Karlstad: Socialsekreterare till Enheten för unga vuxna vikariat

Hitta ansökningsinfo om jobbet Socialsekreterare till Enheten för unga vuxna vikariat i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-26 // Varaktighet: Heltid

Arbetsuppgifter
Vi söker en ny arbetskamrat till vår arbetsplats, målgruppen är unga vuxna och vi har ansvar för all myndighetsutövning.

Vikariatet är 12 månader.

Enheten skiljer sig från andra myndighetsverksamheter i vår förvaltning på så vis att vi ansvarar för all myndighetsutövningen för målgruppen 18-24 år; utredningar enligt SoL, LVU och LVM samt uppföljning av insatser, handläggning av ekonomiskt bistånd och fokus på att bli självförsörjande. Som arbetsmetod använder vi ett lösningsfokuserat förhållningssätt samt de delar av Signs of Safety som fungerar på vår målgrupp. Vi har även ett arbetssätt som innebär att man arbetar aktivt med parallella insatser, tät samverkan och en tro på individers egen förmåga att skapa förändring. Vi tror på transparens och att vi som myndighetspersoner är ett verktyg för människor på vägen mot ett självförsörjande och bättre liv.

Som socialsekreterare hos oss driver du processer självständigt, har medhandläggare vid behov, för att stötta personer mot ett bättre liv och ekonomisk självförsörjning, dock med mycket stöd från välfungerande stödstruktur, erfarna kollegor, ärendehandledare och enhetschef.

Om du kommer till oss erbjuds du en arbetsplats med ambitiösa, erfarna och engagerade arbetskamrater. Enheten har en stabil personalgrupp där många arbetat länge, månar om varandra och tar på stort alvar att vi är varandras arbetsmiljö. När du kommer till oss får du en egen mentor och introduktion så att du kommer in i arbetet stegvis. Även extern handledning erbjuds och kontinuerlig kompetensutveckling. Låter detta som ett spännande och roligt uppdrag är du varmt välkommen med din ansökan.

Kvalifikationer
Du har socionomexamen, samt lång erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten. Någon form av lösningsfokuserad utbildning är önskvärt. God kunskap om hur våra samverkansparters i samhället arbetar. Du som söker ska vara öppen för att arbeta i en tillvaro där man hela tiden kan behöva omprioritera arbetet utifrån växlande förutsättningar. Arbetet ställer höga krav både på förmåga till samarbete och självständigt beslutsfattande. Förutom kompetens och erfarenhet kommer särskilt beaktande göras för att komplettera gruppen utifrån personliga egenskaper.

Körkort B för manuell växellåda krävs.





 




Om Karlstads kommun

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Socialsekreterare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Socialsekreterare.

Ärendehandledare till östra utredningsenheten

Läs mer Okt 3
Beskrivning
Familjeavdelningens östra utredningsenhet söker ärendehandledare.

Östra utredningsenheten tillhör organisatoriskt Arbetsmarknads- och Socialförvaltningens Familjeavdelning, en av två utredningsenheter. Enhetens uppdrag är att bedöma behov av skydd och stöd för utsatta barn, ungdomar och deras familjer. Vi handlägger utredningar och bistånd enligt SoL och LVU gällande barn och unga 0-18 år.

Arbetsuppgifter
Arbetet som ärendehandledare innebär att du majoriteten av tiden handleder och vägleder socialsekreterare i deras dagliga arbete. Enheten består av cirka 20 engagerade medarbetare som alla är uppdelade på tre team och du kommer vara ärendehandledare för ett av teamen. Du kommer också ha ett tätt samarbete med enhetens andra två ärendehandledare och enhetschef. I tjänsten ingår även att driva utvecklingsfrågor både på enhetsnivå och avdelningsnivå. Som ärendehandledare ingår du i flera olika typer av samverkansforum, därför är samarbetsförmåga och flexibilitet viktiga förmågor. Som ärendehandledare på familjeavdelningen har du tillgång till extern handledning.

Vill du veta mer om oss gå in här:

https://vimeo.com/karlstadskommun/socialsekreterare

https://karlstad.se/jobba-hos-oss/vara-verksamheter/arbetsmarknads--och-socialforvaltningen

Kvalifikationer
- Socionomexamen
- B-körkort för manuell växellåda
- Gedigen erfarenhet av arbete med barnavårdsfrågor inom socialtjänsten erfordras. Du som söker ska vara öppen för att arbeta i en tillvaro där du hela tiden kan behöva omprioritera arbetet utifrån växlande förutsättningar. Som ärendehandledare för ett team värdesätts egenskaper av prestigelöshet och förmågan att lyssna in olika individers resurser och behov men samtidigt också vara den som är beslutsam.
- Arbetet ställer höga krav på förmåga till samarbete, att vara självgående och att kunna inta olika perspektiv både på detaljnivå men också utifrån den större helheten. Förutom kompetens och erfarenhet kommer särskilt beaktande göras för att komplettera gruppen utifrån personliga egenskaper.

- Utdrag ur polisregistret kommer att begäras för den som blir rekryterad.

Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden gått ut.

Om Karlstads kommun

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Socialsekreterare till östra utredningsenheten

Läs mer Sep 24
Arbetsuppgifter
Vill du göra skillnad för Karlstads barn och unga samt arbeta inom en socialtjänst med bra stöd, struktur och tydliga rutiner? Då är det just dig vi söker.

Östra utredningsenheten tillhör Arbetsmarknads- och socialförvaltningens Familjeavdelning och är en av två utredningsenheter. Vi på östra utredningsenheten söker nu 2-4 socialsekreterare som handlägger barn och unga 0-18 år utifrån lagstiftningarna SoL och LVU. Om du kommer till oss erbjuder vi dig en arbetsplats med härlig stämning och fin sammanhållning. Personalgruppen består av engagerade, kompententa och ansvarsfulla socialsekreterare. Vi håller till på Karolinen i centrala delarna av Karlstad.

Vi erbjuder dig som ny, en mentor som hjälper dig att komma in i arbetet och de dagliga rutinerna. Enheten består av tre team och till dom finns knutet varsin ärendehandledare, vars främsta uppgift är att handleda och vägleda dig i ditt dagliga arbete. Nyanställda får en gedigen introduktions- och grundutbildning.

Välkommen med din ansökan.

Läs mer här: https://karlstad.se/jobba-hos-oss/vara-verksamheter/arbetsmarknads--och-socialforvaltningen





Kvalifikationer
Socionomexamen är ett krav.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet för uppdraget. Som person behöver du ha en god kommunikativ och skriftlig förmåga, vara flexibel och gilla utmaningar. Då arbetet ibland kan vara psykiskt påfrestande är det viktigt att du har en personlig mognad, är trygg i dig själv och kan skilja på det personliga och det professionella. Det krävs av dig att du är lugn, stabil och kontrollerad i pressade situationer.

Östra utredningsenheten eftersträvar att vara en verksamhet i utveckling och ständig förbättring därför är det viktigt att du är öppen för förändring och gillar att tänka i nya banor. Erfarenhet av arbete inom socialtjänsten myndighetsutövning barn 0-18 år är meriterande. Vi fäster stor vikt vid din personliga lämplighet och din förmåga att bidra till en god arbetsmiljö.

B-körkort, för manuell växellåda, är ett krav. Vi kommer begära in utdrag från polisregistret på den som får tjänsten.

Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.

Titta gärna på filmen från vår förvaltning via nedanstående länk:

https://https://karlstad.varbi.com/center/tool/position/725665/edit/tab:2/vimeo.com/karlstadskommun/socialsekreterare





 




Om Karlstads kommun

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Familjebehandlare till Familjehuset

Läs mer Sep 18
Beskrivning
Välkommen med din ansökan till oss på Familjehuset.

Familjehuset/Behandlingsenheten är en del av Familjeavdelningen inom arbetsmarknads- och socialförvaltningen i Karlstads kommun. Här arbetar du med behandlingsinsatser till familjer med barn och ungdomar (0-20 år). Arbetet sker efter utredning och beslut av socialsekreterare. Vi erbjuder även öppet stöd i form av stödgrupper för barn.

Vår verksamhet ligger centralt i Karlstad vid Stora torget, med närhet till både lokaltrafik och tågstation/länstrafik.

Vill du veta mer om oss gå in på länken nedan:

https://karlstad.se/jobba-hos-oss/vara-verksamheter/arbetsmarknads--och-socialforvaltningen 

Arbetsuppgifter
På familjehuset möter du familjer med olika problematik. En stor del av arbetet handlar om att både utforma och genomföra insatser direkt riktade till barn och deras familjer, men också av att samverka runt insatser/stöd från olika huvudmän. Därför är samarbetsförmåga och flexibilitet viktiga förmågor att ha. Vi värdesätter också erfarenhet av att jobba i team, vana av att arbeta i familjernas hemmiljö samt att arbeta direkt med barn och unga. Vi arbetar utifrån ett systemteoretiskt förhållningssätt och har anknytningsteori som bas. Beredskap och visst kvällsarbete kan förekomma vid behov. 

På familjehuset kommer du ingå i en arbetsgrupp som i den senaste mätningen gällande arbetssituation/arbetsmiljö både skattar sitt engagemang och enhetens teamkänsla med toppomdömen. Du bir en av cirka 20 erfarna och engagerade familjebehandlare. Arbetsgruppen stöttas av två ärendehandlare vars främsta uppgift är att metodhandleda dig och dina kollegor samt ansvara för riktlinjer/rutiner och implementering av arbetssätt. 

I arbetet med familjebehandling använder vi olika metoder och modeller, bl a Marte Meo, MAFI, TMO, RePULSE, Trappan, Parenting Young Children, Project support, Kriminalitet som livsstil, Signs of Safety och nätverksarbete. Implementering av FFT (Funktionell familjeterapi pågår.) 

(se vidare https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=http://karlstad.se/Omsorg-och-hjalp/Familj-barn-och-ungdom/Familjehuset---behandling/&data=05|01|jenny.harknas@karlstad.se|4bfb56fedba74fdada2908dbfcabd099|fa1fe8f862c5428a8034038bc8a6cf66|0|0|638381587081440203|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|3000|||&sdata=7MYwRUzSwjUo6YSZb6WUV8L/oiLrWG9g3I5FBGJYAfo=&reserved=0

Kvalifikationer
Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren finner lämplig, exempel på dessa kan vara beteendevetare, socialpedagog, specialpedagog, lärare eller förskollärare mfl.

Utöver ovanstående är något av följande krav: erfarenhet av familjebehandling, socialtjänstens barnavård, kurativt arbete mot barn/familjer, mer omfattande metodutbildningar inom området, grundläggande steg 1-utbildningi, stödgruppsledarutbildning med erfarenhet av att hålla stödgrupp för barn/föräldrar, dokumenterad erfarenhet av arbete med barn inom området neuropsykiatriska funktionsvariationer. Arbete med familjer från andra länder/kulturer är meriterande. 

B-körkort är ett krav.

Förutom kompetens och erfarenhet kommer särskilt beaktande göras för att komplettera arbetsgruppen på bästa sätt. Utdrag från polisregistret kommer att begäras in.

Om Karlstads kommun

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Kurator, Föräldrastödsteamet Tummen

Läs mer Sep 9
Beskrivning
Föräldrastödsteamet Tummen är en verksamhet som drivs i samverkan mellan Region Värmland och Karlstads kommun.

Tummen är en unik verksamhet där vi arbetar förebyggande och erbjuder tidigt stöd till föräldrar med barn mellan ett och sex år. Vi arbetar i nära samverkan med föräldrar, BVC, förskolor och andra aktörer kring familjen för att skapa goda utvecklingsmöjligheter för barnen. Vårt upptagningsområde är BVC-områdena Kronoparken, Rud och Västerstrand. Teamet består av kuratorer och en psykolog. Vår besökslokal ligger på Kronoparken mittemot Karlstads Universitet.

Vill du veta mer om oss. Se nedanstående film!

https://vimeo.com/karlstadskommun/socialsekreterare

Arbetsuppgifter
Som kurator på Tummen blir dina arbetsuppgifter att arbeta med tidigt och förebyggande socialt arbete i form av individuellt föräldraskapsstöd samt att leda föräldragrupper. Arbetet sker i nära samverkan med övriga medarbetare i verksamheten samt med våra närmaste samverkanspartner som är familjecentral, BVC, förskolor och socialtjänst.

Tummen har ett utvidgat samarbete med BVC på Kronoparken vilket innebär att vi arbetar förebyggande genom att delta i ett utökat hembesöksprogram. Kurator på Tummen följer med BVC på alla 8 månaders hembesök samt deltar i efterföljande 10 månaders besök på BVC.

Du anställs av Karlstad kommun och har organisatorisk tillhörighet på Familjerättsenheten på Familjeavdelningen, Arbetsmarknads och socialförvaltningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har engagemang och drivkraft i frågor som rör förebyggande socialt arbete med barn och familj. Du är en erfaren socionom eller har likvärdig utbildning med bakgrund inom socialtjänsten och/eller kurator samt meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med föräldraskapsstöd och driva gruppverksamhet.

Som person ska du ska vara flexibel, engagerad, ansvarstagande, samarbetsinriktad och drivande i den fortsatta utvecklingen av verksamheten. Eftersom arbetet sker i team och i nära samverkan med familjerna och deras nätverk är det viktigt att du har god samarbetsförmåga. Du ska också ha god förmåga att arbeta självständigt.

Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.

Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden gått ut.





 




Om Karlstads kommun

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Socialsekreterare till Västra utredningsenheten FAM

Läs mer Sep 3
Arbetsuppgifter
Vill du bli en av oss?
Västra utredningsenheten har en ledig tillsvidareanställning som socialsekreterare.

Västra och Östra utredningsenheterna tillhör organisatoriskt Arbetsmarknads- och socialförvaltningens Familjeavdelning och enheternas uppdrag är att bedöma behov av stöd och skydd för utsatta barn, ungdomar och deras familjer. Vi på Västra utredningsenheten söker nu en socialsekreterare som handlägger utredningar och bistånd enligt SoL och LVU gällande barn och unga mellan 0-18 år. Om du kommer till oss erbjuder vi dig en arbetsplats i centrala Karlstad i fina, ändamålsenliga lokaler som bidrar till att vi stortrivs med arbetet. Västra utredningsenheten är en arbetsgrupp som består av kompetenta, ambitiösa och engagerade socialsekreterare.

Vi erbjuder dig som ny, en mentor som hjälper dig att komma in i arbetet och de dagliga rutinerna. Du kommer även att tillhöra ett team med socialsekreterare där det finns en fin kultur av att alla hjälps åt och har en fin samverkan. På enheten finns också ärendehandledare, vars främsta uppgift är att handleda och vägleda dig i ditt dagliga arbete. Även extern handledning erbjuds. Vi har en väl fungerande struktur på Familjeavdelningen vilket gör att vårt arbete blir lite enklare. Alla nyanställda får en gedigen introduktionsutbildning både via Yrkesresan som bland annat innehåller grundutbildning i BBIC (barns behov i centrum) men även interna utbildningar som exempelvis barnsamtalsutbildning samt Signs of Safety (en lösningsfokuserad utredningsmetod). Välkommen in med din ansökan!

Kvalifikationer
Socionomexamen är ett krav. Erfarenhet av arbete inom socialtjänsten myndighetsutövning barn 0-18 år är meriterande. Vi värdesätter god samarbetsförmåga, beslut- och handlingskraft, flexibilitet samt förmåga att arbeta självständigt.

B-körkort, för manuell växellåda, är ett krav.

Vi kommer begära utdrag från polisregistret på den som får tjänsten.

Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.

Titta gärna på film om oss via nedanstående länk:

https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=https://vimeo.com/karlstadskommun/socialsekreterare&data=05|02|agnetha.mannhard@karlstad.se|f1404f40fc8541ec1a8408dccbf40416|fa1fe8f862c5428a8034038bc8a6cf66|0|0|638609496093254894|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|0|||&sdata=rDyTJwp24bc6B8wod45VPNb71/vWRUjlHng9piJJczQ=&reserved=0





 




Om Karlstads kommun

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun .

Vi söker ledsagare, kontaktperson, korttidsfamilj och avlösare

Ledsagare
Läs mer Okt 2
Beskrivning
Är du en person som är engagerad och vill hjälpa andra?

Vi erbjuder arvoderade uppdrag till dig som vill vara med och skapa bra dagar för någon eller några Karlstadbor som behöver extra stöd.

För att få ett uppdrag hos oss behöver du ha ett engagemang och intresse för andra människor samt lite extra tid i din vardag. Vi har inga krav på utbildning men du måste vara minst 18 år.


Ledsagare

Som ledsagare kan du underlätta för en person med funktionsnedsättning att komma ut på aktiviteter i samhället. Det kan till exempel vara att gå på bio, följa med på träning, åka till badhus eller att ta en promenad. Ledsagarservice ska vara en personlig service, anpassad efter varje individ.

Som ledsagare får du ersättning per timme. Om du har utlägg i samband med ditt uppdrag så får du tillbaka pengar mot uppvisande av kvitto.

Kontaktperson

Som kontaktperson är du en kompis som kan hjälpa till att hitta fritidsaktiviteter eller ge råd i vardagssituationer och därmed minska social isolering. Innebörden med uppdraget är att ge en annan människa en meningsfull fritid med möjlighet till ökad självständighet.

Som kontaktperson får du ersättning i form av ett arvode och en omkostnadsersättning.

Korttidsfamilj

Som korttidsfamilj tar du emot ett funktionsnedsatt barn eller ungdom i ditt hem ett bestämt antal dygn per månad.

Som korttidsfamilj får du ersättning i form av arvode.

Avlösare

Som avlösare tar du tillfälligt över omvårdnaden av ett barn eller ungdom med funktionsnedsättning från föräldrarna. Du ger föräldrarna möjlighet att ägna tid åt eventuella syskon eller för egna aktiviteter.

Som avlösare får du en timlön och eventuella tillägg för obekväm arbetstid.

Övrigt
Intervjuer kommer ske fortlöpande. Uppdraget kan komma att tillsättas innan ansökningsperioden löpt ut.

Innan bekräftat uppdrag efterfrågar vi utdrag ur belastningsregistret.

Om Karlstads kommun

Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Sjuksköterska på timtid kväll, natt samt dag

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Okt 8
Beskrivning:
Vi söker en engagerad och kompetent sjuksköterska som kan arbeta främst under kvällar och nätter, men även vid behov på dagen.

I denna varierande roll kommer du att få möjligheten att arbeta i en dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik. Du kommer att spela en avgörande roll i att ge våra omsorgstagare högkvalitativ vård och stöd, vilket innebär att du måste vara beredd att hantera olika situationer och utmaningar som kan uppstå.

Som sjuksköterska hos oss är det viktigt att du har en personlig mognad, samt en förmåga att arbeta självständigt. Du bör vara initiativtagande och kunna anpassa dig till de ständigt föränderliga behoven hos våra omsorgstagare och teamet. Flexibilitet är centralt, eftersom vi söker dig som är villig att arbeta under olika skift och anpassa ditt schema efter verksamhetens behov.

Vi värdesätter stabilitet och samarbetsförmåga, så du kommer att samarbeta med kollegor och annan vårdpersonal för att säkerställa att varje omsorgstagare får den bästa möjliga vården. Din pedagogiska insikt är också avgörande, eftersom du kommer att behöva kommunicera klart och tydligt, både med omsorgstagare och deras anhöriga. Vi ser gärna att du är strukturerad och har en problemlösande analysförmåga, vilket hjälper dig att effektivt identifiera och åtgärda eventuella utmaningar som kan uppstå i vårdsituationen.

Den här tjänsten ger dig en unik möjlighet att göra skillnad i människors liv. Om du är en person som brinner för vård och vill vara en del av ett team som prioriterar kvalitet och medmänsklighet, då kanske du är personen vi söker. Vi ser fram emot din ansökan och att utforska möjligheten att få dig som en del av vårt team!

Arbetsuppgifter:
Sjuksköterska på timtid under kväll eller nattetid arbetar konsulterande med hälso- och sjukvårdsinsatser och gör planerade och akuta patientbesök i hela Karlstads kommun. Enligt en av våra nattsköterskor är den största tjusningen med att vara sjuksköterska på natten att inget arbetspass är det andra likt. Det blir ingen vardag eftersom man aldrig vet vad man kommer till och förutsättningarna är olika för varje natt. Men då är det extra viktigt att ha bra stöd från sina kollegor!

Arbetet innebär ett nära samarbete inom teamet med sjuksköterskor och med omvårdnadspersonalen. 

Kvalifikationer:
Du ska vara legitimerad sjuksköterska. Har du erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård är det meriterande, liksom erfarenhet från akutsjukvård.

Arbetet som sjuksköterska ställer krav på ett professionellt förhållningssätt och ett gott bemötande i kontakten med våra omsorgstagare, anhöriga och samarbetspartners. Du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga, fungerar bra i team men trivs också med att arbeta självständigt. Som person är du strukturerad och initiativtagande. Du har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och är lyhörd för omgivningen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande:
Vi erbjuder bra individuella löner och ett lönetillägg utgår enligt avtal för kvälls-och nattarbete. Dessutom har du som anställd i koncernen Karlstads kommun en rad förmåner. 

Kommunens eget friskvårdscenter Haga Motion, är öppet för alla anställda i koncernen. Här finns bland annat styrketräning, spinning, gympa, cirkelträning samt massage och olika friskvårdssatsningar. Koncernens friskvårdsbidrag finns att nyttja via Epassi samt att du som anställd erbjuds möjlighet att delta i olika motionslopp inom kommunen.

Här kan du se mer om hur det är att https://karlstad.se/jobba-hos-oss i koncernen Karlstads kommun!

Urvalet kommer att starta redan under ansökningstiden och ske löpande. Välkommen att söka!

Om Karlstads kommun

Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Skolbibliotekarier till Karlstads grundskolor

Skolbibliotekarie
Läs mer Okt 10
Beskrivning
Karlstads kommun satsar läsfrämjande! Är du en skolbibliotekarie eller pedagog med läsfrämjande kompetenser som vill vara en nyckelperson i att inspirera och stödja våra elever i deras läsning?? 
- Då ska du läsa vidare här! 

I Karlstads kommun är skolorna indelade i flera rektorsledningsområden, som fungerar som geografiska kluster.

Vi ska nu stärka vår verksamhet i skolbiblioteken med skolbibliotekarier och du har nu möjlighet att bli ansvarig för ett av rektorsledningsområdena.?Tillsammans med de andra skolbibliotekarierna ingår du i ett nätverk.   

Genom läsning får elever tillgång till information, olika perspektiv och utvecklar förmågan att tänka kritiskt, vilket ger dem självständighet i både lärande och samhällsdeltagande. Genom läsning utvecklas fantasi, kreativitet och förståelse för andra människors sätt att leva. Genom läsning upptäcks andra världar och andra tider. Vi vill att alla elever ska få känna läsglädje och upptäcka litteraturens kraft!  

Läsfrämjande insatser i skolan, som att erbjuda bra böcker och ha en inspirerande skolbibliotekarie, är avgörande. En engagerad person som väcker nyfikenhet och lust att läsa kan göra stor skillnad i att få elever att upptäcka litteraturens värde och glädjen i att läsa. 

Arbetsuppgifter
Som bibliotekspedagog vet du hur ett framgångsrikt och funktionellt skolbibliotek kan organiseras, som har insatta kunskaper om barn- och ungdomslitteratur som engagerar och inspirerar samt har goda kunskaper och förmåga till läsfrämjande insatser. En viktig del av rollen är att arbeta nära skolans pedagoger för att integrera läsfrämjande aktiviteter i undervisningen. Som skolbibliotekarie hos oss kommer du att arbeta för att skapa ett?läsfrämjande intresse och för att väcka läsglädje hos eleverna!  

Digitala resurser spelar en stor roll i det moderna skolbiblioteket. En läsfrämjande skolbibliotekarie använder digitala verktyg för att underlätta och uppmuntra läsning. Detta kan innebära att introducera eleverna till e-böcker, ljudböcker eller interaktiva läsverktyg.  

Du kommer ansvara för att biblioteket har ett brett utbud av böcker och medier som speglar elevernas olika erfarenheter, kulturer och perspektiv, vilket bidrar till en känsla av tillhörighet och öppenhet. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller pedagogisk utbildning med läsfrämjande kompetenser 
 
Du har erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar och har en god förmåga att engagera och inspirera dem. För att lyckas i rollen ser vi att du är initiativtagande och tar egna initiativ till att utveckla och genomföra läsfrämjande projekt och aktiviteter. Du är självgående och van att arbeta självständigt, med ansvar för att driva bibliotekets verksamhet framåt. Vidare är du relationsskapande och bygger goda relationer med både elever och kollegor, samtidigt som du har lätt för att samarbeta och engagera andra. Som strategisk person har du förmågan att tänka långsiktigt och se till att bibliotekets arbete integreras med skolans övergripande mål för elevernas utveckling. 

Dessutom är det viktigt att du har en god digital kompetens och ett intresse för att använda nya medier och teknologier för att stödja elevernas läsutveckling. 

 

Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Personal till specialstäd

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Sep 13
Beskrivning
Nu söker vi en ny medarbetare till teamet som jobbar med specialstäd - är det du? Här har vi fokus på bland annat fönsterputs, höghöjdsstäd, bygg- och flyttstäd, sanering och golvvård.

Specialstäd är en del av vår lokalvårdsavdelning där vi alla har samma uppdrag - att erbjuda intern service med hög kvalitet. Tillsammans är vi stolta över att bidra till rena och fina lokaler för våra kommunala verksamheter.



Arbetsuppgifter
Som del i teamet inom specialstäd kommer du mestadels att, tillsammans med dina kollegor, utföra specialbeställningar inom flytt- och byggstäd i kommunens skolor, äldreboenden, gymnastikhallar, bibliotek och kontor. Det kan även komma att bli aktuellt med andra typer av specialstäduppdrag, så som höghöjdsstädning, golvvård, fönsterputs samt sanering. Hos oss får du ett betydelsefullt jobb där du genom att hålla hög kvalitet skapar en god inomhusmiljö och rena lokaler för kommunens medborgare och anställda. Förflyttningar mellan objekt förekommer och du ska vara beredd att ta olika uppdrag inom hela kommunens geografiska område då det ingår i rollen att stödja och hjälpa sina kollegor.



Kvalifikationer
Vi söker dig som tidigare erfarenheter från att ha arbetat med lokalvård och har B-körkort. Har du dessutom erfarenhet av fönsterputs, golvvård, höghöjdsstäd eller flytt- och byggstäd så ser vi det som meriterande. Det är även meriterande om du har tillstånd för skylift och ställning. Vår lokalvård är kvalitets- och miljöcertifierade vilket innebär att vi jobbar med tydliga rutiner, arbetslistor och ständiga förbättringar. Som ett led i det jobbar och kommunicerar vi mycket digitalt och du förväntas därför kunna hantera verktyg som mejl, mobilappar samt på egen hand kunna söka efter information i våra verksamhetssystem. Eftersom detta blir ett viktigt arbetsverktyg så förväntas du kunna prata, läsa och ta till dig information på svenska.

Som person är du:
• serviceinriktad med kunden i fokus
• kommunikativ och positiv
• ansvarsfull, ordningsam och noggrann
• lösningsorienterad, flexibel och kan ta egna initiativ

När du börjar kommer du att få en grundläggande introduktion i våra städmetoder och arbetssätt.

Om Karlstads kommun

Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 600 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten och avloppshantering, gator och parker, lekplatser och skogsmark samt den interna servicen. Vi utvecklar infrastrukturen, förvaltar fastigheter och bygger bland annat nya skolor och har hand om kommunens naturområden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Administratör/bemanning inom lokalvård

Orderadministratör
Läs mer Sep 13
Beskrivning
Nu söker vi en administratör till lokalvårdsavdelningen, där huvuduppdraget är att ansvara för bemanning inom lokalvården samt vara ett administrativt stöd till hela lokalvårdsverksamheten.

Du kommer att tillhöra en av lokalvårdsavdelningens sju enheter där vi alla har samma uppdrag - att erbjuda intern service med hög kvalitet. Tillsammans är vi stolta över att bidra till rena och fina lokaler för våra kommunala verksamheter.

 

Arbetsuppgifter
I rollen som administratör ingår du i resursteamet, som förutom dig består av xx lokalvårdare, vars gemensamma uppdrag är att se till att täcka upp vid ordinarie personals frånvaro. Administratörens uppdrag är främst planering och tillsättning av vikarier, men kommer även att vara ett administrativt stöd inom processarbete, rekrytering, analys av vikariebehov, introduktion, semesterplanering, upprätta instruktioner och rutiner i vårt verksamhetssystem, protokoll- och mötesanteckningar, nyckelhantering med mera. Vi värnar om goda kundkontakter och du kommer att ha en del kontakt med våra kunder för att kommunicera förändringar kopplat till frånvaro.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning med administrativ inriktning. En förutsättning för att lyckas i rollen är att du har mycket goda administrativa kunskaper samt är van att arbeta i Microsoft 365 och andra digitala system. Har du dessutom erfarenhet av bemanning och/eller lokalvård så ser vi det som meriterande.

För att vara rätt person för den här rollen krävs att du är strategisk lagd och gillar att planera, analysera och följa upp. Det är naturligt för dig att ha kunden i fokus, du är ordningsam och strukturerad och är bra på att kommunicera i tal och skrift. För att trivas som administratör är det viktigt att du har lätt för att snabbt ändra fokus och prioritera om och är van att självständigt utföra dina arbetsuppgifter. 

B-körkort är ett krav.

Om Karlstads kommun

Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 600 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten och avloppshantering, gator och parker, lekplatser och skogsmark samt den interna servicen. Vi utvecklar infrastrukturen, förvaltar fastigheter och bygger bland annat nya skolor och har hand om kommunens naturområden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Undersköterskor till hemvården

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Okt 1
Hej du medmänskliga proffs!
Vi behöver fler medmänskliga proffs till hemtjänstens enheter inom Karlstad tätort och till våra ytterområden Skattkärr/Väse, Molkom, Skåre och Vålberg.

Både för vikariat och tillsvidare.

Är du undersköterska eller har erfarenhet av arbete i hemtjänst och vill ha ett arbete som är livsviktigt? Gillar du varierande arbetsuppgifter och att ingen dag är den andra lik? Då är det här jobbet något för dig.

Som undersköterska inom hemtjänsten möter du människor i deras hem och stöttar dem för att de ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Du bidrar till livskvalitet och får väldigt mycket tillbaka. Jobbet har sina utmaningar, men det är alltid nära till skratt och leenden. 

Hur ser vi på jobbet?
Att det är extremt viktigt så klart. Du ska ge omvårdnad och utföra olika serviceinsatser i omsorgstagarens hem, utifrån omsorgstagarens individuella behov. Allt med syfte att skapa förutsättningar för en meningsfull vardag. I dina arbetsuppgifter ingår även att utföra medicinsk sjukvård och rehabilitering. 

Hur kan vi stötta dig?
På en rad olika sätt. Vi har ett stort fokus på utveckling och nytänk, bland annat genom digitalisering och välfärdsteknik. Just nu har vi ett extra fokus på att stärka kontaktmannaskap och medarbetarskap som ett led att skapa trygghet för både medarbetare och omsorgstagare. Kanske är den viktigaste stöttningen att vi lyssnar på dig och sätter stort värde på ditt engagemang och delaktighet för att skapa en god arbetsmiljö.

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder heltidstjänster och scheman utan delade turer och arbetar för att skapa mer tid för det vårdnära arbetet. Sedan bjussar vi på en rad förmåner som du kan ta del av utanför jobbet. Du har bland annat möjlighet att hyra stuga i Sälen eller till semesteranläggningen på västkusten samt ta bruttolöneavdrag för personalbil eller personalcykel. 

Vill du se mer om hur det är att jobba hos oss i Karlstad kommun. Titta gärna här: https://karlstad.se/jobba-hos-oss/vara-verksamheter/vard--och-omsorgsforvaltningen

Vem är du?
En utbildad undersköterska eller någon med erfarenhet från liknande verksamhet, som är en fena på att samarbeta. Du har ett självständigt och flexibelt arbetssätt och behärskar det svenska språket i tal och skrift tillräckligt bra för att kommunicera med omsorgstagare, anhöriga, kollegor och andra professioner. För att arbete i ytterområdena så behöver du ha körkort för bil och i innerstan behöver du kunna cykla. Det är så vi tar oss till omsorgstagarna runt om i Karlstad, i ur och skur.

Låter det här väldigt mycket som du? Då hoppas vi att du snart hör av dig och söker jobbet!

Vår gemensamma värdegrund ställer krav på ett professionellt och medmänskligt bemötande i kontakten med våra omsorgstagare och anhöriga, vi lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi gör rekryterar löpande och söker nya medarbetare både för tillsvidaretjänster och vikariat.

Innan erbjudande om anställning kan ges behöver du visa upp ett belastningsregisterutdrag.

Om Karlstads kommun

Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu