Karlstad: Erfaren inköpare till Technogarden i Karlstad

Hitta ansökningsinfo om jobbet Erfaren inköpare till Technogarden i Karlstad i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-16 // Varaktighet: Heltid

Technogarden är ett konsult- och rekryteringsföretag med omkring 400 anställda. Vi är tekniska specialister och verksamma inom Industry, IT, Life Science och Telecom. Att arbeta på Technogarden innebär mycket frihet under ansvar med fokus på personlig utveckling och välmående. Vi ser oss som samarbetspartners med våra kundföretag och har ramavtal med flera multinationella bolag. Technogarden finns, förutom i Karlstad, även i Malmö, Stockholm, Göteborg och Västerås - det finns därmed också möjligheter att fortsätta sin karriär inom Technogarden även om man är sugen att röra på sig.

Är du en erfaren inköpare med god förhandlingsvana och erfarenhet av att upprätta avtal?

Just nu söker vi dig som vill gå in som underkonsult eller ta anställning hos oss för ett uppdrag med start så snart som möjligt!

Vad söker vi?

Vi har många utmanande och spännande uppdrag inom Supply Chain med fokus på tillverkande industri. Vi söker därför dig som gillar att kombinera en roll inom teknik och ekonomi, där du arbetar i ett inköpsteam i nära dialog med leverantör, konstruktion och produktion.

Just nu söker vi dig som vill jobba inom pappersindustrin där du som konsult blir en viktig del i kundens inköpsorganisation. Du behöver ha god förhandlingsvana och erfarenhet av att upprätta avtal i en roll som inköpare.

Vem är du?

För att lyckas i rollen tror vi att du har en högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi, teknik eller inköp. Du har ett par års arbetserfarenhet som inköpare, gärna inom industrin, och drivs av en nyfikenhet att lära och utvecklas. Vi ser gärna att du kan både tala och skriva svenska och engelska obehindrat.

Du är en öppen och kommunikativ person som motiveras av utmaningar samt hittar och förverkligar förbättringsmöjligheter. Du trivs i en organisation där du både samarbetar med kollegor men också får möjlighet att ansvara för att driva dina egna uppgifter.

Som konsult är du ambassadör för Technogarden hos våra kunder, därför sätter vi stor vikt vid din sociala förmåga och personlighet. Konsulter hos oss kännetecknas av god samarbetsförmåga och hög professionalism. Vi värdesätter en hög ambitionsnivå och vilja att utvecklas.

Vad erbjuder vi?

På Technogarden strävar vi efter att skapa samhörighet och teamkänsla bland våra medarbetare, trots det geografiska avståndet som uppstår när våra konsulter arbetar på olika kunduppdrag. Vi har regelbundna konsultträffar och engagerade konsultchefer som aldrig är längre bort än ett telefonsamtal. Vi sätter våra medarbetare i fokus och arbetar aktivt för att du skall känna dig som en ”Technogardare” redan från dag ett.

Förutom att bli en del av ett härligt gäng så erbjuder vi en rad förmåner för vår personal som vi gärna berättar mer om när vi ses.

Kontaktuppgifter och ansökan

Ansök med CV via technogarden.se. Vi arbetar med löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas innan datum för sista ansökan gått ut. Ansök därför gärna så snart som möjligt. För frågor är du varmt välkommen att kontakta Emelie Ivarsson, konsultchef Suppy Chain, på emelie.ivarsson@technogarden.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdatum är 2 december.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Inköpare.

Inköpschef till Sigma

Läs mer Jul 4
Om tjänstenSom operativ inköpschef hos Sigma kommer du ha en central roll. Arbetsuppgifterna innefattar att hantera avtal, granska ritningsunderlag och göra förfrågningar till leverantörer inom områden som automation, konstruktion samt material.Du kommer att samarbeta nära våra internationella leverantörer och behöver därför ha goda språkkunskaper samt förmåga att navigera i olika kulturella affärsmiljöer, med erfarenhet av internationell logistik.Rollen kräver en hög grad av mångsidighet samt förmågan att bygga goda och långa relationer med leverantörer.Meriterande om du har erfarenhet av automation och programmering samt affärssystemen Visma.net ochVisma PM/Severa.
Om digVi söker dig som är driven, affärsmässig och har ett stort tekniskt intresse. Som personär du initiativtagande,noggrann ochstrukturerad.För att lyckas i rollen bör du ha förmågan att förstå ritningsunderlag och kopplingsscheman, samt trivas med att arbeta i en internationell miljö. Vi värdesätter tidigare erfarenhet från arbete med både inköp och eftermarknad samt en vana att vara flexibel och anpassningsbar. I rollenkommer du även hantera enklare reklamationer, vilket kräver god struktur.Vi uppskattar dinförmågan attsammarbeta och spridaenergi.
OmSigma Engineering AB
Sigma Engineering AB är en global marknadsledare inom återvinning av etsvätskor, med en unik produktportfölj och patenterade system som är erkända världen över för sin kvalitet och innovation. Sigma Service AB, ett dotterbolag till Sigma Engineering AB, är i framkant när det gäller att utveckla, sälja och underhålla dessa system, med mer än 40 års erfarenhet och över 100 installationer världen över.
Sigmas huvudkontor ligger i Karlstad, där de har en verkstad för utveckling och tillverkning, vilket sätter dem en unik position att erbjuda kundanpassade lösningar. De har korta beslutsvägar och som VD får du stor möjlighet att påverka och forma företagets framtid. De erbjuder en internationell arbetsmiljö med engagerade kollegor och ledare som stöttar och utmanar dig att utvecklas och ta bolaget till nästa nivå.
Läs mer om bolaget här: https://www.sigma-mecer.com/Om Processen
Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Johan Cederholm på johan.cederholm@linck.se alternativt Wilma Lindmark, wilma.lindmark@linck.se
Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är Karlstad. Sista ansökningsdag är 11 augusti. Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Key Account Sales till Voestalpine

Läs mer Jul 2
Vårt mål är att vara #1 som aktör på vår marknad - vill du vara med och ta oss dit?
Vi är stolta över vårt företag och jobbar med starkt personligt engagemang för att tillsammans nå våra mål. Vi erbjuder dig ett utmanande arbete på en global marknad med goda utvecklingsmöjligheter inom en internationellt framgångsrik koncern.Om tjänstenArbetsuppgifterna innebär försäljningsansvar för specifika kunder och marknader globalt. Du kommer ha dagliga kundkontakter, antingen direkt eller via systerbolag och samarbetspartners, där du hanterar förfrågningar, skriver offerter och genomför efterföljande förhandlingar. Andra typiska arbetsuppgifter inkluderar orderplanering, prognoshantering och reklamationshantering.
Tjänsten kräver nära samarbete med andra funktioner inom företaget vid vår produktionsanläggning i Munkfors, samt visst samarbete med moderbolaget i Österrike. Tjänsten innebär också en del internationella resor.
Om digVi söker dig som är en utpräglad lagspelare och en skicklig relationsbyggare med starkt kundfokus. Du motiveras av affärsutveckling och problemlösning i en internationell miljö. Vi ser gärna att du är i början av din karriär och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är skicklig på att planera och organisera ditt arbete effektivt och har lätt för att samarbeta tvärfunktionellt inom företaget.
Kvalifikationer:
Erfarenhet av teknisk försäljning från industrin och/eller kundservice är meriterande.
Utbildningsbakgrund inom teknik eller ekonomi.
Goda kunskaper i engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Goda kunskaper i MS Office (Word, Excel och PowerPoint).
Noggrannhet och god kommunikationsförmåga.
Beredd att ta över ansvar successivt.

Om VoestalpinePrecision Strip
Voestalpine Precision Strip AB beläget i Munkfors, Värmland och har ca 290 medarbetare varav 9 sitter i Karlstad. Tillsammans för vi vidare och utvecklar en 350 år lång industriell tradition av järn- och stålbearbetning. Under senaste budgetåret 2023/2024 omsatte vi ca 600 miljoner SEK. Voestalpine Precision Strip AB är en av världens ledande tillverkare av kallvalsat precisionsbandstål. Stål från Munkfors har kvaliteter som efterfrågas över hela världen ochidag är vien erkänd aktör på de flesta industriella marknader.
Voestalpine-koncernen är ett stålbaserad teknik- och tjänsteföretag med drygt 52 000 medarbetare som finns representerat över hela världen, med över 500 bolag i mer än 50 länder på fem kontinenter. Koncernen finns noterad på börsen i Wien sedan 1995. Med sina högkvalitativa produkter är koncernen en av ledande partners inom fordons- och konsumentvaruindustrin i Europa men också leverantör till olje- och gasindustrin i hela världen. voestalpine-koncernen är världsledande inom tillverkningsindustrin beträffande specialräls, verktygsstål och specialsektioner.
Om processen
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sebastian Ullström på sebastian.ullström@linck.seeller Wilma Lindmark på Wilma.lindmark@linck.se
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med anställningsort Karlstad.

Ansök nu

E-handelssamordnare

Läs mer Jul 9
Beskrivning
Kommunledningskontoret söker nu en e-handelssamordnare till inköpsavdelningen, där vi för närvarande är 16 medarbetare inklusive inköpschef.

Vår inköpsavdelning spelar en central roll i den strategiska utvecklingen av kommunkoncernens inköps- och upphandlingsprocesser. Vi ansvarar för upphandling, uppföljning, utvärdering samt utveckling av kommunens inköp i enlighet med gällande policy och riktlinjer. Vårt mål är att säkerställa att kommunen gör bra affärer och att koncernens inköp bidrar effektivt till kommunkoncernens övergripande måluppfyllelse. Inköpsavdelningen möter både specifika och gemensamma upphandlingsbehov och stödjer nämnder och bolag i inköps- och upphandlingsfrågor. I uppdraget ingår även att samordna, förvalta och utveckla kommunkoncernens e-handel i systemet Visma Proceedo.

Effektiva offentliga inköp är avgörande för att möta samhällsutmaningarna i det offentliga Sverige. Karlstads kommun köper varje år in varor, tjänster och entreprenader för cirka 3,3 miljarder kronor, och vi strävar efter att vara en modern inköpsorganisation i framkant. Som e-handelssamordnare bidrar du aktivt till att modernisera och förbättra vår inköpsorganisation

På vår arbetsplats värderar vi ett samarbetsklimat där vi arbetar tillsammans för gemensam utveckling. Vi stöttar varandra med olika kompetenser och erfarenheter för att leverera hög kvalitet, trivas och ha roligt på jobbet.

Arbetsuppgifter
Våren 2024 tog Karlstads kommun ett viktigt kliv framåt genom att införa e-handel med målet att skapa en smidig och effektiv process från behov till betalning. Som e-handelssamordnare har du en nyckelroll i att driva denna utveckling. Du ansvarar övergripande för kommunens e-handel, med den långsiktiga målsättningen att alla beställningar av varor och tjänster på kommunens ramavtal ska hanteras i systemet Visma Proceedo. Genom detta initiativ strävar vi efter att förbättra våra inköpsprocesser och ge bättre stöd till våra verksamheter och leverantörer.

Som e-handelssamordnare kommer du att:

- Självständigt och i samarbete med kollegorna på inköpsavdelningen driva e-handelsarbetet. 
- Ansluta och stödja leverantörer samt säkerställa ett högt nyttjande av systemet. 
- Samverka med redovisnings- och IT-avdelningen för att utveckla effektiva arbetsmetoder och rutiner. 
- Säkerställa att rätt krav ställs i upphandlingar och implementera nya avtal i e-handelssystemet. 
- Stödja och vägleda beställare inom koncernen i e-handelsfrågor. 
- Samordna och utveckla utbildningsinsatser för att optimera användningen av e-handel. 
- Vidareutveckla e-handeln i samarbete med närliggande system för en smidig och effektiv process. 
- Driva det strategiska utvecklingsarbetet av e-handel, både internt och i samarbete med vår systemleverantör, Visma. 

Som stöd för att lyckas i din roll har du kollegor som är experter inom upphandling, analys, uppföljning, hållbarhet, juridik, och e-handel. Din närmaste kollega på inköpsavdelningen är systemförvaltaren för e-handelssystemet.  

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med e-handel eller inköpssystem, och ser gärna att du arbetar med e-handel idag. Du har en akademisk utbildning eller en genomförd yrkeshögskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget, alternativt motsvarande kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Du har ett starkt intresse av att arbeta med goda affärer i en process som bygger på ett agilt och tillitsbaserat arbetssätt med skräddarsydda lösningar efter specifika behov. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av inköpsprocessen.

Du är van vid att hantera många kontakter, är kommunikativ och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Du har en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Vidare har du en god samarbetsförmåga med förmåga att motivera och engagera andra. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat samt har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv.

Som person är du en skicklig relationsbyggare och har en utmärkt problemlösande analytisk förmåga. Du kan identifiera och analysera komplexa problem, utveckla strategiska lösningar och implementera dem effektivt. Du vill utvecklas som yrkesperson och vara delaktig i utvecklingen av Karlstads kommuns inköpsorganisation.

Vi ser fram emot din ansökan!





Om Karlstads kommun

Kommunledningskontoret, som är den förvaltning som du kommer att tillhöra, arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Operativ inköpare

Läs mer Jun 28
Har du tidigare arbetat med inköp, trivs i en roll med många kontaktytor och tycker att struktur och noggrannhet är A och O? Då har vi tjänsten för dig!

Om tjänsten
Vi söker nu efter en operativ inköpare för kunds räkning i Kristinehamn. Som operativ inköpare kommer dina arbetsuppgifter bland annat bestå av beställningar, leveransbevakningar och en aktiv dialog med leverantörer och kollegor. Därutöver innebär tjänsten dokumentation och uppföljning av leveranser. Du kommer att ha många bollar i luften och vara en spindel i nätet för en mängd olika funktioner både internt och externt. 

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängning, start i slutet av augusti eller enligt överenskommelse. 

Om dig
Vi söker dig som har arbetat med inköp tidigare. Det är meriterande om du även är utbildad inom inköp, industriell ekonomi eller liknande, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.

För att trivas i rollen behöver du vara kommunikativ, initiativtagande och serviceinriktad. Vidare bör du besitta en god datorvana och kunna kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift. Struktur, noggrannhet och samarbete är även det ledord för denna roll.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

I denna rekryteringsprocess kommer en bakgrundskontroll genomföras. Du behöver även ha svenskt medborgarskap då det är ett krav utifrån kundens säkerhetsklassning. 

Om Adecco
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. 

Om ansökan
Vi går igenom urvalet löpande så vänta inte med din ansökan! Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv och vad du kan tillföra i denna roll. Skicka in din ansökan genom att klicka på knappen "Ansök".

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder tester, videointervjuer och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Business Manager:
Wilma Börjesson, wilma.borjesson@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Inköp, Operativ Inköpare, Kristinehamn, Värmland, Adecco.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Technogarden AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Technogarden AB .

Analysingenjör Technogarden Karlstad

Produktionsingenjör, textil, trä, glas, förpackningar
Läs mer Jul 4
IntroduktionTill vårt team inom Engineering söker vi nu efter dig som är analysingenjör. Vår framgång vilar mycket på att framgångsrikt driva konsultuppdrag där vi ständigt överträffar kundens förväntningar – din framgång blir en del av vår framgång. Technogarden finns förutom i Karlstad, även i Stockholm, Göteborg och Malmö. Du kommer att tillhöra vårt kontor i Karlstad.
Till vår konsultverksamhet i Karlstad söker vi nu en Analysingenjör för uppdrag hos en av våra kunder inom tillverkande industri.
ArbetsrollsbeskrivningSom analysingenjör kommer du hantera, analysera och tolka stora mängder data för att hjälpa till att lösa problem och optimera processer inom pappers- och massaindustrin.
I uppdraget ingår att sammanställa olika driftrapporter och med hjälp av statistiska metoder identifiera avvikelser och trender i driftdata. Du kommer delta i metodutveckling med målet att förutse fel innan de uppstår för att åstadkomma en så störningsfri och energieffektiv produktion som möjligt.
KvalifikationerVi tror att du har en högskoleingenjörsexamen inom relevant område eller motsvarande erfarenhet. Du har jobbattre till fem årinom pappers- och massaindustrin och nu är redo att ta nästa steg i din utveckling. Tjänsten kräver att du har vana avdataanalys. Du är en analytisk, driven och målinriktad person som genom ett nyfiket synsätt tar dig an nya uppgifter med stor noggrannhet. Du förstår vikten av det egna ansvaret och kan arbeta självständigt såväl som i grupp.Uppdragen förutsätter goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, ytterligare språkkunskaper brukar kunna vara meriterande.
Vad innebär det att vara konsult hos Technogarden?På Technogarden strävar vi efter att skapa samhörighet och teamkänsla bland våra medarbetare, trots det geografiska avståndet som uppstår när våra konsulter arbetar på olika uppdrag. Vi har regelbundna konsultträffar och engagerade konsultchefer som aldrig är längre bort än ett telefonsamtal. Vi sätter våra medarbetare i fokus och arbetar aktivt för att du skall känna dig som en ”Technogardare” redan från dag ett.Konsulter hos oss kännetecknas av god samarbetsförmåga och hög professionalism. Vi värdesätter en hög ambitionsnivå och vilja att utvecklas. Som konsult är du ambassadör för Technogarden hos våra kunder, därför sätter vi stor vikt vid din sociala förmåga och personlighet.
Kontaktuppgifter och ansökanAnsök med CV senast den 18 augusti. Du ansöker genom att gå in på annonsen eller technogarden.se.Vänligen notera att ansökningar endast tas emot via hemsidan på grund av GDPR. Vi ser fram emot din ansökan och uppmuntrar till att söka tidigt då urval sker löpande.För frågor är du varmt välkommen att kontakta Ulrika Nilsson på 070- 298 30 85, ulrika.nilsson@technogarden.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

IT-specialist inom BI och integrationer till Nordic Paper

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 25
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.

Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.

IT-avdelningen på Nordic Paper ansvarar för att tillhandahålla affärsstödjande IT-funktioner och tjänster och är en viktig del av Nordic Papers verksamhet. Vårt IT-landskap består idag av konfigurerade standardsystem, egenutvecklade system och molntjänster.

Är du en driven och engagerad specialist som vill arbeta med moderna teknologier och driva framtidens utveckling av spännande högteknologiska lösningar?

Vad vi söker

Vi söker dig som har starkt intresse för Business Intelligence och integrationer, som vill fortsätta utvecklas samt ligga i framkant. Det här är en ny roll hos oss och du får vara drivande i utmanande och varierande projekt inom en mycket spännande bransch. Det är ett arbete som ställer höga krav på kvalitet och noggrannhet, det innebär också spännande utmaningar och möjligheter till innovation i gränslandet mellan IT och analys.

Vilken blir din roll på Nordic Paper?

Rollen som IT-specialist inom BI och integrationer innebär att stötta IT och verksamheten i det operativa och praktiska arbetet inom rapportlösningar, samt att:

- Agera som systemförvaltare inom området, dvs att arbeta med kravställning, utveckling och testning

- Jobba nära verksamheten och omsätta behov i relevanta analysstöd

- Databasmodellering och design av Data Warehouse-lösningar

Vem söker vi?

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av kvalificerat arbete inom IT som gjort att du byggt dig en stadig grund inom området, samt att du är väl insatt i både hård- och mjukvaruutveckling. Har du en examen inom IT, teknik eller motsvarande som kan anses som likvärdig är det en bra ingång, men inget krav.

Det är meriterande om du har kunskap om och förståelse för följande områden:

- Microsofts BI-plattform ( Server), Power BI, Qlik.

- Azure Integration Services, Logic Apps, Service Bus, Functions.

- God teknisk kunskap av REST API och Meddelandehantering.

- Förståelse kring säkerhetslösningar inom integration och API:er.

För att du ska lyckas i rollen värderar vi dina personliga egenskaper högt. Vi sätter värde på att du är nyfiken och vetgirig i ditt sätt att utvecklas och letar reda på information och ny teknik som leder dig och oss framåt. Du trivs med ett dynamiskt arbetssätt vad gäller att ta initiativ till att föra projektet vidare, samtidigt som du är lyhörd till berörda personer och dess kunskap i din omgivning. Du har förmåga att planera och prioritera för att leverera inom givna tidsramar och med önskad kvalitet. Du är även kommunikativ, social och vägledande där du kan fungera som en hjälpande hand för organisationen.

Körkort efterfrågas då du behöver kunna ta dig till våra siter runt om i länet.

Vad erbjuder vi?

Vi är en arbetsplats i ett hållbart och expansivt bolag som sätter din personliga utveckling i fokus. Med vår strävan att ständigt bli bättre blir du, oavsett roll, alltid en viktig och högt värderad spelare i vårt lag.

Utöver flextid, generösa pensionsavsättningar, friskvårdsbidrag, trivselpeng och goda utbildningsmöjligheter får du chansen att bli del i ett framåttänkande och innovativt företag. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt.

Om anställningen

Tjänsten är heltid, tills vidare med placeringsort Karlstad eller på någon av våra anläggningar. Tillträde enligt överenskommelse.

Mer information och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Technogarden. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Ulrika Nilsson som nås på 0702-98 30 85 eller ulrika.nilsson@technogarden.se.

Ansök genom att besöka annonsen på technogarden.se. Vänligen notera att ansökningar endast tas emot via hemsidan på grund av GDPR. Vi ser fram emot din ansökan och uppmuntrar till att söka tidigt då urval sker löpande. Ansökningstiden går ut 14 april.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Erfarna konstruktörer till Technogarden Karlstad

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Feb 15
Technogarden är ett konsult- och rekryteringsbolag med fokus på kompetenser inom industriell tillverkning, teknik- och IT. Våra konsulter är hjärtat i vår verksamhet, därför vill vi fortsätta växa tillsammans med dig. Technogarden finns förutom i Karlstad, även i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Vi är under tillväxt och på vår fortsatta resa kommer flera spännande möjligheter och utmaningar. Just nu ser vi stor efterfrågan på maskinteknisk kompetens och vi utökar därför vårt team inom Engineering i Karlstad med seniora konstruktörer.

Arbetsrollsbeskrivning

Som konstruktör hos oss kommer du få möjlighet till utmanande och spännande uppdrag inom flera branscher som papper & massa, fordon och tillverkande industri. Utifrån dina erfarenheter och intresse så hittar vi uppdrag som passar just dig. Det kan innebära flera olika roller beroende på vem du är, vad du har gjort och vad du vill göra. Det löser vi tillsammans.

Kvalifikationer
Vi söker dig som kan hantera 2D och 3D-CAD och som har för vana att ansvara för dina uppdrag avseende teknik, tid och kvalitet. Uppdragen förutsätter goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, ytterligare språkkunskaper brukar kunna vara meriterande. Övriga kvalifikationer:

- Ingenjörsexamen inom relevant område

- Erfarenhet av flertalet olika CAD program

- 10 års erfarenhet inom olika discipliner (gärna el, hydraulik och dynamisk konstruktion)

- Erfarenhet av komplexa konstruktioner

- God kunskap inom ritteknik och ritningsgranskning

Personliga egenskaper
Som person är du en kreativ problemlösare med genuint teknikintresse som fokuserar på att leverera förstklassig service inom utsatt tid. Du är utåtriktad och har lätt för att knyta kontakter med nya människor. Vidare är du handlingskraftig och trivs med att arbeta både i team så väl som självständigt.

Konsulter hos oss kännetecknas av god samarbetsförmåga och hög professionalism. Vi värdesätter en hög ambitionsnivå och vilja att utvecklas. Som konsult är du ambassadör för Technogarden hos våra kunder, därför sätter vi stor vikt vid din sociala förmåga och personlighet.

Vad innebär det att vara konsult hos Technogarden?
På Technogarden strävar vi efter att skapa samhörighet och teamkänsla bland våra medarbetare, trots det geografiska avståndet som uppstår när våra konsulter arbetar på olika uppdrag. Vi har regelbundna konsultträffar och engagerade konsultchefer som aldrig är längre bort än ett telefonsamtal. Vi sätter våra medarbetare i fokus och arbetar aktivt för att du skall känna dig som en ”Technogardare” redan från dag ett.

Som konsult hos oss erbjuds du en stimulerande arbetsmiljö med goda villkor och ett glatt gäng av kollegor. Din utveckling ligger lika mycket i dina egna händer som i våra, så om ambitionen finns hos dig har du stora möjligheter att påverka både ditt eget arbete och verksamheten i stort.

Kontaktuppgifter och ansökan
Låter det här som något för dig? Då ser vi fram emot din ansökan med CV senast den 10 mars. På grund av GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan! För frågor är du varmt välkommen att kontakta Ulrika Nilsson på 070- 298 30 85, ulrika.nilsson@technogarden.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Konstruktör till Technogarden Karlstad

Konstruktör, tillverkningsindustri
Läs mer Feb 9
Introduktion
Till vårt team inom Engineering söker vi nu fler duktiga konstruktörer. Vår framgång vilar mycket på att framgångsrikt driva konsultuppdrag där vi ständigt överträffar kundens förväntningar - din framgång blir en del av vår framgång. Technogarden finns förutom i Karlstad, även i Stockholm, Göteborg och Malmö. Du kommer att tillhöra vårt kontor i Karlstad.

Arbetsrollsbeskrivning

Vi har många utmanande och spännande uppdrag inom flera branscher som försvar, fordon och tillverkande industri. Utifrån dina erfarenheter och intresse så hittar vi uppdrag som passar dig. Som konsult på Technogarden kommer du få möjligheter till spännande och varierande uppdrag hos våra kunder som är ledande företag inom svensk industri.

Vi har efterfrågan på mekanikkonstruktörer från kundföretag i regionen. För att ha en större beredskap att möta den efterfrågan, vill vi nu komma i kontakt med dig som intresserad av att byta jobb. Det kan innebära flera olika roller beroende på vem du är, vad du har gjort och vad du vill göra. Det löser vi tillsammans.

Kvalifikationer
Vi tror att du har en högskoleingenjörsexamen inom maskinteknik och har jobbat några år inom området. Vi letar efter dig som kan hantera 2D och 3D-CAD och som har för vana att ansvara för dina uppdrag med avseende teknik, tid och kvalitet. Uppdragen förutsätter goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, ytterligare språkkunskaper brukar kunna vara meriterande.

Vad innebär det att vara konsult hos Technogarden?
På Technogarden strävar vi efter att skapa samhörighet och teamkänsla bland våra medarbetare, trots det geografiska avståndet som uppstår när våra konsulter arbetar på olika uppdrag. Vi har regelbundna konsultträffar och engagerade konsultchefer som aldrig är längre bort än ett telefonsamtal. Vi sätter våra medarbetare i fokus och arbetar aktivt för att du skall känna dig som en ”Technogardare” redan från dag ett.

Personliga egenskaper
Som person är du en kreativ problemlösare med genuint teknikintresse som fokuserar på att leverera förstklassig service inom utsatt tid. Du är utåtriktad och har lätt för att knyta kontakter med nya människor. Vidare är du handlingskraftig och trivs med att arbeta både i team så väl som självständigt.
Konsulter hos oss kännetecknas av god samarbetsförmåga och hög professionalism. Vi värdesätter en hög ambitionsnivå och vilja att utvecklas. Som konsult är du ambassadör för Technogarden hos våra kunder, därför sätter vi stor vikt vid din sociala förmåga och personlighet.

Kontaktuppgifter och ansökan
Ansök med CV senast den 3 mars. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! För frågor är du varmt välkommen att kontakta Ulrika Nilsson på 070- 298 30 85, ulrika.nilsson@technogarden.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Natural Environment Engineer, Norway

Miljöingenjör
Läs mer Jul 6
Technogarden is a subsidiary of Norconsult, the Nordic region's largest consultancy company. Technogarden is represented by 12 offices in Norway and Sweden and has around 600 employees, primarily engineers, IT consultants and project administrative staff.

Employment with us gives you the opportunity to participate in many interesting projects. Our customers range from large, international groups to small and medium-sized companies and businesses within the public sector.



Technogarden continues to build up our expertise in studies and early-phase projects and is looking for you who have experience and interest to take part in this.

We have long-term projects and are looking for you who are passionate about studies/early phase and want to further develop your skills.

We are looking for people who want to work primarily remotely from Sweden with clients and projects in Norway. Initially, you will travel to Norway to get into the project and get to know the project members.



Duties/responsibilities:

- Responsible for planning and implementation of natural environment deliveries
within the project

- Identify and assess external environmental aspects

- Establishment of an external environmental budget

- Perform "Best Available Techniques" (BAT) evaluations

- Description of skills:

- Minimum 2 years of relevant experience in environmental engineering

- Knowledge of relevant standards

- Knowledge of relevant Norwegian regulations, e.g. NORSOK S-003

- Proactive person with good communication and collaboration skills

- Ability to work independently



Education/Skills:

- Relevant education at BSc or MSc level in science/engineering

- Keywords Environmental Education, Environmental Management, Engineering,
Environmental Analysis, Environmental Mapping

- Industry category Oil / Gas Off- / Onshore / Maritime

- Industry Services related to oil and gas extraction

- Alternative industry category Industry / Production

- Alternative industry Chemical industry / Petroleum industry



Being a part of the #wearetechnogarden
At Technogarden, we want you to feel that you are a part of the family. We strive to create the team spirit among our employees, despite the geographical distance that arises when our consultants work on different assignments. We have regular activites and committed staff who are never more than a phone call or email away. We put our employees in focus and work actively to make you feel like a "Technogardener" from the beginning. Together we challenge ourselves in different environments, but also on mountains, sport races or through inspirational lectures. We do not only work with our financial goals, but for us it is at least as important with our health and charity project as DoGoodGetGood (DGGG).

We value a high level of ambition and willingness to develop yourself together with us. As an employee, you are an ambassador for Technogarden with our customers, which is why we put a great importance to your personality.

Possibility
We are growing and on our journey there will come several exciting opportunities and challenges. Your development is therefore as much in your own hands as it is in ours. As an employee with us, you are offered a stimulating work environment with good conditions and a happy group of colleagues, great opportunities to influence your own work and the business in general.

Contact details and application
Apply with a CV and cover letter. For questions, you are welcome to contact Ulrika Nilsson 070-298 30 85, ulrika.nilsson@technogarden.se or Peter Bråby 0739 80 83 91, peter.braby@technogarden.se

Ansök nu