Hitta ansökningsinfo om jobbet Koordinator i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.
Beskrivning
Trivs du att jobba i en miljö där du träffar mycket människor och gillar att ge service? Har du erfarenhet av att jobba med administration kopplat till service? Då kan denna tjänst vara något för dig!
Fastighetsavdelningen sköter och utvecklar kommunens fastigheter, anläggningar och infrastruktur på ett ansvarsfullt och långsiktigt sätt i nära samverkan med övriga avdelningar inom teknik- och fastighetsförvaltningen och andra samarbetspartners.
Tjänsten som koordinator är placerad på enheten Fastighetsdrift bygg som har till uppdrag att utföra tillsyn och skötsel samt felavhjälpande underhåll av kommunens fastigheter.
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en administrativ koordinator till våra driftenheter där ditt huvudsakliga uppdrag blir att bemanna reception, hantera administration, utlåning och planering av nycklar samt fördela inkomna felanmälningar från våra hyresgäster till rätt utförare, både inom våra verksamheter och ut till våra externa entreprenörer. Du kommer att jobba i vårt fastighetssystem Pythagoras samt i Microsoft 365.
Arbetet sker i nära samarbete med våra arbetsledare och du blir spindeln i nätet för våra tekniker och entreprenörer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning och några års erfarenhet från kvalificerad administration. Det är meriterande om du tidigare har jobbat med support/felanmälan inom fastighetsbranschen.
Som person bör du vara flexibel, lyhörd samt ha en väl utvecklad förmåga av att arbeta självständigt såväl som i grupp. Då arbetet innebär daglig kontakt med våra verksamheter och entreprenörer bör din service- och kommunikationsförmåga vara hög.
Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift och ha god datorvana. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. B-körkort är ett krav.
Om Karlstads kommun
Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 600 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten och avloppshantering, gator och parker, lekplatser och skogsmark samt den interna servicen. Vi utvecklar infrastrukturen, förvaltar fastigheter och bygger bland annat nya skolor och har hand om kommunens naturområden.
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!
Övrig information
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.