Karlstad: Controller - Moelven Byggmodul AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Controller - Moelven Byggmodul AB i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-27 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten Vi söker en engagerad och erfaren Controller med fokus på systemstödsutveckling, förbättringsarbete och proaktiv controlling till vårt härliga team. Som Controller hos oss kommer du att spela en central roll i att exempelvis stötta organisationen med olika typer av analyser, utveckla och förbättra vår analysförmåga samt utföra traditionella ekonomiuppgifter som budgetarbete, prognos, bokslut, avstämningar och likviditetsstyrning.
Du kommer att samarbeta nära ledningsgruppen och ekonomichefen för att ta fram och utveckla bättre beslutsunderlag men också stötta våra fabrikschefer, projektchefer och försäljningsorganisation i deras arbete med att nå ekonomiska mål.
Vi värdesätter en person som förstår historiken och vår resa samtidigt som du också kan bidra med nya idéer och tankar på hur vi kan bli ännu bättre framåt. Du är en person som drivs av att varje dag utveckla både dig själv och verksamheten, vilket du visat prov på i tidigare roller.
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Analys och uppföljning av relevanta nyckeltal runtom i verksamheten.
Traditionella ekonomiuppgifter såsom budgetarbete, prognos, bokslut, avstämningar och likviditetsstyrning.
Hantering av garantier, anläggningsregister och stöd vid investeringar.
Rapportering internt och externt, med fokus på kontinuerlig utveckling och förbättring.
Tillsammans med ekonomichefen och övriga ekonomiavdelningen hantera frågor från olika delar av organisationen.

Du kommer till ett glatt och hjälpsamt team där vi har ett nära samarbete på avdelningen men även med övriga avdelningar i företaget. Vi är i en spännande och hållbar bransch och du har stora möjligheter att vara med och påverka och bidra till att vi gör ännu bättre saker framåt.
Hos oss på Moelven Byggmodul arbetar vi både med aktivt medarbetarskap och aktivt ledarskap.
Din placering är i Karlstad eller Värmlandsbro. Du kommer också frekvent besöka våra fabriker i Torsby och Kil då vi vill att du jobbar verksamhetsnära.
Om dig
För att bli framgångsrik i tjänsten så har du mycket god kommunikationsförmåga, du är en analytisk person som har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Med din nyfikenhet till Moelven, branschen och dina kollegor skapar du en positiv känsla runt dig och du inspirerar när du vågar tänka nytt och annorlunda.
Du jobbar proaktivt och drivs av förbättringsarbete vilket gör att du bidrar till att skapa ännu bättre förutsättningar för dina kollegor att leverera på aktuella och framtida mål.
Du behöver ha med dig
Flerårig erfarenhet av arbete i liknande roll (minst 5 år)
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt tillskansat genom erfarenhet
Erfarenhet av ERP-system, Visma är särskilt meriterande
God kunskap i Excel
B-körkort
Svenska – obehindrat i tal och skrift

Det är meriterande om du har
Goda kunskaper i system som Power BI eller Qlikview
Erfarenhet av digitaliseringresa eller förändringsresa i en organisation
Jobbat med koncernrapportering

Om oss
Moelven är en av Skandinaviens ledande leverantörer av byggprodukter och tillhörande tjänster. Koncernen består av 33 produktionsbolag fördelat på 41 produktionsenheter i Norge och Sverige. Moelven har även ett större antal kontor inom marknad, försäljning, service och montering, 3 300 anställda och en årsomsättning på 11,7 miljarder NOK.
Moelven ByggModul AB är en del av Moelven koncernen. Med koncernens samlade kunskap och resurser i ryggen, går vi i spetsen för utvecklingen av industriframställda byggmoduler i trä. Med tre produktionsenheter, en omsättning på drygt 1 650 miljoner SEK och 500 anställda erbjuder vi en spännande framtid med goda utvecklingsmöjligheter. Våra produktionsenheter finns i Kil, Torsby och Säffle samt kontorsenheter i Stockholm, Karlstad och Sandsjöfors.
Moelven jobbar aktivt med medarbetarskap, hållbarhet, skaparkraft och konkurrenskraft i hela organisationen och är en lärande organisation som främjar personlig utveckling.Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Testhuset arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på 076 307 10 29 eller Elin Skau på 073 529 69 67. Du är varmt välkommen in med din ansökan senast söndag 14 april.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Controller

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Controller.

Ekonom till ShortLink!

Läs mer Apr 26
Har du ett stort intresse av ekonomi och trivs när du får arbeta administrativt? Är du initiativtagande och noggrann i ditt arbete samt trivs med frihet under ansvar? Välkommen med din ansökan till ShortLink! Här välkomnas du in i en inspirerande och utvecklande miljö hos en ledande aktör inom utvecklingen av lågenergiteknik för trådlös kommunikation och portabla produkter. 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med ShortLink en Ekonom. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos ShortLink. Anställningens omfattning kan variera mellan 75-100% baserat på önskemål och överenskommelse. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till rebecka.permestam@pn.se 

Arbetsuppgifter
Som ekonom hos ShortLink kommer du arbeta i en bred roll där du blir delaktig i det dagliga ekonomiarbetet. Arbetet innebär huvudsakligen:  

• Löpande bokföring inklusive projektredovisning
• Vara delaktig i månadsbokslut 
• Utföra löpande betalningar och hantera fakturering samt resultatföring
• Arbeta löpande med övrig kontorsadministration som att hantera frakter, post och inköp

Vi söker dig som:

• Har utbildning på högskole- eller universitetsnivå inom ekonomi
• Har flera års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter inom ekonomihantering 
• Är kommunikativ på både svenska och engelska då båda språken används i arbetet

Meriterande till tjänsten

• Erfarenhet av att arbeta i Visma
• Bekant med ledningssystem ISO 9001
• Tidigare erfarenhet av att hantera frakter, import- och exportdeklarationer samt tulldeklarationer

Vi tror även att dina personliga egenskaper kommer vara avgörande i hur väl du kommer trivas i rollen hos ShortLink. Du är en strukturerad person som vet hur viktigt det är att vara noggrann och planera för att möta deadlines. Vidare är du initiativ- och ansvarstagande samt besitter en god förmåga till att driva ditt arbete framåt.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Enligt överenskommelse 
STAD: Karlstad
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Rebecka Permestam

#shortlink #ekonomi #elektronik 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Myndighetscontroller

Läs mer Apr 10
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Det är vi som stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter.




Vill du bidra till ett säkrare samhälle i en föränderlig värld? Då kanske du är vår nya kollega!

Som myndighetscontroller på planerings- och uppföljningsenheten ingår du i en sammansvetsad grupp av engagerade medarbetare med olika kompetenser som tillsammans arbetar för att stödja myndighetsledningen med ledning, styrning och uppföljning av verksamheten och de myndighetsövergripande hållbarhetsfrågorna.

Enheten är placerad i Karlstad och Stockholm, består av sju medarbetare och leds av en enhetschef.

Medarbetarskapet och ledarskapet på MSB ska utgå från tillit, medmänsklighet och viljan att arbeta tillsammans. Vi utgår från att vi gör vårt bästa och vill varandra väl. Att agera i linje med MSB:s medarbetar- och ledarkriterier innebär att medverka till ökad trygghet och ett hållbart arbetsliv.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Som myndighetscontroller kommer uppgifterna inkludera arbete med att planera och följa upp myndighetens verksamhet. Du kommer tillsammans med dina kollegor att utveckla myndighetens styrprocess och styrmodell. I rollen ingår även att omhänderta och omsätta regeringens styrning internt i syfte att säkerställa att myndigheten fullgör sina uppgifter. Stora delar av arbetet kommer att ske i nära samarbete med myndighetens olika avdelningar.

I dina arbetsuppgifter ingår:

- Att vara ansvarig för sammanhållande av myndighetens arbete med årsredovisning samt delaktig i något/några av de övriga processer som planerings- och uppföljningsenheten är sammanhållande för såsom myndighetens arbete med verksamhetsplan, budgetunderlag och riskhantering vilket innebär att du kommer att arbeta mycket med att uttrycka dig i skrift.
- Att vid behov stödja myndighetsledningen i andra frågor samt att hålla samman andra myndighetsgemensamma frågor.
- Att arbeta med verksamhetsutveckling inom enhetens ansvarsområde.
- Förvaltning och utveckling av myndighetens systemstöd för verksamhetsplanering och uppföljning.

Dina kunskaper och kompetenser
Du har:

- Flerårig erfarenhet från arbete med styrningsfrågor inom offentlig verksamhet och arbete med verksamhetsplanering och uppföljning
- Akademisk examen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Erfarenhet av att leda och driva utvecklingsarbeten, till exempel som projektledare
- God kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska och engelska
- Vi lägger stor vikt vid ovan nämnda kompetenser och personlig lämplighet

Det är meriterande om du har erfarenheter:

- från att ha arbetat med att förvalta och utveckla systemstöd för verksamhetsplanering och uppföljning
- från att ha arbetat med riskhantering

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning.

Din placeringsort kommer att vara Karlstad och resor i anställningen förekommer.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om oss
Enhetens uppgift är att stödja myndighetens ledning med ledning och styrning av myndighetens verksamhet. I uppgiften ingår myndighetens styrmodell, styrning och samordning av planering, uppföljning och utvärdering av verksamhet samt budget. Vidare ingår arbetet med intern styrning och kontroll och myndighetens egen risk- och sårbarhetsanalys. Vidare ingår system för planering och uppföljning, ledningssystem för miljö och samordning av myndighetens arbete med jämställdhetsintegrering, barnrätt och funktionshinderspolitiken under enhetens ansvarsområden.

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Göran Karlsson. Fackliga företrädare är Niklas Bergqvist (Saco-S), Anna Anelius (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 1 maj 2024.

Ansök nu

Ekonom som vill arbeta med ERP-system till Lesjöfors huvudkontor i Karlstad

Läs mer Mar 13
Om rollen

Nu söker vi dig som vill ingå i vår M3grupp där vi tillsammans med koncernbolag och övriga funktioner inom IT driver Lesjöfors ERP system framåt. I rollen ingår att stötta användare i deras arbete med M3, utveckla nya lösningar inom ekonomiområdet samt delta i implementeringsprojekt av systemet primärt i Europa men även Asien och Amerika. Arbetet sker ofta i projektform där du deltar med eget arbete i olika roller eller har ansvar för styrning av konsulter. Placeringen är på vårt huvudkontor i Karlstad.

Arbetsuppgifter

- Driva projekt inom M3 inom Finans i huvudsak

- Utveckla arbetsprocesser inom M3 och andra tillhörande stödsystem

- Medverka vid implementationer och utrullningar inom Lesjöforskoncernen

- Utbilda användare på alla nivåer

- Ansvara för delar av Lesjöfors struktur i ERP lösningen

- Support till användare

- Medverka i kontakten mellan IT och affärsdelarna i koncernen

- Driva Mediusprojekt och supportera våra användare inom digital hantering av leverantörsfakturor.

Om dig

Som person är du kommunikativ, självgående och lösningsorienterad. Med din analytiska förmåga tar du dig an arbetsuppgifter på ett pragmatiskt sätt. Vi ser även att du trivs med att leda andra människor och driva projekt framåt.

Krav för tjänsten

- Eftergymnasial utbildning inom relevant område eller likvärdig arbetslivserfarenhet

- Erfarenhet från industriföretag

- Erfarenhet från redovisning och bokslut

- Tidigare erfarenhet av affärssystem

- Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande är om du har

- Vana av projektledning och projektarbete

- Tidigare erfarenhet från att arbeta med M3

- Tycker det är intressant att leda projekt med människor från olika länder och kulturer

- Jobbat i en internationell miljö

Resor i tjänsten förekommer, främst inom Europa.

I rekryteringen lägger vi hög vikt vid dina personliga egenskaper och kognitiva förmåga.

Om oss

Lesjöforskoncernen erbjuder det bredaste utbudet av fjädrar och banddetaljer till kunder inom olika branscher över hela världen. Med en unik kompetens inom högteknologiska, kundanpassade lösningar och en flexibel tillverkningskapacitet är Lesjöfors den främsta partnern för alla fjäderbehov. Vårt uppdrag är att vara en pålitlig partner inom områden där vi kan bidra med vår kompetens, kunskap och kostnadseffektiva produktion av fjädrar och bandkomponenter.

Vi är stolta över vårt svenska arv och vår historia som startade redan 1675. Fjädertillverkningen startade 1852. Idag ägs koncernen av Beijer Alma, ett börsnoterat bolag på Stockholmsbörsen. Vår koncern består av närmare 50 tillverknings- och försäljningsbolag i 21 länder. Som en långsiktig och engagerad fjäderinnovatör fortsätter koncernen att växa med god lönsamhet, både organiskt och genom förvärv.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta linus.westling@testhuset.com eller elin.skau@testhuset.com

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 8 april.

Ansökningar kommer bearbetas efter ansökningstidens slutdatum.

Placering: Karlstad

Ansök nu

Controller med ekonomisk inriktning

Läs mer Feb 23
MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig.
Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas.




Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega!

Som controller med ekonomisk inriktning kommer du vara en del av utbildningsorganisationen vid avdelningen för räddningstjänst och olycksförebyggande.

Anställningen är placerad på enheten för utbildnings­inriktning i Karlstad. Enhetens uppgift är att inrikta utbildningsverksamhet. I detta ingår att kartlägga och analysera målgruppers behov av utbildning, bedöma och inrikta myndighetens utbildningsutbud samt utvärdera den utbildningsverksamhet som bedrivs. I detta ingår också utveckling och implementering av myndighetens strategi för utbildning. Vidare ansvarar enheten för övergripande samordning och koordinering av ekonomifrågor inom avdelningens utbildningsorganisation.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Som controller med ekonomisk inriktning är du ett stöd till enhetschefen i att ansvara för den löpande samordningen av utbildningsorganisationens ekonomi, men även i viss mån dess verksamhet. I detta ingår planering och uppföljning av utbildningsorganisationen tillsammans med skolverksamheten och stabsenheten på avdelningen. Det innebär att du också kommer vara ett stöd till och arbeta nära skolverksamheten då en stor del av ekonomin finns i den delen av utbildningsorganisationen. Myndighetens verksamhet och ekonomi följs upp kontinuerligt under året. Detta sker genom löpande uppföljning månadsvis, tertialvis samt årsvis. I samband med dessa uppföljningar lämnas även ekonomiska prognoser.

I anställningen ingår vidare att arbeta med ekonomistyrning och ekonomiska analyser på både kort och lång sikt. Det innebär bland annat att utveckla och följa upp nyckeltal för verksamheten samt att analysera och utvärdera utbildningsproduktionen. Du kommer också att vara del i arbetet med den långsiktiga inriktning för myndighetens utbildningsverksamhet som tas fram årligen och där ekonomi är en viktig del. Förutom inriktningen kommer du även vara delaktig i framtagandet av de ekonomiska underlag som handlar om utbildning i myndighetens budgetunderlag och som lämnas in årligen.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har:

- akademisk utbildning inom ekonomi med inriktning mot styrning och redovisning eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig för anställningen,
- tidigare erfarenhet av arbete med redovisning, verksamhetsplanering, budget och uppföljning,
- tidigare erfarenhet av arbete med ekonomistyrning och ekonomiska analyser,
- mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. 

Det är meriterande om du har:

- kunskap om offentlig verksamhet, verksamhetsstyrning och budgetering på statlig myndighet,
- erfarenhet av affärssystemet Unit4 ERP och Microsoft Excel. 

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning

Din placeringsort kommer att vara Karlstad. Eftersom utbildningsorganisationen även finns på Sandö och i Revinge kommer resor i anställningen att förekomma med viss regelbundenhet.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om oss
På enheten för utbildningsinriktning är vi för närvarande sex medarbetare och finns i Karlstad. Vi är en del av utbildningsorganisationen vid avdelningen för räddningstjänst och olycksförebyggande. Avdelningen är indelad i 14 enheter och ansvarar, därutöver, för myndighetens skolor i Sandö, Revinge samt Rosersberg. Utbildningsorganisationen är den överlägset största delen av avdelningens verksamhet och utgör nästan en femtedel av hela myndigheten.

Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter eget behov. Vi erbjuder dig möjlighet att ta ut en friskvårdstimme per vecka och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor.

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Anders Axelsson. Fackliga företrädare är Lena Bergman Bokvist (Saco-S), Stefan Haggö (ST) och Leif Fröhlén (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 17 mars 2024.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Testhuset Urval & Utveckling AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Testhuset Urval & Utveckling AB .

Avverkningsledare – VSV Unite

Driftledare, skogsbruk
Läs mer Mar 1
Om tjänsten
Vi söker en engagerad och erfaren avverkningsledare för en nyckelroll inom vår organisation. Du kommer ha en central roll i verksamheten samt ha ett stort ansvar inom affärsområdet avverkning. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar ekonomisk planering och fakturering, utveckling av affärsrelationer, kontinuerlig analys och förbättring av våra arbetsprocesser samt att säkerställa efterlevnad av lagstiftning och kundkrav. Du kommer att vara en del av den dagliga operativa ledningen av affärsområdet vilket bland annat innefattar att planera och leda våra kunduppdrag, skapa och upprätthålla relationer med entreprenörer och kunder.

Du kommer att leda och stötta organisationen och alla involverade inom affärsområdet. Vi ser att du vågar kliva fram och visa vägen. Du har lätt att skapa förtroendefulla relationer både internt och externt. Tjänsten innebär mycket eget ansvar så det är viktigt att du har ett högt inre driv och är strukturerad. Detta är en hybridtjänst med placering Värmland/Dalsland med omnejd. Vi ser att du kan vara i Karlstad 1-2 dagar i veckan. Start enligt överenskommelse.

Exempel på arbetsuppgifter

- Ledning och övervakning av skogsavverkningsprocessen från planering till genomförande.

- Säkerställande av efterlevnad av lagstiftning och kundkrav för att bibehålla höga standarder och kvalitet.

- Hantering av alla ekonomiska aspekter, inklusive fakturering och kostnadsanalys, för att säkerställa lönsamhet.

- Utveckling och underhåll av affärsrelationer med entreprenörer och kunder för långsiktigt samarbete och tillväxt.

- Kontinuerlig analys och förbättring av arbetsprocesser för maximal effektivitet och produktivitet.

- Central roll i utvecklingen och stärkandet av arbete kring arbetsmiljö, certifieringar och interna uppföljningar.

- Delaktighet i strategiska beslut som påverkar affärsområdets framgång.

- Skapande av relationer med interna och externa intressenter för smidig kommunikation och samarbete genom hela processen.

Om dig
Vi söker dig som har

- Utbildning inom skogen, skogsmästare, jägmästare eller motsvarande.

- Minst 3 års erfarenhet inom branschen.

Det är meriterande om du har

- Förhandlingsvana kring priser, index och dieselklausuler med kunder

- Erfarenhet kring att upprätta avtal inom skogsnäringen

- Kännedom om skogsmaskiner, maskintyper, modeller, storlekar och funktion för de olika uppdragen

- Tidigare efterrenhet från exempelvis affärsutveckling, förändra och utveckla affärsmodeller.

- God datorvana (Excel, faktureringssystem)

Om oss
VSV Unite är ett framstående logistikföretag med huvudkontor i Karlstad, specialiserat på alla aspekter av skogsindustrin. Från avverkning till transport av färdigvara, våra tjänster sträcker sig över hela kedjan av skogslogistik. Tillsammans arbetar upp emot 700 personer inom VSV Unite, fördelade över 170 företag. Varje dag planerar vi verksamheten för cirka 300 fordon och 90 skogsmaskiner, där vi strävar efter att leverera effektivitet och kvalitet i varje steg.

Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Testhuset en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på telefon 070-594 72 77 eller Safia Jaouhari på telefon 073-501 81 78.

Välkommen in med din ansökan senast 13/3.

Ansök nu

Undersökterska – PacuraMed AS

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Jan 24
Om tjänsten

Vi erbjuder uppdrag inom äldreomsorg och boende, hemtjänst, avlastningsvård och på andra typer av vårdinrättningar. Du får uppleva Norge och vi ser till att du får jobb! Vi söker dig som är nyfiken på vad vårt grannland har att erbjuda.

Skiften kan variera mellan 3-skrift (dag, kväll och natt), 2-sktift (dag och kväll) eller rent nattskift.

Detta kan du förvänta dig om du jobbar hos oss:

- Konkurrenskraftig lön + 12% i semesterersättning

- Möjlighet att delta i vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” med goda förmåner

- Kurser, utbildningar samt kompetensutveckling

- Flexibilitet och valmöjligheter vad gäller skift och placering

- Betalda resor och boende

- Personlig uppföljning och bra information från vår rådgivare

- Säkerhetstelefon utanför kontorets öppettider

- Bra pensions- och försäkringssystem

- Rekryteringsbonus på 5000 kr

- Sommarbonussystem

Vi uppmuntrar både erfarna och nyexaminerade att söka till oss. PacuraMeds främsta mål är att ha nöjda medarbetare som är stolta att arbeta hos oss. Därför är det en självklarhet för oss att du får all nödvändig information och uppföljning så att du känner dig trygg och redo innan du börjar.

Om dig

Vi söker dig som har

- Norsk legitimation som undersköterska

- Utdrag ur belastningsregistret utan anmärkningar

Som person är du positiv, flexibel, pålitlig och har en god arbetsmoral. Du är omtänksam och gillar att arbeta med människor.

Om oss

Vi på PacuraMed tar hand om människor!

Vi säkerställer trygga och intressanta jobb för vårdpersonal och hjälper hälsoorganisationer i Norge att lösa bemanningsbehov. Vi har ramavtal med över 100 kommuner, privata och offentliga vårdorganisationer. Vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” ger våra medarbetare goda förutsättningar, utvecklingsmöjligheter och en rad förmåner såsom studie- och utbildningsstöd, bra bank- och försäkringssystem, företagsstugor och bättre förutsättningar för en rad varor och tjänster.

Vi är ISO 9001-certifierade och granskade arbetsgivare genom vår branschorganisation NHO.

Gå gärna in och läs mer om oss på vår hemsida: https://pacuramed.no/

Om rekryteringsprocessen

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linda G. Norheim på PacuraMed på telefon 004747921424 eller Johanna Högeryd på Testhuset på telefon 072-3102972.

Välkommen med din ansökan, urval sker löpande!

Ansök nu

Sjuksköterska Västra Norge – PacuraMed AS

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Jan 24
Om tjänsten

Vi söker duktiga och engagerade sjuksköterskor för uppdrag i vackra och charmiga städer i Västra Norge så som Bergen, Haugesund, Stavanger och Ålesund.

Vi erbjuder uppdrag inom äldreomsorg och boende, hemtjänst, avlastningsvård och på andra typer av vårdinrättningar. Du får uppleva Västra Norge och vi ser till att du får jobb! Vi söker dig som är nyfiken på vad vårt grannland har att erbjuda.

Skiften kan variera mellan 3-skrift (dag, kväll och natt), 2-sktift (dag och kväll) eller rent nattskift.

Detta kan du förvänta dig om du jobbar hos oss:

- Konkurrenskraftig lön + 12% i semesterersättning

- Möjlighet att delta i vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” med goda förmåner

- Kurser, utbildningar samt kompetensutveckling

- Flexibilitet och valmöjligheter vad gäller skift och placering

- Betalda resor och boende

- Personlig uppföljning och bra information från vår rådgivare

- Säkerhetstelefon utanför kontorets öppettider

- Bra pensions- och försäkringssystem

- Rekryteringsbonus på 5000 kr

- Sommarbonussystem

Vi uppmuntrar både erfarna och nyexaminerade att söka till oss. PacuraMeds främsta mål är att ha nöjda medarbetare som är stolta att arbeta hos oss. Därför är det en självklarhet för oss att du får all nödvändig information och uppföljning så att du känner dig trygg och redo innan du börjar.

Om dig

Vi söker dig som har

- Norsk legitimation som sjuksköterska

- Utdrag ur belastningsregistret utan anmärkningar

Som person är du positiv, flexibel, pålitlig och har en god arbetsmoral. Du är omtänksam och gillar att arbeta med människor.

Om oss

Vi på PacuraMed tar hand om människor!

Vi säkerställer trygga och intressanta jobb för vårdpersonal och hjälper hälsoorganisationer i Norge att lösa bemanningsbehov. Vi har ramavtal med över 100 kommuner, privata och offentliga vårdorganisationer. Vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” ger våra medarbetare goda förutsättningar, utvecklingsmöjligheter och en rad förmåner såsom studie- och utbildningsstöd, bra bank- och försäkringssystem, företagsstugor och bättre förutsättningar för en rad varor och tjänster.

Vi är ISO 9001-certifierade och granskade arbetsgivare genom vår branschorganisation NHO.

Gå gärna in och läs mer om oss på vår hemsida: https://pacuramed.no/

Om rekryteringsprocessen

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linda G. Norheim på PacuraMed på telefon 004747921424 eller Johanna Högeryd på Testhuset på telefon 072-3102972.

Välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande.

Ansök nu

Sjuksköterska & sjuksköterskestudent – PacuraMed AS

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Jan 24
Om tjänsten

Vi erbjuder uppdrag inom äldreomsorg och boende, hemtjänst, avlastningsvård och på andra typer av vårdinrättningar. Du får uppleva Norge och vi ser till att du får jobb!

Vi söker dig som antingen:

- Är färdig sjuksköterska och vill testa på arbetslivet i Norge

- Är sjuksköterskestudent och vill prova på att jobba i Norge under sommaren 2024

Skiften kan variera mellan 3-skrift (dag, kväll och natt), 2-sktift (dag och kväll) eller rent nattskift.

Detta kan du förvänta dig om du jobbar hos oss:

- Konkurrenskraftig lön + 12% i semesterersättning

- Möjlighet att delta i vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” med goda förmåner

- Kurser, utbildningar samt kompetensutveckling

- Flexibilitet och valmöjligheter vad gäller skift och placering

- Betalda resor och boende

- Personlig uppföljning och bra information från vår rådgivare

- Säkerhetstelefon utanför kontorets öppettider

- Bra pensions- och försäkringssystem

- Rekryteringsbonus på 5000 kr

- Sommarbonussystem

Vi uppmuntrar både erfarna och nyexaminerade att söka till oss. PacuraMeds främsta mål är att ha nöjda medarbetare som är stolta att arbeta hos oss. Därför är det en självklarhet för oss att du får all nödvändig information och uppföljning så att du känner dig trygg och redo innan du börjar.

Om dig

Vi söker dig som har

- Norsk legitimation som sjuksköterska

- Utdrag ur belastningsregistret utan anmärkningar

Som person är du positiv, flexibel, pålitlig och har en god arbetsmoral. Du är omtänksam och gillar att arbeta med människor.

Om oss

Vi på PacuraMed tar hand om människor!

Vi säkerställer trygga och intressanta jobb för vårdpersonal och hjälper hälsoorganisationer i Norge att lösa bemanningsbehov. Vi har ramavtal med över 100 kommuner, privata och offentliga vårdorganisationer. Vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” ger våra medarbetare goda förutsättningar, utvecklingsmöjligheter och en rad förmåner såsom studie- och utbildningsstöd, bra bank- och försäkringssystem, företagsstugor och bättre förutsättningar för en rad varor och tjänster.

Vi är ISO 9001-certifierade och granskade arbetsgivare genom vår branschorganisation NHO.

Gå gärna in och läs mer om oss på vår hemsida: https://pacuramed.no/

Om rekryteringsprocessen

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linda G. Norheim på PacuraMed på telefon 004747921424 eller Johanna Högeryd på Testhuset på telefon 072-3102972.

Välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande.

Ansök nu

PacuraMed söker duktig vårdpersonal för uppdrag i Norge!

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Jan 24
Om tjänsterna

Vi erbjuder uppdrag inom äldreomsorg och boende, hemtjänst, avlastningsvård och på andra typer av vårdinrättningar. Du får uppleva Norge och vi ser till att du får jobb!
Du hittar annonserna här:

- Sjuksköterskor eller sjuksköterskestudenter
Länk: Sjuksköterskor & sjuksköterskestudent - PacuraMed - (teamtailor) (https://testhuset.teamtailor.com/jobs/3554826-sjukskoterska-sjukskoterskestudent-pacuramed-as)

- Undersköterskor
Länk: Undersökterska - PacuraMed - (teamtailor) (https://testhuset.teamtailor.com/jobs/3554839-undersokterska-pacuramed-as)

- Sjuksköterskor Nord-Norge
Länk: Sjuksköterska Nord-Norge - PacuraMed - (teamtailor) (https://testhuset.teamtailor.com/jobs/3554805-sjukskoterska-nord-norge-pacuramed-as)

- Sjuksköterskor Västra Norge
Länk: Sjuksköterska Västra Norge - PacuraMed - (teamtailor) (https://testhuset.teamtailor.com/jobs/3554860-sjukskoterska-vastra-norge-pacuramed-as)

Gå gärna in på respektive länk för att läsa mer om den roll du är intresserad av.

Om oss

Vi på PacuraMed tar hand om människor! Vi säkerställer trygga och intressanta jobb för vårdpersonal och hjälper hälsoorganisationer i Norge att lösa bemanningsbehov. Vi har ramavtal med över 100 kommuner, privata och offentliga vårdorganisationer. Vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” ger våra medarbetare goda förutsättningar, utvecklingsmöjligheter och en rad förmåner såsom studie- och utbildningsstöd, bra bank- och försäkringssystem, företagsstugor och bättre förutsättningar för en rad varor och tjänster.

Vi är ISO 9001-certifierade och granskade arbetsgivare genom vår branschorganisation NHO.

Detta kan du förvänta dig om du jobbar hos oss:

- Konkurrenskraftig lön + 12% i semesterersättning

- Möjlighet att delta i vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” med goda förmåner

- Kurser, utbildningar samt kompetensutveckling

- Flexibilitet och valmöjligheter vad gäller skift och placering

- Betalda resor och boende

- Personlig uppföljning och bra information från vår rådgivare

- Säkerhetstelefon utanför kontorets öppettider

- Bra pensions- och försäkringssystem

- Rekryteringsbonus på 5000 kr

- Sommarbonussystem

Gå gärna in och läs mer om oss på vår hemsida: https://pacuramed.no/

Om rekryteringsprocessen

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linda G. Norheim på PacuraMed på telefon 004747921424 eller Johanna Högeryd på Testhuset på telefon 072-3102972.

Välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande.

Ansök nu