Karlstad: Koordinator

Hitta ansökningsinfo om jobbet Koordinator i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Beskrivning
Trivs du att jobba i en miljö där du träffar mycket människor och gillar att ge service? Har du erfarenhet av att jobba med administration kopplat till service? Då kan denna tjänst vara något för dig! 

Fastighetsavdelningen sköter och utvecklar kommunens fastigheter, anläggningar och infrastruktur på ett ansvarsfullt och långsiktigt sätt i nära samverkan med övriga avdelningar inom teknik- och fastighetsförvaltningen och andra samarbetspartners.

Tjänsten som koordinator är placerad på enheten Fastighetsdrift bygg som har till uppdrag att utföra tillsyn och skötsel samt felavhjälpande underhåll av kommunens fastigheter.

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en administrativ koordinator till våra driftenheter där ditt huvudsakliga uppdrag blir att bemanna reception, hantera administration, utlåning och planering av nycklar samt fördela inkomna felanmälningar från våra hyresgäster till rätt utförare, både inom våra verksamheter och ut till våra externa entreprenörer. Du kommer att jobba i vårt fastighetssystem Pythagoras samt i Microsoft 365.

Arbetet sker i nära samarbete med våra arbetsledare och du blir spindeln i nätet för våra tekniker och entreprenörer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning och några års erfarenhet från kvalificerad administration. Det är meriterande om du tidigare har jobbat med support/felanmälan inom fastighetsbranschen. 

Som person bör du vara flexibel, lyhörd samt ha en väl utvecklad förmåga av att arbeta självständigt såväl som i grupp. Då arbetet innebär daglig kontakt med våra verksamheter och entreprenörer bör din service- och kommunikationsförmåga vara hög. 

Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift och ha god datorvana. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. B-körkort är ett krav. 

Om Karlstads kommun

Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 600 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten och avloppshantering, gator och parker, lekplatser och skogsmark samt den interna servicen. Vi utvecklar infrastrukturen, förvaltar fastigheter och bygger bland annat nya skolor och har hand om kommunens naturområden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Administrativ assistent.

Projektadministratör

Läs mer Jul 6
ONE Nordic projektleder och arbetar som experter i små och stora projekt.

Tillsammans med våra samarbetspartners utvecklar vi idag processerna, underhållsstrategierna samt att vi säkerställer tillgängligheten i vattenkraftsproduktionen i landet.

Vattenkraft står för en stor del av elproduktionen i Sverige och det pågår en intressant utvecklingsresa inom området just nu. Eftersom ONE Nordic är väl positionerat och har många av de mest spännande avtalen på marknaden, kommer vi kunna sätta normen inom både digital utveckling och hållbarhet.

Vi söker nu initiativrik, driven och affärsmässig projektadministratör som vill vara med på denna spännande resa.
Är det du?
Vi erbjuder dig härlig gemenskap, stor frihet och utvecklingsmöjligheter.

Arbetsuppgifter
Du kommer vara ett stöd för projektledare i hantering av våra affärssystem genom löpande administrativ hantering i projekten, vilket kan bestå av:

- Inköpsstöd i vårt affärssystem

- Sammanställa data för projektuppföljningar

- Bistå projektledarna med rapportsammanställningar

- Bistå projektledarna vid prognos och ekonomiuppföljning

- Bistå projektledarna med uppföljning av aktivitetslista

- Bistå projektledarna med kunddokumentation

- Ev. löpande fakturering

- Föra protokoll

- m.m.

Vem är du?
Som projektadministratör har du en viktig roll i att stödja och avlasta projektledningen med framförallt ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter. Vi söker dig som trivs och känner dig trygg med att utföra administrativa uppgifter och att använda olika affärssystem. Som person är du driven, flexibel och har en god samarbetsförmåga. Du ska vara strukturerad och kunna ta egna initiativ för att ständigt utveckla och förbättra våra processer och rutiner.

Du kommer att jobba tillsammans med flera olika projektledare som kan ha olika behov och du kommer agera som spindeln i nätet med många olika kontaktytor.

Vi vill att du har goda kunskaper i svenska och engelska och vana av att arbeta i olika affärssystem. Det är meriterande om du arbetat med IFS.

Vårt erbjudande
Var med och utveckla ONE Nordic och ”Det nya energisamhället”! Vi är en koncern med lång tradition och gedigen erfarenhet. Vi vill hela tiden utveckla oss och det samhälle vi lever i och bli ännu bättre. För att nå dit behöver vi kompetenta medarbetare som är nyfikna och engagerade. Vi är stolta över att ha skapat en arbetsplats som ger sina medarbetare möjlighet att utvecklas och växa. Vi erbjuder:

- Stora utvecklingsmöjligheter inom företaget
- Inspirerande och professionella kolleger
- Attraktiva medarbetarförmåner
- Frihet under ansvar
- Stimulerande arbetsmiljö

Stationeringsort är Karlstad men arbetet är flexibelt.

Låter det intressant?

Har du frågor eller är intresserad av att veta mer är du välkommen att kontakta Gruppchef Tina Jonasson på tel. 073-723 98 23.

Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, intervjuer sker löpande.

Facklig kontakt

Maria Granqvist, 0703-244028 (Unionen)

Ansök nu

Supporten på Elektroskandia söker en ny stjärna till deras team!

Läs mer Okt 17
Är du redo för en ny utmaning och brinner för service och administration? Låter det dessutom lockande att bli en del av en arbetsplats som lägger stort fokus på utveckling? Ta chansen och bli en del av supportteamet på Elektroskandia!

Information om tjänsten
Elektroskandia är en del av Sonepar-koncernen som är ett av de största elgrossistföretagen i världen. Företaget marknadsför och säljer elmateriel och system inom kraft/automation, tele/data/säkerhet, belysning, hushållsmaskiner och industriförnödenheter. Koncernen har idag 44 000 anställda i 40 länder, spridda över fem kontinenter.

Professionals Nord söker för Elektroskandias räkning en medarbetare till teamet säljsupport. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Elektroskandia under 12 månader med möjlighet till förlängning, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Elektroskandias önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Du erbjuds
• Att bli en del av ett sammansatt team med stark laganda
• Koordinerande arbetsuppgifter som präglas av ansvar och självständighet
• Möjlighet till flexibilitet i schema och arbeta hemifrån två dagar i veckan

Arbetsuppgifter
Som supportmedarbetare på Elektroskandia kommer du utgå från kontoret vid centrallagret i Örebro eller på kontoret i Karlstad utifrån vad som passar bäst för dig. I den här rollen blir du en viktig del av den dagliga verksamheten för Elektroskandias alla säljare samt organisationen i helhet. Rollen innefattar även en kontrollfunktion över en specifik region där du förväntas ha en daglig kontakt med regionchef och säljare inom organisationen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
• Löpande dialog med kunder och stora delar av den interna organisationen
• Hantera det dagliga flödet gällande administration och frågor kring kundregister, fakturaflöden och prisuppdateringar
• Support och kommunikation via både mejl och telefon
• Uppföljning med regionchef och säljare inom regionen gällande rimlighetskontroll och omkostnadsräkningar

Vi söker dig som
har en avklarad och godkänd gymnasieexamen. Du har grundläggande kunskaper i Excel och goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Det är även meriterande om du arbetat med administration och har kännedom inom elbranschen sedan tidigare.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som supportmedarbetare hos Elektroskandia. Du är flexibel och tycker om att lära dig nya saker och har därför inget emot att byta arbetsuppgifter under dagens gång. Då du i den här rollen arbetar mycket självständigt är det viktigt att du som person är ansvarstagande och drivande. Du är även en social person som kan hantera ett högt tempo i dina arbetsuppgifter. Vidare har du en god kommunikativ förmåga då du kommer att ha många kontaktytor i rollen.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro eller Karlstad beroende på vad som passar dig bäst
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Kontorarbetare/Office assistent

Läs mer Okt 17
Aimen AB söker en administratör för arbete med bland annat schemaläggning, personal och aktivitetsplanering, fakturering, diarieföring, organisera möten, boka resor och serva våra kunder både på telefon och i kontor.
Du bör ha arbetat med liknande arbetsuppgifter eller som personlig assistent då arbetsuppgifterna rör kunder den kretsen, vi kommer också att erbjuda grundläggande utbildning för rätt person. Meriterande om du kan tala kurdiska, persiska eller arabiska då vi ofta är i kontakt med klient och brukare med liknande språkbakgrund. Anställningen är heltid. Du är välkommen att skicka in din ansökan till vår epost nedan.

Ansök nu

Vi söker en koordinator med start omgående!

Läs mer Okt 6
Är du en strukturerad och noggrann person som vill arbeta med utveckling? Här har vi en möjlighet för dig som är driven och som vill tillträda ett utvecklande och meriterande arbete, där du dessutom blir en viktig nyckelperson hos vårt kundföretag!

Skicka in din ansökan redan idag då tillträde för denna tjänst är relativt omgående!


Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med vårt kundföretag en koordinator. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning, vilket innebär att du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vårt kundföretag under 6 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Du erbjuds

• Stora utvecklingsmöjligheter och frihet under ansvar
• Flexibelt arbete där du har möjlighet att påverka 

Arbetsuppgifter
Inom teamet i hos vårt kundföretag värderas samspel och service högt. I rollen som koordinator jobbar du primärt med att avlasta och hjälpa dina kollegor med att uppdatera och utveckla företagets flödesanalyser. Du jobbar även med att effektivisera arbetssätt genom att samla in information om flöden, arbetssätt och produkter för att föra in sådan information i digitala system.

Vi söker dig som
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas och axla rollen som koordinator. Du är lyhörd, vill finnas till hjälp för andra och har en förmåga att utifrån ett helhetsperspektiv se vilka förändringar som kan göras för att nå ett effektivt och lönsamt arbetssätt. Du trivs med att ta egna initiativ och driva ditt arbete framåt, men gör detta på ett ödmjukt och lyhört sätt gentemot dina kollegor utifrån deras önskemål. 

Till denna tjänst bör du ha: 

• Mycket goda datakunskaper och är van att arbeta i Office-programmen, speciellt Excel
• Goda kunskaper i såväl svenska som engelska, både i tal och skrift 

Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete är detta meriterande för tjänsten, men inte ett krav.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Kristinehamn
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Rebecka Permestam

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Karlstads kommun .

Vi söker vikarier till kök och städ!

Ekonomibiträde, storhushåll
Läs mer Aug 1
Beskrivning
Har du ett intresse för mat, ordning och reda, samt tycker om att ge god service? Vad bra då är det kanske dig vi letar efter! Vi söker nu timanställda vikarier till vår vikariepool inom kök och städ i förskola och skola, där du får ett meningsfullt arbete med ett stort kontaktnät.

Som vikarie är du viktig för våra yngsta medborgare för att de ska får en trivsam vistelse i våra skolor och förskolor. I vikariepoolen ersätter du ordinarie personal vid behov, och är därför en viktig pusselbit för att våra verksamheter ska fungera bra. Ibland ersätter du vid enstaka arbetspass med kort varsel och andra gånger under en längre tid.

 

Arbetsuppgifter
I vikariepoolen blir du anställd som kock, köksbiträde eller servicepersonal (städ).

- Som kock ansvarar du för matlagning, salladsberedning, packning, diskning/städning och egenkontroller i skolköken. För att arbeta som kock behöver du ha en relevant utbildning och dokumenterad erfarenhet från arbete inom kök.
- Som köksbiträde hjälper du till vid tillagning av frukost, lunch och mellanmål i skolköken. Du ansvarar även över disk, städning i kök och matsal, servering av måltiderna och är delaktig i egenkontroller. Inom äldreomsorgen ingår även kassahantering. För att arbeta som köksbiträde behöver du ha relevant utbildning och/eller dokumenterad erfarenhet från arbete i kök.
- Som servicepersonal (städ) har du en kombinationstjänst mellan städning och enklare hantering av mat. Du arbetar huvudsakligen med att hålla rent på våra förskolor men även i ett mottagningskök där du förbereder frukost, lunch och mellanmål för servering. Utöver detta ansvarar du även för disk, beställning av varor samt är delaktig i egenkontroller. För att arbeta som servicepersonal är det meriterande med erfarenhet från liknande arbete och med städutbildning.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har fyllt 18 år och behärskar det svenska språket i både skrift och tal.

För att lyckas i rollen ser vi att du är serviceinriktad, flexibel i ditt förhållningssätt då du ofta träffar nya personal- och barngrupper, självgående, ordningsam och strukturerad och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och intresse för tjänsten. 

Som vikarie behöver du kunna arbeta minst två dagar i veckan vilket även kan innebära arbete på helgerna och dessutom kunna arbeta inom hela Karlstads kommun inklusive våra ytterområden (Molkom, Vålberg, Edsvalla, Väse och Skattkärr).

