Karlstad: Engagerad Områdeschef Värmland

Hitta ansökningsinfo om jobbet Engagerad Områdeschef Värmland i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

EnRival är en av Sveriges största leverantörer av Arbetsförmedlingens tjänst Kundval Rusta och Matcha. Vi har stort fokus på resultat och kvalitet och att arbeta tillsammans. Vi vill nu förstärka vårt fantastiska team i Värmland med en trygg och entusiasmerande ledare i rollen som:

Engagerad Områdeschef i Värmland

Vi på EnRival brinner för att hjälpa människor att växa, finna sysselsättning i form av arbete eller studier som leder till arbete. Kärnverksamheten är utan tvekan matchning av arbetssökande, men vi jobbar också med flera andra projekt inom rekrytering och omställning.

EnRival fortsätter växa i hög fart och vi behöver nu förstärka med en driven ledare som skall ansvara för Värmland.

I rollen som Områdeschef kommer du ansvara fullt ut för såväl ekonomi, etablering, kvalitet, resultat, personal och övrig operativ verksamhet i ditt område. Du har budgetansvar för hela området och leder den operativa verksamheten tillsammans med dina handledare. Du har ett tätt samarbete med övriga Områdeschefer och våra operativa ledare.

För att lyckas i denna spännande befattning bör du vara trygg i rollen som ledare och van att driva verksamhet tillsammans med dina kollegor och du rapporterar direkt till vår operativa chef.

Vi ser positivt på sökande som har eller är:

• Erfarenheter och förståelse av ekonomiskt arbete och ekonomisk uppföljning.
• Utåtriktad och nätverkande i syfte att skapa möjligheter för att ditt område ska växa.
• Lätt för teamwork, är strukturerad, initiativtagande och har en säljande personlighet.
• Erfarenhet av praktiskt ledarskap
• En väl utvecklad förmåga att kommunicera rakt och tydligt, tycker om att utmana och se möjligheter, samt älskar att ge service och glädjas åt att hjälpa andra.
• Ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
• God digital kompetens avseende videomöten samt hanterar Excel bra.
• Erfarenhet av arbete med Arbetsmarknadspolitiska projekt är meriterande men ej krav.

Vi söker dig som har en stark vilja och drivkraft att göra ditt team framgångsrikt, samtidigt som ni bidrar till företagets totala mål.

Du behöver även vara beredd på att kavla upp ärmarna och ta i när det väl gäller, då denna roll innebär ett stort ansvar och ibland innebär mycket arbete och långa dagar.

Tjänsten är på heltid och lön enligt kollektivavtal. Dessutom finns rörliga ersättningsdelar kopplat till områdets budget.

Intresserad?

Du söker genom att gå in på www.enrival.se och klicka på ”Lediga Jobb”.
Vi emotser din ansökan snarast, då vi tillämpar löpande urval, dock senast 2023-12-10.

Tillträde enligt överenskommelse, intervjuer kommer ske löpande.

Mer information och ansökan

Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta operativ chef Menaida Hasanovic via epost: menaida@enrival.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Affärsområdeschef

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Affärsområdeschef.

Driven affärsområdeschef till framgångsrikt anläggningsföretag!

Läs mer Nov 9
Axeda Entreprenad AB har en mycket stark ekonomisk grund att stå på med starka ägare bakom sig. Vi är ett Karlstadsbaserat företag som är ett dotterbolag till Mark- och energibyggarna i Göteborg AB som i sin tur är en del av Eleda Group.


Om rollen som Affärsområdeschef på Axeda Entreprenad

Affärsområdeschefen har ansvar för det ekonomiska och kvalitativa resultatet inom sitt affärsområde och säkerställer att den operativa verksamheten styrs i enlighet med företagets affärsplan. Affärsområdeschefen ansvarar för att fastställda mål följs upp kontinuerligt och att korrigerande åtgärder genomförs vid avvikelse.  Du är direkt underställd bolagets VD. Det krävs att du är en duktig och lyhörd ledare som också känner dig trygg inom försäljning och med förhandlingar med kund. Du kommer att arbeta med såväl befintliga kunder som att etablera nya kundrelationer. Tillsammans med dina medarbetare skapar du en arbetsplats som kännetecknas av respekt, omtanke och engagemang. I rollen ingår det även framtagning av offerter och kalkylering för medel till stora projekt.


Din bakgrund

Vi söker dig utbildad Civil- eller Högskoleingenjör som har erfarenhet av entreprenadbranschen, eller närliggande. Kunskaper i entreprenadjuridik är ett krav. Du har god förhandlingsvana och trivs i mötet med olika människor. Du brinner för att skapa affärer. Vi tror att du har flera års erfarenhet från anläggningsbranschen. Du är väl bevandrad inom AMA och ÄTA hantering. Du är idag verksamhet inom Karlstad regionen eller dess närhet. En lämplig bakgrund för denna tjänst kan vara affärsområdeschef, entreprenadchef, arbetschef eller projektchef. Stor vikt kommer även att läggas på din personlighet.

Vi erbjuder en spännande roll med mycket ansvar i ett bolag som växer.

För fler frågor om tjänsten

I den här rekryteringen har Axeda Entreprenad valt att samarbeta med Prowork Göteborg AB. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Jimmy Eriksson på 0733-324014 eller jimmy.eriksson@prowork.se

Läs mer om oss på www.prowork.se

Ansök nu

Distriktschef Service, Caverion - Värmland

Läs mer Apr 26
Vi söker just nu en Distriktschef Service till Värmland där verksamhet bedrivs på nio orter inom teknikområdena el, klimat, VS, kyla och säkerhet.

För oss på Caverion är det viktigt att alltid ligga i framkant och att vara med och driva utvecklingen i branschen. Hos oss får du möjlighet att uppdatera din tekniska kompetens eller dina ledaregenskaper. Vi är ett företag i utveckling och allt vi gör präglas av teknisk hög kompetens, professionell ledning och ett ständigt närvarande livscykelperspektiv. Låter det intressant? Då kan vi ha jobbet för dig!

Dina arbetsuppgifter

Som Distriktschef ansvarar du för drift, ekonomi, kunder samt personal. Fokus ligger på att leda och utveckla verksamheten med lönsam tillväxt, både genom merförsäljning till befintliga kunder och nykundsbearbetning. Du har budget- och personligt ansvar och ska utveckla samt stimulera medarbetare till att nå de mål som är uppsatta för enheten. Det är väsentligt att du har goda ledaregenskaper och kan upprätthålla en god kommunikation och samarbete med kunder, medarbetare, övriga affärsenheter och centrala funktioner inom Caverion.

I rollen ingår även

• Personalansvar, personalutveckling, medarbetarsamtal
• Aktivt arbeta för att utveckla affären hos kunder.
• Resultatuppföljning mot budget
• Resultatdrivande förbättringsarbete
• Aktivt delta på kundmöten
• Följa upp arbetet med Drift och planering
• Arbete med utveckling och implementering av strategiska planering
• Aktivt delta och medverka i regionens ledningsgrupp
• Övergripande försäljningsansvar

Din bakgrund

• Högskoleutbildning inom teknik är meriterande
• Dokumenterad erfarenhet av personal- och resultatansvar
• Vi ser att du har en teknisk relevant bakgrund
• Erfarenhet av affärsutveckling och sammanställning av kalkyler och offerter
• Du ska vara affärs- och målinriktad med förmåga att bygga långvariga relationer
• God svenska i tal och skrift
• Som person är du noggrann, kommunikativ, lyhörd och strukturerad med goda ledaregenskaper samt vana att entusiasmera och utveckla ett team

Kort om Caverion - Building performance

När du jobbar på Caverion växer du med oss. I takt att du skaffar dig nya kunskaper, får du också nya möjligheter. Vi uppmuntrar våra medarbetare att lära som en del av jobbet- att ställa frågor, be om hjälp och dela med sig av kunskaper. Du får också hos oss ett stort nätverk inom alla teknikområden. Vi finns i 10 länder, i Sverige är vi ungefär 3000 medarbetare och vi finns på 71 orter från Ystad till Kiruna. Läs mer på caverion.se

Building Performance betyder att vi bygger våra omgivningar på ett smart och hållbart sätt så att företag lyckas, och att människor mår bra. Vill du veta hur? Ta en tur Caverion Smart City

Kontakt & Ansökan

Om du tycker att detta låter intressant och har någon fråga, kontakta ansvarig rekryterare Lisbeth Hulander, tel. 073-081 74 04 eller mail lisbeth.m.hulander@caverion.com

Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes.

Din ansökan vill vi ha senast den 31 maj 2023!
OBS: Skicka gärna in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Avdelningschef - Kort ansökningstid!

Läs mer Apr 12
Är du en erfaren ledare som är ute efter ett nytt uppdrag hos ett stort och stabilt bolag? Kan du dessutom börja väldigt snart?
I utgångspunkt är detta en interimslösning men för rätt person kan det såklart bli en permanent tjänst om alla parter är nöjda. 

Arbetsuppgifter

I rollen som Avdelningschef leder du personalstyrkan på ca 20 personer i Värmland och Dalarna. Personalen är både tjänstemän som du träffar på kontoret varje dag och även kollegor som är ute på fältet. Utöver dina närmsta kollegor arbetare du dagligen med olika underleverantörer. 

Rollen innebär bland annat: 

• Leda och utveckla ditt team, både på individ- och gruppnivå
• Ekonomiskt, strategiskt och operativt ansvar för hela avdelningens verksamhet med säkerhet som högsta prioritet
• Planera, prioritera och följa upp verksamheten • Personalansvar inkl. medarbetar- och lönesamtal
• Vara delaktig i upphandlingar och kalkylarbete, godkänna anbud och avtal enligt befogenhetsförteckning.
• Utveckling av befintliga och nya affärer.
• Arbetsmiljöansvar, ansvar för tillämpning av policys, miljö- och kvalitetssystem

I rollen ingår även kontakt med nya och befintliga kunder.

Vi söker dig som

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper framförallt vad gäller ledarskap och intresse för människor. Din drivkraft är stark, du är affärsmässig och får saker att hända genom ditt goda omdöme vad gäller samarbete. Du har ett strukturerat arbetssätt som inger trygghet och tydlighet. Du har även förmågan att balansera utveckling av verksamhet, människor och affärer.

Dina medarbetare utgår från flera orter och det är därför viktigt att du har god kommunikativ förmåga och en naturlig känsla för delaktighet, även på distans. Som ledare är du lyhörd, uthållig och motiverande. Du kan engagera dina medarbetare såväl i medgång som motgång.

• Akademisk examen inom relevant område eller motsvarande.
• Dokumenterad erfarenhet av att jobba i ledande befattningar med personalansvar
• Erfarenhet från entreprenadbranschen eller elbranschen är meriterande, men viktigast är att du har ett intresse och vill lära och utvecklas.
• B-körkort är ett krav, eftersom resor ingår i tjänsten.
• Du talar och skriver både svenska och engelska.

START: Ansök idag!
OMFATTNING: Heltid
STAD: Karlstad
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jesper Wingqvist

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Avdelningschef

Läs mer Apr 6
Qtyms erbjudande är brett men nischat, gränsöverskridande men personligt. Anledningen till det är att vi är nyfikna. På företag och på dig. Våra tjänster är indelade i verksamhetsområdena Bemanning, Rekrytering & HR-stöd, samt Studentkonsulter via vårt dotterbolag Apecs Studentkonsulter. Vi är ett värmländskt företag som startade i Karlstad 1990.
Läs mer om oss, www.qtym.se

Avdelningschef till Karlstad
Vår kund, som är ett stort välkänt bolag och en mycket fin arbetsgivare, söker nu en Avdelningschef till Karlstad. Uppdraget är initialt en interimslösning under 6 månader rekryteringsprocessen pågår. Det finns såklart möjligheter för interimslösningen att erhålla tjänsten permanent.

Vi ser gärna att du kan börja med kort varsel.

Tjänsten som Avdelningschef
I rollen som avdelningschef leder du ett team om 20 personer. Teamet består både av stationär personal och kollegor som är ute på fältet och jobbar. Du har även centrala stödfunktioner att tillgå från Stockholm. Utöver ditt team samarbetar ni också med underleverantörer. I rollen har du bland annat följande ansvarsområden:

• Leda och utveckla ditt team, både på individ- och gruppnivå
• Ekonomiskt, strategiskt och operativt ansvar för hela avdelningens verksamhet med säkerhet som högsta prioritet
• Planera, prioritera och följa upp verksamheten
• Personalansvar inkl. medarbetar- och lönesamtal
• Vara delaktig i upphandlingar och kalkylarbete, godkänna anbud och avtal enligt befogenhetsförteckning.
• Utveckling av befintliga och nya affärer.
• Arbetsmiljöansvar, ansvar för tillämpning av policys, miljö- och kvalitetssystem

I rollen ingår även kundkontakt och kontakt med nya potentiella kunder.

Vem är du?
I rollen vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper framförallt vad gäller ledarskap och intresse för människor. Din drivkraft är stark, du är affärsmässig och får saker att hända genom ditt goda omdöme vad gäller samarbete. Du har ett strukturerat arbetssätt som inger trygghet och tydlighet. Du har även förmågan att balansera utveckling av verksamhet, människor och affärer.

Dina medarbetare utgår från flera orter och det är därför viktigt att du har god kommunikativ förmåga och en naturlig känsla för delaktighet, även på distans. Som ledare är du lyhörd, uthållig och motiverande. Du kan engagera dina medarbetare såväl i medgång som motgång.

Kvalifikationer

• Akademisk examen inom relevant område eller motsvarande.
• En trygg ledare, med självinsikt
• Dokumenterad erfarenhet av att jobba i ledande befattningar med personalansvar
• Erfarenhet från Bygg och Anläggning, entreprenadbranschen eller elbranschen är meriterande, men viktigast är att du har ett intresse och vill lära och utvecklas.
• B-körkort är ett krav, eftersom resor ingår i tjänsten.
• Du talar och skriver både svenska och engelska

Tjänsten är stationerad i Karlstad, och resor i regionen förekommer. Under de första 6 månaderna blir du anställd av Qtym.
Tjänsten önskas tillsättas omgående, så dröj inte med din ansökan. Har du frågor om tjänsten så kontakta Erik Ramström.
0735-007 497, 054-14 18 00, erik.ramstrom@qtym.se. Ansöker gör du via formuläret nedan.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Enrival AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Enrival AB .

Engagerad Handledare för Rusta & Matcha till Karlstad

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Sep 14
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

EnRival är en av Sveriges största leverantörer av Arbetsförmedlingens tjänst Kundval Rusta och Matcha. Vi har stort fokus på resultat och behöver nu förstärka.

Handledare KRoM till Karlstad

Vi på EnRival brinner för att hjälpa människor växa, hitta jobb och stå på egna ben. Vi älskar resultat.

EnRival fortsätter växa i hög fart. Vi behöver därför förstärka med duktig personal till vårt kontor i Karlstad, tjänsten är på heltid 100%. Placeringsort är Karlstad.
I rollen som handledare kommer du konkret bidra till individens utveckling, samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv.

Vi vill att du brinner för service, och för att inom ramen för våra processer coacha och stödja arbetssökande till ny sysselsättning. Vi uppskattar din säljande personlighet, och det är meriterande om man är flerspråkig.

Vi arbetar enligt en egen strukturerad modell som definitivt har fokus på ny sysselsättning för våra kunder. Genom individuell och fokuserad coachning hjälper vi våra sökande att snabbt klarlägga nuläget samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individ och kompetens. Därefter jobbar vi 100 % för att finna de möjligheter som passar kunden – oavsett om det gäller jobb, utbildning eller andra möjligheter inom ramen för kundens framtida sysselsättning.

Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste uppfylla kriterierna för att få arbeta som handledare.

• Vi söker dig som har ett bra nätverk lokalt och regionalt inom näringslivet. Jobbmöjligheter och föreningskontakter har högsta prioritet!
• Du talar god svenska, Ytterligare språkkunskaper ses mycket positivt.
• Du är social och öppen för att knyta nya kontakter, med flexibilitet att hoppa in där och när det behövs.
• Du uppskattar teamwork, är strukturerad, initiativtagande och har en säljande personlighet.
• Du har en väl utvecklad förmåga att kommunicera rakt och tydligt, tycker om att utmana och se möjligheter, samt älskar att ge service och glädjas åt att hjälpa andra.
• Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
• Du jobbar effektivt och för individens bästa.


• Du uppfyller ett av de följande alternativ på de krav som Arbetsförmedlingen har ställt:
• Alternativ 1
• Utbildning: Minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).
• Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.

• Alternativ 2
• Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
• Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter.
• - Arbetsledning med personalansvar
• - Rekrytering
• - Omställningsarbete för arbetssökande
• - Studie- och yrkesvägledning
• - Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
• - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• - Arbete med social- och gruppsykologi
• - Karriärvägledning



• Vi vill att du har digital kompetens, och ser gärna att du är bekväm med att hålla online-möten med video
• Positivt om du tidigare arbetat med Stöd och Matchning el motsvarande.
• Tjänstegrad heltid 100%
• Tillträde enl ö.k., intervjuer kommer ske löpande.

Mer information och ansökan
Du söker genom att gå in på www.enrival.se och klicka på ”Lediga Jobb”.
Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.

Frågor om tjänsten
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Catharina Artursson (catharina.artursson@enrival.se)

Ansök nu

Handledare Rusta och Matcha sommarvikariat i Karlstad.

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Feb 26
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

EnRival är en av Sveriges största leverantörer av Arbetsförmedlingens tjänst Kundval Rusta och Matcha. Vi har stort fokus på resultat och behöver nu förstärka.

Handledare KRoM sommarvikariat

Vi på EnRival brinner för att hjälpa människor växa, hitta jobb och stå på egna ben. Vi älskar resultat.

EnRival fortsätter växa i hög fart. Vi behöver nu förstärka upp med medarbetare över sommaren.
I rollen som handledare kommer du konkret bidra till individens utveckling, samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv.

Vi vill att du brinner för service, och för att inom ramen för våra processer coacha och stödja arbetssökande till ny sysselsättning. Vi uppskattar din säljande personlighet, och det är meriterande om man är flerspråkig.

Vi arbetar enligt en egen mycket strukturerad modell som definitivt har fokus på ny sysselsättning för våra kunder. Genom individuell och fokuserad coachning hjälper vi våra sökande att snabbt klarlägga nuläget samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individ och kompetens. Därefter jobbar vi 100 % för att finna de möjligheter som passar kunden – oavsett om det gäller jobb, utbildning eller andra möjligheter inom ramen för kundens framtida sysselsättning.

Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste uppfylla kriterierna för att få arbeta som handledare.

• Vi söker dig som har ett bra nätverk lokalt och regionalt inom näringslivet. Jobbmöjligheter och föreningskontakter har högsta prioritet!
• Du talar god svenska, Ytterligare språkkunskaper ses mycket positivt.
• Du är social och öppen för att knyta nya kontakter, med flexibilitet att hoppa in där och när det behövs.
• Du uppskattar teamwork, är strukturerad, initiativtagande och har en säljande personlighet.
• Du har en väl utvecklad förmåga att kommunicera rakt och tydligt, tycker om att utmana och se möjligheter, samt älskar att ge service och glädjas åt att hjälpa andra.
• Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
• Du jobbar effektivt och för individens bästa.
• Du har körkort och egen bil eller har möjlighet att pendla med kollektivtrafik då tjänsten kan vara fördelad på flera orter.

Du behöver även uppfylla ett av följande alternativ enligt krav som Arbetsförmedlingen har ställt:

Alternativ 1
Utbildning: Minst 180 högskolepoäng
Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.

Alternativ 2
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter.
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
- Karriärvägledning.

Digital kompetens är viktig, och vi ser gärna att du är bekväm med att hålla online-möten med video.
Tidigare arbete med matchning el motsvarande är positivt.

Tjänsten är ett sommarvikariat, kombination med annan sysselsättning ses positivt.
Tjänstegrad ca 50% - 100%.
Tillträde enl ö.k., intervjuer kommer ske löpande.

Mer information och ansökan
Du söker genom att gå in på www.enrival.se och klicka på ”Lediga Jobb”.
Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.

Frågor om tjänsten
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryteringsansvarig erla@enrival.se via mail erla@enrival.se

Ansök nu

Handledare Rusta och Matcha sommarvikariat

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Apr 22
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

#jobbjustnu

EnRival är en av Sveriges största leverantörer av Arbetsförmedlingens tjänst Kundval Rusta och Matcha. Vi har stort fokus på resultat och behöver nu förstärka.

Handledare KRoM sommarvikariat

Vi på EnRival brinner för att hjälpa människor växa, hitta jobb och stå på egna ben. Vi älskar resultat.

EnRival fortsätter växa i hög fart. Vi behöver nu förstärka upp med medarbetare över sommaren.
I rollen som handledare kommer du konkret bidra till individens utveckling, samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv.

Vi vill att du brinner för service, och för att inom ramen för våra processer coacha och stödja arbetssökande till ny sysselsättning. Vi uppskattar din säljande personlighet, och det är meriterande om man är flerspråkig.

Vi arbetar enligt en egen mycket strukturerad modell som definitivt har fokus på ny sysselsättning för våra kunder. Genom individuell och fokuserad coachning hjälper vi våra sökande att snabbt klarlägga nuläget samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individ och kompetens. Därefter jobbar vi 100 % för att finna de möjligheter som passar kunden – oavsett om det gäller jobb, utbildning eller andra möjligheter inom ramen för kundens framtida sysselsättning.

Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste uppfylla kriterierna för att få arbeta som handledare.

• Vi söker dig som har ett bra nätverk lokalt och regionalt inom näringslivet. Jobbmöjligheter och föreningskontakter har högsta prioritet!
• Du talar god svenska, Ytterligare språkkunskaper ses mycket positivt.
• Du är social och öppen för att knyta nya kontakter, med flexibilitet att hoppa in där och när det behövs.
• Du uppskattar teamwork, är strukturerad, initiativtagande och har en säljande personlighet.
• Du har en väl utvecklad förmåga att kommunicera rakt och tydligt, tycker om att utmana och se möjligheter, samt älskar att ge service och glädjas åt att hjälpa andra.
• Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
• Du jobbar effektivt och för individens bästa.
• Du har körkort och egen bil eller har möjlighet att pendla med kollektivtrafik då tjänsten kan vara fördelad på flera orter.

Du behöver även uppfylla ett av följande alternativ enligt krav som Arbetsförmedlingen har ställt:

Alternativ 1
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid från de senaste fem åren.

Alternativ 2
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter.
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
- Karriärvägledning
Arbetslivserfarenheten skall vara från de senaste fem åren.

Digital kompetens är viktig, och vi ser gärna att du är bekväm med att hålla online-möten med video.
Tidigare arbete med matchning el motsvarande är positivt.

Tjänsten är ett sommarvikariat, kombination med annan sysselsättning ses positivt.
Tjänstegrad ca 50%.
Tillträde enl ö.k., intervjuer kommer ske löpande.

Mer information och ansökan
Du söker genom att gå in på www.enrival.se och klicka på ”Lediga Jobb”.
Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.

Frågor om tjänsten
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryteringsansvarig Sandra Fromberg-Svedman via mail sandra.f.svedman@enrival.se

Ansök nu

EnRival söker en driven Handledare/Jobbcoach till Karlstad

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Sep 3
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning.

EnRival AB har idag ca 90 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Umeå i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning.

Vi söker en initiativtagande handledare till Karlstad.

Tillträde enl ök, intervjuer kommer ske löpande!

EnRival fortsätter växa i hög fart, och behöver inom kort förstärka med duktig personal till vårt nyöppnade kontor i Karlstad. Tjänsten är initialt på deltid 50%, men kommer växa till 100%.
I rollen som handledare kommer du konkret bidra till individens utveckling, samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv.

Du skall brinna för service, och för att inom ramen för våra processer coacha och stödja arbetssökande till ny sysselsättning. Vi uppskattar din säljande personlighet, och ser gärna att du talar arabiska.

Vi arbetar enligt en egen mycket strukturerad modell som definitivt har fokus på ny sysselsättning för våra kunder. Genom individuell och fokuserad coachning hjälper vi våra sökande att snabbt klarlägga nuläget samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individ och kompetens. Därefter jobbar vi 100 % för att finna de möjligheter som passar kunden - oavsett om det gäller jobb, utbildning eller andra möjligheter inom ramen för kundens framtida sysselsättning.

Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste uppfylla kriterierna för att få arbeta som handledare.

• Vi söker dig som har ett bra nätverk lokalt och regionalt inom näringslivet i Karlstad med omnejd. Jobbmöjligheter och föreningskontakter har högsta prioritet!
• Du talar god svenska, samt gärna arabiska. Ytterligare språkkunskaper ses mycket positivt.
• Du är social och öppen för att knyta nya kontakter, med flexibilitet att hoppa in där och när det behövs.
• Du uppskattar teamwork, är strukturerad, initiativtagande och har en säljande personlighet.
• Du har en väl utvecklad förmåga att kommunicera rakt och tydligt, tycker om att utmana och se möjligheter, samt älskar att ge service och glädjas åt att hjälpa andra.
• Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
• Du jobbar effektivt och för individens bästa.
• Du har en eftergymnasial utbildning på minst ett år och minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet under de senaste 5 åren. Relevant arbetslivserfarenhet kan vara inom exempelvis arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, karriärvägledning, arbetsledning eller rekrytering.
• Vi vet att du har digital kompetens, och ser gärna att du är bekväm med att hålla online-möten med video.
• Positivt om du tidigare arbetat med Stöd och Matchning el motsvarande.
• Tjänstegrad initialt 50%, senare i höst heltid 100%
• Tillträde enl ö.k., intervjuer kommer ske löpande.

Mer information och ansökan
Du söker genom att gå in på www.enrival.se och klicka på ”Lediga Jobb”. Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.

Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Erla Gretarsdottir på 0722 - 513721 eller erla@enrival.se.

#jobbjustnu

Ansök nu

Undersköterskor sökes till Karlstad

Undersköterska, vård- o specialavd. o mottagning
Läs mer Jun 8
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet från rekryterings- och bemanningsbranschen.

EnRival AB har idag ca 50 kontor över stora delar av södra och mellersta Sverige.
Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning, Utbildning samt Arbetsmarknadsprojekt som kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen som leverantör av stöd och matchningstjänster.

På uppdrag av en samarbetspartner söker vi utbildade undersköterskor till Karlstad!

Vill du vara delaktig i ett historiskt, rikstäckande och viktigt projekt?
Vi söker både dig som vill jobba något extra pass i veckan, och dig som vill jobba heltid.

Sök direkt, tjänsterna kommer tillsättas löpande.
Projektet startar 15 juni.

Omfattning: Deltid eller heltid, du bestämmer, 20%-100%
Arbetstider: Måndag - Fredag (08:00-17:00)
Arbetsplats: Karlstad

Krav utbildning
Utbildad undersköterska från ett svenskt eller annat nordiskt lärosäte (diplom och/eller slutbetyg krävs).

Krav personlighet
God förmåga att arbeta självständigt, noggrann och tillförlitlig.
Du måste vara självgående och kunna lösa alla arbetsmoment på egen hand.

Krav erfarenhet
Du måste ha god erfarenhet av arbete som undersköterska.
Särskild vikt läggs vid momenten kapillär provtagning och kundbemötande.

Krav språkkunskaper
Mycket goda kunskaper i svenska krävs. Du måste kunna hantera kundkontakter på ett okomplicerat sätt.

Diplom eller slutbetyg
Bifoga diplom eller slutbetyg från din undersköterskeutbildning med ansökan.

Referens
Bifoga namn och kontaktinformation till minst en referensperson vi kan kontakta.

Ansökan
Ansökan skall ske via formuläret i annonsen på www.enrival.se.
Ansökningar som inkommer via e-post kommer inte att granskas.

Lön
Detta är ett konsultuppdrag med en lön över marknadssnittet.

Frågor
Kontakta tariq.kermoury@enrival.se

Ansök nu