Karlstad: Ekonomichef till BMJ Betonghåltagning & Entreprenad

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomichef till BMJ Betonghåltagning & Entreprenad i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-08 // Varaktighet: Heltid

Är du redo att axla rollen som Ekonomichef tillsammans med ett gäng härliga kollegorhos en framgångsrik aktör inom sin bransch?
Denna tjänst ger dig möjligheten att inte bara påverka och forma ekonomifunktionen hos BMJ Betonghåltagning & Entreprenad utan också vara en del av ett större sammanhang inom Stockmarks växande familj av företag.
Låter detta lockande? Då ser vi fram emot din ansökan!
Om tjänsten
Hos BMJ Betonghåltagning & Entreprenad erbjuds du nu en unik möjlighet att vara en nyckelspelare i deras fortsatta utvecklingsresa. Företaget går in i en ny spännande fas med nya delägare vilket ställer högre krav på deras ekonomiska rapportering. Tjänsten erbjuder en utvecklande utmaning där du kommer att ha en central roll i att effektivisera och förbättra deras ekonomiprocesser i enlighet med de nya krav och möjligheter som Stockmarks delägarskap för med sig.
I denna roll ingår bland annat att:
Ansvara för upprättande av bokslut och löpande redovisning.
Driva övergången från K2 till K3 redovisningsstandard.
Arbeta med projektavstämning och lönsamhetsrapportering.
Initiera och leda arbetet med att modernisera och digitalisera ekonomiprocesserna.
Övriga administrativa uppgifter som uppstår vid behov.

Rollen är bred vilket innebär att den ena dagen sällan är den andra lik. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att stödja företagets strategiska mål och bidra till deras långsiktiga framgång.
Om dig
Vi söker dig som har några års erfarenhetinom ekonomi, gärna från en roll inom revision eller som ekonomi-/redovisningsansvarig antingen som konsult elleri ett mindre till medelstort företag. Du har en god förståelse för, och erfarenhet av, digitaliseringsprocesser inom ekonomi.
Som person tänker vi att du beskrivs som ödmjuk och prestigelös med en god kommunikativ förmåga.Förmåga att arbeta självständigt, initiativrikhet och en problemlösande attityd värderas högt.
Om BMJ Betonghåltagning & Entreprenad
BMJ Betonghåltagning & Entreprenad är en ledande aktör inom betonghåltagning, rivning och sanering. De har en imponerande resa bakom sigsedan starten 2016 ochomsätter de ca. 120 miljoner kronor med ungefär 50 anställda. Deras styrka ligger i förmågan att erbjuda högkvalitativa tjänster över stora delar av Sverige, med fokus på Värmland, flexibelt och serviceorienterat för att bidra till sina kunders framgång. Deraspersonal är viktig för dem och de fokuserar på en trivsam arbetsmiljö.
Sedan 2024 är BMJ en del av Stockmark som förvärvar och utvecklar mindre och medelstora kvalitetsföretag. Tillsammans bygger de en gemensam resa grundatpå goda relationer, en stark kultur med kompetenta medarbetare i laget.
Om processen
Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Sebastian Ullström på sebastian.ullstrom@linck.se alternativt Johan Cederholm på johan.cederholm@linck.se.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och anställningsort är Edsvalla.Anställningen är på heltid, sista ansökningsdag är 21 april.
Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Ekonomichef

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Ekonomichef.

Ekonomichef - Maskin Väst AB

Läs mer Jun 12
Om tjänsten Som Ekonomichef hos oss på Maskin Väst AB kommer du att leda ekonomifunktionen som består av sex dedikerade medarbetare. Tillsammans ansvarar ni för bolagets finansiella förvaltning, fakturering, löner, redovisning och ekonomirapportering.
Du kommer att vara operativt ansvarig för det löpande arbetet med fakturering, redovisning, bokföring och likviditetsplanering. Utöver detta kommer du att utveckla metoder för att analysera och rapportera ekonomiskt utfall till styrelse och ledningsgrupp för att öka den ekonomiska förståelsen inom verksamheten.
I ditt nya arbete som Ekonomichef hos oss blir du en nyckelperson i vår fortsatta digitaliseringsresa och i utvecklingen av ekonomifunktionen samt andra avdelningar. Här ges du möjlighet att forma ekonomiavdelningen med nya rutiner och processer.
Du kommer att ingå i Maskin Västs ledningsgrupp och rapporterar direkt till bolagets VD.
Om dig Vi söker dig som har
Stort intresse för affärsanalys och verksamhetsutveckling.
Relevant akademisk utbildning inom ekonomi.
Flerårig erfarenhet av liknande arbete med personalansvar.
Erfarenhet av att arbeta med IT-system (verksamhetsrelaterade).

Det är meriterande om du har
Erfarenhet från affärsnära verksamhet.
Erfarenhet och intresse för verksamhetsnära frågor som HR och verksamhetsutveckling

För att lyckas i rollen så är du analytisk, strukturerad, lyhörd och ambitiös med förmåga att arbeta både operativt och strategiskt. Som person har du lätt för att kommunicera och är en utpräglad lagspelare. Ditt driv och vilja att leda gör att du kan genomföra utveckling samt skapa förändring. I din roll som ledare skapar du en positiv och trivsam atmosfär i arbetsgruppen.
Om oss Maskin Väst AB är ett företag inom lantbruks-, entreprenad och skogsmaskinbranschen.
Bolaget har anläggningar i Karlstad, Kumla och Mariestad och är en av de ledande maskinleverantörerna i Värmland, Närke och Västra Götalands län.
Gruppen omsätter ca 650 miljoner kronor och har ca 70 personer anställda.
Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070594 72 77 eller Safia Jaouhari på 073501 81 78.

Ansök nu

Ekonomichef - Maskin Väst AB

Läs mer Jun 24
Om tjänsten Som Ekonomichef hos oss på Maskin Väst AB kommer du att leda ekonomifunktionen som består av sex dedikerade medarbetare.I ditt nya arbete som ledare hos oss kommer du ha stort fokus på att utveckla hela vår ekonomifunktion.

Du kommer att vara operativt ansvarig för det löpande arbetet med fakturering, redovisning, bokföring och likviditetsplanering. Utöver detta kommer du att utveckla metoder för att analysera och rapportera ekonomiskt utfall till styrelse och ledningsgrupp för att öka den ekonomiska förståelsen inom verksamheten.
I ditt nya arbete som Ekonomichef hos oss blir du en nyckelperson i vår fortsatta digitaliseringsresa och i utvecklingen av ekonomifunktionen samt andra avdelningar. Här ges du möjlighet att forma ekonomiavdelningen med nya rutiner och processer.
Du kommer att ingå i Maskin Västs ledningsgrupp och rapporterar direkt till bolagets VD.
Om dig Vi söker dig som har
Stort intresse för affärsanalys och verksamhetsutveckling.
Relevant akademisk utbildning inom ekonomi.
Flerårig erfarenhet av liknande arbete med personalansvar.
Erfarenhet av att arbeta med IT-system (verksamhetsrelaterade).

Det är meriterande om du har
Erfarenhet från affärsnära verksamhet.
Erfarenhet och intresse för verksamhetsnära frågor som HR och verksamhetsutveckling

För att lyckas i rollen så är du analytisk, strukturerad, lyhörd och ambitiös med förmåga att arbeta både operativt och strategiskt. Som person har du lätt för att kommunicera och är en utpräglad lagspelare. Ditt driv och vilja att leda gör att du kan genomföra utveckling samt skapa förändring. I din roll som ledare skapar du en positiv och trivsam atmosfär i arbetsgruppen.
Om oss Maskin Väst AB är ett företag inom lantbruks-, entreprenad och skogsmaskinbranschen.
Bolaget har anläggningar i Karlstad, Kumla och Mariestad och är en av de ledande maskinleverantörerna i Värmland, Närke och Västra Götalands län.
Gruppen omsätter ca 650 miljoner kronor och har ca 70 personer anställda.
Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070594 72 77 eller Safia Jaouhari på 073501 81 78.

Ansök nu

Ekonomiansvarig för bolagen inom Fastighet, Fritidsfordon och Finans till L

Läs mer Sep 11
Lecabgruppen AB är ett värmländskt familjeföretag med höga ambitioner bestående av fyra affärsben: Lecab Bil, Lecab Lastbilar, Lecab Fastigheter och Lecab Fritid. Vi kan stoltsera med stora och supermoderna anläggningar för både personbilar och lastbilar. Lecabgruppen består av totalt 23 bolag med ca 290 medarbetare och omsätter ca 2 Mdkr. Läs mer om oss på lecab.se

Om tjänsten
Vi söker en engagerad och strukturerad Ekonomiansvarig som vill vara med och bidra till Lecabgruppens fortsatta tillväxt inom våra verksamhetsområden fastighet, fritidsfordon och finans. Tjänsten innebär ett övergripande ansvar för ekonomin och de interna processerna för våra bolag inom dessa områden.

Som Ekonomiansvarig hos oss kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa effektiva ekonomiska rutiner, uppföljning och rapportering. Du ansvarar för att upprätta bokslut och årsredovisningar, driva ekonomiska analyser och hantera investeringsprojekt. Vidare kommer du att utveckla och förbättra ekonomiska processer och rutiner, med målet att optimera våra verksamheter. Rollen innebär nära samarbete med ekonomiteamet, CFO och VD inom respektive verksamhetsområde för att stötta i beslutsprocesser och säkerställa att ekonomiska mål uppnås.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• En akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande.

• Flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, gärna inom fastighetsförvaltning.

• Stark förståelse för redovisning och rapportering samt känner dig trygg med att du behärskar K3-regelverket.

• Goda kunskaper i Excel och andra relevanta ekonomisystem.

• Erfarenhet av att leda ekonomiska processer och projektuppföljning.

Personliga egenskaper
Som person är du analytisk, noggrann och strukturerad. Du har en förmåga att se både helhet och detaljer och är van vid att arbeta mot uppsatta mål och deadlines. Att trivas med ansvar är en självklarhet för dig. Du är proaktiv och trivs med att förbättra processer och arbeta i en föränderlig miljö. Din kommunikativa förmåga gör att du är en uppskattad kollega i bolaget.

Vi erbjuder
En spännande och utvecklande roll i en växande koncern där du har möjlighet att påverka och bidra till vår framtida utveckling. Du kommer att arbeta i en trevlig arbetsmiljö med kompetenta och engagerade kollegor.

Övrigt

• Anställningsform: Tillsvidareanställning

• Omfattning: Heltid

• Tillträde: Så snart som möjligt

Ansökan och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Lecab med Qtym. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Graflund på sofia.graflund@qtym.se alt 054-14 18 00. Vi kommer att hantera ansökningarna löpande då vi tillsätter tjänsten så snart vi hittat rätt person.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande, ber vi dig skicka in din ansökan digitalt i systemet och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker via ansökningsknappen.

Ansök nu

Ekonomiansvarig till Special-Elektronik AB

Läs mer Maj 30
Special-Elektronik AB grundades 1970 och är ett marknadsledande teknikföretag inom AV-teknik, nätverk, smarta hem och kabel-TV/fiberoptik. Vi erbjuder teknik från de främsta leverantörerna i världen. Huvudkontoret ligger i Karlstad med lokala säljkontor i Stockholm, Göteborg, Halmstad, Malmö och Umeå. Vi är verksamma på den skandinaviska marknaden och har idag 55 anställda. Företaget omsätter ca 400 miljoner. Mer information om oss kan du hitta på www.specialelektronik.se

Special-Elektronik söker en driven och analytisk Ekonomiansvarig som vill fortsätta att utveckla bolaget och dess ekonomifunktion.

I rollen som Ekonomiansvarig kommer du att ha en central och operativ roll i företagets dagliga ekonomiarbete. Du kommer att ansvara för att utveckla processer och rutiner inom redovisning och ekonomistyrning samt hantera inköpsfunktionen och följa upp företagets resultat och kostnadsanalyser. Du leder ekonomiarbetet för ett team om sex personer och gillar att utveckla andra och bygga starka team. Utöver detta kommer du att upprätta månads- och årsbokslut och rapportera direkt till företagets VD.

Kvalifikationer:

• Högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi
• Erfarenhet av självständigt bokslutsarbete, redovisning och rapportering
• Ledarerfarenhet
• Goda kunskaper i Excel
• Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift
• Meriterande med erfarenhet av Pyramid och förändringsprocesser

Personliga egenskaper:

• Positiv och engagerad
• Självständig och ansvarsfull
• Analytisk med förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter
• God samarbetsförmåga och lätt att samarbeta med olika funktioner inom företaget
• Gillar helhetsansvar och att koppla siffror till affärsnytta

Placering: Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Karlstad.
Vi erbjuder: En spännande och modern arbetsplats där du kan utvecklas och trivas tillsammans med ett glatt gäng!

I denna rekrytering samarbetar vi med Qtym. Har du några frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Graflund på 070-423 34 23 alt E-post: sofia.graflund@qtym.se
Vi hanterar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, som är den 23 juni.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.

Ansök nu

Avdelningschef till ekonomiavdelningen på barn- och ungdomsförvaltningen

Läs mer Apr 25
Beskrivning
Vi söker nu en avdelningschef till ekonomiavdelningen på barn- och ungdomsförvaltningens stab.

Ekonomiavdelningen ansvarar för att ge stöd och förutsättningar till verksamheten inom ekonomi, lokalplanering, kost och städ.

Avdelningen är en del av barn- och ungdomsförvaltningens stab där du kommer ingå i förvaltningens ledningsgrupp tillsammans med andra avdelningschefer, skoldirektör och utbildningschefer. De övriga avdelningscheferna blir viktiga samarbetspartners i ditt vardagliga arbete. Här erbjuder vi en arbetsmiljö där det ryms både allvarsamt ansvarstagande för en viktig samhällsuppgift och lättsam kollegialitet. Vi drivs alla av att bidra till barns och elever utbildning och göra deras framtida drömmar möjliga.

Du har i dagsläget drygt 25 underställda medarbetare varav 7 enhetschefer och i din roll rapporterar du direkt till skoldirektören.

Arbetsuppgifter
Barn- och ungdomsförvaltningen är inne i ett förändringsskeende där vi går mot ett mer gränsöverskridande och processorienterat arbetssätt. Vi söker dig som ser en utmaning i och vill medverka i det utvecklingsarbetet. Arbetet inom avdelningen genomsyras av ett uppdrags- och processbaserat tänkande med kvalitet och hållbarhet som grund.

Ditt ansvar innefattar att utveckla en strategisk planering där omvärldsspaning utgör en viktig grund. Du säkerställer förmåga till anpassning i takt med att verksamhetens förutsättningar förändras. Du har ett särskilt ansvar för att utveckla förutsättningarna för nämndens ansvarstagande för budgetstyrning samt för att bevara den ansvarskultur som råder inom förvaltningen. Vi söker dig som kan bidra med styrning för effektiv användning av medel och utveckla processtyrning tillsammans med övriga avdelningar på staben, utbildningsverksamheten samt kommunens ekonomichefsgrupp.

Som chef över avdelningen leder, utvecklar och följer du upp verksamheten mot uppsatta mål. Tillsammans med dina medarbetare bidrar du med kontinuerlig omvärldsbevakning inom avdelningens ansvarsområden. Du har personal- budget- och arbetsmiljöansvar för avdelningens medarbetare.

Om du brinner för att skapa struktur och effektivitet inom avdelningens olika områden och vill vara med och driva förändring och utveckling, så är detta rollen för dig!

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom ekonomi, statsvetenskap eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har tidigare erfarenhet att leda andra människor och relevanta insikter i ekonomistyrning. Du har erfarenhet av att arbeta i en större verksamhet med liknande förutsättningar med förståelse för att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du har tidigare lett utvecklingsprocesser i en stöd- och serviceinriktad verksamhet.

Du tycker det är roligt och utmanande att arbeta i en komplex omgivning där du nyttjar din problemlösningsförmåga utifrån ett helhetsperspektiv och är bra på att strukturera arbetet. Som chef och ledare behöver du vara trygg i dig själv, skapa lagkänsla samtidigt som du uppmuntrar enskilda medarbetares egen initiativkraft.

Du kan samla medarbetare kring gemensam målsättning och skapa drivkraft hos medarbetare. I ditt ledarskap har du tillitsfulla relationer som bygger på ett lyhört ledarskap. Du har god förmåga att knyta och fördjupa kontakter och kan etablera samarbete med andra delar av organisationen.  Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, grundsärskolor, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Linck i Karlstad AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Linck i Karlstad AB .

Inköpschef till Sigma

Inköpare
Läs mer Jul 4
Om tjänstenSom operativ inköpschef hos Sigma kommer du ha en central roll. Arbetsuppgifterna innefattar att hantera avtal, granska ritningsunderlag och göra förfrågningar till leverantörer inom områden som automation, konstruktion samt material.Du kommer att samarbeta nära våra internationella leverantörer och behöver därför ha goda språkkunskaper samt förmåga att navigera i olika kulturella affärsmiljöer, med erfarenhet av internationell logistik.Rollen kräver en hög grad av mångsidighet samt förmågan att bygga goda och långa relationer med leverantörer.Meriterande om du har erfarenhet av automation och programmering samt affärssystemen Visma.net ochVisma PM/Severa.
Om digVi söker dig som är driven, affärsmässig och har ett stort tekniskt intresse. Som personär du initiativtagande,noggrann ochstrukturerad.För att lyckas i rollen bör du ha förmågan att förstå ritningsunderlag och kopplingsscheman, samt trivas med att arbeta i en internationell miljö. Vi värdesätter tidigare erfarenhet från arbete med både inköp och eftermarknad samt en vana att vara flexibel och anpassningsbar. I rollenkommer du även hantera enklare reklamationer, vilket kräver god struktur.Vi uppskattar dinförmågan attsammarbeta och spridaenergi.
OmSigma Engineering AB
Sigma Engineering AB är en global marknadsledare inom återvinning av etsvätskor, med en unik produktportfölj och patenterade system som är erkända världen över för sin kvalitet och innovation. Sigma Service AB, ett dotterbolag till Sigma Engineering AB, är i framkant när det gäller att utveckla, sälja och underhålla dessa system, med mer än 40 års erfarenhet och över 100 installationer världen över.
Sigmas huvudkontor ligger i Karlstad, där de har en verkstad för utveckling och tillverkning, vilket sätter dem en unik position att erbjuda kundanpassade lösningar. De har korta beslutsvägar och som VD får du stor möjlighet att påverka och forma företagets framtid. De erbjuder en internationell arbetsmiljö med engagerade kollegor och ledare som stöttar och utmanar dig att utvecklas och ta bolaget till nästa nivå.
Läs mer om bolaget här: https://www.sigma-mecer.com/Om Processen
Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Johan Cederholm på johan.cederholm@linck.se alternativt Wilma Lindmark, wilma.lindmark@linck.se
Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är Karlstad. Sista ansökningsdag är 11 augusti. Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Key Account Sales till Voestalpine

Inköpare
Läs mer Jul 2
Vårt mål är att vara #1 som aktör på vår marknad - vill du vara med och ta oss dit?
Vi är stolta över vårt företag och jobbar med starkt personligt engagemang för att tillsammans nå våra mål. Vi erbjuder dig ett utmanande arbete på en global marknad med goda utvecklingsmöjligheter inom en internationellt framgångsrik koncern.Om tjänstenArbetsuppgifterna innebär försäljningsansvar för specifika kunder och marknader globalt. Du kommer ha dagliga kundkontakter, antingen direkt eller via systerbolag och samarbetspartners, där du hanterar förfrågningar, skriver offerter och genomför efterföljande förhandlingar. Andra typiska arbetsuppgifter inkluderar orderplanering, prognoshantering och reklamationshantering.
Tjänsten kräver nära samarbete med andra funktioner inom företaget vid vår produktionsanläggning i Munkfors, samt visst samarbete med moderbolaget i Österrike. Tjänsten innebär också en del internationella resor.
Om digVi söker dig som är en utpräglad lagspelare och en skicklig relationsbyggare med starkt kundfokus. Du motiveras av affärsutveckling och problemlösning i en internationell miljö. Vi ser gärna att du är i början av din karriär och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är skicklig på att planera och organisera ditt arbete effektivt och har lätt för att samarbeta tvärfunktionellt inom företaget.
Kvalifikationer:
Erfarenhet av teknisk försäljning från industrin och/eller kundservice är meriterande.
Utbildningsbakgrund inom teknik eller ekonomi.
Goda kunskaper i engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Goda kunskaper i MS Office (Word, Excel och PowerPoint).
Noggrannhet och god kommunikationsförmåga.
Beredd att ta över ansvar successivt.

Om VoestalpinePrecision Strip
Voestalpine Precision Strip AB beläget i Munkfors, Värmland och har ca 290 medarbetare varav 9 sitter i Karlstad. Tillsammans för vi vidare och utvecklar en 350 år lång industriell tradition av järn- och stålbearbetning. Under senaste budgetåret 2023/2024 omsatte vi ca 600 miljoner SEK. Voestalpine Precision Strip AB är en av världens ledande tillverkare av kallvalsat precisionsbandstål. Stål från Munkfors har kvaliteter som efterfrågas över hela världen ochidag är vien erkänd aktör på de flesta industriella marknader.
Voestalpine-koncernen är ett stålbaserad teknik- och tjänsteföretag med drygt 52 000 medarbetare som finns representerat över hela världen, med över 500 bolag i mer än 50 länder på fem kontinenter. Koncernen finns noterad på börsen i Wien sedan 1995. Med sina högkvalitativa produkter är koncernen en av ledande partners inom fordons- och konsumentvaruindustrin i Europa men också leverantör till olje- och gasindustrin i hela världen. voestalpine-koncernen är världsledande inom tillverkningsindustrin beträffande specialräls, verktygsstål och specialsektioner.
Om processen
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sebastian Ullström på sebastian.ullström@linck.seeller Wilma Lindmark på Wilma.lindmark@linck.se
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med anställningsort Karlstad.

Ansök nu

Produktionschef Rydahls Bromsspecialisten

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Sep 19
Nytt
Om digVi söker en erfaren problemlösare med tekniskt intresse och med bakgrund inom produktionsteknik. Du har en god balans mellan att vara praktiskt lagd och strategiskt tänkande och är inte rädd för att smutsa ner händerna när det behövs, samtidigt som du har förmågan att motivera och driva investeringsbeslut på ledningsnivå.Du har tidigare erfarenhet av att leda personal och har ett naturligt sätt att hantera människor. Som person beskrivs du som driven och jordnära. Vidare har du förmågan att se möjligheter och lösa problem.
Vi ser gärna att du har:
Någon form av teknisk utbildning, gärna som ingenjör, alternativt relevant yrkeserfarenhet.
Erfarenhet av personalansvar, gärna med lönesättning och personalutveckling.
God förståelse för investeringskalkyler och förmåga att driva investeringar i mål.
Kunskap i enklare CAD-skisser är ett plus.

Om tjänstenSom produktionschef på Rydahls kommer du att leda en grupp om cirka 12-13 personer i produktionen, där arbetet sker i tvåskift. Produktionsgruppen är en blandning av erfarna och nyanställda medarbetare, och din roll blir att stötta dem i det dagliga arbetet samtidigt som du driver förbättringar och investeringar framåt. Ungefär hälften av din tid kommer du att tillbringa ute i produktionen.
Rydahls har nyligen påbörjat investeringar i sin maskinpark, och du kommer att spela en central roll i att identifiera och genomföra ytterligare investeringar för att säkerställa framtida tillväxt och utveckling. Du kommer även att ha ett tätt samarbete med försäljningsavdelningen genom att stötta dem vid prissättning och leveranstidsberäkningar.
Dina ansvarsområden inkluderar:
Personalansvar med lönesättning och personalutveckling.
Leda och optimera produktionen för att säkerställa hög effektivitet.
Arbeta nära personalen för att säkerställa hög kvalitet och produktivitet.
Stötta i investeringsprocessen och implementera nya maskiner och teknik.
Beredning av produktionsprocesser och säkerställa att produktionen löper smidigt.

Om företagetRydahls Bromsspecialisten är ett ledande företag som är specialister inom bromssystem till tunga fordon och maskiner samt broms- och friktionslösningar inom tillverkande industri. I dagsläget har företaget 60 anställda och verkar inom två affärsområden: reservdelar och industri.
Rydahls erbjuder skräddarsydda lösningar och ett omfattande sortiment av broms- och reservdelar samt friktionsmaterial. De säljer enbart produkter i världsklass, noggrant utvalda enligt konceptet ”Selected by Rydahls”. Bolaget ingår idag i koncernen OEM International AB.
På Rydahls möts du av en respektfull och inkluderande kultur, där man är mån om att se varje medarbetare. Här finns en stor yrkesstolthet och goda möjligheter att utvecklas i takt med att företaget växer.
Om processenOm du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Cederholm på johan.cederholm@linck.se eller 072-216 04 51.
Urval sker löpande och sista ansökningsdag är den 13:e oktoberTjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort i Karlstad.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Rekryteringskoordinator till LiNCK i Karlstad

Researcher, rekrytering
Läs mer Sep 17
Är du student och vill ha ett flexibelt extrajobb som går att kombinera med studierna? Vi växer och söker nu en engagerad Rekryteringskoordinator som, precis som vi, värderar en god balans mellan arbete och fritid.Hos oss på Linck får du chansen att utvecklas i en roll inom rekrytering, i en ständigt föränderlig miljö där samarbete, gemenskap och personlig utveckling står i fokus.
Vi tror på individen och tillåter stort eget ansvar. Det vi söker i motprestation är ett högt tempo, kreativitet, mod och trevligt bemötande mot våra kunder och kandidater.Linck växer och finns idag representerade med kontori Karlstad och i Helsingborg.
Om tjänstenSom Rekryteringskoordinatorhos oss får du ta del av hela rekryteringsprocessen – från kravprofil och annonsering till search, intervjuer och uppföljning efter anställning. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara attgenomföra intervjuer och aktivt kommunicera med både kunder och kandidater. Därför är det viktigt att du känner dig trygg i intervjusituationer och har en naturlig förmåga att skapa goda relationer.
Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete i ett växande företag, där du kommer att ha möjlighet att påverka vårt erbjudande, våra processer och arbetssätt.
Om dig
Vi söker dig som har ett stort driv och ett genuint intresse för mötet med andra människor. Som person beskrivs du förmodligen som strukturerad, positiv och relationsbyggande. Du trivs med ett digitalt arbetssätt och har förmågan att navigera i rekryteringssystem.Ett stort nätverk är också en fördel i din roll hos oss, men viktigast av allt är att du är en person med positiv energi som smittar av sig till kandidater, kunder och kollegor. Meriterande om du tidigare har arbetet med rekryteringsprocesser.
Vi på Linck tar hållbarhet på allvar och har ett särskilt ansvar att bidra till den sociala hållbarhetsdimensionen. Det ansvaret tar vi genom att skapa medvetenhet för våra egna förutfattade meningar, andras perspektiv och för allas lika värde. För oss så är det en självklarhet att även du är intresserad av att bidra till en mer hållbar och jämställd arbetsmarknad.
Om LiNCK
Linck grundades 2021 med en stark entreprenörsanda och ambitionen att vara en innovativ och pålitlig partner inom rekrytering. Hos oss på Linck utmanar vi ständigt oss själva och vågar testa nya vägar för att hela tiden utvecklas och förbättra upplevelsen för både våra kunder och kandidater. Vi arbetar nära några av Värmlands och Skånesmest attraktiva arbetsplatser och har ett starkt nätverk av kandidater som hjälper oss att leverera flexibla och skräddarsydda lösningar.Vi på Linck tror att goda relationer bygger på förtroende, och därför strävar vi alltid efter att förstå de vi jobbar med på djupet. Vi ställer höga krav på oss själva och harsom mål att ständigt bli bättre för att överträffa de förväntningar som ställs på oss som partner. Det tror vi är nyckeln för för att skapar långsiktiga och framgångsrika samarbeten tillsammans med bådekunder och kandidater.
Vi befinner oss i en expansiv fas och planerar att växa, både i Värmland och på nya orter runt om i Sverige de kommande åren. Det här är en spännande resa – vill du vara med och forma framtidens arbetsplatser med oss?
Om processenOm du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Wilma Lindmark på wilma.lindmark@linck.se ellerSebastian Ullström på sebastian.ullstrom@linck.se
Anställningen är tidsbegränsadoch sista ansökningsdag är 13 oktober. Välkommen till Linck!

Ansök nu

Elektriker till Movent

Servicetekniker, elektronik
Läs mer Sep 17
Movent AB söker nu elektriker som brinner för att leverera kvalitetsservice inom områdena El/Styr- och reglerteknik samt ventilation. Företaget befinner sig mitt i en spännande tillväxtfas och behöver personer med erfarenhet och engagemang för att hjälpa dem fortsätta sin framgångsresa.
Som Serviceelektriker hos Movent kommer du att vara en viktig del av företagets serviceavdelning och spela en avgörande roll i att säkerställa att deras kunder får bästa möjliga service.
Om dig
Vi letar efter en passionerad och kvalificerad elektriker med följande kvalifikationer:
En relevant el-teknisk utbildning
Flerårig erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter, särskilt som serviceelektriker inom installation
En stark serviceinriktad attityd med förmågan att förstå och tillfredsställa kundens behov och önskemål
Goda kunskaper i svenska språket
Ett B-körkort

I rollen som elektriker hos Movent AB är du företagets företrädare gentemot kunderna. Det är därför av yttersta vikt att du kan hantera kundrelationer på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Vi ser också positivt på din förmåga att arbeta både i team och självständigt.
Om tjänsten
Movent AB ser en stadigt ökande efterfrågan på tjänster inom el/styr- och regler och ventilationsservice och söker nu nya duktiga elektriker med placering vid huvudkontoret i Karlstad.
På Movent AB kommer du att utföra olika former av service och felsökning samt delta i mindre installationsprojekt som sträcker sig över en bred mångfald av miljöer, inklusive bostäder, kommersiella fastigheter och industriella anläggningar. Vanligtvis arbetar du i grupp, men det kan även förekomma situationer då du utför arbetsuppgifter självständigt. Planeringen av din arbetsdag sker i samråd med din arbetsledare.
Om Movent ABMovent AB är en framstående aktör inom sektorn för el/styr- och regler samt ventilationsservice, och de har en betydande närvaro i Karlstad och de omkringliggande områdena. Företagets serviceavdelning är dedikerad till att erbjuda högkvalitativ service och automationslösningar för en bred målgrupp av kunder.
Företaget strävar dagligen efter att samarbeta nära sina kunder för att utveckla och implementera ventilationslösningar som är pålitliga, kostnadseffektiva och miljövänliga. De har en erfaren och kompetent personalstyrka som inkluderar kvalificerade montörer, ventilationsrengörare, OVK-besiktningsmän, styr- och reglertekniker samt injusterare.
Med över 30 engagerade medarbetare som besitter bred erfarenhet och expertis inom olika typer av ventilationssystem, strävar företaget inte bara efter teknisk excellens utan har även en stark passion för att samarbeta med människor. Tillsammans med sina kunder arbetar de ihärdigt för att hitta lösningar som är hållbara ur såväl tekniskt, ekonomiskt som miljömässigt perspektiv.
Om Processen
Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Johan Cederholm, 0722160451, Johan.cederholm@linck.se ellerWilma Lindmark, 0725447525, Wilma.lindmark@linck.se
Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är Karlstad. Urval sker löpande.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Applikationsingenjör till Rydahls Bromsspecialisten

Applikationsingenjör
Läs mer Sep 3
Är du en lösningsorienterad och nyfiken person och lockas av att kombinera din tekniska kunskapmed affärsmässig förståelse?Då tycker vi att du ska söka tjänsten som Applikationsingenjör till Rydahls Bromsspecialisten!
På Rydahls möts du av en respektfull och inkluderande kultur, där man är mån om att se varje medarbetare. Med över 100 år i branschen sitter yrkesstoltheten i väggarna på detta välrenommerade företag.
Om tjänsten
Som Applikationsingenjör hos Rydahls Bromsspecialisten kommer du att inta en ledande roll där du ansvarar för att utveckla och optimera avancerade bromssystem och friktionslösningar för industri och fordonsbranschen. Du blir en nyckelperson i våra projekt och förväntas inte bara bidra med din tekniska expertis utan också driva projekt framåt med affärsmässigt fokus.
Din vardag kommer att innebära tätt samarbete med kollegor, kunder och leverantörer där du använder din tekniska kompetens för att bygga lösningar som möter höga krav. Du kommer att arbeta med CAD och utföra hållfasthetsberäkningar samt konstruktion av system där hydraulik, elektronik och mekanik samverkar. Du blir även en teknisk expert och rådgivare under kundmöten, med en avgörande roll i att säkerställa att våra produkter integreras optimalt i kundens fordon och system.
Om du är en person som trivs i rollen som teknisk rådgivare, och lockas av att utmana denna sida med din affärsmässiga förståelse, då ser vi fram emot din ansökan!
Om dig
För att lyckas i rollen tror vi att du har några års erfarenhet av konstruktion ochatt rita i CAD, gärna där du har kommit i kontakt med produkter där mekanik, elektronik och hydraulik samverkat. Det är en fördel om du har en ganska bred teknisk bakgrund.
Dina kommunikativa färdigheter på svenska och engelskaär viktiga, och du har förmågan att agera teknisk rådgivare för kund med trovärdighet.Du har också erfarenhet av att samarbeta med både kollegor, leverantörer och kunder, och du besitter en god affärsmässig förståelse. Erfarenhet från branschen är meriterande.
Som person tänker vi attdu är drivande, lösningsorienterad och nyfiken, med engod kommunikationsförmåga,du har förmågan att ta plats och leda samtal när det behövs. För denna roll behöver du ha en relevant ingenjörsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
OmRydahls Bromsspecialisten
Rydahls Bromsspecialisten som grundades 1916 är idag en välkänd och etablerad verksamhet med en omsättning på ca 175 miljoner kronor och ca 60 anställda.Kunderbjudandet består av bromssystem för tunga fordon och maskiner, broms- och friktionslösningar inom tillverkande industri, reservdelar till lastbilar, bussar, tunga släp, trailer och lätta transportfordon. Kunderna återfinns till största del i Sverige och Finland. Bolaget är indelat i tre affärsområden där vart och ett tillhör marknadsledarna i sin bransch.
Rydahls ägs sedan 2015 av börsnoterade OEM International, som är en av Europas ledande teknikhandels-koncerner inom industriella komponenter och system. Koncernen omsätter 4,7 miljarder, har ca 1000 anställda och består av 33 rörelsedrivande enheter i 15 länder.
Om processen
Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontaktaSebastian Ullström på sebastian.ullstrom@linck.se eller Wilma Lindmark på wilma.lindmark@linck.se
Anställningen är på heltid och sista ansökningsdag är 22 september.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu