Karlstad: Admintrativ chef

Hitta ansökningsinfo om jobbet Admintrativ chef i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Wermland Operas huvuduppdrag är att förse värmlänningar och tillresande med våra tre grundstenar; opera-, musikal- och orkesterproduktioner. Vi står som garanter för att våra sceniska och musikaliska framträdanden ska hålla högsta konstnärliga kvalitet.
Vi söker nu en administrativ chef med uppdrag att leda och vidareutveckla verksamhetens administrativa funktion.
Organisatoriskt ligger den administrativa chefen direkt under teaterchefen och har delegerat ansvar för kvalificerad ekonomistyrning, analys och resultatuppföljning samt drift, lokaler och IT. Vidare ingår personalansvar för administrativa avdelningen samt att leda samverkansgrupp och skyddskommitté. Rollen är utvecklingsorienterad och du är van vid att utveckla och vidareutveckla rutiner och processer. I din roll ingår också beredning av beslutsunderlag till vår teaterchef och styrelse, där du också är föredragande och sekreterare. Du ingår även i stiftelsens ledningsgrupp.
En viktig funktion är att fungera som stöd till avdelningscheferna, fram för allt inom administrativa processer och personalärenden.
BAKGRUND OCH ERFARENHETER
För att vara kvalificerad för anställningen ska du ha en för uppgiften relevant akademisk examen. Då anställningen innehåller övergripande ekonomistyrning, arbetsledning och personalansvar samt chefsstöd vill vi att du ska ha gedigen erfarenhet av detta. Dokumenterade kunskaper inom arbetsrätt är meriterande. Du har mycket god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift på både svenska och engelska.
PERSONLIGA EGENSKAPER:
I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. Som person ser vi att du är analytisk och drivs av en vilja att utveckla rutiner och arbetssätt. Du är strategisk och har en god förmåga att se helheten samtidigt som du kan leda och engagera andra i din omgivning. Du värdesätter samverkan och dialog, samtidigt som du är tydlig i din kommunikation.
Wermland Opera eftersträvar mångfald och värdesätter de kvalitéer som det tillför verksamheten.


Kontaktpersoner
Kjell Englund, teaterchef:kjell.englund@wermlandopera.com.
Lena Nyberg, administrativ chef: lena.nyberg@wermlandopera.com
Ansökan i form av ett personligt brev samt meritförteckning skickar du till teaterchef Kjell Englund: kjell.englund@wermlandopera.com. Sista ansökningsdag är 17 december.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Administrativ chef

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Administrativ chef.

Organisationsledare till Törnkvist Begravningsbyrå

Läs mer Nov 28
Nytt
Vill du ha ett arbete där du möter människor i livets stora händelser? Är du redo för större ansvar i rollen som ledare? Då kan det vara du som är Törnkvist Begravningsbyrås nya Organisationsledare.

Om oss
Törnkvist Begravningsbyrå är en auktoriserad begravningsbyrå som sammanlagt har över hundra års erfarenhet av att hantera viktiga skeenden i en människas liv.

Törnkvist är en del av en koncern med ytterligare två bolag med samma kärna: att möta människor och med omsorg ge dem personlig vägledning i några av livets stora händelser.

Kundens resa är vårt fokus. Varje dag arbetar vi för att ge våra kunder ett professionellt och personligt bemötande. Varje individ har sin egen historia och vi värnar om att var och en ska känna sig hörd, tillgodoser önskemål och behov och visar vilka alternativ som finns.

Vi möter människan där hen är och erbjuder att träffas på vårt kontor, likväl som vi erbjuder hembesök eller rådgivning digitalt. Med stolthet och tacksamhet inför att kunna bidra i våra kunders stora och ibland svåra stunder gör vi skillnad varje dag.

Vi möter människor, vi kommer nära människor, vi är ett stöd i deras svåraste stund. Det ger så mycket positiv energi tillbaka”- Therese Hagaton, Ceremonikoordinator och delägare i Törnkvist BegravningsbyråTörnkvist finns idag på tre orter och fortsätter att leverera kvalitet genom stort engagemang och lyhördhet. Vi kommer aldrig tumma på att vi alltid ska leverera en service över förväntan!

Titta in på vår hemsida (https://www.tornkvists.se/) för att läsa mer om oss och vår verksamhet.

