Karlstad: Ingenjör till spännande företag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ingenjör till spännande företag i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-15 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara en del av en spännande och tekniskt avancerad bransch? Är du en erfaren ingenjör med en passion för försvarsindustrin? Då har vi en spännande möjlighet för dig!

Vi söker ingenjörer till vår kund.

Välkommen till en värld av teknisk innovation och spännande utveckling inom försvarsindustrin. Hos vår kund, en framstående aktör inom branschen, finns nu en unik möjlighet för dig att bli en nyckelspelare i deras teknikdrivna verksamhet. De söker nu engagerade ingenjörer inom olika tekniska områden för att bli en del av det spännande arbetet med att utveckla avancerad teknologi inom försvarssektorn.

Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera:

• Att aktivt delta i skapandet av avancerad teknologi.
• Genomföra tekniska analyser och tester.
• Samarbeta nära med andra ingenjörer och teammedlemmar.
• Bidra till projektplanering och rapportering.

Vem är du?
De söker personer med en teknisk ingenjörsbakgrund och egen företagsverksamhet som underkonsult. Det är meriterande om du har några års arbetslivserfarenhet. Dessutom uppmuntrar vi ansökningar från personer med kompetenser inom områden som mekanik, elektronik, IT/programmering och materialteknik. Utöver detta ska du ha ett svenskt medborgarskap.

Vad du erbjuds:
Här får du chansen att vara en del av en dynamisk och tekniskt avancerad bransch, och ta det nästa steget i din karriär. Vår verksamhet har sin bas i Karlskoga, men vi erbjuder flexibilitet genom möjligheten att arbeta antingen från vårt kontor i Karlstad eller hemifrån några dagar i veckan.

Om du är redo att anta utmaningen och bidra till den tekniska framstegen inom försvarsindustrin, skicka in din ansökan nu.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Civilingenjör, konstruktion, elektronik

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Civilingenjör, konstruktion, elektronik.

TEKNISK EXPERT, KONFIGURERBARA BATTERISYSTEM

Läs mer Jun 5
SEM AB utvecklar och producerar produkter som reducerar utsläpp av växthusgaser från transportfordon. Vår vision är att bidra med lönsamma produkter som bär oss mot ett fossilfritt samhälle. Vi omsätter kunskap till produkter. Innovation, kompetens och målmedvetenhet gör oss framgångsrika. Fokus är på elektroniksystem till batterielektriska drivlinor, samt elektroniska tändsystem till motorer drivna av förnybara bränslen. Vi samarbetar nära med Chalmers, Lund och Linköpings Tekniska Högskolor. I våra forskningsprojekt jobbar sju doktorander. SEM är på framkant. Våra kunder är världsledande.



Vi är certifierade enligt IATF, ISO 14001 och 45001. Bolaget bildades 1915 och omsätter ca 500 miljoner. Vi har idag ca 140 anställda i Åmål och är cirka 80 i vår produktionsanläggning i Kina. Huvudkontoret ligger i Åmål med möjlighet till arbetsplats i Karlstad. Företaget har svenska ägare. 




Vem är du:
SEM vinner fler och fler projekt.

Behovet av förutveckling och tillämpad forskning med fokus på att skapa produkter ökar. Vi söker förstärkning i form av ytterligare seniora ingenjörer som kan bidra i de tidiga faserna vid utvecklingen av elektroniksystem för styrning och diagnos i nya produkter. Om du har ett genuint intresse av något eller flera av följande teknikområden, så bör du överväga om SEM är rätt plats för dig: Kraftelektronik, inbyggda system, mätteknik, reglerteknik, simulering och analys, batterisystem eller elektrisk drivlina. Om du dessutom tycker om att samarbeta, och att följa en produkt från idé till serieproduktion, och att vara med i ett företag med framtidstro och ambition, så kan du vara säker på att SEM är rätt för dig!

Om tjänsten:
Tjänsten ingår i avdelningen Research som har uppdraget att driva förutvecklings- och forskningsprojekt samt stödja utvecklingsprojekt. Du är direkt underställd och rapporterar till chefen för Research.

Din bakgrund:
För att lyckas i tjänsten tror vi du är civilingenjör eller doktor med några års erfarenhet, gärna inom fordons- eller elkrafts-industrin. Du är engagerad, kreativ, hjälpsam och tycker om att lösa saker tillsammans med andra. Du vill gärna lära dig mer och trivas. En internationell miljö stimulerar dig och du behärskar engelska flytande i tal och skrift. Resor förekommer.

Om SEM:

Vi erbjuder nu en möjlighet att bli en del av ett globalt expansivt företag med höga ambitioner och en aktiv, mycket intresserad svensk ägare. Vi växer med lönsamhet varje år och genom pågående och omfattande investeringar i en mer digitaliserad och automatiserad produktion förbättras både kostnadseffektivitet och produktkvalitet. Vi har ett nära samarbete kollegor och chefer emellan. Det är korta beslutsvägar och tjänsten innebär stora möjligheter för den som är intresserad att påverka och få stor insyn i hela företaget. Trots vår litenhet är vi välkända inom vår nisch och har en lång tradition av att leverera produkter till globala världsledande kunder.


Urval och intervjuer kommer ske löpande under processen.


Inför rekryteringsarbetet så har SEM AB tagit ställning till rekryterings kanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Junior projektledare inom el till globalt företag i Karlstad!

Läs mer Jun 26
Nu erbjuds en otrolig chans att kickstarta din karriär efter studierna som junior projektledare. Vi söker dig som är ambitiös, driven och har en elutbildning på eftergymnasial nivå till en riktigt attraktiv uppdragsgivare i Karlstad. Vi stänger annonsen när vi hittat rätt kandidat, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är en av Nordens ledande energikoncerner med rötter i Finland och verksamhet i flera länder runt om i världen. De strävar efter att skapa en renare värld genom att erbjuda hållbara energilösningar och innovativa teknologier. De fokuserar på produktion av ren energi genom vattenkraft, kärnkraft samt sol- och vindkraft, och är även engagerade i energieffektivisering och återvinning. Med en stark vision om en koldioxidneutral framtid erbjuder företaget en spännande arbetsmiljö där du kan vara med och göra skillnad.

Nu söker de förstärkning till sitt team i Karlstad. De söker dig som har en relevant utbildning inom elektroteknik eller elkraft och som kan stötta projektledare i större projekt. Dina ansvarsområden kommer bland annat att innebära protokollföring under möten, dokumentationsarbete och administration. Rollen kan även innebära att få vara drivande i egna, mindre projekt.

Tjänsten startar som en konsultanställning genom Academic Work för att sedan, vid gott samarbete, övergå till en anställning direkt hos kund. De har sitt kontor i centrala Karlstad där cirka 20 medarbetare från olika avdelningar och funktioner arbetar.

Du erbjuds
- En fot in i hos en attraktiv arbetsgivare i centrala Karlstad
- En chans att växa in i rollen som projektledare
- En hängiven och dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela uppdraget

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Stötta projektledare
* Dokumentationsarbete och administration
* Uppdatera lokala instruktioner
* Förnya och anpassa el- och automationssystem i mindre projekt
* Protokollföra under möten


VI SÖKER DIG SOM
- Har en utbildning inom el eller automation på eftergymnasial nivå alternativt jämförbar arbetslivserfarenhet
- Har B-körkort
- Kan jobba på plats i Karlstad
- Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Utbildning eller arbetslivserfarenhet inom projektledning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Stabil
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

FPGA eller ASIC-utvecklare till ShortLink

Läs mer Jun 22
Vill du vara med och utveckla morgondagens nya och smarta produkter inom trådlös och portabel elektronik? Med lång erfarenhet och unika kompetenser driver vi utvecklingen framåt och bortom standard enligt mottot - litet, trådlöst och strömsnålt.

Om tjänsten
Marknaden för uppkopplade produkter utvecklas snabbt och vårt kunnande och kompetens är starkt efterfrågad. Som konstruktör på ShortLink får du vara med och utveckla nya unika produkter med spets. Vi arbetar med företag som behöver vår expertis inom ASIC- och FPGA-utveckling, ofta för att skapa marknadsledande produkter inom sitt segment. Det kan exempelvis handla om uppkopplade sensorer, hörselhjälpmedel eller specialiserade produkter för industriell miljö.

Utvecklingsprojekten bedrivs mot flera kunder och till olika applikationer, vilket gör att ditt arbete aldrig blir enformigt. Du kommer ingå i ett team med erfarna utvecklare och bidra i hela utvecklingskedjan från förstudie, systemering, utveckling till test och verifiering.

Vi erbjuder dig ett utvecklande och kreativt arbete där du får fokusera på tekniskt utvecklingsarbete på hög nivå. Du kommer att ingå i vårt team för utveckling av digitala och mixed-signal ASIC’s. De flesta av dina kollegor kommer att ha någon form av hybridarbetsupplägg där tid på kontoret varvas med hemarbete.

Om dig
Vi tror att du är en prestigelös problemlösare som tar stort ansvar för ditt arbete. Du är en lagspelare men trivs även med självständigt arbete.

Vi söker dig som har kunskap inom digital hårdvaruutveckling mot FPGA eller ASIC och är van vid VDHL eller Verilog. Vi har plats för såväl juniora som seniora sökande.

Om oss
ShortLink fokuserar på utveckling av lågeffektelektronik för trådlös kommunikation och bärbara produkter. På uppdrag av våra kunder, och med över 25 års i branschen, tar vi fram de mest optimala lösningarna för varje enskilt uppdrag. ShortLink-gruppen består av två systerbolag - ShortLinkAB, som fokuserar på R&D respektive ShortLink Compliance AB, som bedriver testverksamhet i sitt eget Testcenter. För oss är kvalitet i varje detalj en självklarhet, därför är vi även ISO-certifierade enligt ISO 9001:2015.

Om processen
I denna rekrytering samarbetar vi med Testhuset. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marcus Movér, FoU-chef på ShortLink, på telefon 070 249 97 00 eller våra konsulter på Testhuset, Linus Westling på 076 326 23 47 eller linus.westling@testhuset.com.

Placeringsort: Karlstad eller Linköping

Urval sker löpande så tjänsten kan tillsättas innan utgångsdatum 18e september, ansök redan idag!

Ansök nu

Elektronikingenjör till ShortLink

Läs mer Nov 27
Vill du vara med och utveckla morgondagens nya och smarta produkter inom trådlös och portabel elektronik? Med lång erfarenhet och unika kompetenser driver vi utvecklingen framåt och bortom standard enligt mottot - litet, trådlöst och strömsnålt.

Om tjänsten
I rollen som Elektronikingenjör hos oss kommer du att arbeta med avancerade konstruktionslösningar som hjälper våra kunder att göra deras produkter till marknadsledare. Du kommer få möjligheten att vara med att utveckla framtidens kostnadseffektiva analoga och/ eller digitala systemlösningar med hög prestanda.

Vi använder bara state-of-the-art utvecklingsverktyg och håller oss med en omfattande instrumentuppsättning för test och mätningar.

Vi erbjuder dig ett utvecklande och fritt arbete i ett växande företag som arbetar med många av framtidens tekniska lösningar.

Om dig
Som person är du självständig, passionerad och resultatdriven som ser möjligheter när andra ser hinder.

Vi söker dig som har relevant högskole- eller civilingenjörsexamen och som brinner för morgondagens elektronik och teknik. Du trivs i en utmanande arbetsmiljö där du får arbeta med komplex problemlösning. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med digital implementation mot FPGA eller ASIC eller har erfarenhet av RF-konstruktion.

Om oss
ShortLink fokuserar på utveckling av lågeffektelektronik för trådlös kommunikation och bärbara produkter. På uppdrag av våra kunder, och med över 25 år i branschen, tar vi fram de mest optimala lösningarna för varje enskilt uppdrag. ShortLink-gruppen består av tre systerbolag - ShortLink AB som fokuserar på R&D, ShortLink Compliance AB som bedriver testverksamhet i sitt eget Testcenter, samt RangeAnt som bedriver försäljning och utveckling av antenner. För oss är kvalitet i varje detalj en självklarhet, därför är vi även ISO-certifierade enligt ISO 9001:2015.

Om processen
I denna rekrytering samarbetar vi med Testhuset. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jonas Linde, Site Manager på ShortLink, på telefon 076 77 77 999.

Placeringsort: Linköping

Urval sker löpande så tjänsten kan tillsättas innan utgångsdatum 31e december, ansök redan idag!

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Qtym AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Qtym AB .

Ekonomi- och kontorsansvarig

Ekonomikontorist
Läs mer Jul 11
Paperbox AB är ett företag som varit verksamt sedan 1996 och har utöver sin verksamhet i Sverige även dotterbolag i Norge, Danmark och Finland. För den Svenska verksamheten söker vi nu en Ekonomi – och Kontorsansvarig till kontoret i Karlstad. Våra kunder återfinns främst inom Present och Blomsterhandeln, Bokhandeln samt till större varuhus. Vi som arbetar på kontoret har jobbat i Paperbox under en längre tid och har en familjär och trivsam arbetsmiljö. Ägaren – Niklas – ansvarar för att ta fram många motiv till vår produktion av kort årligen tillsammans med vår fast anställda illustratör.

Vi söker nu en ersättare till vår Ekonomi- och kontorsansvariga tjej som tyvärr lämnar oss efter 18 år. Rollen kräver en person som är trygg i löpande bokföring och normalt förekommande ekonomiuppgifter, och som gärna har erfarenhet av att genomföra bokslut. Du kommer att arbeta nära ägarna Niklas och Christina samt det övriga teamet på totalt nio personer i Karlstad.

Ekonomirollen: Grunden för denna roll är löpande bokföring och övriga normalt förekommande ekonomiuppgifter. Du kommer att ansvara för fakturering, betalningar, hantering av obetalda fakturor samt löneadministration. Vidare ingår bokslut, månads- och kvartalsavslut, rapportering till relevanta myndigheter samt hantering av skatter, moms och avgifter. Du kommer även att administrera ekonomisystem och arkivera ekonomidokument.

Kontorsansvarigrollen: I rollen ingår att uppdatera intranätet med säsongskort och kundinformation, hantera orderbekräftelser och frakter, samt personaladministration inklusive anställningsavtal och hantering av e-mailadresser. Du kommer även att uppdatera hemsidor, sköta diverse administrativa uppgifter som att beställa kontorsmaterial och hantera försäkringar, samt administrera system för frakt och telefoni.

Krav: Vi söker dig med ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande kompetens, och flera års praktisk erfarenhet av självständig ekonomiadministration, inklusive löpande bokföring och normalt förekommande ekonomiuppgifter. Hög datorvana är ett krav, och erfarenhet av InDesign och PhotoShop är meriterande. Du bör ha goda kunskaper i både svenska och engelska. Vi värdesätter flexibilitet och en vilja att ta sig an både ekonomiska och administrativa uppgifter.

Personliga egenskaper: Du är social, initiativrik och positiv. Du har förmågan att se vad som behöver göras och tar gärna initiativ för att lösa uppgifter. Du är lösningsorienterad med en stor portion sunt förnuft, och trivs i en flexibel och familjär arbetsmiljö.

Varför Paperbox? Hos Paperbox får du en trivsam och prestigelös arbetsmiljö. Vi värdesätter en familjär atmosfär där alla är lika viktiga. Här får du möjlighet att ha roligt på jobbet och vara en del av ett framgångsrikt företag med långsiktig anställningstrygghet.

Övrigt: Anställningen avser en tillsvidareanställning men inleds med en provanställning. Anställningsgraden kan diskuteras men är mellan 50-100 % enligt överenskommelse med Niklas. Tillträde snarast.

Ansökan och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Paperbox Sverige med Qtym. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Jansson på anna.jansson@qtym.se alt 054-14 18 00 under veckorna 29 och 30 eller Susanne Ehn på susanne.ehn@qtym.se alt 054-14 18 00 från vecka 31 och framåt. Din ansökan vill vi ha senast den 7 augusti men vi vill också göra dig uppmärksam på att urval sker löpande varför tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökanden, ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker via ansökningsknappen.

Ansök nu

Internal Control Junior Specialist - Embracer Group

Internrevisor
Läs mer Jun 25
Sedan starten har Embracer Group vuxit till en global koncern av kreativa och entreprenöriella företag inom PC, konsol, mobil, brädspel och andra relaterade medier. Genom koncernens decentraliserade verksamhetsmodell, har fantastiska entreprenörer drivit sina respektive verksamheter, var och en med sitt eget arv, varumärke och affärsstrategi. Koncernen har idag en omfattande varumärkeskatalog, inklusive några av de mest populära och ikoniska titlarna inom spel, serietidningar och andra medier. Nuvarande struktur och modell har tjänat koncernen väl och har varit avgörande för att bygga en global koncern med verksamhet i mer än 40 länder. I April 2024 utannonserade Embracer ett transformativt steg för värdeskapande genom intentionen om att dela upp koncernen i tre marknadsledande spel- och underhållningsbolag. Alla tre bolag kommer att vara separata börsnoterade bolag för att bättre möjliggöra för varje enhet att fokusera på sina respektive kärnstrategier och erbjuda mer differentierade och tydliga equity stories för befintliga och nya aktieägare.

Internal Control junior specialist – Embracer Group
Till huvudkontoret i Karlstad söker nu Embracer Group en ny kollega till Internal Control teamet.

Om rollen
Som Internal Control junior specialist arbetar du med intern styrning och kontroll och du rapporterar till Group Internal Control Coordinator. Du är en del av det globala teamet och delaktig i att driva och utveckla internkontrollfunktionen, för att säkerställa att ramverket är tillförlitligt och att risk hanteras i linje med Embracers syften. I rollen kommer du att ha ett brett, internationellt kontaktnät inom koncernen och stötta kollegor i deras arbete med internkontroll för att se till att kontroller utförs enligt riktlinjer. Du kommer att vara högst delaktig i arbetet med att leverera tillförlitlig information till ledning och styrelse.

Exempel på arbetsuppgifter i rollen är:

• Testning av kontroller för att säkerställa att de fungerar.
• Dokumentation av nyckelprocesser och interna kontroller.
• Analysera och sammanställa resultat från tester av interna kontroller, samt förbereda rapportering till ledning och styrelse.
• Följa upp åtgärdsplaner och ge coachning för hantering av risker.
• Agera stöd och bollplank för att förbättra processer och ge vägledning inom området.
• Delta vid implementering av intern kontroll för nya enheter inom koncernen.
• Stärka och utveckla befintliga och nya processer, verktyg och system.

Vem är du
Du har relevant akademisk utbildning och minst 3 års erfarenhet från liknande arbete och/eller tidigare erfarenhet från externrevision. Du är noggrann och detaljorienterad med analytiskt intresse och har god kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt. Meriterande är erfarenhet från större organisationer och internationella miljöer, samt arbete med ICFR, IT-kontroller och COSO. Du behärskar Excel och PowerPoint och uttrycker dig väl på både engelska och svenska.

Du har ett strukturerat och metodiskt arbetssätt och är duktig på att slutföra uppgifter. Du bygger lätt relationer och är också intresserad av processer och verktyg för att optimera arbetsflöden och har en pedagogisk förmåga som gör att människor tar till sig dina budskap.

För att trivas hos Embracer behöver du ha ett flexibelt förhållningssätt och gilla att arbeta i en föränderlig miljö. Vi uppskattar självgående initiativtagare som är ödmjuka nog att kunna be om hjälp och som kommunicerar rakt och tydligt. Du är modig och har integritet i ditt uppdrag samtidigt som du är lyhörd och visar förståelse för andra.

Vad får du
I rollen får du trevliga, ambitiösa och prestigelösa kollegor och du blir en del av ett team med stort engagemang, driv med viljan att skapa värde för den kommersiella verksamheten, våra aktieägare och andra intressenter. Du är viktig i att utveckla funktionen för intern kontroll och erbjuds stora möjligheter till utveckling och vidareutbildning och får vara med och jobba in en internationell miljö präglad av entreprenörskap och framåtanda.

Övrigt
Rollen kan utgå ifrån Karlstad, Stockholm, Örebro eller närliggande stad med resor till Karlstad.
Din ansökan vill vi ha senast den 2024-08-04. Vi går igenom ansökningar löpande, vilket gör att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta Erik Ramström. erik.ramstrom@qtym.se, 054-14 18 00.

Ansök nu

Ekonom/Controller till Lecabgruppen

Controller
Läs mer Jul 4
Lecabgruppen AB är ett värmländskt familjeföretag med höga ambitioner bestående av fyra affärsben: Lecab Bil, Lecab Lastbilar, Lecab Fastigheter och Lecab Fritid. Vi kan stoltsera med stora och supermoderna anläggningar för både personbilar och lastbilar. Lecabgruppen består av totalt 23 bolag med ca 290 medarbetare och omsätter ca 2 Mdkr. Läs mer om oss på lecab.se

Om tjänsten
Vi söker en engagerad och noggrann ekonom/controller som vill vara med och bidra till vår fortsatta tillväxt. Vi är ett dynamiskt bolag där det alltid är nya saker på gång. Tjänsten innebär ett särskilt fokus på affären inom finans, fastighet och fritidsfordon.

Som ekonom/controller hos oss kommer du att ansvara för redovisningen och processer för våra bolag inom finans, fastighet och fritidsfordon. Du kommer att upprätta bokslut och årsredovisningar, arbeta med analys och investeringsprojekt samt utveckla rutiner och processer inom dessa områden. Du kommer också att stötta vid ekonomiska beslutsprocesser och ansvara för projektuppföljning inom fastighetssidan, inklusive fastighetstaxering, momsfrågor och hyressättningar. Du kommer att vara delaktig i budget- och prognosarbete samt ekonomisk uppföljning och rapportering.
Vi värdesätter din förmåga att tänka utanför boxen och din vilja att utveckla affärer och processer. Internt kommer du ha många olika kontaktytor och samarbetar tätt med VD, CFO samt vårt ekonomiteam.

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant akademisk utbildning inom ekonomi och flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av finansaffärer och belåning är meriterande, liksom god kunskap om fastighetsförvaltning och projektuppföljning. Du bör ha mycket goda kunskaper i Excel och andra relevanta ekonomisystem, samt vara trygg med att tillämpa K3-regelverket.

Personliga egenskaper
Du är analytisk, noggrann och strukturerad, och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö. Du är van vid att hantera flera projekt samtidigt, är självgående och har god samarbetsförmåga. Du är van vid att arbeta mot uppsatta mål och deadlines, är pragmatisk och kan hitta lösningar samt är trygg med att arbeta i nya system.

Vi erbjuder
En spännande och utvecklande roll i en växande koncern där du har möjlighet att påverka och bidra till vår framtida utveckling. Du kommer att arbeta i en trevlig arbetsmiljö med kompetenta och engagerade kollegor.

Övrigt

• Anställningsform: Tillsvidareanställning

• Omfattning: Heltid

• Tillträde: Så snart som möjligt

Ansökan och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Lecab med Qtym. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Graflund på sofia.graflund@qtym.se alt 070-423 34 23. Din ansökan vill vi ha senast den 4 augusti 2024. Vi kommer att hantera ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande, ber vi dig skicka in din ansökan digitalt i systemet och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker via ansökningsknappen.

Ansök nu

IT-konsult till IT-Teknikernas Hus

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Jun 18
För oss är det viktigt att vara en aktiv samarbetspartner, inte en passiv leverantör. Vårt uppdrag är att med IT-stöd tillföra ökad effektivitet och lönsamhet hos våra kunder.
Läs mer om It-teknikerna här

Om företaget:
IT-Teknikernas hus är ett framstående företag inom IT-branschen. Vi är dedikerade till att leverera högkvalitativa IT-lösningar och tekniksupport till våra kunder. Vi söker nu en engagerad och kompetent IT-tekniker som vill vara en del av vårt team och bidra till vår fortsatta framgång.

Du erbjuds:

• En mycket stimulerande arbetsmiljö och ett fint kontor med Karlstads absolut bästa läge
• Möjligheter till professionell utveckling och vidareutbildning
• Konkurrenskraftig lön och förmåner som förmånsbil, träningskort etc

Arbetsbeskrivning:
Som IT-tekniker kommer du att vara ansvarig för att leverera hög kvalite och service till våra kunder både i privat och offentlig sektor. Du kommer att arbeta nära våra kunder för att förstå deras behov och erbjuda effektiva IT-lösningar. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera IT-infrastruktur, IT-Säkerhet, samt allmänt vedertagna systemlösningar såsom 365, Azure/Entra, Intune, MFA lösningar etc.

Kvalifikationer:

• Relevant utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet
• Erfarenhet av 365, Azure/Entra, Veeam, MFA
• Kunskaper inom säkerhetslösningar
• Stark problemlösningsförmåga och analytiskt tänkande
• Förmåga att arbeta självständigt och i team
• Kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska
• B-körkort

Egenskaper:

• Entusiastisk och proaktiv attityd
• Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och leverera resultat inom givna tidsramar
• Utmärkta kommunikationsfärdigheter och kundservice

Om du tycker att detta stämmer in på dig och är redo att anta utmaningen och vara en del av ett dynamiskt team som strävar efter excellens, ser vi framemot din ansökan senast den 31 juli.
Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Sofia Kyrk på sofia.kyrk@qtym.se alt 072-146 11 64.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.

Ansök nu

Embracer Group söker en Group Accountant

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 31
Embracer Group är en global koncern av entreprenörsdrivna företag i spel- och underhållningsindustrin noterat på Stockholmsbörsens Large Cap. Med huvudkontor i Karlstad har Embracer Group mer än 12 000 kollegor i över 40 länder och en historik av såväl organisk som förvärvad tillväxt. Koncernen skapar spel och underhållning för en global marknad, genom bland annat sina varumärken Sagan om Ringen, Tomb Raider, Dead Island, Goat Simulator, Ticket to Ride, Sudoku.com.

Tillsammans bygger vi Embracer för framtiden, grundat i våra värderingar förtroende, långsiktigtighet och att omfamna många olika perspektiv.

Embracer Group söker en Group Accountant
Till huvudkontoret i Karlstad söker nu Embracer Group en ny kollega till Financial Control teamet.

Om rollen
I rollen som Group Accountant är du placerad på huvudkontoret i Karlstad och ingår i Financial Control teamet som ansvarar för Embracer Groups konsolidering. Utöver dina kollegor på moderbolaget så har du även nära kontakt tillsammans med kollegorna på underkoncernerna runt om i världen. I arbetsuppgifterna som Group Accountant arbetar du bland annat med att kvalitetssäkra och analysera inrapporterade siffror från rapportörer, samtidigt som du även stöttar dom i olika system- och redovisningsfrågor. Vidare deltar du i upprättandet av koncernredovisningen och den globala konsolideringen.

I rollen ingår även att arbeta med diverse rapporterings- och redovisningsfrågor ur ett koncernperspektiv. Utöver beskrivna arbetsuppgifter arbetar ni löpande i teamet med förbättringsarbete, effektivisering och problemlösning.

Vem är du
För att lyckas i rollen tror vi att du har en akademisk utbildning inom ekonomi, samt har hunnit med ett par års arbete på byrå, där du arbetat med redovisning eller revision, eller hos en större koncern. Vi söker dig som har erfarenhet av att ha jobbat med koncernredovisning. Det är meriterande om du har kunskap kring IFRS eller av att ha arbetat i ett koncernredovisningssystem. Embracer har Tagetik som koncernredovisningssystem.

Som person trivs du med att jobba i en föränderlig miljö. Du tycker om utveckling och drivs av förbättringsarbete. Du är analytisk och duktig på att se helhetsbilden. Vi ser gärna att du som sökande har ett systemintresse som kan kombineras ihop med intresset för redovisning. I rollen ingår många kontaktytor, vilket gör att du som person behöver vara social och duktig på att bygga relationer både internt och externt.

Koncernspråket är engelska, och du behöver kunna hantera både engelska och svenska i tal och skrift.

Vad får du
I rollen får du trevliga, ambitiösa och prestigelösa kollegor och du blir en del av ett team som verkar i sann entreprenörsanda med stort engagemang, driv och med frihet under ansvar. Du erbjuds stora möjligheter till utveckling och vidareutbildning inom andra delar som ingår i Corporate Finance och får vara med och jobba in en internationell miljö präglad av entreprenörskap och framåtanda.

Övrigt
Rollen är heltid och stationerad i Karlstad. Din ansökan vill vi ha senast den 2024-06-30. Vi går igenom ansökningar löpande, vilket gör att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta Stijn Bos eller Erik Ramström. Stijn.bos@qtym.se, erik.ramstrom@qtym.se, 054-14 18 00.

Ansök nu

Nu söker vi dig som är snickare, elektriker, truckförare eller rörmokare

Inredningssnickare/Specialsnickare
Läs mer Maj 31
Vi söker engagerade och skickliga snickare, elektriker, truckförare och rörmokare för framtida uppdrag till vår kund.

Kvalifikationer:

Erfarenhet av respektive bransch.

Personliga egenskaper:

Vi söker dig som är positiv, initiativtagande och har förmågan att arbeta självständigt. Ordning och reda är av yttersta vikt, och du bör ha förmågan att hålla koll på dina arbetsuppgifter och vara medveten om ditt omgivande arbetsområde.

Företaget erbjuder:

• En stimulerande arbetsmiljö.
• Stark teamkänsla och möjlighet till utveckling.

Om du uppfyller kvalifikationerna och är redo att ta dig an en spännande och utmanande roll, så ser vi fram emot din ansökan.

Mer om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd via Qtym men arbetar hos vårt kundföretag.

Det här är en förutsättningslös annons för framtida uppdrag till vår kund, när vi får in uppdrag kommer vi att kontakta de kandidater som möter kraven för det specifika uppdraget.

Placering: Kil.

Som konsult hos oss får du frihet, trygghet och utvecklande uppdrag i hela Sverige
Hos oss har du en engagerad och kompetent konsultchef som följer dig genom din karriär. Vi erbjuder uppdrag över hela Sverige inom många olika områden. Vårt mål är att förmedla kompetens som får både våra kunder och medarbetare att utvecklas och växa. Våra ledord är frihet, trygghet och utveckling. Vi jobbar efter vår filosofi:” Vi tror på individen och på individens vilja och förmåga att ta ansvar för ett bra arbete”. www.qtym.se

Ansök nu