranschen. Tillsammans växer vi, och vi arbetar ständigt för att utveckla vår verksamhet. Läs mer om oss på www.htd.se och www.relais.fi.

Är du redo att ta nästa steg i din karriär eller söker du en ny utmaning som ekonomichef? Vi söker en engagerad och prestigelös ledare som vill bidra till att utveckla ekonomifunktionen och stödja organisationens fortsatta framgång.

Om rollen
Som ekonomichef hos oss har du det övergripande ansvaret för både strategiska och operativa ekonomifrågor. Du ansvarar för att säkerställa kvaliteten i det löpande redovisnings- och bokslutsarbetet, inklusive ekonomistyrning, internrapportering och årsredovisningar. Genom att leda och utveckla ekonomiavdelningen, som består av tre medarbetare, skapar du effektiva processer och system som möter verksamhetens behov.

Rollen innebär också att vara ett stöd till VD samt till avdelnings- och platschefer i frågor som rör resultat, kapitalbindning och ekonomiska analyser. Du ingår i ledningsgruppen och bidrar till organisationens övergripande utveckling.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter
I rollen som ekonomichef har du ansvar för att:

• Redovisning och bokslut: Säkerställa att redovisningen håller hög kvalitet och följer lagar och riktlinjer. Du tar fram månadsbokslut, årsredovisningar och säkerställer en smidig revision.
• Kassaflöde och likviditet: Övervaka och optimera bolagets kassaflöde och betalningsförmåga. Du hanterar reskontra, följer upp kreditpolicy och identifierar finansiella risker i nära samarbete med VD.
• Budget och rapportering: Driva budgetprocessen och ansvara för uppföljning och rapportering av resultat och avvikelser till ledningsgruppen och koncernen.
• Lön, skatt och avgifter: Säkerställa att löner, pensioner, skatter och moms hanteras korrekt och i enlighet med lagstiftningen.
• Bank och försäkring: Ansvara för att företaget har rätt banklösningar och försäkringar som stöder verksamheten.
• Ledarskap och utveckling: Leda, coacha och utveckla medarbetarna inom ekonomiavdelningen samt driva förbättringar av rutiner och processer.

Utöver detta fungerar du som ett strategiskt och finansiellt bollplank till VD och ledningen, och bidrar till att utveckla företagets ekonomiska styrning.

Vem är du?
Vi söker dig som har en bakgrund inom redovisning, controlling, eller liknande ekonomiska roller. Tidigare erfarenhet som ekonomichef är meriterande, men inget krav – vi välkomnar även dig som är redo att ta nästa steg i din karriär. Det viktigaste är att du har en stark förståelse för ekonomiska processer och en vilja att utveckla både dig själv och teamet.

Erfarenhet av system som Jeeves eller från arbete inom fordonsbranschen är en fördel, men det är dina personliga egenskaper och förmåga att leda och strukturera arbetet som vi värdesätter mest.

Personliga egenskaper vi värdesätter:

• Prestigelös och lösningsorienterad – Du är en lagspelare som stöttar där det behövs och arbetar nära ditt team.
• Strukturerad och analytisk – Du kan balansera detaljer och helhetsperspektiv och skapa ordning i komplexa frågor.
• Kommunikativ och relationsskapande – Du har lätt för att bygga förtroende och bidrar till en positiv och engagerande arbetsmiljö.

Vi erbjuder
Hos oss får du möjligheten att arbeta i en nyckelroll med stort ansvar och påverkan. Vi är ett företag som värnar om våra medarbetares välmående och erbjuder en arbetsplats där du kan utvecklas både professionellt och personligt.

Intresseanmälan och kontakt:
I denna rekrytering samarbetar Huzells tunga delar med Qtym. Rekryteringsprocessen hanteras av Qtym och endast ett urval av kvalificerade kandidater kommer att kontaktas för vidare intervjuer. Din anmälan vill vi ha senast den 26 januari 2025.

Vid frågor angående tjänsten, kontakta:

Sofia Graflund 070-423 34 23, sofia.graflund@qtym.se alt
Sara Magnusson 072-514 18 22 sara.magnusson@qtym.se

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra god kommunikation med våra sökanden, ber vi dig skicka in din intresseanmälan digitalt via ansökningsknappen på Qtyms hemsida. Vänligen undvik att skicka in din intresseanmälan via e-post eller pappersformat.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun .

God man och förvaltare

Personligt ombud
Läs mer Jan 31
Beskrivning
Är du en person som är engagerad och vill hjälpa andra?

Vi erbjuder arvoderade uppdrag till dig som vill vara med och skapa bra dagar för någon eller några Karlstadbor som behöver extra stöd.

För att få ett uppdrag hos oss behöver du ha ett engagemang och intresse för andra människor samt lite extra tid i din vardag. Du behöver inte ha någon särskild utbildning eller bakgrund för att skicka in en ansökan men du måste vara minst 18 år, kunna uttrycka dig väl på svenska både i tal och skrift samt ha god kännedom om det svenska samhället.

God man och förvaltare
Som god man eller förvaltare bevakar du huvudmannens rättigheter och ser till att hen har det bra. Huvudmannen är den person som får hjälp av en god man eller förvaltare och har någon form av problematik som gör att hen inte klarar sig själv. Omfattningen av ett godmanskap eller förvaltarskap ska vara anpassat till huvudmannens behov. Följande delar kan ingå:

Bevaka rätt

Bevaka rätt innebär att du som god man eller förvaltare ska se till att huvudmannen inte fråntas sina rättigheter och får den hjälp och stöd från samhället han eller hon har rätt till. Ett exempel kan vara att ansöka om insatser från kommunen, ansöka om ersättningar eller bidrag, ingå avbetalningsplaner med fordringsägare, bevaka huvudmannens rätt i dödsbo eller att hjälpa huvudmannen vid köp eller försäljning av bostad.

Sörja för person

Sörja för person innebär att du som god man eller förvaltare ska se till att de insatser som huvudmannen beviljats, till exempel i form av hemtjänst eller särskilt boende, sköts på ett sätt så att huvudmannen får en så hög livskvalité som möjligt. I praktiken innebär det att hålla ett "vakande öga" över hur sjukvården, socialtjänsten eller motsvarande utför sina uppdrag för huvudmannen. I sörja för person ingår även att uppmärksamma huvudmannens behov av sociala kontakter och att ta initiativ till att huvudmannen får exempelvis en kontaktperson eller fritidsverksamhet.

Förvalta egendom

Förvalta egendom innebär att se till att huvudmannens ekonomi sköts. Det kan innebära att ta hand om pension och bidrag, betala räkningar, lämna fickpengar och förvalta eventuella övriga tillgångar som huvudmannen har. I uppdraget ingår att varje år lämna in en redovisning över hur tillgångarna förvaltats, en så kallad årsräkning, till överförmyndarnämnden.

Övrigt
Urval kommer ske löpande. Innan bekräftat uppdrag efterfrågar vi utdrag ur belastningsregistret, socialregistret och kontrollerar så du inte har någon betalningsanmärkning. Du behöver även genomgå en obligatorisk utbildning som vi tillhandahåller.

Du visar ditt intresse genom att klicka på länken nedan;

https://e-tjanster.karlstad.se/IGM1


Om Karlstads kommun
Överförmyndarnämnden är en av 12 nämnder i Karlstads kommun och vår huvuduppgift är att utöva tillsyn över godemän, förvaltare och förmyndare. Vår verksamhet styrs i huvudsak av regler i föräldrabalken, förmynderskapsförordningen och förvaltningslagen. Vi arbetar för att säkerställa att förmyndare, gode män och förvaltare på ett ansvarsfullt sätt värnar om sina huvudmäns rättigheter. Våra huvudmän kan vara barn, äldre, sjuka eller personer med funktionsnedsättning som behöver hjälp att förvalta sin egendom, bevaka sin rätt eller sörja för sin person. Efterfrågan på gode män och förvaltare är stor och ökande i samhället. Så ta chansen att bidra och göra skillnad!

Ansök nu

Sjuksköterska Molkom -Vikariat

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Apr 14
Sjuksköterska hemsjukvård/vårdboende
Nu söker vi dig som är sjuksköterska och vill bli en del av vårat sjukskötersketeam i Molkom! 