Innan vi kan erbjuda dig en anställning begär vi att få se ett utdrag från belastningsregistret. Vi rekommenderar att du beställer utdraget i samband att du skickar in din ansökan. Du beställer utdraget här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Urval och intervjuer sker löpande. 

Vad kan vi erbjuda dig?
Som anställd i barn- och ungdomsförvaltningen får du möjlighet att göra våra barn och elevers vardag bättre. Att arbeta i vikariepoolen innebär att du styr själv över när du är tillgänglig för arbete, vilket möjliggör en balans mellan fritid och arbete. Du får anställning hos en trygg arbetsgivare där alla anställda omfattas av kollektivavtal. Om du jobbar i vikariepoolen en längre period finns goda möjligheter till längre vikariat och fasta tjänster. 

Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, grundsärskolor, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Vi söker vikarier till förskola och skola!

Pedagogassistent
Läs mer Aug 1
Beskrivning
Har du funderat på hur det är att arbeta som lärare eller förskollärare någon gång? Det kan vi svara dig på, det är världens roligaste jobb! Som anställd i vår vikariepool får du ett utvecklande och varierande arbete där du får vara med och påverka framtiden för våra yngsta medborgare.

Vi söker timanställda vikarier till våra förskolor, grundskolor, anpassade grundskolor samt fritidshem och hoppas du är vår framtida kollega!

Som vikarie ersätter du ordinarie personal när de inte är på plats. Ibland ersätter du vid enstaka arbetspass med kort varsel och andra gånger under en längre tid. Du är oerhört viktig för våra barn och elever då du bidrar till att det alltid finns en trygg vuxen och förebild vid deras sida. 

 

Arbetsuppgifter
Som anställd i vikariepoolen arbetar du antingen mot förskola eller skola/ fritidshem. Inom förskolan deltar du i barnens aktiviteter i allt från lek, skapande, läsa böcker, musik, dans och hjälpa till vid mat och vilostunder. Inom skolan ansvarar du för att leda och organisera arbetet i klassrummet genom att följa instruktioner från ordinarie personal men samtidigt vara beredd att improvisera om det inte finns någon planering. Inom fritidshem träffar du eleverna före, under och efter skoldagen. Du deltar i olika aktiviteter med lek som utgångspunkt. Under skoldagen är du behjälplig i klassrummen.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som är över 18 år, har en gymnasieexamen och ett intresse av att arbeta med barn och ungdomar. Det är meriterande om du tidigare arbetat med barn och ungdomar, har vårdutbildning eller annan socialt inriktad utbildning. Då kommunikationen med barn och elever är en viktig del av arbetet, krävs det att du behärskar det svenska språket i både tal och skrift. 

Som person ser vi att du är ansvarstagande, flexibel, har en positiv inställning med ett gott och respektfullt bemötande. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt, samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och intresse för tjänsten. 

Vårt krav är att du kan arbeta minst två hela dagar i veckan, med undantag om du studerar, och du ska kunna jobba inom hela Karlstads kommun, inklusive våra ytterområden (Molkom, Vålberg, Edsvalla, Väse och Skattkärr). 

Innan vi kan erbjuda dig en anställning begär vi att få se ett utdrag från belastningsregistret. Vi rekommenderar att du beställer utdraget i samband att du skickar in din ansökan. Du beställer utdraget här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Rekryteringen sker löpande. 



Vad kan vi erbjuda dig?
Som anställd i barn- och ungdomsförvaltningen får du möjlighet att göra våra barn och elevers vardag bättre. Att arbeta i vikariepoolen innebär att du styr själv över när du är tillgänglig för arbete, vilket möjliggör en balans mellan fritid och arbete. Du får anställning hos en trygg arbetsgivare där alla anställda omfattas av kollektivavtal. Om du jobbar i vikariepoolen en längre period finns goda möjligheter till längre vikariat. 



Utbildad lärare, barnskötare eller lärarstudent? 
Om du har lärarlegitimation, är utbildad barnskötare eller studerar till lärare/barnskötare och gjort din första VFU/APL ska du inte söka via denna annons! Vi ber dig istället göra en intresseanmälan direkt till vår vikariepool https://karlstad.vikariebanken.se/skolabarn/index.xmldär du anger aktuella referenser 

Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, grundsärskolor, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Studie-och yrkesvägledare

Studie- och yrkesvägledare
Läs mer Nov 24
Vuxenutbildningen Karlstad bedriver verksamhet inom särskild utbildning för vuxna, svenska för
invandrare (SFI), teoretiska kurser på grundläggande och gymnasial nivå samt yrkes-, lärlings- och kombinationsutbildningar.

Vuxenutbildningen ska utgöra en bas för nationell och regional
kompetensförsörjning till arbetslivet. 
Tjänsten är placerad på Beställarenheten som är den centrala enheten inom Vuxenutbildningen i Karlstads kommun. På Beställarenheten finns följande enheter; Ledningsgrupp, verksamhetsutvecklare, ekonom, expedition/antagning för SYV-enheten (studie- och yrkesvägledare) samt SFI-enheten.

Arbetsuppgifter
Som Studievägledare på Vuxenutbildningen i Karlstad arbetar du på den centrala enheten och du arbetar tillsammans med övriga studie- och yrkesvägledare och annan personal på enheten. 

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att genomföra vägledningssamtal (digitalt eller fysiskt), informera elever om studier och arbetsliv, ta fram individuella studieplaner utifrån varje individs mål och förutsättningar samt planera och vid behov sammanställa underlag till gymnasieexamen eller slutbetyg.  I tjänsten ingår handläggning av ansökningar och administration. Du medverkar också i utåtriktade aktiviteter och samverkar med olika aktörer, som till exempel interna och externa utbildningsanordnare för ökad måluppfyllelse men även med myndigheter, lärcenter, kommuner och andra aktörer. Du följer arbetsgruppers schema för telefoni, mail och fysiska besök vid enhetens reception.  

Du kommer vara involverad i olika utvecklings- och förändringsområden och eventuellt projekt.   

Du kommer att arbeta i en flexibel organisation där arbetsuppgifter kan förändras över tid.

Kvalifikationer
Utbildad studie- och yrkesvägledare med erfarenhet. Erfarenhet från Vuxenutbildningen är   meriterande. Du ska ha goda kunskaper om utbildningssystemet och arbetsmarknad. Särskild vikt kommer att läggas vid att du ska ha ett professionellt förhållningssätt för att kunna möta människor med olika behov och förutsättningar?och är lösningsfokuserad i ditt arbete.  

 
Det är viktigt att du trivs i samarbete och tycker om att utbyta kompetens med andra i ditt team och med övriga på enheten. För att du ska lyckas i ditt uppdrag är du tillmötesgående, har förståelse för och kan anpassa budskap och information utifrån våra olika besökare och elevers förutsättningar.  

 Du har ett professionellt förhållningssätt och är flexibel, lugn och stabil i stressiga situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker. Vårt arbetsområde förändras ständigt och du behöver vara en person som håller dig uppdaterad, omvärlds bevakar och gillar utveckling. Du är modig och nyfiken vilket innebär att du gärna provar nya saker. 

Rekryteringen sker fortlöpande under hela ansökningstiden, så välkommen med din ansökan redan i dag!





Om Karlstads kommun

Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för cirka 6 500 elevers utbildning inom gymnasieskola, gymnasiesärskola, vuxenutbildning på grundskole- och gymnasienivå, yrkeshögskola och svenska för invandrare. Våra skolor står för kunskap, erfarenhet, trygghet, kvalitet och glädje! Våra cirka 650 medarbetare skapar utbildning för alla.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Vi söker vikarier till kök och städ!

Ekonomibiträde, storhushåll
Läs mer Nov 15
Beskrivning
Har du ett intresse för mat, ordning och reda, samt tycker om att ge god service? Vad bra då är det kanske dig vi letar efter! Vi söker nu timanställda vikarier till vår vikariepool inom kök och städ i förskola och skola, där du får ett meningsfullt arbete med ett stort kontaktnät.

Som vikarie är du viktig för våra yngsta medborgare för att de ska får en trivsam vistelse i våra skolor och förskolor. I vikariepoolen ersätter du ordinarie personal vid behov, och är därför en viktig pusselbit för att våra verksamheter ska fungera bra. Ibland ersätter du vid enstaka arbetspass med kort varsel och andra gånger under en längre tid.

 

Arbetsuppgifter
I vikariepoolen blir du anställd som kock, köksbiträde eller servicepersonal (städ).

- Som kock ansvarar du för matlagning, salladsberedning, packning, diskning/städning och egenkontroller i skolköken. För att arbeta som kock behöver du ha en relevant utbildning och dokumenterad erfarenhet från arbete inom kök.
- Som köksbiträde hjälper du till vid tillagning av frukost, lunch och mellanmål i skolköken. Du ansvarar även över disk, städning i kök och matsal, servering av måltiderna och är delaktig i egenkontroller. Inom äldreomsorgen ingår även kassahantering. För att arbeta som köksbiträde behöver du ha relevant utbildning och/eller dokumenterad erfarenhet från arbete i kök.
- Som servicepersonal (städ och kök) har du en kombinationstjänst mellan städning och enklare hantering av mat. Du arbetar huvudsakligen med att hålla rent på våra förskolor men även i ett mottagningskök där du förbereder frukost, lunch och mellanmål för servering. Utöver detta ansvarar du även för disk, beställning av varor samt är delaktig i egenkontroller. För att arbeta som servicepersonal är det meriterande med erfarenhet från liknande arbete och med städutbildning.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har fyllt 18 år och behärskar det svenska språket i både skrift och tal.

För att lyckas i rollen ser vi att du är serviceinriktad, flexibel i ditt förhållningssätt då du ofta träffar nya personal- och barngrupper, självgående, ordningsam och strukturerad och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och intresse för tjänsten. 

Som vikarie behöver du kunna arbeta minst två dagar i veckan vilket även kan innebära arbete på helgerna och dessutom kunna arbeta inom hela Karlstads kommun inklusive våra ytterområden (Molkom, Vålberg, Edsvalla, Väse och Skattkärr).

Innan vi kan erbjuda dig en anställning begär vi att få se ett utdrag från belastningsregistret. Vi rekommenderar att du beställer utdraget i samband att du skickar in din ansökan. Du beställer utdraget här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Urval och intervjuer sker löpande. 

Vad kan vi erbjuda dig?
Som anställd i barn- och ungdomsförvaltningen får du möjlighet att göra våra barn och elevers vardag bättre. Att arbeta i vikariepoolen innebär att du styr själv över när du är tillgänglig för arbete, vilket möjliggör en balans mellan fritid och arbete. Du får anställning hos en trygg arbetsgivare där alla anställda omfattas av kollektivavtal. Om du jobbar i vikariepoolen en längre period finns goda möjligheter till längre vikariat och fasta tjänster. 

Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, grundsärskolor, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Socialsekreterare till Nätverksenheten

Socialsekreterare
Läs mer Nov 22
Beskrivning
Familjeavdelningen utvecklar barnavården i Karlstad.

Vi arbetar med familjer med barn och unga (0-18 år). Vi söker nu en socialsekreterare som ska arbeta i samverkan med polis, skola och fritid. 

Arbetsuppgifter
Vi söker en socialsekreterare till familjeavdelningens Nätverksenhet. Vi arbetar enligt metoden Signs of Safety och enheten arbetar med säkerhetsplanering, placeringsnära ärenden samt med nätverksarbete. Familjebehandlare och socialsekreterare arbetar i team. I gruppen finns kompetenta kollegor med lång erfarenhet av både familjebehandling, myndighetsutövning samt av säkerhetsplanering. Vi har även en nära samverkan med polis i gruppen där två tjänster är riktade till denna samverkan och ansvarar för sociala insatsgrupper. Några av våra familjebehandlare är riktade till samverkan med skolverksamheten Helix. En del av vår nya satsning är att än mer arbeta med ungdomar i en begynnande kriminalitet som riskerar att befästa ett kriminellt beteende. Aktuell tjänst innefattar att leda nätverksmöten åt andra samt att arbeta med att tillsammans med professionellt och privat nätverk skapa säkerhetsplaner för barn 0-18 år.

Vi värdesätter erfarenhet av nätverksarbete och av att leda möten, flexibilitet, samarbetsförmåga, vana av att arbeta i hemmiljö, erfarenhet av signs of safety, BBIC samt kunskap om lagstiftning framförallt avseende SoL samt LVU. Arbetet på nätverksenheten är utmanande och lärorikt och du kommer ha ett nära stöd av ärendehandledare, kollegor samt av enhetschef.

 

Vi värdesätter erfarenhet av nätverksarbete och av att leda möten, flexibilitet, samarbetsförmåga, vana av att arbeta i hemmiljö, erfarenhet av signs of safety, BBIC samt kunskap om lagstiftning framförallt avseende SoL samt LVU. Arbetet på nätverksenheten är utmanande och lärorikt och du kommer ha ett nära stöd av ärendehandledare, kollegor samt av enhetschef.

Kvalifikationer
För att kunna söka tjänsten ska du ha en socionomexamen. Erfarenhet av myndighetsutövning, gärna av barnavård. Mer omfattande grundutbildning i nätverksarbete samt av signs of safety är meriterande. Du som söker ska vara öppen för att arbeta i en tillvaro där man hela tiden kan behöva omprioritera arbetet utifrån växlande förutsättningar. Arbetet ställer höga krav på förmåga till samarbete. Förutom kompetens och erfarenhet kommer särskilt beaktande göras för att komplettera gruppen utifrån personliga egenskaper. B-körkort, manuell växellåda är ett krav. Den som rekryteras kommer få lämna utdrag från polisregistret.

Vi kan påbörja intervjuer under ansökningstiden.

Vill du veta mer om oss går du in här:

https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=https://vimeo.com/karlstadskommun/socialsekreterare&data=05|01|agnetha.mannhard@karlstad.se|559b1ef966774f72e15108dba4936c5f|fa1fe8f862c5428a8034038bc8a6cf66|0|0|638284725297264955|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|3000|||&sdata=mP/DiIxGLaczfoJpPmu9m4XE1oTVpVmQY3dnhEPaz3k=&reserved=0 

 

 




Om Karlstads kommun

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Förskollärare till Visten, Karolina förskola

Förskollärare
Läs mer Nov 23
Beskrivning
Karolina förskola är en relativt ny förskola som slog upp sina portar i september 2022.

Den ligger i de centrala delarna av Karlstad i stadsdelen Klara.  

Lärmiljöerna inomhus är dels uppdelade i traditionella förskoleavdelningar med ateljéer, vilrum och större lekrum men innefattar även extra utrymmen som alla avdelningar kan nyttja. Utemiljön består av två gårdar, en större innergård som inbjuder till lek och rörelse plus en mindre gård på framsidan där Krokodilen tar emot både barn och vuxna med sitt stora leende.  

Förskolan innefattar fyra avdelningar, varav en, Visten, tar emot barn med omfattande stödinsatser. Avdelningarna är döpta efter värmländska sjöar; Fryken, Alstern, Gapern och Visten.  

Till avdelning Visten söker vi nu en förskollärare som har specialpedagogiska kompetenser, är väl förtrogen med förskolans pedagogiska uppdrag och som har erfarenhet av arbete med barn som behöver få just den extra stödinsatsen för att kunna utvecklas och må gott.  

Arbetsuppgifter
Är du förskollärare med extra kompetens inom arbete med de barn som har behov av omfattande stödinsatser? Jobbar du med tecken som stöd och bildstöd i ditt vardagliga arbete? Är du lösningsfokuserad och kan tänka utanför ramarna för att nå barnen runt om dig? Ja då kanske det är just dig vi söker!  

Utöver dina närmaste kollegor och rektor finns även en specialpedagog knuten till avdelningen Visten på Karolina förskola som handleder och stöttar i specialpedagogiska frågor. Det finns även ett Stödteam i Karlstad kommun som innehåller ytterligare professioner som språkpedagog, barnpsykolog, kurator och även där specialpedagoger.  

Som förskollärare ansvarar du för att planera, dokumentera, analysera och utveckla det pedagogiska arbetet utifrån förskolans styrdokument. Det är viktigt att undervisningen utgår ifrån barnen och dess behov och att du är en nyfiken medforskare i deras lärande.  

Positivt och professionellt förhållningssätt är viktigt och att du vill vara en del i att sprida arbetsglädje och skapa bra dagar för både stora och små tillsammans med oss.  

Tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut fattas.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad förskollärare. Det är meriterande om du har extra erfarenheter inom npf eller liknande och att du använder dig av tecken som stöd och bildstöd. Det krävs datorkunskap samt goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.  Vi söker dig som är engagerad, professionell och är en närvarande pedagog. Du är också ansvarstagande och strukturerad med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Din samarbetsförmåga är mycket god, du är tillmötesgående och du har ett förtroendefullt bemötande mot såväl vårdnadshavare som barn och kollegor.  

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.  

Du erbjuds bland annat fria arbetskläder(ute), Ipad som arbetsverktyg, pedagogisk utvecklingstid, kollegialt lärande och friskvårdsbidrag. Visst låter det bra?  

Välkommen med din ansökan!   







 
Om Karlstads kommun

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, grundsärskolor, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu