Karlstad: Projektinköpare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektinköpare i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-15 // Varaktighet: Heltid

För att vi ska kunna möta våra kunders framtida krav och behov är din expertis av yttersta vikt för oss på Nordic Paper! Därför söker vi nu dig – vår nästa Projektinköpare!
Vi söker en Inköpare med erfarenhet från process- eller tillverkningsindustrin
Ditt huvudansvar är att leda upphandlingsaktiviteter inom kategorin Investeringar och Projekt
Du kommer att ha ett nära samarbete med dina inköpskollegor samt Operations på våra bruk.

Har du en god känsla för att bygga relationer, ett sinne för affärer och viljan att utvecklas tillsammans med oss? Bra - då kan vi vara en match! Med korta beslutsvägar och stora påverkansmöjligheter är du med och formar organisationen och hur vi arbetar tillsammans framåt!
Som projektinköpare arbetar du med att planera, genomföra och följa upp inköp för koncernens samtliga projektinköp.
Andra arbetsuppgifter som ingår i rollen:
Ansvar för att ta in anbud, förhandla med leverantörer och underentreprenörer, utföra kontraktsskrivningen och mycket mer.
Du agerar som kravställare mot leverantör utifrån avtalade förutsättningar.
Identifiera förbättringsmöjligheter såsom ex kostnadsbesparingar eller hållbarhetsförbättringar, i tätt samarbete med producerande enheter

Vem söker vi?
Vi söker dig som har en affärsmässig förståelse och god kommunikativ förmåga. Du är analytisk och strukturerad och kan arbeta självständigt och systematiskt samt är van att samarbeta med intressenter på alla nivåer i organisationen. Vidare är du väl bevandrad i grundläggande inköpsprocesser och verktyg och har ett gott affärssinne.
Vi vet inte vem du är, än – men vi har god bild av vad du har med dig sedan tidigare:
Sannolikt har du en relevant akademisk utbildning, alternativt har du skaffat dig motsvarande erfarenhet genom längre relevant arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom process- eller verkstadsindustrin.
Van vid att förhandla med leverantörer samt teckna avtal, inklusive tekniska specifikationer.
Erfarenhet från projektledning är meriterade.

Vad erbjuder vi?
Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig utöver flextid, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. På några av våra anläggningar finns även gym och lunchservering. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt.


Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Karlstad eller på någon av våra anläggningar. Du rapporterar till Inköpschefen. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra dem igen.
Sista ansökningsdag är 10 december men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta Albert Lander, Inköpschef, via mejl, albert.lander@nordic-paper.com. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Inköpare.

Erfaren inköpare till Technogarden i Karlstad

Läs mer Nov 16
Technogarden är ett konsult- och rekryteringsföretag med omkring 400 anställda. Vi är tekniska specialister och verksamma inom Industry, IT, Life Science och Telecom. Att arbeta på Technogarden innebär mycket frihet under ansvar med fokus på personlig utveckling och välmående. Vi ser oss som samarbetspartners med våra kundföretag och har ramavtal med flera multinationella bolag. Technogarden finns, förutom i Karlstad, även i Malmö, Stockholm, Göteborg och Västerås - det finns därmed också möjligheter att fortsätta sin karriär inom Technogarden även om man är sugen att röra på sig.

Är du en erfaren inköpare med god förhandlingsvana och erfarenhet av att upprätta avtal?

Just nu söker vi dig som vill gå in som underkonsult eller ta anställning hos oss för ett uppdrag med start så snart som möjligt!

Vad söker vi?

Vi har många utmanande och spännande uppdrag inom Supply Chain med fokus på tillverkande industri. Vi söker därför dig som gillar att kombinera en roll inom teknik och ekonomi, där du arbetar i ett inköpsteam i nära dialog med leverantör, konstruktion och produktion.

Just nu söker vi dig som vill jobba inom pappersindustrin där du som konsult blir en viktig del i kundens inköpsorganisation. Du behöver ha god förhandlingsvana och erfarenhet av att upprätta avtal i en roll som inköpare.

Vem är du?

För att lyckas i rollen tror vi att du har en högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi, teknik eller inköp. Du har ett par års arbetserfarenhet som inköpare, gärna inom industrin, och drivs av en nyfikenhet att lära och utvecklas. Vi ser gärna att du kan både tala och skriva svenska och engelska obehindrat.