Arbetet som patientansvarig sjuksköterska är omväxlande, lärorikt och spännande samt ger dig chansen att arbeta både självständigt och i team.

Omsorgstagarna är Karlstadbor från sju år och uppåt som finns inom ordinärt boende, vårdboende, trygghetsboende, funktionsstöd eller social psykiatri. 

Din introduktion anpassas utifrån dina behov som nyanställd, du handleds av kollegorna i teamet och utbildas av våra mentorer.

Anställningsform
Tjänsten är ett föräldravikariat från och med 2025-08-11 dock längst till och med 2026-08-31, med eventuell möjlighet till förlängning. 

Vad du kommer att jobba med:
Du är patientansvarig sjuksköterska (PAS) och har huvudansvaret för övergripande planering kring omsorgstagarens medicinska hälso-och sjukvårdsinsatser. Dina arbetsuppgifter är bland annat kontakt/hembesök till omsorgstagare, där du bedömer och beslutar om de åtgärder som ska utföras. Dokumentation ingår som en viktig del av arbetet. I uppdraget ingår även att handleda, delegera samt utbilda omvårdnadspersonal i hälso- och sjukvårdsuppgifter.

Som sjuksköterska inom kommunal verksamhet samarbetar du med flera olika yrkeskategorier och instanser som är involverade i vården kring omsorgstagaren. Du medverkar också i de förbättrings- och utvecklingsarbeten som pågår inom teamet och organisationen.

Vad du behöver för kompetenser:
Du är legitimerad sjuksköterska. Utbildning till distriktssköterska eller utbildning inom äldrevård är en merit, liksom erfarenhet av geriatrisk vård och/eller kommunal hälso- och sjukvård.

Du behöver ha B-körkort för att ta dig till våra kunder samt kunna cykla.

Arbetet ställer krav på ett professionellt förhållningssätt och ett gott bemötande enligt vår värdegrund i kontakten med våra kunder, anhöriga och samarbetspartners. Som person är du därför samarbetsinriktad, flexibel, kan arbeta självständigt samt har lätt för att kommunicera och samverka i grupp.

Vårt erbjudande
Vi tillämpar individuell lönesättning och anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Du har som anställd i koncernen Karlstads kommun även en rad förmåner som du kan läsa mer om https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/formaner

Är du hitflyttande hjälper vi till med flyttstöd. Nedan kan du också se vad Karlstad som stad har att erbjuda. Välkommen att söka!



Urvalet kommer att starta redan under ansökningstiden och ske löpande. 
Innan erbjudande om anställning begär vi enligt vår policy att få se utdrag ur polisens belastningsregister.

Om Karlstads kommun

Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Sommarjobb inom vård och omsorg!

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Dec 1
Välkommen till vårt stora lag som skapar bättre dagar för karlstadsborna!
Varje sommar rekryterar vi ca 500 medarbetare och vikarier för arbete inom våra olika verksamheter inom vård och omsorg.

Ett jobb hos oss kan kännas betydelsefullt, viktigt, kärleksfullt, utvecklande och givande enligt dina kollegor. 

Du får ovärderlig erfarenhet och tränar dina sociala färdigheter som är nyttiga i alla typer av jobb framöver! Vi kan erbjuda dig en marknadsmässig lön, kollektivavtal och möjlighet till arbete på schema på ca 75% hela sommaren. Förutom att du lär känna våra fantastiska omsorgstagare får du även massor av nya trevliga och hjälpsamma kollegor.
Utöver detta erbjuds du som anställd i Karlstads kommun även en rad förmåner som du kan läsa mer om https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare.

Arbetsuppgifter
På jobbet får du träffa personer med olika funktionsnedsättningar eller träffa äldre inom äldreomsorgen och är med i deras vardag. 

Våra verksamheter finns i de centrala delarna och ytterområdena i kommunen och pågår under hela dygnet. Som medarbetare hos oss arbetar du varierade arbetstider såväl dag, kväll som helg. Inom äldreomsorgen finns särskild nattpersonal och inom funktionsstöd är journatt vanligt förekommande. Vårt behov av sommarvikarier är mellan vecka 26-29 och 30-33 (23/6-17/8) och vi har även behov av timvikarier.

Arbetet inom våra verksamhetsområden skiljer sig något åt. Nedan kan du läsa mer om vad arbetet inom de olika verksamheterna innebär.

Vårdboenden/ Trygghetsboenden
Vårdboenden är riktade till omsorgstagare med demenssjukdom. Trygghetsboenden erbjuds äldre som fått fysiska funktionsnedsättningar på grund av ålder eller sjukdom. Här bor omsorgstagare som exempelvis kan ha svårt att gå och förflytta sig själv, men även med viss demenssjukdom. 

Som medarbetare är du med och bidrar till en meningsfull vardag för våra omsorgstagare. Stödet av dig kan innebära exempelvis hantera medicin, städning, tvätt, dusch, hjälp vid toalettbesök och stöttning vid matsituationer. Ditt stöd kan även bestå av att dela trevliga aktiviteter med våra äldre. 

Hemtjänst
Inom hemtjänsten stöttar du omsorgstagaren att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet sker i omsorgstagarens egna hem.
Stödet av dig kan bestå av t.ex dusch, toalettbesök, hantera medicin, städning och stöd vid matsituationer. Ditt stöd kan också bestå av trivseltid för att gå ut och gå, läsa tidningen eller fika.

Vi har en särskild grupp inom hemtjänst som kallas Larm- och service med flera olika spännande arbetsuppgifter. I denna roll besvarar du larm och gör hembesök inom hela Karlstads kommun. Detta är en bra möjlighet för dig som studerar till sjuksköterska, är undersköterska eller är vårdbiträde med erfarenhet att få ett intressant sommarjobb.

Det finns även en nattpatrull som utför olika serviceinsatser i omsorgstagarens hem nattetid. Man arbetar antingen enskilt eller tillsammans med en kollega och besvarar inkommande larm samt gör hembesök inom hela Karlstads kommun.

Städ- och serviceenheten

Inom vår serviceenhet hjälper du omsorgstagaren att få ett rent och trivsamt hem.

Arbetet sker i omsorgstagarens egna hem och du hjälper till att dammsuga, fukttorka golv och damma. Du kommer även att utföra fixarservice som bland annat kan innebära byte av gardiner, glödlampor, hämta och bära upp saker till vind eller källare.

Funktionsstöd
Inom funktionsstöd stöttar du omsorgstagare med funktionsnedsättning att få en meningsfull vardag utifrån den enskildes behov och förutsättningar. Våra omsorgstagare är såväl vuxna som barn.

Stödet av dig kan bestå av personlig omvårdnad och/eller tillhandahålla pedagogiska verktyg så att omsorgstagaren kan förstå och klara av sin vardag.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en lämplig utbildningsbakgrund, till exempel omvårdnadsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller pedagogisk utbildning av något slag. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Du ska ha fyllt 18 år.
Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

B-körkort är ett krav inom vissa arbetsområden. Inom hemtjänsten är det ett krav att du kan cykla.

Intervjuer: Mellan december och maj pågår vår sommarrekrytering. Vi håller intervjuer löpande både fysiskt på plats och digitalt via Teams. 

Innan erbjudande om anställning begär vi att få se utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi önskar det register som heter ”Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”. Vi rekommenderar att du beställer registret inför en eventuell intervju. Anmärkningar i registret kan komma att påverka din möjlighet till anställning. 


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Sommarvikarier inom Personlig assistans!

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Dec 1
Välkommen till vårt stora lag som skapar bättre dagar för karlstadsborna!
Varje sommar rekryterar vi ca 500 medarbetare och vikarier för arbete inom våra olika verksamheter inom vård och omsorg.

Ett jobb hos oss kan kännas betydelsefullt, viktigt, kärleksfullt, utvecklande och givande enligt dina kollegor. 

Du får ovärderlig erfarenhet och tränar dina sociala färdigheter som är nyttiga i alla typer av jobb framöver! Vi kan erbjuda dig en marknadsmässig lön, kollektivavtal och möjlighet till arbete på schema på ca 75% hela sommaren. Förutom att du lär känna våra fantastiska omsorgstagare får du även massor av nya trevliga och hjälpsamma kollegor.
Utöver detta erbjuds du som anställd i Karlstads kommun även en rad förmåner som du kan läsa mer om https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare.

Arbetsuppgifter
Inom personlig assistans stöttar du en person med omfattande funktionsnedsättningar för att hen ska kunna vara delaktig i samhället och leva ett självständigt liv.

Som medarbetare är du därför en viktig del av din omsorgstagares vardag. Stödet kan bestå av förflyttningar, personlig omvårdnad och hjälp med kommunikation. Även arbete med medicintekniska hjälpmedel såsom trach och respirator kan förekomma. Du följer även med på de olika fritidsaktiviteter som din omsorgstagare har.

Våra ärenden finns i de centrala delarna och ytterområdena i kommunen och pågår under hela dygnet. Som medarbetare inom personlig assistans arbetar du varierade arbetstider under dag, kväll, jour, vakennatt och helger. Ensamarbete förekommer. Vårt behov av sommarvikarier är mellan vecka 26-29 för period 1 och vecka 30-33 för period 2 (23/6-17/8) och vi har även behov av timvikarier. Vi använder oss av Heroma som schemastyrning och vi tillämpar delvis personligt lagd tillgänglighet. Det finns administratörer som matchar tillgängligheten med verksamheters behov. 

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har lämplig utbildningsbakgrund så som exempelvis omvårdnadsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller pedagogisk utbildning av något slag. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är det meriterande.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och det är önskvärt att du har kunskap om, och erfarenhet av att arbeta utifrån ett kognitivt förhållningssätt.    

För att lyckas i rollen behöver du vara lugn och trygg i dig själv samt ha en god initiativförmåga. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer, ett professionellt förhållningssätt och förmåga att samverka med den enskilde, anhöriga, kollegor och andra viktiga professioner. I ditt utförande är du ansvarsfull och noggrann. Då situationer snabbt kan förändras är du lösningsfokuserad och flexibel.

Du ska ha fyllt 18 år.
Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

B-körkort är ett krav inom vissa arbetsområden. 

Intervjuer: Mellan december och maj pågår vår sommarrekrytering. Vi håller intervjuer löpande både fysiskt på plats och digitalt via Teams. 

Innan erbjudande om anställning begär vi att få se utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi önskar två olika register som heter ”Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret” samt ”Utdrag för arbete med barn med funktionsnedsättning”. Vi rekommenderar att du beställer registren inför en eventuell intervju. Anmärkningar i registren kan komma att påverka din möjlighet till anställning. 


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Trainee Arbetsterapeut

Arbetsterapeut
Läs mer Jan 13
Beskrivning:
Är du nyutbildad arbetsterapeut? Då har vi ett jobb till dig!

Vi erbjuder nu en trainee-tjänst som arbetsterapeut.

Du får möjlighet till längre, flexibel och individuell introduktion i den kommunala hälso- och sjukvården. Ta chansen att lära dig ett jobb som är viktigt på riktigt! 

Arbetsuppgifter:
Traineeperioden löper från augusti-25 till och med februari-26. Under hösten får du introduktion inom våra olika områden vårdboende och hemsjukvård. Du introduceras och handleds av våra mentorer och din handledare som är arbetsterapeut.

Parallellt får du introduktion inom förvaltningens verksamheter som Hjälpmedelsverksamheten, LSS, socialpsykiatrin och Visningsmiljön. Du kommer även att få information tillsammans med övriga professioner inom teamet om hur arbetet på Biståndskontor, sjuksköterskestationerna samt övriga verksamheter fungerar för att få en helhetsbild och röd tråd genom verksamheten och förvaltningen.

Du har regelbundna avstämningar tillsammans med mentorer, handledare och enhetschef. En kontinuerlig kompetensutveckling genom lärande i arbetet och utbildning sker under och efter traineeperioden. 

Som arbetsterapeut arbetar du i förebyggande, aktivitetsbevarande och i aktivitetshöjande syfte. Dina närmsta kollegor är arbetsterapeuter och fysioterapeuter, vilket bidrar till en holistisk syn gällande människans aktivitets- och funktionsförmåga. Och i operativa team arbetar vi personcentrerat med fokus på patienten tillsammans med övriga professioner. Möt en av dina kollegor https://karlstad.se/jobba-hos-oss/vara-verksamheter/vard--och-omsorgsforvaltningen/kim

Kvalifikationer:
Du är nyutexaminerad legitimerad arbetsterapeut. 

Du stimuleras av möten med människor där du alltid är mån om att ge ett professionellt bemötande enligt vår värdegrund. Då merparten av din arbetstid är förlagd i patientens hem är du självständig, har lätt för att kommunicera, är flexibel och samarbetsinriktad. Stor vikt läggs därför vid personlig lämplighet.

För att besöka patienterna behöver du ha B-körkort.

Vårt erbjudande:
Som anställd i Karlstads kommun har du även en rad förmåner, läs mer https://karlstad.se/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/formaner

Om du flyttar hit till Karlstad erbjuder vi ekonomiskt stöd för flytt om du är kvar i verksamheten ett år. Här nedan kan du se vad vår solstad har att erbjuda. Varmt välkommen att söka! 



Innan erbjudande om anställning begär vi enligt vår policy att få se utdrag ur Polisens belastningsregister.

Om Karlstads kommun

Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Biträdande verksamhetschef för hemtjänsten

Omsorgschef
Läs mer Apr 14
Karlstads kommun söker en engagerad och erfaren biträdande verksamhetschef för hemtjänsten.

Är du en strukturerad och relationsskapande ledare med erfarenhet av hemtjänst och ett starkt ekonomiskt sinne? Då kan du vara den vi söker! 

Ditt uppdrag
Som biträdande verksamhetschef arbetar du nära verksamhetschefen och har en central roll i att utveckla och driva hemtjänsten framåt. Du ansvarar för att leda och samordna det administrativa stödet inom verksamheten vilket innebär ett chefsansvar för 6 medarbetare som idag består av administratörer och tekniksamordnare. I uppdraget ingår även ansvar för områdesindelning av fordon, planering och samordning av tekniska lösningar samt att leda implementeringen av större projekt inom hemtjänsten. Du företräder verksamhetschefen vid behov i olika forum och är en viktig länk i samverkan med andra, både internt och externt.  

Karlstads kommun är inne i en spännande fas med stora förändringar och satsningar på välfärdsteknik. Vi arbetar med fast omsorgskontakt och tillitsbaserad styrning, och vi är mitt i en kulturförändring som vi gör tillsammans. Vi söker dig som vill vara med på denna resa och bidra till att skapa framtidens hemtjänst i Karlstad! 

Vem är du?
Vi söker dig som har akademisk utbildning eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av arbete inom hemtjänsten och tidigare ledarerfarenhet, gärna med ansvar för utveckling av personal och arbetssätt. Du har också arbetat med projektledning och är van vid att leda i förändring. För att lyckas i rollen behöver du ha god ekonomisk förståelse och en förmåga att arbeta både strategiskt och operativt. 

Som person är du strukturerad, tydlig och har en god helhetssyn. Du är självgående och stabil i din roll, samtidigt som du är prestigelös och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Du vågar fatta beslut och är mål- och resultatinriktad i ditt arbetssätt. Eftersom vi är mitt i en digital utveckling ser vi gärna att du är nyfiken på ny teknik och har ett intresse för nya arbetssätt som skapar nytta för både medarbetare och Karlstadbor. 

Vi ser det som meriterande om du har genomgått en ledarskapsutbildning och har tidigare erfarenhet av att arbeta med välfärdsteknik. 

Hos oss får du möjlighet att göra skillnad – varje dag. Tillsammans bygger vi framtidens hemtjänst i Karlstad.

Vad erbjuder Karlstads kommun?
När du arbetar hos oss får du:

- Vara med och förverkliga vår vision om ”Ett bättre liv i Solstaden”
- Trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar
- Möjlighet till distansarbete.
- Vi vill göra det enkelt för dig att kombinera arbetsliv och privatliv
- En centralt belägen arbetsplats
- Förmåner
- Flextid

Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba i Karlstads kommun på karlstad.se/jobbahososs   

Om Karlstads kommun

Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu