Karlstad: Erfaren inköpare till Technogarden i Karlstad

Hitta ansökningsinfo om jobbet Erfaren inköpare till Technogarden i Karlstad i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-16 // Varaktighet: Heltid

Technogarden är ett konsult- och rekryteringsföretag med omkring 400 anställda. Vi är tekniska specialister och verksamma inom Industry, IT, Life Science och Telecom. Att arbeta på Technogarden innebär mycket frihet under ansvar med fokus på personlig utveckling och välmående. Vi ser oss som samarbetspartners med våra kundföretag och har ramavtal med flera multinationella bolag. Technogarden finns, förutom i Karlstad, även i Malmö, Stockholm, Göteborg och Västerås - det finns därmed också möjligheter att fortsätta sin karriär inom Technogarden även om man är sugen att röra på sig.

Är du en erfaren inköpare med god förhandlingsvana och erfarenhet av att upprätta avtal?

Just nu söker vi dig som vill gå in som underkonsult eller ta anställning hos oss för ett uppdrag med start så snart som möjligt!

Vad söker vi?

Vi har många utmanande och spännande uppdrag inom Supply Chain med fokus på tillverkande industri. Vi söker därför dig som gillar att kombinera en roll inom teknik och ekonomi, där du arbetar i ett inköpsteam i nära dialog med leverantör, konstruktion och produktion.

Just nu söker vi dig som vill jobba inom pappersindustrin där du som konsult blir en viktig del i kundens inköpsorganisation. Du behöver ha god förhandlingsvana och erfarenhet av att upprätta avtal i en roll som inköpare.

Vem är du?

För att lyckas i rollen tror vi att du har en högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi, teknik eller inköp. Du har ett par års arbetserfarenhet som inköpare, gärna inom industrin, och drivs av en nyfikenhet att lära och utvecklas. Vi ser gärna att du kan både tala och skriva svenska och engelska obehindrat.

Du är en öppen och kommunikativ person som motiveras av utmaningar samt hittar och förverkligar förbättringsmöjligheter. Du trivs i en organisation där du både samarbetar med kollegor men också får möjlighet att ansvara för att driva dina egna uppgifter.

Som konsult är du ambassadör för Technogarden hos våra kunder, därför sätter vi stor vikt vid din sociala förmåga och personlighet. Konsulter hos oss kännetecknas av god samarbetsförmåga och hög professionalism. Vi värdesätter en hög ambitionsnivå och vilja att utvecklas.

Vad erbjuder vi?

På Technogarden strävar vi efter att skapa samhörighet och teamkänsla bland våra medarbetare, trots det geografiska avståndet som uppstår när våra konsulter arbetar på olika kunduppdrag. Vi har regelbundna konsultträffar och engagerade konsultchefer som aldrig är längre bort än ett telefonsamtal. Vi sätter våra medarbetare i fokus och arbetar aktivt för att du skall känna dig som en ”Technogardare” redan från dag ett.

Förutom att bli en del av ett härligt gäng så erbjuder vi en rad förmåner för vår personal som vi gärna berättar mer om när vi ses.

Kontaktuppgifter och ansökan

Ansök med CV via technogarden.se. Vi arbetar med löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas innan datum för sista ansökan gått ut. Ansök därför gärna så snart som möjligt. För frågor är du varmt välkommen att kontakta Emelie Ivarsson, konsultchef Suppy Chain, på emelie.ivarsson@technogarden.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdatum är 2 december.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Inköpare.

Projektinköpare

Läs mer Nov 15
För att vi ska kunna möta våra kunders framtida krav och behov är din expertis av yttersta vikt för oss på Nordic Paper! Därför söker vi nu dig – vår nästa Projektinköpare!
Vi söker en Inköpare med erfarenhet från process- eller tillverkningsindustrin
Ditt huvudansvar är att leda upphandlingsaktiviteter inom kategorin Investeringar och Projekt
Du kommer att ha ett nära samarbete med dina inköpskollegor samt Operations på våra bruk.

Har du en god känsla för att bygga relationer, ett sinne för affärer och viljan att utvecklas tillsammans med oss? Bra - då kan vi vara en match! Med korta beslutsvägar och stora påverkansmöjligheter är du med och formar organisationen och hur vi arbetar tillsammans framåt!
Som projektinköpare arbetar du med att planera, genomföra och följa upp inköp för koncernens samtliga projektinköp.
Andra arbetsuppgifter som ingår i rollen:
Ansvar för att ta in anbud, förhandla med leverantörer och underentreprenörer, utföra kontraktsskrivningen och mycket mer.
Du agerar som kravställare mot leverantör utifrån avtalade förutsättningar.
Identifiera förbättringsmöjligheter såsom ex kostnadsbesparingar eller hållbarhetsförbättringar, i tätt samarbete med producerande enheter

Vem söker vi?
Vi söker dig som har en affärsmässig förståelse och god kommunikativ förmåga. Du är analytisk och strukturerad och kan arbeta självständigt och systematiskt samt är van att samarbeta med intressenter på alla nivåer i organisationen. Vidare är du väl bevandrad i grundläggande inköpsprocesser och verktyg och har ett gott affärssinne.
Vi vet inte vem du är, än – men vi har god bild av vad du har med dig sedan tidigare:
Sannolikt har du en relevant akademisk utbildning, alternativt har du skaffat dig motsvarande erfarenhet genom längre relevant arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom process- eller verkstadsindustrin.
Van vid att förhandla med leverantörer samt teckna avtal, inklusive tekniska specifikationer.
Erfarenhet från projektledning är meriterade.

Vad erbjuder vi?
Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig utöver flextid, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. På några av våra anläggningar finns även gym och lunchservering. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt.


Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Karlstad eller på någon av våra anläggningar. Du rapporterar till Inköpschefen. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra dem igen.
Sista ansökningsdag är 10 december men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta Albert Lander, Inköpschef, via mejl, albert.lander@nordic-paper.com. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Supply Chain Coordinator, Aurena Laboratories

Läs mer Okt 23
Om tjänsten
Som Supply Chain Coordinator kommer du i huvudsak att arbeta med orderhantering. Även inköp och logistik kommer att vara en del av din arbetsdag. Vi expanderar och du kommer att tillhöra vår nya avdelning Supply Chain. Här får du förmånen att ha många olika kontaktytor internt med de olika avdelningarna på företaget. Externt har du även kontinuerlig kontakt med kunder och leverantörer. Du rapporterar till Supply Chain Manager.

I din roll som Supply Chain Coordinator kommer du också att arbeta med:
- Leveransplanering
- Delta i produktions- och leveransplaneringsmöten
- Kontakt med kunder via mail och telefon gällande leveranstider, orderstatus och liknande
- Bidra till att utveckla arbetssätt och processer inom ansvarsområdet
- Arbete med inköps- och logistikärenden

Tjänsten som Supply Chain Coordinator är en heltidsanställning på Aurena Laboratories med start enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig som troligtvis har en eftergymnasial utbildning som är lämplig för rollen, exempelvis inom logistik. Du har några års erfarenhet av liknande arbete. Erfarenhet från liknande bransch och kvalitetssystem är meriterande.

Då vi kommunicerar på engelska, med våra kunder och leverantörer runt om i världen, så är det viktigt att du är bekväm med och behärskar att både tala och skriva på det engelska språket. Du har erfarenhet av dokumentation, har en god datorvana med bra kunskaper inom Excel.

Du trivs i en arbetsmiljö som kännetecknas av samarbete, laganda, flexibilitet och bitvis ett högt arbetstempo. Du är en person som absolut inte behöver veta exakt hur varje dag på jobbet kommer att se ut och du är positiv till att ta på dig nya arbetsuppgifter.

Tycker att det låter spännande och även naturligt för dig att gå in i en roll som har många kontaktytor? Gillar du att ta egna initiativ samt komma med förslag på förbättringar och förändringar avseende processer, arbetssätt och IT-stöd? Då är du varmt välkommen till oss!

Viktigt för tjänsten är:
- God kommunikativ förmåga
-Samarbetsförmåga
-Relationsbyggande
- Problemlösningsförmåga
- Noggrannhet och planeringsförmåga

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Aurena Laboratories AB
Aurena Laboratories är ett växande svenskt privatägt företag som idag har 85 anställda. Vi utvecklar och tillverkar sprayprodukter registrerade som medicintekniska produkter och läkemedel. Huvuddelen av produkterna går på export och våra kunder är oftast internationella läkemedels- eller marknadsbolag.

Vi jobbar enligt kvalitetsledningssystemen ISO 13485 och läkemedels-GMP.

Här hos oss får du ingå i ett härligt och positivt gäng i en kreativ miljö med fina och moderna lokaler.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående, så vänta inte med din ansökan, då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Sista ansökningsdag är 2023-11-13. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteringskonsulten har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryteringskonsult går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du sedan är en av dem som går vidare kommer du att få en länk till en videointervju. De som går vidare efter videointervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryteringskonsult för en personlig intervju.
4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Marianne Pettersson,  marianne.pettersson@adecco.se, tel 073-684 70 45,
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Supply Chain, Koordinator, Inköp, Order, Leveransplanering, Logistik, Medicinteknik, Aurena Laboratories, Värmland, Karlstad,

Ansök nu

Avtalsansvarig Fordon till Länsförsäkringar Värmland

Läs mer Sep 1
Om Länsförsäkringar Värmland

Länsförsäkringar Värmland erbjuder sina värmländska kunder ett brett utbud av produkter och tjänster inom försäkring, bank, pension och fastighetsförmedling. Med andra ord ekonomisk trygghet i livets alla lägen. För prylar du äger, livet du lever, verksamheten du driver och människorna som du älskar.

Vi söker dig som vill jobba som taktisk avtalsansvarig i vår fordonsgrupp på huvudkontoret i Karlstad där du har helhetsansvaret för inköpen för fordonsreparationerna. Är du en duktig förhandlare som har lätt för att bygga och upprätthålla goda relationer? Då kan det här vara tjänsten för dig.

Om tjänsten
I rollen som taktisk avtalsansvarig är du Länsförsäkringar Värmlands inköpare och kontaktperson gentemot våra leverantörer inom fordonsskador. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för gruppens upphandling gentemot våra avtalsleverantörer. Du följer upp befintliga leverantörer, utvärderar och hjälper till att utveckla och stärka kvaliteten i vår avtalshantering inom fordonsskador.
Du kan även komma att hantera kalkyler för att stötta övriga kollegor i gruppen, som du arbetar tätt tillsammans med.

Vem är du?

• Du har ett intresse för fordon och har en god förståelse kring skadereparation
• Är väl insatt och trygg i en förhandlingsprocess
• Är en god kommunikatör
• Har tidigare erfarenhet från en inköpsroll
• Har en bra administrativ och digital kompetens
• Har själv körkort
• Har ett engagemang kring hållbarhetsfrågor kopplat till fordonsskador

Det är meriterande om du har en teknisk bakgrund gärna inom fordon med god förståelse för kvalitet och dokumentation och kontinuerlig uppföljning.

Framgångsrika och långvariga relationer med våra leverantörer är viktigt för oss. Vi värderar därför din förmåga att skapa goda relationer samtidigt som du kan arbeta självständigt och ha förmågan att identifiera förbättringar och se till att saker blir gjorda.
Vi förutsätter att du har en god IT-vana då all dokumentation sker i digital miljö, kunskaper i Excel är meriterande. Eftersom arbetet innebär mycket kommunikation är det viktigt med en god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.
För att bli framgångsrik i denna roll behöver du vara analytisk samtidigt som det är naturligt för dig att se samband, trender och dra slutsatser. Du är effektiv, stabil och kan agera professionellt även i pressade situationer. Du har ett högt driv, tar initiativ och gillar utmaningen i att jobba mot uppsatta mål. Att vara strukturerad, ansvarsfull och uthållig är grundläggande för att lyckas. Du är en nätverkande person som ser vad som kan vara användbart för oss i vårt arbete i dialog med andra länsförsäkringsbolag som vi samarbetar med. Vår bransch är under ständig förändring så det är viktigt att du gillar utveckling och ser förändring som något naturligt.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig löpande kompetensutveckling, en aktiv satsning på god hälsa samt en trygg och trivsam arbetsmiljö. För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas, både inom yrket och som människa.

Om oss
Fordonsskador hanterar ungefär 14 000 skador varje år på alla tänkbara fordonsslag, allt från moped till tunga lastbilar. Gruppen består idag av tio medarbetare varav fem tekniker och fem skadereglerare.

Ansökan
Ansök till tjänsten senast den 24/9. Processen pågår löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor och funderingar kring tjänsten, kontakta Sofia Graflund på Qtym:
Telefon: 070-423 34 23 alt sofia.graflund@qtym.se

Ansök nu

Inköpare till Rydahls Bromsspecialisten

Läs mer Jul 14
Är du en noggrann och analytisk inköpare?

Rydahls Bromsspecialisten växer och söker en inköpare inom affärsområdet Bromssystem och industrifriktion. På Rydahls möts du av en respektfull och inkluderande kultur, där man är mån om att se varje medarbetare. Med över 100 år i branschen sitter yrkesstoltheten i väggarna på detta välrenommerade företag.

Om dig

För denna tjänst så söker vi efter dig som har erfarenhet av inköp, gärna inom industri. Som person tänker vi att du beskrivs som noggrann och analytisk. Du trivs med administrativa uppgifter och har även förmåga att lyfta blicken och bidra i det strategiska arbetet. Det är positivt om du har ett affärssinne för att säkerställa kostnadseffektivitet och förutsebarhet i inköpen, och förstå hur de påverkar övriga delar av verksamheten.

Det viktigaste är att du är en lagspelare och trivs med att jobba både självständigt och i grupp. Tjänsten innebär en hel del interna och externa kontaktytor, vi ser därför gärna att du är kommunikativ och trivs med att bygga relationer. Du är trygg i förhandlingar och i samarbetet med personer i olika befattningar. Att kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och i skrift är en förutsättning för tjänsten. Resor förekommer och B- körkort är ett krav.

För denna tjänst så kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om tjänsten

I rollen som inköpare kommer du ansvara för inköpen till affärsområdet Bromssystem och industrifriktion. Du kommer aktivt arbeta med att reducera kostnader genom ett långsiktigt och strukturerat arbete tillsammans med leverantörer, medarbetare och stödsystem. En viktig del av tjänsten kommer även vara att fortsätta utvecklingen och effektiviseringen av arbetssätt för fortsatt tillväxt, samt för att möta framtidens behov.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

- Underhålla och stärka relationer med utvalda nyckelleverantörer.

- Att göra inköp av befintliga artiklar samt artiklar kopplade till kundorder.

- Ansvar för kostnader/priser gentemot utvalda produktkategorier.

- Jobba med kostnadsreduktioner.

- Söka alternativa leverantörer.

- Handläggning av inköpsorder och orderbekräftelser.

- Kommunikation till berörda vid eventuella avvikelser mot planerat.

Om Rydahls Bromsspecialisten

Rydahls Bromsspecialisten som grundades 1916 är idag en välkänd och etablerad verksamhet med en omsättning på ca 175 miljoner kronor och ca 60 anställda.

Kunderbjudandet består av bromssystem för tunga fordon och maskiner, broms- och friktionslösningar inom tillverkande industri, reservdelar till lastbilar, bussar, tunga släp, trailer och lätta transportfordon. Kunderna återfinns till största del i Sverige och Finland. Bolaget är indelat i tre affärsområden där vart och ett tillhör marknadsledarna i sin bransch.

Rydahls ägs sedan 2015 av börsnoterade OEM International, som är en av Europas ledande teknikhandels-koncerner inom industriella komponenter och system. Koncernen omsätter 4,7 miljarder, har ca 1000 anställda och består av 33 rörelsedrivande enheter i 15 länder.

Om processen

Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Moa Jäder på moa.jader@linck.se eller Sebastian Ullström på sebastian.ullstrom@linck.se.

Anställningen är på heltid och sista ansökningsdag är 16 augusti.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Technogarden AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Technogarden AB .

Natural Environment Engineer, Norway

Miljöingenjör
Läs mer Jul 6
Technogarden is a subsidiary of Norconsult, the Nordic region's largest consultancy company. Technogarden is represented by 12 offices in Norway and Sweden and has around 600 employees, primarily engineers, IT consultants and project administrative staff.

Employment with us gives you the opportunity to participate in many interesting projects. Our customers range from large, international groups to small and medium-sized companies and businesses within the public sector.



Technogarden continues to build up our expertise in studies and early-phase projects and is looking for you who have experience and interest to take part in this.

We have long-term projects and are looking for you who are passionate about studies/early phase and want to further develop your skills.

We are looking for people who want to work primarily remotely from Sweden with clients and projects in Norway. Initially, you will travel to Norway to get into the project and get to know the project members.



Duties/responsibilities:

- Responsible for planning and implementation of natural environment deliveries
within the project

- Identify and assess external environmental aspects

- Establishment of an external environmental budget

- Perform "Best Available Techniques" (BAT) evaluations

- Description of skills:

- Minimum 2 years of relevant experience in environmental engineering

- Knowledge of relevant standards

- Knowledge of relevant Norwegian regulations, e.g. NORSOK S-003

- Proactive person with good communication and collaboration skills

- Ability to work independently



Education/Skills:

- Relevant education at BSc or MSc level in science/engineering

- Keywords Environmental Education, Environmental Management, Engineering,
Environmental Analysis, Environmental Mapping

- Industry category Oil / Gas Off- / Onshore / Maritime

- Industry Services related to oil and gas extraction

- Alternative industry category Industry / Production

- Alternative industry Chemical industry / Petroleum industry



Being a part of the #wearetechnogarden
At Technogarden, we want you to feel that you are a part of the family. We strive to create the team spirit among our employees, despite the geographical distance that arises when our consultants work on different assignments. We have regular activites and committed staff who are never more than a phone call or email away. We put our employees in focus and work actively to make you feel like a "Technogardener" from the beginning. Together we challenge ourselves in different environments, but also on mountains, sport races or through inspirational lectures. We do not only work with our financial goals, but for us it is at least as important with our health and charity project as DoGoodGetGood (DGGG).

We value a high level of ambition and willingness to develop yourself together with us. As an employee, you are an ambassador for Technogarden with our customers, which is why we put a great importance to your personality.

Possibility
We are growing and on our journey there will come several exciting opportunities and challenges. Your development is therefore as much in your own hands as it is in ours. As an employee with us, you are offered a stimulating work environment with good conditions and a happy group of colleagues, great opportunities to influence your own work and the business in general.

Contact details and application
Apply with a CV and cover letter. For questions, you are welcome to contact Ulrika Nilsson 070-298 30 85, ulrika.nilsson@technogarden.se or Peter Bråby 0739 80 83 91, peter.braby@technogarden.se

Ansök nu

Instrument engineer, Norge

Automationsingenjör, elkraft
Läs mer Jul 6
Instrument engineer, Norway

Technogarden is a subsidiary of Norconsult, the Nordic region's largest consultancy company. Technogarden is represented by 12 offices in Norway and Sweden and has around 600 employees, primarily engineers, IT consultants and project administrative staff.

Employment with us gives you the opportunity to participate in many interesting projects. Our customers range from large, international groups to small and medium-sized companies and businesses within the public sector.

Technogarden continues to build up its expertise in studies and early-phase projects and is looking for you who have experience and interest to take part in this.

We have long-term projects and are looking for you who are passionate about studies/early phase and want to further develop your skills.

We are looking for people who want to work primarily remotely from Sweden with clients and projects in Norway. Initially, you will travel to Norway to get into the project and get to know the project members.



Duties/responsibilities:

Responsible for SAS system design and integration
Relevant tasks related to fire, gas and safety assessments.
Preparation of complete documentation and data register
Evaluation of design and equipment packages.
Preparation of drawings, specifications and data sheets
Deliver results and meet customer expectations



Education/Skills:

Minimum 3 years' experience from early-phase projects
Minimum Bachelor's degree in electrical/automation/ robotics
Relevant experience from onshore or offshore projects within oil and gas
Knowledge of ATEX requirements and ATEX-certified equipment can be an advantage
Personal qualities: Accurate, flexible and organised, service minded, ability to work
independently, collaborative skills.
Good knowledge of Norwegian and English both soeech and in writing



Being a part of the #wearetechnogarden
At Technogarden, we strive to create togetherness and team spirit among our employees, despite the geographical distance that arises when our consultants work on different assignments. We have regular consultant meetings and committed consultant managers who are never more than a phone call or email away. We put our employees in focus and work actively to make you feel like a "Technoguard" from day one. Together we challenge ourselves in different environments, however only the mission environment, but also on mountains, running races or through inspirational lectures. We do not only work with our budget goals, but for us it is at least as important with our health and social goals.

We value a high level of ambition and willingness to develop together with us. As an employee, you are an ambassador for Technogarden with our customers, which is why we attach great importance to your personality.

Possibility
We are growing and on our continued journey will come several exciting opportunities and challenges. Your development is therefore as much in your own hands as it is in ours. As an employee with us, you are offered a stimulating work environment with good conditions and a happy group of colleagues, great opportunities to influence your own work and the business in general.

Contact details and application
Apply with a CV and cover letter. For questions, you are welcome to contact Ulrika Nilsson on 070-298 30 85, ulrika.nilsson@technogarden.se or Peter Bråby 0739 80 83 91, peter.braby@technogarden.se

Ansök nu

Process Engineers early phase projects, Norway

Produktionsingenjör, maskin
Läs mer Jul 6
Technogarden is a subsidiary of Norconsult, the Nordic region's largest consultancy company. Technogarden is represented by 12 offices in Norway and Sweden and has around 600 employees, primarily engineers, IT consultants and project administrative staff.

Employment with us gives you the opportunity to participate in many interesting projects. Our customers range from large, international groups to small and medium-sized companies and businesses within the public sector.



Technogarden continues to build up its expertise in studies and early-phase projects and is looking for you who have experience and interest to take part in this.

We have long-term projects and are looking for you who are passionate about studies/early phase and want to further develop your skills.

We are looking for people who want to work primarily remotely from Sweden with clients and projects in Norway. Initially, you will travel to Norway to get into the project and get to know the project members.

Duties/responsibilities:

- Responsible for discipline deliverables

- Develop and quality control process/tool system design

- Evaluation/sizing of process equipment (e.g. heat exchangers, pumps etc.)

- Develop and quality check process system deliverables such as:

- P&ID;, PFD/UFD

- Process data sheet

- Line dimensioning and line list

- Calculation and calculation reports

- Process and system documentation.

- Prepare and actively participate in HAZOP, process design and other relevant
safety reviews.

Education/skills:

- Minimum 3 years' experience from early phase projects

- Master's degree/Bachelor's degree Process engineering

- Experience from modification projects in the offshore industry.

- Relevant experience from onshore or offshore projects within oil and gas

- Knowledge of relevant Norwegian regulations and API/ISO/ASME standards is an
advantage

- Good knowledge of Norwegian and English both soeech and in writing

- Personal qualities: Accurate, flexible, independent and organized.

Being a part of the #wearetechnogarden
At Technogarden, we strive to create togetherness and team spirit among our employees, despite the geographical distance that arises when our consultants work on different assignments. We have regular consultant meetings and committed consultant managers who are never more than a phone call or email away. We put our employees in focus and work actively to make you feel like a "Technoguard" from day one. Together we challenge ourselves in different environments, however only the mission environment, but also on mountains, running races or through inspirational lectures. We do not only work with our budget goals, but for us it is at least as important with our health and social goals.

We value a high level of ambition and willingness to develop together with us. As an employee, you are an ambassador for Technogarden with our customers, which is why we attach great importance to your personality.

Possibility
We are growing and on our continued journey will come several exciting opportunities and challenges. Your development is therefore as much in your own hands as it is in ours. As an employee with us, you are offered a stimulating work environment with good conditions and a happy group of colleagues, great opportunities to influence your own work and the business in general.

Contact details and application
Apply with a CV and cover letter. For questions, you are welcome to contact Ulrika Nilsson 070-298 30 85, ulrika.nilsson@technogarden.se or Peter Bråby 0739 80 83 91, peter.braby@technogarden.se

Ansök nu

Instrumentingenjör till Technogarden

Mättekniker, geologi
Läs mer Okt 23
Introduktion
Till vårt team inom Engineering söker vi fler instrumentingenjörer. Vår framgång vilar mycket på att framgångsrikt driva konsultuppdrag där vi ständigt överträffar kundens förväntningar - din framgång blir en del av vår framgång. Technogarden finns förutom i Karlstad, även i Stockholm, Göteborg, Malmö. Du kommer att tillhöra vårt kontor i Karlstad.

Arbetsrollsbeskrivning

Som konsult på Technogarden kommer du få möjligheter till spännande och varierande uppdrag hos våra kunder som är ledande företag inom industri. Vi har efterfrågan på instrumentingenjörer från kundföretag i regionen och i Norge. För att ha en större beredskap att möta den efterfrågan, vill vi nu komma i kontakt med dig som intresserad av att byta jobb. Det kan innebära flera olika roller beroende på vem du är, vad du har gjort och vad du vill göra. Det löser vi tillsammans.

Uppgifter/ansvar:

- Utveckling och design av instrumentutrustning

- Framställan och uppdatering av tekniska dokument, ritningar och register

- Tvärfunktionellt samarbete med andra ingenjörsdiscipliner

- Projektering och beräkning av instrumentutrustning för inköp

- Samordning av installationsaktiviteter

Utbildning/färdigheter:

- Kandidatexamen/Yrkesskola inom relevant teknisk utbildning

- Goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt

Vad innebär det att vara konsult hos Technogarden?
På Technogarden arbetar vi för att skapa samhörighet och teamkänsla bland våra medarbetare, trots det geografiska avståndet som uppstår när våra konsulter arbetar på olika uppdrag. Vi har regelbundna konsultträffar och engagerade konsultchefer som aldrig är längre bort än ett telefonsamtal. Vi sätter våra medarbetare i fokus och arbetar aktivt för att du skall känna dig som en ”Technogardare” redan från dag ett.

Personliga egenskaper
Som person är du en kreativ problemlösare med genuint teknikintresse som fokuserar på att leverera förstklassig service inom utsatt tid. Vidare är du handlingskraftig och trivs med att arbeta både i team och enskilt. Konsulter hos oss kännetecknas av god samarbetsförmåga och hög professionalism. Vi värdesätter en hög ambitionsnivå och vilja att utvecklas. Som konsult är du ambassadör för Technogarden hos våra kunder, därför sätter vi stor vikt vid din sociala förmåga och personlighet.

Kontaktuppgifter och ansökan
Ansök med CV och personligt brev senast den 19 november. För frågor kontakta Ulrika Nilsson på 070- 298 30 85, ulrika.nilsson@technogarden.se. Varmt välkommen med din ansökan

Ansök nu

Mekanikingenjör till Technogarden Karlstad

Maskinkonstruktör
Läs mer Okt 16
Introduktion
Till vårt team inom Engineering söker vi fler mekanikingenjörer. Vår framgång vilar mycket på att framgångsrikt driva konsultuppdrag där vi ständigt överträffar kundens förväntningar - din framgång blir en del av vår framgång. Technogarden finns förutom i Karlstad, även i Stockholm, Göteborg, Malmö. Du kommer att tillhöra vårt kontor i Karlstad.

Arbetsrollsbeskrivning

Som konsult på Technogarden kommer du få möjligheter till spännande och varierande uppdrag hos våra kunder som är ledande företag inom industri. Vi har efterfrågan på mekanikkonstruktörer från kundföretag i regionen och i Norge. För att ha en större beredskap att möta den efterfrågan, vill vi nu komma i kontakt med dig som intresserad av att byta jobb. Det kan innebära flera olika roller beroende på vem du är, vad du har gjort och vad du vill göra. Det löser vi tillsammans.

Kvalifikationer
Vi tror att du har en civil-eller högskoleingenjörsexamen inom maskinteknik och har jobbat några år inom området. Är du nyexaminerad - är du också välkommen med din ansökan! Vi letar dig som kan hantera 2D och 3D-cad och som har för vana att ansvara för dina uppdrag med avseende teknik, tid och kvalitet. Uppdragen förutsätter goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, ytterligare språkkunskaper brukar kunna vara meriterande.

Vad innebär det att vara konsult hos Technogarden?
På Technogarden arbetar vi för att skapa samhörighet och teamkänsla bland våra medarbetare, trots det geografiska avståndet som uppstår när våra konsulter arbetar på olika uppdrag. Vi har regelbundna konsultträffar och engagerade konsultchefer som aldrig är längre bort än ett telefonsamtal. Vi sätter våra medarbetare i fokus och arbetar aktivt för att du skall känna dig som en ”Technogardare” redan från dag ett.

Personliga egenskaper
Som person är du en kreativ problemlösare med genuint teknikintresse som fokuserar på att leverera förstklassig service inom utsatt tid. Du är utåtriktad och har lätt för att knyta kontakter med nya människor. Vidare är du handlingskraftig och trivs med att arbeta både i team så väl som självständigt.

Konsulter hos oss kännetecknas av god samarbetsförmåga och hög professionalism. Vi värdesätter en hög ambitionsnivå och vilja att utvecklas. Som konsult är du ambassadör för Technogarden hos våra kunder, därför sätter vi stor vikt vid din sociala förmåga och personlighet.

Kontaktuppgifter och ansökan
Ansök med CV och personligt brev senast den 12 nov. För frågor kontakta Ulrika Nilsson på 070- 298 30 85, ulrika.nilsson@technogarden.se. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu