Karlstad: Driftchef till Coor i Kristinehamn

Hitta ansökningsinfo om jobbet Driftchef till Coor i Kristinehamn i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-02 // Varaktighet: Heltid

Coor är framgångsrika inom lokalvård och vi söker nu en ny driftchef till vår lokalvårdsleverans inom region Värmland som kan utveckla våra leveranser och säkerställa att vi gör det med kvalitet. Vår region är just nu på en förändringsresa och vi söker nu dig som vill vara med på den. Är du den inspirerande, engagerade och affärsmässiga ledare vi söker?

Vi har en prestigelös och entreprenöriell kultur där man som ledare har ett stort eget ansvar. Här finns det kunniga kollegor och chefer som ställer upp och hjälper varandra uppnå framgång. Vill du vara med och arbeta i en grupp där vi har högt i tak, där möjligheten att utvecklas är högst närvarande och där vi tillsammans strävar efter att lyfta individen för att skapa en attraktiv arbetsplats?

Om rollen
Vi söker en ledare som på ett självständigt, serviceinriktat och affärsmässigt sätt vill leda, driva och utveckla vår lokalvårdsverksamhet. Rollen innebär ett helhetsansvar för personal, leverans, kund och ekonomi. Det är en nyckelroll med stor möjlighet till påverkan då du sitter med i regionens ledningsgrupp.

Tjänsten innebär direkt personalansvar av en grupp om ca 30-40 medarbetare, vilka du coachar och motiverar. Du är ödmjuk inför branschen vi verkar inom och känner en yrkesstolthet till den. 

I dina arbetsuppgifter ingår huvudsakligen:


• Personalansvar och utveckling av medarbetare
• Samarbete med driftledare samt leda och koordinera verksamhetens löpande arbete
• Aktiv initiativtagare i det dagliga arbetet med att förbättra och utveckla vår leverans, både internt och mot kund
• Kundansvar och löpande dialog med kund inom ramen för leveransen
• Koordinering, styrning och samarbeta med andra grupper inom Coor såväl som med underleverantörer
• Upprätta mål samt löpande uppföljning av dessa
• Budget, prognos och bokslutsarbete
• Aktivt delta i regionens ledningsgrupp

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning.  

Vår kandidat
Vi ser att du tidigare har arbetat som ledare inom lokalvårdsbranschen eller någon annan personalintensiv bransch. Gedigen lokalvårdsbakgrund är ett krav. Vi ser även att du är väl bekant med INSTA 800 och andra kvalitetsuppföljningssystem. Vidare har du Körkort B och talar, skriver och förstår svenska obehindrat.

Personliga egenskaper
Som person ser vi att du har en stark drivkraft, är flexibel och serviceinriktad samt kan arbeta både självständigt och i grupp. För alla våra tjänster fäster vi stor vikt vid ansvarskänsla, ordningssinne och struktur samt att du har en positiv inställning och ett lösningsorienterat förhållningssätt.

Du tycker om människor och har lätt för att få med dig andra genom att vara positiv, inspirerande och tydlig. Vidare ser vi att du tycker om affärer samtidigt som du har en förmåga att engagera och entusiasmera. Som ledare på Coor förväntas du ta ett stort eget ansvar och får därmed också stor frihet att planera din egen tid.

Kontaktuppgifter och övrig information
Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. OBS - vi tar inte emot ansökningar via mail, tjänsten söker du via annonsen på vår hemsida. 

Vid frågor om rollen vänligen kontakta rekryterande chef, Regionchef Marie Öhberg på marie.ohberg@coor.com.

Vi genomför bakgrundskontroll på all vår personal. Vill du veta mer klicka här

Vi ser fram emot att höra från dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Administrativ chef

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Administrativ chef.

Chef kundservice - nyckelroll i framtidens kundservice

Läs mer Apr 11
NWT Media är mitt i en omfattande digital omställning som påverkar alla våra avdelningar och medarbetare.

För att leda det arbetet på den avdelning som har flest kontakter och dialoger dagligen med våra läsare och prenumeranter söker vi nu en chef till vårt kundcenter. Du kommer få en nyckelroll i att driva ett nödvändigt och viktigt digitalt förändringsarbete tillsammans med ett 20-tal medarbetare. I rollen ingår även att säkerställa att våra prenumeranter får en förstklassig upplevelse oavsett hur och var de väljer att kommunicera med oss.

Om rollen
I rollen som chef för kundservice får du stort eget mandat att påverka framtidens kund- och prenumerationskontakter. Du leder en egen ledningsgrupp på avdelningen. Du förväntas arbeta strategiskt både inom din avdelning samt inom andra områden på NWT Media och i det ingår att implementera arbetssätt och rutiner som gör att kundservice linjeras med företagets övergripande mål. Du är medlem i NWT Medias affärsledning och mäts där på konkreta affärsmål för kundservice samt på kundnöjdhet och effektiv drift av det arbetet som genomförs. Du har resultat-  budget och uppföljningsansvar och du ansvarar för att säkerställa en god arbetsmiljö på avdelningen.

Om dig
Vi letar efter en resultatorienterad affärsmässig chef som vill leda en organisation i förändring. Vi vill att du har ett inspirerande och motiverande sätt att leda och arbeta. Du gillar att hantera tydliga målsättningar och du har ett involverat och närvarande sätt att leda grupper och individer. Hos oss är det högt tempo och vi letar efter någon som drivs av det och som ser värdet av förankring, samarbete och delaktighet för att skapa de bästa resultaten. 

Du har:
För att vara framgångsrik i den här rollen vill vi att du har flera års erfarenhet av konkret förändringsledning. Det är meriterande om du lett digitala projekt, verksamheter eller omställningar samt om du tidigare haft ett arbeta med fokus på kundkontakter. Vi ser gärna att du har varit i miljöer med flera olika delar och verksamheter eftersom stora delar av arbetet handlar om att samarbeta med andra chefer och avdelningar, både inom NWT Media men också utanför företaget. 

Intresserad?
Har du frågor kan du kontakta NWT Medias biträdande mediechef Patric Hamsch på patric.hamsch@nwtmedia.se eller 072-204 74 46. Sista ansökningsdag är 1 maj men vi gör intervjuer löpande så vänta inte till sista dag med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Enhetschef till Den offentliga omställningsorganisationen

Läs mer Dec 17
Tycker du om att utveckla verksamheter och vill bidra i den fortsatta utvecklingen av den offentliga omställningsorganisationen? Då kan vi erbjuda dig en nyckelroll med spännande utmaningar i en verksamhet som befinner sig i ett etablerings- och utvecklingsskede.

Den offentliga omställningsorganisationens uppdrag är att tillhandahålla ett grundläggande omställnings- och kompetensstöd till arbetstagare på arbetsplatser utan kollektivavtal. Vidare ansvarar avdelningen för en statlig ersättning till arbetsgivare som finansierar registrerade omställningsorganisationer. Avdelningen är relativt nybildad och vi sitter i nyrenoverade aktivitetsbaserade lokaler i Karolinen i Karlstad.

Avdelningen består idag av två enheter - ansökningsenheten och processtödsenheten samt en mindre stab. Vi söker nu chef till processtödsenheten!

Enhetens uppdrag är bland annat att leda och samordna utvecklingen av avdelningens arbetsflöden och systemstöd, avtalsuppföljning och kravställning på företagen som levererar tjänster till avdelningen samt att ge juridiskt stöd. Enheten ansvarar också för uppföljning, analys och utvärdering av avdelningens uppdrag.

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill ta ansvar för att leda och utveckla verksamheten så att enhetens medarbetare får så bra förutsättningar som möjligt att utföra sina uppgifter. I arbetet ingår också sedvanliga chefsuppgifter som personalansvar, planering, uppföljning och budgetansvar. Du ingår även i avdelningens ledningsgrupp.

Är du vår framtida kollega?

Vi söker dig som har:

* Akademisk utbildning med relevant inriktning eller motsvarande utbildning som Kammarkollegiet bedömer som likvärdig
* Minst fem års aktuell och relevant erfarenhet av att vara chef med ansvar för personal och verksamhet
* Erfarenhet från att leda förändrings- och utvecklingsarbete
* God administrativ förmåga
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du har:

* Haft ledande roll i statlig verksamhet
* Deltagit i uppbyggnad av ny verksamhet
* Erfarenhet av att leda stödverksamheter

Du är en stabil och resultatorienterad ledare som är trygg i chefs- och arbetsgivarrollen. Du har ett konstruktivt och inkluderande förhållningssätt där du leder och motiverar med tillit, engagemang och delaktighet för att nå gemensamma mål. Du är också en kommunikativ ledare som har förmåga att möta medarbetarna utifrån deras erfarenhet och engagemang. Som person är du strategisk, utvecklingsinriktad med god förmåga att samarbeta, skapa förtroende och goda relationer genom att vara en tydlig ledare.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde snarast (enligt överenskommelse). Tjänsten är placerad i Karlstad. Resor i tjänsten förekommer.

Välkommen med din ansökan senast den 9 januari 2025.

Observera att du ansöker via följande länk:

I samband med din ansökan vill vi att du bifogar CV men inget personligt brev. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss i stället av urvalsfrågor i vårt rekryteringssystem. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen.

Kontaktpersoner

Vi samarbetar i denna rekrytering med ett rekryteringsföretag. Om du har frågor kring rollen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anne Wegar, anne.wegar@jeffersonwells.se.

Fackliga företrädare är Karin Edstrand, Saco-S, karin.edstrand@kammarkollegiet.se och Lisa Ericson. ST, lisa.ericson@arvsfonden.se.

Övrigt

Läs mer om vår verksamhet och om oss som arbetsgivare på www.kammarkollegiet.se.

Du kan också läsa mer om Den offentliga omställningsorganisationen på www.nysteget.se.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Leveranschef för marknadsråde ombyggnad

Läs mer Nov 11
Vår ombyggnadsverksamhet är en viktig del för Riksbyggens helhet och för vårt långsiktiga engagemang med våra kunder. I samband med vår fortsatta tillväxtresa behöver vi förstärka vår organisation med ytterligare leveranschefer. Ombyggnadsorganisationen består från och med hösten 2024 av tre marknadsområden: Norra, Mellersta och Södra. I Norra och Södra behöver vi nu förstärka med tre leveranschefer. Det här är en möjlighet att få vara med och delta i Riksbyggens fortsatta satsning på ombyggnadsverksamheten.

Marknadsområde Ombyggnad Norra har verksamhet från Luleå i norr till Örebro i söder.

Vi söker nu en leveranschef till vår verksamhet i Karlstad, Uppsala, Västerås och Örebro.

Om tjänsten
Hos oss gör du skillnad.
Som leveranschef kommer du ha personalansvar och resultatansvar för ombyggnadsverksamheten i Karlstad, Uppsala, Västerås och Örebro och du kommer att ingå i ledningsgruppen för marknadsområde Ombyggnad Norra.

Personalen i ditt område består av projektchefer, projektledare och biträdande projektledare och du kommer rapportera till marknadsområdeschefen för marknadsområde Ombyggnad Norra.

Som chef i Riksbyggen har man tre ansvarsområden som man agerar utifrån och hanterar parallellt:
• Ett verksamhets- och resultatansvar
• Att vara arbetsgivarens företrädare
• Att vara en ledare och förebild

Du ansvarar för att planera, leda och utveckla verksamheten avseende försäljning, projekt, bemanning och avtal med leverantörer. Att säkerställa kvalitet av våra leveranser är en viktig del av uppdraget. Som personalansvarig ingår det bland annat att hantera rekryteringar, arbetsmiljöfrågor och medarbetarsamtal. Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar. I de fall du har ledamotsuppdrag utgår ett ansvarsarvode.

Placeringsort för tjänsten kan vara Karlstad, Uppsala, Västerås eller Örebro. Det krävs B-körkort och tillgång till egen bil. I tjänsten som är en heltidstjänst förekommer en del möten på kvällstid. Riksbyggen tillämpar provanställning.


Vem är du?
Det är meriterande om du har erfarenhet av Riksbyggens ombyggnadsverksamhet och Riksbyggens ombyggnadsavtal. Du är byggingenjör eller civilingenjör och har flerårig arbetslivserfarenhet från fastighetsbolag och/eller entreprenadverksamhet.

Förtroende, samarbete, engagemang och ansvarstagande är hörnstenar i Riksbyggens syn på medarbetarskap. Du är kommunikativ, systematisk och strukturerad med en analytisk förmåga.

Du är resultatinriktad, har goda ledaregenskaper och har lätt för att inspirera, engagera och motivera dina medarbetare. För att passa i en chefsroll på Riksbyggen är det viktigt att ha en vilja att driva förändringsarbete.

Det är viktigt att du kan kommunicera väl på svenska i tal och skrift då din drivkraft och kommunikativa förmåga är nyckeln till ett gott samarbete med såväl kunder som kollegor.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka


Ansökan
Skicka din ansökan till https://www.riksbyggen.se Lediga jobb senast den 2024-08-24. Urval gör vi löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag!

Vid frågor kontakta marknadsområdeschef Veronica Söderberg, telefon: 060-169158 eller email: veronica.soderberg@riksbyggen.se. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Leveranschef för marknadsråde ombyggnad

Läs mer Nov 1
Vår ombyggnadsverksamhet är en viktig del för Riksbyggens helhet och för vårt långsiktiga engagemang med våra kunder. I samband med vår fortsatta tillväxtresa behöver vi förstärka vår organisation med ytterligare leveranschefer. Ombyggnadsorganisationen består från och med hösten 2024 av tre marknadsområden: Norra, Mellersta och Södra. I Norra och Södra behöver vi nu förstärka med tre leveranschefer. Det här är en möjlighet att få vara med och delta i Riksbyggens fortsatta satsning på ombyggnadsverksamheten.

Marknadsområde Ombyggnad Norra har verksamhet från Luleå i norr till Örebro i söder.

Vi söker nu en leveranschef till vår verksamhet i Karlstad, Uppsala, Västerås och Örebro.

Om tjänsten
Hos oss gör du skillnad.
Som leveranschef kommer du ha personalansvar och resultatansvar för ombyggnadsverksamheten i Karlstad, Uppsala, Västerås och Örebro och du kommer att ingå i ledningsgruppen för marknadsområde Ombyggnad Norra.

Personalen i ditt område består av projektchefer, projektledare och biträdande projektledare och du kommer rapportera till marknadsområdeschefen för marknadsområde Ombyggnad Norra.

Som chef i Riksbyggen har man tre ansvarsområden som man agerar utifrån och hanterar parallellt:
• Ett verksamhets- och resultatansvar
• Att vara arbetsgivarens företrädare
• Att vara en ledare och förebild

Du ansvarar för att planera, leda och utveckla verksamheten avseende försäljning, projekt, bemanning och avtal med leverantörer. Att säkerställa kvalitet av våra leveranser är en viktig del av uppdraget. Som personalansvarig ingår det bland annat att hantera rekryteringar, arbetsmiljöfrågor och medarbetarsamtal. Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar. I de fall du har ledamotsuppdrag utgår ett ansvarsarvode.

Placeringsort för tjänsten kan vara Karlstad, Uppsala, Västerås eller Örebro. Det krävs B-körkort och tillgång till egen bil. I tjänsten som är en heltidstjänst förekommer en del möten på kvällstid. Riksbyggen tillämpar provanställning.


Vem är du?
Det är meriterande om du har erfarenhet av Riksbyggens ombyggnadsverksamhet och Riksbyggens ombyggnadsavtal. Du är byggingenjör eller civilingenjör och har flerårig arbetslivserfarenhet från fastighetsbolag och/eller entreprenadverksamhet.

Förtroende, samarbete, engagemang och ansvarstagande är hörnstenar i Riksbyggens syn på medarbetarskap. Du är kommunikativ, systematisk och strukturerad med en analytisk förmåga.

Du är resultatinriktad, har goda ledaregenskaper och har lätt för att inspirera, engagera och motivera dina medarbetare. För att passa i en chefsroll på Riksbyggen är det viktigt att ha en vilja att driva förändringsarbete.

Det är viktigt att du kan kommunicera väl på svenska i tal och skrift då din drivkraft och kommunikativa förmåga är nyckeln till ett gott samarbete med såväl kunder som kollegor.

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka


Ansökan
Skicka din ansökan till https://www.riksbyggen.se Lediga jobb senast den 2024-08-11. Urval gör vi löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag!

Vid frågor kontakta marknadsområdeschef Veronica Söderberg, telefon: 060-169158 eller email: veronica.soderberg@riksbyggen.se. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Vill du jobba som projektledare/lokalkoordinator?

Läs mer Jun 25
Är du en strukturerad och engagerad person med passion för projektledning och koordinering? Drivs du av att skapa välplanerade och funktionella arbetsmiljöer? Vi söker en dynamisk facilitetsansvarig som kan ta vår kunds kontor till nästa nivå. Om du är en självgående projektledare med ett öga för detaljer och en talang för att samordna olika behov, då vill vi gärna höra från dig! Observera den korta svarstiden, vi väntar febrilt på din ansökan!

Om Tjänsten

Vi söker en strukturerad och driven lokalkoordinator med stark projektledningsförmåga. I denna nyckelroll kommer du att ansvara för att projektleda och samordna vår kunds framtida lokalbehov, samt säkerställa att kontorsmiljöer är välplanerade och funktionella.

Arbetsuppgifter:

* Projektleda och samordna en av företagets Business Unit´s lokalbehov och ge input till facility-gruppen.
* Utveckla detaljerade planer och leda projekt för flyttar, inklusive möblering och logistik.
* Genomföra riskbedömningar och utveckla strategier för att hantera identifierade risker.
* Utarbeta och implementera kommunikationsplaner för att säkerställa effektiv informationsspridning.
* Hantera beläggningsplanering, exempelvis fastställa tillgängliga platser i specifika lokaler för framtida kvartal.



???????



Kvalifikationer:

* Relevant arbetslivserfarenhet inom projektledning, samordning, eller facility management.
* Utbildning inom projektledning, facility management eller liknande område.
* Starka organisatoriska och planeringsförmågor med förmåga att hantera flera projekt parallellt.
* Utmärkta kommunikationsförmågor och erfarenhet av att utforma och implementera kommunikationsplaner.
* Analytisk förmåga och erfarenhet av att genomföra riskbedömningar.

Du ska ha goda IT-kunskaper, inklusive erfarenhet av Excel, PowerPoint och andra kontorsapplikationer samt kännedom om arbetsmiljö och säkerhetsregler. Du kommer att behöva resa mellan olika orter.

Om vår kund:

Kunden är ett expansivt, innovativt och världsledande företag inom försvarsindustrin. De fungerar som ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdraget att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidra till trygghet för människor och samhällen.

Placering: Tjänsten kan vara lokaliserad i Karlstad eller Karlskoga, men kan innebära resor mellan de olika orterna Karlstad, Karlskoga eller Linköping.

Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister inom ekonomi, HR, executive, inköp, logistik, marknad, försäljning och ingenjörsområdet. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vi erbjuder en trygg anställning med månadslön, kollektivavtal, försäkringar med mera. Läs mer om att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar

Intresserad?

För att söka tjänsten skapar du ett konto hos oss och bifogar ditt CV och personliga brev. Vid frågor, kontakta Agneta Lännbjer, via e-post: agneta.lannbjer@manpower.se alt via telefon 054-221892

Vi arbetar med löpande urval och kan tillsätta uppdraget så fort vi hittar rätt person. Skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag av chefer och specialister inom ekonomi, executive, marknad & försäljning, inköp & logistik och ingenjörsområdet. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Hos oss kan du både gå som tillsvidareanställd konsult på ett specifikt uppdrag eller som samarbetspartner med eget företag.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Coor Service Management AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Coor Service Management AB .

Sommarjobb som lokalvårdare – redo att göra skillnad med oss?

Städare
Läs mer Mar 28
Inför sommaren 2025 söker vi flera engagerade kollegor till våra lokalvårdsuppdrag på olika platser i Sverige. Vill du ha ett sommarjobb där du både kan utvecklas och ha roligt, är Coor den perfekta arbetsplatsen för dig!

Vi söker dig som älskar att ge det lilla extra. Hos oss på Coor får du chansen att vara en del av ett dynamiskt företag och skapa fantastiska upplevelser för våra kunder.



Vad kommer du få arbeta med?

Som lokalvårdare hos oss på Coor kommer du ha en viktig roll i att säkerställa en ren och trivsam miljö för våra uppdragsgivare. Tillsammans med ditt team kommer du att ansvara för att planera, genomföra och säkerställa kvaliteten på den dagliga lokalvården.

Exempel på arbetsuppgifter:
Hantering av städvagnar och material
- Städning av hygienutrymmen, allmänna ytor, kontor och trappor
- Maskinkörning, golvvård och fönsterputs
Vi söker dig som har ett starkt servicefokus och trivs med både självständigt arbete och teamwork. Du är noggrann, ansvarstagande och har förmågan att snabbt kunna prioritera och lösa problem. Du är flexibel, pålitlig och har en positiv attityd.

Vi söker dig:

- Har ett intresse för lokalvård och städ
- Kan uttrycka dig väl på svenska, både muntligt och skriftligt
- Erfarenhet av lokalvård är önskvärt
- B-körkort är meriterande
Ta chansen och bli en del av Coor! Här får du möjlighet att växa, skapa minnesvärda upplevelser och vara en del av ett team som stöttar och inspirerar varandra varje dag.

Övrig information

Anställningsform: Timanställning/visstidsanställning (vikariat sommaren 2025).

Arbetstid: Främst dagtid under vardagar. Kvällar och helger kan förekomma.?

Du är tillgänglig för arbete mellan vecka 24 och 34 sommaren 2025. I vissa uppdrag kan introduktionen börja tidigare.

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot din ansökan via vår annons.

Vi genomför bakgrundskontroller på all vår personal vid anställning. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade och kräver svenskt medborgarskap. I dessa fall kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan anställning kan erbjudas.?

Vi använder oss av personlighetstest i rekryteringen. Läs mer om vår rekryteringsprocess här:? https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/

Vi ser fram emot din ansökan!

På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och är stöttande. Hos oss jobbar människor med olika personlighet, bakgrund och talang tillsammans. Vi blir starkare, har roligare och ger mer värde till våra kunder när vi blir inkluderade och litade på. Vi ser det varje dag.

Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fulla av glädje, för våra kunder och oss själva. Vårt sätt att lyckas med det och de komplexa utmaningar vi står inför varje dag är att ha ambition att se längre än våra konkreta arbetsuppgifter. Det är antagligen därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management.

Ansök nu

Sommarjobb som lokalvårdare – gör skillnad med oss!

Städare
Läs mer Apr 15
Inför sommaren 2025 söker vi flera engagerade kollegor till våra lokalvårdsuppdrag på olika platser i Sverige. Vill du ha ett sommarjobb där du både kan utvecklas och ha roligt, är Coor den perfekta arbetsplatsen för dig!

Vi söker dig som älskar att ge det lilla extra. Hos oss på Coor får du chansen att vara en del av ett dynamiskt företag och skapa fantastiska upplevelser för våra kunder.



Vad kommer du få arbeta med?

Som lokalvårdare hos oss på Coor kommer du ha en viktig roll i att säkerställa en ren och trivsam miljö för våra uppdragsgivare. Tillsammans med ditt team kommer du att ansvara för att planera, genomföra och säkerställa kvaliteten på den dagliga lokalvården.

Exempel på arbetsuppgifter:
Hantering av städvagnar och material
- Städning av hygienutrymmen, allmänna ytor, kontor och trappor
- Maskinkörning, golvvård och fönsterputs
Vi söker dig som har ett starkt servicefokus och trivs med både självständigt arbete och teamwork. Du är noggrann, ansvarstagande och har förmågan att snabbt kunna prioritera och lösa problem. Du är flexibel, pålitlig och har en positiv attityd.

Vi söker dig:

- Har ett intresse för lokalvård och städ
- Kan uttrycka dig väl på svenska, både muntligt och skriftligt
- Erfarenhet av lokalvård är önskvärt
- B-körkort är meriterande
Ta chansen och bli en del av Coor! Här får du möjlighet att växa, skapa minnesvärda upplevelser och vara en del av ett team som stöttar och inspirerar varandra varje dag.

Övrig information

Anställningsform: Timanställning/visstidsanställning (vikariat sommaren 2025).

Arbetstid: Främst dagtid under vardagar. Kvällar och helger kan förekomma.?

Du är tillgänglig för arbete mellan vecka 24 och 34 sommaren 2025. I vissa uppdrag kan introduktionen börja tidigare.

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot din ansökan via vår annons.

Vi genomför bakgrundskontroller på all vår personal vid anställning. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade och kräver svenskt medborgarskap. I dessa fall kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan anställning kan erbjudas.?

Vi använder oss av personlighetstest i rekryteringen.

Vi ser fram emot din ansökan!

På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och är stöttande. Hos oss jobbar människor med olika personlighet, bakgrund och talang tillsammans. Vi blir starkare, har roligare och ger mer värde till våra kunder när vi blir inkluderade och litade på. Vi ser det varje dag.

Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fulla av glädje, för våra kunder och oss själva. Vårt sätt att lyckas med det och de komplexa utmaningar vi står inför varje dag är att ha ambition att se längre än våra konkreta arbetsuppgifter. Det är antagligen därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management.

Ansök nu

Driftledare till Coor i Karlstad

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Mar 6
Som lokalvårdare på Coor gör du en stor skillnad för våra kunder varje dag.
I vår verksamhet välkomnas idéer, initiativ och nya smarta sätt att jobba. Du får också stora möjligheter att utvecklas, utifrån vem du är och det du kan. Självklart kan du luta dig mot trygga och schyssta anställningsvillkorVill du ha ett värdefullt jobb som bidrar till ökad trygghet, hälsa och trivsel på våra arbetsplatser? Då är det här en spännande roll för dig! Vi söker nu en strukturerad och serviceinriktad teamledare, med mycket energi till vår leverans i Karlstad.

Våra medarbetare är stolta över sitt arbete och känner att det bidrar till ett bättre samhälle. Hos oss på Coor har du en unik möjlighet att vara med att skapa den arbetsplats du själv drömmer om att jobba på! 

Om rollen
Som driftledare kommer du tillsammans med dina teamledarkollegor att leda verksamheten och stötta våra medarbetare hos kunden samtidigt som du delvis själv är aktiv i leveransen och där teamet för hela leveransen är i fokus. Leveransen består idag av flera kunder. Du kommer att få vara med i en spännande förändringsfas där vi fortsätter vårt kvalitetsarbete, där du har en nyckelroll.

Dina huvudsakliga uppgifter utöver lokalvård är:


• Samordna den dagliga bemanningen
• Samla in och hantera återkoppling och idéer rörande leveransen
• Genomföra kvalitetskontroller ute hos kunderna
• Utveckla och upprätthålla en god relation med kunder och medarbetare
• Skapa merförsäljning genom att vara lyhörd för kundens behov
• Utveckla, driva och genomföra förbättringsförslag
• Välkomna och lära upp nya medarbetare och vikarier

Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid med inledande provanställning på sex månader med arbetstid mån-fre kl. 06-15. Du är placerad i Karlstad och rapporterar till driftchef. 

Vår kandidat
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete som lokalvårdare. Har du tidigare erfarenhet av arbetsledning inom lokalvård är detta mycket meriterande. Vidare har du god förståelse för hur olika aktiviteter och beslut påverkar verksamhetens resultat. För att effektivt kunna ta dig mellan olika platser så är det viktigt att du har B-körkort och du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Vidare är du van vid att använda datorn som arbetsverktyg och du känner dig bekväm med att arbeta i vanligt förekommande program. 

Din personlighet
Som person ser vi att du har ett genuint intresse för att möta kunder och arbetsleda andra personer. Du är duktig på att planera och organisera ditt eget och andras arbete där en av dina styrkor är din förmåga att förstå och arbeta med arbetsflöden såsom t.ex. resursplanering. Du är glad och positiv med en god arbetsmoral och ett serviceinriktat sätt, både mot dina kollegor och våra kunder. Då vi löpande ställs inför olika förändringar ser vi att du är strukturerad, har en god anpassningsförmåga och att du är van och trivs med att arbeta i ett högt tempo där du snabbt måste kunna växla mellan olika arbetsuppgifter samt självständigt kunna prioritera och lösa de problem som uppstår. 

Vi erbjuder
Vi erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats som kännetecknas av en öppen, välkomnande och prestigelös kultur. Som driftledare får du en viktig och varierande roll med stort eget ansvar och vi erbjuder självklart fast lön enligt kollektivavtal, pension, försäkringar samt andra förmåner som utbildningar och friskvårdsbidrag. Coor arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential.?Då vi är ett stort och expansivt företag finns möjligheter till utveckling både inom denna arbetsgrupp såväl som inom andra delar av verksamheten. 

Kontaktuppgifter och övrig information
Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Malin Fehrman på malin.fehrman@coor.com Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Vi tar endast emot ansökningar via annonsen som du når genom att klicka på ansökningsknappen

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Kontorsvärd/värdinna till Coor i Karlstad

Kontorsreceptionist
Läs mer Feb 5
Är du en riktig glädjespridare som brinner för service och gillar nya utmaningar? Nu söker vi en driven och engagerad kontorsvärd/värdinna som vill vara med på en spännande resa?från start! Är det dig vi söker? 

Under våren 2024 kommer vi tillsätta en rad roliga tjänster inom kontor, reception och konferens för att bygga upp ett motiverat serviceteam hos en av våra nyaste kunder. Sweco är ett av Europas ledande konsultföretag inom arkitektur och teknik med kontor på flera håll i landet. Den här tjänsten är placerad på Swecos fina kontor i Karlstad. Vi har en prestigelös, varm och utvecklingsinriktad kultur där man som medarbetare har ett stort eget ansvar. 

Vill du vara med och ta detta samarbete till nästa nivå med oss? 

Om rollen 
Som kontorsvärd är du Coors ansikte utåt som alltid har ögon och öron öppna för att fånga upp behov på kontoret för att skapa den bästa arbetsplatsupplevelsen. Du upprätthåller goda relationer till kunden och är den naturliga kontakten i operativa frågor kring kontorsdriften. Med professionalitet och engagemang hittar du de bästa servicelösningarna och ansvarar för att de utförs på ett effektivt och servicefokuserat sätt.? 

Exempel på arbetsuppgifter: 


• Att ta emot, vidarebefordra, registrera felanmälningar och åtgärda vid behov 
• Planera och utföra dagliga operativa arbetsuppgifter som t.ex. kontorsservice och enklare flyttar 
• Distribuera post och gods? 
• Administration som t.ex uppföljning av följesedlar, fakturor, passerkort, beställningar av kontorsmaterial m.m 
• Ronderingar på kontoret?och påfyllning av kaffe och frukt 
• Ta emot besökare och hänvisa rätt på kontoret  

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med arbetstid kontorstid, vardagar.?Placeringsort är Karlstad och du kommer till en arbetsplats med trevliga kunder som värnar om en inbjudande och välkomnande atmosfär.? 

Vår kandidat 
Vi ser att du har en tidigare erfarenhet från serviceinriktad bransch där gott bemötande varit en stor del av din vardag. Du har?god datavana främst i Officepaketet samt systemförståelse och ett intresse för ekonomi. Vidare ser vi att du har en god?kommunikationsförmåga där du talar och skriver obehindrat på svenska och behärskar engelska.? 

Din personlighet 
Med din självgående personlighet, initiativförmåga och strukturerade arbetssätt har du lätt för att prioritera bland?processer och arbetsmoment. Du är en “hands-on” person och är orädd inför nya utmaningar.?Du är tillmötesgående och professionell i kontakt med kollegor och gäster samt har förmågan att se behov innan de uppstår. Att flexibelt växla?mellan olika arbetsuppgifter ger dig energi och en naturlig känsla för service är en av dina styrkor. I den här rollen ser vi gärna att du uppskattar en blandning mellan fysisk och administrativ service.? 

Självklart ska du också ha roligt på jobbet?– arbetsglädje syns och sprids! För att lyckas med detta tror vi att du är en utåtriktad?lagspelare och gillar att utvecklas tillsammans med andra. Tillsammans med dig vill vi skapa en levande och dynamisk arbetsplats där du och ditt team är de främsta ambassadörerna!? 

Vi erbjuder 
Här får du en roll med stor frihet under ansvar i en välkomnande miljö i stark partnerskapsanda. Medarbetarna är Coors?viktigaste tillgång och för oss är det viktigt att erbjuda en trevlig och trygg arbetsmiljö med schyssta villkor, gott ledarskap och möjligheter till utveckling. Vår ambition är att du som medarbetare ska känna att du inte bara är din jobbtitel, du är mycket mer än så. Vi levererar meningsfull service, och i detta arbete är du vår viktigaste resurs. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom arbetsgruppen såväl som inom andra delar av verksamheten. 

Övrig information 
Intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstidens slut så vänta inte med att skicka in din ansökan. 
Som en del av rekryteringsprocessen så kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidat, vill du veta mer? kika in här?https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/? 

För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Olivia Wadman, Olivia.wadman@coor.com.


Om Coor

Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.

Ansök nu

Receptionist till Coor i Karlstad

Kontorsreceptionist
Läs mer Okt 12
Har du en naturlig fallenhet kring att leverera service och ett genuint intresse för att hjälpa människor? Har du ett högt engagemang med ett positivt sinne med förmågan till att skapa oförglömliga upplevelser? Tycker du om att arbeta i ett högt tempo med stor variation kring dina arbetsuppgifter? Då kan detta vara jobbet för dig!

I rollen som receptionist på Coor erbjuds du möjligheten till att utvecklas med hög ambitionsnivå och servicekänsla med kunden i fokus. Här blir du en del av ett fantastiskt team som tillsammans motiverar, utvecklar och hjälper varandra till att skapa den allra bästa möjliga arbetsplatsen för vår kund.

Om rollen
Som receptionist kommer du att ge förstklassig service med ett varmt och ett personligt värdskap till kunder, kollegor och leverantörer. Rollen innebär att du är Coors ansikte utåt till vår kund genom att säkerställa att det är en trivsam och ordningsam arbetsmiljö samt att du underlättar och förenklar kundens arbetsdag genom att se behov och åtgärda problem innan de uppstår. Rollen är mycket varierande vilket innebär att du ska uppskatta att arbeta i ett högt tempo med eget beslutsfattande och ägarskap. Givetvis har du även förmågan till att arbeta med ständiga förbättringar samt vet vikten av att kunna prioritera utifrån ett lösningsorienterat perspektiv.

Exempel på arbetsuppgifter:


• Välkomna besökare i receptionen och i övriga lokaler
• Post och pakethantering samt löpande hantering av mail och telefon.
• Hantera felanmälningar och alltid ligga steget före kund
• Vara behjälplig och lyhörd gällande den dagligen driften i kontakten med kund
• Säkerställa att lokalerna är i toppskick

Vi erbjuder ett vikariat på heltid t om maj 2025 med goda möjligheter till en förlängning längre fram. Du kommer att arbeta dagtid, vardagar måndag till fredag med placering hos vår kund i Karlstad.

Du
Vi söker dig som minst har en gymnasieutbildning med flera års arbetslivserfarenhet av arbete inom servicebranschen. Har du dessutom tidigare erfarenhet från arbete i reception så är detta givetvis meriterande. Vidare ser vi gärna att du har goda datakunskaper med systemvana i 0365 där Outlook är ett dagligt verktyg då arbetet innefattar en viss administration.  I din roll kommer du bemöta besökare och medarbetare på engelska vilket innebär att du även behöver kunna behärska svenska likväl som engelska obehindrat i både tal som skrift.

Din personlighet
Vi söker dig som har en egen drivkraft, är positiv och som i grunden är en serviceinriktad person med en god förmåga till att bygga relationer både internt och externt. Som person så vet du hur man ger det lilla extra för att skapa en trivsam och välkomnande atmosfär. Du är ordningsam och strukturerad, har ett prestigelöst förhållningssätt och ser utmaningar som möjligheter. Vidare är du en ödmjuk och trygg person som är van att arbeta i ett högt tempo där du både är flexibel och lyhörd.

Vi erbjuder 
Coor erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats med en lön enligt kollektivavtal, pension, försäkringar samt andra förmåner som utbildningar friskvårdsbidrag och föräldralön. Kulturen på Coor kännetecknas av en öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär och vi arbetar aktivt med att säkerställa en god arbetsmiljö. För dig som är nyanställd har vi ett introduktionsprogram för att du ska få en så bra start som möjligt på din nya arbetsplats. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential.?Då Coor är ett stort och expansivt företag finns möjligheter till utveckling både inom denna arbetsgrupp såväl som inom andra delar av verksamheten. 

Kontakt och övrig information
Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Sofie Björk via, Sofie.Bjork@coor.com. Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Vi tar endast emot ansökningar via ansökningsknappen i annonsen.

Vi ser fram emot att höra från dig!


Om Coor

Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2022 enligt Karriärföretagen.

Ansök nu