Karlstad: Admintrativ chef

Hitta ansökningsinfo om jobbet Admintrativ chef i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Wermland Operas huvuduppdrag är att förse värmlänningar och tillresande med våra tre grundstenar; opera-, musikal- och orkesterproduktioner. Vi står som garanter för att våra sceniska och musikaliska framträdanden ska hålla högsta konstnärliga kvalitet.
Vi söker nu en administrativ chef med uppdrag att leda och vidareutveckla verksamhetens administrativa funktion.
Organisatoriskt ligger den administrativa chefen direkt under teaterchefen och har delegerat ansvar för kvalificerad ekonomistyrning, analys och resultatuppföljning samt drift, lokaler och IT. Vidare ingår personalansvar för administrativa avdelningen samt att leda samverkansgrupp och skyddskommitté. Rollen är utvecklingsorienterad och du är van vid att utveckla och vidareutveckla rutiner och processer. I din roll ingår också beredning av beslutsunderlag till vår teaterchef och styrelse, där du också är föredragande och sekreterare. Du ingår även i stiftelsens ledningsgrupp.
En viktig funktion är att fungera som stöd till avdelningscheferna, fram för allt inom administrativa processer och personalärenden.
BAKGRUND OCH ERFARENHETER
För att vara kvalificerad för anställningen ska du ha en för uppgiften relevant akademisk examen. Då anställningen innehåller övergripande ekonomistyrning, arbetsledning och personalansvar samt chefsstöd vill vi att du ska ha gedigen erfarenhet av detta. Dokumenterade kunskaper inom arbetsrätt är meriterande. Du har mycket god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift på både svenska och engelska.
PERSONLIGA EGENSKAPER:
I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. Som person ser vi att du är analytisk och drivs av en vilja att utveckla rutiner och arbetssätt. Du är strategisk och har en god förmåga att se helheten samtidigt som du kan leda och engagera andra i din omgivning. Du värdesätter samverkan och dialog, samtidigt som du är tydlig i din kommunikation.
Wermland Opera eftersträvar mångfald och värdesätter de kvalitéer som det tillför verksamheten.


Kontaktpersoner
Kjell Englund, teaterchef:kjell.englund@wermlandopera.com.
Lena Nyberg, administrativ chef: lena.nyberg@wermlandopera.com
Ansökan i form av ett personligt brev samt meritförteckning skickar du till teaterchef Kjell Englund: kjell.englund@wermlandopera.com. Sista ansökningsdag är 17 december.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Administrativ chef

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Administrativ chef.

Vill du jobba som projektledare/lokalkoordinator?

Läs mer Jun 25
Är du en strukturerad och engagerad person med passion för projektledning och koordinering? Drivs du av att skapa välplanerade och funktionella arbetsmiljöer? Vi söker en dynamisk facilitetsansvarig som kan ta vår kunds kontor till nästa nivå. Om du är en självgående projektledare med ett öga för detaljer och en talang för att samordna olika behov, då vill vi gärna höra från dig! Observera den korta svarstiden, vi väntar febrilt på din ansökan!

Om Tjänsten

Vi söker en strukturerad och driven lokalkoordinator med stark projektledningsförmåga. I denna nyckelroll kommer du att ansvara för att projektleda och samordna vår kunds framtida lokalbehov, samt säkerställa att kontorsmiljöer är välplanerade och funktionella.

Arbetsuppgifter:

* Projektleda och samordna en av företagets Business Unit´s lokalbehov och ge input till facility-gruppen.
* Utveckla detaljerade planer och leda projekt för flyttar, inklusive möblering och logistik.
* Genomföra riskbedömningar och utveckla strategier för att hantera identifierade risker.
* Utarbeta och implementera kommunikationsplaner för att säkerställa effektiv informationsspridning.
* Hantera beläggningsplanering, exempelvis fastställa tillgängliga platser i specifika lokaler för framtida kvartal.



???????



Kvalifikationer:

* Relevant arbetslivserfarenhet inom projektledning, samordning, eller facility management.
* Utbildning inom projektledning, facility management eller liknande område.
* Starka organisatoriska och planeringsförmågor med förmåga att hantera flera projekt parallellt.
* Utmärkta kommunikationsförmågor och erfarenhet av att utforma och implementera kommunikationsplaner.
* Analytisk förmåga och erfarenhet av att genomföra riskbedömningar.

Du ska ha goda IT-kunskaper, inklusive erfarenhet av Excel, PowerPoint och andra kontorsapplikationer samt kännedom om arbetsmiljö och säkerhetsregler. Du kommer att behöva resa mellan olika orter.

Om vår kund:

Kunden är ett expansivt, innovativt och världsledande företag inom försvarsindustrin. De fungerar som ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdraget att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidra till trygghet för människor och samhällen.

Placering: Tjänsten kan vara lokaliserad i Karlstad eller Karlskoga, men kan innebära resor mellan de olika orterna Karlstad, Karlskoga eller Linköping.

Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister inom ekonomi, HR, executive, inköp, logistik, marknad, försäljning och ingenjörsområdet. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vi erbjuder en trygg anställning med månadslön, kollektivavtal, försäkringar med mera. Läs mer om att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar

Intresserad?

För att söka tjänsten skapar du ett konto hos oss och bifogar ditt CV och personliga brev. Vid frågor, kontakta Agneta Lännbjer, via e-post: agneta.lannbjer@manpower.se alt via telefon 054-221892

Vi arbetar med löpande urval och kan tillsätta uppdraget så fort vi hittar rätt person. Skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag av chefer och specialister inom ekonomi, executive, marknad & försäljning, inköp & logistik och ingenjörsområdet. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Hos oss kan du både gå som tillsvidareanställd konsult på ett specifikt uppdrag eller som samarbetspartner med eget företag.

Ansök nu

Organisationsledare till Törnkvist Begravningsbyrå

Läs mer Nov 28
Vill du ha ett arbete där du möter människor i livets stora händelser? Är du redo för större ansvar i rollen som ledare? Då kan det vara du som är Törnkvist Begravningsbyrås nya Organisationsledare.

Om oss
Törnkvist Begravningsbyrå är en auktoriserad begravningsbyrå som sammanlagt har över hundra års erfarenhet av att hantera viktiga skeenden i en människas liv.

Törnkvist är en del av en koncern med ytterligare två bolag med samma kärna: att möta människor och med omsorg ge dem personlig vägledning i några av livets stora händelser.

Kundens resa är vårt fokus. Varje dag arbetar vi för att ge våra kunder ett professionellt och personligt bemötande. Varje individ har sin egen historia och vi värnar om att var och en ska känna sig hörd, tillgodoser önskemål och behov och visar vilka alternativ som finns.

Vi möter människan där hen är och erbjuder att träffas på vårt kontor, likväl som vi erbjuder hembesök eller rådgivning digitalt. Med stolthet och tacksamhet inför att kunna bidra i våra kunders stora och ibland svåra stunder gör vi skillnad varje dag.

Vi möter människor, vi kommer nära människor, vi är ett stöd i deras svåraste stund. Det ger så mycket positiv energi tillbaka”- Therese Hagaton, Ceremonikoordinator och delägare i Törnkvist BegravningsbyråTörnkvist finns idag på tre orter och fortsätter att leverera kvalitet genom stort engagemang och lyhördhet. Vi kommer aldrig tumma på att vi alltid ska leverera en service över förväntan!

Titta in på vår hemsida (https://www.tornkvists.se/) för att läsa mer om oss och vår verksamhet.

Om rollen
I rollen som Organisationsledare är du navet i vår koncern. Med din förmåga att leda ser du till att driften hos de olika kontoren fungerar. Du har personalansvar för ett tiotal medarbetare som finns på flera kontor och tre olika orter.

Du är även operativ i verksamheten och koordinerar kontakten med våra samarbetspartners i olika projektformer.

Rollen innebär ett tätt samarbete med bolagets ägare och du har således korta vägar från ord till handling. Ägarna ser dig som ett viktigt tillskott i verksamheten och kommer att utforma tjänsten tillsammans med dig - för att skapa förutsättningar för såväl verksamhetens som din utveckling.

Du drivs av att arbeta med utveckling och kan på ett prestigelöst sätt vara mångfacetterad och skapa engagemang hos arbetsgruppen du leder. Med ditt lösnings orienterade och positiva förhållningssätt ser du möjligheter före hinder.

Du driver processer som står för kvalitet och som bidrar till att du, dina medarbetare och Törnkvists utvecklas både internt och externt.

Vem är du?
Vi tror att du letar efter ett mångsidigt jobb där du arbetar strategiskt och operativt i ett bolag som är under tillväxt.

Eftersom vi möter människor i livets stora stunder tror vi att du har jobbat just med att möta människor i dina tidigare roller. Med din lyhördhet kan du vägleda både medarbetare och kunder kring beslut som ska fattas för att hitta vägar framåt.

Då dagarna ser olika ut - tror vi att du har förmågan att koordinera och prioritera. Vår personal är den viktigaste tillgången i vår verksamhet. Därför tror vi att arbetsmiljöarbete blir en viktig del i ditt ledarskap.

Med personalens trivsel och vår gemensamma målsättning att alltid leverera personlig service som utgångspunkt förfinar du rutiner och arbetssätt för att skapa de bästa förutsättningar hos oss på Törnkvist.

Rollen som Organisationsledare är ny hos oss. Därför ser vi gärna att du känner dig trygg med att driva en verksamhet som är komplex och kräver ett objektivt synsätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du leder och representerar den service vi levererar - varje dag, året runt.

Du har

Körkort? Ja, samt tillgång till egen bil.

Datavana? Mycket god datavana.

Språk? Svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du

Har erfarenhet av att leda personal.

Har arbetat i projektform.

Har erfarenhet av svåra samtal / MI.

Varför ska du jobba hos oss?
Vi är ett härligt gäng med ett mångfacetterat arbete. Vi har korta beslutsvägar och beaktar alltid möjligheten att förfina och förädla våra processer. Hos oss blir du en del av en gemensam resa och får utvecklas tillsammans med oss.

I mötet med våra kunder kommer vi nära människor i några av deras stora och ibland svåraste stunder i livet. Att kunna göra skillnad i dessa möten ger näring till att vi vill gå till arbetet varje dag, och alltid leverera en service över förväntan.

För oss på Törnkvist är våra medarbetare det viktigaste vi har. Tillsammans skapar vi en trivsam arbetsplats där vi delar med oss av våra erfarenheter. Vi utvecklas tillsammans.”- Tommy Hagaton, Ceremonikoordinator/borgerlig officiant och delägare i Törnkvist Begravningsbyrå.

Övrigt om tjänsten
Rollen kommer att utgå från Törnkvist Begravningsbyrå i Karlskrona.

Sysselsättningsgrad: Heltid

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Tillträde: Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag är 14 januari. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Sandra Senbom, HR-specialist på ByHart, via sandra.senbom@byhart.se eller på 079-104 45 65.

Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

Ansök nu

Driftchef till Coor i Kristinehamn

Läs mer Apr 2
Coor är framgångsrika inom lokalvård och vi söker nu en ny driftchef till vår lokalvårdsleverans inom region Värmland som kan utveckla våra leveranser och säkerställa att vi gör det med kvalitet. Vår region är just nu på en förändringsresa och vi söker nu dig som vill vara med på den. Är du den inspirerande, engagerade och affärsmässiga ledare vi söker?

Vi har en prestigelös och entreprenöriell kultur där man som ledare har ett stort eget ansvar. Här finns det kunniga kollegor och chefer som ställer upp och hjälper varandra uppnå framgång. Vill du vara med och arbeta i en grupp där vi har högt i tak, där möjligheten att utvecklas är högst närvarande och där vi tillsammans strävar efter att lyfta individen för att skapa en attraktiv arbetsplats?

Om rollen
Vi söker en ledare som på ett självständigt, serviceinriktat och affärsmässigt sätt vill leda, driva och utveckla vår lokalvårdsverksamhet. Rollen innebär ett helhetsansvar för personal, leverans, kund och ekonomi. Det är en nyckelroll med stor möjlighet till påverkan då du sitter med i regionens ledningsgrupp.

Tjänsten innebär direkt personalansvar av en grupp om ca 30-40 medarbetare, vilka du coachar och motiverar. Du är ödmjuk inför branschen vi verkar inom och känner en yrkesstolthet till den. 

I dina arbetsuppgifter ingår huvudsakligen:


• Personalansvar och utveckling av medarbetare
• Samarbete med driftledare samt leda och koordinera verksamhetens löpande arbete
• Aktiv initiativtagare i det dagliga arbetet med att förbättra och utveckla vår leverans, både internt och mot kund
• Kundansvar och löpande dialog med kund inom ramen för leveransen
• Koordinering, styrning och samarbeta med andra grupper inom Coor såväl som med underleverantörer
• Upprätta mål samt löpande uppföljning av dessa
• Budget, prognos och bokslutsarbete
• Aktivt delta i regionens ledningsgrupp

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning.  

Vår kandidat
Vi ser att du tidigare har arbetat som ledare inom lokalvårdsbranschen eller någon annan personalintensiv bransch. Gedigen lokalvårdsbakgrund är ett krav. Vi ser även att du är väl bekant med INSTA 800 och andra kvalitetsuppföljningssystem. Vidare har du Körkort B och talar, skriver och förstår svenska obehindrat.

Personliga egenskaper
Som person ser vi att du har en stark drivkraft, är flexibel och serviceinriktad samt kan arbeta både självständigt och i grupp. För alla våra tjänster fäster vi stor vikt vid ansvarskänsla, ordningssinne och struktur samt att du har en positiv inställning och ett lösningsorienterat förhållningssätt.

Du tycker om människor och har lätt för att få med dig andra genom att vara positiv, inspirerande och tydlig. Vidare ser vi att du tycker om affärer samtidigt som du har en förmåga att engagera och entusiasmera. Som ledare på Coor förväntas du ta ett stort eget ansvar och får därmed också stor frihet att planera din egen tid.

Kontaktuppgifter och övrig information
Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. OBS - vi tar inte emot ansökningar via mail, tjänsten söker du via annonsen på vår hemsida. 

Vid frågor om rollen vänligen kontakta rekryterande chef, Regionchef Marie Öhberg på marie.ohberg@coor.com.

Vi genomför bakgrundskontroll på all vår personal. Vill du veta mer klicka här

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Kommersiell projektledare till Goodtech

Läs mer Jun 9
Om tjänsten
Vi söker en erfaren och kommunikativ projektledare med kommersiell erfarenhet och intresse för industriell automation. Rollen innebär att ha det övergripande ansvaret för projektets leveranser och säkerställa lönsamhet och affärsresultat. Du kommer att bli en del av ett projektledarteam med stor kompetens som lär av varandra och som ger dig möjligheter att utvecklas i rollen som projektledare.

En viktig del av rollen är att på ett professionellt sätt hantera kontaktytan mot kunden och andra intressenter, där du bygger starka relationer genom att förstå kundens behov och förväntningar. Kommunikation är en central del av rollen, både internt och externt, där du känner dig trygg i kommunikationen med de olika intressenterna gällande projektets framsteg, utmaningar och resultat.

Du kommer att leda det interna arbetet för att säkerställa att kundens krav och förväntningar förstås och uppfylls. Ditt ansvar omfattar även projektplanering samt att identifiera och hantera projektets risker och budget. Genom att hantera resurser och samordna aktiviteter kommer du att säkerställa att projektet genomförs enligt plan. Du kommer att rapportera projektets framsteg, budget, risker, samt säkerställa att projektdokumentationen tas fram och levereras enlig överenskommelse med kunden.

Om dig
Som person är du strukturerad, kommunikativ och har hög integritet. Du drivs av högt satta mål och att få leverera högkvalitativa lösningar tillsammans med andra. Du har troligtvis ett stort intresse för den kommersiella sidan av projekten och du känner dig bekväm med att hantera och kommunicera med beslutsfattare på olika nivåer.

Som projektledare hos oss rör du dig i en industriell miljö, och därför är det en fördel om du tycker det är kul med teknik och har en övergripande förståelse för våra tjänster och lösningar.

Däremot, fokuset i denna roll är att leda och koordinera människor och aktiviteter för driva en process framåt, och du har en förmåga att lära och anpassa dig till ändrade förutsättningar eller behov från våra kunder.

Om oss
Vi på Goodtech är en av de ledande leverantörerna inom industriautomation och bidrar med vår kompetens och erfarenhet inom automation, digitalisering och hållbarhet till en omställning inom industrin. Till våra kunder är vi en partner samt en leverantör, och vi arbetar med globala världsledande företag inom sin bransch. Vi vill bidra till en smartare, grönare och mer bärkraftig industri.

Vi är certifierade som ett Great Place to Work och välkomnar till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra och hjälps åt för att tillsammans hela tiden bli lite bättre.

Vårt bolag Goodtech ASA är noterat på Oslo Börs och vi har ca 350 medarbetare i Norge och Sverige, samt en omsättning om ca NOK 600 miljoner. Koncernen levererar projekt, tjänster och produkter inom miljö- och industriteknik, energi, industri samt infrastruktur i Norden.

Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där nästan alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linus Westling på telefon 076 326 23 47 eller linus.westling@testhuset.com.

Du är varmt välkommen in med din ansökan.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Stift Värmlandsoperan

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Stift Värmlandsoperan .

Producent Musik och Unga

Producent: kultur, media, film
Läs mer Jun 30
Wermland Opera söker en producent till Musik och Unga är du den vi söker?
Arbetet innebär många olika typer av samarbeten såväl externt som internt, är det oerhört viktigt att du är inkännande, flexibel, lätt att samarbeta med och är en god kommunikatör. Verksamhetens produktioner spelas både i Wermland Operas lokaler och på turné.
Som producent är du länken mellan artister och arrangörer, institutioner och kommuner inom Värmlands län. Du rapporterar till produktions och planeringschef och du ingår i den konstnärliga ledningsgruppen. Vi söker dig som har flerårig ledarerfarenhet från produktionsnära uppgifter inom musik och teaterområdet. Du har erfarenhet av administrativt arbete och planering samt sälj och förhandlingsvana. Du har ansvar för avdelnings ekonomi samt att du har budgetansvar. Du ska ha adekvat utbildning eller ha motsvarade kompetens som arbetsgivaren finner likvärdig. Om du har erfarenhet av liknande verksamhet ses det som meriterande.
Tjänsten avser en heltid, tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning om 6 mån. Arbetstid är förlagd till dag. Kvällsarbete kan förekomma.
Kvalifikationer
Vi söker dig som kommer till din fulla rätt i en roll där du får koordinera verksamheten utifrån de behov som finns. För att lyckas i tjänsten krävs det att du arbetar väldigt strukturerat, självständigt och trivs i en aktiv och kreativ miljö. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Då arbetet innebär många olika typer av samarbeten och ibland kan innebära oregelbundna arbetstider är det oerhört viktigt att du är inkännande, flexibel, lätt att samarbeta med och en god kommunikatör. Du ska ha mycket goda datakunskaper i Microsoft Office. B-körkort krävs.
Wermland Opera eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter som det tillför verksamheten.

Ansök nu

Alternerande stämledare viola

Musiker, klassisk musik
Läs mer Apr 12
Vi erbjuder ett omväxlande arbete som musiker i Wermland Operas orkester, vilken med sina 34 heltidsanställda medlemmar ger både orkesterkonserter och opera- och musikalproduktioner. Orkestern ger en egen konsertserie i Karlstad CCC:s konsertsal om 7-8 konserter/säsong, serien erbjuder ett varierat program med framstående gästdirigenter och solister. Musikerna i Wermland Operas orkester spelar även ofta i olika kammarmusikkonstellationer och visar upp en stor bredd då de med lätthet rör sig mellan olika genrer.
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Tillträde efter överenskommelse.
Vi vill att du förbereder följande verk:
Stamitz Violakonsert i D-dur, sats 1 med kadens av Klengel eller Meyer,
samt en av följande konserter: Hindemith, Bartok, eller Walton sats 1.
Ensembleprov kan förekomma.
Provspelningsdatum: den 15 juni 2023
Plats: Wermland Opera, Spinneriet, Älvgatan 49, Karlstad
Provspelning sker efter personlig kallelse.

Ansök nu

Alternerande stämledare fagott med plikt till kontrafagott.

Musiker, klassisk musik
Läs mer Jan 17
Vi erbjuder ett omväxlande arbete som musiker i Wermland Operas orkester, vilken med sina 34 heltidsanställda medlemmar ger både orkesterkonserter och opera- och musikalproduktioner. Orkestern ger en egen konsertserie i Karlstad CCC:s konsertsal (om 7-8 konserter/säsong). Stora konsertserien 2022/2023 erbjuder ett varierat program med framstående gästdirigenter och solister. Musikerna i Wermland Operas orkester spelar även ofta i olika kammarmusikkonstellationer och visar en stor bredd då de med lätthet rör sig mellan olika genrer.
FAGOTT
W.A. Mozart: Fagottkonsert i B-dur KV 191, sats 1 utan kadens
C. Saint-Saëns: Sonat för fagott och piano op.168, sats 1
KONTRAFAGOTT
W.A. Mozart: Fagottkonsert i B-dur KV 191, sats 2 utan kadens
Ensemblespel kan tillkomma.
Orkesterutdrag läggs ut på Wermland Operas hemsida i mars 2023.
Upplysningar om tjänsterna lämnas av
Orkesterchef Annika Bohlin, 070-649 06 46
Facklig representant Jesper Sejrup Clausen (SYMF) 073-149 54 97
Konsertmästare Richard Lazar, 076-174 55 46
Du är välkommen med din ansökan samt CV senast 1 maj 2023 till:
Wermland Opera, Älvgatan 49, 652 30 KARLSTAD
eller e-post: annika.bohlin@wermlandopera.com.
Skriv Provspelning fagott i ämnesrutan.

Ansök nu

Kostymmästare till Wermland Opera

Kostymmästare
Läs mer Feb 10
Vi erbjuder en anställning i en kreativ miljö där vi gemensamt arbetar för att skapa optimala förutsättningar för att vår publik ska få del av musikteater i hela dess bred.
Arbetet sker i våra egna lokaler i Karlstad både i ateljén och på stora scenen på Karlstad Teater. Arbetsuppgifterna består av tillskärning, tillverkning och sömnad, vara ansvarig för tilldelad produktion, inköp av material, kontakt med leverantörer, arbetsleda extrapersonal.
Vem är du?
Vi söker en kreativ och lösningsorienterad person som kan komma att komplettera vår kostymavdelning, där du kommer att vara en av två kostymmästare. Därför är det extra viktigt att du alltid strävar efter ett gott samarbete och har ett högt eget ansvarstagande för att ni tillsammans ska kunna hjälpas åt och arbeta som ett lag. Du trivs med att ha många kontakter då du kommer samarbeta även med de andra avdelningarna inom Wermland Opera.
Rent formellt ser vi att du har som lägst 3-årig gymnasieutbildning inom sömnad, skräddar/teaterskräddare utbildning (eftergymnasial utbildning) eller erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig, samt minst tre års erfarenhet inom kostymsömnad för teater, har du ett gesällbrev så är det ett stort plus. Ett krav är att du ska kunna skapa kostymer utifrån kostymskisser. Eftersom både engelska och svenska är arbetsspråk på Wermland Opera bör du behärska båda språken flytande i både tal och skrift. B-körkort är också ett krav för tjänsten.
Hos oss på Wermland Opera arbetar vi efter devisen ”vi är varandras arbetsmiljö” och hoppas att det är något du kan identifiera dig med och bidra till genom ditt arbete och den dagliga kontakten med dina kollegor.
Kort om oss
Wermland Opera förser värmlänningar och tillresande med ett brett urval av opera-, musikal- och orkesterproduktioner av hög konstnärlig kvalitet. Med en handfull fast anställda sångare samt orkestern; Wermland Operas orkester, bestående av 35 heltidsmusiker, presenterar Wermland Operaproduktioner för karlstadsbor, värmlänningar och tillresta. Wermland Opera har rykte om sig att vara nyskapande och djärv, både i verk-val och utförande. Inom både opera och musikal presenterar Wermland Opera ofta Sverige och Norden-premiärer, men framför även ofta klassiska stycken i en något nyare kostym.Wermland Operas produktioner ses främst på Stora scenen på Wermland Opera som ligger mitt i Karlstad, i kvarteret Klara samt på Lilla scenen som ligger i Spinneriet på Älvgatan 49. Vi turnerar även i Värmland på bl.a. bygdegårdar och samlingssalar. Orkestern framför konsertserier på Karlstad CCC och Wermland Operas Stora scen.

Ansök nu

Alternerande stämledare viola

Musiker, klassisk musik
Läs mer Sep 19
Vi erbjuder ett omväxlande arbete som musiker i Wermland Operas orkester, vilken med sina 34 heltidsanställda medlemmar ger både orkesterkonserter och opera- och musikalproduktioner. Orkestern ger en egen konsertserie i Karlstad CCC:s konsertsal om 7-8 konserter/säsong, serien erbjuder ett varierat program med framstående gästdirigenter och solister. Musikerna i Wermland Operas orkester spelar även ofta i olika kammarmusikkonstellationer och visar upp en stor bredd då de med lätthet rör sig mellan olika genrer.
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Tillträde efter överenskommelse.
Vi vill att du förbereder följande verk:
Stamitz Violakonsert i D-dur, sats 1 med kadens av Klengel eller Meyer,
samt en av följande konserter:
Hindemith, Bartok, eller Walton sats 1.
Orkesterutdrag:
Orkesterutdrag läggs ut på denna sida från 3 oktober 2022.
Ensembleprov kan förekomma.
Provspelningsdatum: den 29 november 2022
Plats: Wermland Opera, Spinneriet, Älvgatan 49, Karlstad
Provspelning sker efter personlig kallelse.
Upplysningar om tjänsterna lämnas av
Orkesterchef Annika Bohlin, 070-649 06 46
Facklig representant Jesper Sejrup Clausen (SYMF) 073-149 54 97
Konsertmästare Richard Lazar, 076-174 55 46
Du är välkommen med din ansökan samt CV senast 13 november 2022 till:
Wermland Opera, Älvgatan 49, 652 30 KARLSTAD
eller e-post:
annika.bohlin@wermlandopera.com
Skriv Provspelning viola i ämnesrutan.
Läs mer på vår hemsida www.wermlandopera.com

Ansök nu