Karlstad: Iris söker en engagerad arbetsterapeut till Karlstad

Hitta ansökningsinfo om jobbet Iris söker en engagerad arbetsterapeut till Karlstad i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

- Vill du vara med och bidra till att människor når sin fulla potential?


- Vill du medverka till att våra deltagare tar nästa steg till arbete eller utbildning?


Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare?
Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Arbetsmarknad. Du kommer få arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Arbetsmarknad arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden.

Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje! 
Vi söker nu arbetsterapeuter till uppdraget Steg till arbete (STA) för individanpassat arbete utifrån deltagarens förutsättningar - Unika lösningar för unika människor.

Vad är mina arbetsuppgifter?
Målgruppen för arbetet är arbetssökande som på grund av funktionsnedsättning och/eller en historik av ohälsa har behov av arbetslivsinriktad rehabilitering för att komma i arbete eller utbildning. Uppdraget utför du tillsammans med övriga kollegors kompetenser i teamet.
Målet med uppdraget i sin helhet är att, i en sammanhållen process i uppdragets alla delar, identifiera deltagarens resurser och stödbehov samt stärka och utveckla deltagaren med målet arbete eller utbildning.

I uppdraget ingår att kartlägga individens behov för att finna deltagarens resurser, samlade förutsättningar och stödbehov kopplade till olika arbetssituationer i konstruerad miljö. Du kartlägger och fångar upp resurser, stödbehov och yrkesområden som bäst motsvarar deltagarens intressen, kompetenser och färdigheter i förhållande till ett arbete. Du ansvarar för valet av aktiviteter, ansvarar för skattning av deltagarens aktivitetsutförande samt för de anpassningar som deltagaren behöver. Uppdraget ska stärka och utveckla deltagarens förutsättningar för att komma ut på en arbetsplats genom bl.a motiverande insatser, vägledning och arbetsprövning på en arbetsplats för att slutligen för att hitta en arbetsplats där deltagaren kan få en anställning på den reguljära arbetsmarknaden.


Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Planera och kartlägga deltagarens behov av aktiviteter, anpassningar inom tjänsten
- Handleda, instruera, observera deltagare utifrån frågeställning.
- Motivera och stödja deltagaren med fokus på lösningar i arbetssituationen.
- Anpassa omgivningsfaktorer så att de stödjer deltagarens kapacitet samt göra skattningar enligt instrumentet Assessment of work Characteristic (AWC)
- Dokumentera aktiviteter och aktivitetsutförande samt resultat i löpande daganteckningar under tjänstens gång.
- Övrig redovisning och administration.
Du kommer att samverka med kollegor i teamet, exempelvis studie- och yrkesvägledare och arbetskonsulenter och med övriga arbetsterapeutskollegor i landet.

Vem passar för tjänsten? 
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut med kunskap i instrumenten:
- Model of human Occupation screening Tool (MOHOST)
- Dialog om arbetsförmåga (DOA)
- Assessment of work Characteristic (AWC)
- Assessment of work Performance (AWP)
- Worker role interview (WRI)

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med olika hjälpmedel och att utforma anpassningar på individnivå. Vidare ser vi gärna god administrativ förmåga då dokumentation ingår i tjänsten. 

Som person är du självgående med god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Du är van vid att följa upp hur arbetet går framåt och arbetar proaktivt med att planera och hålla deadlines i exempelvis administrativa uppgifter. Du är kreativ med fokus på lösningar och möjligheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Då arbetet innebär daglig kontakt med deltagare, kunder och kollegor är det dessutom viktigt att du har mycket god samarbetsförmåga. B-körkort är meriterande, då resor i tjänsten kan förekomma.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som startar med 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2023-11-30.

För frågor kring tjänsten kontakta Distriktschef Susanna Flamborg, susanna.flamborg@iris.se, 076-539 90 36. För frågor rörande rekryteringsprocessen kontakta HR-avdelningen på iris.rekrytering@iris.se.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Arbetsterapeut

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Arbetsterapeut.

Arbetsterapeut

Läs mer Jun 24
Arena Personal söker för kunds räkning arbetsterapeut.
Arbetslivsresurs utökar sin verksamhet och söker därför en engagerad Arbetsterapeut i Karlstad, Torsby och Hagfors!
Arbetslivsresurs vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning!
Vi söker dig som vill vara med och stärka styrkor. Arbetet kommer i huvudsak vara att arbeta i Arbetsförmedlingens upphandlade tjänst Steg till arbete. Målgruppen som du kommer att möta i uppdraget är arbetssökande, personer med eller utan kända funktionsnedsättningar, som behöver få sina förutsättningar för arbete utredda för att sedan prövas i reell miljö. Du kommer att arbeta både i grupp och enskilt. Resor ingår i tjänsten!
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande:
Samordna och genomföra uppdraget att bedöma arbetsförmåga
Handleda deltagare samt kartlägga arbetsförmåga
Genomföra observationer och dokumentera i skriftlig rapport
Stärka och utveckla deltagaren mot att finna en lämplig yrkesinriktning samt därefter finna lämplig arbetsplats.
Utföra administration som tillhör uppdraget
Bidra till övrig utveckling av vår verksamhet
Bidra till nöjda deltagare
Du är legitimerad Arbetsterapeut och har kompetens att arbeta med de arbetsterapeutiska instrumenten: Model of Human Occupation Screening Tool (MOHOST), Dialog om arbetsförmåga (DOA), Worker Role Interview (WRI), Assessment of Work Characteristics (AWC), Assessment of Work Performance (AWP).
Som person är du är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Vi önskar också att du är duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som Arbetsterapeut kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete, att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden samt förmågan att ha en god arbetsmarknadskunskap samt kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Till dig som har förmåga att kombinera dessa tre delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor.
VI ERBJUDER:
Nya spännande utmaningar varje dag!
Härliga, hjälpsamma och lättsamma kollegor – vi har roligt på jobbet!
En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor
En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete
Möjlighet att göra skillnad – hjälpa människor till sysselsättning
Rekryteringen sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträde enligt överenskommelse, individuell lönesättning tillämpas. Tjänsten kan vara på hel- eller deltid beroende på vad som passar dig, vi erbjuder flexibla anställningsmöjligheter.
Har du frågor, maila ansvarig gruppchef Pål Lassen pal.lassen@arbetslivsresurs.se
Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder. Läs mer om oss och vår verksamhet på vår hemsida www.arbetslivsresurs.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Agila söker arbetsterapeuter - Värmland

Läs mer Feb 20
AGILA SÖKER ARBETSTERAPEUTER
Nu söker vi på Agila fler arbetsterapeuter för uppdrag runt om i hela landet. Vi vänder oss till dig som är arbetsterapeut och som vill kunna styra mer över din egen tid, detta genom att erbjuda hög flexibilitet samt en god ersättning.
VI ERBJUDER DIG
Vi på Agila erbjuder dig som är arbetsterapeut både variation och frihet till att kunna styra mer över din egen tid. Du väljer själv om du vill jobba heltid eller deltid eller bara som extrajobb. Vi hjälper till med all administration som krävs för att du snabbt ska kunna ta ditt första uppdrag. Processen är enkel och de allra flesta har uppdrag kort efter kontroll av utbildningar och referenser.
OM AGILA
Agila är ett av Nordens största företag inom bemanning och rekrytering till sjukvård, socialtjänst och skola. Agila bemannar regioner, kommuner och privata kunder över hela Sverige och Norge. Företaget har sedan starten år 2008 varit mycket framgångsrikt och har flera gånger blivit utsett till Gasellföretag av Dagens Industri.

Ansök nu

Arbetsterapeut till Rehabiliteringen specialistvård

Läs mer Jun 11
Vi tror på att hälso- och sjukvård måste utgå från våra patienters behov och medarbetarnas kompetens.

Vill du bli en del av oss och driva hälso- och sjukvården framåt tillsammans med våra medarbetare? Välkommen med din ansökan!

Din arbetsplats
Rehabiliteringen specialistvård Centralsjukhuset i Karlstad är en verksamhet med drygt 70 medarbetare och tre verksamhetsområden; arbetsterapi, fysioterapi och musik- och bildterapi. Vi arbetar gentemot flertalet verksamhetsområden/specialiteter på Centralsjukhuset såsom neurologi, geriatrik, onkologi, infektion, barn, kirurgi, medicin, ortopedi och IVA med flera, inom både öppen- och slutenvård.

Hos oss arbetar cirka 30 arbetsterapeuter, det finns därför goda möjligheter till kollegialt utbyte och kompetensöverföring, både i det dagliga arbetet men även genom intern fortbildning. Inom Region Värmland pågår också ett arbete med att implementera en klinisk karriärsutvecklingsmodell för arbetsterapeuter. https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/yrken-och-karriarmojligheter/karriarvagar-och-karriarutvecklingsmodeller?qs=Karriärvägar och karriärutvecklingsmodeller

Vi verkar för att vara en hälsofrämjande arbetsplats, vilket bland annat innebär möjligheter till friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. I Region Värmland har du även rabatter på länstrafiken som möjliggör goda förutsättningar att pendla med buss och tåg.

Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi två arbetsterapeuter till vår verksamhet inom slutenvården. I arbetet ingår arbetsterapeutiska bedömningar, planering och genomförande av insatser samt uppföljning. Arbetet förutsätter en flexibilitet samt en vilja och förmåga att arbeta både i team och självständigt. Du arbetar i nära samarbete med kollegor och övriga professioner i en utvecklande miljö. Vi är måna om att du ska bli trygg i din roll, och du får handledning av erfarna kollegor.

Vi har även specialiserad öppenvård i vår verksamhet där arbete kan bli aktuellt i takt med förändrade behov. 

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut och vill vara med och utveckla verksamheten tillsammans med övriga i teamet. Erfarenhet från liknande arbete är önskvärt men inget krav. Även du som är ny i din yrkesroll är välkommen med din ansökan.

Som person är du trygg, strukturerad och självständig. Du samverkar bra med andra och ser till hela verksamhetens bästa i ditt sätt att agera och ta beslut. 

Om oss

Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. 


Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 


Läs mer om att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner och följ oss på sociala medier. 


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Leg. Arbetsterapeut sökes till sommaruppdrag!

Läs mer Maj 6
Om uppdraget: 
Dedicare söker Leg arbetsterapeut till Värmland!  

Placering: Centrala Karlstrad start så snart som möjligt, tillsvidare
Arbetstider: Heltid, ev. deltid 50%.
Arbetsuppgifter: Sedvanligt arbete för arbetsterapeuter. Nära samarbete med FT och ssk. Aktivitetsbedömningar av patienter samt utföra åtgärder för att dagliga aktiviteter ska fungera. Förskrivning av hjälpmedel, handledning av personal etc.

Förmåner 
Dedicare erbjuder hög ersättning, rekryteringsbonus, reseersättning, kollektivavtal, friskvårdsbidrag och tjänstepension enligt ITP-planen. Du kommer att ha nära kontakt med din Konsultchef som erbjuder dig ett tryggt och nära samarbete före, under och efter uppdraget. Du kan själv välja om du vill vara anställd eller arbeta som underkonsult. 

Kvalifikationer Leg. Arbetsterapeut med minst två års yrkeserfarenhet
Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. 
Erfarenhet från liknande verksamhet är meriterande
Personliga egenskaper
God samarbetsförmåga med övriga arbetskamrater och yrkeskategorier. Personlig mognad med intresse och förmåga att möta patienter och anhöriga i svåra situationer. Förmåga att prioritera, delegera samt arbetsleda arbetskamrater i teamet. Flexibel och vilja att verka för verksamhetens behov. Van att arbeta med varierande arbetsuppgifter i varierande tempo.

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten var vänlig och kontakta kontaktpersonen för denna annons. På vår hemsida presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Urval och intervjuer sker löpande, vi tar tacksamt emot din ansökan snarast.

Ansök nu

Iris söker sommarvikarierande arbetsterapeut till Karlstad!

Läs mer Mar 21
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

- Vill du vara med och bidra till att människor når sin fulla potential?


- Vill du medverka till att våra deltagare tar nästa steg till arbete eller utbildning?

Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare?
Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Arbetsmarknad. Du kommer få arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Arbetsmarknad arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden.

Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje! 
Vi söker nu arbetsterapeuter till uppdraget Steg till arbete (STA) för individanpassat arbete utifrån deltagarens förutsättningar - Unika lösningar för unika människor.

Vad är mina arbetsuppgifter?
Målgruppen för arbetet är arbetssökande som på grund av funktionsnedsättning och/eller en historik av ohälsa har behov av arbetslivsinriktad rehabilitering för att komma i arbete eller utbildning. Uppdraget utför du tillsammans med övriga kollegors kompetenser i teamet.
Målet med uppdraget i sin helhet är att, i en sammanhållen process i uppdragets alla delar, identifiera deltagarens resurser och stödbehov samt stärka och utveckla deltagaren med målet arbete eller utbildning.

I uppdraget ingår att kartlägga individens behov för att finna deltagarens resurser, samlade förutsättningar och stödbehov kopplade till olika arbetssituationer i konstruerad miljö. Du kartlägger och fångar upp resurser, stödbehov och yrkesområden som bäst motsvarar deltagarens intressen, kompetenser och färdigheter i förhållande till ett arbete. Du ansvarar för valet av aktiviteter, ansvarar för skattning av deltagarens aktivitetsutförande samt för de anpassningar som deltagaren behöver. Uppdraget ska stärka och utveckla deltagarens förutsättningar för att komma ut på en arbetsplats genom bl.a motiverande insatser, vägledning och arbetsprövning på en arbetsplats för att slutligen för att hitta en arbetsplats där deltagaren kan få en anställning på den reguljära arbetsmarknaden.


Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Planera och kartlägga deltagarens behov av aktiviteter, anpassningar inom tjänsten
- Handleda, instruera, observera deltagare utifrån frågeställning.
- Motivera och stödja deltagaren med fokus på lösningar i arbetssituationen.
- Anpassa omgivningsfaktorer så att de stödjer deltagarens kapacitet samt göra skattningar enligt instrumentet Assessment of work Characteristic (AWC)
- Dokumentera aktiviteter och aktivitetsutförande samt resultat i löpande daganteckningar under tjänstens gång.
- Övrig redovisning och administration.
Du kommer att samverka med kollegor i teamet, exempelvis studie- och yrkesvägledare och arbetskonsulenter och med övriga arbetsterapeutskollegor i landet.

Vem passar för tjänsten? 
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut med kunskap i instrumenten:
- Model of human Occupation screening Tool (MOHOST)
- Dialog om arbetsförmåga (DOA)
- Assessment of work Characteristic (AWC)
- Assessment of work Performance (AWP)
- Worker role interview (WRI)

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med olika hjälpmedel och att utforma anpassningar på individnivå. Vidare ser vi gärna god administrativ förmåga då dokumentation ingår i tjänsten. 

Som person är du självgående med god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Du är van vid att följa upp hur arbetet går framåt och arbetar proaktivt med att planera och hålla deadlines i exempelvis administrativa uppgifter. Du är kreativ med fokus på lösningar och möjligheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Då arbetet innebär daglig kontakt med deltagare, kunder och kollegor är det dessutom viktigt att du har mycket god samarbetsförmåga. B-körkort är meriterande, då resor i tjänsten kan förekomma.

Ytterligare information
Vi söker dig som vill arbeta som semestervikarie del- eller heltid, en eller flera månader under sommarmånaderna. 

Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2024-06-15.

För frågor kring tjänsten kontakta Distriktschef Susanna Flamborg, susanna.flamborg@iris.se, 076-539 90 36. För frågor rörande rekryteringsprocessen kontakta HR-avdelningen på iris.rekrytering@iris.se.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Iris Hadar AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Iris Hadar AB .

Iris söker sommarvikarierande arbetsterapeut till Karlstad!

Arbetsterapeut
Läs mer Mar 21
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

- Vill du vara med och bidra till att människor når sin fulla potential?


- Vill du medverka till att våra deltagare tar nästa steg till arbete eller utbildning?

Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare?
Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Arbetsmarknad. Du kommer få arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Arbetsmarknad arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden.

Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje! 
Vi söker nu arbetsterapeuter till uppdraget Steg till arbete (STA) för individanpassat arbete utifrån deltagarens förutsättningar - Unika lösningar för unika människor.

Vad är mina arbetsuppgifter?
Målgruppen för arbetet är arbetssökande som på grund av funktionsnedsättning och/eller en historik av ohälsa har behov av arbetslivsinriktad rehabilitering för att komma i arbete eller utbildning. Uppdraget utför du tillsammans med övriga kollegors kompetenser i teamet.
Målet med uppdraget i sin helhet är att, i en sammanhållen process i uppdragets alla delar, identifiera deltagarens resurser och stödbehov samt stärka och utveckla deltagaren med målet arbete eller utbildning.

I uppdraget ingår att kartlägga individens behov för att finna deltagarens resurser, samlade förutsättningar och stödbehov kopplade till olika arbetssituationer i konstruerad miljö. Du kartlägger och fångar upp resurser, stödbehov och yrkesområden som bäst motsvarar deltagarens intressen, kompetenser och färdigheter i förhållande till ett arbete. Du ansvarar för valet av aktiviteter, ansvarar för skattning av deltagarens aktivitetsutförande samt för de anpassningar som deltagaren behöver. Uppdraget ska stärka och utveckla deltagarens förutsättningar för att komma ut på en arbetsplats genom bl.a motiverande insatser, vägledning och arbetsprövning på en arbetsplats för att slutligen för att hitta en arbetsplats där deltagaren kan få en anställning på den reguljära arbetsmarknaden.


Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Planera och kartlägga deltagarens behov av aktiviteter, anpassningar inom tjänsten
- Handleda, instruera, observera deltagare utifrån frågeställning.
- Motivera och stödja deltagaren med fokus på lösningar i arbetssituationen.
- Anpassa omgivningsfaktorer så att de stödjer deltagarens kapacitet samt göra skattningar enligt instrumentet Assessment of work Characteristic (AWC)
- Dokumentera aktiviteter och aktivitetsutförande samt resultat i löpande daganteckningar under tjänstens gång.
- Övrig redovisning och administration.
Du kommer att samverka med kollegor i teamet, exempelvis studie- och yrkesvägledare och arbetskonsulenter och med övriga arbetsterapeutskollegor i landet.

Vem passar för tjänsten? 
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut med kunskap i instrumenten:
- Model of human Occupation screening Tool (MOHOST)
- Dialog om arbetsförmåga (DOA)
- Assessment of work Characteristic (AWC)
- Assessment of work Performance (AWP)
- Worker role interview (WRI)

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med olika hjälpmedel och att utforma anpassningar på individnivå. Vidare ser vi gärna god administrativ förmåga då dokumentation ingår i tjänsten. 

Som person är du självgående med god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Du är van vid att följa upp hur arbetet går framåt och arbetar proaktivt med att planera och hålla deadlines i exempelvis administrativa uppgifter. Du är kreativ med fokus på lösningar och möjligheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Då arbetet innebär daglig kontakt med deltagare, kunder och kollegor är det dessutom viktigt att du har mycket god samarbetsförmåga. B-körkort är meriterande, då resor i tjänsten kan förekomma.

Ytterligare information
Vi söker dig som vill arbeta som semestervikarie del- eller heltid, en eller flera månader under sommarmånaderna. 

Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2024-06-15.

För frågor kring tjänsten kontakta Distriktschef Susanna Flamborg, susanna.flamborg@iris.se, 076-539 90 36. För frågor rörande rekryteringsprocessen kontakta HR-avdelningen på iris.rekrytering@iris.se.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Iris söker sommarvikarierande arbetskonsulent i Karlstad!

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Mar 21
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

- Drivs du av resultatinriktade arbetsuppgifter och är en fena på att dokumentera?


- Gillar du att nätverka och jobba uppsökande för att hitta arbetsprövningsplatser som matchar deltagaren?
- Drivs du av att stötta arbetssökande till att nå sin fulla potential?

Om du svarat ja på dessa frågor så är du kanske vår nya stjärna i vårt fantastiska team på Iris Arbetsmarknad!

Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare?
Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Arbetsmarknad. Du kommer få arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Arbetsmarknad arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att stötta personer till att ta ett nästa steg på arbetsmarknaden.

Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje!

Vad är mina arbetsuppgifter?
Tjänsten Steg Till Arbete (STA2) upphandlas av Arbetsförmedlingen och riktar sig till arbetssökande som på grund av funktionsnedsättning och/eller en historik av ohälsa har behov av arbetslivsinriktad rehabilitering för att komma i arbete eller utbildning. Tjänsten syftar till att, i en sammanhållen process, identifiera deltagarens resurser och stödbehov samt stärka och utveckla deltagaren med målet arbete eller utbildning. Vi utgår från deltagarnas individuella behov. Deltagarna har varierande tid i arbetslöshet, skiftande utbildningsbakgrund och erfarenhet av arbetslivet.

STA2 består av 4 delar. Alla deltagare startar tjänsten i del 1 med en kartläggning av behov och planering för insatsens kommande delar. Därefter anvisas de till antingen del 2 eller del 3 och slutligen del 4. Del 2 är en utredande del för att finna deltagarens resurser, samlade förutsättningar och stödbehov kopplade till olika arbetssituationer. Del 3 innehåller motiverande insatser, vägledning och arbetsprövning i reell miljö, dvs på en reell arbetsplats, för att utöka sin aktivitetsomfattning. Om deltagaren inte har möjlighet till anställning på sin arbetsprövningsplats i del 3, går deltagaren över till del 4, som är arbetsprövning med introducerande och uppföljande inriktning, med mål att bli självständig inför en anställning.

I teamet kring deltagaren finns arbetsterapeut, arbetskonsulent, samordnare och SYV. Som arbetskonsulent är du delaktig i tjänstens alla 4 delar. Du genomför kompetenskartläggningar, har individuella samtal liksom gruppaktiviteter, följer upp deltagarens progression och arbetsprövning. Du arbetar med motiverande samtal, vägledande och hälsofrämjande aktiviteter. Du stöttar i att ta fram ansökningshandlingar och övriga stärkande aktiviteter gällande arbetslivet och har kontakter med arbetsgivare för att finna lämpliga arbetsprövningsplatser. Administration och dokumentation ingår löpande och det är viktigt att hålla satta deadlines. Resor i tjänsten ingår i arbetet.

Krav på kompetens
Du ska ha minst två (2) års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin samt minst ett (1) års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coaching av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste tre (3) åren. Vi kommer att be dig uppvisa utbildningsintyg samt tjänstgöringsintyg som styrker utbildnings- och erfarenhetskraven inför anställning.

Personliga egenskaper
För att du ska trivas i rollen som arbetskonsulent är du en driven och ansvarstagande person som kan engagera och motivera andra människor. Du har lätt för att nätverka och skapa företagskontakter, liksom för att samarbeta med dina kollegor i en föränderlig miljö. Du har förmågan att strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter och tycker om att arbeta resultatstyrt och målinriktat med flera olika parallella processer samtidigt. Du är effektiv och korrekt i din dokumentation med god administrativ förmåga. 
  
Meriterande är körkort B.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Ytterligare information
Vi söker dig som vill arbeta som semestervikarie del- eller heltid, en eller flera månader under sommarmånaderna. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Sista ansökningsdag är 2024-06-15.

OBS - innan anställning påbörjas kommer du behöva verifiera din kompetens genom vidimerade utbildnings- och anställningsintyg.

För frågor kring tjänsten, kontakta Susanna Flamborg på +46 262 805 364 eller Susanna.Flamborg@irisgruppen.se

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Iris söker arbetskonsulent vid behov till Karlstad!

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Mar 21
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

- Drivs du av resultatinriktade arbetsuppgifter och är en fena på att dokumentera?


- Gillar du att nätverka och jobba uppsökande för att hitta arbetsprövningsplatser som matchar deltagaren?
- Drivs du av att stötta arbetssökande till att nå sin fulla potential?

Om du svarat ja på dessa frågor så är du kanske vår nya stjärna i vårt fantastiska team på Iris Arbetsmarknad!

Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare?
Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Arbetsmarknad. Du kommer få arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Arbetsmarknad arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att stötta personer till att ta ett nästa steg på arbetsmarknaden.

Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje!

Vad är mina arbetsuppgifter?
Tjänsten Steg Till Arbete (STA2) upphandlas av Arbetsförmedlingen och riktar sig till arbetssökande som på grund av funktionsnedsättning och/eller en historik av ohälsa har behov av arbetslivsinriktad rehabilitering för att komma i arbete eller utbildning. Tjänsten syftar till att, i en sammanhållen process, identifiera deltagarens resurser och stödbehov samt stärka och utveckla deltagaren med målet arbete eller utbildning. Vi utgår från deltagarnas individuella behov. Deltagarna har varierande tid i arbetslöshet, skiftande utbildningsbakgrund och erfarenhet av arbetslivet.

STA2 består av 4 delar. Alla deltagare startar tjänsten i del 1 med en kartläggning av behov och planering för insatsens kommande delar. Därefter anvisas de till antingen del 2 eller del 3 och slutligen del 4. Del 2 är en utredande del för att finna deltagarens resurser, samlade förutsättningar och stödbehov kopplade till olika arbetssituationer. Del 3 innehåller motiverande insatser, vägledning och arbetsprövning i reell miljö, dvs på en reell arbetsplats, för att utöka sin aktivitetsomfattning. Om deltagaren inte har möjlighet till anställning på sin arbetsprövningsplats i del 3, går deltagaren över till del 4, som är arbetsprövning med introducerande och uppföljande inriktning, med mål att bli självständig inför en anställning.

I teamet kring deltagaren finns arbetsterapeut, arbetskonsulent, samordnare och SYV. Som arbetskonsulent är du delaktig i tjänstens alla 4 delar. Du genomför kompetenskartläggningar, har individuella samtal liksom gruppaktiviteter, följer upp deltagarens progression och arbetsprövning. Du arbetar med motiverande samtal, vägledande och hälsofrämjande aktiviteter. Du stöttar i att ta fram ansökningshandlingar och övriga stärkande aktiviteter gällande arbetslivet och har kontakter med arbetsgivare för att finna lämpliga arbetsprövningsplatser. Administration och dokumentation ingår löpande och det är viktigt att hålla satta deadlines. Resor i tjänsten ingår i arbetet.

Krav på kompetens
Du ska ha minst två (2) års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin samt minst ett (1) års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coaching av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste tre (3) åren. Vi kommer att be dig uppvisa utbildningsintyg samt tjänstgöringsintyg som styrker utbildnings- och erfarenhetskraven inför anställning.

Personliga egenskaper
För att du ska trivas i rollen som arbetskonsulent är du en driven och ansvarstagande person som kan engagera och motivera andra människor. Du har lätt för att nätverka och skapa företagskontakter, liksom för att samarbeta med dina kollegor i en föränderlig miljö. Du har förmågan att strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter och tycker om att arbeta resultatstyrt och målinriktat med flera olika parallella processer samtidigt. Du är effektiv och korrekt i din dokumentation med god administrativ förmåga. 
  
Meriterande är körkort B.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Ytterligare information
Vi söker dig som vill arbeta vid behov vid arbetstoppar och sjukvikariat mm. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Sista ansökningsdag är 2024-05-31.

OBS - innan anställning påbörjas kommer du behöva verifiera din kompetens genom vidimerade utbildnings- och anställningsintyg.

För frågor kring tjänsten, kontakta Susanna Flamborg på +46 262 805 364 eller Susanna.Flamborg@irisgruppen.se

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Iris söker en engagerad arbetsterapeut till Karlstad!

Arbetsterapeut
Läs mer Feb 5
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

- Vill du vara med och bidra till att människor når sin fulla potential?


- Vill du medverka till att våra deltagare tar nästa steg till arbete eller utbildning?


Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare?
Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Arbetsmarknad. Du kommer få arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Arbetsmarknad arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden.

Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje! 
Vi söker nu arbetsterapeuter till uppdraget Steg till arbete (STA) för individanpassat arbete utifrån deltagarens förutsättningar - Unika lösningar för unika människor.

Vad är mina arbetsuppgifter?
Målgruppen för arbetet är arbetssökande som på grund av funktionsnedsättning och/eller en historik av ohälsa har behov av arbetslivsinriktad rehabilitering för att komma i arbete eller utbildning. Uppdraget utför du tillsammans med övriga kollegors kompetenser i teamet.
Målet med uppdraget i sin helhet är att, i en sammanhållen process i uppdragets alla delar, identifiera deltagarens resurser och stödbehov samt stärka och utveckla deltagaren med målet arbete eller utbildning.

I uppdraget ingår att kartlägga individens behov för att finna deltagarens resurser, samlade förutsättningar och stödbehov kopplade till olika arbetssituationer i konstruerad miljö. Du kartlägger och fångar upp resurser, stödbehov och yrkesområden som bäst motsvarar deltagarens intressen, kompetenser och färdigheter i förhållande till ett arbete. Du ansvarar för valet av aktiviteter, ansvarar för skattning av deltagarens aktivitetsutförande samt för de anpassningar som deltagaren behöver. Uppdraget ska stärka och utveckla deltagarens förutsättningar för att komma ut på en arbetsplats genom bl.a motiverande insatser, vägledning och arbetsprövning på en arbetsplats för att slutligen för att hitta en arbetsplats där deltagaren kan få en anställning på den reguljära arbetsmarknaden.


Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Planera och kartlägga deltagarens behov av aktiviteter, anpassningar inom tjänsten
- Handleda, instruera, observera deltagare utifrån frågeställning.
- Motivera och stödja deltagaren med fokus på lösningar i arbetssituationen.
- Anpassa omgivningsfaktorer så att de stödjer deltagarens kapacitet samt göra skattningar enligt instrumentet Assessment of work Characteristic (AWC)
- Dokumentera aktiviteter och aktivitetsutförande samt resultat i löpande daganteckningar under tjänstens gång.
- Övrig redovisning och administration.
Du kommer att samverka med kollegor i teamet, exempelvis studie- och yrkesvägledare och arbetskonsulenter och med övriga arbetsterapeutskollegor i landet.

Vem passar för tjänsten? 
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut med kunskap i instrumenten:
- Model of human Occupation screening Tool (MOHOST)
- Dialog om arbetsförmåga (DOA)
- Assessment of work Characteristic (AWC)
- Assessment of work Performance (AWP)
- Worker role interview (WRI)

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med olika hjälpmedel och att utforma anpassningar på individnivå. Vidare ser vi gärna god administrativ förmåga då dokumentation ingår i tjänsten. 

Som person är du självgående med god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Du är van vid att följa upp hur arbetet går framåt och arbetar proaktivt med att planera och hålla deadlines i exempelvis administrativa uppgifter. Du är kreativ med fokus på lösningar och möjligheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Då arbetet innebär daglig kontakt med deltagare, kunder och kollegor är det dessutom viktigt att du har mycket god samarbetsförmåga. B-körkort är meriterande, då resor i tjänsten kan förekomma.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som startar med 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2024-03-31.

För frågor kring tjänsten kontakta Distriktschef Susanna Flamborg, susanna.flamborg@iris.se, 076-539 90 36. För frågor rörande rekryteringsprocessen kontakta HR-avdelningen på iris.rekrytering@iris.se.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Iris söker en engagerad arbetsterapeut till Karlstad!

Arbetsterapeut
Läs mer Dec 13
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

- Vill du vara med och bidra till att människor når sin fulla potential?


- Vill du medverka till att våra deltagare tar nästa steg till arbete eller utbildning?


Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare?
Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Arbetsmarknad. Du kommer få arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Arbetsmarknad arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden.

Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje! 
Vi söker nu arbetsterapeuter till uppdraget Steg till arbete (STA) för individanpassat arbete utifrån deltagarens förutsättningar - Unika lösningar för unika människor.

Vad är mina arbetsuppgifter?
Målgruppen för arbetet är arbetssökande som på grund av funktionsnedsättning och/eller en historik av ohälsa har behov av arbetslivsinriktad rehabilitering för att komma i arbete eller utbildning. Uppdraget utför du tillsammans med övriga kollegors kompetenser i teamet.
Målet med uppdraget i sin helhet är att, i en sammanhållen process i uppdragets alla delar, identifiera deltagarens resurser och stödbehov samt stärka och utveckla deltagaren med målet arbete eller utbildning.

I uppdraget ingår att kartlägga individens behov för att finna deltagarens resurser, samlade förutsättningar och stödbehov kopplade till olika arbetssituationer i konstruerad miljö. Du kartlägger och fångar upp resurser, stödbehov och yrkesområden som bäst motsvarar deltagarens intressen, kompetenser och färdigheter i förhållande till ett arbete. Du ansvarar för valet av aktiviteter, ansvarar för skattning av deltagarens aktivitetsutförande samt för de anpassningar som deltagaren behöver. Uppdraget ska stärka och utveckla deltagarens förutsättningar för att komma ut på en arbetsplats genom bl.a motiverande insatser, vägledning och arbetsprövning på en arbetsplats för att slutligen för att hitta en arbetsplats där deltagaren kan få en anställning på den reguljära arbetsmarknaden.


Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Planera och kartlägga deltagarens behov av aktiviteter, anpassningar inom tjänsten
- Handleda, instruera, observera deltagare utifrån frågeställning.
- Motivera och stödja deltagaren med fokus på lösningar i arbetssituationen.
- Anpassa omgivningsfaktorer så att de stödjer deltagarens kapacitet samt göra skattningar enligt instrumentet Assessment of work Characteristic (AWC)
- Dokumentera aktiviteter och aktivitetsutförande samt resultat i löpande daganteckningar under tjänstens gång.
- Övrig redovisning och administration.
Du kommer att samverka med kollegor i teamet, exempelvis studie- och yrkesvägledare och arbetskonsulenter och med övriga arbetsterapeutskollegor i landet.

Vem passar för tjänsten? 
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut med kunskap i instrumenten:
- Model of human Occupation screening Tool (MOHOST)
- Dialog om arbetsförmåga (DOA)
- Assessment of work Characteristic (AWC)
- Assessment of work Performance (AWP)
- Worker role interview (WRI)

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med olika hjälpmedel och att utforma anpassningar på individnivå. Vidare ser vi gärna god administrativ förmåga då dokumentation ingår i tjänsten. 

Som person är du självgående med god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Du är van vid att följa upp hur arbetet går framåt och arbetar proaktivt med att planera och hålla deadlines i exempelvis administrativa uppgifter. Du är kreativ med fokus på lösningar och möjligheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Då arbetet innebär daglig kontakt med deltagare, kunder och kollegor är det dessutom viktigt att du har mycket god samarbetsförmåga. B-körkort är meriterande, då resor i tjänsten kan förekomma.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som startar med 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2024-02-12.

För frågor kring tjänsten kontakta Distriktschef Susanna Flamborg, susanna.flamborg@iris.se, 076-539 90 36. För frågor rörande rekryteringsprocessen kontakta HR-avdelningen på iris.rekrytering@iris.se.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Iris söker en engagerad arbetsterapeut till Karlstad!

Arbetsterapeut
Läs mer Dec 5
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

- Vill du vara med och bidra till att människor når sin fulla potential?


- Vill du medverka till att våra deltagare tar nästa steg till arbete eller utbildning?


Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare?
Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Arbetsmarknad. Du kommer få arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Arbetsmarknad arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden.

Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje! 
Vi söker nu arbetsterapeuter till uppdraget Steg till arbete (STA) för individanpassat arbete utifrån deltagarens förutsättningar - Unika lösningar för unika människor.

Vad är mina arbetsuppgifter?
Målgruppen för arbetet är arbetssökande som på grund av funktionsnedsättning och/eller en historik av ohälsa har behov av arbetslivsinriktad rehabilitering för att komma i arbete eller utbildning. Uppdraget utför du tillsammans med övriga kollegors kompetenser i teamet.
Målet med uppdraget i sin helhet är att, i en sammanhållen process i uppdragets alla delar, identifiera deltagarens resurser och stödbehov samt stärka och utveckla deltagaren med målet arbete eller utbildning.

I uppdraget ingår att kartlägga individens behov för att finna deltagarens resurser, samlade förutsättningar och stödbehov kopplade till olika arbetssituationer i konstruerad miljö. Du kartlägger och fångar upp resurser, stödbehov och yrkesområden som bäst motsvarar deltagarens intressen, kompetenser och färdigheter i förhållande till ett arbete. Du ansvarar för valet av aktiviteter, ansvarar för skattning av deltagarens aktivitetsutförande samt för de anpassningar som deltagaren behöver. Uppdraget ska stärka och utveckla deltagarens förutsättningar för att komma ut på en arbetsplats genom bl.a motiverande insatser, vägledning och arbetsprövning på en arbetsplats för att slutligen för att hitta en arbetsplats där deltagaren kan få en anställning på den reguljära arbetsmarknaden.


Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Planera och kartlägga deltagarens behov av aktiviteter, anpassningar inom tjänsten
- Handleda, instruera, observera deltagare utifrån frågeställning.
- Motivera och stödja deltagaren med fokus på lösningar i arbetssituationen.
- Anpassa omgivningsfaktorer så att de stödjer deltagarens kapacitet samt göra skattningar enligt instrumentet Assessment of work Characteristic (AWC)
- Dokumentera aktiviteter och aktivitetsutförande samt resultat i löpande daganteckningar under tjänstens gång.
- Övrig redovisning och administration.
Du kommer att samverka med kollegor i teamet, exempelvis studie- och yrkesvägledare och arbetskonsulenter och med övriga arbetsterapeutskollegor i landet.

Vem passar för tjänsten? 
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut med kunskap i instrumenten:
- Model of human Occupation screening Tool (MOHOST)
- Dialog om arbetsförmåga (DOA)
- Assessment of work Characteristic (AWC)
- Assessment of work Performance (AWP)
- Worker role interview (WRI)

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med olika hjälpmedel och att utforma anpassningar på individnivå. Vidare ser vi gärna god administrativ förmåga då dokumentation ingår i tjänsten. 

Som person är du självgående med god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Du är van vid att följa upp hur arbetet går framåt och arbetar proaktivt med att planera och hålla deadlines i exempelvis administrativa uppgifter. Du är kreativ med fokus på lösningar och möjligheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Då arbetet innebär daglig kontakt med deltagare, kunder och kollegor är det dessutom viktigt att du har mycket god samarbetsförmåga. B-körkort är meriterande, då resor i tjänsten kan förekomma.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som startar med 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2023-12-15.

För frågor kring tjänsten kontakta Distriktschef Susanna Flamborg, susanna.flamborg@iris.se, 076-539 90 36. För frågor rörande rekryteringsprocessen kontakta HR-avdelningen på iris.rekrytering@iris.se.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu