Karlstad: Verksamhetsutvecklare Karlstad

Hitta ansökningsinfo om jobbet Verksamhetsutvecklare Karlstad i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-16 // Varaktighet: Heltid

Är du engagerad i frågor om alkohol och andra droger? Då kan du vara vår nya verksamhetsutvecklare! Vi söker dig som är självstartande, utåtriktad och har en relationsskapande positiv inställning.

Ansvarsområden som verksamhetsutvecklare

Tillsammans med våra övriga verksamhetsutvecklare arbetar du med våra medlems- och samarbetsorganisationer och föreningar. Arbetet som verksamhetsutvecklare innebär att utveckla samarbeten med kommun, föreningar och grupper med alkohol- och drogfrågan i fokus. Tillsammans bygger ni upp en utåtriktad verksamhet, startar studiecirklar och arrangerar kulturprogram.

Det här jobbar våra verksamhetsutvecklare med:

- Självständigt planera, utveckla, förnya och organisera arbetet.

- Följa upp mål och rapportera hur verksamheten fortlöper.

- Vara ett stöd för våra medlemsorganisationer och samverkansparter.

- Ansvara för administration, marknadsföring och ekonomi som hör till din verksamhet.

- Planera, marknadsföra och genomföra rekrytering av deltagare samt rekrytering och introduktion av cirkelledare.

- Tillsammans med kollegor utarbeta förslag till verksamhetsplan inom ditt verksamhetsområde.

- Representera NBV Väst i olika samverkansforum.



Dina egenskaper

Du trivs bäst i ett yrke där du får träffa människor, knyta kontakter, utveckla verksamheter parallellt med att du har huvudansvaret för administrationen som hör till din verksamhet. Du är en driven, självgående och kreativ person med höga kvalitetskrav. Du är duktig på att prioritera och planera dina arbetsuppgifter i rätt steg för att nå dina mål i rätt tid. Du är en utåtriktad person som är van att prata inför grupp. Din entusiasm och positiva inställning till samarbete skapar motivation och ett positivt arbetsklimat.

Dina kvalifikationer

Du är engagerad i frågor som rör nykterhet och demokrati, gärna med ett stort nätverk och erfarenhet av ideella organisationer. Du har en god förmåga att skapa förutsättningar för bred samverkan. Du är kostnadsmedveten, har god datorvana, är bekväm med sociala medier och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Tidigare erfarenhet av samverkan mellan ideell sektor och offentlig verksamhet är meriterande.

För att kunna röra dig fritt i ditt verksamhetsområde är det ett krav att du har körkort och fördelaktigt om du har tillgång till egen bil. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

För att kunna arbeta inom NBV krävs att du delar vår värdegrund, vilket innebär att du vid en anställning lever helnyktert samt blir medlem i någon av våra medlemsorganisationer.

Vad kan NBV erbjuda dig?

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, med 6 månaders provanställning och 38,5 timmars arbetsvecka i genomsnitt. Vi tillämpar målstyrd arbetstid, vilket innebär att du har stor frihet när det gäller att förlägga ditt arbete. Det förekommer arbete på kvällar och helger. Du får varierande och stimulerande arbetsuppgifter samt möjlighet att arbeta med inspirerande och kunniga kollegor. Vi erbjuder våra anställda ett förmånligt friskvårdsbidrag, friskvårdstid och Rikskortet. Tjänsten är placerad i Karlstad.

För frågor om tjänsten kontakta Distriktschef Morgan de Boer, morgan.de.boer@nbv.se.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Utbildningsledare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Utbildningsledare.

Verksamhetsutvecklare

Läs mer Jun 14
Är det i mötet med andra du får energi och motivation? Då kan du vara vår nya verksamhetsutvecklare! Vi söker dig som är självstartande, engagerad och har en relationsskapande positiv inställning.

Ansvarsområden som verksamhetsutvecklare

Tillsammans med våra övriga verksamhetsutvecklare arbetar du med utåtriktad verksamhet mot allmänhet, våra medlems- och samarbetsorganisationer och föreningar. Arbetet som verksamhetsutvecklare innebär i korthet att utveckla och bygga upp en attraktiv verksamhet, starta studiecirklar och arrangera kulturprogram.
Det här jobbar våra verksamhetsutvecklare med:
- Självständigt planera, utveckla, förnya och organisera arbetet.
- Följa upp mål och rapportera hur verksamheten fortlöper.
- Kunna fungera som processledare för våra medlemsorganisationer och samverkansparter.
- Ansvara för administration, marknadsföring och ekonomi som hör till din verksamhet.
- Planera, marknadsföra och genomföra rekrytering av deltagare samt rekrytering och introduktion av cirkelledare.
- Tillsammans med kollegor utarbeta förslag till verksamhetsplan inom ditt verksamhetsområde
- Representera NBV Väst i olika samverkansforum.

