Karlstad: IT specialist, Integration och BI

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT specialist, Integration och BI i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Är du en engagerad specialist som vill arbeta med moderna teknologier och driva framtidens utveckling av spännande högteknologiska lösningar? Vi behöver förstärka vår organisation med en IT-specialist inom BI och integrationer!
Vi söker dig som har starkt intresse för Business Intelligence och vill fortsätta utvecklas och ligga i framkant.
Detta är en ny roll på företaget och du får vara drivande i utmanande och varierande projekt inom en mycket spännande bransch
Det är ett arbete som ställer höga krav på kvalitet och noggrannhet, men som också innebär spännande utmaningar och möjligheter till innovation i gränslandet mellan IT och analys

Vi kan erbjuda dig en arbetsplats i ett hållbart och expansivt bolag som sätter din personliga utveckling i fokus. Med vår strävan att ständigt bli bättre blir du, oavsett roll, alltid en viktig och högt värderad spelare i vårt lag.
IT-avdelningen på Nordic Paper ansvarar för att tillhandahålla affärsstödjande IT-funktioner och tjänster och är en viktig del av Nordic Papers verksamhet. Vårt IT-landskap består idag av konfigurerade standardsystem, egenutvecklade system och molntjänster. Rollen som IT specialist, Integrationer och BI innebär att stötta IT och verksamheten i det operativa och praktiska arbetet inom rapportlösningar.
I arbetsuppgifterna ingår
Agera som systemförvaltare inom området - Arbeta med kravställning, utveckling och testning.
Jobba nära verksamheten och omsätta behov i relevanta analysstöd.
Databasmodellering och design av Data Warehouse-lösningar

Det är meriterande om du har kunskap om och förståelse för följande områden:
Microsofts BI-plattform ( Server), Power BI, Qlik.
Azure Integration Services, Logic Apps, Service Bus, Functions.
God teknisk kunskap av REST API och Meddelandehantering.
Förståelse kring säkerhetslösningar inom integration och API:er.

Vem söker vi?
Vi söker dig som:
Har en examen inom IT, teknik eller motsvarande som kan anses som likvärdig. Antingen har du även haft en roll som specialist inom IT och teknik, alternativt har längre dokumenterad erfarenhet inom området och vill ta nästa steg i karriären. Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av kvalificerat arbete inom IT som gjort att du byggt dig en mycket stadig grund inom området, samt att du är väl insatt i både hård- och mjukvaruutveckling.
För att trivas i rollen tror vi även att du trivs med ett dynamiskt arbetssätt vad gäller att ta initiativ till att driva projektet framåt, samtidigt som du är lyhörd till berörda personer och dess kunskap i din omgivning. Du har förmåga att planera och prioritera för att leverera inom givna tidsramar och med önskad kvalitet. Du är även kommunikativ, social och vägledande där du kan fungera som en hjälpande hand för organisationen.
Vad erbjuder vi?
Utöver flextid, generösa pensionsavsättningar, friskvårdsbidrag, trivselpeng och goda utbildningsmöjligheter får du chansen att bli del i ett framåttänkande och innovativt företag. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt.
Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Karlstad eller på någon av våra anläggningar. Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag är 10 december men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta Patric Johansson, IT-chef, via mejl, patric.johansson@Nordic-paper.com. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som IT-strateg

Nedan visas andra jobb i Karlstad som IT-strateg.

Förvaltningsledare IT med inriktning Vatten

Läs mer Okt 26
Arbetsuppgifter
Vill du vara med och utveckla digitala lösningar för ett hållbart samhälle?
Trivs du i en miljö som utmärks av lagkänsla och möjligheten att utvecklas tillsammans?
Lockas du av ett hållbart arbetsliv med goda möjligheter till distansarbete del av arbetstiden?

Vår enhet expanderar och vi behöver bli fler smarta, drivna och kompetenta kollegor.

Enheten ansvarar för utveckling och förvaltning av system, integrationer och applikationsplattformar. Vi bygger morgondagens förvaltnings- och utvecklingsorganisation där starka team leder, driver och levererar IT-stöd i framkant!

Förvaltningsobjektet Vatten

Förvaltningsobjektet (Vatten och miljömål) syftar till att bl.a. stödja verksamheterna:

- Vattenförvaltning
- Vattenförsörjning
- Restaurering av vattenmiljöer
- Fiske (med koppling till Havs- och vattenmyndigheten, ex fiskevård, fisketillsyn, fiskeregler)
- Kalkning
- Tillsynsvägledning till kommunerna för verksamheter med påverkan på vatten

Aktiviteter som objektet syftar att stödja är; olika former av myndighetsutövning, informationsspridning, åtgärdsplanering, datalagring och rapportering till statliga myndigheter och EU.

Rollen förvaltningsledare IT

I rollen som förvaltningsledare IT med inriktning Vatten erbjuder vi dig ett spännande och självständigt arbete med ansvar att leda ett team med duktiga medarbetare.
Som förvaltningsledare IT ansvarar du för förvaltnings- och utvecklingsfrågor på både kort och lång sikt inom ett eller flera förvaltningsområden. Du säkerställer att IT-systemen inom dina objekt är funktionella och säkra både nu och i framtiden.

Du ansvarar för förvaltningsplanen och budgeten inom ditt område. Inom IT-avdelningen deltar du i det ständiga arbetet att utveckla metoder för effektivare arbetssätt.

I rollen som förvaltningsledare IT:

- har du det övergripande ansvaret för ditt område där du leder och samordnar arbetet för IT avdelningen.
- arbetar du tillsammans med ditt team med att utveckla och förvalta system inom området Vatten
- samarbetar du med verksamhetens representanter och utarbetar och följer upp planer på kort och lång sikt.
- ansvarar du för områdets avtal och har kontakt med externa leverantörer och andra myndigheter.

Du kommer att arbeta i ett team där lagkänsla och samarbete är nyckelord och du kommer ha stora möjligheter att utvecklas tillsammans med oss.

Du får en arbetsgivare med fokus på en samhällsgärning att vara stolt över.
Här har du en möjlighet att arbeta med tekniska lösningar som påverkar hela samhället.
Hur låter det?

Placeringsort: Göteborg, Karlstad eller Luleå eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder ett flexibelt arbete med goda möjligheter till distansarbete del av arbetstiden.

Kvalifikationer
För att lyckas väl i tjänsten som förvaltningsledare behöver du vara en person som är strukturerad i ditt arbete. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt arbetar mot uppsatta mål, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat.

Med ditt ledarskap motiverar och förser du andra med aktiviteter som krävs för att nå gemensamma mål. En viktig del i din personlighet är att du kan bygga och underhålla relationer på ett förtroendeingivande sätt.

Din samarbetsförmåga är mycket god vilket innebär att du lyssnar, kommunicerar och löser problem som kan uppstå. Du är pedagogisk i ditt sätt att kommunicera genom att du anpassar ditt budskap till mottagaren, både i tal och skrift.

Våra kollegor är utspridda bland våra län i Sverige där nyckeln är att kunna samarbeta väl i en geografiskt spridd organisation.

Vi söker dig som har:

- flerårig erfarenhet av förvaltningsledning inom IT.
- akademisk utbildning, med inriktning mot IT eller motsvarande erfarenheter
- erfarenhet av budget och budgetuppföljning
- erfarenhet av ledarskap i alla dess former såsom projektledning
- erfarenhet av leverantörsstyrning och avtalshantering
- förmåga att leda förändringsarbete

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av förvaltningsmodellen pm3
- erfarenhet av ITIL
- erfarenhet av att leda en förvaltningsorganisation

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning som speglar länens befolkning.

Övrig information
Välkommen med din ansökan! Vi vill gärna att den är på svenska då det är vårt arbetsspråk. Du söker jobbet via denna länk: https://lansstyrelsen.varbi.com/se/what:job/jobID:672695/

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetenhet. Säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan vi fattar beslut om anställning. Läs mer om säkerhetsprövning Personalsäkerhet - Säkerhetspolisen (sakerhetspolisen.se)

Vi har valt rekryteringskanaler och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.

Läs mer: https://www.lansstyrelsen.se/vastra-gotaland/om-oss/jobba-hos-oss/jobba-pa-it-avdelningen.html

Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post hr.vastragotaland@lansstyrelsen.se

Ansök nu

IT-strateg

Läs mer Jul 18
MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig.
Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas.




Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega.

Som IT-strateg har du helhetssyn utifrån verksamhetens behov och de möjligheter som IT och digitalisering ger och bidrar på så sätt till samhällets krishantering och -beredskap. Som strateg har du en sammanhållande och övergripande roll för arkitekturarbetet.

Inom IT- och digitaliseringsverksamheten förvaltar och utvecklar vi en ändamålsenlig it-miljö och skapar förutsättningar för morgondagens digitalisering. Du kommer att tillhöra Verksamhetsutvecklingsenheten men har hela myndigheten som arbetsplats.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Som IT-strateg brinner du för myndighetens digitala transformation och utformar långsiktiga planer för IT-användningen inom myndigheten utifrån IT-, digitaliserings- och verksamhetsbehovsperspektiv. Arbetet sker i samverkan med arkitekter, utvecklare och verksamhetsansvariga. Du kommer att biträda enhetschefen i att samordna arkitekturarbetet. Du kommer att samarbeta och interagera med process- och informationsmodellörer, verksamhetssamordnare, metodägare och metodutvecklare. Du kommer också att samarbeta med myndighetens chefer, projekt- och förvaltningsledare, IT-, mjukvaru- och verksamhetsarkitekter samt systemutvecklare. En viktig framgångsfaktor för dig är att hitta balansen mellan verksamhetsutveckling, verksamhetsnytta, IT och digitalisering. Detta är en utmaning som ställer krav på dig att agera med lyhördhet och tydlighet utifrån en gedigen kompetens och erfarenhet.

I dina arbetsuppgifter ingår:

- att ansvara för myndighetens digitala agenda som bidrar möjlighetsorienterat till att uppnå myndighetens övergripande mål och vision
- att samordna arkitektgruppen som består av IT- och digitaliseringsverksamhetens arkitekter
- att delta i och driva frågor kring framförallt verksamhetsarkitektur, lösningsarkitektur och infrastrukturarkitektur
- att initiera uppdrag, stödja och samordna arbetet med att väga samman verksamhetens behov, krav och önskemål för att digitalisera och skapa ett effektivt IT-stöd

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som:

- har relevant akademisk utbildning och gedigen arbetslivserfarenhet för tjänsten som exempelvis lösningsarkitekt eller liknande tekniska roller där man arbetar i gränslandet mellan IT och verksamhet.
- har lång och dokumenterad erfarenhet av arkitektur ur ett verksamhets- och ett systemperspektiv. Har du en certifiering som verksamhets- eller IT-arkitekt är det meriterande
- ser omvärldsbevakning som en nödvändighet och som en del av ett kontinuerligt lärande.
- har en förmåga att förstå komplexiteten som krävs när man navigerar i en större organisation och du drivs av att bygga interna nätverk och kommunicera med olika intressenter med skiftande förståelse för IT och digitalisering



Verksamhetsutveckling genom digitalisering har stort fokus inom den offentliga sektorn och vi förutsätter att du har god erfarenhet av den typen av projekt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Har du arbetat med portföljstyrning i någon form tidigare är det meriterande.

Som person är du trygg, stabil och lyhörd. Du är tydlig i ditt ledarskap och har mycket god samarbetsförmåga. Du är analytisk och strukturerad, väger samman komplex information och visar gott omdöme i agerande och beslut. Genom ditt kommunikativa sätt har du förmågan att skapa sammanhang, engagemang och entusiasm för att utveckla myndigheten inom digitalisering och därigenom nå nyttorealisering. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning.

Din placeringsort kommer att vara Karlstad och resor i anställningen förekommer.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om oss
Vår IT- och digitaliseringsverksamhet består i nuläget av ca 50 personer inom avdelningen för verksamhetsstöd och finns på två kontor, varav merparten är placerade i Karlstad. Verksamhetsutvecklingsenheten består idag av ca 10 medarbetare.

Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Det finns efter överenskommelse även möjlighet att till del arbeta på distans. Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor.

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Henric Aineström. Niklas Bergqvist (Saco-S), Therese Hahne (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 13 augusti 2023

Ansök nu

BI expert

Läs mer Jan 12
Nu letar vi på Knowit Experience efter dig som har erfarenhet av Data Science och Data Engineering. Jobbar du med dataanalys och datahantering, och känner dig redo för att bidra med insikter på en ny arbetsplats? Hos oss får du möjligheten att bygga upp ett team och hjälpa oss driva affären inom Data Science med riktigt härliga kollegor. Vi är redo. Är du?

Om rollen
Rollen kommer dels innebära uppdrag inom Data Science, dels att bygga upp ett team inom området. Detta tror vi att du kommer göra genom ett redan befintligt kontaktnät, men givetvis också med hjälp av dina kollegor. Med andra ord kommer du få stor möjlighet att växa och utvecklas i din roll.

Om dig
Du har jobbat med data science och data engineering de senaste åren, och känner dig redo för nästa steg. Du har kanske erfarenhet av eller är nyfiken på områden som AI och Machine Learning. Vidare har du genuin förståelse för databaser, vikten av och hur man jobbar med integrationer samt har erfarenhet av relevanta verktyg.

Det är meriterande om du har god förståelse för hur moderna molnplattformar och tjänster möjliggör processering av data från källsystem till färdig dataprodukt. Har du även jobbat med automatisering och datapipelines är det också ett plus.

Vi ser gärna att du har förståelse för konsultrollen, och triggas av att få vara med och bygga upp ett nytt erbjudande för våra kunder. Har du erfarenhet av att bolla behov och lösningar med kund och därmed driva upp nya affärer är du precis den vi söker.

Arbetsuppgifter som du kan komma att jobba med hos oss är allt från att modellera data till att bygga datalager och utveckla rapporter, och givetvis gillar du att sätta dig in i kundens behov och hjälpa dem se nya möjligheter.

Om oss
På Knowit vill vi inte bara att du ska utvecklas inom ditt kompetensområde, utan också som människa. Du har stora möjligheter att påverka din arbetssituation och ta initiativ till hur bolaget kan utvecklas och hur vi kan stötta våra kunder i deras utveckling. Vi drivs av en stark entreprenörsanda, som vi gärna ser att du vill vara med och utveckla framåt.

Vi är ett schysst bolag. Relationer är viktiga för oss och därför vill vi jobba tätt tillsammans i teamen och med våra kunder. Vi har kollektivavtal, förmånspaket och vi strävar efter att vara en sund och frisk arbetsplats. Du får givetvis massor av härliga och kompetenta kollegor och ett stort nätverk att samarbeta med.



Har du frågor om tjänsten?
Hör gärna av dig till: Linda Frostvik (teamchef) på 072-5343213, linda.frostvik@knowit.se

Ansök nu

IT- specialist

Läs mer Maj 5
Arbetsuppgifter
Är du en engagerad person som vill vara med och utveckla digitala lösningar för ett hållbart samhälle? Trivs du i en miljö som utmärks av lagkänsla och möjligheten att utvecklas tillsammans? Lockas du av ett hållbart arbetsliv med goda möjligheter till distansarbete del av arbetstiden? Är du redo för nästa utmaning i karriären?

Vår enhet expanderar kraftfullt och vi behöver bli fler smarta, drivna och kompetenta kollegor.

Enheten ansvarar för utveckling och förvaltning av system, integrationer och applikationsplattformar. Vi bygger morgondagens förvaltnings- och utvecklingsorganisation där starka team leder, driver och levererar IT-stöd i svensktoppen!
Häng med på vår resa!



Som IT specialist arbetar du med att säkerställa att applikationerna inom ansvarsområdet fungerar på ett optimalt sätt, arbeta kontinuerligt för att höja kvalitet och minska oplanerad nertid för de applikationer som ingår i ansvarsområdet samt verka för att effektivisera hanteringen av dessa.

Vilket kan bl.a. innebära följande: 

- Du är med och planerar arbetet för vidmakthållandet samt ansvarat för genomförandet av det.
- Du är med och planerar/genomför införandet av nya applikationer inom FO
- Du är med och planerar/genomför avvecklingen av bef. applikationer.
- Du har kännedom och agerar efter de processer som påverkar ”dina” applikationer, i synnerhet ITIL processerna såsom incident, change, release och problem
- Du ser till att den tekniska dokumentationen hålls uppdaterad
- Du kontinuerligt övervakar ”dina” applikationer i syfte att agera proaktivt i händelse av larm
- Du är ytterst ansvarig för att säkerställa kvalitet i applikationerna vid uppdateringar

Du kommer att arbeta i ett team där lagkänsla och samarbete är nyckelord och du kommer ha stora möjligheter att utvecklas tillsammans med oss.
I den här rollen kommer du att arbeta med utmanande och utvecklande uppdrag tillsammans med prestigelösa och tillgängliga kollegor.
Du får en arbetsgivare med fokus på en samhällsgärning att vara stolt över.
Här har du en möjlighet att arbeta med tekniska lösningar som påverkar hela samhället.

Hur låter det?



Kvalifikationer
För att trivas hos oss är du en person som värdesätter samarbete och tycker om att dela med dig av din kunskap. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt arbetar mot uppsatta mål, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.
För dig är det lätt att kommunicera både i tal och skrift och du trivs med att variera din dag med att arbeta i såväl team som självständigt.

Du är nyfiken och tycker om att lära och utforska nya områden och håller dig uppdaterad kring nya tekniker, hjälper oss att tänka nytt och ser positivt på vår föränderliga resa.

Vi söker dig som har:

- högskoleutbildning inom IT-området eller arbetsrelaterad erfarenhet som anses likvärdig.
- goda kunskaper om applikationsdrift och livscykelplanering
- erfarenhet att arbeta med Microsoft IIS och/eller Windows server
- grundläggande kunskaper om nätverk och säkerhet.
- Erfarenhet av DevOps

Det är meriterande om du har:

- ITIL certifiering och/eller erfarenhet av att arbeta med ITIL processer
- Erfarenhet av projekt/uppdragsledning


Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länens befolkning. Så, sist men inte minst, hoppas vi därför att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.

Varmt välkommen med din ansökan!



 

Övrigt
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetenhet. Säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan komma att genomföras innan vi fattar beslut om anställning. Läs mer om säkerhetsprövning Personalsäkerhet - Säkerhetspolisen (sakerhetspolisen.se). Även svenskt medborgarskap kan komma att krävas.

Välkommen med dinhttps://lansstyrelsen.varbi.com/what:job/jobID:626216/?lang=se! Vi vill gärna att den är på svenska då det är vårt arbetsspråk.

Vi har valt rekryteringskanaler och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.

Läs mer: https://www.lansstyrelsen.se/vastra-gotaland/om-oss/jobba-hos-oss/jobba-pa-it-avdelningen.html

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Nordic Paper Bäckhammar AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Nordic Paper Bäckhammar AB .

Projektinköpare

Inköpare
Läs mer Nov 15
För att vi ska kunna möta våra kunders framtida krav och behov är din expertis av yttersta vikt för oss på Nordic Paper! Därför söker vi nu dig – vår nästa Projektinköpare!
Vi söker en Inköpare med erfarenhet från process- eller tillverkningsindustrin
Ditt huvudansvar är att leda upphandlingsaktiviteter inom kategorin Investeringar och Projekt
Du kommer att ha ett nära samarbete med dina inköpskollegor samt Operations på våra bruk.

Har du en god känsla för att bygga relationer, ett sinne för affärer och viljan att utvecklas tillsammans med oss? Bra - då kan vi vara en match! Med korta beslutsvägar och stora påverkansmöjligheter är du med och formar organisationen och hur vi arbetar tillsammans framåt!
Som projektinköpare arbetar du med att planera, genomföra och följa upp inköp för koncernens samtliga projektinköp.
Andra arbetsuppgifter som ingår i rollen:
Ansvar för att ta in anbud, förhandla med leverantörer och underentreprenörer, utföra kontraktsskrivningen och mycket mer.
Du agerar som kravställare mot leverantör utifrån avtalade förutsättningar.
Identifiera förbättringsmöjligheter såsom ex kostnadsbesparingar eller hållbarhetsförbättringar, i tätt samarbete med producerande enheter

Vem söker vi?
Vi söker dig som har en affärsmässig förståelse och god kommunikativ förmåga. Du är analytisk och strukturerad och kan arbeta självständigt och systematiskt samt är van att samarbeta med intressenter på alla nivåer i organisationen. Vidare är du väl bevandrad i grundläggande inköpsprocesser och verktyg och har ett gott affärssinne.
Vi vet inte vem du är, än – men vi har god bild av vad du har med dig sedan tidigare:
Sannolikt har du en relevant akademisk utbildning, alternativt har du skaffat dig motsvarande erfarenhet genom längre relevant arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom process- eller verkstadsindustrin.
Van vid att förhandla med leverantörer samt teckna avtal, inklusive tekniska specifikationer.
Erfarenhet från projektledning är meriterade.

Vad erbjuder vi?
Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig utöver flextid, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. På några av våra anläggningar finns även gym och lunchservering. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt.


Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Karlstad eller på någon av våra anläggningar. Du rapporterar till Inköpschefen. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra dem igen.
Sista ansökningsdag är 10 december men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta Albert Lander, Inköpschef, via mejl, albert.lander@nordic-paper.com. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Kommunikatör till Nordic Paper

Marknadskommunikatör
Läs mer Aug 29
Vill du hjälpa oss att driva förändring med hjälp av kommunikation?
Vill du arbeta med hållbara lösningar från förnyelsebar råvara?
Är du en driven kommunikatör med erfarenhet av att arbeta med flera olika målgrupper?

Då kanske du är vår nya kollega!
Vi söker en kommunikatör med placeringsort Karlstad eller på någon av våra anläggningar. Du ingår i en bolagsövergripande central funktion för kommunikation som bland annat ansvarar för Nordic Papers varumärkesplattform, för all extern kommunikation inklusive marketing och PR samt internkommunikation. Den centrala kommunikationsfunktionen ligger organisatoriskt nära funktionerna för hållbarhet, verksamhetsutveckling och investerarkommunikation.
Om tjänsten
Dina dagliga arbetsuppgifter är bland annat att utifrån en kommunikationsstrategi och varumärkesplattform producera innehåll för kommunikationen i alla kanaler, att förvalta och utveckla intranätet och externwebben, liksom att stötta våra ledare i sin kommunikativa utveckling. Du kommer att delta i eller självständigt driva projekt och samarbeta tätt med kollegor och produktionspartners. Du är delaktig i vidareutveckling av bolagets kommunikationsstrategi och verksamhetsplan. Hos oss är den ena dagen sällan den andra lik!
Vad erbjuder vi?
En spännande och utvecklande roll med stor möjlighet att bidra till utvecklingen av framtidens Nordic Paper. Hos oss kan du förvänta dig omväxlande arbetsuppgifter, där du med hjälp av eget driv i mångt och mycket är med och styr din egen vardag och har stora möjligheter att vara med och påverka. Dessutom får du massor med kompetenta och trevliga kollegor! Vi erbjuder kompetensutveckling skräddarsydd för rollen.
Vad söker vi?
Vi ser att du har relevant universitetsutbildning och flerårig erfarenhet av kommunikationsarbete där du arbetat både strategiskt och operativt mot flera målgrupper så väl externt som internt.
För att lyckas hos oss ser vi att:
Du har förmågan att kommunicera på ett lättbegripligt och inspirerande sätt med budskap som är målgruppsanpassade där så behövs.
Du har stort intresse för digital kommunikation i alla former. Du är van vid att arbeta med webben, kunskaper i Drupal är meriterande.
Du har ett intresse för hållbarhetsfrågor och erfarenhet från hållbarhetskommunikation är meriterande.
Vi värdesätter om du är ordningsam, har ett strukturerat arbetssätt och attraheras av att delta i flera olika projekt parallellt.
Du uppskattar bredden av olika arbetsuppgifter, är initiativrik och självgående.
Förutom svenska och engelska är även kunskaper i franska meriterande men inte ett krav. En av våra produktionsanläggningar är en fransktalande miljö.
Du har intresse för bildhantering och gärna film och redigering.
Körkort är ett krav.

Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Karlstad eller på någon av våra anläggningar. Tillträde enligt överenskommelse.
Om processen
Sista ansökningsdag är 24 september men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag. Vid frågor om tjänsten kontakta Henrik Essén, Hållbarhets- och Kommunikationschef via mejl, henrik.essen@nordic-paper.com. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.
Om oss
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vid våra bruk i Bäckhammar och Åmotfors tillverkar vi kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar. I Säffle, Greåker och Québec tillverkar naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelssektorn, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är Nordic Paper noterat på Nasdaq Stockholm.

Ansök nu

Customer Service Specialist, föräldravikariat

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 11
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vid våra bruk i Bäckhammar och Åmotfors tillverkar vi kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar. I Säffle, Greåker och Québec tillverkas naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelssektorn, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är Nordic Paper noterat på Nasdaq Stockholm.


Just nu söker vi en Customer Service Specialist till ett föräldravikariat.
Vår kundservice hanterar flödet från order till leverans och säkerställer att våra kunder får den service de förväntar sig av oss som leverantör av ett av marknadens bästa papper inom sektionerna Greaseproof och Kraft.
Du kommer att ingå i vårt team som arbetar på avdelningen för Kundservice, där du kommer att vara involverad i hela processen från order till fakturering, innebärande ordermottagning, fraktbokning, tulldokument, fakturering och remburser samt att kommunicera med våra kollegor, kunder och agenter på en internationell marknad.
Arbetsuppgifterna kommer också att omfatta hantering av avdelningens styrande dokument, framtagning av instruktioner och rutiner samt utveckling av både intern och extern webbportal.


Krav för tjänsten
Ekonomisk, administrativ eller logistikutbildning på eftergymnasial nivå eller likvärdig arbetslivserfarenhet
Körkort
Behärskar svenska och engelska, muntligt och skriftligt



Meriterande är
Erfarenhet av att arbeta med orderbehandling, transportbokning, fakturering, skeppningsdokument och remburser.
Goda kunskaper i Microsoft Office framför allt Word och Excel.
Erfarenhet av dokumenthanteringssystem och produktionssystem



Vem är du?
Du är utåtriktad och noggrann i ditt arbete och du gillar att leverera service på högsta nivå. Du är strukturerad och stresstålig samt gillar att tillhöra ett team och jobba i en grupp. Vi kommer även att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


Vad erbjuder vi?
En spännande och utvecklande roll med stor möjlighet att bidra till utvecklingen av framtidens Nordic Paper. Vi är ett expansivt företag som drivs av utveckling där alla hjälps åt.
- Flextid
- Friskvård


Information om tjänsten
Vi söker en vikarie till ett föräldravikariat på 12-månaders anställning där din arbetsplats kommer att vara i Karlstad på Nordic Papers huvudkontor. Resor till koncernens övriga enheter förekommer. Tillträde snarast!
Sista ansökningsdag är 30 april. Urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Vid frågor om tjänsten kontakta vår kundservicechef Eva Götenstedt på eva.gotenstedt@nordic-paper.com.
Har du frågor om rekryteringsprocessen så är du välkommen att kontakta Poul Reumert på 072 207 96 28.
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med medie-och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Systemförvaltare/specialist till produktionssystem (MES)

Projektledare, IT
Läs mer Maj 24
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vid våra bruk i Bäckhammar och Åmotfors tillverkar vi kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar. I Säffle, Greåker och Québec tillverkar naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelssektorn, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är Nordic Paper noterat på Nasdaq Stockholm.


Vill du bli en nyckelperson med ansvar för ett av våra produktionskritiska IT-system? Vill du vara med på resan när vi inför ett nytt och modernt system som lägger grunden för framtida utveckling av Nordic Paper?
I den här rollen kommer ingen dag vara den andra lik och du kommer tillsammans med kollegorna hantera de olika utmaningar och möjligheter som dyker upp.
IT-avdelningen spelar en central roll inom Nordic Paper och nu står vi inför en spännande fas då vi ska uppdatera och byta vårt MES-system. Därför behöver vi förstärkning av ytterligare en kollega vars främsta arbetsuppgifter så småningom blir att förvalta det nya MES-systemet och vårt system för orderhantering och transportbokning. . Initialt handlar dina arbetsuppgifter till stor del om att delta i upphandling och implementation, innan rollen övergår till en förvaltarroll där du blir huvudansvarig för långsiktig planering och utveckling av MES-systemet.
I tjänsten kommer det också ingå att ta fram förvaltningsplan och budgetunderlag, liksom att förvalta och utveckla systemet tillsammans med verksamheten. Utöver det räknar vi med att du kommer säkerställa att systemstödet är effektivt, att du sköter kontakter och förvaltning med leverantörer, samt arbetar en hel del med testning av funktioner för garanterad driftsäkerhet. Vi är en tight grupp som alla hjälper till där det behövs.


Vi söker dig som
Har en relevant högskole-/unviersitetsutbildning eller gedigen erfarenhet av systemutveckling.
Du har erfarenhet av att driva projekt.
God förståelse för integrationer inom IT och grundläggande -kunskaper.
Det är meriterande om du har erfarenhet av systemförvaltning i liknande system.


Vem är du?
För att trivas hos oss besitter du goda kommunikativa egenskaper. Du är pedagogisk och kan förklara komplexa system på ett lättbegripligt sätt.
Du är serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. IT-avdelningen är en supportfunktion och övriga medarbetare på bolaget är våra kunder.
Vi hoppas även att du har ett driv och en vilja att att förbättra verksamheten genom att vara lyhörd och snabbt sätta dig in i hur verksamheten fungerar och hänger ihop.
Egna initiativ uppskattas, liksom ett strukturerat och långsiktigt arbetssätt.


Vad erbjuder vi?
- Friskvård
- Flextid
- Flera möjligheter till kompetensutveckling
Som en del av Nordic Paper får du möjlighet att vara med i ett expansivt bolag som är världsledande inom våra nischer. Vi tillverkar miljövänliga produkter och placerar säkerhet och övriga hållbarhetsfaktorer högt på agendan.
Placeringsort är på vårt huvudkontor i centrala Karlstad. Resor till våra övriga enheter kan förekomma. Sista ansökningsdag är 19 juni men urval kan komma att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Patric Johansson, IT-chef: 070-644 37 15.

Ansök nu

Marknadsassistent till kundtjänst

Marknadsassistent
Läs mer Apr 20
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vid våra bruk i Bäckhammar och Åmotfors tillverkar vi kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar. I Säffle, Greåker och Québec tillverkar naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelssektorn, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är Nordic Paper noterat på Nasdaq Stockholm.
Just nu söker vi en marknadsassistent som vill följa med på vår spännande resa.
Om tjänsten
Vår kundservice på affärsområde Greaseproof består av 7 medarbetare och 7 medarbetare på affärsområde Kraft som hanterar flödet från order till leverans och säkerställer att våra kunder får den service de förväntar sig av oss som leverantör av ett av marknadens bästa papper inom Greaseproof och Kraft.
Du kommer att ingå i team för att arbeta på vår avdelning för Kundservice, du kommer där att arbeta med hela processen från order till fakturering, innebärande ordermottagning, skeppningsplanering, tulldokument, fakturering och remburser samt att kommunicera med våra kunder och agenter på en internationell marknad.
Krav för tjänsten
Ekonomisk eller administrativ utbildning/Internationell marknadsutbildning på gymnasienivå
Körkort
Behärskar svenska och engelska muntligt och skriftligt

Meriterande är
Relevant högskole-/universitetsutbildning eller likvärdig YH-utbildning.
Erfarenhet av att arbeta med orderbehandling, fakturering, skeppningsdokument och remburser.
Goda kunskaper i Microsoft Office.
Erfarenhet av produktionssystem, CSM.

Vem är du?
Du är utåtriktad och noggrann i ditt arbete och du gillar allt leverera service på högsta nivå. Du arbetar strukturerad och stresstålig samt gillar att tillhöra ett team och jobba i en grupp.
Vad erbjuder vi?
En spännande och utvecklande roll med stor möjlighet att bidra till utvecklingen av framtidens Nordic Paper. Vi är ett expansivt företag som drivs av utveckling där alla hjälps åt.
- Flextid
- Friskvård
- Kompetensutveckling skräddarsydd för din roll
Information om tjänsten
Vi söker en tillsvidareanställd med en 6 månaders provanställning där din arbetsplats kommer att vara i Karlstad på Nordic Papers huvudkontor. Resor till koncernens övriga enheter förekommer.
Sista ansökningsdag är 8 maj. Urval kan komma att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Vid frågor om tjänsten kontakta Chef kundservice Natural Greaseproof Cissi Brunzell på 070 130 50 10. Har du frågor om rekryteringsprocessen så är du välkommen att kontakta Poul Reumert på 072 207 96 28.
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med medie-och rekryteringsföretag.

Ansök nu