Karlstad: 1:a linjens supporttekniker

Hitta ansökningsinfo om jobbet 1:a linjens supporttekniker i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-26 // Varaktighet: Heltid

Som 1:a linjens tekniker hos Midpoint AB kommer du att vara företagets första kontakt med kunder som söker teknisk support. Du kommer att spela en nyckelroll i att lösa tekniska frågor och problem relaterade till Office 365, Azure AD, hårdvara och telefoner. Din förmåga att erbjuda snabb och effektiv problemlösning kommer direkt påverka kundnöjdheten och bidra till företagets framgång.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Spontanansökan junior kundservice i Karlstad

Läs mer Feb 3
Om tjänsten
Är du i början av din karriär och brinner för teknik och kundkontakt? Nu har vi öppnat upp för spontanansökan till vår kund. Vi söker dig som vill arbeta med teknisk kundservice och trivs i en social roll där du får hjälpa kunder att lösa problem. Som en del av vårt kundserviceteam blir du en nyckelperson i att säkerställa en hög servicenivå och en smidig upplevelse för våra kunder.

Detta är en spontanansökan, vilket innebär att vi gärna tar emot din ansökan om du är intresserad av att arbeta inom teknisk kundservice. När en passande möjlighet dyker upp hör vi av oss!


Du erbjuds
• En utvecklande roll inom teknisk kundservice
• Möjlighet att arbeta i en dynamisk och lärorik miljö
• Stöttning och introduktion för att växa i din roll

Arbetsuppgifter
• Hantera inkommande samtal och mejl via funktionsbrevlåda
• Felsökning och problemlösning för att hjälpa kunder med tekniska utmaningar
• Ge professionell service och vägledning i olika tekniska frågor
• Samarbeta med kollegor och andra avdelningar för att hitta de bästa lösningarna

Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du är social, teknikintresserad och gillar att lösa problem. Du trivs med kundkontakt och kan förklara tekniska lösningar på ett enkelt och pedagogiskt sätt.
Krav:
• Avklarad gymnasieexamen
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• God datavana och förmåga att snabbt sätta dig in i nya system


Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Karlstad

Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Ansök nu

IT Supporttekniker till Karlstad!

Läs mer Sep 10
Nu söker vi en erfaren Onsitetekniker till spännande kund i Karlstad. Här kommer du att varaansvarig förIT supporten på plats och föratt IT-miljön ska fungera som den ska.
Som IT Supporttekniker kommer du att hantera inkommande ärenden av både 1st-och 2nd line karaktärbåde på plats och via fjärrstyrning. Rollen ställer krav på din kommunikativa och pedagogiska förmåga för att kunna ge användarna effektiv och serviceinriktad support. Du kommer att arbeta med ärenden som rör företagets applikationer, IT-system, datorer, skrivare, ljud/bild samt kringutrustning. Dessutom kommer du att agera som IT-stöd för användarna och hantera incidenter som rör både hårdvara och mjukvara, med fokus på att lösa problem snabbt och noggrant.
Vi söker dig som har erfarenhet inom dessa områden:
ServiceNow eller annat ärendehanteringssystem
Windows server/klient
Kontoadministration iActive Directory och Entra ID
Konfigurering och felsökning av Windows 10/11
Erfarenhet av Microsoft 365 och dess tillhörande applikationer
Installation, felsökning, konfigurering av hård-och mjukvara
Konferensutrustning och skrivare
Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska (i både tal och skrift)

Som personser vi att du är nyfiken, engagerad och social. Du trivs med att lära dig nya saker och är inte rädd för att ta dig an tekniska utmaningar. Din kommunikativa förmåga gör att du enkelt kan samarbeta med både kollegor och användare, och du har ett naturligt driv att alltid ge bästa möjliga service. Din positiva inställning och problemlösningsförmåga gör att du bidrar till en effektiv och trivsam arbetsmiljö.
Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Karlstad
Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.
Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!
Varför ska du välja oss?Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.
Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Junior teknisk kundservice i Karlstad

Läs mer Jan 27
Om tjänsten
Är du en tekniskt intresserad person som ofta får hjälpa andra med teknikrelaterade frågor? Vill du göra det professionellt? Då kan denna tjänst vara något för dig! Vi söker nu flera personer till tekniska supporten i Karlstad. Det är en varierad roll där du kommer att få jobba med service och support samt enklare administration. Fokuset är att arbeta effektivt och kundfokuserat för att bistå tekniker och entrepenörer runt om i landet med korrekt information. Vår kund utmärker sig genom att vara det ”lilla stora” företaget i branschen och hjälper sina kunder mot ett fossilfritt samhälle.

Initialt kommer du in som konsult via oss på Cleverex Bemanning och arbeta ute hos kunden. Om allt känns bra i samarbetet förväntas du på sikt gå över till kunden.


Du erbjuds
- En arbetsplats som strävar efter kontinuerligt lärande, utveckling och tillväxt genom kompetensutvecklande utbildningar
- En härlig och rolig atmosfär med högt i tak
- Kompetenta och hjälpsamma kollegor

Arbetsuppgifter
I rollen som teknisk kundservice kommer du att vara en stor del av att upprätthålla en hög kundnöjdhet genom professionell och service. Vidare kommer du även att:
- Svara på inkommande samtal via telefon och ärenden via funktionsbrevlådor
- Hjälpa entreprenörer som jobbar i fibernätet med supportärenden
- Bistå tekniker med information och säkerställa kvalité i stödsystem
- Dokumentera ärenden och uppdatera register
- Ge teknisk support till användare och lösa tekniska problem över telefon eller via mejl
- Utföra felsökning och guida användare genom olika åtgärder för att lösa problem
- Uppdatera och underhålla kunskapsdatabaser för att underlätta supportarbetet

Din profil
För denna roll ser vi att du:
- Har en avklarad gymnasial utbildning
- Har en god datavana
- Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
- Bifogar ett personligt brev
För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är service-minded och driven med ett noggrant och självständigt arbetssätt. För att trivas och lyckas i rollen har du ett genuint tekniskt intresse. Vi ser även är du en bra teamspelare och jobbar för teamkänsla.



Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Karlstad


Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Ansök nu

Junior roll inom teknik– Starta din resa hos oss!

Läs mer Jan 20
Om tjänsten
Är du en tekniskt intresserad person som ofta får hjälpa andra med teknikrelaterade frågor? Vill du göra det professionellt? Då kan denna tjänst vara något för dig! Vi söker nu flera personer till tekniska supporten i Karlstad. Det är en varierad roll där du kommer att få jobba med service och support samt enklare administration. Fokuset är att arbeta effektivt och kundfokuserat för att bistå tekniker och entrepenörer runt om i landet med korrekt information. Vår kund utmärker sig genom att vara det ”lilla stora” företaget i branschen och hjälper sina kunder mot ett fossilfritt samhälle.

Initialt kommer du in som konsult via oss på Cleverex Bemanning och arbeta ute hos kunden. Om allt känns bra i samarbetet förväntas du på sikt gå över till kunden.


Du erbjuds
- En arbetsplats som strävar efter kontinuerligt lärande, utveckling och tillväxt genom kompetensutvecklande utbildningar
- En härlig och rolig atmosfär med högt i tak
- Kompetenta och hjälpsamma kollegor

Arbetsuppgifter
I rollen som teknisk kundservice kommer du att vara en stor del av att upprätthålla en hög kundnöjdhet genom professionell och service. Vidare kommer du även att:
- Svara på inkommande samtal via telefon och ärenden via funktionsbrevlådor
- Hjälpa entreprenörer som jobbar i fibernätet med supportärenden
- Bistå tekniker med information och säkerställa kvalité i stödsystem
- Dokumentera ärenden och uppdatera register
- Ge teknisk support till användare och lösa tekniska problem över telefon eller via mejl
- Utföra felsökning och guida användare genom olika åtgärder för att lösa problem
- Uppdatera och underhålla kunskapsdatabaser för att underlätta supportarbetet

Din profil
För denna roll ser vi att du:
- Har en avklarad gymnasial utbildning
- Har en god datavana
- Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
- Bifogar ett personligt brev
För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är service-minded och driven med ett noggrant och självständigt arbetssätt. För att trivas och lyckas i rollen har du ett genuint tekniskt intresse. Vi ser även är du en bra teamspelare och jobbar för teamkänsla.



Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Karlstad


Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

Ansök nu

IT-supporttekniker | Karlstad | Experis

Läs mer Jan 20
????Brukar din omgivning vända sig till dig för råd vid tekniska problem? Mår du bra av att hjälpa andra att förenkla deras vardag? Har du lätt för att kommunicera olika tillvägagångssätt och enkelt kan stödja de som inte besitter den kunskap som du har? Vi söker en person som med glädje sprider sin tekniska kometens och använder den för att underlätta för andra!

Dina arbetsuppgifter

Vi ger dig möjligheten att sprida dina tekniska kunskaper inom områden som operativsystem, användarbehörigheter, nätverk och informationssäkerhet. Vi är entusiastiska till dina stora utvecklingsmöjligheter i denna roll. Ärendena som du kommer få administrera är på ett lärorikt sätt varierande och tas emot i form av telefon, chatt och mail. Oavsett form är din hjälp otroligt uppskattad och välbehövlig i vårt team! Vi ser till att du i denna roll får utlopp för din fantastiska samarbetsförmåga men också individuella styrka inom IT.

Hos oss på Experis för du möjlighet att bygga upp ett användbart och utvecklande nätverk inom arbetslivet och samtidigt frekvent får chansen att utveckla dina kompetenser. I din vardag kommer du ständigt att lyftas av tacksamhet från dina kollegor när du erbjuder din rådgivning för deras tekniska problem.

Längtar du efter en spännande vardag hos Experis? Sök rollen idag!

Vi ser gärna att du har:

* Högre utbildning inom IT och minst 1 års erfarenhet inom IT-support
* Kunskaper om ärendehanteringssystem
* Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet
* Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Saknar du högre utbildning? Längre relevant arbetslivserfarenhet inom IT-support kan kompensera för detta.

Vem är du?

Vi tror att du är flexibel, ansvarstagande och har ett starkt tekniskt intresse. Din noggrannhet, serviceinriktning och förmåga att kommunicera med olika personligheter är avgörande. Det viktigaste för oss är din positiva inställning, drivkraft och vilja att gå framåt!

Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Vad kan vi erbjuda dig?

På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara

Gör Din Ansökan Redan Idag

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Ellen Egnell på mailadress ellen.egnell@se.experis.com.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Midpoint AB

Hittar inga andra jobb i Karlstad från Midpoint AB .