Karlstad: Arbeta som inköpsassistent sommaren 2023

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arbeta som inköpsassistent sommaren 2023 i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2023-02-06 // Varaktighet: Heltid

Vi söker dig som är serviceminded, positiv och har en fallenhet för struktur och ekonomi! Känner du igen dig? Skicka in din ansökan redan idag, eller tipsa en vän!


DINA ARBETSUPPGIFTER
Du blir en del av inköpsteamet som håller koll på hela varuförsörjningen till och från det lokala lagret, och till viss del de andra lagren. Här kommer du vara en administrativ resurs och assistent till inköparen. Du tar hand om orderbekräftelser och ser till att de stämmer överens med inleveranser. Du ser även till att tillhörande faktura matchar dessa orderbekräftelser och sammanställer alla uppgifter innan de skickas vidare till ekonomiavdelningen. Du kommer att arbeta både med papper och i affärssystem med olika typer av administration. Det finns även utvecklingspotential i form av leverantöransvar för dig som visar rätta viljan.


OM FÖRETAGET
Vår samarbetspartner är en rikstäckande restaurang-och matgrossist med ett starkt lokalt engagemang som signum. Från Luleå till Malmö har de 16 olika lokala lager med noga utvalda sortiment passande för marknadens behov. De erbjuder ett brett sortiment av produkter från internationellt kända varumärken i kombination med produkter från lokala producenter. Deras kunder är alltifrån restauranger till dina lokala dagligvaruhandlare. Deras idé är att leverera riktigt bra råvaror till alla typer av kök och butiker – stora som små – enkla som exklusiva. Du erbjuds en fartfylld och spännande arbetsvardag med härliga kollegor under högsäsongen för detta bolag.


DIN PROFIL
För att axla rollen på bästa sätt tror vi att du går någon form av ekonomisk utbildning eller har arbetslivserfarenhet som har lärt dig grunderna av faktura-hantering och annan administration. Vi ser helst att du är en duktig och självgående problemlösare med ett genuint servicemind. I övrigt söker vi dig som är glad, positiv och villig att bidra både med professionalism och personlighet till gruppen.


KOMPETENSKRAV
•Du har tidigare en generell arbetslivserfarenhet från andra sommarjobb, extrajobb eller heltidsjobb
•Du har tagit studenten
•Du talar och skriver svenska och engelska flytande

MERITERANDE
•Du har erfarenhet från jobb inom ekonomi/fakturering
•Du har erfarenhet från jobb inom inköp/administration
•Du har erfarenhet från att ha jobbat i restaurang/dagligvaruhandel
•Du går en eftergymnasial utbildning inom ekonomi


OM OSS
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För den här tjänsten kommer du att vara anställd av oss på Framtiden och arbeta på vederbörande företag under en förutbestämt tid.



VILLKOR
Startdatum: V.25-V.33 (med överseende för ev förändringar)
Vi ser helst att du kan vara tillgänglig några dagar under våren för upplärning.
Ort: Karlstad
Arbetstider 07.30-16.00
Omfattning: 100%

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Inköpsassistent

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Inköpsassistent.

Inköpskoordinator inom livsmedel/FMCG

Läs mer Mar 23
Vill du arbeta i en koordinerande roll nischad mot livsmedel i en internationell verksamhet? Här får du möjligheten att med stort inflytande axla ett brett område med många kontaktytor. Just du behövs för Geias tillväxtsatsning!

OM TJÄNSTEN
Geia Food är specialiserat på att utveckla och sälja livsmedel till den skandinaviska detaljhandeln. Företaget arbetar inom tre olika marknadsinriktningar inom FMCG; Private Label, Controlled Labels och storhushåll/industri.

Företagets uppgift är att säkerställa bästa kvalitet till konkurrenskraftiga priser i tätt samarbete med livsmedelsproducenter runt om i Europa och Asien.

Geia Food är en av Skandinaviens ledande leverantörer inom branschen och sysselsätter 115 medarbetare i Danmark, Norge, Sverige och Finland med en omsättning på 2,8 miljarder SEK. Vad som kännetecknar företaget är ett starkt kundfokus, starka partnerskap med leverantörer och fokus på innovation.

Då Geia Food befinner sig i en stark tillväxtfas satsar de stort på att ta in fler medarbetare och framtida kollegor till kontoret i Karlstad. En av dessa spännande roller som vi nu ska ersätta är en inköpskoordinator till teamet som består av tre medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
* Agera projektledare med fokus på att koordinera och driva projekt och processer framåt.
* Arbeta tätt tillsammans med inköpsansvarig och arbeta koordinerande med övriga interna funktioner
* Ha daglig kontakt och samarbeten med leverantörer över hela världen
* Arbeta med att utveckla både nya produkter och drift av befintliga produkter, hantera produktprover, design och emballageutveckling och prisberäkningar
* Hantera reklamationer och avvikelser
* Skapa nya artiklar och underhålla befintlig artikelinformation i Navision

Tjänsten passar dig som med din kompetens och dina idéer vill utvecklas i ett företag i stark tillväxt. Arbetet präglas av ett högt tempo där flera projekt löper samtidigt. Detta är något som motiverar dig då det höga tempot är just det du är ute efter!
Företaget osar entreprenörskap där du har stort inflytande över att utforma ditt ansvarsområde – endast du sätter gränserna!

VI SÖKER DIG SOM
* Har en har en genomförd gymnasieutbildning
* Har erfarenhet av inköp
* Har erfarenhet av projektledning och en koordinerande roll sedan tidigare
* Har goda kunskaper i svenska och engelska då kommunikation sker på båda språken

Det är meriterande om du:


* Har en genomförd eftergymnasial utbildning inom projektledning/inköp/ekonomi eller liknande
* Har kommit i kontakt med produktutveckling gärna inom livsmedel
* Har erfarenhet av systemet Navision


Som person är du:


* Strukturerad
* Noggrann
* Serviceinriktad
* Självgående


Dina möjligheter:

Du får friheten att lösa dina arbetsuppgifter med stort ansvar på ett självständigt sätt. Företaget har en tillväxtstrategi och det finns mycket goda utvecklingsmöjligheter i en informell och resultatorienterad miljö. Lönen förhandlas individuellt och matchar kraven på positionen och dina kvalifikationer.

Övrig information

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Geia. Vårt önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på ore01@academicwork.se under kontorstid. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Geia Foods kundbas i Sverige består utav de stora dagligvarukedjorna såsom Axfood, Coop, Bergendahls och ICA. Tillsammans med kunderna utvecklas och förverkligas nya produkter i täta private label-samarbeten.

Ansök nu

Är du nyfiken på jobbet som kvalificerad inköpsassistent?

Läs mer Feb 23
Det här är ett konsultuppdrag som varar tillsvidare. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare. Vänta inte med din ansökan, då ansökningstiden är extremt kort.

Är du en lösningsfokuserad, strukturerad och kundfokuserad person som drivs av att ha diversifierade arbetsuppgifter och att vara en viktig kugge i ett stort maskineri? Är du redo för nästa steg i karriären? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta ett stort eget ansvar? Då är jobbet som Kvalificerad inköpsassistent via Manpower något för dig!

Arbetsbeskrivning

I den här rollen kommer du att arbeta produktionsnära och fånga upp behov ute i verksamheten, hantera de dagliga operativa uppgifterna och ansvara för beredning och orderläggning i SAP och ansvara för beställningar och leveranser från leverantörer enligt de avtal som strategiska inköparen arbetat fram. Du kommer även att ansvara för att anskaffa varor från externa leverantörer till våra interna kunder. Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar där även samarbete med andra avdelningar kan förekomma.



I rollen kommer du bland annat att

* bereda och lägga ordrar utifrån verksamhetens behov
* hantera ordermottagning och inköpsadministration
* skapa, skicka och följa upp ordrar i SAP
* uppdatera priser på serviceavtal i SAP
* vara keyuser i SAP
* vara kontaktperson för leverantörernas datahanteringsprocesser



Vem söker vi?

Till rollen som kvalificerad inköpsassistent söker vi framför allt dig som är en driven och organiserad person som motiveras av att ha diversifierade arbetsuppgifter och att vara en viktig kugge i ett stort maskineri. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett krav att du har erfarenhet av inköpsadministrativa uppgifter. Det dagliga arbetet kräver att du är lösningsfokuserad och kundfokuserad i din yrkesroll. Du ska ha goda kunskaper i engelska tal och skrift då du jobbar på nordisk nivå. Du ska ha mycket goda kunskaper i SAP och Excel.



Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.



Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.



Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Agneta Lännbjer på telefonnummer: 054-221892 eller via e-post: agneta.lannbjer@manpower.se. Sök tjänsten senast den 2020-02-28.

Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Studerande inköpsassistent till BBGruppen

Läs mer Maj 7
Ta din chans att säkra meriterande erfarenhet inför framtiden! Nu söker vi dig som på sidan av dina studier vill arbeta som inköpsassistent. Hos BBGruppen kommer du stötta ordinarie inköpare i det dagliga arbetet och bidra till att verksamheten löper på som planerat. Sök idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
AB Byggbeslag har sedan starten i Karlstad på 50-talet växt till en framgångsrik företagsgrupp med omfattande verksamhet, idag under namnet BBGRUPPEN. Företaget levererar lås- & säkerhetsprodukter, beslag & inredning till Sveriges bygg- och fastighetskunder. Från Kiruna i norr till Malmö i söder gör de livet lite lättare för byggentreprenörer, fastighetsägare och bostadsrättsföreningar.

Arbetsplatsen har höga betyg på sina medarbetarundersökningar vad gäller engagemang och trivsel. Inköpsavdelningen för hela koncernen sitter i Karlstad och består av inköpschef, tre strategiska och tre operativa inköpare. De operativa inköparna sköter vardagliga beställningar samt leveransbevakningen.

I din roll som inköpsassistent kommer du att assistera främst den operativa delen. Din anställning inleds med en introduktion som ger dig möjlighet att växa in i rollen, som kan komma att breddas med tiden. Dina arbetstider är fredagar 08:00– 16:00 samt vid behov under veckorna (ca 8–16 timmar per vecka).

Du erbjuds


* Meriterande arbetslivserfarenhet
* Ett perfekt deltidsarbete under studietiden och sommaren
* Utmanande och utvecklande arbetsuppgifter


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
* Registrera ordererkännanden i Jeeves
* Kontrollera ordertekniska uppgifter såsom pris och referenser
* Arbeta med leveransbevakning
* Ha kontakt med kunder och leverantörer
* Avlasta i inköpsadministrativa uppgifter

VI SÖKER DIG SOM
* Studerar vid högskola eller universitet och har minst ett år kvar av dina studier.
* Har god datorvana och numerisk förmåga.
* Är obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har relevant arbetslivserfarenhet eller utbildning.

Som person är du hjälpsam och ödmjuk i ditt förhållningssätt då du kommer stötta dina kollegor i deras arbete. Du bör även vara flexibel då arbetsuppgifterna kan komma att breddas beroende på prioriteringar hos inköpsavdelningen. Du kommer hantera inköpsordrar och det är därför viktigt att du på ett strukturerat och noggrant sätt kan läsa och förstå dem, vilket ställer höga krav på din numeriska förmåga.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid, fredagar samt vid behov.
* Placering: Karlstad
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och BBGruppens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
BGGRUPPENS resa tog sin början i slutet av 50-talet då AB Byggbeslag startade sin verksamhet i Karlstad med att sälja beslag till bygg- och fastighetsbranschen. Under åren som gått har både deras erbjudande och verksamhet växt, både genom nyetableringar och genom att nya företag anslutit runt om i landet. Sedan en tid tillbaka är dem EN grupp – BBGRUPPEN.

BBGruppens erbjudande efterfrågas dagligen av byggentreprenörer, hustillverkare, fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. Det kan handla om att tillgänglighetsanpassa en fastighet, att installera och driftsätta ett låssystem eller för den delen att leverera och driftsätta ett komplett säkerhetssystem med passersystem, larm och kamera till ett köpcentrum.

Ansök nu

Inköpsadministratör , upphandlings - och avtalsenheten , Region Värmland

Läs mer Mar 22
Region Värmland ansvarar för hälso- och sjukvård inklusive tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik i Värmland.
Tillsammans är vi nästan 8 000 medarbetare som arbetar för att du som bor och verkar här ska må så bra som möjligt, ha goda möjligheter till en god hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kulturaktiviteter, kollektivtrafik och infrastruktur. Och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en engagerad medarbetare till upphandlings- och avtalsenheten. Enheten arbetar med kategoristyrt inköp vilket är en strategisk processbaserad metod. Nu söker vi en inköpsadministratör till vårt funktionsområde verksamhetsstöd inköp. Du kommer att arbeta självständigt och affärsmässigt med verksamhetsfokus och vara en i inköpsteamet.
Enheten är placerad i Karlstad, Regionens hus, och totalt arbetar 15 personer på enheten. Enhetens uppdrag är att, strategiskt och operativt, samordna, kvalitetssäkra och utveckla inköps- och e-handelsprocessen inom regionen.
I arbetet som inköpsadministratör ingår att:

• utföra direktupphandlingar, beställa varor och tjänster

• stödja och vägleda regionens beställare i upphandlings- och avtalsfrågor

• administrera pris- och produktkataloger inom e-handelssystemet

• utföra leverantörsanslutningar

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har yrkeshögskola, högskole- eller universitetsutbildning med inriktning inköp, ekonomi, IT eller annan utbildning/motsvarande erfarenhet förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren anser likvärdig.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med inköpsverksamhet samt offentlig verksamhet.
Vana vid system för elektroniska beställningar, gärna Raindance, är önskvärt.
Bra datavana krävs. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift och du är självgående inom
MS Word och Excel.
Som person är du positiv, mål- och kvalitetsinriktad, drivande och har ett konsultativt förhållningssätt.
Du har dessutom en utpräglad samarbetsförmåga och är en skicklig relationsskapare. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Framtiden i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Framtiden i Sverige AB .

Systemoperatör sökes!

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Mar 27
Motiveras du av möjligheten att få arbeta mot vården med att utveckla och implementera olika kommunikationslösningar? Brinner du för att lösa problem, frihet under ansvar och för att verkligen göra nytta? Nu har du chansen att söka jobbet som systemoperatör till vår samarbetskund i Karlstad. Urval sker löpande så sök redan idag!


Om jobbet
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
•Utföra systeminstallationer och bearbeta systemförbättringar
•Sköta felsökningar
•Genomföra testning av nya system
•Löpande samarbeten med installatörer och utvecklare


Om dig
För att trivas och utvecklas i rollen kommer stor vikt läggas vid dina personliga förmågor där vi gärna ser att du har viljan att utvecklas och utmanar dig själv.
Vi ser gärna att du som söker är:
•Kommunikativ
•Självgående
•Problemlösare


Skallkrav
•Dokumenterad arbetsliverfarenhet inom Linux
•Flytande tal och skrift i både svenska och engelska

Meriterande
•Arbetslivserfarenhet som systemoperatör inom Linux, kunna installera och sätta upp databas och felsöka inom Linux samt nätverk.
•Arbetat med -databas
•Kunskaper inom nginx, pm2, node.js
•Erfarenhet av virtuella miljöer, ex VM-ware

Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos vår samarbetskund.


Rekryteringsprocess
Intervju (Framtiden)
Test (Framtiden)
Intervju (Kund)

Villkor
Start: Sepember
Omfattning: Heltid
Placering: Karlstad

Ansök nu

Tekniker till Riksinredningar

Montör, metallprodukter
Läs mer Mar 7
Är du på jakt efter ett jobb där du får ta eget ansvar och där du förväntas vara lösningsorienterad? Vill du jobba i ett sammansvetsat team på ett företag som är i stark tillväxt? Då ska du söka rollen som tekniker till Riksinredningar redan idag!

Om jobbet
Riksinredningar arbetar med att bygga storkök till skolor, butiker och restauranger. Här får du chansen att hjälpa kunder från start till slut med allt från service, löpande underhåll och reparationer till montering av hela kök. Mer information om företag ges vid intervjutillfället.

I rollen som tekniker kommer du dels arbeta proaktivt med att förbereda de kommande installationerna av kök, också med att serva, reparera och laga befintlig utrustning.
Du kommer också att arbeta med att installera storkök hos kund, resor kan då förekomma.
Här kommer du arbeta tätt med projektledare och övriga tekniker.

Om dig
Vi söker dig som har en allmän teknisk förståelse, gärna med erfarenheter inom el, VA & kylcertifikat klass 1. Har du dessutom erfarenhet av tidigare arbete som snickare/montör är detta meriterande. Du behöver även ha b-körkort.
För att trivas i rollen tror vi dessutom att du är en driven och ansvarstagande person som motiveras av att arbeta i ett team med mycket lagkänsla!
I rollen förekommer resor, oftast måndag-onsdag under vissa perioder.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Riksinredningar.

Rekryteringsprocess
Telefonintervju
Intervju
Tester
Kundintervju

Villkor
Start: Omgående eller enligt överenskommelser
Placeringsort: Karlstad
Arbetstider: 8-17, resor förekommer
Omfattning: Heltid

Ansök nu

DRIVEN PROJEKTLEDARE TILL RIKSINREDNINGAR

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Mar 7
Är du en ordningsam person som gillar att ta ansvar och som dessutom vill bli en del av ett företag i stark tillväxt? Här får du chansen att arbeta i spännande projekt där du själv får ta ett stort ansvar tillsammans med kompetenta kollegor. Tveka inte, sök idag!


Om jobbet
Riksinredningar arbetar med att bygga storkök till skolor och restauranger. Här får du chansen att hjälpa kunder från start till slut med allt från service, löpande underhåll och reparationer till montering av hela kök. Mer information om företag ges vid intervjutillfället.

I rollen som projektledare förväntas du leda projekt och ta ett helhetsansvar från start till mål. Du kommer bland annat att vara med och rita kök och kökslösningar till kund, hålla i presentationer till kunder, hantera inköp av produkter, inneha ett visst ekonomiskt ansvar och hålla god kontakt med kunder och leverantörer. Dessutom kommer du få vara med på plats vid montering och installation.


Om dig
Vi söker dig som har en allmän teknisk förståelse. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta som projektledare, även att du arbetat i projektform. Du behärskar svenska och engelska samt kan rita i CAD 2D. Du behöver även ha b-körkort.

Meriterande är även om du har kunskaper/erfarenheter inom el, VA eller kyl-utbildning.
För att trivas i rollen tror vi dessutom att du är en driven och ansvarstagande person som tycker om och kan hantera många bollar i luften.

I rollen förekommer resor, oftast måndag-onsdag under vissa perioder.


Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Riksinredningar.


Rekryteringsprocess
Telefonintervju
Intervju
Tester
Kundintervju


Villkor
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Placeringsort: Karlstad
Arbetstider: 8-17, resor förekommer
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Software developer at TietoEvry, Karlstad!

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Mar 1
Are you a system developer with a liking to software development? Do you enjoy working in teams? As newly graduated, you have the opportunity to participate in our talent program together with TietoEvry in Karlstad. This is a unique opportunity where you during a 12-month period participate in a tailored talent program with focus on training in soft skills and hard skills.
This opportunity contains eight positions, so do not hesitate to apply today.

WHAT YOU’LL DO
We are proud to present a collaboration with TietoEvry in Karlstad, where you as a participant in addition to your everyday work as a developer will get to take part in a tailored development plan that is specially developed to provide you with the right tools to grow internally at the company
You will also, together with other participants in talent programs, take part in fun activities and happenings outside of work.

As a software developer at TietoEvry, you will work with programming in mainly C/Linux. You will be part of a Scrum team where you work together on projects to develop new technology in radio / telecommunications. The projects you are involved in vary depending on the end customer, but it is mainly within the implementation of the new 5G network and the expansion of the already existing 4G / LTE network.

ABOUT THE COMPANY
TietoEvry is a world leader in radio and mobile communication and has one of its larger offices in Karlstad with about 300 employees on site in new premises in the inner harbor. Their vision is to be a leading partner in the work of developing the communication network that exists in the world. They have strong collaborations with major entities withing the market. TietoEvry is established in many places around the world and possess a unique area of competences in the area.

YOUR PROFILE
To fit into the role as a developer at TietoEvry, we see that you have a completed higher education in Data / IT with a focus on programming. You should have knowledge in development in at least one of the following programming languages: C / Java / Linux.
As a person, you should enjoy working in complex, large projects and have a genuine interest in programming.

Qualifications
• University degree in Data/IT
• Interest in system development
• Knowledge in any of the programming languages above


Good to have
• Previous experience in working with system development
• Previous experience in the mobile/communication industry

ABOUT US
You can feel safe as an employee at Framtiden. All open positions are covered by collective agreements which give you contractual terms regarding holidays, salary, pension, sick leave, etc. You will always have a consultant manager that is available to you throughout the employment period. The task of the consultant manager is to help you develop in your professional role and ensure that you are satisfied in your workplace.
Framtiden works with both staffing and recruitment and our aim is to make a difference in people’s lives by helping people find the right job and colleagues. We are specialized in recruiting the right talent for the right company. Framtiden has seven offices in Sweden and Oslo.
For this position you will be employed by us at Framtiden and work as a consultant for our client company.

CONDITIONS
Start: August 2023
Location: Karlstad
Working hours: Office hours (8-17)
Scope: Full time

Ansök nu

Arbeta som ekonomiassistent sommaren 2023

Ekonomiassistent
Läs mer Feb 6
Vi söker dig som är serviceminded, positiv och har en fallenhet för struktur och ekonomi! Känner du igen dig? Skicka in din ansökan redan idag, eller tipsa en vän!

DINA ARBETSUPPGIFTER
I ekonomi-teamet blir du en administrativ resurs som hjälper till med faktura-hantering och godkännande. Du har en kontinuerlig kontakt med andra avdelningar, däribland inköpsavdelningen, och ansvarar till stor del för inkommande samtal. Samtalen kommer som oftast av kunder till företaget och gäller eventuella fel/problem eller uppdateringar kring fakturor som behöver lösas. Här sitter du tillsammans med dina kollegor i öppna kontorslandskap och teamwork räknas som a och o.
Tjänstens omfattning är 75% med chans till fler timmar beroende på mängden arbetsuppgifter.

OM FÖRETAGET
Vår samarbetspartner är en rikstäckande restaurang-och matgrossist med ett starkt lokalt engagemang som signum. Från Luleå till Malmö har de 16 olika lokala lager med noga utvalda sortiment passande för marknadens behov. De erbjuder ett brett sortiment av produkter från internationellt kända varumärken i kombination med produkter från lokala producenter. Deras kunder är alltifrån restauranger till dina lokala dagligvaruhandlare. Deras idé är att leverera riktigt bra råvaror till alla typer av kök och butiker – stora som små – enkla som exklusiva. Du erbjuds en fartfylld och spännande arbetsvardag med härliga kollegor under högsäsongen för detta bolag.

DIN PROFIL
För att axla rollen på bästa sätt tror vi att du går någon form av ekonomisk utbildning eller har arbetslivserfarenhet som har lärt dig grunderna av fakturahantering- och registrering. Vi ser helst att du är en duktig och självgående problemlösare med ett genuint servicemind. I övrigt söker vi dig som är glad, positiv och villig att bidra både med professionalism och personlighet till gruppen.

KOMPETENSKRAV
•Du har tidigare och generell arbetslivserfarenhet från andra sommarjobb, extrajobb eller heltidsjobb
•Du har tagit studenten
•Du talar och skriver svenska och engelska flytande

MERITERANDE
•Du går en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
•Du har erfarenhet från jobb inom ekonomi/fakturering
•Du har erfarenhet från att ha jobbat i restaurang/dagligvaruhandel


OM OSS
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
I den här tjänsten kommer du att vara anställd av oss på Framtiden och arbeta på vederbörande företag under en förutbestämd tidsperiod.

VILLKOR
Startdatum: v.25-v.33 (med överseende för eventuella förändringar)
Ort: Karlstad
Arbetstider 7.30-14 (med överseende för eventuella förändringar)
Omfattning: 75%

Ansök nu