Karlstad: Konsultbolag inom tech söker resultatenhetschef till Karlstad

Hitta ansökningsinfo om jobbet Konsultbolag inom tech söker resultatenhetschef till Karlstad i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-13 // Varaktighet: Heltid

Att arbeta hos oss innebär att?bidra till ett smartare,?mer?hållbart och?mer motståndskraftigt?samhälle. Genom att kombinera vår?solida?erfarenhet?och kunskap?från försvars- och industrisektorn?säkerställer vi att verksamheter, samhällen och vårt totalförsvar står stadiga inför framtidens utmaningar.

Om rollen

I rollen som resultatenhetschef är du huvudansvarig för vår enhet inom teknikinformation vilken består av 16 teknikinformatörer. Dessa sitter dels hos oss på vårt kontor i Karlstad, dels ute hos några av våra kunder i området.

Dina arbetsuppgifter består av två huvudkomponenter i form av ledarskap och försäljning. Rollen inkluderar främst personal- och ledarskap i form av att hantera och stötta teknikinformatörerna i dess dagliga arbete. Detta genom att ha regelbundna möten och uppföljningar. Det kan också innebära att rekrytera in nya medarbetare, kompetensutveckla och föreslå utbildningar för att öka kompetensen. Rollen innehar också ett försäljningsansvar där det handlar om att bearbeta befintliga kunder, men ibland även att hitta nya potentiella kunder. Detta görs bland annat via kontinuerliga kunduppföljningar, merförsäljning och att förlänga befintliga uppdrag.

Du rapporterar till affärsområdeschefen som sitter i Stockholm och ingår i affärsområdets ledningsgrupp tillsammans med övriga resultatenhetschefer, som sitter i Stockholm och Göteborg. Resor till kunder i regionen förekommer.

Du erbjuds – citat från medarbetare

”Vi arbetar med spännande teknik och ligger i framkant inom det vi gör vilket är enormt inspirerade”

”Vi är ett väldigt kompetensfokuserat bolag och vi erbjuder mycket utbildning inom bolaget, samt alternativa karriärvägar”

”Vi har en fin balans mellan arbete och fritid – vi slänger ej bara med ett fint ord, det är verkligen så på riktigt!”

Din profil

Vi söker dig som är en naturlig ledare med förmågan att inspirera och motivera dina medarbetare. Du har en god kommunikationsförmåga och kan skapa goda relationer både internt och externt. Vidare är du stabil och positiv, samt sprider energi och entusiasm till ditt team och dina kunder. Vi ser samtidigt att du är självgående, beslutsam och tar egna initiativ för att nå goda resultat.

Har flera års chefs- och/eller ledarskapserfarenhet
Har flera års erfarenhet från en säljande roll med tydligt resultat- & budgetansvar
Du är flytande i svenska, samt goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
Har hög kompetens och/eller intresse inom teknik, meriterande med erfarenhet inom specifikt teknikinformation
Meriterande om du har en kandidatexamen som ingenjör, teknologiekandidat eller annan relevant utbildning
Meriterande om du har erfarenhet från konsultbranschen, samt om du har ett starkt nätverk inom regionen


Om oss

Vi är en tech, lösnings- och konsultpartner som utgörs av 2100 passionerade experter som tillsammans med våra kunder arbetar med att utmana teknikens gränser för att göra skillnad. Vi står för ett helhetserbjudande som hjälper våra kunder växa på alla plan. Hela vägen från produkt- och affärsutveckling till verksamhetsutveckling och management.

Vi har idag drygt 30 kontor och finns i SV, NO och FI. Vi riktar sig mot ett flertal olika marknader så som bland annat fordonsindustrin, bank & finans, försvarsindustrin, telekom och offentlig sektor.

Har vi väckt ditt intresse? 

Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara några få frågor. Vi tar inte emot ansökningar per mail. 

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder, åldrar och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation.?Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Testerna görs tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här –?https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/.  

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Tschöp på?jessica.tschop@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Försäljningschef

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Försäljningschef.

Försäljningschef Norden till Calamo

Läs mer Jul 28
FÖRSÄLJNINGSCHEF NORDEN TILL CALAMO
ARBETSUPPGIFTER
Som Försäljningschef Norden på Calamo AB har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla vår försäljning i Norden. I denna roll kommer du att driva försäljningsarbetet framåt genom att utveckla både befintliga kunder och nya marknader. Du kommer att arbeta nära ledningen, säkerställa att våra försäljningsmål uppnås och att våra kunder får bästa möjliga service. Ditt fokus kommer att ligga på hög kundnärvaro och relationer, öka lönsamheten och driva tillväxt.
Exempel på dagliga arbetsuppgifter:
Utveckla befintliga affärer och vårda långsiktiga kundrelationer
Prospektering
Leda och coacha säljteam
Driva försäljningen, av framförallt rörprodukter, i Norden
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av försäljning av komponenter till läkemedelsframställning, sjukhus, medicinteknik eller industriföretag. Du är van att arbeta mot budget och mål, social, driven och har en förmåga att snabbt producera resultat. Grundläggande krav för tjänsten:
  Du tar med dig ett befintligt nätverk för att växa affären.
Dokumenterad erfarenhet av att leda och coacha försäljningspersonal.
Förståelse för tillverkande industri och vana att diskutera tekniska lösningar.
Högskoleutbildning eller motsvarande relevant utbildning.
Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift, tyska är en merit.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Försäljningschef Norden är en direktrekrytering där du blir anställd av Calamo. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Eterni Sweden.

ÖVRIG INFORMATION
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Dina frågor angående rekryteringsprocessen svarar Adam Fransson Mörk på via 073-8617253 eller adam.f.mork@eterni.se.

Ansök nu

Area Manager till kontoret i Karlstad

Läs mer Jun 28
Vill du vara med på Semcons tillväxtresa och är en person som gillar kombinationen affärsutveckling, försäljning och ledarskap? Är du en trygg ledare som har lätt för att skapa förtroende både hos dina medarbetare och kunder? Nu söker vi en Area Manager till Semcon i Karlstad.
På Semcon är människan viktig. Vi vet att ett bra arbetsklimat kommer från delaktighet och gemenskap, där alla bidrar med sitt perspektiv och sina erfarenheter. På Semcon speglas vår kultur av att allas perspektiv är välkomna. Vi är också människor som sätter människan först, vilket inte bara gäller slutanvändarna som använder tekniken, utan också i relationer med kollegor, kunder och affärspartners.
Om rollenRollen som Area Manager är en varierande, rolig och utmanande roll där du kommer få inflytande och möjlighet att utveckla kontorets och regionens erbjudande, göra riktigt bra affärer samt leda avdelningen med medarbetarnas bästa i fokus.
Rollen innebär att du har ett resultat-ansvar och är högst ansvarig för kontoret. Du trivs med att jobba med helheten; strategi, affärsutveckling, ekonomi, ledarskap och försäljning.
I Karlstad arbetar vi med en bred kundbas inom teknik-segmentet. Gruppen består av medarbetare med kompetens inom bland annat projektledning, kvalitetsledning, processutveckling, produktutveckling, produktionsutveckling och automation.
Som Area Manager är du en viktig del av en kompetent ledningsgrupp bestående av fyra andra chefer spridda på ytterligare fyra kontor; Örebro, Västerås, Borlänge och Linköping. Ledningsgruppen har regelbunden kontakt där vi utvecklar och stöttar men också utmanar varandra för att tillsammans göra verklig skillnad. Region Mid består av ca 70 konsulter med en hög teknisk kompetens inom en mängd olika områden.
Dina främsta ansvarsområden som Area Manager blir:
Leda och utveckla kontoret i form av lönsamhet, tillväxt, strategi, affärsutveckling, budet och affärsmål
Vara ansvarig för säljarbetet och koordinera säljaktiviteter tillsammans med övriga chefer i regionen
Bygga, förvalta och utveckla långsiktiga kundrelationer
Skapa ett engagerande och positivt arbetsklimat
Leva och agera enligt Semcons kultur och värderingsprinciper

Om dig Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och tror att du är en trygg ledare som sätter människan först. Du leder och engagerar, du arbetar strategiskt med affärer och gillar att arbeta relationsbyggande med kunder och medarbetare.
Det är viktigt att du är lyhörd och har en förmåga att förstå vad dina kunder behöver. En av dina viktigaste uppgifter blir att hitta rätt konsult till rätt kund. På så vis utvecklar du både affär och människa samt skapar mervärde för kund. Det är en förutsättning att du har en gedigen erfarenhet av att arbeta med försäljning, gärna tjänsteförsäljning. Vi ser gärna att du också har arbetat som ingenjör, projektledare eller chef inom något av våra teknikområden.
Det är en stor fördel för att lyckas i rollen att du har ett starkt lokalt affärsnätverk.
Vad vi erbjuder digVi erbjuder dig att bli en del av ett framgångsrikt bolag med mycket kunskap och många engagerade medarbetare som kommer vara nyfikna på dig och dina tankar. Vi vill att du snabbt ska känna dig som en i gänget och stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Vi erbjuder dig en kreativ miljö där du kommer få möjligheten att arbeta med många olika typer av projekt och kunder. Ditt arbete hos oss kommer vara flexibelt, utmanande och riktigt roligt!
Om SemconSemcon är en internationell teknikpartner som stöttar företag och organisationer i förändring. Vi kombinerar ingenjörskonst, digitala tjänster och hållbarhetskompetens till ett unikt erbjudande inom produkt-, produktions- och tjänsteutveckling. Alltid med mänskliga behov och beteenden i fokus.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Då vi uppmanar våra medarbetare och chefer att ta semester på riktigt så kan det ta lite längre tid att få svar under sommaren. Vi återkommer så snart vi kan och hoppas att du får en fantastisk sommar.
Vid frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till vår Regional Manager Markus Holmberg (markus.holmberg@semcon.com)

Ansök nu

Försäljningschef Butik, Region Mellan

Läs mer Apr 29
Våra kunder är proffs som bygger, installerar, reparerar och underhåller. Tillsammans med dem löser vi deras dagliga utmaningar och gör deras vardag enklare. Och vår kunskap gör det enklare att bygga ett bättre och mer hållbart samhälle. På Ahlsell kommer du till en varm kultur där våra värdeord enkelhet, ansvar och öppenhet genomsyrar vår verksamhet. Och just det, visste du att vi har Sveriges största säljkår, Sveriges mest besökta webshop och en logistik i världsklass?

Vi söker nu dig som vill vara med och utveckla vår verksamhet i den viktiga rollen som Försäljningschef Butik för Region Mellan. Som ledare hos Ahlsell utvecklar du dina anställda genom att involvera, lyssna, visa förtroende, ge utmaningar, bekräftelse och feedback. Våra ledare är ambitiösa, ser möjligheter och fattar beslut som stödjer företagets vision och mål. Våra chefer är förebilder för hög arbetsmoral och etik.

Hos Ahlsell värdesätter vi både din prestation och dig som person. Vi vill att vi ska vara den Bästa tiden i ditt arbetsliv.

Om tjänsten

Som Försäljningschef Butik driver och utvecklar du regionens butiker som försäljningskanal. Du leder, utvecklar och samordnar butikernas verksamhet i samverkan med övrig försäljningsorganisation.

Du har personalansvaret för elva butikschefer från Arvika i väst till Strängnäs i öst. Att säkerställa att rätt kompetens finns i ditt team, säljleda och regelbundet coacha dessa medarbetare är en viktig del i ansvaret.

I dina övriga ansvarsområden ingår att:

• Vara medlem i och aktivt delta i regionledningsgruppens arbete
• Coacha och stötta dina medarbetare för utveckling och medarbetarengagemang
• Övergripande ansvara för försäljning, resultat och kostnader
• Initiera och säkerställa genomförande av försäljningsdrivande insatser
• Ta fram och följa upp verksamhetsplan mot mål samt planera, genomföra och följa upp aktiviteter som driver affärerna framåt
• Ansvara för systematiskt arbetsmiljöarbete i butikerna i din region
• Tillsammans med butikscheferna bemanningsplanera och rekrytera, sätta och följa upp mål
• Ha övergripande ansvar för Kapital- och lagervård samt butikssortiment
• Arbeta med strategi kring ny- och ometableringar samt integration av förvärv
• Samverka med säljledning och säljare samt specialistsäljare

Placeringsort för denna tjänst kommer vara på något av våra lokalkontor (Karlstad, Örebro, Eskilstuna eller Västerås). Du reser frekvent till samtliga butiker i din region.

Vi söker

Vi söker dig som brinner för att utveckla och motivera människor runt dig. Du har dokumenterad erfarenhet av säljledning och har arbetat i ett nära kund-leverantörsförhållande. Du har vidare erfarenhet från att ha lett andra chefer och varit verksam i en ledningsgrupp, arbetat i en regionalt spridd verksamhet med förståelse för butiksdrift.

Personliga egenskaper vi tror passar rollen och vår företagskultur:

• Engagerande lagspelare som är trygg i sig själv och sitt ledarskap
• Nyfiken, modig och värderingsstyrd
• Affärsdriven och uthållig
• Kommunikativ och duktig på att föra dialog, lyhörd

Kontakt och rekryteringsprocessen

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering vilket innebär att du som är sökande kan komma att få genomföra tester som ett steg i?rekryteringsprocessen. Intervjuer kommer att ske löpande och i den här rekryteringen samarbetar Ahlsell med Jurek Recruitment & Consulting. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Ylva Ottosson på ylva.ottosson@jurek.se alt 073-391 41 08 eller Matilda Thelin matilda.thelin@jurek.se alt 076-002 69 46.

Mer om Ahlsell

Vi har sedan starten vuxit oss stora, idag är vi marknadsledande, men behållit vår entreprenörsanda. Hos oss säljer du inte bara produkter, du erbjuder också våra kunder effektiva logistiklösningar och tjänster som skapar värde i deras processer. Här blir du en del av Sveriges största säljorganisation och våra medarbetare beskriver Ahlsell som en arbetsplats där samarbetet och teamkänslan med kollegor är stark, att arbetet innebär frihet under ansvar och att utvecklingsmöjligheterna är stora. Vi får ofta höra att vi är vänliga och tillmötesgående, det gör oss stolta. Vi tar vår position på allvar och arbetar för att bidra till att göra det enklare att bygga ett bättre och mer hållbart samhälle. Som chef har du stöd i andra ledare, HR och kollegor. Här är Medarbetarengagemang ett övergripande mål och det önskar vi att du är med och utvecklar!

Ansök nu

Försäljningschef Sverige - Askalon AB

Läs mer Maj 2
Om tjänsten
Som Försäljningschef ansvarar du för att leda och utveckla vår svenska säljavdelning. Med stor förståelse för kundernas behov och våra produkter kommer du sätta tydliga mål, implementera och utveckla effektiva processer samt kontinuerligt följa upp försäljningsarbetet. Du kan med din gedigna bakgrund inom försäljning och industri finnas tillhands och stötta säljavdelningen vid frågeställningar samt driva det dagliga och strategiska försäljningsarbetet.
Askalons säljteam i Sverige består av 21 erfarna säljare som skapar och bibehåller långsiktiga relationer med våra kunder genom hög service, närvaro och kvalitativ leverans fördelat i teamledare, utesäljare och tekniska säljare. I rollen som Försäljningschef kommer du säkerställa att det vi gör är värdeskapande med kunden i fokus samt ansvara för att kommunicera riktning på ett tydligt och entusiasmerande sätt med gemensamt mål i sikte för hela säljavdelningen.
Arbetsuppgifter
Utveckla, implementera och genomföra en effektiv försäljningsstrategi för att uppnå företagets tillväxtmål med stort fokus på lönsamhet, ny kund och befintlig kund
Ledning och coachning av säljteamet för att maximera prestanda, samarbete och resultat
Omvärldsbevaka och identifiera nya affärsmöjligheter, projekt och marknader för företagets produkter och tjänster.
Bygga och underhålla långsiktiga relationer med medarbetare, kunder och partners
Ansvara för att upprätthålla hög kundnöjdhet med fokus på faktorer som prissupport, leveranstid och legala villkor

Om dig
Vi söker dig som har
Flerårig erfarenhet av försäljning B2B
Erfarenhet av strategiskt försäljningsarbete
Gedigen erfarenhet inom industri
Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har
Erfarenhet av ledande roll med budgetansvar
Tidigare arbetat med ventiler eller inom processindustri

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper
Affärsmässig med stor förståelse för branschen samt intresse för omvärldsbevakning vilket ger goda möjligheter till att snabbt upptäcka nya lösningar och lönsamma affärer
Tekniskt intresserad där du ständigt är lyhörd för och söker förståelse för kundens verksamhet och lösningar vi kan erbjuda
Engagerande och närvarande ledare som brinner för att se sina medarbetare utvecklas och samarbeta tillsammans mot gemensamma mål. Du är en trygg och snabb beslutsfattare. Med din positivitet ser du lösningar där andra ser utmaningar
Kommunikativ med förmågan att anpassa kommunikation till mottagaren och dennes kunskapsnivå samt är stark gällande att bygga och bibehålla goda långsiktiga relationer. Du kan tydligt kommunicera varför vi gör det vi gör.

Om oss
Askalon AB arbetar sedan 1973 för att förbättra processindustrins applikationer – för en säker och hållbar framtid. Vi är idag drygt 100 medarbetare med hög kompetens inom ventiler, ventildiagnostik och ventilservice. Dessutom har vi en egen konstruktionsavdelning för tillverkning av rörsystem och processmoduler samt ett utbildningscenter med kurser riktade till processindustrin.
Utöver vårt huvudkontor i Karlstad har vi även kontor i Danmark och Finland. Våra kunder består bland annat av energiverk, raffinaderier, pappersbruk, kemiindustri, vatten- och avloppsverk. Vi har ett tätt samarbete med Emerson Automation Solutions och vi representerar dessutom VAG Group i Danmark och Sverige.
Vi arbetar kontinuerligt för att vara det långsiktiga valet för våra kunder och medarbetare. På Askalon har vi kul tillsammans i en snabbt föränderlig miljö där alla ges möjligheten att utvecklas.
Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070-594 72 77 och Elin Skau på 073-529 69 67
Välkommen in med din ansökan senast 19 maj!

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Wise Professionals AB

Hittar inga andra jobb i Karlstad från Wise Professionals AB .