Karlstad: Java-utvecklare till Addoceo

Hitta ansökningsinfo om jobbet Java-utvecklare till Addoceo i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-02-07 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
Du kommer ingå i ett team på 8 utvecklare med olika specialistkompetenser. Arbetet sker nästan uteslutande internt även om det är projekt gentemot kund. Arbetssättet är agilt där sprintarna sker med blandad uppsättning beroende kompetens.

Addoceo söker någon med ett genuint intresse för teknik som vill vara med och skapa smarta lösningar i komplexa projekt. Vi tror även att du tycker det är roligt och intressant att diskutera teknik, oavsett om det är gentemot kund eller på kafferasten.

Vi erbjuder ett härligt och prestigelöst gäng i en platt organisation med snabba beslutsvägar. Vi alla stöttar varandra i vårt arbete för att må bra och leverera bra. Kompetensutveckling erbjuds i valfritt område så länge det är motiverbart.

Om dig
Som person är du lösningsfokuserad, analytisk och tycker det är kul att bemöta komplexa problem.

Utöver det tror vi även att du har:
- Utbildning inom relevant område eller erfarenhet som kan bedömas likvärdig
- 3års arbetslivserfarenhet inom systemutveckling eller liknande
- Bekant med Java/J2EE
- Förståelse för databaser
- Erfarenhet av integrationslösningar

Meriterande är:
- Java serverprogrammering
- Wildfly/JBoss
- Affärssystem
- .NET

Om oss
Vi på Addoceo utvecklar, kvalitetssäkrar och underhåller IT-lösningar som stöder affärsverksamheter över hela Sverige sedan 2001. I första hand handlar vårt arbete om att utveckla system för största affärsnytta och effektivitet för kunder inom främst detaljhandel, tillverkningsindustri, offentlig sektor och tjänstesektorn

Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linus Westling på 076 326 23 47 eller Linus.Westling@testhuset.com

Varmt välkommen med din ansökan.

Placeringsort: Karlstad

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Mjukvaruutvecklare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Mjukvaruutvecklare.

Utvecklare till 2c8

Läs mer Jan 27
Är du en utvecklare som vill vara med på 2c8's tillväxtresa? 2c8 ska utöka verksamheten och söker nu utvecklare till sitt team i Karlstad.

2c8 är ett Karlstadbaserat produktbolag som har stora ambitioner framöver att både utveckla nya lösningar samt att utveckla och förbättra lösningarna de redan har. I fantastiska nyrenoverade lokaler på huvudkontoret i Karlstad möts du av en arbetsplats där du har stora möjligheter att utvecklas tillsammans med dina kollegor.

Om tjänsten
Som utvecklare på 2c8 kommer du att ingå i ett team utvecklare som tillsammans arbetar med att utveckla deras produkter. Detta innebär att du kommer ha väldigt varierande uppgifter där man kommer få jobba med hela kedjan från databaser till klient- och webbapplikationer.

Tekniker som 2c8 använder är,

- Java

- TypeScript + Angular + Javascript

- Java EE

- server

- My

- Versionshantering i git

- Azure / Azure AD

- Linux-miljöer

Om dig
För att lyckas i rollen som utvecklare på 2c8 ser vi att du har en högskole-/universitetsutbildning inom IT/datateknik. Du har ett genuint IT-intresse och är bekväm med att jobba i Java, både för desktop och backend. Du trivs med frihet under ansvar och att arbeta i team. Det är meriterande om du har erfarenhet av teknikerna nämnda ovan men inget krav.

Vi söker en initiativtagande, nyfiken person som inte är rädd för att testa nya saker. I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om Företaget
2c8 är ett SaaS- företag som grundades 2006. De har utöver sitt huvudkontor i Karlstad, ett kontor i Stockholm samt kollegor i ett utvecklingsteam på Sri Lanka. 2c8 har ett uttalat mål om att expandera sin verksamhet de närmaste åren.

Företaget erbjuder verktyg och metoder för enkel och kraftfull kartläggning, utveckling och effektivisering av olika verksamheter. Deras egenutvecklade mjukvara 2c8 Apps används av över 1 100 företag i olika branscher i över 30 länder.

Hos 2c8 blir du del av en kultur som kan beskrivas som öppen och prestigelös. Kulturen tar sig till uttryck genom en platt organisation där medarbetarna har stor möjlighet att påverka både arbetssätt och tjänsteerbjudande. I fantastiska nyrenoverade lokaler på huvudkontoret i Karlstad möts du av en arbetsplats där du har stora möjligheter att utvecklas tillsammans med dina kollegor.

Om Processen
Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Johan Cederholm på +46 722 160 451, johan.cederholm@linck.se eller Rebecca Malmberg, +46 703 795 012, rebecca.malmberg@linck.se

Sista ansökningsdag är 2023-02-19

Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är Karlstad.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Systemoperatör sökes!

Läs mer Mar 27
Motiveras du av möjligheten att få arbeta mot vården med att utveckla och implementera olika kommunikationslösningar? Brinner du för att lösa problem, frihet under ansvar och för att verkligen göra nytta? Nu har du chansen att söka jobbet som systemoperatör till vår samarbetskund i Karlstad. Urval sker löpande så sök redan idag!


Om jobbet
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
•Utföra systeminstallationer och bearbeta systemförbättringar
•Sköta felsökningar
•Genomföra testning av nya system
•Löpande samarbeten med installatörer och utvecklare


Om dig
För att trivas och utvecklas i rollen kommer stor vikt läggas vid dina personliga förmågor där vi gärna ser att du har viljan att utvecklas och utmanar dig själv.
Vi ser gärna att du som söker är:
•Kommunikativ
•Självgående
•Problemlösare


Skallkrav
•Dokumenterad arbetsliverfarenhet inom Linux
•Flytande tal och skrift i både svenska och engelska

Meriterande
•Arbetslivserfarenhet som systemoperatör inom Linux, kunna installera och sätta upp databas och felsöka inom Linux samt nätverk.
•Arbetat med -databas
•Kunskaper inom nginx, pm2, node.js
•Erfarenhet av virtuella miljöer, ex VM-ware

Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos vår samarbetskund.


Rekryteringsprocess
Intervju (Framtiden)
Test (Framtiden)
Intervju (Kund)

Villkor
Start: Sepember
Omfattning: Heltid
Placering: Karlstad

Ansök nu

Utvecklare C/C++ till Karlstad

Läs mer Dec 15
Vi söker utvecklare som tycker om att jobba i team och stimuleras av att lösa problem, utveckla och testa. Du brinner precis som vi för teknik och hjälper gärna till oavsett om det handlar om tekniska utmaningar eller aktiviteter för nästa after work!

Som konsult hos oss på Capgemini Engineering i Karlstad är du en del av något större. I Sverige har vi kontor i Karlstad, Stockholm, Göteborg, Malmö, Borlänge och Linköping. Globalt är Capgemini Engineering ett av världens största konsultbolag inom R&D. Totalt har vi mer än 52 000 anställda i över 30 länder inom sektorer som programvara & internet, fordon, järnväg, kommunikation, energi, Life Science, rymd & försvar och konsumentprodukter. Capgemini Engineering är en del av The Capgemini Group med cirka 270 000 anställda i 50 länder.

Vi är det lilla kontoret i det stora där vi levererar majoriteten av våra uppdrag från vårt lokala kontor i Karlstad. Vår vision är att vara de konsulter som verkligen gör skillnad för våra kunder, även när de står inför sina tuffaste utmaningar. Vi vet att med stort engagemang kommer goda resultat, och att hög integritet och varm teamkänsla ger ett starkt leveransfokus.

Vill du vara med att bidra till vår kultur och attityd, som innebär trygghet i det vi kan, ansvarstagande för det vi gör, samt en vilja att alltid göra det som är bäst för kunden. Hör av dej till oss!Din profil

Följande Kvalifikationer ser vi som viktiga

- Relevant högskole- eller civilingenjörsexamen
- Flytande svenska och engelska

Minst 2–3 års erfarenhet av att ha jobbat med något utav följande områden:

- Embedded programmering
- C, C++
- Python
- Matlab/Simulink
- CI/CD

Ansökan: Urval och intervjuer sker löpande.

Vid frågor och för mer information kring tjänsten vänligen kontakta Martin Svensson, Talent Acquisition Partner, martin.svensson@capgemini.com

Vi undanber oss kontakt med externa rekryterings/bemanningsföretag för denna roll.


Capgemini Engineering is an integral part of the Capgemini Group, a global leader in partnering with companies to transform and manage their business by harnessing the power of technology. The Group is guided every day by its purpose of unleashing human energy through technology for an inclusive and sustainable future. It is a responsible and diverse organization of 270,000 team members in nearly 50 countries. With its strong 50-year heritage and deep industry expertise, Capgemini is trusted by its clients to address the entire breadth of their business needs, from strategy and design to operations, fueled by the fast evolving and innovative world of cloud, data, AI, connectivity, software, digital engineering and platforms. The Group reported in 2020 global revenues of €16 billion.

Get the Future You Want | www.capgemini.com

Ansök nu

Software developer/tester to Tietoevry

Läs mer Dec 19
About the position
We are now searching for software developers/testers within automotive. Connected infotainment, electrification and self-driving vehicles are fast growing areas within automotive today. It is a requirement and expected feature to have vehicles connected to Mobile Networks providing services in vehicles.

As a software developer you will work with securing connectivity between vehicles and mobile networks. The team will develop a fully automated test environment were software and hardware will be tested of control unit within vehicle. Simulated or full mobile network will be used.

You will be a part of a scrum team with 6-8 people where you will follow the agile ceremonials, such as, sprint planning’s, daily standups, backlog refinement, sprint demos and retrospectives, etc.

Your qualifications
Required competence skills:

- Two years experience with Java or Python.

- Experience with Linux.

Other techniqes you will be working with is:

- C++

- Build systems (CMake, GNU Make)

- CI/CD tools (Jenkins, Robot, Gerrit, Jira, Grafana)

- Cloud development (Docker, Kubernetes, Helm)

- Different visualization tools and methods

- Mobile Network Standards and simulation (3G/4G/5G)

- Mobile Network simulators (Keysight, Rodhe & Schwartz )

- Automotive, Telematics Control Unit

Terms
Start: Ongoing
Extent: Full time, permanent
Location: Karlstad

About Procruitment
Procruitment makes companies grow with the right people! In the same time we are making opportunities for people to grow through their whole career.

Todays New Grads talents - up and coming Specialist or Leader. Regardless of your experience, we are a partner for you - today and tomorrow.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Testhuset Urval & Utveckling AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Testhuset Urval & Utveckling AB .

Intresseanmälan Acting HR - Värmland

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Mar 16
Om våra uppdrag

Som konsult eller underkonsult hos oss på Acting HR är du en viktig pusselbit i leveransen till våra kunder. Vi letar efter dig som vill vara med och utveckla svenskt arbetsliv med kvalificerade tjänster inom HR-området.

I ditt nya arbete stöttar du våra kunder genom att, som HR-ansvarig, HR Business Partner och/eller HR-specialist, driva projekt inom HR-området.

Du har förmågan att kombinera strategiskt, operativt och konsultativt arbete inom hela HR-området och trivs att vara chefers expertstöd.

Du är tydligt resultatinriktad och arbetar ständigt för att utveckla personalprocesser, policys, riktlinjer och avtal på alla nivåer i en organisation. Arbetsuppgifter inom området såsom lönebildning, rehabilitering, rekrytering, förhandling och arbetsmiljö kommer också att finnas.

Våra uppdrag varierar och beroende på kundbehov söker vi nu flera underkonsulter/konsulter med intresse för tillfälliga, korta som långa uppdrag på plats, på distans och/eller ute hos våra kunder.

Om dig

Vi söker dig som har ett stort intresse i HR-frågor och som vill jobba enligt den senaste kunskapen inom området. Du har ett stort driv och engagemang som gör att du bidrar till din egen och Acting HR:s utveckling genom att våga ta ny mark.

Du är socialt ”skillad” med en förmåga att skapa goda relationer och det är viktigt för dig att tillhöra ett team där du får bidra till goda resultat.

Vi ser att du har en utbildning inom HR och erfarenhet av HR-arbete på olika nivåer. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska samt att du hanterar digitala verktyg med lätthet. Har du spetskompetens inom vissa HR-områden precisera gärna det i ditt CV.

Om oss

På Acting HR blir du en del av ett resultatinriktat gäng som tror på det vi gör. Du kommer att jobba i en miljö med korta beslutsvägar, högt i tak och mycket glädje där skrattet aldrig är långt bort. Vi vill ständigt förbättras och utvecklas och det kommer även du få möjlighet till, både i din kompetens och som person.

Om processen

Med hjälp av en god dialog, intervju samt kapacitetstester och personprofilanalyser gör vi en objektiv och fördomsfri bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för särbehandling. Vi kommer att ta referenser samt göra en bakgrundskontroll på aktuella kandidater.

Vid frågor, kontakta COO Anna Beckius på anna.beckius@actinghr.se.

Ansök nu

Kategorichef inom service till Byggbeslag

Marknadschef
Läs mer Dec 29
Kategorichef inom service till Byggbeslag
Vill du hjälpa oss att utveckla vår verksamhet inom access och säkerhetslösningar där vi nu söker en kategorichef för service och eftermarknad?

Om tjänsten
Inom Byggbeslags servicefunktion arbetar vi med långsiktig förvaltning, tjänster och eftermarknad. Vi söker dig som ska ansvara för att utveckla vårt värdeerbjudande till våra kunder. Som kategorichef arbetar du med tjänster inom området för lås, säkerhets- samt passersystem.

I din roll som kategorichef kommer du ansvara för service- och förvaltningstjänster, så som reaktiv- och periodisk service samt mindre installationsuppdrag gentemot bostadsrättsföreningar och entreprenörer. Du kommer arbeta med att etablera affärskoncept som är konkurrenskraftiga och attraktiva för våra kunder och samarbetspartners. Tjänsten inkluderar även ett ansvar för vårt egenutvecklade verksamhetssystem BIO. BIO är ett system som stöttar i säljarbete, produktion och eftermarknad. I din roll som kategorichef kommer du även planera samt hålla utbildningar i BIO, både internt och externt.

Till din hjälp har du ditt sortimentsteam med erfarna kollegor från olika delar av organisationen. Genom våra service- och installationsenheter skapar vi tillsammans värde för våra kunder, där du fungerar som ett viktigt stöd i serviceavtal, merförsäljning och förhandlingar med kund. Internt jobbar du även strategiskt med att förbättra BIO’s funktioner och användningsområden.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av bygg eller säkerhetsbranschen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av access och säkerhetslösningar samt relaterade produkter och tjänster. Det är meriterande om du har förhandlingsvana, arbetat med serviceavtal eller förvaltning.

Som person är du strukturerad, kommunikativ och lösningsfokuserad. Din förmåga att hitta lösningar är viktig för oss. Du kommer att företräda och representera din kategori både internt och externt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper eftersom det är en viktig del i att du ska trivas och vara framgångsrik i din roll. Vi tror också att du har ett intresse för, och tycker det är kul med teknik.

Du är duktig på att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. Körkort är ett krav då resor förekommer frekvent i tjänsten.

Om oss
Byggbeslag levererar produkter, tjänster och smarta lösningar inom lås, säkerhet och inredning till fastigheter eller byggprojekt. Vår samlade kapacitet och kompetens ger så mycket mer än en bra anläggning - målet är att vår kunskap och erfarenhet även ska minska projektets totala kostnad inklusive miljöpåverkan och samtidigt öka tryggheten. Det vinner vi alla på.

Vår resa tog sin början i slutet av 50-talet då AB Byggbeslag startade i Karlstad med att sälja beslag till bygg- och fastighetsbranschen. Under åren som gått har både vårt erbjudande och vårt företag växt. Vi har kommit närmare våra kunder genom nyetableringar och förvärv och har idag en rikstäckande verksamhet.

Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Janne Persson på 070 272 40 71 eller Linus Westling på 076 326 23 47.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 16 januari. Tjänsten kan komma att tillsättas innan utgångsdatum så sök redan idag!

Ansök nu

Kategorichef inom service till Byggbeslag

Marknadschef
Läs mer Dec 23
Kategorichef inom service till Byggbeslag
Vill du hjälpa oss att utveckla vår verksamhet inom access och säkerhetslösningar där vi nu söker en kategorichef för service och eftermarknad?

Om tjänsten
Inom Byggbeslags service funktion avdelning arbetar vi med långsiktig förvaltning, tjänster och eftermarknad. Vi söker en person dig som ska ansvara för att utveckla vårt värdeerbjudande till våra kunder. Som kategorichef kommer du arbeta arbetar du med tjänster inom området för lås, säkerhets- samt passersystem.

I din roll som kategorichef kommer du ansvara för service- och förvaltningstjänster, så som reaktiv- och periodisk service samt mindre installationsuppdrag gentemot bostadsrättsföreningar och entreprenörer. Du kommer arbeta med att etablera affärskoncept som är konkurrenskraftiga och attraktiva för våra kunder och samarbetspartners. Tjänsten inkluderar även ett ansvar för vårt egenutvecklade verksamhetssystem BIO. BIO är ett system som stöttar i säljarbete, produktion och eftermarknad. I din roll som kategorichef kommer du även planera samt hålla utbildningar i BIO, både internt och externt.

Till din hjälp har du ditt sortimentsteam med erfarna kollegor från olika delar av organisationen. Genom våra service- och installationsenheter skapar vi tillsammans värde för våra kunder, där du fungerar som ett viktigt stöd i serviceavtal, merförsäljning och förhandlingar med kund. Internt jobbar du även strategiskt med att förbättra BIO’s funktioner och användningsområden.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av bygg eller säkerhetsbranschen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av access och säkerhetslösningar samt relaterade produkter och tjänster. Det är meriterande om du har förhandlingsvana, arbetat med serviceavtal eller förvaltning.

Som person är du strukturerad, kommunikativ och lösningsfokuserad. Din förmåga att hitta lösningar är viktig för oss. Du kommer att företräda och representera din kategori både internt och externt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper eftersom det är en viktig del i att du ska trivas och vara framgångsrik i din roll. Vi tror också att du har ett intresse för, och tycker det är kul med teknik.

Du är duktig på att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. Körkort är ett krav då resor förekommer frekvent i tjänsten.

Om oss
Byggbeslag levererar produkter, tjänster och smarta lösningar inom lås, säkerhet och inredning till fastigheter eller byggprojekt. Vår samlade kapacitet och kompetens ger så mycket mer än en bra anläggning - målet är att vår kunskap och erfarenhet även ska minska projektets totala kostnad inklusive miljöpåverkan och samtidigt öka tryggheten. Det vinner vi alla på.

Vår resa tog sin början i slutet av 50-talet då AB Byggbeslag startade i Karlstad med att sälja beslag till bygg- och fastighetsbranschen. Under åren som gått har både vårt erbjudande och vårt företag växt. Vi har kommit närmare våra kunder genom nyetableringar och förvärv och har idag en rikstäckande verksamhet.

Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Janne Persson på 070 272 40 71 eller Linus Westling på 076 326 23 47.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 16 januari. Tjänsten kan komma att tillsättas innan utgångsdatum så sök redan idag!

Ansök nu

Backend-utvecklare till Hips

Backend-utvecklare
Läs mer Dec 20
Är du nyfiken och vill vara med där det händer? Nu söker Hips en backendutvecklare som vill vara med på deras expansionsresa när man når marknader även utanför Europa. Hips är ett modernt och framåtdrivande bolag med högt i tak med möjlighet att arbeta var som helst i deras digitala arbetssätt.

Om tjänsten

I rollen som backendutvecklare kommer du vara med och bygga den globala betallösningen Hips. Du kommer bli en viktig del i organisationen där din huvudsakliga uppgift kommer bli att bygga och vidareutveckla produkter inom Fintech.

I den här rollen kommer du både att arbeta som utvecklare samt arbeta strategiskt tillsammans med delar av ledningsgruppen. Du kommer framför allt att bygga upp produkter från grunden men även arbeta med att förvalta befintliga system.

Som backendutvecklare kommer du ha ett tätt samarbete med dina kollegor och tillsammans med dem skapa en framtidslösning med fokus på arkitektur, integration och produkt. Du kommer på sikt att ansvara för vissa moduler i systemet och ha en upphöjd utvecklarroll.

Om dig

Vi ser att du är en ansvarstagande person med tekniskt intresse. Du är en person som känner att du aldrig blir fullärd samt är nyfiken och öppen för nya arbetsuppgifter. Du känner ett tydligt engagemang och har inga problem med att motivera dig själv och vara fokuserad med en flexibel arbetsform.

Du har sedan tidigare erfarenhet av systemutveckling och varit verksam inom produktutveckling. Det är också meriterande om du sedan tidigare har arbetat med Ruby on Rails. Vi arbetar med molnlösningar genom Amazon Web Services, relationsdatabaser i linuxmiljö, så erfarenhet inom dessa är också meriterande. Det är bra om du har erfarenhet och känsla för frontendutveckling men ditt arbete kommer huvudsakligen att kretsa kring backendfrågor.

Svenska är ett krav då det är ett centralt arbetsspråk inom bolaget. I rollen är det också viktigt att du känner dig bekväm med att både prata och skriva på engelska.

Om företaget

Vi är ett spännande nytt företag som skapar framtidens betalsystem. Vårt huvudkontor ligger i Dublin, Irland men vi har även kontor i Karlstad och Halmstad.

Vi tror på teknik för att möjliggöra betalningar för alla överallt.

Vi skapar en unik och säker plattform för att underlätta olika betalningsscenarier, som integrerar partners på en global marknad.

Vi erbjuder en omni channel betalningsgateway som hanterar allt från köp till utbetalning med hjälp av lokala och globala betalningstekniker.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linus Westling på 076 326 23 47 eller Bengt Libäck på telefon 070 594 72 77. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Placeringsort: Karlstad eller remote från valfri ort

Ansök nu

Project Manager - Skidata

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Dec 19
Då har vi en spännande möjlighet till dig. Skidata söker nu en Project Manager!

Om tjänsten

Som Project Manager kommer du att ansvara för flera spännande projekt inom entrélösningar med varierande storlek. I rollen kommer du att ansvara för projektens uppstart till dess att de lämnats över till kund. I din roll ska du säkerställa att projekten löper på smidigt och enligt uppsatt budget. Du ansvarar för tidsplan och säkerställer att projekten håller en hög kvalitet rakt igenom med fokus på lönsamhet.

Rollen ställer krav på tydlig kommunikation, där du behöver koordinera olika involverade parter för att nå det uppsatta målet med projektet. Du kommer att vara ekonomiskt ansvarig för de projekt som du arbetar med och har därför ett kostnadsfokus genom varje steg i processen.

Placering är på Skidatas kontor i Karlstad. Det finns eventuellt även möjlighet till placering på annan ort, tex i Stockholm eller Oslo.

Om dig

Vi tror att du är en teamspelare som har lätt för att sätta dig in i nya uppgifter och som alltid strävar efter att uppnå resultat och uppsatta mål. Du hanterar stressfyllda situationer genom bra organisering och planering för att skapa ordning och reda i arbetet.

Du har en akademisk utbildning inom teknik eller motsvarande område samt har en god datakunskap. För att lyckas i rollen som projektledare ser vi att du har flerårig erfarenhet från att ha jobbat med projektledning i varierande projektvolymer. Då företaget har verksamhet i olika länder ska du ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Har du kunskaper i något mer nordiskt språk ser vi det som meriterande.

Om oss

Since SKIDATA was established in Salzburg, Austria in 1977, it has forged a portfolio of over 10,000 installations across 100 countries.

We are built on a history of helping provide innovative solutions that enable our customers to better operate their businesses to welcome their end customers into their locations, wherever they may be located.

SKIDATA Scandinavia AB was established in 1989, now located in Karlstad with the business responsibilities for the region Nordics. We are fully committed to enable fast and secure access of people and vehicles to ski resorts, stadiums, airports, shopping malls, cities, spa & wellness facilities, trade fairs and amusement parks.

We change the world of welcoming people”

The world in which we work is changing rapidly, and that's why we change even faster. SKIDATA Scandinavia is in the middle of a business transition in which our customers and their guests are more central than ever. That is why our global ambition is “we change the world of welcoming people”. This starts internally with the right people full of sense and energy. And that's why we're looking for you!

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Åse Granfeldt på telefon 070 220 62 60 eller Anna Beckius på 073 529 33 23.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 15 januari!

Ansök nu