Dina egenskaper

Du trivs bäst i ett yrke där du får träffa människor, knyta kontakter, utveckla verksamheter parallellt med att du har huvudansvaret för administrationen som hör till din verksamhet. Du är en driven, självgående och kreativ person med höga kvalitetskrav. Du är duktig på att prioritera och planera dina arbetsuppgifter i rätt steg för att nå dina mål i rätt tid. Du är en utåtriktad person som är van att prata inför grupp. Din entusiasm och positiva inställning till samarbete skapar motivation och ett positivt arbetsklimat.

Dina kvalifikationer

Du är engagerad i frågor som rör nykterhet och demokrati, gärna med ett stort nätverk och erfarenhet av ideella organisationer. Du har en god förmåga att skapa förutsättningar för bred samverkan. Du är kostnadsmedveten, har god datorvana, är bekväm med sociala medier och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Tidigare erfarenhet av samverkan mellan ideell sektor och offentlig verksamhet är meriterande.

För att kunna röra dig fritt i ditt verksamhetsområde är det ett krav att du har körkort och tillgång till egen bil. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

För att kunna arbeta inom NBV krävs att du delar vår värdegrund, vilket innebär att du är eller vid en anställning kan tänka dig att bli helnykter samt medlem i någon av våra medlemsorganisationer.

Vad kan NBV erbjuda dig?

Tjänsten är en visstidsanställning på 14 månader på 100%, med 6 månaders prövotid och 38,5 timmars arbetsvecka i genomsnitt. Vi tillämpar målstyrd arbetstid, vilket innebär att du har stor frihet när det gäller att förlägga ditt arbete. Det förekommer arbete på kvällar och helger. Du får varierande och stimulerande arbetsuppgifter samt möjlighet att arbeta med inspirerande och kunniga kollegor. Vi erbjuder våra anställda ett förmånligt friskvårdsbidrag, friskvårdstid och Rikskortet. Tjänsten är placerad i Karlstad.

För frågor om tjänsten kontakta Distriktschef Morgan de Boer, morgan.de.boer@nbv.se.

Intervjuer hålls under vecka 37.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Utbildningsledare

Läs mer Apr 25
Changemaker Educations identifierar arbetsmarknadens framtida behov av kompetenser och förmågor. Vi designar innovativa och effektfulla utbildningar. Vi kompetensutvecklar dagens och morgondagens ledare, medarbetare och entreprenörer. Vi ger dem verktygen att forma framtiden. Vi har funnits i över 20 år och utbildar inom YH, folkhögskola, företag och i EU-projekt. Vi bygger vår verksamhet på ”Kaospiloternas” pedagogiska modeller och attityd.
Changemaker Educations är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag.
Utbildningsledare
Futuregames?/ Changemaker Educations AB söker Utbildningsledare för våra utbildningar Game Artist and Experience Designer I Karlstad
Skulle du trivas i en roll med många kontaktytor och känner igen dig själv i beskrivningen ”relationsskapande, ansvarstagande, strukturerad och serviceinriktad”? Vill du jobba med vuxenutbildning och som kontaktperson mot våra studerande och arbetslivet??Då ser vi fram emot din ansökan!
Huvudsakligt uppdrag
Planera, bemanna och kvalitetssäkra utbildningarna i enlighet med Myndigheten för Yrkeshögskolans krav, lagar och förordningar
Som utbildningsledare är du myndighetens kontaktperson i frågor rörande de utbildningar du ansvarar för
Administration och samordning gällande de studerande samt utbildningens ledningsgrupp
I viss mån hjälpa till med handledning och lärare vid behov
Samordna, följa upp och utveckla utbildningen i tätt samarbete med utbildningens ledningsgrupp
Du ansvarar för en aktiv dialog med det anställande näringslivet framför allt kopplat till studiebesök, LIA-platser men även omsök av utbildningen när det blir aktuellt
Kontinuerlig kontakt och uppföljning med inblandade intressenter såsom studerande, näringsliv och myndighet.
Aktivt bidra till Futuregames / Changemaker Educations yrkeshögskolas fortsatta utveckling och tillväxt


Ditt huvudmål är att den studerande blir efterfrågad i den bransch som utbildningen leder till!
För att trivas i rollen behöver du vara resultat- och samarbetsorienterad.?Stark ansvarskänsla och god?administrativ förmåga är nödvändiga egenskaper samtidigt som du obehindrat behöver kunna prioritera och fatta beslut. Flexibilitet, gott?bemötande och ett lösningsorienterat sätt är också värdefulla egenskaper. Du bör ha lätt för att bygga och bibehålla relationer, du är kundorienterad med stort fokus på kvalitet. Du drar dig inte för att tala inför större grupper och trivs i en varierad verksamhet där ingen dag är den andra lik. Du behöver vara bekväm i olika digitala miljöer och ha förmågan att snabbt sätta dig in i nya system.
Kvalifikationer
Relevant högskoleutbildning/yrkeshögskoleutbildning eller motsvarande erfarenheter
Minst 1–3 års vana från projektledande arbetsuppgifter, gärna inom utbildningsverksamhet
Hög digital kompetens, framför allt inom Office365, och förmåga att snabbt kunna sätta dig in i nya system
God förmåga att förstå och uttrycka dig enkelt och tydligt i tal och skrift på engelska
God kommunikativ förmåga och fallenhet för nätverkande, både internt och externt
Du har ett coachande förhållningssätt med ett intresse för vuxnas lärande och kompetensutveckling
Samarbete är ett självklart ledord för dig
Stark ansvarskänsla och god?administrativ förmåga
Du har lätt att anpassa dig till förändrade omständigheter och fokuserar på rätt saker

Meriterande
Tidigare erfarenhet inom yrkeshögskolan
Pedagogisk utbildning eller erfarenhet
Ett kontaktnät och erfarenhet inom “dataspelsindustrin- och inom experience design/UX”

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tjänsten har en inledande provanställning om sex månader. Därefter finns mycket goda möjligheter till en tillsvidareanställning.
Tillträdesdag: 15 maj 2023 eller enligt överenskommelse
Placeringsort Karlstad
Ansökan och frågor
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför din ansökan redan idag, dock senast den 5 maj. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sök tjänsten via länken nedan. Vi tar inte emot ansökan via e-post.
https://academedia.se/jobba-hos-oss/lediga-jobb/?jobid=242144&ref=https://karriar.academedia.se/?_=0.24942101068792843&ref=&language=&ga_referrer=https://www.google.com/
Eventuella frågor besvaras av?t f platschef Lars Österberg?via?e-post lars.osterberg@futuregames.nu skriv?”Utbildningsledare" i ämnesraden.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Futuregames
Futuregames är idag en viktig katalysator för svensk spelindustri och har blivit utnämnd till världens näst bästa spelskola två år i rad av the Rookies. Futuregames har sedan 2008 examinerat över 3000 personer som idag jobbar inom den snabbt växande spelindustrin, i Sverige och globalt. Våra utbildningar är framtagna i nära samarbete med svenska spelstudios och vi finns idag på fem olika orter i Sverige; Stockholm, Skellefteå, Boden, Malmö och Karlstad. Skolan erbjuder flertalet olika Yh-program som bl.a Game Programmer, Game Designer, Game & UX Designer, Immersive Experience Creator, QA / Game Tester och mycket mer. Vårt mål är att fortsätta säkra svensk spelindustris konkurrenskraft i världen genom att skapa relevanta utbildningar för att bygga spetskompetens. Läs mer om futuregames på futuregames.nu

Ansök nu

Platschef - Utbildningar inom Bygg och VVS i Karlstad/Lidköping

Läs mer Jan 3
Vill du vara med och guida elever från jobbdröm till drömjobb?

Movant AB är vuxenutbildningsföretaget som i nära samarbete med branscher och näringsliv utvecklar den bästa utbildningen för varje elev. Movant har sedan starten nischat sig inom yrkesutbildningar, och genom det skapat ett stort nätverk av företag som hjälper oss att skapa närmsta vägen ut till jobb. Skolorna finns från Malmö i söder till Haparanda i norr. Movant utvecklar även utbildningsmaterial och digitala utbildningskoncept riktade mot företag och branscher.

Movant är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag, som vill skapa en bättre framtid genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande.

Det här blir du en del av

Movant bedriver yrkesutbildningar för vuxna på uppdrag av Arbetsförmedlingen.
I Lidköping har vi vi utbildningen Kyl- och värmepumpsmontör sedan maj 2022 och i Karlstad ska vi starta igång yrkesutgången Byggnadsplåtslagare 230401.

Vi har ett gott samarbete med branschen och ett bra erkännande av yrkesnämnderna och vi värnar om att våra elever ska vara anställningsbara när de slutar hos oss.

Ditt uppdrag som platschef

Som platschef på Movant ansvarar du för personal och leder det pedagogiska arbetet. Du kommer att ansvara för våra två verksamheter som är belägna i Lidköping respektive Karlstad där det går mellan 10-20 deltagare per ort. Verksamheterna drivs idag av 2 yrkeslärare som ansvarar för utbildning av blivande plåtslagare eller kyl- och värmepumpsmontörer. Du kommer ha ekonomiskt ansvar för verksamheterna samt för kontakter med vår uppdragsgivare, arbetsförmedlingen. I uppdraget ingår även kontakter med olika företag och branscher, administrativt arbete såsom registreringar i olika system osv.

Det här söker vi

Vi söker dig med erfarenhet av liknande uppdrag med god kännedom om branschen. Du får gärna inneha yrkesbevis inom relevant yrkesutgång. Det är meriterande om du har lärarlegitimation alternativt erfarenhet av att undervisa eller erfarenhet av att handleda inom ett yrkesområde. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi värdesätter det goda ledarskapet och goda kommunikativa förmågor då kraven på dessa egenskaper är hög.

En god empatisk förmåga krävs och du behöver se att alla som kommer till oss har en chans att lyckas med sina studier. Du behöver vara tydlig, kravställande och strukturerad i ditt arbete. Uppdraget kräver goda kunskaper i tal och skrift då kommunikation är ett viktigt verktyg både vid interna såväl som externa kontakter. Goda datorkunskaper är en självklarhet då datorn är ett viktigt arbetsredskap.

Anställningsvillkor och kontaktperson

Tillträdesdag: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Karlstad eller Lidköping
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Sista ansökningsdag: Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag.
Kontaktperson: Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Mira Luks, Regionchef Väst, mira.luks@movant.se.

Övrig information

Alla som har en hel- eller deltidsanställning hos oss på Movant får tillgång till vår förmånswebb (Benify). Du kan också få oberoende pensionsrådgivning, utnyttja friskvårdsbidrag samt göra brutto- och nettolöneavdrag vid köp av utvalda produkter – allt direkt i förmånswebben. Förmånswebben är dessutom kopplat till ett personalkort som ger dig en mängd rabatter hos stora och välkända varumärken.

Som del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag, är karriärmöjligheterna hos oss på Movant stora. Välkommen att bli en del av vårt engagerade och glada team.

Är du den vi söker?

Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till just denna tjänst. Vi är tacksamma att få din ansökan så snart som möjligt och återkommer med besked till dig så snart vi fattat ett beslut.

Välkommen med din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Vi är en del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Välkommen att läsa mer på www.academedia.se.

Ansök nu

Framtidsfrön Värmland söker kreativ projektledare

Läs mer Jul 1
Vill du vara med och skapa motivation och omvärldsinvolverande arbeten i skolan? Vill du ta fram skarpa projekt och events som utvecklar elevers entreprenöriella förmågor? Nu söker vi en driven projektledare till vårt Karlstadkontor!
Om tjänsten
Framtidsfrön arbetar med entreprenörskap i skolan. För oss handlar det om att stimulera kreativitet, mod och lust att lära. Vi stöttar skolor med workshops och insatser för såväl elever som lärare runt om i länet. Vi vill att alla unga ska känna motivation och drivkraft för framtiden och tror starkt på att detta görs bäst om skolan har skarpa projekt med omvärlden så att lärandet blir ”på riktigt”. Vi har genom åren haft många framgångsrika lokala och regionala samverkansprojekt mellan grundskolan och företag, men vill nu växla upp detta ytterligare.
Som projektledare behöver du vara uppfinningsrik i att skapa spännande uppdrag för elever, vara bekväm i att ta nya kontakter samt van att ha många bollar i luften samtidigt. Rollen ställer också stora krav på god kommunikation och att kunna inspirerar andra. Du är självgående men samarbetar med övriga medarbetare på kontoret.
Tjänsten är projektanställning på 75%- 100% med start under hösten 2022 till juni 2025 .

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Initiera, planera och genomföra skarpa projekt runt om i Värmland ihop med skolor och näringsliv.
- Ha kontinuerlig kontakt med ansvariga tjänstemän och skolledare ute i kommunerna
- Ha koll på skolans styrdokument och pedagogiska mål
- Genomföra elevworkshops
- Koordinera arbetet och samverka med övrig personal på kontoret
- Delta och hjälpa till med några av Framtidsfröns nationella arrangemang

Vem är du?
Vi ser med fördel om du som söker har pedagogisk bakgrund eller erfarenhet från att leda projekt. Som person behöver du vara kreativ, ha ett eget driv och engagemang och lätt för att skapa nya kontakter. Du är en van organisatör och kan med lätthet prata inför såväl barn som vuxna. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort och tillgång till egen bil behövs.
Låter det som du? Fantastiskt! Ansöker gör du genom att skicka din ansökan med CV och personligt brev samt även ett kort filmklipp på dig själv där du berättar kort om varför just du passar för tjänsten och där även pitchar ett drömprojekt som du skulle vilja genomföra i en kommun, där klasser utför ett skarpt uppdrag med ett företag och hur det är kopplat till skolans styrdokument.
Välkommen med din ansökan senast 15 aug. Endast kompletta ansökningar behandlas.
Maila till: mattias.walan@framtidsfron.se

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Nykterhetsrörelsens Bildningsverksamhet

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Nykterhetsrörelsens Bildningsverksamhet .

Verksamhetsutvecklare

Utbildningsledare
Läs mer Jun 14
Är det i mötet med andra du får energi och motivation? Då kan du vara vår nya verksamhetsutvecklare! Vi söker dig som är självstartande, engagerad och har en relationsskapande positiv inställning.

Ansvarsområden som verksamhetsutvecklare

Tillsammans med våra övriga verksamhetsutvecklare arbetar du med utåtriktad verksamhet mot allmänhet, våra medlems- och samarbetsorganisationer och föreningar. Arbetet som verksamhetsutvecklare innebär i korthet att utveckla och bygga upp en attraktiv verksamhet, starta studiecirklar och arrangera kulturprogram.
Det här jobbar våra verksamhetsutvecklare med:
- Självständigt planera, utveckla, förnya och organisera arbetet.
- Följa upp mål och rapportera hur verksamheten fortlöper.
- Kunna fungera som processledare för våra medlemsorganisationer och samverkansparter.
- Ansvara för administration, marknadsföring och ekonomi som hör till din verksamhet.
- Planera, marknadsföra och genomföra rekrytering av deltagare samt rekrytering och introduktion av cirkelledare.
- Tillsammans med kollegor utarbeta förslag till verksamhetsplan inom ditt verksamhetsområde
- Representera NBV Väst i olika samverkansforum.

Dina egenskaper

Du trivs bäst i ett yrke där du får träffa människor, knyta kontakter, utveckla verksamheter parallellt med att du har huvudansvaret för administrationen som hör till din verksamhet. Du är en driven, självgående och kreativ person med höga kvalitetskrav. Du är duktig på att prioritera och planera dina arbetsuppgifter i rätt steg för att nå dina mål i rätt tid. Du är en utåtriktad person som är van att prata inför grupp. Din entusiasm och positiva inställning till samarbete skapar motivation och ett positivt arbetsklimat.

Dina kvalifikationer

Du är engagerad i frågor som rör nykterhet och demokrati, gärna med ett stort nätverk och erfarenhet av ideella organisationer. Du har en god förmåga att skapa förutsättningar för bred samverkan. Du är kostnadsmedveten, har god datorvana, är bekväm med sociala medier och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Tidigare erfarenhet av samverkan mellan ideell sektor och offentlig verksamhet är meriterande.

För att kunna röra dig fritt i ditt verksamhetsområde är det ett krav att du har körkort och tillgång till egen bil. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

För att kunna arbeta inom NBV krävs att du delar vår värdegrund, vilket innebär att du är eller vid en anställning kan tänka dig att bli helnykter samt medlem i någon av våra medlemsorganisationer.

Vad kan NBV erbjuda dig?

Tjänsten är en visstidsanställning på 14 månader på 100%, med 6 månaders prövotid och 38,5 timmars arbetsvecka i genomsnitt. Vi tillämpar målstyrd arbetstid, vilket innebär att du har stor frihet när det gäller att förlägga ditt arbete. Det förekommer arbete på kvällar och helger. Du får varierande och stimulerande arbetsuppgifter samt möjlighet att arbeta med inspirerande och kunniga kollegor. Vi erbjuder våra anställda ett förmånligt friskvårdsbidrag, friskvårdstid och Rikskortet. Tjänsten är placerad i Karlstad.

För frågor om tjänsten kontakta Distriktschef Morgan de Boer, morgan.de.boer@nbv.se.

Intervjuer hålls under vecka 37.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu