Karlstad: Bovärd

Hitta ansökningsinfo om jobbet Bovärd i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-17 // Varaktighet: Heltid

Willhem söker bovärd till Karlstad
Är du händig och genuint intresserad av att hjälpa människor? Trivs du dessutom med ett praktiskt jobb där du själv planerar och prioriterar dina dagar? Då är detta tjänsten för dig! Nu söker vi en engagerad och serviceinriktad bovärd till vårt områdeskontor i Karlstad. Din huvuduppgift som bovärd är att under ledning av förvaltaren ansvara för fastighetsskötseln samt att vårda och utveckla våra relationer med hyresgästerna.
Hos Willhem välkomnas du till ett nyskapande bostadsbolag som kännetecknas av en framåtsträvande och hjälpsam kultur. Våra fastigheter i Karlstad består av ca 2600 lägenheter, både nyproducerade och äldre fastigheter, till största delen i centrala lägen. I Karlstad kommer du att välkomnas till ett gott gäng bestående av 19 kollegor som har kul tillsammans.
I dina arbetsuppgifter ingår:
skapa och upprätthålla en bra relation till hyresgäster och rapportera hyresgästsynpunkter
utföra rondering i ditt fastighetsområde
vid behov utföra besiktningar vid av- och inflyttning
planering och utförande av reparationer och löpande underhåll
hantera serviceanmälan, klagomål och reklamationer samt att återkoppla till hyresgästen
beställa och följa upp fastighetsförnödenheter och mindre entreprenadarbete
utföra tillsyn av ventilations-, värme och elsystem i våra fastigheter
dokumentation av ärenden och fakturakontroller i våra datasystem.

Vem är du?
Vi söker dig som har gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot, eller påbyggnad inom, teknik och/eller fastighet. Har du erfarenhet av VVS, SBA (systematiskt brandskyddsarbete), ronderingsarbete eller el är det meriterande. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av arbete med kund sedan tidigare. Du bör ha god vana av att arbeta i datasystem och B-körkort är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som bovärd styr du mycket över din tid så vi söker dig som är ansvarsfull och som kan prioritera. Du har ett stort driv och får gärna komma med idéer om hur vi kan förbättra i ditt område. Din förmåga att arbeta självständigt är god men du fungerar lika bra i grupp då vi lägger stor vikt vid att samarbeta och hjälpas åt. Vårt mål är att leverera den bästa servicen till våra hyresgäster och där kommer du att ha en nyckelroll, så en förutsättning för att trivas är att du är servicemedveten och tycker om kundkontakt.
Willhems erbjudande
Vårt viktigaste erbjudande är en bra arbetsplats med goa kollegor som värnar om varandra. Utöver det erbjuds du förmåner som friskvårdstimme och ett generöst friskvårdsbidrag, kompetensutveckling och regelbundna trivselaktiviteter.
Ansökan:
Välkommen med din ansökan senast söndagen 26 november via http://jobb.willhem.se/. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och anställning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att söka!
Innan erbjudande om anställning genomförs en bakgrundskontroll innehållande rättslig och ekonomisk bakgrund.
Har du några frågor om tjänsten ber vi dig kontakta fastighetsförvaltare Charlotte Björklund på telefon 054-700 07 69 eller charlotte.bjorklund@willhem.se
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse
Arbetstid: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning


På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Huvudkontoret ligger i Göteborg och ca 300 personer arbetar idag hos Willhem. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 57 miljarder och ägare är Första AP-fonden. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på story.willhem.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd.

Fastighetsskötare och Handledare

Läs mer Feb 6
Karlstads Bostads AB, KBAB, ägs av Karlstads kommun. Vi äger och förvaltar cirka 7 500 lägenheter och lokaler i Karlstad. Vi är cirka 120 medarbetare som arbetar efter visionen ”Vi skapar hem med livskvalitet för Karlstadsborna”. Förutom professionalism, delaktighet och engagemang värdesätter vi jämställdhet och mångfald och de kvaliteter det tillför arbetslivet.



Beskrivning
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt.

Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!

Karlstads Bostads AB, KBAB, ägs av Karlstads kommun. Vi äger och förvaltar cirka 7 500 lägenheter och lokaler i Karlstad. Vi är cirka 120 medarbetare som arbetar efter visionen ”Vi skapar hem med livskvalitet för Karlstadsborna”. Förutom professionalism, delaktighet och engagemang värdesätter vi jämställdhet och mångfald och de kvaliteter det tillför arbetslivet.

För avdelningen fastighetsförvaltnings räkning söker vi nu sommarpersonal i form av fastighetsskötare samt fastighetsskötare med handledande ansvar. Avdelningen fastighetsförvaltnings uppdrag är att förvalta företagets samtliga fastigheter och kunder med stöd av övriga avdelningar. Fastighetsförvaltning består av tre fastighetsområden uppdelat i tolv bovärdsteam runt om i Karlstad. Bovärdsteamens uppdrag är att ta hand om hyresgästen från inflyttning till utflyttning och leverera en kvalitativt hög kundvård. Teamen ansvarar även för det löpande underhållet och skötseln samt utför reparationer i fastigheterna. Varje fastighetsområde leds av en områdeschef.

Arbetsuppgifter
Fastighetsskötare:

Är du över 18 år, har ett intresse för fastighetsskötsel och trivs med ett fysiskt arbete? Ta chansen att söka sommarjobb som fastighetsskötare hos oss på KBAB!

Sommaren 2023 söker vi flera fastighetsskötare som kommer att arbeta för en ren, trivsam och säker miljö i och runt våra fastigheter. Du kommer att vara placerad i ett av våra bovärdsteam och arbetsuppgifterna kommer i huvudsak att bestå av praktiskt utemiljöarbete såsom gräsklippning, rensning av rabatter, klippning av buskar. Utöver ovan kan arbetet även innebära att vara behjälplig vid underhåll och enklare reparationer i våra fastigheter. På vissa av våra områden kommer arbetet att i huvudsak bestå av flyttstädning, städbesiktningar men även skötsel av utemiljö.

Fastighetsskötare med handledande ansvar:

Är du över 20 år och söker ett längre sommarjobb? Gillar du dessutom att vara utomhus, träffa människor i olika åldrar och att vara fysiskt aktiv? Då tycker vi att du ska söka jobb som handledare hos oss på KBAB!

Som handledare hos oss planerar och driver du arbetet i utemiljön kring våra fastigheter utifrån bovärdsteamets direktiv. Även inre fastighetsskötsel kan förekomma. I våra bovärdsteam kommer du ha en samordnande roll då du kommer att handleda feriearbetare från Karlstads kommun som är placerade hos oss, det handlar då om ungdomar som går första eller andra året på gymnasiet. Det är du som handledare som fördelar deras arbetsuppgifter och ser till att de arbetar på ett säkert sätt.

Kvalifikationer
Fastighetsskötare:

Vi söker dig som är intresserad och nyfiken på fastighetsbranschen. Till denna tjänst behöver du ingen specifik erfarenhet men för att passa i rollen som fastighetsskötare ser vi att du har intresse av fastighetsskötsel och maskinhantering samt trivs i ett praktiskt arbete med mycket kundkontakt och viss administration.

Eftersom du kommer arbeta med kroppen varje dag är en god fysik nödvändig och det är en förutsättning att du trivs med ett arbete utomhus oavsett väder. Körkort är inget krav men meriterande. Utöver ovan kräver arbetet att du har goda kunskaper i svenska i tal samt önskvärt om du har goda kunskaper i engelska i tal.

Som fastighetsskötare i ett av våra bovärdsteam blir du KBAB:s ansikte ut mot våra hyresgäster, vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du minst har gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot fastighetsskötsel eller bygg, alternativt kompetens som vi bedömer likvärdig.

 

Fastighetsskötare med handledande ansvar:

Frågar man våra tidigare handledare så är det bästa med jobbet på KBAB att man träffar många olika människor och att man få ta stort eget ansvar då man planerar och lägger upp dagarna själv. För att passa för tjänsten ser vi att du har erfarenhet från praktiskt arbete såsom trädgård/park/maskin samt trivs i ett arbete med mycket kundkontakt. Då du kommer arbeta med kroppen varje dag är en god fysik nödvändig. I övrigt är det viktigt att du kan planera och driva arbete i utemiljön självständigt samtidigt som du har förmåga att leda andra. Som handledare behöver du vara utåtriktad, tydlig och kommunikativ.

I rollen som handledare är B-Körkort ett krav.

 

Tillträde fastighetsskötare: ca början av juni – början av augusti (ca 8 veckor)

Tillträde fastighetsskötare med handledande ansvar: ca mitten av maj – mitten av augusti (ca 12 veckor)

Anställningsform: Säsongsanställning

Skriv i din ansökan vilken av rollerna som intresserad dig!

 


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


 


Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Studentvärd - Fastighetstekniker

Läs mer Okt 7
Studentvärd/Fastighetstekniker
Är du en lagspelare som gillar kontakten med människor och har ett stort fokus på service? Är du dessutom noggrann och kvalitetsmedveten och tycker om att arbeta självständigt och disciplinerat? Som Studentvärd/Fastighetstekniker hos Studentbostäder i Norden blir du en del av ett sammansvetsat bolag där vi värderar samarbeta och resultat samtidigt som vi har roligt på jobbet!

Om tjänsten
Tjänsten innebär att du arbeta i nära samarbete med vår fastighetsförvaltare på vårt kontor i Karlstad. Du är en viktig representant för SBS då du är vårt ansikte utåt och förväntas ge högsta service till våra hyresgäster. Det är en bred roll där den ena dagen inte är den andra lik och personliga egenskaper väger mycket tungt.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:
Vara länken mellan ledning/förvaltare och våra hyresgäster, tillse att rätt information finns i våra trapphus, ansvara för nyckelhantering, kundkontakt mm, skapa gemenskap och trivsel mellan våra hyresgäster med olika arrangemang.
I ansvarsområdena ingår att åtgärda enklare felanmälningar, rutinmässiga ronderingar och kontroller, lägenhetsbesiktningar, visning av lägenheter för nya hyresgäster och samarbeta med våra uthyrare, vara behjälplig vid budgetarbete.
Upprätta debiteringsunderlag
Uppföljning av kontrakterade entreprenörer gällande yttre skötsel, städ mm.


Vi erbjuder dig
Du blir en del av ett expansivt ungt företag, där du får chansen att bidra till bolagets och förvaltningsområdets utveckling. Du får utmana gränser och påverka ditt dagliga arbete. Det och mycket mer gör du i en varm och öppen kultur där vi arbetar hårt och långsiktigt. En arbetsmiljö där vi skapar möjligheter och vågar utvecklas med stort fokus på att erbjuda våra hyresgäster en digital upplevelse.


Kvalifikationer:
Erfarenhet av administrativt arbete och datorvana, vi ser gärna att du tidigare arbetat med kundservice, hotell, reseledare eller liknande. B-körkort är ett krav ihop med goda kunskaper i svenska, gärna också engelska, eller ett tredje språk.




Personliga egenskaper:
Du är social, engagerad, självgående, drivande och positiv. Du värdesätter hög service, är kommunikativ och innehar stor social förmåga. Förmåga att skapa och bevara relationer samt en god samarbetsförmåga. Du drivs av utveckling och är inte främmande för förändringar.


Ansökan
Vill du med på vår resa att bli Nordens största studentbostadsbolag skicka din ansökan snarast dock senast 2022-10-31. Tjänsten kan komma att tillsättas före detta datum, om vi hittar rätt person. För frågor kontakta Servicechef Daniel Sandberg eller maila daniel.sandberg@sbsstudent.se För mer information om SBS så besök gärna vår hemsida http://www.sbsstudent.se/

Om bolaget
Vår ambition är att bli Nordens största studentbostadsbolag och det givna valet för studenter på väg mot sitt drömyrke – Ska du med?


Studentbostäder i Norden AB (SBS) är ett expansivt fastighetsbolag som äger och förvaltar ca 5 000 studentbostäder i hela Norden. Marknadsvärdet uppgår till ca 6 miljarder kronor med en uttalad ambition att utöka portföljen ytterligare under de kommande åren. Idag finns 35 heltidsanställda.

Ansök nu

Vicevärd med känsla för administration och service

Läs mer Apr 6
Brf Hästen i Karlstad söker Vicevärd med känsla för administration…
?Vi söker en Vicevärd till Brf Hästen. Föreningen består av 4 fastigheter med tillsammans 126 lägenheter som ligger på Herrhagen Karlstad.
Som vicevärd förväntar vi oss att du bl a:
Är styrelsens förlängda arm i kontakterna med HSB och andra samarbetsparter
Följer upp utförandet av tjänster inom fastighetsskötsel, utemiljö, lokalvård, mm.
Ansvarar för diverse administrativa rutiner; fakturaunderlag, nyckelhantering, korrespondens, rapporter, etc.
Kommunicerar både muntligen och skriftligen via webb, Facebook, info brev till boende
Vara tillgänglig för våra medlemmar på vår expedition 1 gång veckan vissa tider
Ansvarar för hantering av försäkringsskador och handläggning av dessa enligt fastställd rutin
Tar emot klagomål och ser till att dessa åtgärdas
Vicevärden kommer att läras upp och få stöd av styrelsen och avgående vicevärd med att komma in i och utföra arbetsuppgifterna.



Kvalifikationer
Vi söker dig erfarenhet av liknande uppgifter och intresserad . Som person är du strukturerad, van att planera och leda ditt eget arbete, noggrann och duktig på administration. Du har god datorvana och kan lätt sätta dig in i administrativa och ekonomiska program. Du är engagerad och initiativrik samt trivs i en miljö med många varierande arbetsuppgifter. Du behärskar det svenska språket flytande i tal och skrift.
Du har känsla för service och har en god social förmåga. därför krävs det också att du har god kommunikationsförmåga och är positiv och flexibel i dina kontakter med de boende samt leverantörer och samarbetspartners.
Tjänsten inleds med 6 månaders provanställning.
Arbetstid ca 6tim per vecka

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Willhem AB (Publ)

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Willhem AB (Publ) .

Uthyrare

Uthyrare
Läs mer Okt 10
Willhem söker en uthyrare under 6 månader till Karlstad
Är du en stjärna på att skapa goda kundrelationer och vill växa tillsammans med Willhem i Karlstad? Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega och uthyrare till teamet. Vi söker dig som trivs med att jobba mot uppsatta mål och som vill bidra med engagemang och nytänkande.
I gengäld välkomnas du till ett gott gäng med samarbete och laganda som ledord. Hos oss erbjuds du att både utveckla och utvecklas! Tjänsten är en tidsbegränsad anställning med start omgående och sex månader framåt.
Var med och skapa värde för både Willhem och våra kunder
Som uthyrare hos Willhem ansvarar du för uthyrningen av hyreslägenheter och p-platser. Du kommer att vara en nyckelspelare för att nå vårt affärsmässiga mål att ha alla våra lägenheter uthyrda. Hyresgästen, vår kund, kommer att vara ditt absoluta fokus och du kommer att ha daglig kontakt med såväl befintliga som potentiella kunder. Du kommer att ha ett nära samarbete med andra uthyrare och arbeta i team med förvaltare och bovärdar för att i samverkan uppnå riktigt bra resultat.
Som uthyrare hos Willhem erbjuds du en varierad roll med stort eget ansvar och en mix mellan administrativa uppgifter på kontoret och arbete ute på plats i våra fastigheter.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
· Uthyrning av bostäder, p-platser samt lokaler och andra uthyrningsbara ytor enligt uppsatta mål
· Proaktivt arbete med att hitta nya kunder och uthyrningsmöjligheter
· Genomföra lägenhetsbesiktningar
· Visning av lägenheter och skapa av digitala lägenhetsvisningar genom scanning och filmning
· Skapa annonser på willhem.se och övrigt säljmaterial för att stödja uthyrningen.
· Värdeskapande kommunikation med potentiella och befintliga hyresgäster
· Identifiera och bidra till ökade intäkter via merförsäljning
· Kontroll inför hyresavisering samt kundfakturering
· Nära samarbete med bovärdarna i området och ronderingar i förekommande fall
· Löpande förvaltningsfrågor såsom störnings- och inkassoärenden, nyckelhantering och beställningar
Vår blivande kollega?
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av sälj och kundservice som är öppen för att dela med dig av nya idéer och tänka kreativt. Om du är prestigelös och hjälpsam kommer du att trivas i vårt goa gäng på knappt 20 personer. Vi tror på att mångfald och olika perspektiv ger upphov till innovation, så vi välkomnar även dig som inte har tidigare erfarenhet av fastighetsbranschen. Vi kommer dela med oss av kunskap inom hyresrätt, fastighetssystem med mera, sådant som du behöver för att bli en riktigt bra uthyrare. Det vi förväntar oss av dig är att du kommer in med mycket driv, en vilja att uppnå bra resultat och erfarenheter som gör att du snabbt kommer in i en säljande och serviceinriktad roll. Vi arbetar i en hel del olika system så det är en stor fördel om du är en van dataanvändare och har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. B-körkort är också en nödvändighet för att kunna ta dig runt mellan våra fastigheter.
Willhems erbjudande
Hos Willhem välkomnas du till ett nyskapande bostadsbolag som kännetecknas av en framåtsträvande och hjälpsam kultur. Du kommer att ha stora påverkansmöjligheter i en föränderlig miljö med korta beslutsvägar. Vi värnar om din hälsa och välmående genom att erbjuda förmåner som friskvårdstimme och ett generöst friskvårdsbidrag samt kompetensutveckling och regelbundna trivselaktiviteter.
Välkommen med din ansökan!
Vi ser vi fram emot din ansökan senast den 15 oktober via http://jobb.willhem.se/. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att söka!
Har du några frågor om tjänsten ber vi dig kontakta fastighetsförvaltare Charlotte Björklund på telefon 054-700 07 69 eller charlotte.bjorklund@willhem.se


På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Huvudkontoret ligger i Göteborg och drygt 300 personer arbetar idag hos Willhem. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 57 miljarder och ägare är Första AP-fonden. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på story.willhem.se

Ansök nu

Förvaltningsassistent

Förvaltningsassistent
Läs mer Okt 5
Willhem söker förvaltningsassistent till Karlstad
Brinner du för service och kontakten med kunder? Vill du arbeta på ett nyskapande bostadsbolag som kännetecknas av en framåtsträvande och hjälpsam kultur? Då kanske du är vår nya kollega. Vårt härliga team i Karlstad växer och förstärker med en förvaltningsassistent.
Som förvaltningsassistent är du den person som lägenhetssökande eller ny hyresgäst först möter vid kontakten med Willhem. I din roll är du hyresgästens kontaktperson när det gäller praktiska frågor kring boendet eller lokalen. Du kommer att ansvara för hela uthyrningsprocessen, från uppsägning och avflyttningsbesiktning till att hitta en ny hyresgäst, lägenhetsvisning och avtalsskrivning. Din huvuduppgift är att under ledning av fastighetsförvaltaren och i nära samarbete med dina kollegor vårda och utveckla våra relationer med hyresgästerna.
Hos Willhem i Karlstad kommer du att välkomnas till ett gott gäng bestående av 19 kollegor som har kul tillsammans. Här finns alla roller inom förvaltning och en stor kompetens och vilja att göra det bästa för såväl fastigheter som hyresgäster. Willhem Karlstad äger och förvaltar ca 2600 lägenheter, till största delen i centrala lägen. Det händer mycket inom uthyrningen på Willhem och du kommer att bidra mycket till utvecklingen framåt. Bland annat kommer du att ansvara för att ta fram material till våra digitala visningar av lägenheter samt jobba med uthyrning av våra nyproducerade lägenheter. Du som söker en varierande tjänst med mycket kundkontakt och både administration och mer praktiska inslag ute i våra fastigheter kommer att trivas hos oss!
I dina arbetsuppgifter ingår:
· Uthyrning av lägenheter, garage, P-platser och förråd
· Administrera uppsägningar, andrahandsuthyrningar och lägenhetsbyten
· Besiktning och visning av lägenheter
· Svara på våra hyresgästers frågor kring sitt boende via telefon och ta hand om besökare på områdeskontoret
· Nyckelhantering
· Hantera tillval samt störnings- och inkassoärenden
· Övrig kontorsadministration
Din profil
Vi söker en driven och nyfiken kollega som tillsammans med oss vill fortsätta leverera hög kvalité och överträffa kundens förväntningar. Du är en stark kommunikatör som trivs i situationer där du kan ge kunden den bästa servicen samtidigt som du gör affärsnytta. Du trivs i en föränderlig miljö och bidrar gärna till utveckling. Om du har erfarenhet av liknande arbete är det meriterande och helt säkert har du tidigare arbetat med kund och service. Vidare är du en god administratör med sinne för struktur som motiveras av att få ett stort eget ansvar. Tjänsten kräver att du har B-körkort.
Willhems erbjudande
Hos Willhem välkomnas du till ett stabilt och långsiktigt bostadsbolag med en företagskultur som präglas av framåtanda, prestigelöshet och kollegor som månar om varandra. Du är en efterlängtad kollega och vårt kunniga gäng i Karlstad kommer att ge dig den bästa starten genom att dela med sig av sin kunskap och ge dig möjlighet att utvecklas. Willhem vill ge dig som anställd de bästa förutsättningarna för välmående och därför erbjuder vi förmåner som friskvårdstimme och ett generöst friskvårdsbidrag, kompetensutveckling och regelbundna trivselaktiviteter.
Ansökan:
Välkommen med din ansökan senast den 21 oktober via: http://jobb.willhem.se/ Urvalet kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Har du några frågor om tjänsten ber vi dig kontakta förvaltare Charlotte Björklund via mejl: charlotte.bjorklund@willhem.se eller på telefon 054-7000 769
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse
Arbetstid: Heltid
Lön: Fast lön
På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Huvudkontoret ligger i Göteborg och drygt 280 personer arbetar idag hos Willhem. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 57 miljarder och ägare är Första AP-fonden. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på story.willhem.se

Ansök nu

Projektledare bygg

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Feb 28
Willhem söker projektledare bygg i Karlstad!
Vill du bidra till att utveckla Willhems fastigheter i Karlstad? Tycker du dessutom att det är stimulerande att ta eget ansvar och vill vara med och påverka i en föränderlig miljö med korta beslutsvägar? Då kan det här vara rätt jobb för dig!
Rollen som projektledare
Hos Willhem i Karlstad kommer du att välkomnas till ett gott gäng bestående av 19 kollegor som har kul tillsammans. Här finns alla roller inom förvaltning och en stor kompetens och vilja att göra det bästa för såväl fastigheter som hyresgäster. Willhem Karlstad äger och förvaltar ca 2500 lägenheter, till största delen i centrala lägen. Beståndet utgörs av både nyproducerade och äldre fastigheter.
Som projektledare kommer du i huvudsak att arbeta med renovering och utvecklingsprojekt. Projekten kan bestå både av Willhemlyft, när vi genomför en standardhöjning av våra lägenheter, och utveckling i form av tex ny teknik i fastigheterna. Du ansvarar för att process, kostnader och rutiner efterlevs. Projektet är ditt från ax till limpa vilket avser hela ledet från att projektet startar till besiktning och efterkalkyl. Du har kontakt med hyresgäster och ansvarar för kalkyl, beställning och samordning samt i förekommande fall kontakt med försäkringsbolag. Du kommer ha ett mycket nära samarbete med fastighetschef, projektledare och förvaltare. Du rapporterar till fastighetschefen.
Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom byggteknik eller fastighetsförvaltning, alternativt några års erfarenhet som arbetsledare eller liknande roll i bygg- eller fastighetsbranschen. Kanske är du en ingenjör i början av din karriär, med några års arbetserfarenhet och nyfiken på fastighetsbranschen. Du har yrkeskunskap inom byggnadsteknik och ekonomi. God datorvana är en självklarhet.
Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten och vill att du är en god relationsskapare som gärna arbetar nära såväl kollegor som hyresgäster och entreprenörer. Du är drivande, trivs med att arbeta i ett högt tempo, gillar förändringar och motiveras av att leverera resultat. Du har även en god förmåga att formulera dig i tal och skrift. För att trivas i rollen är det viktigt att du arbetar strukturerat och har god planering i ditt arbetssätt samt är noggrann i din dokumentation. Vidare är det ett krav att du har B-körkort.
På Willhem arbetar vi aktivt med vår värdegrund, vilket innebär att vi är värdeskapande, affärsmässiga, kundfokuserade, nyskapande och ansvarsfulla. Det är värderingar som du måste dela och känna dig inspirerad av för att vara rätt person för rollen.
Vad kan Willhem erbjuda dig?
Hos oss blir du en del av ett drivet företag i framkant där du ges ett stort eget ansvar. Att du som anställd kompetensutvecklas är viktigt för oss och det ges stora möjligheter att utvecklas i din roll. För Willhem är välmående medarbetare viktigt och därför erbjuder vi förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag och regelbundna trivselaktiviteter.
Ansökan
Välkommen med din ansökan via: http://jobb.willhem.se/ senast den 23 mars. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta fastighetschef Göran Bergsten på telefon: 054-7000 760 eller via mejl: goran.bergsten@willhem.se
Tillträde: Enligt överenskommelse
Varaktighet/Arbetstid: Heltid
Lön: Fast lön

Ansök nu