Om rollen
I rollen som Organisationsledare är du navet i vår koncern. Med din förmåga att leda ser du till att driften hos de olika kontoren fungerar. Du har personalansvar för ett tiotal medarbetare som finns på flera kontor och tre olika orter.

Du är även operativ i verksamheten och koordinerar kontakten med våra samarbetspartners i olika projektformer.

Rollen innebär ett tätt samarbete med bolagets ägare och du har således korta vägar från ord till handling. Ägarna ser dig som ett viktigt tillskott i verksamheten och kommer att utforma tjänsten tillsammans med dig - för att skapa förutsättningar för såväl verksamhetens som din utveckling.

Du drivs av att arbeta med utveckling och kan på ett prestigelöst sätt vara mångfacetterad och skapa engagemang hos arbetsgruppen du leder. Med ditt lösnings orienterade och positiva förhållningssätt ser du möjligheter före hinder.

Du driver processer som står för kvalitet och som bidrar till att du, dina medarbetare och Törnkvists utvecklas både internt och externt.

Vem är du?
Vi tror att du letar efter ett mångsidigt jobb där du arbetar strategiskt och operativt i ett bolag som är under tillväxt.

Eftersom vi möter människor i livets stora stunder tror vi att du har jobbat just med att möta människor i dina tidigare roller. Med din lyhördhet kan du vägleda både medarbetare och kunder kring beslut som ska fattas för att hitta vägar framåt.

Då dagarna ser olika ut - tror vi att du har förmågan att koordinera och prioritera. Vår personal är den viktigaste tillgången i vår verksamhet. Därför tror vi att arbetsmiljöarbete blir en viktig del i ditt ledarskap.

Med personalens trivsel och vår gemensamma målsättning att alltid leverera personlig service som utgångspunkt förfinar du rutiner och arbetssätt för att skapa de bästa förutsättningar hos oss på Törnkvist.

Rollen som Organisationsledare är ny hos oss. Därför ser vi gärna att du känner dig trygg med att driva en verksamhet som är komplex och kräver ett objektivt synsätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du leder och representerar den service vi levererar - varje dag, året runt.

Du har

Körkort? Ja, samt tillgång till egen bil.

Datavana? Mycket god datavana.

Språk? Svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du

Har erfarenhet av att leda personal.

Har arbetat i projektform.

Har erfarenhet av svåra samtal / MI.

Varför ska du jobba hos oss?
Vi är ett härligt gäng med ett mångfacetterat arbete. Vi har korta beslutsvägar och beaktar alltid möjligheten att förfina och förädla våra processer. Hos oss blir du en del av en gemensam resa och får utvecklas tillsammans med oss.

I mötet med våra kunder kommer vi nära människor i några av deras stora och ibland svåraste stunder i livet. Att kunna göra skillnad i dessa möten ger näring till att vi vill gå till arbetet varje dag, och alltid leverera en service över förväntan.

För oss på Törnkvist är våra medarbetare det viktigaste vi har. Tillsammans skapar vi en trivsam arbetsplats där vi delar med oss av våra erfarenheter. Vi utvecklas tillsammans.”- Tommy Hagaton, Ceremonikoordinator/borgerlig officiant och delägare i Törnkvist Begravningsbyrå.

Övrigt om tjänsten
Rollen kommer att utgå från Törnkvist Begravningsbyrå i Karlskrona.

Sysselsättningsgrad: Heltid

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Tillträde: Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag är 14 januari. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Sandra Senbom, HR-specialist på ByHart, via sandra.senbom@byhart.se eller på 079-104 45 65.

Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

Ansök nu

Kommersiell projektledare till Goodtech

Läs mer Jun 9
Om tjänsten
Vi söker en erfaren och kommunikativ projektledare med kommersiell erfarenhet och intresse för industriell automation. Rollen innebär att ha det övergripande ansvaret för projektets leveranser och säkerställa lönsamhet och affärsresultat. Du kommer att bli en del av ett projektledarteam med stor kompetens som lär av varandra och som ger dig möjligheter att utvecklas i rollen som projektledare.

En viktig del av rollen är att på ett professionellt sätt hantera kontaktytan mot kunden och andra intressenter, där du bygger starka relationer genom att förstå kundens behov och förväntningar. Kommunikation är en central del av rollen, både internt och externt, där du känner dig trygg i kommunikationen med de olika intressenterna gällande projektets framsteg, utmaningar och resultat.

Du kommer att leda det interna arbetet för att säkerställa att kundens krav och förväntningar förstås och uppfylls. Ditt ansvar omfattar även projektplanering samt att identifiera och hantera projektets risker och budget. Genom att hantera resurser och samordna aktiviteter kommer du att säkerställa att projektet genomförs enligt plan. Du kommer att rapportera projektets framsteg, budget, risker, samt säkerställa att projektdokumentationen tas fram och levereras enlig överenskommelse med kunden.

Om dig
Som person är du strukturerad, kommunikativ och har hög integritet. Du drivs av högt satta mål och att få leverera högkvalitativa lösningar tillsammans med andra. Du har troligtvis ett stort intresse för den kommersiella sidan av projekten och du känner dig bekväm med att hantera och kommunicera med beslutsfattare på olika nivåer.

Som projektledare hos oss rör du dig i en industriell miljö, och därför är det en fördel om du tycker det är kul med teknik och har en övergripande förståelse för våra tjänster och lösningar.

Däremot, fokuset i denna roll är att leda och koordinera människor och aktiviteter för driva en process framåt, och du har en förmåga att lära och anpassa dig till ändrade förutsättningar eller behov från våra kunder.

Om oss
Vi på Goodtech är en av de ledande leverantörerna inom industriautomation och bidrar med vår kompetens och erfarenhet inom automation, digitalisering och hållbarhet till en omställning inom industrin. Till våra kunder är vi en partner samt en leverantör, och vi arbetar med globala världsledande företag inom sin bransch. Vi vill bidra till en smartare, grönare och mer bärkraftig industri.

Vi är certifierade som ett Great Place to Work och välkomnar till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra och hjälps åt för att tillsammans hela tiden bli lite bättre.

Vårt bolag Goodtech ASA är noterat på Oslo Börs och vi har ca 350 medarbetare i Norge och Sverige, samt en omsättning om ca NOK 600 miljoner. Koncernen levererar projekt, tjänster och produkter inom miljö- och industriteknik, energi, industri samt infrastruktur i Norden.

Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där nästan alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linus Westling på telefon 076 326 23 47 eller linus.westling@testhuset.com.

Du är varmt välkommen in med din ansökan.

Ansök nu

Uppdragschef till Humana Assistans

Läs mer Sep 21
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana! Vi söker nu en uppdragschef till Humana Assistans med placering i Karlstad.



Om tjänsten

Som uppdragschef är din huvuduppgift att samordna den personliga assistansen för våra kunder. Det innebär att du samordnar våra kunders assistans och är närmsta chef för deras personliga assistenter. Dina arbetsuppgifter är varierande men omfattar huvudsakligen kontakter med kunder, arbetsledare och personliga assistenter. Att arbeta som uppdragschef ställer höga krav på dig som medarbetare. Du är spindeln i nätet som, förutom att samordna den dagliga assistansen kring en person med funktionsnedsättning, även har hand om arbetsmiljöfrågor samt arbetar med konflikthantering och problemlösning på högsta nivå. Du arbetar gentemot Försäkringskassan, kommuner, fackliga organisationer och andra instanser i vårt samhälle. 


Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Din placeringsort är på vårt kontor i Karlstad.



Vem är du?

Vi söker dig som vill arbeta efter våra värdeord; glädje, engagemang och ansvar. Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta med kundservice, personaladministration eller liknande arbete, gärna även med arbetsledning. Har du dessutom högskoleexamen som personal-/beteendevetare ser vi det som meriterande. Har du erfarenhet av personlig assistans eller annan koppling till personer med funktionsnedsättningar är det ett stort plus. Körkort B är ett krav. Som person är du trygg med mod att agera, strukturerad och noggrann. 



Vi ser att du har lätt för att skapa långvariga relationer och har ett brinnande intresse för människor. För att lyckas i rollen så krävs det att du är en driven person som gillar att arbeta med högt tempo där lösningsfokus, servicemedveten och samarbetsförmåga står i fokus.



Att jobba på Humana

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16?000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9?000 människor.



Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord - engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.



Vad händer nu?

Under rekryteringsprocessen kan du få genomgå telefonintervjuer, tester och kompetensbaserade intervjuer. Skicka gärna din ansökan så snart du kan då vi kommer göra löpande urval och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden gått ut.



Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Enhetschef kommunikation, HR och service

Läs mer Aug 3
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.



Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.



Beskrivning
Länsstyrelsen har organiserat om sitt verksamhetsstöd och söker nu en enhetschef till den nybildade enheten för kommunikation, HR och service.

Som enhetschef har du personalansvar för 15 medarbetare samt budget- och verksamhetsansvar för enhetens samlade verksamhet.

Enheten för kommunikation, HR och service har ett brett uppdrag. Du kommer tillsammans med dina medarbetare inom kommunikationsområdet att arbeta med myndighetens interna och externa kommunikation och övergripande profilering inklusive vårt arbetsgivarvarumärke och vår visuella identitet. Inom HR-området arbetar enheten med myndighetens kompetensförsörjning, chefsutveckling, det systematiska arbetsmiljöarbetet och operativt personalarbete. Inom service arbetar enheten med våra lokaler, receptionen och det verksamhetsnära IT-stödet. 

Arbetsuppgifter
Som enhetschef vid Länsstyrelsen leder du verksamheten i enlighet med Länsstyrelsens styrdokument och den statliga värdegrunden. Du är en tydlig arbetsgivarföreträdare och tar ansvar för arbetsgivarrollen. Arbetet som enhetschef innebär ansvar för att verksamheten inom enheten bedrivs effektivt, rättssäkert och för att förväntade resultat uppnås inom givna budgetramar. Du har övergripande ansvar för planering och uppföljning. Du har personalansvar innebärande ledning och utveckling av medarbetarna, samt bedriver ett aktivt arbetsmiljöarbete. Arbetet genomförs i dialog och nära samverkan med såväl medarbetare som avdelningschef och i samarbete med andra enhetschefer inom avdelningen och myndigheten.

Du som chef ingår i verksamhetsstöds ledningsgrupp och rapporterar till avdelningschefen för verksamhetsstöd. I vissa processer kommer du att rapportera direkt till länsledningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst tre års akademisk utbildning med för tjänsten relevant inriktning samt erfarenhet av att arbeta i offentlig sektor. Du har chefs- eller ledarerfarenhet, goda kunskaper i svenska och god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.

Tidigare verksamhets-, budget-, personal- och arbetsmiljöansvar är meriterande, liksom erfarenhet från arbete inom ett verksamhetsstöd och erfarenhet från statlig sektor. Erfarenhet av att ha drivit strategiskt utvecklingsarbete är också meriterande.

För att lyckas väl i uppdraget behöver du ha förmåga att planera, organisera och prioritera inom och mellan enhetens verksamheter på ett tydligt och effektivt sätt. Du är noggrann, står för ordning och reda, samt har god förmåga att ta till dig och omsätta kunskap och information som är relevant för verksamheten. Ditt ledarskap präglas av delaktighet och öppenhet, du står för ett tillitsbaserat ledarskap och har förmåga att skapa förtroende. Du ger och tar ansvar, kommunicerar på ett tydligt sätt, är lyhörd och har god samarbetsförmåga. Du har förmåga att hantera motstridiga intressen och står upp för myndighetens åtgärder och beslut.  

Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Den genomförs av länsstyrelsen när urvalsprocessen är klar. Processen med säkerhetsprövning innebär att rekryteringsförfarandet kan ta längre tid än vad som är brukligt.

Tjänsten innebär placering i myndighetens kris-och krigsorganisation.

Villkor
Länsstyrelsen Värmland tillämpar chefsförordnanden.

För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.

o Demokrati

o Legalitet

o Objektivitet, saklighet och likabehandling

o Fri åsiktsbildning

o Respekt för alla människors lika värde

o Effektivitet och service



Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Stift Värmlandsoperan

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Stift Värmlandsoperan .

Producent Musik och Unga

Producent: kultur, media, film
Läs mer Jun 30
Wermland Opera söker en producent till Musik och Unga är du den vi söker?
Arbetet innebär många olika typer av samarbeten såväl externt som internt, är det oerhört viktigt att du är inkännande, flexibel, lätt att samarbeta med och är en god kommunikatör. Verksamhetens produktioner spelas både i Wermland Operas lokaler och på turné.
Som producent är du länken mellan artister och arrangörer, institutioner och kommuner inom Värmlands län. Du rapporterar till produktions och planeringschef och du ingår i den konstnärliga ledningsgruppen. Vi söker dig som har flerårig ledarerfarenhet från produktionsnära uppgifter inom musik och teaterområdet. Du har erfarenhet av administrativt arbete och planering samt sälj och förhandlingsvana. Du har ansvar för avdelnings ekonomi samt att du har budgetansvar. Du ska ha adekvat utbildning eller ha motsvarade kompetens som arbetsgivaren finner likvärdig. Om du har erfarenhet av liknande verksamhet ses det som meriterande.
Tjänsten avser en heltid, tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning om 6 mån. Arbetstid är förlagd till dag. Kvällsarbete kan förekomma.
Kvalifikationer
Vi söker dig som kommer till din fulla rätt i en roll där du får koordinera verksamheten utifrån de behov som finns. För att lyckas i tjänsten krävs det att du arbetar väldigt strukturerat, självständigt och trivs i en aktiv och kreativ miljö. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Då arbetet innebär många olika typer av samarbeten och ibland kan innebära oregelbundna arbetstider är det oerhört viktigt att du är inkännande, flexibel, lätt att samarbeta med och en god kommunikatör. Du ska ha mycket goda datakunskaper i Microsoft Office. B-körkort krävs.
Wermland Opera eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter som det tillför verksamheten.

Ansök nu

Alternerande stämledare viola

Musiker, klassisk musik
Läs mer Apr 12
Vi erbjuder ett omväxlande arbete som musiker i Wermland Operas orkester, vilken med sina 34 heltidsanställda medlemmar ger både orkesterkonserter och opera- och musikalproduktioner. Orkestern ger en egen konsertserie i Karlstad CCC:s konsertsal om 7-8 konserter/säsong, serien erbjuder ett varierat program med framstående gästdirigenter och solister. Musikerna i Wermland Operas orkester spelar även ofta i olika kammarmusikkonstellationer och visar upp en stor bredd då de med lätthet rör sig mellan olika genrer.
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Tillträde efter överenskommelse.
Vi vill att du förbereder följande verk:
Stamitz Violakonsert i D-dur, sats 1 med kadens av Klengel eller Meyer,
samt en av följande konserter: Hindemith, Bartok, eller Walton sats 1.
Ensembleprov kan förekomma.
Provspelningsdatum: den 15 juni 2023
Plats: Wermland Opera, Spinneriet, Älvgatan 49, Karlstad
Provspelning sker efter personlig kallelse.

Ansök nu

Alternerande stämledare fagott med plikt till kontrafagott.

Musiker, klassisk musik
Läs mer Jan 17
Vi erbjuder ett omväxlande arbete som musiker i Wermland Operas orkester, vilken med sina 34 heltidsanställda medlemmar ger både orkesterkonserter och opera- och musikalproduktioner. Orkestern ger en egen konsertserie i Karlstad CCC:s konsertsal (om 7-8 konserter/säsong). Stora konsertserien 2022/2023 erbjuder ett varierat program med framstående gästdirigenter och solister. Musikerna i Wermland Operas orkester spelar även ofta i olika kammarmusikkonstellationer och visar en stor bredd då de med lätthet rör sig mellan olika genrer.
FAGOTT
W.A. Mozart: Fagottkonsert i B-dur KV 191, sats 1 utan kadens
C. Saint-Saëns: Sonat för fagott och piano op.168, sats 1
KONTRAFAGOTT
W.A. Mozart: Fagottkonsert i B-dur KV 191, sats 2 utan kadens
Ensemblespel kan tillkomma.
Orkesterutdrag läggs ut på Wermland Operas hemsida i mars 2023.
Upplysningar om tjänsterna lämnas av
Orkesterchef Annika Bohlin, 070-649 06 46
Facklig representant Jesper Sejrup Clausen (SYMF) 073-149 54 97
Konsertmästare Richard Lazar, 076-174 55 46
Du är välkommen med din ansökan samt CV senast 1 maj 2023 till:
Wermland Opera, Älvgatan 49, 652 30 KARLSTAD
eller e-post: annika.bohlin@wermlandopera.com.
Skriv Provspelning fagott i ämnesrutan.

Ansök nu

Kostymmästare till Wermland Opera

Kostymmästare
Läs mer Feb 10
Vi erbjuder en anställning i en kreativ miljö där vi gemensamt arbetar för att skapa optimala förutsättningar för att vår publik ska få del av musikteater i hela dess bred.
Arbetet sker i våra egna lokaler i Karlstad både i ateljén och på stora scenen på Karlstad Teater. Arbetsuppgifterna består av tillskärning, tillverkning och sömnad, vara ansvarig för tilldelad produktion, inköp av material, kontakt med leverantörer, arbetsleda extrapersonal.
Vem är du?
Vi söker en kreativ och lösningsorienterad person som kan komma att komplettera vår kostymavdelning, där du kommer att vara en av två kostymmästare. Därför är det extra viktigt att du alltid strävar efter ett gott samarbete och har ett högt eget ansvarstagande för att ni tillsammans ska kunna hjälpas åt och arbeta som ett lag. Du trivs med att ha många kontakter då du kommer samarbeta även med de andra avdelningarna inom Wermland Opera.
Rent formellt ser vi att du har som lägst 3-årig gymnasieutbildning inom sömnad, skräddar/teaterskräddare utbildning (eftergymnasial utbildning) eller erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig, samt minst tre års erfarenhet inom kostymsömnad för teater, har du ett gesällbrev så är det ett stort plus. Ett krav är att du ska kunna skapa kostymer utifrån kostymskisser. Eftersom både engelska och svenska är arbetsspråk på Wermland Opera bör du behärska båda språken flytande i både tal och skrift. B-körkort är också ett krav för tjänsten.
Hos oss på Wermland Opera arbetar vi efter devisen ”vi är varandras arbetsmiljö” och hoppas att det är något du kan identifiera dig med och bidra till genom ditt arbete och den dagliga kontakten med dina kollegor.
Kort om oss
Wermland Opera förser värmlänningar och tillresande med ett brett urval av opera-, musikal- och orkesterproduktioner av hög konstnärlig kvalitet. Med en handfull fast anställda sångare samt orkestern; Wermland Operas orkester, bestående av 35 heltidsmusiker, presenterar Wermland Operaproduktioner för karlstadsbor, värmlänningar och tillresta. Wermland Opera har rykte om sig att vara nyskapande och djärv, både i verk-val och utförande. Inom både opera och musikal presenterar Wermland Opera ofta Sverige och Norden-premiärer, men framför även ofta klassiska stycken i en något nyare kostym.Wermland Operas produktioner ses främst på Stora scenen på Wermland Opera som ligger mitt i Karlstad, i kvarteret Klara samt på Lilla scenen som ligger i Spinneriet på Älvgatan 49. Vi turnerar även i Värmland på bl.a. bygdegårdar och samlingssalar. Orkestern framför konsertserier på Karlstad CCC och Wermland Operas Stora scen.

Ansök nu

Alternerande stämledare viola

Musiker, klassisk musik
Läs mer Sep 19
Vi erbjuder ett omväxlande arbete som musiker i Wermland Operas orkester, vilken med sina 34 heltidsanställda medlemmar ger både orkesterkonserter och opera- och musikalproduktioner. Orkestern ger en egen konsertserie i Karlstad CCC:s konsertsal om 7-8 konserter/säsong, serien erbjuder ett varierat program med framstående gästdirigenter och solister. Musikerna i Wermland Operas orkester spelar även ofta i olika kammarmusikkonstellationer och visar upp en stor bredd då de med lätthet rör sig mellan olika genrer.
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Tillträde efter överenskommelse.
Vi vill att du förbereder följande verk:
Stamitz Violakonsert i D-dur, sats 1 med kadens av Klengel eller Meyer,
samt en av följande konserter:
Hindemith, Bartok, eller Walton sats 1.
Orkesterutdrag:
Orkesterutdrag läggs ut på denna sida från 3 oktober 2022.
Ensembleprov kan förekomma.
Provspelningsdatum: den 29 november 2022
Plats: Wermland Opera, Spinneriet, Älvgatan 49, Karlstad
Provspelning sker efter personlig kallelse.
Upplysningar om tjänsterna lämnas av
Orkesterchef Annika Bohlin, 070-649 06 46
Facklig representant Jesper Sejrup Clausen (SYMF) 073-149 54 97
Konsertmästare Richard Lazar, 076-174 55 46
Du är välkommen med din ansökan samt CV senast 13 november 2022 till:
Wermland Opera, Älvgatan 49, 652 30 KARLSTAD
eller e-post:
annika.bohlin@wermlandopera.com
Skriv Provspelning viola i ämnesrutan.
Läs mer på vår hemsida www.wermlandopera.com

Ansök nu