Karlstad: Projektinköpare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektinköpare i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-15 // Varaktighet: Heltid

För att vi ska kunna möta våra kunders framtida krav och behov är din expertis av yttersta vikt för oss på Nordic Paper! Därför söker vi nu dig – vår nästa Projektinköpare!
Vi söker en Inköpare med erfarenhet från process- eller tillverkningsindustrin
Ditt huvudansvar är att leda upphandlingsaktiviteter inom kategorin Investeringar och Projekt
Du kommer att ha ett nära samarbete med dina inköpskollegor samt Operations på våra bruk.

Har du en god känsla för att bygga relationer, ett sinne för affärer och viljan att utvecklas tillsammans med oss? Bra - då kan vi vara en match! Med korta beslutsvägar och stora påverkansmöjligheter är du med och formar organisationen och hur vi arbetar tillsammans framåt!
Som projektinköpare arbetar du med att planera, genomföra och följa upp inköp för koncernens samtliga projektinköp.
Andra arbetsuppgifter som ingår i rollen:
Ansvar för att ta in anbud, förhandla med leverantörer och underentreprenörer, utföra kontraktsskrivningen och mycket mer.
Du agerar som kravställare mot leverantör utifrån avtalade förutsättningar.
Identifiera förbättringsmöjligheter såsom ex kostnadsbesparingar eller hållbarhetsförbättringar, i tätt samarbete med producerande enheter

Vem söker vi?
Vi söker dig som har en affärsmässig förståelse och god kommunikativ förmåga. Du är analytisk och strukturerad och kan arbeta självständigt och systematiskt samt är van att samarbeta med intressenter på alla nivåer i organisationen. Vidare är du väl bevandrad i grundläggande inköpsprocesser och verktyg och har ett gott affärssinne.
Vi vet inte vem du är, än – men vi har god bild av vad du har med dig sedan tidigare:
Sannolikt har du en relevant akademisk utbildning, alternativt har du skaffat dig motsvarande erfarenhet genom längre relevant arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom process- eller verkstadsindustrin.
Van vid att förhandla med leverantörer samt teckna avtal, inklusive tekniska specifikationer.
Erfarenhet från projektledning är meriterade.

Vad erbjuder vi?
Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig utöver flextid, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. På några av våra anläggningar finns även gym och lunchservering. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt.


Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Karlstad eller på någon av våra anläggningar. Du rapporterar till Inköpschefen. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra dem igen.
Sista ansökningsdag är 10 december men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta Albert Lander, Inköpschef, via mejl, albert.lander@nordic-paper.com. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Inköpare.

Inköpschef till Sigma

Läs mer Jul 4
Om tjänstenSom operativ inköpschef hos Sigma kommer du ha en central roll. Arbetsuppgifterna innefattar att hantera avtal, granska ritningsunderlag och göra förfrågningar till leverantörer inom områden som automation, konstruktion samt material.Du kommer att samarbeta nära våra internationella leverantörer och behöver därför ha goda språkkunskaper samt förmåga att navigera i olika kulturella affärsmiljöer, med erfarenhet av internationell logistik.Rollen kräver en hög grad av mångsidighet samt förmågan att bygga goda och långa relationer med leverantörer.Meriterande om du har erfarenhet av automation och programmering samt affärssystemen Visma.net ochVisma PM/Severa.
Om digVi söker dig som är driven, affärsmässig och har ett stort tekniskt intresse. Som personär du initiativtagande,noggrann ochstrukturerad.För att lyckas i rollen bör du ha förmågan att förstå ritningsunderlag och kopplingsscheman, samt trivas med att arbeta i en internationell miljö. Vi värdesätter tidigare erfarenhet från arbete med både inköp och eftermarknad samt en vana att vara flexibel och anpassningsbar. I rollenkommer du även hantera enklare reklamationer, vilket kräver god struktur.Vi uppskattar dinförmågan attsammarbeta och spridaenergi.
OmSigma Engineering AB
Sigma Engineering AB är en global marknadsledare inom återvinning av etsvätskor, med en unik produktportfölj och patenterade system som är erkända världen över för sin kvalitet och innovation. Sigma Service AB, ett dotterbolag till Sigma Engineering AB, är i framkant när det gäller att utveckla, sälja och underhålla dessa system, med mer än 40 års erfarenhet och över 100 installationer världen över.
Sigmas huvudkontor ligger i Karlstad, där de har en verkstad för utveckling och tillverkning, vilket sätter dem en unik position att erbjuda kundanpassade lösningar. De har korta beslutsvägar och som VD får du stor möjlighet att påverka och forma företagets framtid. De erbjuder en internationell arbetsmiljö med engagerade kollegor och ledare som stöttar och utmanar dig att utvecklas och ta bolaget till nästa nivå.
Läs mer om bolaget här: https://www.sigma-mecer.com/Om Processen
Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Johan Cederholm på johan.cederholm@linck.se alternativt Wilma Lindmark, wilma.lindmark@linck.se
Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är Karlstad. Sista ansökningsdag är 11 augusti. Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Key Account Sales till Voestalpine

Läs mer Jul 2
Vårt mål är att vara #1 som aktör på vår marknad - vill du vara med och ta oss dit?
Vi är stolta över vårt företag och jobbar med starkt personligt engagemang för att tillsammans nå våra mål. Vi erbjuder dig ett utmanande arbete på en global marknad med goda utvecklingsmöjligheter inom en internationellt framgångsrik koncern.Om tjänstenArbetsuppgifterna innebär försäljningsansvar för specifika kunder och marknader globalt. Du kommer ha dagliga kundkontakter, antingen direkt eller via systerbolag och samarbetspartners, där du hanterar förfrågningar, skriver offerter och genomför efterföljande förhandlingar. Andra typiska arbetsuppgifter inkluderar orderplanering, prognoshantering och reklamationshantering.
Tjänsten kräver nära samarbete med andra funktioner inom företaget vid vår produktionsanläggning i Munkfors, samt visst samarbete med moderbolaget i Österrike. Tjänsten innebär också en del internationella resor.
Om digVi söker dig som är en utpräglad lagspelare och en skicklig relationsbyggare med starkt kundfokus. Du motiveras av affärsutveckling och problemlösning i en internationell miljö. Vi ser gärna att du är i början av din karriär och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är skicklig på att planera och organisera ditt arbete effektivt och har lätt för att samarbeta tvärfunktionellt inom företaget.
Kvalifikationer:
Erfarenhet av teknisk försäljning från industrin och/eller kundservice är meriterande.
Utbildningsbakgrund inom teknik eller ekonomi.
Goda kunskaper i engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Goda kunskaper i MS Office (Word, Excel och PowerPoint).
Noggrannhet och god kommunikationsförmåga.
Beredd att ta över ansvar successivt.

Om VoestalpinePrecision Strip
Voestalpine Precision Strip AB beläget i Munkfors, Värmland och har ca 290 medarbetare varav 9 sitter i Karlstad. Tillsammans för vi vidare och utvecklar en 350 år lång industriell tradition av järn- och stålbearbetning. Under senaste budgetåret 2023/2024 omsatte vi ca 600 miljoner SEK. Voestalpine Precision Strip AB är en av världens ledande tillverkare av kallvalsat precisionsbandstål. Stål från Munkfors har kvaliteter som efterfrågas över hela världen ochidag är vien erkänd aktör på de flesta industriella marknader.
Voestalpine-koncernen är ett stålbaserad teknik- och tjänsteföretag med drygt 52 000 medarbetare som finns representerat över hela världen, med över 500 bolag i mer än 50 länder på fem kontinenter. Koncernen finns noterad på börsen i Wien sedan 1995. Med sina högkvalitativa produkter är koncernen en av ledande partners inom fordons- och konsumentvaruindustrin i Europa men också leverantör till olje- och gasindustrin i hela världen. voestalpine-koncernen är världsledande inom tillverkningsindustrin beträffande specialräls, verktygsstål och specialsektioner.
Om processen
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sebastian Ullström på sebastian.ullström@linck.seeller Wilma Lindmark på Wilma.lindmark@linck.se
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med anställningsort Karlstad.

Ansök nu

E-handelssamordnare

Läs mer Jul 9
Beskrivning
Kommunledningskontoret söker nu en e-handelssamordnare till inköpsavdelningen, där vi för närvarande är 16 medarbetare inklusive inköpschef.

Vår inköpsavdelning spelar en central roll i den strategiska utvecklingen av kommunkoncernens inköps- och upphandlingsprocesser. Vi ansvarar för upphandling, uppföljning, utvärdering samt utveckling av kommunens inköp i enlighet med gällande policy och riktlinjer. Vårt mål är att säkerställa att kommunen gör bra affärer och att koncernens inköp bidrar effektivt till kommunkoncernens övergripande måluppfyllelse. Inköpsavdelningen möter både specifika och gemensamma upphandlingsbehov och stödjer nämnder och bolag i inköps- och upphandlingsfrågor. I uppdraget ingår även att samordna, förvalta och utveckla kommunkoncernens e-handel i systemet Visma Proceedo.

Effektiva offentliga inköp är avgörande för att möta samhällsutmaningarna i det offentliga Sverige. Karlstads kommun köper varje år in varor, tjänster och entreprenader för cirka 3,3 miljarder kronor, och vi strävar efter att vara en modern inköpsorganisation i framkant. Som e-handelssamordnare bidrar du aktivt till att modernisera och förbättra vår inköpsorganisation

På vår arbetsplats värderar vi ett samarbetsklimat där vi arbetar tillsammans för gemensam utveckling. Vi stöttar varandra med olika kompetenser och erfarenheter för att leverera hög kvalitet, trivas och ha roligt på jobbet.

Arbetsuppgifter
Våren 2024 tog Karlstads kommun ett viktigt kliv framåt genom att införa e-handel med målet att skapa en smidig och effektiv process från behov till betalning. Som e-handelssamordnare har du en nyckelroll i att driva denna utveckling. Du ansvarar övergripande för kommunens e-handel, med den långsiktiga målsättningen att alla beställningar av varor och tjänster på kommunens ramavtal ska hanteras i systemet Visma Proceedo. Genom detta initiativ strävar vi efter att förbättra våra inköpsprocesser och ge bättre stöd till våra verksamheter och leverantörer.

Som e-handelssamordnare kommer du att:

- Självständigt och i samarbete med kollegorna på inköpsavdelningen driva e-handelsarbetet. 
- Ansluta och stödja leverantörer samt säkerställa ett högt nyttjande av systemet. 
- Samverka med redovisnings- och IT-avdelningen för att utveckla effektiva arbetsmetoder och rutiner. 
- Säkerställa att rätt krav ställs i upphandlingar och implementera nya avtal i e-handelssystemet. 
- Stödja och vägleda beställare inom koncernen i e-handelsfrågor. 
- Samordna och utveckla utbildningsinsatser för att optimera användningen av e-handel. 
- Vidareutveckla e-handeln i samarbete med närliggande system för en smidig och effektiv process. 
- Driva det strategiska utvecklingsarbetet av e-handel, både internt och i samarbete med vår systemleverantör, Visma. 

Som stöd för att lyckas i din roll har du kollegor som är experter inom upphandling, analys, uppföljning, hållbarhet, juridik, och e-handel. Din närmaste kollega på inköpsavdelningen är systemförvaltaren för e-handelssystemet.  

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med e-handel eller inköpssystem, och ser gärna att du arbetar med e-handel idag. Du har en akademisk utbildning eller en genomförd yrkeshögskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget, alternativt motsvarande kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Du har ett starkt intresse av att arbeta med goda affärer i en process som bygger på ett agilt och tillitsbaserat arbetssätt med skräddarsydda lösningar efter specifika behov. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av inköpsprocessen.

Du är van vid att hantera många kontakter, är kommunikativ och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Du har en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Vidare har du en god samarbetsförmåga med förmåga att motivera och engagera andra. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat samt har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv.

Som person är du en skicklig relationsbyggare och har en utmärkt problemlösande analytisk förmåga. Du kan identifiera och analysera komplexa problem, utveckla strategiska lösningar och implementera dem effektivt. Du vill utvecklas som yrkesperson och vara delaktig i utvecklingen av Karlstads kommuns inköpsorganisation.

Vi ser fram emot din ansökan!





Om Karlstads kommun

Kommunledningskontoret, som är den förvaltning som du kommer att tillhöra, arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Operativ inköpare

Läs mer Jun 28
Har du tidigare arbetat med inköp, trivs i en roll med många kontaktytor och tycker att struktur och noggrannhet är A och O? Då har vi tjänsten för dig!

Om tjänsten
Vi söker nu efter en operativ inköpare för kunds räkning i Kristinehamn. Som operativ inköpare kommer dina arbetsuppgifter bland annat bestå av beställningar, leveransbevakningar och en aktiv dialog med leverantörer och kollegor. Därutöver innebär tjänsten dokumentation och uppföljning av leveranser. Du kommer att ha många bollar i luften och vara en spindel i nätet för en mängd olika funktioner både internt och externt. 

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängning, start i slutet av augusti eller enligt överenskommelse. 

Om dig
Vi söker dig som har arbetat med inköp tidigare. Det är meriterande om du även är utbildad inom inköp, industriell ekonomi eller liknande, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.

För att trivas i rollen behöver du vara kommunikativ, initiativtagande och serviceinriktad. Vidare bör du besitta en god datorvana och kunna kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift. Struktur, noggrannhet och samarbete är även det ledord för denna roll.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

I denna rekryteringsprocess kommer en bakgrundskontroll genomföras. Du behöver även ha svenskt medborgarskap då det är ett krav utifrån kundens säkerhetsklassning. 

Om Adecco
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. 

Om ansökan
Vi går igenom urvalet löpande så vänta inte med din ansökan! Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv och vad du kan tillföra i denna roll. Skicka in din ansökan genom att klicka på knappen "Ansök".

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder tester, videointervjuer och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Business Manager:
Wilma Börjesson, wilma.borjesson@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Inköp, Operativ Inköpare, Kristinehamn, Värmland, Adecco.

Ansök nu

Erfaren inköpare till Technogarden i Karlstad

Läs mer Nov 16
Technogarden är ett konsult- och rekryteringsföretag med omkring 400 anställda. Vi är tekniska specialister och verksamma inom Industry, IT, Life Science och Telecom. Att arbeta på Technogarden innebär mycket frihet under ansvar med fokus på personlig utveckling och välmående. Vi ser oss som samarbetspartners med våra kundföretag och har ramavtal med flera multinationella bolag. Technogarden finns, förutom i Karlstad, även i Malmö, Stockholm, Göteborg och Västerås - det finns därmed också möjligheter att fortsätta sin karriär inom Technogarden även om man är sugen att röra på sig.

Är du en erfaren inköpare med god förhandlingsvana och erfarenhet av att upprätta avtal?

Just nu söker vi dig som vill gå in som underkonsult eller ta anställning hos oss för ett uppdrag med start så snart som möjligt!

Vad söker vi?

Vi har många utmanande och spännande uppdrag inom Supply Chain med fokus på tillverkande industri. Vi söker därför dig som gillar att kombinera en roll inom teknik och ekonomi, där du arbetar i ett inköpsteam i nära dialog med leverantör, konstruktion och produktion.

Just nu söker vi dig som vill jobba inom pappersindustrin där du som konsult blir en viktig del i kundens inköpsorganisation. Du behöver ha god förhandlingsvana och erfarenhet av att upprätta avtal i en roll som inköpare.

Vem är du?

För att lyckas i rollen tror vi att du har en högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi, teknik eller inköp. Du har ett par års arbetserfarenhet som inköpare, gärna inom industrin, och drivs av en nyfikenhet att lära och utvecklas. Vi ser gärna att du kan både tala och skriva svenska och engelska obehindrat.

Du är en öppen och kommunikativ person som motiveras av utmaningar samt hittar och förverkligar förbättringsmöjligheter. Du trivs i en organisation där du både samarbetar med kollegor men också får möjlighet att ansvara för att driva dina egna uppgifter.

Som konsult är du ambassadör för Technogarden hos våra kunder, därför sätter vi stor vikt vid din sociala förmåga och personlighet. Konsulter hos oss kännetecknas av god samarbetsförmåga och hög professionalism. Vi värdesätter en hög ambitionsnivå och vilja att utvecklas.

Vad erbjuder vi?

På Technogarden strävar vi efter att skapa samhörighet och teamkänsla bland våra medarbetare, trots det geografiska avståndet som uppstår när våra konsulter arbetar på olika kunduppdrag. Vi har regelbundna konsultträffar och engagerade konsultchefer som aldrig är längre bort än ett telefonsamtal. Vi sätter våra medarbetare i fokus och arbetar aktivt för att du skall känna dig som en ”Technogardare” redan från dag ett.

Förutom att bli en del av ett härligt gäng så erbjuder vi en rad förmåner för vår personal som vi gärna berättar mer om när vi ses.

Kontaktuppgifter och ansökan

Ansök med CV via technogarden.se. Vi arbetar med löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas innan datum för sista ansökan gått ut. Ansök därför gärna så snart som möjligt. För frågor är du varmt välkommen att kontakta Emelie Ivarsson, konsultchef Suppy Chain, på emelie.ivarsson@technogarden.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdatum är 2 december.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Nordic Paper Bäckhammar AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Nordic Paper Bäckhammar AB .

Customer Service Manager till Nordic Paper

Kundtjänstchef
Läs mer Jul 12
Nytt
Leda ett engagerat och drivet team
Arbeta i omväxlande miljö
Kundservice för internationell handel

Vill du arbeta som ledare för ett engagerat och drivet team? Har du dessutom sinne för riktig god service och kunskaper inom logistik? Då kanske du är vår nya kollega!
I den här rollen befinner du dig mitt i vår affär, där du och ditt team tillsammans arbetar för att skapa goda kundupplevelser. Här kommer varje dag att se olika ut och planeringen kan snabbt ändras. Detta är ett arbete för dig som gillar dynamiska arbetsdagar och både vill jobba operativt och strategiskt.
Teamet består av erfarna, kompetenta och drivna medarbetare. Ditt arbete kommer att bestå av att coacha, leda och utveckla både din avdelning och dina medarbetare.
Du ansvarar för avdelningens måluppfyllelse, budget och resultat, vilket bland annat innebär ansvar för att upprätta mätbara mål, driva strategisk utveckling och ta fram och följa upp nyckeltal. Du kommer att arbeta för systematisk utveckling av avdelningens arbete och ansvara för kvalitet och dokumentation och upprätta instruktioner.
Du rapporterar till Direktör för Supply Chain & IT och är placerad på vårt kontor i Karlstad. I uppdraget ingår resor till alla våra skandinaviska enheter.
Vem söker vi?
Du har...
Eftergymnasial examen inom ekonomi, logistik, teknik eller annat område som arbetsgivaren bedömer som relevant.
Flerårig erfarenhet av arbete inom logistik, internationell handel och/eller kundservice.
Tidigare arbetat som chef eller haft personalansvar.
Mycket goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift.
Goda datakunskaper.
B-körkort.

...och kanske till och med:
Ytterligare språkkunskaper.

Vi söker en ny kollega och ledare som:
Har ett gott ledarskapstänk, där du tillsammans med din personal skapar en god arbetsmiljö, goda resultat och goda relationer.
Har ett utpräglat servicetänk i möten med människor, i alla sammanhang.
Gillar omväxlingen i att både arbeta operativt och strategiskt.
Uppskattar bredd av olika arbetsuppgifter.

Vad erbjuder vi?
Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig kollektivavtalsförhandlade villkor, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. På några av våra anläggningar finns även gym och lunchservering.
Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkar högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Karlstad. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra om dem igen.
Sista ansökningsdag är 4 augusti men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta David Högström, Direktör för Supply Chain & IT via mejl, david.hogstrom@nordic-paper.com.
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media- och rekryteringsbolag.

Ansök nu

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Mar 6
Har du intresse och fallenhet för att hitta lösningar till utmanande planeringspussel med många ingående parametrar? Trivs du att jobba analytiskt och samtidigt inneha en nyckelroll där du har direkt påverkan på företagets resultat och framgång? Då söker vi dig som vår nästa Produktionsplanerare på Nordic Paper!
I samband med en kommande pensionavgång finns nu möjligheten att jobba som Produktionsplanerare hos oss på Nordic Paper. Produktionsplanerarna är för oss länken mellan våra olika produktionsenheter och vår säljavdelning. Rollen är avgörande för att Nordic Paper ska kunna tillgodose och överträffa kundernas förväntan, samtidigt som optimerade produktionsprocesser och ett effektivt resursutnyttjande säkerställs.
I din vardag som Produktionsplanerare arbetar du bland annat med att:
Kommunicera och samarbeta med kollegor från övriga avdelningar såsom Produktion, Logistik & Försäljning
Skapa och underhålla produktions- samt leveransplaner med hjälp av digitala verktyg
Proaktivt identifiera och adressera kapacitets- eller körbarhetsbegränsningar och rekommendera optimeringsförslag
Bidra till att skapa, analysera och underhålla högkvalitativ master data
Löpande arbete med ständiga förbättringar och nytänkande

Vem söker vi?
Vi söker dig som tidigare arbetat som produktions- eller materialplanerare och nu vill axla rollen i ett större företag med ökad komplexitet inom området. Alternativt har du arbetat i planeringsprocessens närområden med produktion eller kundservice. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom för rollen relevant område samt om du har tidigare erfarenhet av processindustrin, i synnerhet papperstillverkning.
Som person är du ansvarstagande och analytisk med ett sinne för detaljer. Du har en utmärkande förmåga att växla mellan att arbeta strategiskt och proaktivt, samt med att vara lösningsfokuserad och flexibel. För att trivas i rollen tror vi att du uppskattar att arbeta självständigt med siffror och digitala verktyg, samtidigt som du behöver söka samförstånd och lösningar med intressenter inom ett brett internt nätverk. Vidare är möjligheten och ansvaret att ha direkt påverkan på Nordic Papers resultat något som tilltalar och stimulerar dig.
Vad erbjuder vi?
Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig utöver flextid, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. På några av våra anläggningar finns även gym och lunchservering. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt.
Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Karlstad eller på något av våra pappersbruk i Bäckhammar, Säffle eller Åmotfors. Resor i tjänst till våra produktionsanläggningar förekommer. Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag är 24 Mars 2024 men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.


Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra dem igen.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta Andreas Lalin, Supply Chain Manager, via mejl, andreas.lalin@nordic-paper.com.


Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com.
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Hållbarhetscontroller

Hållbarhetsutvecklare
Läs mer Feb 16
Vill du arbeta i ett bolag där hållbarhet är en affärsdrivare? Har du dessutom sinne för siffror så kanske du är vår nya kollega!
Vi söker en hållbarhetscontroller med placeringsort Karlstad eller på någon av våra anläggningar. Du ingår i en central funktion för bolagets hållbarhetsarbete som ansvarar för utarbetande av hållbarhetsstrategi, styrning och rapportering av hållbarhetsprestanda samt kommunikation av hållbarhetsarbetet.
Du utvecklar, driver och implementerar rapporteringen av bolagets hållbarhetsdata enligt nuvarande och kommande lagstiftning och standarder.
Du utvecklar insamling och hantering av hållbarhetsdata från interna och externa källor. Du koordinerar underlag till Nordic Papers hållbarhetsredovisning i årsredovisning och hållbarhetsrapport.
Dina analyser av hållbarhetsdata ligger till grund för utvecklingen av hållbarhetsstrategin och den operativa styrningen av hållbarhetsarbetet.
Du bedriver omvärldsbevakning inom området och säkerställer intern kontroll över hållbarhetsdata



Vem söker vi?
Vi ser att du har en ingenjörsexamen eller annan för tjänsten relevant akademisk examen till exempel inom miljö, naturvetenskap eller industriell ekonomi. Du har efter examen arbetat flera år med hållbarhetsfrågor i någon form till exempel i ett större industribolag eller som konsult.
För att lyckas hos oss tror vi att detta passar in på dig:
Du har ett genuint intresse för hållbarhet.
Du gillar att arbeta med siffror och är en fena på excel.
Du har erfarenhet av arbete med hållbarhetsredovisning.
Du har kännedom om lagstiftning som styr hållbarhet, i huvudsak CSRD.
Du har fallenhet för struktur, är noggrann och analytisk samt trivs med att arbeta i processer och projekt med eget ansvar.
Du uppskattar bredden av olika arbetsuppgifter, är initiativrik och självgående.
Förutom svenska och engelska är även kunskaper i franska meriterande men inte ett krav. En av våra produktionsanläggningar är en fransktalande miljö.

Körkort är ett krav.

Vad erbjuder vi?
En spännande och utvecklande roll med stor möjlighet att bidra till utvecklingen av framtidens Nordic Paper. Hos oss kan du förvänta dig omväxlande arbetsuppgifter, där du med hjälp av eget driv i mångt och mycket är med och styr din egen vardag och har stora möjligheter att vara med och påverka. Dessutom får du massor med kompetenta och trevliga kollegor!
Vi erbjuder kompetensutveckling skräddarsydd för rollen.
Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig kollektivavtalsförhandlade villkor, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. På några av våra anläggningar finns även gym och lunchservering.

Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Karlstad eller på någon av våra anläggningar. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra dem igen.
Sista ansökningsdag är 17 mars men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta Henrik Essén, hållbarhets- och kommunikationschef via mejl, henrik.essen@nordic-paper.com. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Customer Service Specialist

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 25
Är du intresserad av ett jobb som Customer Service Specialist, sök då till vår avdelning för kundservice!

- Var länken mellan våra interna och externa partners

- Ge våra kunder professionell service och bidra till kundnöjdhet

- Kontaktperson och ansvarig i dina processer

Som Customer service specialist är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara länken mellan våra kunder och Agenter, Sales Managers, transportleverantörer, produktionsplanering och andra interna och externa parter. Ditt uppdrag är att ge våra kunder professionell service och därmed bidra till kundnöjdhet.

Som kontaktperson och ansvarig för tilldelade kunder hanterar du kundfrågeställningar, kundorder och transporter. Du uppdaterar kunderna om orderstatus och eventuella avvikelser.

Om vårt team
Vår kundservice hanterar flödet från order till leverans och säkerställer att våra kunder får den service de förväntar sig av oss som leverantör av ett av marknadens bästa papper inom sektionerna Greaseproof och Kraft.

Du kommer att ingå i vårt team som arbetar på avdelningen för Kundservice, där du kommer att vara involverad i hela processen från order till fakturering, innebärande ordermottagning, fraktbokning bil och båt, framtagning av certifikat och hantering av remburser samt fakturering.

Vem söker vi?
Vi söker dig som:

- Har en Ekonomisk, Administrativ eller Logistikutbildning på eftergymnasial nivå eller likvärdig arbetslivserfarenhet

- Behärskar svenska och engelska, muntligt och skriftligt

Meriterande är om du:

- Erfarenhet av att arbeta med orderhantering, transportbokning, fakturering, skeppningsdokument och remburser.

- Goda kunskaper i Microsoft Office framför allt Word och Excel.

- Erfarenhet av dokumenthanteringssystem och affärssystem

Som person är du:

Utåtriktad och noggrann i ditt arbete och du gillar att leverera service på högsta nivå. Du är strukturerad och stresstålig samt gillar att tillhöra ett team och jobba i en grupp.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.

Vad erbjuder vi?
Utöver flextid, friskvårdsbidrag, trivselpeng och goda utbildningsmöjligheter får du chansen att bli del i ett framåttänkande och innovativt företag. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt. Du får också ta del av bonussystem, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp.

Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.

Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.

Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare med provanställning med placeringsort Karlstad. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra dem igen.

Sista ansökningsdag är 25 februari men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag!

Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta Kundservicechef Eva Götenstedt via mejl eva.gotenstedt@nordic-paper.com. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com

I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Virkeschef (Wood Procurement Manager)

Virkeschef
Läs mer Dec 5
Är du en affärsmässig, handlingskraftig och relationsskapande person som ser framtiden i skogen? Nu söker vi en Virkeschef!
Detta är en chefsroll som har stor betydelse för företagets fortsatta framgång och med en unik kategorikompetens har du stora möjligheter att påverka och göra skillnad för Nordic Paper och våra kunder
Som Virkeschef har du ansvar för att leda vårt kategoriarbete inom ved och skogsråvara.
Det här är rollen för dig som trivs med möjligheten och ansvaret att påverka resultatet och företagets utveckling.

Vi erbjuder dig en utvecklande roll med stora möjligheter att påverka verksamheten vid ett av landets mest intressanta skogsföretag. Som virkeschef ansvarar du för vår försörjning av ved och flis samt bränslen, med ett övergripande ansvar för att leda och vidareutveckla arbetet. Du är en viktig kugge i vårt arbete med att vara den naturliga ledaren inom specialpapper.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Råvarustrategi och virkesprognoser
Förhandlings- och leverantörsansvar för samtliga vedråvaruaffärer
Logistik och materialflöde in till vårt massabruk i Bäckhammar
Budgetansvar vedråvara
Omvärldsbevakning av virkesmarknaden
Virkesmätningsfrågor

Du rapporterar till Inköpschefen och ingår i inköpsteamet, din befattning kommer att vara Kategorichef Ved. Tjänsten är hybrid med en bas vid Bäckhammars bruk samt kontoret i Karlstad.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en skoglig eftergymnasial utbildning samt god erfarenhet från skogsbranschen generellt och virkesmarknaden till industrier specifikt. Det är meriterande om du har erfarenhet inom logistik, materialförsörjning eller inköp/försäljning. Du har goda kunskaper om och förståelse för hur skogsbruk bedrivs och vilka utmaningar som finns. Du kommer att behöva resa inom verksamhetsområdet, varför B-körkort är en förutsättning.
Dina personliga egenskaper
Du har en god förmåga att kommunicera i tal och skrift och sprida kunskap i frågor om Virkesmarknaden och virkesförsörjning.
Du har lätt för att samarbeta och har förmåga att prioritera och driva parallella aktiviteter på ett strukturerat sätt.
För att lyckas i tjänsten tror vi att du är självgående, har en stark analytisk förmåga samt ett gott affärssinne.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.
Vad erbjuder vi?
Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig utöver flextid, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. På några av våra anläggningar finns även gym och lunchservering. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt.
Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare och hybrid med med en bas vid Bäckhammars bruk och kontoret i Karlstad. Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag är 7 januari men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta Albert Lander, Inköpschef, via mejl, albert.lander@nordic-paper.com. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Ansök nu

IT specialist, Integration och BI

IT-strateg
Läs mer Nov 20
Är du en engagerad specialist som vill arbeta med moderna teknologier och driva framtidens utveckling av spännande högteknologiska lösningar? Vi behöver förstärka vår organisation med en IT-specialist inom BI och integrationer!
Vi söker dig som har starkt intresse för Business Intelligence och vill fortsätta utvecklas och ligga i framkant.
Detta är en ny roll på företaget och du får vara drivande i utmanande och varierande projekt inom en mycket spännande bransch
Det är ett arbete som ställer höga krav på kvalitet och noggrannhet, men som också innebär spännande utmaningar och möjligheter till innovation i gränslandet mellan IT och analys

Vi kan erbjuda dig en arbetsplats i ett hållbart och expansivt bolag som sätter din personliga utveckling i fokus. Med vår strävan att ständigt bli bättre blir du, oavsett roll, alltid en viktig och högt värderad spelare i vårt lag.
IT-avdelningen på Nordic Paper ansvarar för att tillhandahålla affärsstödjande IT-funktioner och tjänster och är en viktig del av Nordic Papers verksamhet. Vårt IT-landskap består idag av konfigurerade standardsystem, egenutvecklade system och molntjänster. Rollen som IT specialist, Integrationer och BI innebär att stötta IT och verksamheten i det operativa och praktiska arbetet inom rapportlösningar.
I arbetsuppgifterna ingår
Agera som systemförvaltare inom området - Arbeta med kravställning, utveckling och testning.
Jobba nära verksamheten och omsätta behov i relevanta analysstöd.
Databasmodellering och design av Data Warehouse-lösningar

Det är meriterande om du har kunskap om och förståelse för följande områden:
Microsofts BI-plattform ( Server), Power BI, Qlik.
Azure Integration Services, Logic Apps, Service Bus, Functions.
God teknisk kunskap av REST API och Meddelandehantering.
Förståelse kring säkerhetslösningar inom integration och API:er.

Vem söker vi?
Vi söker dig som:
Har en examen inom IT, teknik eller motsvarande som kan anses som likvärdig. Antingen har du även haft en roll som specialist inom IT och teknik, alternativt har längre dokumenterad erfarenhet inom området och vill ta nästa steg i karriären. Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av kvalificerat arbete inom IT som gjort att du byggt dig en mycket stadig grund inom området, samt att du är väl insatt i både hård- och mjukvaruutveckling.
För att trivas i rollen tror vi även att du trivs med ett dynamiskt arbetssätt vad gäller att ta initiativ till att driva projektet framåt, samtidigt som du är lyhörd till berörda personer och dess kunskap i din omgivning. Du har förmåga att planera och prioritera för att leverera inom givna tidsramar och med önskad kvalitet. Du är även kommunikativ, social och vägledande där du kan fungera som en hjälpande hand för organisationen.
Vad erbjuder vi?
Utöver flextid, generösa pensionsavsättningar, friskvårdsbidrag, trivselpeng och goda utbildningsmöjligheter får du chansen att bli del i ett framåttänkande och innovativt företag. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt.
Om Nordic Paper
Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper.
Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm.
Om anställningen
Tjänsten är heltid, tillsvidare med placeringsort Karlstad eller på någon av våra anläggningar. Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag är 10 december men urval och beslut kan komma att ske tidigare, så skicka in din ansökan redan idag.
Kontakt
Vid frågor om tjänsten kontakta Patric Johansson, IT-chef, via mejl, patric.johansson@Nordic-paper.com. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR via mejl, louise.andersson@nordic-paper.com
I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

Ansök nu