Karlstad: Redovisningsekonom till AKJ Energiteknik

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsekonom till AKJ Energiteknik i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-29 // Varaktighet: Heltid

REDOVISNINGSEKONOM TILL AKJ ENERGITEKNIK
ARBETSUPPGIFTER
AKJ befinner sig i ett expansivt skede och därför söker vi ju en redovisningsekonom. Du kommer i ett första skede ersätta nuvarande redovisningsekonom som går på föräldraledighet under hösten, men vi kommer utöka ekonomi- och stödfunktionerna därefter - därav blir det en tillsvidareanställning. AKJ är företaget som ger goda möjligheter till personlig utveckling och en variationsrik vardag. Här får du påverka och bidra till företagets framgång. CFO är närmaste chef och redovisningsekonomen ingår i gruppen för ekonomi/administration bestående av fyra kollegor som jobbar i nära samarbete med varandra. Huvudsakliga arbetsuppifter:  
Delaktig i framtagandet av månads- och årsbokslut
Löpande redovisning
Hantera moms och övriga skatter/avgifter
Internationella frågeställningar/kontakter då vi har verksamhet i Lettland och Norge samt regelbunden handel med utlandet
Administratör för affärssystemet Pyramid
Stöd och bollplank till övriga kollegor i gruppen
Delta i arbetet med att utveckla arbetssätt och rutiner
HR administration till viss del
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Du är utbildad Redovisningsekonom eller motsvarande utbildning samt har minst tre års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom. Det är meriterande om du har erfarenhet av löneadministration/HR administration. Som person är du lugn, noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Du är ansvarstagande och trivs med att jobba mot deadlines. Du har lätt för att samarbeta med andra, skapar trivsel omkring dig samt tycker om att jobba i team. Vidare tycker du att det är spännande med förändring och utveckling och vill vara med och bidra i arbetet med att förbättra och utveckla företagets arbetssätt och rutiner. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete i projektbaserade företag, gärna från byggbranschen. Övriga kvalifikationer  
Goda kunskaper i officepaketet, främst Excel
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Extra plus vid erfarenhet av affärssystemet Pyramid
Extra plus vid erfarenhet av inköpshantering
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Redovisningsekonom är en direktrekrytering där du blir anställd av AKJ Energiteknik. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Eterni Sweden.

ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Redovisningsekonom.

Redovisningsekonom på Sveriges bästa och mest personliga bemanningsföretag!

Läs mer Sep 3
Hjärtligt välkommen att arbeta som redovisningsekonom tillsammans med oss på PersonalExpressen!
Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa bemanningsföretag inom ekonomi och redovisning! Nu söker vi dig som är redovisningsekonom och som vill arbeta tillsammans med oss som vår konsult!
Vi erbjuder en lång rad olika former av konsultuppdrag över hela Sverige med möjlighet till uppdragsgivare inom såväl privat som offentlig sektor. Vi hittar alltid något som vi tror kommer att passa just dig baserat på dina egna önskemål om din framtida yrkeskarriär. Behöver du flytta till en ny stad för att kunna tacka ja till ett uppdrag betalar vi dessutom ett fint boende åt dig - hos oss ges du möjligheten att växa som människa i den riktning du själv önskar såväl professionellt som privat - vi ser till hela ditt liv!
Har du önskemål eller drömmar om att flytta till en specifik stad, oavsett anledning, är vi precis den arbetsgivare du söker! Vi kommer att lyckas med att hitta både ett bra konsultuppdrag och en fin egen bostad åt dig oavsett om du önskar bo i Stockholm, Göteborg, Malmö, Skara eller Skellefteå. Vi är kort och gott möjligheternas arbetsgivare och har uppdrag i hela landet!
Arbeta på dina egna villkor med hög lön!
Oavsett var eller när du föredrar att arbeta så har vi bemanningsuppdrag med heltidsscheman att erbjuda dig. Genom oss får du dessutom tillgång till nordens bästa löneförhandlare som representerar dig och dina intressen. På så vis kan du alltid känna dig trygg med att vi förhandlar upp din lön och dina villkor till högsta möjliga nivåer inför varje enskild bemanningsuppdrag. På PersonalExpressen ser vi oss lika mycket som ditt fackförbund som vi ser oss som din arbetsgivare. Vi presterar alltid goda resultat i våra förhandlingar med våra kunder och möjliggör genom detta att din lön och dina villkor alltid blir de bästa möjliga för dig inför ett nytt uppdrag. Hos oss kan du alltid känna dig trygg med att vi som din arbetsgivare kämpar för dig och din långsiktiga löneutveckling - det tycker vi att du och alla våra andra konsulter är värda! Här kommer du som börjar arbeta med oss både att se och att känna skillnaden hur det är att ha en arbetsgivare som värdesätter dig på riktigt. Vi står upp för våra redovisningsekonomer!
Vi tror på att vara Sveriges bästa arbetsgivare!
Vi tror på att ha Sveriges bästa redovisningsekonomer anställda hos oss och samtidigt vara den bästa möjliga arbetsgivaren för var och en av dessa. Tycker du också att det är viktigt med en arbetsgivare som lyssnar till dig och förstår dig så har du kommit helt rätt hem till oss. Vi anstränger oss alltid det lilla extra och är stolta över att inte vara som alla andra. På PersonalExpressen förmedlar vi professionell, ambitiös och jordnära medarbetare utefter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de bemanningskonsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt ansvarstagande.
PersonalExpressens ledning har över 20 års erfarenhet av att driva olika former av verksamheter med offentlig sektor som kund. Offentlig förvaltning ligger oss således mycket varmt om hjärtat. Vi tror att du kommer att trivas utmärkt tillsammans med oss då vi är mycket lojala med våra redovisningsekonomer och alltid ser till att dina individuella behov och önskemål får stå i centrum hos oss!
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag!
Skicka in din ansökan till oss redan idag så återkommer vi inom kort med vad vi har att erbjuda just dig utifrån dina egna önskemål och förväntningar!
Vi ser fram emot ett långt och lyckosamt samarbete tillsammans med dig och kommer göra allt som står i vår makt för att vi ska bli den arbetsgivare för dig som du alltid hoppats på att du skulle hitta hem till!

Ansök nu

Redovisningsekonom

Läs mer Aug 29
Vi söker en energifylld & social lagspelare
Redovisningsekonom
I takt med att redovisning blir mer och mer automatiserad, ökar behovet av adderad affärsnytta som komplement till ren sifferinformation. Vi anpassar våra leveranser utifrån bolagens behov så att smartare ekonomiska beslut kan fattas.


Den vi söker
Vi söker Dig som tycker om service, tycker det är viktigt att trivas på jobbet och ser det som naturligt att skapa en god relation med dina kollegor. Du är mån om nöjda kunder, tror på partnerskap, är kvalitetsinriktad och förtroendeingivande. Med god förståelse för redovisning, bokslut, analys och uppföljning driver du affärer nära kunderna. Din sociala förmåga, där du både lyssnar och presenterar, gör att du trivs med att arbeta relationsskapande med våra kunder. Du är en viktig pusselbit i en helhetslösning för våra kunder både i juniora och mer seniora arbetsuppgifter med en vilja att utvecklas.

Dina teoretiska kunskaper bottnar till exempel i en högskole-/universitetsutbildning inom redovisning. Har du i stället motsvarande arbetslivserfarenhet eller annan motsvarande utbildning, är du också varmt välkommen att söka till oss.

Arbetsuppgifter
Du kommer primärt att jobba som kundansvarig med arbetsuppgifter som löpande redovisning, affärsrådgivning och bokslut på olika spännande uppdrag. På Nya Ekonomikompetens är vi alltid flera personer involverade i ett kunduppdrag för att underlätta vid semester/frånvaro samt för att göra det mer dynamiskt och kul att arbeta.

Vi börjar alltid med vårt introduktionsprogram. Så att du känner att du får en grund och förståelse för Nya Ekonomikompetens och vårt sätt att arbeta. Och även för att du skall lära känna dina nya kollegor. Som ekonomileverantör kan vi sedan i hög grad anpassa vilken typ av kunder, storlek på uppdrag etc. som du kommer att arbeta med. Beroende på din kompetens och dina tidigare erfarenheter.

Våra kunder är enmansföretag såväl som noterade koncerner.

Del av vårt team
På Nya Ekonomikompetens är du i högsta grad del av vårt team. Vi erbjuder stor frihet under ansvar, har högt i tak och trivs på jobbet. På helårsbasis är målsättningen att vi arbetar mot en debiteringsgrad som ger utrymme för utbildning, internutveckling och gemenskap.

Vårt ’förmånspaket’ för alla medarbetare är omfattande, och inkluderar till exempel sex veckor semester och 7-timmarsarbetsdagar under sommarmånaderna.

Vissa delar har Du med dig, andra delar utvecklar Du tillsammans med oss:
· God övergripande förståelse för redovisnings- och ekonomiprocesser
· En fördel är om du har tidigare erfarenhet i något affärssystem.
· Lätt att förstå och sätta dig in i digitala hjälpmedel
· Bra på att kommunicera (främst svenska men även på engelska) i tal och skrift

Kamratskap & aktiviteter
Vi tycker att det är jättekul om Du även gillar att ta en after work någon gång, nätverka och umgås med oss andra. Kanske hänga i en fjällstuga eller annan typ av kick off. Glädje och gemenskap. Våra medarbetare gillar även fysisk träning och vi tränar tillsammans varje vecka (på arbetstid). Alla har årskort på gym.

Klart du skall söka
Känner Du att vår beskrivning passar dig? Kontakta oss med följande:


· Ansökan skall vara digitalt skickad till mailadressen nedan
· Kort beskrivning av Dig själv
· CV
· Bostadsort Karlstad närområde.
· Körkort


Tjänsten är stationerad i moderna lokaler i Karlstads fantastiska Inre Hamn.
Som anställd i Nya Ekonomikompetens ingår du även i vår koncern Freedom Group som idag består av 23 byråer och 350 anställda.
Vi går igenom urvalet löpande och annonseringen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.


Märk Din ansökan med "Redovisningsekonom". Maila ansökan till anna-karin.dahlqvist@nyaek.se. Senast 22 sep 2024.

Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta vår Konsultchef Ekonomi Anna-Karin Dahlqvist på telefon 072-228 64 86 eller vår HR-ansvariga Mariah Nauclér på telefon 070-828 29 70

Varmt välkommen med Din ansökan till oss!
Extern hjälp för rekrytering avböjs vänligt.

Ansök nu

Ekonomitjänst till växande tandvårdsföretag

Läs mer Mar 14
Ekonomitjänst för tandvårdsverksamhet och e-handel

Vi söker efter ett långsiktigt samarbete med en framtida kollega som ekonom till våra verksamheter.

Var med och utveckla bland annat Värmlands ledande tandvårdsföretag.

Vi söker dig som inte räds av utmaningen att arbeta i ett bolag med en hög entreprenörsanda och med stora ambitioner.

Vi driver tandläkarkliniker i Värmland i Karlstad och Kristinehamn har vi kliniker och siktar på att utöka detta under närmaste tiden. Vi har även ett dentaltekniskt laboratorium där vi utför arbeten till andra tandläkarkliniker och fakturerar externt.

Därutöver skapar vi även en digital e-handelsplattform som är under konstruktion i dagsläget och med lansering under sommaren.

Vi söker den som kan utföra ett administrativt arbete för hela koncernen och samtidigt ge utkast på rapporter månads eller kvartalsvis. Att sköta bokföring samt utveckla budget, hantera intern- och externfakturering och dessutom se på helheten ur ett ekonomiskt perspektiv är viktigt för oss.

Det är viktigt för oss att ha en nära kommunikation om hur framtiden kortsiktigt respektive långsiktigt ser ut för att kunna göra korrekta vägval framöver. Krav med goda erfarenheter i Fortnox då vi använder det i samtliga bolag - Kassaflödesrapporter, likviditetsrapporter, resultat och balansräkning m.m. ska kunna förses vid behov.

Att arbeta med en entreprenör med många idéer är något som personen ska se som en rolig utmaning i sitt dagliga arbete där den får vara med i utvecklingen. Därutöver viktigt att man inte räds utav att våga uttala sin åsikt och vara delaktig i processen av utvecklingen av bolaget.

Vad vi söker av dig som ekonom:
- Bokföring
- Analyser
- Rapportering
- Löner
- Fakturering
- Avstämningar
- Administrativa uppgifter som har med utveckling och ekonomi igenom hela koncernen.
- Kunna föra en nära dialog och våga stå för dina åsikter
- Ta eget initiativ och förser bolagen med de uppgifter som behövs

För oss är det viktigt att din personlighet passar in i vår verksamhet och att du har en drivkraft där du vill vara med och utveckla bolaget.

Ansök nu

Ekonom/Controller till Lecabgruppen

Läs mer Aug 20
Lecabgruppen AB är ett värmländskt familjeföretag med höga ambitioner bestående av fyra affärsben: Lecab Bil, Lecab Lastbilar, Lecab Fastigheter och Lecab Fritid. Vi kan stoltsera med stora och supermoderna anläggningar för både personbilar och lastbilar. Lecabgruppen består av totalt 23 bolag med ca 290 medarbetare och omsätter ca 2 Mdkr. Läs mer om oss på lecab.se

Om tjänsten
Vi söker en engagerad och noggrann ekonom/controller som vill vara med och bidra till vår fortsatta tillväxt. Vi är ett dynamiskt bolag där det alltid är nya saker på gång. Tjänsten innebär ett särskilt fokus på affären inom finans, fastighet och fritidsfordon.

Som ekonom/controller hos oss kommer du att ansvara för redovisningen och processer för våra bolag inom finans, fastighet och fritidsfordon. Du kommer att upprätta bokslut och årsredovisningar, arbeta med analys och investeringsprojekt samt utveckla rutiner och processer inom dessa områden. Du kommer också att stötta vid ekonomiska beslutsprocesser och ansvara för projektuppföljning inom fastighetssidan, inklusive fastighetstaxering, momsfrågor och hyressättningar. Du kommer att vara delaktig i budget- och prognosarbete samt ekonomisk uppföljning och rapportering.
Vi värdesätter din förmåga att tänka utanför boxen och din vilja att utveckla affärer och processer. Internt kommer du ha många olika kontaktytor och samarbetar tätt med VD, CFO samt vårt ekonomiteam.

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant akademisk utbildning inom ekonomi och flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av finansaffärer och belåning är meriterande, liksom god kunskap om fastighetsförvaltning och projektuppföljning. Du bör ha mycket goda kunskaper i Excel och andra relevanta ekonomisystem, samt vara trygg med att tillämpa K3-regelverket.

Personliga egenskaper
Du är analytisk, noggrann och strukturerad, och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö. Du är van vid att hantera flera projekt samtidigt, är självgående och har god samarbetsförmåga. Du är van vid att arbeta mot uppsatta mål och deadlines, är pragmatisk och kan hitta lösningar samt är trygg med att arbeta i nya system.

Vi erbjuder
En spännande och utvecklande roll i en växande koncern där du har möjlighet att påverka och bidra till vår framtida utveckling. Du kommer att arbeta i en trevlig arbetsmiljö med kompetenta och engagerade kollegor.

Övrigt

• Anställningsform: Tillsvidareanställning

• Omfattning: Heltid

• Tillträde: Så snart som möjligt

Ansökan och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Lecab med Qtym. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Graflund på sofia.graflund@qtym.se alt 054-14 18 00. Vi kommer att hantera ansökningarna löpande.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande, ber vi dig skicka in din ansökan digitalt i systemet och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker via ansökningsknappen.

Ansök nu

Embracer Group söker en Group Accountant

Läs mer Jul 30
Sedan starten har Embracer Group vuxit till en global koncern av kreativa och entreprenöriella företag inom PC, konsol, mobil, brädspel och andra relaterade medier. Genom koncernens decentraliserade verksamhetsmodell, har fantastiska entreprenörer drivit sina respektive verksamheter, var och en med sitt eget arv, varumärke och affärsstrategi. Koncernen har idag en omfattande varumärkeskatalog, inklusive några av de mest populära och ikoniska titlarna inom spel, serietidningar och andra medier. Nuvarande struktur och modell har tjänat koncernen väl och har varit avgörande för att bygga en global koncern med verksamhet i mer än 40 länder. I April 2024 utannonserade Embracer ett transformativt steg för värdeskapande genom intentionen om att dela upp koncernen i tre marknadsledande spel- och underhållningsbolag. Alla tre bolag kommer att vara separata börsnoterade bolag för att bättre möjliggöra för varje enhet att fokusera på sina respektive kärnstrategier och erbjuda mer differentierade och tydliga equity stories för befintliga och nya aktieägare.

Embracer Group söker en Group Accountant
Till huvudkontoret i Karlstad söker nu Embracer Group en ny kollega till Financial Control teamet.

Om rollen
I rollen som Group Accountant är du placerad på huvudkontoret i Karlstad och ingår i Financial Control teamet som ansvarar för Embracer Groups konsolidering. Utöver dina kollegor på moderbolaget så har du även nära kontakt tillsammans med kollegorna på underkoncernerna runt om i världen. I arbetsuppgifterna som Group Accountant arbetar du bland annat med att kvalitetssäkra och analysera inrapporterade siffror från rapportörer, samtidigt som du även stöttar dom i olika system- och redovisningsfrågor. Vidare deltar du i upprättandet av koncernredovisningen och den globala konsolideringen.

I rollen ingår även att arbeta med diverse rapporterings- och redovisningsfrågor ur ett koncernperspektiv. Utöver beskrivna arbetsuppgifter arbetar ni löpande i teamet med förbättringsarbete, effektivisering och problemlösning.

Vem är du
För att lyckas i rollen tror vi att du har en akademisk utbildning inom ekonomi och har jobbat minst 5 år med redovisning. Vi tror att du brinner för redovisning och vill ha nya utmaningar. I denna roll får du chansen att utveckla erfarenheter kopplat till redovisning och koncernredovisning. Erfarenhet av koncernredovisning är meriterande, men vi är en organisation som gärna delar med oss av våra erfarenheter. Detta innebär att vi gärna utvecklas tillsammans och bygger erfarenheten, om du önskar ta steget vidare till att arbeta i en större koncern.

Som person trivs du med att jobba i en föränderlig miljö. Du tycker om utveckling och drivs av förbättringsarbete. Du är analytisk och duktig på att se helhetsbilden. Vi ser gärna att du som sökande har ett systemintresse som kan kombineras ihop med intresset för redovisning. I rollen ingår många kontaktytor, vilket gör att du som person behöver vara social och duktig på att bygga relationer både internt och externt.

Koncernspråket är engelska, och du behöver kunna hantera både engelska och svenska i tal och skrift.

Vad får du
I rollen får du trevliga, ambitiösa och prestigelösa kollegor och du blir en del av ett team som verkar i sann entreprenörsanda med stort engagemang, driv och med frihet under ansvar. Du erbjuds stora möjligheter till utveckling och vidareutbildning inom andra delar som ingår i Corporate Finance och får vara med och jobba in en internationell miljö präglad av entreprenörskap och framåtanda.

Övrigt
Rollen är heltid och stationerad i Karlstad. Din ansökan vill vi ha senast den 2024-07-28. Vi går igenom ansökningar löpande, vilket gör att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta Stijn Bos eller Erik Ramström. Stijn.bos@qtym.se, erik.ramstrom@qtym.se, 054-14 18 00.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Eterni Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Eterni Sweden AB .

CNC-operatörer till RZ Zampart

CNC-operatör/FMS-operatör
Läs mer Sep 30
CNC-OPERATÖRER TILL RZ ZAMPART
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker CNC-operatörer som kan rigga maskiner och som har gedigna kunskaper i felavhjälpning och rationell tillverkning – nu och framåt. Stämmer detta in på dig är du som klippt och skuren för anställning på RZ ZamPart. Som CNC-operatör blir du en viktig del i vårt löpande arbete för att dagligen förse våra kunder med högkvalitativa produkter i rätt tid. Oavsett bakgrund eller tjänst kommer du jobba löpande i vår produktion med justering av processerna, mätning, tvättning, packning och truckkörning.
PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER
Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper, där engagemang och motivation är en stor del för att på sikt bli en kunnig operatör. Att arbeta självständigt och vara duktig yrkesmässigt är självklart viktigt, men lika viktigt är att bidra till gruppens framgång genom att hjälpa, stötta och utbilda varandra i vardagen. Då detta är en framgångsfaktor på RZ ZamPart, ser vi gärna att du har förmåga att sprida positiv energi för att stärka teamkänslan ytterligare på arbetsplatsen. RZ ZamPart har idag fler kvinnor anställda än branschen i övrigt. Vi tror på att en mixad grupp gällande nationalitet, kön och ålder gör vardagen roligare, intressantare och resultatet ännu bättre. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom CNC-yrket.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som CNC-operatör är en direktrekrytering där du blir anställd av RZ Zampart. Arbetstiderna är i grunden 3-skift (förmiddag/natt/eftermiddag löpande veckovis) eller 2-skift (förmiddag/eftermiddag). I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Eterni Sweden.
ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Driftsättare till AKJ Energiteknik

Drifttekniker, värmeverk
Läs mer Aug 26
DRIFTSÄTTARE TILL AKJ ENERGITEKNIK
ARBETSUPPGIFTER
Som Driftsättare ansvarar du för driftsättning av våra kunders anläggningar. Du har huvudansvaret för såväl driftsättningsplaneringen som själva driftsättningsfasen - kortfattat och förenklat kan man säga att ditt arbete börjar kort innan anläggningen är mekaniskt färdigbyggd och avslutas när den är testad och klar och driften är redo att tas över av kunden. I ditt arbete ingår också testning, provtagning, provdrift, analyser och intrimning/finjustering för att säkerställa att anläggningen och dess enskilda enheter möter krav på prestanda och säkerhet. Du kommer även att hålla praktisk och teoretisk utbildning av kundens personal inför uppstart/överlämning.

Som Driftsättare har du inget direkt personalansvar men under driftsättningsfasen leder och koordinerar du både interna och externa resurser i form av konstruktörer, processingenjörer, automationsingenjörer och leverantörer. Du har ett tätt samarbete med våra projektledare.

AKJ har sitt huvudkontor i Karlstad samt kontor i Kristianstad och Halmstad. I rollen som Driftsättare kan man utgå från något av våra kontor eller efter överenskommelse från hemmet och som Driftsättare innebär det att man, i perioder, tillbringar mycket tid ute hos våra kunder och på deras anläggningar som finns i Sverige och Norge.

PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minimum 3 års erfarenhet av drift av anläggningar inom biogas, processindustrin eller energisektorn alternativt har arbetat som pannoperatör. Du har en teknisk bredd och ser dig själv som en teknisk generalist. Du har erfarenhet av att felsöka mekanisk och elektrisk utrusning, god utrustnings- och komponentkännedom samt erfarenhet av att arbeta med styrsystem. Du är lösningsorienterad och får saker att hända samt har en god samarbetsförmåga och skapar trivsel omkring dig bland kollegor och kunder.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Driftsättare är en direktrekrytering där du blir anställd av AKJ Energiteknik. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Eterni Sweden.

ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Supportmedarbetare till Klaravik

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 4
SUPPORTMEDARBETARE TILL KLARAVIK
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som supportmedarbetare på Klaravik ser du till att svara, hjälpa och förklara för kunder, både svenska och utländska, över telefon och mejl. Du blir en del av ett härligt team som tillsammans jobbar engagerat med att lösa ärenden för bästa möjliga kundupplevelse på Klaravik. Tempot är högt och du kommer att hantera och sortera flera ärenden samtidigt. Problemlösning är en stor del av din vardag och du har stort ansvar för dina egna arbetsuppgifter, där du även till viss mån fattar beslut. Allt för att vi tillsammans ska skapa världens bästa kundnöjdhet!

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en stjärna på service och som trivs med telefonen och datorn som arbetsredskap. Du är prestigelös, nyfiken och lösningsorienterad.

Du är duktig på att kommunicera och att formulera dig både över telefon och i text, oavsett om det handlar om svenska eller engelska. Du drivs också av att göra det där lilla extra för kunden – något som kan göra verklig skillnad i den samlade kundupplevelsen.

Har du tidigare arbetat med kundsupport och har erfarenhet av Zendesk eller annat kundhanteringssystem är det meriterande.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som supportmedarbetare är ett konsultuppdrag på heltid som initialt är på 6 månader. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult på Klaravik. Efter 6 månader har Klaravik för avsikt att erbjuda dig en tillsvidareanställning.

ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mejl behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. 

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Säljare Transportbilar till Svema Bil

Bilförsäljare
Läs mer Sep 18
SÄLJARE TRANSPORTBILAR TILL SVEMA BIL 
ARBETSUPPGIFTER 
Vi söker en driven och affärsinriktad transportbilssäljare som i huvudsak kommer att ansvara för försäljningen mot företag, offentlig sektor och andra professionella aktörer. I rollen ingår det att utveckla både nya och befintliga kundrelationer från första kontakt till leverans med högsta kundnöjdhet. Du arbetar aktivt med att förstå alla våra företagskunders unika behov så du kan rekommendera den mest lämpade lösningen som stöder och lyfter deras verksamhet. Att leda och delta i upphandlingsprocesser, anbudsarbete, förhandlingar, mässor och andra riktade aktiviteter är också en del av din arbetsdag. För att bli en framgångsrik transportbilsäljare hos oss på Svema Bil så förutsätter det att du håller dig uppdaterad på marknadstrender och har ett väl upparbetat nätverk.  
PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER 
Du är en engagerad och energisk säljare som brinner för att hitta den rätta transportbilslösningen till varje kund. Du gillar försäljning på riktigt och drivs av nöjda kunder och tar tillvara alla tillfällen att skapa affärsmöjligheter.?Vi värdesätter att du har erfarenhet från komplex B2B-försäljning - och har du tidigare arbetat med upphandlingsprocesser, gärna inom offentlig sektor, är det meriterande. Vidare så har du en god struktur och kan hålla många processer i gång samtidigt.  B-körkort är ett krav. 
OM TJÄNSTEN 
Tjänsten som transportbilssäljare är en direktrekrytering där du blir anställd av Svema Bil AB. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Eterni Sweden. 

ÖVRIG INFORMATION 
Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

CNC-operatörer till RZ Zampart

CNC-operatör/FMS-operatör
Läs mer Sep 17
CNC-OPERATÖRER TILL RZ ZAMPART
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker CNC-operatörer som kan rigga maskiner och som har gedigna kunskaper i felavhjälpning och rationell tillverkning – nu och framåt. Stämmer detta in på dig är du som klippt och skuren för anställning på RZ ZamPart. Som CNC-operatör blir du en viktig del i vårt löpande arbete för att dagligen förse våra kunder med högkvalitativa produkter i rätt tid. Oavsett bakgrund eller tjänst kommer du jobba löpande i vår produktion med justering av processerna, mätning, tvättning, packning och truckkörning.
PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER
Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper, där engagemang och motivation är en stor del för att på sikt bli en kunnig operatör. Att arbeta självständigt och vara duktig yrkesmässigt är självklart viktigt, men lika viktigt är att bidra till gruppens framgång genom att hjälpa, stötta och utbilda varandra i vardagen. Då detta är en framgångsfaktor på RZ ZamPart, ser vi gärna att du har förmåga att sprida positiv energi för att stärka teamkänslan ytterligare på arbetsplatsen. RZ ZamPart har idag fler kvinnor anställda än branschen i övrigt. Vi tror på att en mixad grupp gällande nationalitet, kön och ålder gör vardagen roligare, intressantare och resultatet ännu bättre. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom CNC-yrket.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som CNC-operatör är en direktrekrytering där du blir anställd av RZ Zampart. Arbetstiderna är i grunden 3-skift (förmiddag/natt/eftermiddag löpande veckovis) eller 2-skift (förmiddag/eftermiddag). I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Eterni Sweden.
ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Projektledare till AKJ Energiteknik

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Aug 26
PROJEKTLEDARE TILL AKJ ENERGITEKNIK
ARBETSUPPGIFTER
AKJ växer och vi får många nya spännande förtroenden från våra kunder. Vi är självklart stolta över detta men det innebär också att vi behöver bli fler. Detta för att vi tillsammans ska kunna utveckla företaget vidare samt fortsätta att leverera med högsta kundnöjdhet. Vi söker nu ett antal projektledare som antingen kan ansvara för hela projekt eller delar av projekt i kombination med att själva delta operativt genom någon förvärvad kompetens inom anläggning, bygg, montage eller liknande. I huvudsak innebär rollen att leda projekt från kontrakt till igångsättning av nya värmeverk och effektiviserade fjärrvärmeverk. Tillsammans med ditt projektteam, i nära kontakt med säljavdelning, driver du processen framåt med fokus på funktion, tid, kostnad och kvalitet. Även inköp, projektering och planering är en del av arbetet.
PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER
Arbetet som projektledare hos oss är en viktig länk och innebär många kontaktytor. Din förmåga att kommunicera och samarbeta med andra värderas högt, men även att kunna driva dig själv och dina projekt mot uppsatta mål är viktigt för att lyckas i rollen. Vi ser gärna att du har en bakgrund som projektledare från bygg, montage, anläggning, energi alternativt processindustrin. Har du erfarenhet av att upphandla exempelvis underleverantörer och maskiner samt vana att leverera kontrakt inom NLM, ABA, ABT eller SSG är det meriterande. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom teknik och har kunskaper inom MS Project och Office. B-körkort är ett krav.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som projektledare är en direktrekrytering där du blir anställd av AKJ Energiteknik. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Eterni Sweden.

ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu