Karlstad: Löneekonom

Hitta ansökningsinfo om jobbet Löneekonom i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Nya Ekonomikompetens består av ambitiösa, kommunikativa människor. Vi skapar arbetsplatser som belönar trivsel, produktivitet och tillväxt. Byggt på ett tillitsbaserat ledarskap.
Nya Ekonomikompetens etablerades hösten 2017. Kundtillströmningen är god och vi behöver därför återigen bli fler medarbetare. Den här gången söker vi medarbetare till vårt kontor i Karlstad.
Vi söker Serviceinriktad Löneekonom
Nu söker vi ytterligare en löneekonom till vårt team i Karlstad.
Vi söker dig som brinner för service, samarbete samt struktur och lockas av att arbeta med löneadministration. Som person ska du vara strukturerad, vad att arbeta självständigt men också känna att du trivs att arbeta i grupp. För att passa i rollen behöver du ha:
Yrkeshögskoleutbildning som lönespecialist eller löneekonom (eller motsvarande).
Erfarenhet av att arbeta med många kundkontakter på olika nivåer utifrån ett tydligt verksamhetsperspektiv.
Erfarenhet av att arbeta i en IT-miljö där många moment ingår.
God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.



Hos oss på Nya Ekonomikompetens blir du en del av en familjär arbetsplats med ett omfattande förmånspaket. Läs gärna mer om oss under https://www.nyaek.se/karriar
Ansök till oss med följande:
Ansökan skall vara digital skickad till mailadressen nedan
Kort beskrivning av Dig själv (max 1/2 A4-sida)
CV (komplett)
Gärna foto på Dig själv
Bostadsort Karlstads närområde. Körkort m tillgång till bil.



Tjänsten utgår från något av vårt Karlstad-kontor. Vi går igenom urvalet löpande (självklart helt konfidentiellt) och annonseringen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Märk Din ansökan med "Löneekonom". Maila ansökan till mariah.naucler@nyaek.se. Senast onsdag 20/12 2023.
Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta vår VD Rebecca Strand på telefon 073-669 77 70 eller vår HR-ansvariga Mariah Nauclér på telefon 070-828 29 70
Varmt välkommen med Din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Löneadministratör.

Löneadministratör

Läs mer Nov 27
Vi har insett att vi behöver skapa en helt ny tjänst inom vår ekonomiavdelning som får ta ansvaret för lönedelen i vår verksamhet och hjälpa till med vissa andra ekonomiuppgifter. Vi är mitt uppe i en process där vi implementerar ett tidsrapporteringssystem och du kommer till viss del att vara projektledare för det. Vi önskar att du också tar egna initiativ och så småningom lägger fram förslag på hur löneprocessen ytterligare kan utvecklas och effektiviseras hos oss.
Bingoringen Gruppen är ett bolag som driver ett antal bingohallar runt om i Sverige, men vi har även en hel del annan verksamhet i våra systerbolag - både produkter och tjänster. Vi är sammanlagt ca 90 anställda på 18 orter i Sverige och som bolag firar vi snart sex år, men vi har verkat inom branschen i flera decennier. På huvudkontoret i Karlstad är vi sju personer. Vi har var sitt arbetsrum, men dörren står alltid öppen för varandra och vi skrattar och gråter tillsammans.
Som löneadministratör arbetar du operativt med löpande lönebearbetning för både kollektivanställda och tjänstemän, under hela löneprocessen från att granska löneunderlag, skapa lönespecifikationer, lägga in utbetalning av löner, svara på frågor från både anställda och myndigheter, medverka vid schemaläggning och dokumentation, ta fram och hantera anställningsavtal och övriga avtal, hantera försäkringar och pension samt upprätta statistik, register och rapporter. Så småningom skulle vi önska att du även kan stötta oss i rekryteringsprocesser och övriga HR-frågor.
Vi söker dig som har relevant utbildning inom området, erfarenhet av lönearbete och god systemvana samt kunskap om aktuella lagar och regler. Du är självgående men har samtidigt lätt för att samarbeta och du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där du ofta behöver vara flexibel. Du är noggrann och effektiv och har lätt för att kommunicera både skriftligt och muntligt på svenska och engelska. Du kommer att arbeta självständigt i en stor del av dina arbetsuppgifter, men du behöver också arbeta i team inom flera ansvarsområden, och därför behöver du framförallt vara lösningsorienterad.
Det är meriterande om du har erfarenhet av eller kunskap om Visma, Hogia Lön, Planday, HR och GDPR.
Är du vår blivande löneadministratör? Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du berättar lite om dig själv och varför just du är perfekt för rollen. Antagning sker löpande och tjänsten tillsätts efterhand, varför denna annonsen kan komma att tas bort innan sista ansökningsdag.
Vi kommer att göra en bakgrundskontroll med utdrag ur belastningsregistret inför en eventuell anställning.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning.
Placeringen är på vårt huvudkontor i Karlstad. Lön och tillträde enligt överenskommelse.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Lönespecialist till Länsförsäkringar AB

Läs mer Nov 21
Har du ett par års erfarenhet av att arbeta inom lön samtidigt som du är social, har hög servicekänsla och trivs att ha många kontaktytor? Vi är ett tätt och sammansvetsat gäng på löneavdelningen som nu letar efter vår nästa kollega. Låter det intressant? Läs vidare!

Om jobbet
I rollen som Lönespecialist hos Länsförsäkringar AB kommer du att dagligt arbeta med löner. Det innebär bland annat att hantera avvikelserapportering, reseräkningar och bevakning av sjuk- eller annan frånvaro. Du kommer kontinuerligt följa förändringar i lag och avtal och ha kontakt med myndigheter. Du ansvarar för efterrapportering såsom bokföringsunderlag, semesterskuld och underlag för skattedeklarationer. Vidare ingår hantering av kontroll- och statistikuppgifter samt pensionsrapportering.

De stödsystem vi använder är HR-plus samt MyFlow (SAPs Success factors). Rollen innebär många kontaktytor på alla nivåer i organisationen och man rapporterar till Lönechef. Tjänsten är heltid och har placeringsort Karlstad.

Vem är du?
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom lön med några års erfarenhet av arbete med lön eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har en bred kompetens inom löneområdet och drivs av att utveckla och förbättra arbetssätt. En merit är om du har arbetat med HR-plus. Gruppens leverans är en viktig del av HRs totala leverans inom Länsförsäkringar AB och länsförsäkringsbolagen. Det är av yttersta vikt att du har förmågan att tänka processorienterat och har ett tydligt kundfokus.

Vidare har du en hög servicekänsla och ett konsultativt arbetssätt. Du har ett intresse av lönefrågor, är strukturerad och noggrann. Du är positiv, social och trivs att ha många kontakter inom organisationen. Vi jobbar kontinuerligt med att utveckla vår verksamhet, därför behöver du ha ett intresse för och vara insatt i ny teknik och av IT-system.

Om oss
Vi i Karlstad som arbetar med lön är ett tätt och sammansvetsat gäng på 8 personer som gärna förbättrar och utvecklar vårt arbete för att bli mer effektiva och öka den redan höga kvaliteten på vårt arbete. Vi samarbetar mycket med andra bolag och avdelningar i gruppen för att få till allt på ett så bra sätt som möjligt.

HR-Lön ligger inom avdelningen People and Culture som ansvarar för att driva det strategiska, taktiska och operativa HR-arbetet innan, under och i samband med avslut av anställningen. Vi ska erbjuda kostnadsattraktiva lösningar och har som mål att uppfattas som digitala, snabba och enkla. Vi stödjer ledare och medarbetare att aktivt ta ansvar för sin utveckling och anställningsbarhet. People and Culture-avdelningen är uppdelad i olika huvudområden: HR-chefer, HR-stöd & tech där HR-lön är en del, Talent Acquisition, Arbetsplatstjänster och Kompetensutveckling.

Mer information
Låter det spännande? Då vill vi veta mer om dig! Välkommen med din ansökan redan idag. Vi arbetar löpande med denna rekrytering och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Löne- och redovisningskonsult till Solsta Redovisning

Läs mer Sep 19
Solsta Redovisning är en värmländsk, fristående redovisningsbyrå med totalt 11 medarbetare. Våra auktoriserade redovisningskonsulter är medlemmar i branschorganisationen FAR och är alltid uppdaterade om gällande regler. Företaget är inte knuten till någon stor organisation eller programleverantör vilket gör att vi kan rekommendera det som passar bäst för just Ert företag.

Vår filosofi är enkel: Kundanpassning, behov, kundnytta, lönsamhet.

Om Rollen:

Solsta Redovisning söker nu en Löne- och Redovisningskonsult som kommer att jobba främst med löneadministration. Dina ansvarsområden kommer att inkludera hantering av löner, rådgivning och löpande redovisning. De arbetar främst i system som Fortnox och Hogia. Detta kompetenta och personliga företag, är perfekt för dig som är flexibel och gillar att växla mellan olika arbetsuppgifter. Det är en trevlig och familjär stämning med en varm företagskultur.

Vem är du?

• Du har gedigen erfarenhet inom redovisning, särskilt inom löneadministration
• Det är meriterande om du tidigare har arbetat på en redovisningsbyrå eller revisionsbyrå och är bekväm med att hantera olika löne- och redovisningsuppgifter
• Du är noggrann, flexibel och serviceinriktad samt har en bra känsla för kundrelationer
• Du värdesätter samarbete och trivs med att vara en del av ett team

Vad kan du se fram emot?

• Du kommer att vara en del av ett varmt och trevligt gäng
• Konkurrenskraftiga förmåner, inklusive friskvårdsbidrag, 30 dagar betald semester
• Utbildningar och möjligheter till kompetensutveckling inom löne- och redovisningsområdet, med möjligheten att bli auktoriserad lönekonsult eller auktoriserad redovisningskonsult

Övrigt:

Omfattning: Tillsvidare

Arbetstid: Heltid

Ort: Karlstad

Körkort krävs

Låter detta intressant?

Om du är en erfaren lönespecialist och letar efter en arbetsplats där du kan trivas och utvecklas, då är Solsta Redovisning rätt ställe för dig!

Ansök nu och bli en värdefull medlem i deras team! Vi ser fram emot att hjälpa dig ta nästa steg i din karriär.

Ansökan

Skicka in din ansökan och CV senast den 20e Oktober. Urval sker löpande och tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person. Har du frågor om tjänsten, kontakta Stijn Bos, rekryterare på Qtym på telefon 070-4574771 eller via e-post: stijn.bos@qtym.se alt. Julia Låbbman, rekryterare på Qtym, på telefon 073-674 43 30 eller via e-post: julia.labbman@qtym.se

Ansök nu

Lönespecialist till Valmet

Läs mer Aug 9
Är du en erfaren och engagerad lönespecialist som vill jobba med löneadministration på ett globalt spännande företag där personalen är den viktigaste resursen! Har du flerårig erfarenhet av att arbeta med löneadministration, avstämningar, schemahantering och är på jakt efter din nästa utmaning? Då kan denna tjänst som lönespecialist på Valmet vara något för dig! Placeringsort, Karlstad, Sundsvall eller Göteborg.

Om rollen

Som lönespecialist kommer du att spela en central roll i att säkerställa korrekt och effektiv hantering av kundens löneadministration och skapa en positiv upplevelse för de anställda.

Du ansvarar för löneadministrationen för kundens svenska, norska och danska bolag. I dina arbetsuppgifter ingår att utföra lönekorrigeringar och avstämningar av semester, kompskuld, bokföring och AGI samt administrera pensionsavsättningar och relaterade processer. Som lönespecialist ansvarar du också för att besvara och följa upp kundärenden från medarbetare, chefer och externa parter i vårt ärendehanteringssystem. I rollen ingår även att komma med förbättringsförslag och bidra till en kreativ och god arbetsmiljö.

Exempel på förekommande arbetsuppgifter;

* Hantera redovisningar till myndigheter, inklusive intern återrapportering
* Sammanställning av statistik till myndigheter och internt
* Ansvara för schemahantering
* Tillämpa sjukhanteringsrutiner
* Delta i årsrutiner och hantering av semesterårskiften
* Uppdatera lönesystemet vid nyanställningar och förändringar samt hantera konsulter
* Följa och utveckla rutiner och riktlinjer för löneadministration
* Vid behov genomföra utbildningar och presentationer



Vem är du?

För att trivas och nå framgång i rollen söker dig som har minst tre års arbetslivserfarenhet av löneadministration och kan hantera komplexa löneberäkningar i lönesystem och program, gärna med erfarenhet av Agda PS. Det är viktigt att du har kunskap inom arbetsrättsliga och skatterättsliga regler, har en analytisk förmåga och är noggrann med siffror. Som person är du initiativtagande, driven, professionell, självgående och engagerad. Du är kommunikativ samt tar ansvar för att driva ditt och gruppens arbete framåt. Självklart kan du kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande om du har en certifiering inom löneadministration.

Att du även är omvärldsorienterad och håller dig uppdaterad inom området som är viktiga för att mål och service levereras med högsta kvalitet och genomförande är för oss en självklarhet.



Kontaktperson och ansökan

I denna rekrytering samarbetar Valmet med Jefferson Wells, ManpowerGroup. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult på Jefferson Wells, Ulrica Berg Persson, ulricaberg.persson@jeffersonwells.se. Om du önskar mer information om tjänsten hör av dig till Payroll Manager Ulrika Lindegren, ulrika.lindegren@valmet.com.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, för att få möjlighet att vara del av ett suveränt team i ett globalt företag!

Observera att vi inte kan och får ta emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med CV och personligt brev på vår hemsida.



Om Valmet

When everything works together!

Valmet is where the best talent from a wide variety of backgrounds comes together. With 17.500 professionals around the world, we are the leading global developer and supplier of technologies, automation and services for the pulp, paper and energy industries. Our commitment to moving our customers' performance forward requires creativity, technological innovations, service know-how - and above all, teamwork.

Join the team! www.valmet.com/careers



Valmet erbjuder

Vi erbjuder utvecklande arbete med många varierande uppgifter och uppdrag i ett globalt företag.

Som anställd på Valmet får du tillgång till en flora av förmåner så som friskvårdsbidrag, personalcykel, friskvårdstimme, sjukvårdsförsäkring, hyra Valmetstugor/lägenheter i Sverige och utomlands. Framförallt är lärande och utveckling viktigt för oss. Tillsammans sätter vi årliga mål för kompetensutveckling och uppmuntrar till intern rörlighet inom företaget.

Läs gärna mer om oss på www.valmet.com



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Ekonomikompetens Nordic AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Ekonomikompetens Nordic AB .

Redovisningsansvarig

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 13
Nya Ekonomikompetens består av ambitiösa, kommunikativa medarbetare. Ekonomer som kombinerar modern teknik och effektiva processer med kundnära affärsrådgivning.
Nya Ekonomikompetens etablerades hösten 2017. Vi är ett tillväxtföretag som ökat omsättningen med mer än 25% både 2021 och 2022. Kundtillströmningen är god och vi behöver därför återigen bli fler medarbetare. Den här gången söker vi medarbetare till vårt kontor i Karlstad eller Örebro.
Den vi söker
Vi söker Dig som tycker om service, tycker det är viktigt att trivas på jobbet och ser det som naturligt att skapa en god relation med dina kollegor. Du är mån om nöjda kunder. Partnerskap. Är kvalitetsinriktad och förtroendeingivande med god förståelse för redovisning, bokslut, analys och uppföljning. Din fina sociala förmåga, där du både lyssnar och presenterar, gör att du trivs med att arbeta relationsskapande med våra kunder.
Dina teoretiska kunskaper bottnar i en högskole- eller universitetsutbildning inom redovisning. Har du i stället motsvarande arbetslivserfarenhet eller annan motsvarande utbildning, är du också varmt välkommen att söka till oss.
Arbetsuppgifter
Du kommer primärt att jobba som kundansvarig i olika spännande kunduppdrag. På Nya Ekonomikompetens är det alltid flera personer, från vår sida, involverade i ett kunduppdrag. För att underlätta vid semester/frånvaro samt för att göra det mer dynamiskt och kul att arbeta.
Vi börjar alltid med vårt introduktionsprogram. Så att du känner att du får en grund och förståelse för Nya Ekonomikompetens att luta dig tillbaka på. Och även för att du skall lära känna dina nya kollegor. Som ekonomileverantör kan vi sedan i hög grad anpassa vilken typ av kunder, storlek på uppdrag etc. som du kommer att arbeta med. Beroende på din kompetens och dina tidigare erfarenheter.
Våra kunder är enmansföretag såväl som noterade koncerner.
Del av vårt team
På Nya Ekonomikompetens är du i högsta grad del av vårt team. Vi erbjuder stor frihet under ansvar, har högt i tak och trivs på jobbet. Vårt ’förmånspaket’ för alla medarbetare är omfattande. Det är samtidigt viktigt att du är självgående och tar eget ansvar.
Vissa delar har Du med dig, andra delar utvecklar Du tillsammans med oss:
God övergripande förståelse för redovisnings- och ekonomiprocesser
Gärna erfarenhet av olika ekonomi- och affärssystem på marknaden
Lätt att förstå och sätta dig in i digitala hjälpmedel
Bra på att kommunicera (främst svenska) i tal och skrift

Tillsammans gör vi det roligt att gå till jobbet. Allt kryddat med glädje och respekt för varandra.
Kamratskap & aktiviteter
Vi tycker att det är jättekul om Du även gillar att ta en after work någon gång, nätverka och umgås med oss andra. Kanske hänga i en fjällstuga eller annan typ av kick off. Glädje och gemenskap. Våra medarbetare gillar även fysisk träning och vi tränar tillsammans varje vecka (på arbetstid). Alla har årskort på gym.
Vi har ett Personalförmånspaket med ett antal olika förmåner för alla anställda på företaget. Självklart omfattas även denna tjänst av det paketet.
Klart du skall söka
Känner Du att vår beskrivning passar dig? Kontakta oss med följande:
Ansökan skall vara digital skickad till mailadressen nedan
Kort beskrivning av Dig själv (max 1/2 A4-sida)
CV (komplett)
Gärna foto på Dig själv
Bostadsort Karlstad närområde. Körkort m tillgång till bil.

Tjänsten är stationerad i moderna lokaler i Karlstads fantastiska Inre Hamn. Vi går igenom urvalet löpande (självklart helt konfidentiellt) och annonseringen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Märk Din ansökan med "Redovisningsansvarig". Maila ansökan till info@nyaek.se. Senast måndag 27/3 2023.
Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta vår VD Rebecca Strand på telefon 073-669 77 70 eller vår HR-ansvariga Mariah Nauclér på telefon 070-828 29 70
Varmt välkommen med Din ansökan till oss!

Ansök nu

Bokslutsansvarig ekononom

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 24
Fler och fler företag väljer att anlita en extern ekonomiavdelning - som är proffs på att vara en ekonomiavdelning och som hela tiden anpassar sig till kundens behov och volymer. I det förhållandet är det en hel del arbete kring bokslut. Både månadsvis såväl som årsvis.
Vi söker Dig som aktivt vill bidra till vår, och våra kunders, fortsatt positiva utveckling och expansion. Du har en kombination av ekonomiutbildning samt några års erfarenhet av kvalificerat boksluts- och ekonomiarbete. Är kvalitets- och serviceinriktad.
Affärsdrivande & bra bollplank
Vi vill att du tar en roll i några av våra kundföretag. Storleken på dem anpassar vi till vilken erfarenhet du har. Som lagspelare i företaget är du samtidigt med och bidrar till affärsutvecklingen i Nya Ekonomikompetens. Laget före jaget.
Du har en grundtrygghet i din förståelse för redovisning. Du levererar och bidrar. Arbetar modernt, digitalt, tillitsbaserat och energifyllt. Du lär ut, tar tag i saker och har en förmåga att kommunicera på ett prestigelöst sätt. Är ett bra bollplank.
Process och metod
Vårt sätt att arbeta med våra kunder utvecklas kontinuerligt. Vi vill gärna att även du är med och bidrar till den här utvecklingen. Du stimuleras av förändring och ständigt förbättringsarbete. Och vill ha en arbetsplats med trevliga kollegor där du tycker det är kul att vara.
Några viktiga egenskaper
Är du vår kandidat har du åtminstone några av följande egenskaper i bagaget:
Erfarenhet av att göra bokslutsarbete månadsvis såväl som årsvis.
God förståelse för redovisning, resultat- och balans, likviditet och nyckeltal samt leverans i tid.
Lätt för att sätta dig in i system och digitala hjälpmedel samt intresse för molnbaserade lösningar kombinerat med mobila applikationer.
Stimuleras av att prata ekonomi och lönsamhetsstyrning med andra människor i våra kundföretag.

Tillsammans gör vi Nya Ekonomikompetens till det bästa valet av ekonomiavdelning för kunderna. Baserat på Resultat. Nytänkande. Kvalitet och Lösningar. Allt kryddat med glädje och respekt för varandra.
Vi tycker att det är jättekul om du även gillar att ta en after work någon gång, nätverka och umgås med andra. Kanske hänga i en fjällstuga eller annan typ av KickOff.
Din ansökan
Sök tjänsten genom att ha med följande:
Ansökan skall vara digitalt skickad till mailadressen nedan
Kort beskrivning av dig själv - max 1/2 A4-sida
Komplett (datumuppdelad) CV inkl. personuppgifter
Ev. uppsägningstid i din nuvarande tjänst
Gärna foto på dig själv

Tjänsten är heltid och stationerad i Karlstad.
Varmt välkommen med din ansökan senast söndag 12/6 (självklart hanterar vi alla ansökningar helt konfidentiellt). Vi planerar att gå igenom ansökningar allt eftersom de kommer in och anställer så snart vi hittar rätt person. Så sök gärna så snart du kan.
Ansökan skall mailas till info@nyaek.se med ’Bokslutsansvarig ekonom’ i rubriken.
Hoppas vi ses! :)
Nya Ekonomikompetens etablerades 2017. Under 2021 växte vi ca. 35% jämfört med 2020. 2022 har tillväxten fortsatt på liknande sätt. Företaget är en systemoberoende ekonomileverantör med affärsinriktade, duktiga och kommunikativa människor. Som, baserat på ekonomi, redovisning, lönetjänster & controlling, hjälper kunderna att öka sina möjligheter till tillväxt med lönsamhet. Vi får mycket höga betyg i vår Nöjd Medarbetarundersökning som vi genomför varje månad. Arbetsplatsen är fantastiska & fräscha Karlstad Business Center.

Ansök nu

Ekonomiansvarig ekonom

Ekonomikonsult
Läs mer Apr 19
I en värld där vi går mot alltmer automatiserad redovisning vet vi att det finns ett stort behov av Nya Ekonomikompetens moderna arbetssätt. Där fler och fler företag väljer oss som sin viktiga ekonomiavdelning.
Vi söker Dig som aktivt vill bidra till vår, och våra kunders, fortsatt positiva utveckling och expansion. Du har en kombination av ekonomiutbildning samt några års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Är kvalitets- och serviceinriktad.
Affärsdrivande & bra bollplank
Vi vill att du tar en roll som ekonomiansvarig i några av våra kundföretag. Storleken på dem anpassar vi till vilken erfarenhet du har. Som lagspelare i företaget är du samtidigt med och bidrar till affärsutvecklingen i Nya Ekonomikompetens.
Du har en grundtrygghet i din förståelse för redovisning. Skulle du har erfarenhet av koncernredovisning och/eller noterade bolag är det positivt (inget krav). Detsamma gäller löneberedning och kollektivavtal. Du levererar och bidrar. Arbetar modernt, tillitsbaserat och energifyllt. Du lär ut, tar tag i saker och har en förmåga att kommunicera på ett prestigelöst sätt. Är ett bra bollplank.
Process och metod
Vårt sätt att arbeta med våra kunder utvecklas kontinuerligt. Vi vill gärna att även du är med och bidrar till den här utvecklingen. Du stimuleras av förändring och ständigt förbättringsarbete. Och vill ha en arbetsplats som du tycker det är kul att vara på.
Några viktiga egenskaper
Är du vår kandidat har du åtminstone några av följande egenskaper i bagaget:
Erfarenhet av att leda och utveckla ekonomiprocesser.
God förståelse för redovisning, bokslut, likviditet och nyckeltal.
Förmåga att behålla kunder samt intresse för att fånga upp nya affärsmöjligheter.
Intresse av system som konverterar ekonomiska utfall till affärsmässiga underlag för beslut och styrning.
Lätt för att sätta dig in i system och digitala hjälpmedel samt intresse för molnbaserade lösningar kombinerat med mobila applikationer.
Du stimuleras av att prata ekonomi och lönsamhetsstyrning med andra människor.

Tillsammans gör vi Nya Ekonomikompetens till det bästa valet av ekonomiavdelning för kunderna. Baserat på Resultat. Nytänkande. Kvalitet och Lösningar. Allt kryddat med glädje och respekt för varandra.
Vi tycker att det är jättekul om du även gillar att ta en after work någon gång, nätverka och umgås med andra. Kanske hänga i en fjällstuga eller annan typ av KickOff.
Din ansökan
Sök tjänsten genom att ha med följande:
Ansökan skall vara digitalt skickad till mailadressen nedan
Kort beskrivning av dig själv - max 1/2 A4-sida
Komplett (datumuppdelad) CV inkl. personuppgifter
Ev. uppsägningstid i din nuvarande tjänst
Gärna foto på dig själv

Tjänsten är heltid och stationerad i Karlstad.
Varmt välkommen med din ansökan senast fredag 6/5 (självklart hanterar vi alla ansökningar helt konfidentiellt). Vi planerar att gå igenom ansökningar allt eftersom de kommer in och anställer så snart vi hittar rätt person. Så sök gärna så snart du kan.
Ansökan skall mailas till info@nyaek.se med ’Ansökan Ekonomiansvarig ekonom’ i rubriken.
Hoppas vi ses! :)
Nya Ekonomikompetens etablerades 2017. Under 2021 har vi vuxit med ca. 35% jämfört med 2020. Företaget är en systemoberoende ekonomileverantör med affärsinriktade, duktiga och kommunikativa människor. Som, baserat på ekonomi, redovisning, lönetjänster & controlling, hjälper kunderna att öka sina möjligheter till tillväxt med lönsamhet. Vi får mycket höga betyg i vår Nöjd Medarbetarundersökning som vi genomför varje månad. Arbetsplatsen är fantastiska & fräscha Karlstad Business Center.

Ansök nu

Konsultchef & Ekonom

Ekonomiledare
Läs mer Apr 19
I en värld där vi går mot alltmer automatiserad redovisning vet vi att det finns ett stort behov av Nya Ekonomikompetens. Ett företag med affärsinriktade, duktiga och kommunikativa människor. Som, baserat på ekonomi, redovisning och lönetjänster, hjälper kunderna att öka möjligheten till lönsamhet och tillväxt.
Vår nuvarande konsultchef kommer senast under hösten att gå vidare till andra uppgifter i företaget. Vi söker därför Dig som vill bli vår nya Konsultchef och därmed också ta en viktig roll i vår fortsatta utveckling. Du kombinerar rollen med att även agera som Affärskonsult och ekonomiansvarig i lite olika kunduppdrag.
Affärsdrivande ledare & bra bollplank
Som Konsultchef är du den som fördelar nya kunduppdrag parallellt med att proaktivt signalera för när verksamheten behöver fler medarbetare. Du är också i hög grad ansvarig för att nå våra mycket höga målsättningar när det gäller nöjda medarbetare & nöjda kunder. Du ingår i företagets ledning.
I rollen som Ekonom har Du nytta av din grundtrygghet från erfarenheter inom redovisning och ekonomi. Du är modern, aktiv och energifylld. Du lär ut, tar tag i saker och har en förmåga att kommunicera på ett enkelt, öppet och ärligt sätt. Skapar tillit.
Vi vill att du hänger med oss, utvecklar och utvecklas, bidrar till att Nya Ekonomikompetens och vårt härliga Team fortsätter att vara den bästa partnern för kunder inom redovisning, lön, ekonomi och finans. Goda råd. Bra bemötande. Ordning och reda. Planering och proaktivitet. Lönsamhetsstyrning.
Process och metod
I ditt arbete har du ett kund-/konsultinriktat stöd både gällande process och metodik såväl som när det gäller systemstöd. Vårt sätt att arbeta med våra kunder utvecklas kontinuerligt. Och delar processerna anpassas och skräddarsys till varje ny kund. Vi vill att du är med ohc bidrar till den här utvecklingen.
Du stimuleras av utmaningar, gemensakap och är en förtroendeingivande, tävlingsinriktad lagspelare. Vår HR-ansvarige är ett bra stöd i din roll som Konsultchef.
Tillsammans fortsätter vi att bygga vidare på dina ledaregenskaper med målet att du skall utvecklas till en av de allra bästa Konsultcheferna i branschen.
Några viktiga egenskaper
Är du vår kandidat har du åtminstone några av följande egenskaper i bagaget:
Förmåga att entusiasmera och skapa tillit hos dina medarbetare.
God förståelse för redovisning, bokslut, likviditet och nyckeltal.
Erfarenhet av att göra kunder nöjda samt intresse för att fånga upp nya affärsmöjligheter.
Stimuleras av en ledningsroll för ett 10-tal konsulter.
Lätt för att sätta dig in i system och digitala hjälpmedel samt intresse för molnbaserade lösningar kombinerat med mobila applikationer.
Vana att driva affärsutveckling i tjänstebaserade tillväxtbolag.

Tillsammans gör vi det lönsamt för kunden att anlita oss på Nya Ekonomikompetens. Baserat på Resultat. Nytänkande. Kvalitet och lösningar. Allt kryddat med glädje och respekt för varandra.
Vi tycker att det är jättekul om du även gillar att ta en after work någon gång. Nätverka och umgås med andra. Kanske hänga i en fjällstuga eller annan typ av KickOff. Ha kul. Skapa gemenskap.
Din ansökan
Sök tjänsten genom att ha med följande:
Ansökan skall vara digitalt skickad till mailadressen nedan
Kort beskrivning av dig själv - max 1/2 A4-sida
Komplett (datumuppdelad) CV inkl. personuppgifter
Ev. uppsägningstid i din nuvarande tjänst
Gärna foto på dig själv

Tjänsten är heltid och stationerad i Karlstad.
Varmt välkommen med din ansökan senast fredag 6/5 (självklart hanterar vi alla ansökningar helt konfidentiellt). Vi planerar att gå igenom ansökningar allt eftersom de kommer in och anställer så snart vi hittar rätt person. Så sök gärna så snart du kan.
Ansökan skall mailas till info@nyaek.se med ’Ansökan Konsultchef & Ekonom’ i rubriken.
Hoppas vi ses! :)
Nya Ekonomikompetens etablerades 2017. Under 2021 har vi vuxit med ca. 35% jämfört med 2020. Företaget är en systemoberoende ekonomileverantör med affärsinriktade, duktiga och kommunikativa människor. Som, baserat på ekonomi, redovisning, lönetjänster & controlling, hjälper kunderna att öka sina möjligheter till tillväxt med lönsamhet. Vi får mycket höga betyg i vår Nöjd Medarbetarundersökning som vi genomför varje månad. Arbetsplatsen är fantastiska & fräscha Karlstad Business Center.

Ansök nu