Du är en öppen och kommunikativ person som motiveras av utmaningar samt hittar och förverkligar förbättringsmöjligheter. Du trivs i en organisation där du både samarbetar med kollegor men också får möjlighet att ansvara för att driva dina egna uppgifter.

Som konsult är du ambassadör för Technogarden hos våra kunder, därför sätter vi stor vikt vid din sociala förmåga och personlighet. Konsulter hos oss kännetecknas av god samarbetsförmåga och hög professionalism. Vi värdesätter en hög ambitionsnivå och vilja att utvecklas.

Vad erbjuder vi?

På Technogarden strävar vi efter att skapa samhörighet och teamkänsla bland våra medarbetare, trots det geografiska avståndet som uppstår när våra konsulter arbetar på olika kunduppdrag. Vi har regelbundna konsultträffar och engagerade konsultchefer som aldrig är längre bort än ett telefonsamtal. Vi sätter våra medarbetare i fokus och arbetar aktivt för att du skall känna dig som en ”Technogardare” redan från dag ett.

Förutom att bli en del av ett härligt gäng så erbjuder vi en rad förmåner för vår personal som vi gärna berättar mer om när vi ses.

Kontaktuppgifter och ansökan

Ansök med CV via technogarden.se. Vi arbetar med löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas innan datum för sista ansökan gått ut. Ansök därför gärna så snart som möjligt. För frågor är du varmt välkommen att kontakta Emelie Ivarsson, konsultchef Suppy Chain, på emelie.ivarsson@technogarden.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdatum är 2 december.

Ansök nu

Ledigt jobb som Inköpare/anskaffare till Kund i Säffle

Läs mer Feb 19
Är du en lösningsfokuserad, strukturerad och serviceinriktad person som drivs av att ha diversifierade arbetsuppgifter och vill vara en viktig kugge i ett stort maskineri? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta stort eget ansvar? Då är jobbet som inköpsplanerare på Manpower i Säffle något för dig. Vänta inte med din ansökan, vi vill tillsätta tjänsten löpande!

Det här är ett långsiktigt konsultuppdrag som ska starta snarast och är planerat att pågå tills vidare. Du kommer att vara anställd av Manpower i Säffle men arbeta hos vår uppdragsgivare som är en industri i Säffle.

Att jobba som inköpare/anskaffare

Tjänsten är på heltid och dina arbetstider kommer att vara vanliga kontorstider måndag - fredag. I dina arbetsuppgifter ingår att ansvara för att administrera beställningar hos företagets leverantörer samt hantera företagets leverantörsfakturor. Du kommer att ha kontakter med företagets leverantörer samt ha kontakter med företagets egen ekonomiavdelning för avstämningar. Även bokning och administration av transporter ingår i ditt arbete.

Mer specifikt kommer du att jobba med:

* Allmän inköpsadministration och uppdateringar i inköpssystemen
* Lägga beställningar av reservdelar och övrigt material
* bokning av transporter
* allmän bevakning och koordinering av inköp och leverans

Den vi söker

Till den här rollen söker vi dig som är kommunikativ, organiserad och driven. För att lyckas med arbetet krävs det att du är lösningsfokuserad i ditt sätt att jobba. Du ska vara intresserad av att delta i företagets förbättringsrutiner på de administrativa uppgifterna runt anskaffning och logistik. I övrigt behöver du ha en utbildning inom ekonomi och administration och erfarenhet av att ha arbetat med ekonomiadministrativa uppgifter. Du bör ha god it-vana och vi ser det som meriterande om du har kunskaper i SAP. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower i Säffle men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Jacob Classon på telefonnummer: 019-166577 eller via e-post: Jacob.classon@manpower.se.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Supply Chain Coordinator, Aurena Laboratories

Läs mer Okt 23
Om tjänsten
Som Supply Chain Coordinator kommer du i huvudsak att arbeta med orderhantering. Även inköp och logistik kommer att vara en del av din arbetsdag. Vi expanderar och du kommer att tillhöra vår nya avdelning Supply Chain. Här får du förmånen att ha många olika kontaktytor internt med de olika avdelningarna på företaget. Externt har du även kontinuerlig kontakt med kunder och leverantörer. Du rapporterar till Supply Chain Manager.

I din roll som Supply Chain Coordinator kommer du också att arbeta med:
- Leveransplanering
- Delta i produktions- och leveransplaneringsmöten
- Kontakt med kunder via mail och telefon gällande leveranstider, orderstatus och liknande
- Bidra till att utveckla arbetssätt och processer inom ansvarsområdet
- Arbete med inköps- och logistikärenden

Tjänsten som Supply Chain Coordinator är en heltidsanställning på Aurena Laboratories med start enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig som troligtvis har en eftergymnasial utbildning som är lämplig för rollen, exempelvis inom logistik. Du har några års erfarenhet av liknande arbete. Erfarenhet från liknande bransch och kvalitetssystem är meriterande.

Då vi kommunicerar på engelska, med våra kunder och leverantörer runt om i världen, så är det viktigt att du är bekväm med och behärskar att både tala och skriva på det engelska språket. Du har erfarenhet av dokumentation, har en god datorvana med bra kunskaper inom Excel.

Du trivs i en arbetsmiljö som kännetecknas av samarbete, laganda, flexibilitet och bitvis ett högt arbetstempo. Du är en person som absolut inte behöver veta exakt hur varje dag på jobbet kommer att se ut och du är positiv till att ta på dig nya arbetsuppgifter.

Tycker att det låter spännande och även naturligt för dig att gå in i en roll som har många kontaktytor? Gillar du att ta egna initiativ samt komma med förslag på förbättringar och förändringar avseende processer, arbetssätt och IT-stöd? Då är du varmt välkommen till oss!

Viktigt för tjänsten är:
- God kommunikativ förmåga
-Samarbetsförmåga
-Relationsbyggande
- Problemlösningsförmåga
- Noggrannhet och planeringsförmåga

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Aurena Laboratories AB
Aurena Laboratories är ett växande svenskt privatägt företag som idag har 85 anställda. Vi utvecklar och tillverkar sprayprodukter registrerade som medicintekniska produkter och läkemedel. Huvuddelen av produkterna går på export och våra kunder är oftast internationella läkemedels- eller marknadsbolag.

Vi jobbar enligt kvalitetsledningssystemen ISO 13485 och läkemedels-GMP.

Här hos oss får du ingå i ett härligt och positivt gäng i en kreativ miljö med fina och moderna lokaler.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående, så vänta inte med din ansökan, då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Sista ansökningsdag är 2023-11-13. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteringskonsulten har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryteringskonsult går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du sedan är en av dem som går vidare kommer du att få en länk till en videointervju. De som går vidare efter videointervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryteringskonsult för en personlig intervju.
4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Marianne Pettersson,  marianne.pettersson@adecco.se, tel 073-684 70 45,
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Supply Chain, Koordinator, Inköp, Order, Leveransplanering, Logistik, Medicinteknik, Aurena Laboratories, Värmland, Karlstad,

Ansök nu

Avtalsansvarig Fordon till Länsförsäkringar Värmland

Läs mer Sep 1
Om Länsförsäkringar Värmland

Länsförsäkringar Värmland erbjuder sina värmländska kunder ett brett utbud av produkter och tjänster inom försäkring, bank, pension och fastighetsförmedling. Med andra ord ekonomisk trygghet i livets alla lägen. För prylar du äger, livet du lever, verksamheten du driver och människorna som du älskar.

Vi söker dig som vill jobba som taktisk avtalsansvarig i vår fordonsgrupp på huvudkontoret i Karlstad där du har helhetsansvaret för inköpen för fordonsreparationerna. Är du en duktig förhandlare som har lätt för att bygga och upprätthålla goda relationer? Då kan det här vara tjänsten för dig.

Om tjänsten
I rollen som taktisk avtalsansvarig är du Länsförsäkringar Värmlands inköpare och kontaktperson gentemot våra leverantörer inom fordonsskador. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för gruppens upphandling gentemot våra avtalsleverantörer. Du följer upp befintliga leverantörer, utvärderar och hjälper till att utveckla och stärka kvaliteten i vår avtalshantering inom fordonsskador.
Du kan även komma att hantera kalkyler för att stötta övriga kollegor i gruppen, som du arbetar tätt tillsammans med.

Vem är du?

• Du har ett intresse för fordon och har en god förståelse kring skadereparation
• Är väl insatt och trygg i en förhandlingsprocess
• Är en god kommunikatör
• Har tidigare erfarenhet från en inköpsroll
• Har en bra administrativ och digital kompetens
• Har själv körkort
• Har ett engagemang kring hållbarhetsfrågor kopplat till fordonsskador

Det är meriterande om du har en teknisk bakgrund gärna inom fordon med god förståelse för kvalitet och dokumentation och kontinuerlig uppföljning.

Framgångsrika och långvariga relationer med våra leverantörer är viktigt för oss. Vi värderar därför din förmåga att skapa goda relationer samtidigt som du kan arbeta självständigt och ha förmågan att identifiera förbättringar och se till att saker blir gjorda.
Vi förutsätter att du har en god IT-vana då all dokumentation sker i digital miljö, kunskaper i Excel är meriterande. Eftersom arbetet innebär mycket kommunikation är det viktigt med en god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.
För att bli framgångsrik i denna roll behöver du vara analytisk samtidigt som det är naturligt för dig att se samband, trender och dra slutsatser. Du är effektiv, stabil och kan agera professionellt även i pressade situationer. Du har ett högt driv, tar initiativ och gillar utmaningen i att jobba mot uppsatta mål. Att vara strukturerad, ansvarsfull och uthållig är grundläggande för att lyckas. Du är en nätverkande person som ser vad som kan vara användbart för oss i vårt arbete i dialog med andra länsförsäkringsbolag som vi samarbetar med. Vår bransch är under ständig förändring så det är viktigt att du gillar utveckling och ser förändring som något naturligt.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig löpande kompetensutveckling, en aktiv satsning på god hälsa samt en trygg och trivsam arbetsmiljö. För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas, både inom yrket och som människa.

Om oss
Fordonsskador hanterar ungefär 14 000 skador varje år på alla tänkbara fordonsslag, allt från moped till tunga lastbilar. Gruppen består idag av tio medarbetare varav fem tekniker och fem skadereglerare.

Ansökan
Ansök till tjänsten senast den 24/9. Processen pågår löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor och funderingar kring tjänsten, kontakta Sofia Graflund på Qtym:
Telefon: 070-423 34 23 alt sofia.graflund@qtym.se

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Nordic Paper Bäckhammar AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Nordic Paper Bäckhammar AB .

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Mar 6
Har du intresse och fallenhet för att hitta lösningar till utmanande planeringspussel med många ingående parametrar? Trivs du att jobba analytiskt och samtidigt inneha en nyckelroll där du har direkt påverkan på företagets resultat och framgång? Då söker vi dig som vår nästa Produktionsplanerare på Nordic Paper!
I samband med en kommande pensionavgång finns nu möjligheten att jobba som Produktionsplanerare hos oss på Nordic Paper. Produktionsplanerarna är för oss länken mellan våra olika produktionsenheter och vår säljavdelning. Rollen är avgörande för att Nordic Paper ska kunna tillgodose och överträffa kundernas förväntan, samtidigt som optimerade produktionsprocesser och ett effektivt resursutnyttjande säkerställs.
I din vardag som Produktionsplanerare arbetar du bland annat med att:
Kommunicera och samarbeta med kollegor från övriga avdelningar såsom Produktion, Logistik & Försäljning
Skapa och underhålla produktions- samt leveransplaner med hjälp av digitala verktyg
Proaktivt identifiera och adressera kapacitets- eller körbarhetsbegränsningar och rekommendera optimeringsförslag
Bidra till att skapa, analysera och underhålla högkvalitativ master data
Löpande arbete med ständiga förbättringar och nytänkande

Vem söker vi?
Vi söker dig som tidigare arbetat som produktions- eller materialplanerare och nu vill axla rollen i ett större företag med ökad komplexitet inom området. Alternativt har du arbetat i planeringsprocessens närområden med produktion eller kundservice. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom för rollen relevant område samt om du har tidigare erfarenhet av processindustrin, i synnerhet papperstillverkning.
Som person är du ansvarstagande och analytisk med ett sinne för detaljer. Du har en utmärkande förmåga att växla mellan att arbeta strategiskt och proaktivt, samt med att vara lösningsfokuserad och flexibel. För att trivas i rollen tror vi att du uppskattar att arbeta självständigt med siffror och digitala verktyg, samtidigt som du behöver söka samförstånd och lösningar med intressenter inom ett brett internt nätverk. Vidare är möjligheten och ansvaret att ha direkt påverkan på Nordic Papers resultat något som tilltalar och stimulerar dig.
Vad erbjuder vi?
Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig utöver flextid, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. På några av våra anläggningar finns även gym och lunchservering. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt.
Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Karlstad eller på något av våra pappersbruk i Bäckhammar, Säffle eller Åmotfors. Resor i tjänst till våra produktionsanläggningar förekommer. Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag är 24 Mars 2024 men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.


Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra dem igen.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta Andreas Lalin, Supply Chain Manager, via mejl, andreas.lalin@nordic-paper.com.


Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com.
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Hållbarhetscontroller

Hållbarhetsutvecklare
Läs mer Feb 16
Vill du arbeta i ett bolag där hållbarhet är en affärsdrivare? Har du dessutom sinne för siffror så kanske du är vår nya kollega!
Vi söker en hållbarhetscontroller med placeringsort Karlstad eller på någon av våra anläggningar. Du ingår i en central funktion för bolagets hållbarhetsarbete som ansvarar för utarbetande av hållbarhetsstrategi, styrning och rapportering av hållbarhetsprestanda samt kommunikation av hållbarhetsarbetet.
Du utvecklar, driver och implementerar rapporteringen av bolagets hållbarhetsdata enligt nuvarande och kommande lagstiftning och standarder.
Du utvecklar insamling och hantering av hållbarhetsdata från interna och externa källor. Du koordinerar underlag till Nordic Papers hållbarhetsredovisning i årsredovisning och hållbarhetsrapport.
Dina analyser av hållbarhetsdata ligger till grund för utvecklingen av hållbarhetsstrategin och den operativa styrningen av hållbarhetsarbetet.
Du bedriver omvärldsbevakning inom området och säkerställer intern kontroll över hållbarhetsdata



Vem söker vi?
Vi ser att du har en ingenjörsexamen eller annan för tjänsten relevant akademisk examen till exempel inom miljö, naturvetenskap eller industriell ekonomi. Du har efter examen arbetat flera år med hållbarhetsfrågor i någon form till exempel i ett större industribolag eller som konsult.
För att lyckas hos oss tror vi att detta passar in på dig:
Du har ett genuint intresse för hållbarhet.
Du gillar att arbeta med siffror och är en fena på excel.
Du har erfarenhet av arbete med hållbarhetsredovisning.
Du har kännedom om lagstiftning som styr hållbarhet, i huvudsak CSRD.
Du har fallenhet för struktur, är noggrann och analytisk samt trivs med att arbeta i processer och projekt med eget ansvar.
Du uppskattar bredden av olika arbetsuppgifter, är initiativrik och självgående.
Förutom svenska och engelska är även kunskaper i franska meriterande men inte ett krav. En av våra produktionsanläggningar är en fransktalande miljö.

Körkort är ett krav.

Vad erbjuder vi?
En spännande och utvecklande roll med stor möjlighet att bidra till utvecklingen av framtidens Nordic Paper. Hos oss kan du förvänta dig omväxlande arbetsuppgifter, där du med hjälp av eget driv i mångt och mycket är med och styr din egen vardag och har stora möjligheter att vara med och påverka. Dessutom får du massor med kompetenta och trevliga kollegor!
Vi erbjuder kompetensutveckling skräddarsydd för rollen.
Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig kollektivavtalsförhandlade villkor, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. På några av våra anläggningar finns även gym och lunchservering.

Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Karlstad eller på någon av våra anläggningar. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra dem igen.
Sista ansökningsdag är 17 mars men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta Henrik Essén, hållbarhets- och kommunikationschef via mejl, henrik.essen@nordic-paper.com. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Customer Service Specialist

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 25
Är du intresserad av ett jobb som Customer Service Specialist, sök då till vår avdelning för kundservice!

- Var länken mellan våra interna och externa partners

- Ge våra kunder professionell service och bidra till kundnöjdhet

- Kontaktperson och ansvarig i dina processer

Som Customer service specialist är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara länken mellan våra kunder och Agenter, Sales Managers, transportleverantörer, produktionsplanering och andra interna och externa parter. Ditt uppdrag är att ge våra kunder professionell service och därmed bidra till kundnöjdhet.

Som kontaktperson och ansvarig för tilldelade kunder hanterar du kundfrågeställningar, kundorder och transporter. Du uppdaterar kunderna om orderstatus och eventuella avvikelser.

Om vårt team
Vår kundservice hanterar flödet från order till leverans och säkerställer att våra kunder får den service de förväntar sig av oss som leverantör av ett av marknadens bästa papper inom sektionerna Greaseproof och Kraft.

Du kommer att ingå i vårt team som arbetar på avdelningen för Kundservice, där du kommer att vara involverad i hela processen från order till fakturering, innebärande ordermottagning, fraktbokning bil och båt, framtagning av certifikat och hantering av remburser samt fakturering.

Vem söker vi?
Vi söker dig som:

- Har en Ekonomisk, Administrativ eller Logistikutbildning på eftergymnasial nivå eller likvärdig arbetslivserfarenhet

- Behärskar svenska och engelska, muntligt och skriftligt

Meriterande är om du:

- Erfarenhet av att arbeta med orderhantering, transportbokning, fakturering, skeppningsdokument och remburser.

- Goda kunskaper i Microsoft Office framför allt Word och Excel.

- Erfarenhet av dokumenthanteringssystem och affärssystem

Som person är du:

Utåtriktad och noggrann i ditt arbete och du gillar att leverera service på högsta nivå. Du är strukturerad och stresstålig samt gillar att tillhöra ett team och jobba i en grupp.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.

Vad erbjuder vi?
Utöver flextid, friskvårdsbidrag, trivselpeng och goda utbildningsmöjligheter får du chansen att bli del i ett framåttänkande och innovativt företag. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt. Du får också ta del av bonussystem, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp.

Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.

Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.

Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare med provanställning med placeringsort Karlstad. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra dem igen.

Sista ansökningsdag är 25 februari men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag!

Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta Kundservicechef Eva Götenstedt via mejl eva.gotenstedt@nordic-paper.com. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com

I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Virkeschef (Wood Procurement Manager)

Virkeschef
Läs mer Dec 5
Är du en affärsmässig, handlingskraftig och relationsskapande person som ser framtiden i skogen? Nu söker vi en Virkeschef!
Detta är en chefsroll som har stor betydelse för företagets fortsatta framgång och med en unik kategorikompetens har du stora möjligheter att påverka och göra skillnad för Nordic Paper och våra kunder
Som Virkeschef har du ansvar för att leda vårt kategoriarbete inom ved och skogsråvara.
Det här är rollen för dig som trivs med möjligheten och ansvaret att påverka resultatet och företagets utveckling.

Vi erbjuder dig en utvecklande roll med stora möjligheter att påverka verksamheten vid ett av landets mest intressanta skogsföretag. Som virkeschef ansvarar du för vår försörjning av ved och flis samt bränslen, med ett övergripande ansvar för att leda och vidareutveckla arbetet. Du är en viktig kugge i vårt arbete med att vara den naturliga ledaren inom specialpapper.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Råvarustrategi och virkesprognoser
Förhandlings- och leverantörsansvar för samtliga vedråvaruaffärer
Logistik och materialflöde in till vårt massabruk i Bäckhammar
Budgetansvar vedråvara
Omvärldsbevakning av virkesmarknaden
Virkesmätningsfrågor

Du rapporterar till Inköpschefen och ingår i inköpsteamet, din befattning kommer att vara Kategorichef Ved. Tjänsten är hybrid med en bas vid Bäckhammars bruk samt kontoret i Karlstad.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en skoglig eftergymnasial utbildning samt god erfarenhet från skogsbranschen generellt och virkesmarknaden till industrier specifikt. Det är meriterande om du har erfarenhet inom logistik, materialförsörjning eller inköp/försäljning. Du har goda kunskaper om och förståelse för hur skogsbruk bedrivs och vilka utmaningar som finns. Du kommer att behöva resa inom verksamhetsområdet, varför B-körkort är en förutsättning.
Dina personliga egenskaper
Du har en god förmåga att kommunicera i tal och skrift och sprida kunskap i frågor om Virkesmarknaden och virkesförsörjning.
Du har lätt för att samarbeta och har förmåga att prioritera och driva parallella aktiviteter på ett strukturerat sätt.
För att lyckas i tjänsten tror vi att du är självgående, har en stark analytisk förmåga samt ett gott affärssinne.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.
Vad erbjuder vi?
Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig utöver flextid, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. På några av våra anläggningar finns även gym och lunchservering. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt.
Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare och hybrid med med en bas vid Bäckhammars bruk och kontoret i Karlstad. Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag är 7 januari men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta Albert Lander, Inköpschef, via mejl, albert.lander@nordic-paper.com. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Ansök nu

IT specialist, Integration och BI

IT-strateg
Läs mer Nov 20
Är du en engagerad specialist som vill arbeta med moderna teknologier och driva framtidens utveckling av spännande högteknologiska lösningar? Vi behöver förstärka vår organisation med en IT-specialist inom BI och integrationer!
Vi söker dig som har starkt intresse för Business Intelligence och vill fortsätta utvecklas och ligga i framkant.
Detta är en ny roll på företaget och du får vara drivande i utmanande och varierande projekt inom en mycket spännande bransch
Det är ett arbete som ställer höga krav på kvalitet och noggrannhet, men som också innebär spännande utmaningar och möjligheter till innovation i gränslandet mellan IT och analys

Vi kan erbjuda dig en arbetsplats i ett hållbart och expansivt bolag som sätter din personliga utveckling i fokus. Med vår strävan att ständigt bli bättre blir du, oavsett roll, alltid en viktig och högt värderad spelare i vårt lag.
IT-avdelningen på Nordic Paper ansvarar för att tillhandahålla affärsstödjande IT-funktioner och tjänster och är en viktig del av Nordic Papers verksamhet. Vårt IT-landskap består idag av konfigurerade standardsystem, egenutvecklade system och molntjänster. Rollen som IT specialist, Integrationer och BI innebär att stötta IT och verksamheten i det operativa och praktiska arbetet inom rapportlösningar.
I arbetsuppgifterna ingår
Agera som systemförvaltare inom området - Arbeta med kravställning, utveckling och testning.
Jobba nära verksamheten och omsätta behov i relevanta analysstöd.
Databasmodellering och design av Data Warehouse-lösningar

Det är meriterande om du har kunskap om och förståelse för följande områden:
Microsofts BI-plattform ( Server), Power BI, Qlik.
Azure Integration Services, Logic Apps, Service Bus, Functions.
God teknisk kunskap av REST API och Meddelandehantering.
Förståelse kring säkerhetslösningar inom integration och API:er.

Vem söker vi?
Vi söker dig som:
Har en examen inom IT, teknik eller motsvarande som kan anses som likvärdig. Antingen har du även haft en roll som specialist inom IT och teknik, alternativt har längre dokumenterad erfarenhet inom området och vill ta nästa steg i karriären. Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av kvalificerat arbete inom IT som gjort att du byggt dig en mycket stadig grund inom området, samt att du är väl insatt i både hård- och mjukvaruutveckling.
För att trivas i rollen tror vi även att du trivs med ett dynamiskt arbetssätt vad gäller att ta initiativ till att driva projektet framåt, samtidigt som du är lyhörd till berörda personer och dess kunskap i din omgivning. Du har förmåga att planera och prioritera för att leverera inom givna tidsramar och med önskad kvalitet. Du är även kommunikativ, social och vägledande där du kan fungera som en hjälpande hand för organisationen.
Vad erbjuder vi?
Utöver flextid, generösa pensionsavsättningar, friskvårdsbidrag, trivselpeng och goda utbildningsmöjligheter får du chansen att bli del i ett framåttänkande och innovativt företag. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt.
Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Karlstad eller på någon av våra anläggningar. Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag är 10 december men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta Patric Johansson, IT-chef, via mejl, patric.johansson@Nordic-paper.com. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Ansök nu