Karlstad: Lönekonsult till Accountor i Karlstad

Hitta ansökningsinfo om jobbet Lönekonsult till Accountor i Karlstad i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2022-10-05 // Varaktighet: Heltid

Är du utbildad inom lön och gillar att ständigt utvecklas och lära dig nytt? Trivs du att jobba i team där man tillsammans ansvarar för ett bra resultat och ett gott arbetsklimat? Har du erfarenhet av att jobba i Hogia? Då har vi en tjänst som skulle passa dig perfekt!
På Accountor har vi tagit steget till att vara en av Sveriges mest digitaliserade byråer vilket ger oss och kunderna en säkrare leverans. Att arbeta som lönekonsult på Accountor innebär ett självständigt, varierat och flexibelt arbete. Det finns stora möjligheter att bredda kunskaperna inom området lön och rollen passar dig som uppskattar att arbeta med lönekörning för olika kunder och vill utvecklas i din profession. Just nu söker vi dig som vill axla rollen som lönekonsult, antingen från vårt kontor i Karlskoga eller Karlstad.
Exempel på arbetsuppgifter:
Ansvara för löneberedning för olika kunder tillsammans med kollegor.
Arbeta parallellt med robotar i olika delar av löneprocessen.
Arbeta proaktivt för att säkerställa god leverans och kvalitet.
Arbeta med ständiga förbättringar tillsammans med kollegor.


Vi är måna om att alla ska trivas och tillämpar hybridkontoret som arbetsmodell.
Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats och teamet som du kommer att tillhöra har likt övriga en familjär stämning och trevlig atmosfär. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet och där samarbetet mellan dig och din Team Manager präglas av tillit och respekt.
Vi stöttar varandra, delar med oss av vår kunskap och har ett prestigelöst arbetsklimat där ingen fråga är för dum att ställas. Därutöver vet vi att det är viktigt att ha kul på jobbet för att kunna leverera det bästa till våra kunder. Vi är stolta över vår leveranskvalité och vågar påstå att vi är i topp i branschen när det gäller utveckling av RPA och ett standardiserat arbetssätt.
Accountor är ett karriärföretag och erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Vi vill att du utvecklas och trivs hos oss. Därför erbjuder vi:
Löpande kompetensutveckling.
SRF-auktorisation - auktorisationen är personlig och stärker ditt eget varumärke.
Flexibla arbetstider.
Hybrid arbetsplats
Månadsvisa samtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.

Vem är du?
Vi tror att du är en strukturerad och noggrann person som gillar ordning och reda och att du är trygg i dig själv. Dessutom är du lyhörd och har förmågan att samarbeta med olika typer av människor. Kanske har du tidigare erfarenhet av något serviceyrke.
Kvalifikationer:
YH eller KY-utbildning med inriktning lön och/eller arbetslivserfarenhet inom lön.
Erfarenhet av att arbeta självständigt med hela löneprocessen och att tolka kollektivavtal.
Erfarenhet av Hogia Lön Plus och Flex HRM.
Tidigare erfarenhet av att jobba som konsult eller inom service ses som mycket meriterande.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Ansökan
Låter det intressant? Så kul! Vi ser fram emot din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor är du välkommen att kontakta Daniel Lundström, rekryteringskoordinator, daniel.lundstrom@accountor.se
Välkommen med din ansökan!
Mer nyfiken?
Läs om hur Jennis vardag som lönekonsult ser ut hos oss och vad hon uppskattar mest med Accountor.
Du kan även läsa mer om hur det är att jobba hos oss här eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Löneadministratör.

Löneassistent på deltid!

Läs mer Jan 16
Studerar du, har en annan huvudsaklig sysselsättning eller söker en deltidsroll? Har du ett intresse för ekonomi och vill utveckla dig inom löneadministration? Då kan detta vara tjänsten för dig!

OM TJÄNSTEN

Vi söker nu en noggrann och serviceinriktad löneassistent för en deltidsroll till vår kund i Karlstad. Tjänsten passar dig som vill kombinera arbete med studier eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%
Du kommer arbeta assisterande med att stödja kundens löneassistenter, samla in och bearbeta lönerelaterad information, samt säkerställa att löneutbetalningarna sker korrekt och i tid. Dessutom ingår hantering av förmåner, skatter och rapportering, samt att ge support i lönerelaterade frågor.
Tjänstens omfattning är cirka 2–3 dagar per vecka, och arbetet är flexibelt. Viss erfarenhet inom löneadministration är meriterande samt kunskap om gällande arbetsrättsliga lagar är meriterande, men inget krav.

Du erbjuds
- Ett flexibelt arbete som kan kombineras med studier eller annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%
- Möjlighet att utveckla dina färdigheter och växa i din roll
- Värdefull erfarenhet inom löneadministration

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Löneberäkning och -utbetalning
* Hantering av skatter och avgifter
* Administration av förmåner och ersättningar
* Regelefterlevnad och uppdatering


VI SÖKER DIG SOM


* Är studerande på eftergymnasial nivå på minst 50% eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Om du studerar, ska din utbildning vara inriktad mot ekonomi, önskvärt lönespecialist.
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Det är meriterande om du:
- Har tidigare erfarenhet som löneassistent eller liknande roll.
- Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Förändringsbenägen
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Lönespecialist

Läs mer Jan 20
Länsförsäkringar AB

Vill du ha en central roll i att säkerställa smidig och effektiv lönehantering? Vi söker en engagerad lönespecialist som trivs med många kontaktytor och har ett starkt kundfokus. Bli en del av vårt sammansvetsade team i Karlstad och bidra till att utveckla och förbättra våra arbetssätt!

Om jobbet
I rollen som Lönespecialist hos Länsförsäkringar AB kommer du att ha en central roll i att säkerställa att vår lönehantering fungerar smidigt och effektivt. Du kommer att arbeta nära både chefer, medarbetare och HR-avdelningar, och ha många kontaktytor på alla nivåer i organisationen. Du kommer att följa förändringar i lagar och avtal, och se till att vi alltid är uppdaterade och följer gällande regelverk. Rollen innebär också att du kommer att arbeta med olika systemstöd och kontinuerligt sträva efter att förbättra och utveckla våra arbetssätt. Tjänsten är heltid och har placeringsort Karlstad.

Dina arbetsuppgifter kommer vara bland annat:

* Hantera avvikelserapportering, reseräkningar och lönekontroller.
* Bevakning av sjuk- eller annan frånvaro.
* Följa förändringar i lag och avtal.
* Ha kontakt med myndigheter, chefer, medarbetare och HR-avdelningar.
* Hantera kontroll- och statistikuppgifter samt pensionsrapportering.


Vem är du?
Följande kommer göra dig framgångsrik i denna tjänst:

* Eftergymnasial utbildning inom lön eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
* Bred kompetens inom löneområdet.
* Förmåga att tänka processorienterat och ha ett tydligt kundfokus.
* Hög servicekänsla och ett konsultativt arbetssätt.
* Strukturerad och noggrann.
* Positiv, social och trivs med många kontakter inom organisationen.
* Intresse för ny teknik och IT-system.


Meriterande är även om du har:

* Erfarenhet av att arbeta med HR-plus.
* Erfarenhet av ekonomiuppgifter.


Som person är du engagerad och drivs av att utveckla och förbättra arbetssätt. Du har en hög servicekänsla och ett konsultativt arbetssätt. Du är strukturerad och noggrann, samt positiv och social. Du trivs med att ha många kontakter inom organisationen och har ett intresse för ny teknik och IT-system.

Om oss
Vi i Karlstad som arbetar med lön är ett tätt och sammansvetsat gäng på 9 personer som gärna förbättrar och utvecklar vårt arbete för att bli mer effektiva och öka den redan höga kvaliteten på vårt arbete. Vi samarbetar mycket med andra bolag och avdelningar i gruppen för att få till allt på ett så bra sätt som möjligt.

HR-Lön ligger inom avdelningen People and Culture som ansvarar för att driva det strategiska, taktiska och operativa HR-arbetet innan, under och i samband med avslut av anställning. Vi ska erbjuda kostnadsattraktiva lösningar och har som mål att uppfattas som digitala, snabba och enkla. Vi stödjer ledare och medarbetare att aktivt ta ansvar för sin utveckling och anställningsbarhet. People and Culture-avdelningen är uppdelad i olika huvudområden: People Business Partners, HR-Stöd, där HR-lön är en del, Talent Acquisition, Workplace och Learning & Development.

Mer information
Låter det spännande? Då vill vi veta mer om dig! Välkommen med din ansökan redan idag. Vi arbetar löpande med denna rekrytering och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Sista ansökningsdag: 2025-02-10

Ansök nu

Junior lönekonsult | Assurance | Karlstad

Läs mer Dec 23
Är du driven, kundfokuserad och vill vara en del av ett härligt löneteam i Karlstad samtidigt som du får möjligheten att utvecklas och lära dig nya saker på en teamfokuserad arbetsplats?


Då är tjänsten som lönekonsult på EY något för dig. Som lönekonsult får du ett mycket omväxlande arbete med många kontakter och möjlighet att bygga upp ett stort kontaktnät, du kommer dessutom att arbeta i en utvecklande och föränderlig miljö med mycket kundkontakt.




Din roll som lönekonsult


Du kommer främst arbeta med hantering av löner och ha ansvar för hela löneprocessen gentemot ett antal kunder i Karlstad med omnejd. Detta innebär att du arbetar med allt från bearbetning av löneunderlag, reseräkningar och förmåner till att tolka kollektivavtal och hantera arbetsgivardeklarationer på individnivå, rapportering till FORA och Collectum samt övrig konsultation. Vi ser gärna att du har en vana av att ha daglig kontakt med kunder.


Du kommer att ingå i ett team där vi arbetar med:
• Löpande lönetjänster
• Konsultation till våra klienter i lönefrågor




Kvalifikationer för tjänsten
• Examen från yrkeshögskola inom lön eller motsvarande erfarenhet
• Serviceinriktad och ett professionellt förhållningssätt




Vad EY erbjuder dig


Som lönekonsult hos EY får du arbeta med inspirerande och meningsfulla kunduppdrag med stort inflytande över din arbetsdag. Du kommer att ingå i en miljö som värdesätter hög kvalitet och kunskapsutbyte. Du kommer att få möjlighet att bli auktoriserad lönekonsult hos FAR vilket kommer att stärka dig i din yrkesroll.
• Kontinuerligt lärande: Du utvecklar tankesätt och färdigheter som hjälper dig att navigera in i framtiden.
• Framgång så som du definierar den: Vi ger dig verktygen och flexibiliteten, så att du kan göra skillnad på ditt sätt.
• Transformativt ledarskap: Vi ger dig insikter, coachning och självförtroende för att bli den ledare som världen behöver.
• Inkluderande kultur: Du kommer att accepteras för den du är och få möjlighet att använda din röst för att hjälpa andra att hitta sin.




Läs gärna mer om vad EY kan erbjuda dig på Karriärsidan, i sociala medier och på Karriärbloggen.




Vill du starta din karriär som lönekonsult med oss?


Då är du varmt välkommen att söka tjänsten. Skicka in din ansökan senast den 31 januari 2025.


Vid frågor om tjänsten kontaktar du Frida Sjögren på frida.sjogren@se.ey.com. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta julia frejd på julia.frejd@se.ey.com.




Ansökningsprocessen består av följande steg:
1. Fyll i ansökningsformuläret genom att klicka på Apply
2. För att din ansökan ska vara giltig behöver du ladda upp ditt CV och personliga brev.
3. När vi har mottagit din ansökan får du en länk till våra spelbaserade färdighetstester
4. Om du går vidare till nästa steg bjuder vi in dig till en intervju


Observera att en bakgrundskontroll kommer att genomföras som en del av rekryteringsprocessen.




På EY främjar vi en inkluderande miljö och stöttar våra medarbetares olikheter. Med vårt fokus på mångfald uppmuntrar vi ansökningar från kandidater med olika bakgrunder. Om du är i behov av särskilt stöd eller anpassning under rekryteringsprocessen, vänligen kontakta vårt rekryteringsteam på recruitmentsweden@se.ey.com och låt oss veta hur vi kan stötta dig på bästa sätt. Läs mer här.




EY | Building a better working world


På EY arbetar vi varje dag för att uppfylla vårt syfte "Building a better working world" och skapa långsiktigt värde för våra kunder, medarbetare och samhället i stort.


Med stöd av data och teknik bygger vi förtroende på finansmarknader och hjälper våra kunder att växa och utvecklas.


Vi samarbetar inom våra tjänsteområden revision, redovisning, affärsrådgivning, skatt, strategi och transaktioner, så att vi kan ställa bättre frågor för att hitta nya svar på de komplexa utmaningar som världen står inför i dag.




Shape your future with confidence. Join EY today!

Ansök nu

Lönespecialist, Infrakraft huvudkontor

Läs mer Nov 26
Vi är närmare 500 av landets främsta kompetenser och lagspelare, samlade i ett unikt driv framåt. Ett driv som hittills gjort oss till en av branschens mest anlitade aktörer. Vi vet av personlig erfarenhet att det bästa sättet att nå framgång i vår industri är att ge goda möjligheter till drivna individer. Vi söker nu kollegor med egna idéer som vill få frihet och möjlighet att utveckla sina karriärer tillsammans med några av de bästa entreprenörerna i branschen.
Om tjänsten Är du en driven och analytisk lönespecialist som brinner för system samt att optimera HR-processer? Vill du bli en del av vårt engagerade HR-team? Då kan detta vara din nästa utmaning! Vi utökar och söker nu en lönespecialist till vårt huvudkontor i Karlstad. Här får du chansen att vara med och driva, utveckla och samordna HR-arbetet tillsammans med oss. Vår arbetsmiljö är präglad av samarbete och innovation, vilket ger dig möjlighet att utvecklas och utmanas.
Låter det intressant? Läs vidare om du har det som krävs för att bli en av oss!
Du kommer att stötta koncernens anställda i frågor och avtalstolkning kring lönefrågor samt ersättningsfrågor. Somlönespecialist hos oss kommer du driva arbetet med utveckling och förbättring av löpande löne- samt systemprocesser i vårt personalsystem - Flex HRM/lön.
I denna roll ansvarar du även för att verksamhetens löpande förarbete i lönehantering drivs på ett effektivt sätt. Du kommer att hantera frågor kring lön, ersättningar, pension och försäkringar samt övriga frågor och funderingar som alltid dyker upp på vår avdelning. Du kommer även att uppdatera och underhålla lönesystemet samt delta i att förbättra våra processer.
Kompetenser och personliga egenskaper Vi söker dig som har relevant erfarenhet av löpande lönehantering samt har lätt att sätta dig in i nya system.
För oss är det viktigt att du är jordnära, arbetar strukturerat med fokus produktivitet och engagemang. Du trivs bäst på en arbetsplats där det är puls och du får arbeta med fria tyglar, inom vissa ramar. För att klara av arbetet så har du arbetat flera år med lönefrågor, löneadministration samt arbetsrättsliga frågor och känner dig väl insatt i vad det innebär att arbeta med lön samt lönefrågor. Har du erfarenhet i Flex HRM/lön är det meriterande. Är du även grym på övriga ersättningsfrågor samt är ute efter att ge bra service till kollegor så kan du vara som klippt och skuren för denna tjänst!
Du ska också behärska både svenska och engelska, i tal och skrift.
Fortfarande intresserad? Vi ser fram emot att få läsa just Din ansökan!
Ansök nu Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Kristina Tranberg, CHRO på 073 – 032 50 13 eller kristina.tranberg@infrakraft.se
Alla ansökningar behandlas löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och ger lika möjligheter för alla och vår personalsammansättning ska spegla samhället i övrigt och vi vill därför att både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund är varmt välkomna till oss.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: 100%

Ansök nu

Lön- och personaladministratör

Läs mer Sep 6
Om Helmia
Helmia ägs och drivs av familjen Walfridson.

Koncernen har sitt säte i Sunne och är idag ett av de större bolagen i Värmland som fortfarande har kvar sitt huvudkontor i länet.

Helmia har cirka 400 medarbetare och omsätter över 2 miljarder kronor. All verksamhet bedrivs i Värmland. I koncernen ingår fem helägda dotterbolag, Helmia Bil, Helmia Lastbilar, Helmia Fastigheter, ICA Toria och Helmia Motorsport. Dotterbolagen ägs och drivs av familjen Walfridson genom moderbolaget Helmia och Helmiastiftelsen.

Av den totala omsättningen utgörs 90 procent av fordonsrelaterad verksamhet. Helmia står för Helmer Margit Ingeborg Aktiebolag.

Löne- och Personaladministratör
Helmia behöver en ny kollega till ekonomiteamet i Karlstad. Vi söker därför dig med erfarenhet av lön & personaladministration. Du kommer som Löne- och personaladministratör arbeta med löner och ersättningar för Helmiakoncernens ca 400 medarbetare. I tjänsten arbetar du med hela löneprocessen såsom löne- och semesterberäkningar, kontroller, utredningar, intyg, reseräkningar samt semester – och årsskifteshantering. Som Löne- och personaladministratör administrerar du företagets pensions- och försäkringsuppgifter och sköter rapportering till företag och myndigheter. I tjänsten fungerar du också som rådgivare inom löneadministrationens verksamhetsområde, du ger stöd och informerar i sakfrågor, regelverk, rutiner och tillämpning av lön och tidsystemet. I tjänsten ingår även andra personalrelaterade arbetsuppgifter.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av att ha arbetat med lön och personaladministration. Du bör ha en grundläggande utbildning inom ekonomi och/eller redovisning och det är meriterande med kunskaper och erfarenhet inom det personaladministrativa området.

Då Helmia arbetar i Agda PS är det en fördel om du har erfarenhet från det, alternativt andra liknade system, där du arbetat med hela löneprocessen. Vi ser gärna att du har ett intresse för och trivs med att arbeta med övriga personaladministrativa arbetsuppgifter.

Som person är du serviceminded, duktig på att kommunicera och trivs med att samarbeta med kollegorna i koncernen. Du stimuleras av utvecklings och förbättringsarbete som skapar resultat och mervärde i verksamheten. Du har hög integritet, är noggrann, ansvarstagande och drivande i det dagliga arbetet. Du har en förmåga att se helheten. Du är kvalitetsmedveten, strukturerad och kan arbeta självständigt. Du har god datorvana och van användare i Office-paketet.

Vad erbjuder Helmia?
Vi erbjuder dig en plats i en framgångsrik koncern med hjärtat i Värmland. Du får ca 400 trevliga kollegor som jobbar efter mottot ”Bygger på förtroende”. Du får vara del av en organisation som tycker om att ta beslut och komma i mål med projekt. Självklart är vi ett gäng glada och trevliga människor som kommer bistå vår nya kollega. För att kunna ge bästa servicen till kollegorna i organisationen arbetar vi på plats på kontoret i Karlstad.

Varmt välkommen med din ansökan!



Ansöker gör du via formuläret nedan. Din ansökan vill vi ha senast 2024-09-30. Urvalsarbetet sker löpande, och vi vill gärna komma i mål med rekryteringen så fort som möjligt, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. För frågor om tjänsten, kontakta Sofia Graflund, mailto:xxxx.xxxx@qtym.se , 054-14 18 00.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Accountor Ekonomi & Rådgivning AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Accountor Ekonomi & Rådgivning AB .

Redovisningskonsult till Accountor Karlstad

Redovisningskonsult
Läs mer Jul 8
Accountor befinner sig i en expansiv fas. Nu ska vi växa och bli fler. Har du erfarenhet inom redovisning, är serviceinriktad, tycker om att arbeta i team samtidigt som du vill ha väldigt kul på jobbet? Bra, då är det här tjänsten för dig!
Från vårt kontor i Karlstad kommer du arbeta tillsammans med ett drivet och glatt gäng på 35 personer som alla bidrar till att skapa en stimulerande och givande arbetsplats. Vi hjälps åt och bollar idéer, lyfter och stöttar varandra såväl som att lägga stor vikt vid att alla ska trivas och känna att varje arbetsdag är givande och stimulerande. I rollen som redovisningskonsult har du stor fokus på kundkontakt och variation. Du får arbeta med spännande och utmanande kunder i olika branscher. Du rapporterar direkt till din Team Manager Julia.
Rollen som redovisningskonsult innebär att du tillsammans med ditt team ansvarar för en leverans helt i linje med våra kundlöften. I rollen ingår främst arbete med reskontrahantering och löpande redovisning, avstämning och kvalitetssäkring.
Accountors kundföretag finns i många olika branscher och olika storlekar där du som redovisningskonsult har en viktig roll. Att arbeta som redovisningskonsult på Accountor innebär ett varierat och flexibelt arbete där våra olika kunduppdrag ger dig nya utmaningar och möjlighet till personlig utveckling.
Vad kan Accountor erbjuda dig:
Att kostnadsfritt bli/behålla auktoriserad SRF redovisningskonsult för att stärka din position på marknaden.
Hybrid arbetsplats. Jobba från kontoret eller hemifrån.
Månadsvisa coachsamtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.
Friskvårdsbidrag på 5000 kronor per år.



Vem är du?
Vi tror att du har jobbat i några år med redovisning och gärna har jobbat på byrå sedan tidigare. Du är självgående med löpande redovisning och månadsavstämningar för företag inom K2-regelverket. Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande är ett krav. För att trivas i rollen är det viktigt att du är utåtriktad, har lätt för att samarbeta med andra, är lösningsorienterad och kan etablera god kontakt med våra kunder. Som person är du glad, positiv och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter till dina kollegor. Det är meriterande om du har arbetat i Fortnox.
Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 500 anställda på arton orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal, vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
OBS vi bearbetar ansökningar från och med 2024-08-05

Ansökan
Låter det intressant? Så kul! Vi ser fram emot din ansökan. Skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta rekryterande chef Julia Carlsson; julia.carlsson@accountor.se.
Mer nyfiken?
Du kan läsa mer om hur det är att jobba hos oss här eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram.

Ansök nu

Redovisningskonsult till Accountor i Karlstad

Redovisningskonsult
Läs mer Aug 3
Accountor befinner sig just nu på en spännande utvecklingsresa där vi fortsätter växa! Vi söker dig som är serviceinriktad och självgående inom redovisning. Förutom att ge service till dina kunder kommer du även att stärka upp och agera bollplank till ditt team. Låter det intressant? Då kan det här vara något för dig!
Accountor söker dig som har gedigen erfarenhet av att arbeta med redovisning och ekonomi och nu vill fortsätta utvecklas i en spännande roll som redovisningskonsult. Här erbjuds du en flexibel och ansvarsfull roll där du får möjlighet att fortsätta bredda dina kunskaper inom området redovisning.
Som anställd på Accountor erbjuder vi dig en tillsvidareanställning med fast månadslön och fina förmåner såsom 5000 kr i friskvårdsbidrag. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan redan idag!
Främsta arbetsuppgifter:
Kvalificerad rådgivning mot kund.
Bokslutsarbete (månads-, kvartals- och årsbokslut).
Upprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationer.
Leverera kundanpassade rapporter
Moms- och skattedeklarationer.



Vad vi på Accountor kan erbjuda dig:
Att kostnadsfritt bli/behålla auktoriserad SRF redovisningskonsult för att stärka din position på marknaden.
Månadsvisa coachsamtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.
Hybrid arbetsplats
Löpande kompetensutveckling i form av vår digitala utbildningsportal, Accountor Training.
Friskvårdsbidrag på 5000 kronor per år.

Vem är du?
Vi söker dig med ett par års erfarenhet av kvalificerad redovisning och helst erfarenhet av att tidigare jobbat på byrå. Vi ser att du är självgående i hela redovisningsprocessen. För att trivas i rollen är det viktigt att du är flexibel. Vi lägger stort värdering kring att du gillar att samarbeta med andra, är lösningsorienterad och kan etablera goda kontakter med våra kunder. Du tycker det är roligt att utvecklas och sätter dig gärna in nya områden om det behövs. Du känner dig bekväm med att vara ett stöd och agera bollplank till övriga kollegor i ditt team. Här blir du en del av ett positivt gäng i ett innovativt och snabbväxande företag, där arbetsmiljön präglas av samarbete och god stämning. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med möjlighet att arbeta hemifrån eller från kontoret i Karlstad.
Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön HR. I Sverige är vi ca 375 anställda på tio orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal, vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Ansökan
Låter det intressant? Så kul! Vi ser fram emot din ansökan! Skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta rekryterande chef Madeleine Marthinusen; madeleine.marthinusen@accountor.se

Ansök nu

Erfaren redovisningskonsult till Accountor i Karlstad

Redovisningskonsult
Läs mer Jun 7
Accountor befinner sig just nu på en spännande utvecklingsresa där vi fortsätter växa! Vi söker dig som är serviceinriktad och självgående inom redovisning. Förutom att serva dina kunder kommer du även att stärka upp och agera bollplank till vårt team. Låter det intressant? Då kan det här vara något för dig!
I rollen som redovisningskonsult har du stort fokus på kundkontakt och variation. Du får arbeta med spännande och utmanande kunder i olika branscher. Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet. Vi stöttar varandra, delar med oss av vår kunskap och har ett prestigelöst arbetsklimat. Dina kollegor är kunniga och vi hjälps alltid åt om ett problem uppstår.
Främsta arbetsuppgifter:
Kvalificerad rådgivning mot kund.
Bokslutsarbete (månads-, kvartals- och årsbokslut).
Upprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationer.
Leverera kundanpassade rapporter
Moms- och skattedeklarationer.



Vad kan vi erbjuda dig:
Att kostnadsfritt bli/behålla auktoriserad SRF redovisningskonsult för att stärka din position på marknaden.
Månadsvisa coachsamtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.
Hybrid arbetsplats
Löpande kompetensutveckling i form av vår digitala utbildningsportal, Accountor Training.
Friskvårdsbidrag på 5000 kronor per år.

Vem är du?
Vi söker dig med ett par års erfarenhet av kvalificerad redovisning och helst erfarenhet av att tidigare jobbat på byrå. Vi ser att du är självgående i hela redovisningsprocessen. För att trivas i rollen är det viktigt att du är flexibel. Vi lägger stort värdering kring att du gillar att samarbeta med andra, är lösningsorienterad och kan etablera goda kontakter med våra kunder. Du tycker det är roligt att utvecklas och sätter dig gärna in nya områden om det behövs. Du känner dig bekväm med att vara ett stöd och agera bollplank till övriga seniora kollegor i ditt team. Som person är du noggrann, positiv. Du kommer att tillhöra ett glatt team som sitter i ljusa trevliga lokaler i Inre hamn.
Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön HR. I Sverige är vi ca 350 anställda på tio orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal, vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Ansökan
Låter det intressant? Så kul! Vi ser fram emot din ansökan! Skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta rekryterande chef Madeleine Marthinusen; madeleine.marthinusen@accountor.se

Ansök nu

Erfaren redovisningskonsult till Accountor i Karlstad

Redovisningskonsult
Läs mer Maj 2
Accountor befinner sig just nu på en spännande utvecklingsresa där vi fortsätter växa! Vi söker dig som är serviceinriktad och självgående inom redovisning. Förutom att serva dina kunder kommer du även att stärka upp och agera bollplank till vårt team. Låter det intressant? Då kan det här vara något för dig!
I rollen som redovisningskonsult har du stort fokus på kundkontakt och variation. Du får arbeta med spännande och utmanande kunder i olika branscher. Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet. Vi stöttar varandra, delar med oss av vår kunskap och har ett prestigelöst arbetsklimat. Dina kollegor är kunniga och vi hjälps alltid åt om ett problem uppstår.
Främsta arbetsuppgifter:
Kvalificerad rådgivning mot kund.
Bokslutsarbete (månads-, kvartals- och årsbokslut).
Upprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationer.
Leverera kundanpassade rapporter
Moms- och skattedeklarationer.



Vad kan vi erbjuda dig:
Att kostnadsfritt bli/behålla auktoriserad SRF redovisningskonsult för att stärka din position på marknaden.
Månadsvisa coachsamtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.
Hybrid arbetsplats
Löpande kompetensutveckling i form av vår digitala utbildningsportal, Accountor Training.
Friskvårdsbidrag på 5000 kronor per år.

Vem är du?
Vi söker dig med ett par års erfarenhet av kvalificerad redovisning och helst erfarenhet av att tidigare jobbat på byrå. Vi ser att du är självgående i hela redovisningsprocessen. För att trivas i rollen är det viktigt att du är flexibel. Vi lägger stort värdering kring att du gillar att samarbeta med andra, är lösningsorienterad och kan etablera goda kontakter med våra kunder. Du tycker det är roligt att utvecklas och sätter dig gärna in nya områden om det behövs. Du känner dig bekväm med att vara ett stöd och agera bollplank till övriga seniora kollegor i ditt team. Som person är du noggrann, positiv. Du kommer att tillhöra ett glatt team som sitter i ljusa trevliga lokaler i Inre hamn.
Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön HR. I Sverige är vi ca 350 anställda på tio orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal, vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Ansökan
Låter det intressant? Så kul! Vi ser fram emot din ansökan! Skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta rekryterande chef Madeleine Marthinusen; madeleine.marthinusen@accountor.se

Ansök nu

Lönekonsult till Accountor i Karlskoga / Karlstad

Löneadministratör
Läs mer Mar 20
Vill du jobba i en spännande och stimulerande miljö där teamwork står i fokus? Vi är ett gäng på 15 glada och lösningsorienterade kollegor som nu söker efter nästa lönekonsult till vårt team. Vad sägs, vill du vara med på vår resa och ta vår verksamhet till nästa nivå?
På Accountor ser vi hela tiden till att ligga i framkant. Vi vill faktiskt påstå att vi är en Sveriges mest moderna fullservicebyråer inom lön och ekonomi. Som lönekonsult hos oss kommer du alltid jobba utifrån den mest moderna tekniken, där digitalisering och utveckling är A och O. Samtidigt är vi noga att aldrig glömma det som gör oss bäst; det mänskliga. En grundförutsättning till ett bra arbete börjar därför med att känna att man har kul och trivs med sina kollegor. Du kommer tillhöra ett team där vi stöttar varandra, delar med oss av vår kunskap och har ett prestigelöst arbetsklimat där det inte finns några dumma frågor.
Just nu söker vi dig som vill axla rollen som lönekonsult från vårt kontor i Karlskoga eller Karlstad, beroende på vart du bor. Det finns stora möjligheter att bredda kunskaperna inom området lön och rollen passar dig som uppskattar problemlösning och vill utvecklas i din profession.
Exempel på arbetsuppgifter:
Ansvara för löneberedning för olika kunder tillsammans med kollegor.
Arbeta parallellt med robotar i olika delar av löneprocessen.
Arbeta proaktivt för att säkerställa god leverans och kvalitet.
Arbeta med ständiga förbättringar tillsammans med kollegor.

Accountor är ett karriärföretag som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Vi vill att du utvecklas och trivs hos oss. Därför erbjuder vi:
Löpande kompetensutveckling.
SRF-auktorisation - auktorisationen är personlig och stärker ditt eget varumärke.
Flexibla arbetstider.
Hybrid arbetsplats, jobba hemifrån eller på kontoret.
Månadsvisa samtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.

Vem är du?
Du är en strukturerad och noggrann person som gillar ordning och reda. Dessutom är du lyhörd och har förmågan att samarbeta med olika typer av människor.
Kvalifikationer:

YH eller KY-utbildning med inriktning lön och/eller arbetslivserfarenhet inom lön. Utöver detta ser vi gärna att du har några års erfarenhet av att arbeta självständigt med hela löneprocessen och att tolka kollektivavtal.
Har du tidigare erfarenhet av Hogia Lön Plus och Flex HRM ses det som mycket meriterande. Har du en bakgrund av att ha jobbat i en konsultroll eller kommer ifrån servicebranschen ses det som ett stort plus!
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 350 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Accountor tillämpar sex månaders provanställning.

Ansökan
Vill du vara en del utav en Sveriges mest moderna fullservicebyråer du också, där du har chansen att växa och utvecklas? Så kul! Vi ser fram emot din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor är du välkommen att kontakta Daniel Lundström, rekryteringskoordinator, daniel.lundstrom@accountor.se

Ansök nu

Erfaren redovisningskonsult till Accountor i Karlstad

Redovisningskonsult
Läs mer Feb 28
Accountor befinner sig just nu på en spännande utvecklingsresa där vi fortsätter växa! Vi söker dig som är serviceinriktad och självgående inom redovisning. Förutom att serva dina kunder kommer du även att stärka upp och agera bollplank till vårt team. Låter det intressant? Då kan det här vara något för dig!
I rollen som redovisningskonsult har du stort fokus på kundkontakt och variation. Du får arbeta med spännande och utmanande kunder i olika branscher. Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet. Vi stöttar varandra, delar med oss av vår kunskap och har ett prestigelöst arbetsklimat. Dina kollegor är kunniga och vi hjälps alltid åt om ett problem uppstår.
Främsta arbetsuppgifter:
Kvalificerad rådgivning mot kund.
Bokslutsarbete (månads-, kvartals- och årsbokslut).
Upprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationer.
Leverera kundanpassade rapporter
Moms- och skattedeklarationer.



Vad kan vi erbjuda dig:
Att kostnadsfritt bli/behålla auktoriserad SRF redovisningskonsult för att stärka din position på marknaden.
Månadsvisa coachsamtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.
Hybrid arbetsplats
Löpande kompetensutveckling i form av vår digitala utbildningsportal, Accountor Training.
Friskvårdsbidrag på 5000 kronor per år.

Vem är du?
Vi söker dig med ett par års erfarenhet av kvalificerad redovisning och helst erfarenhet av att tidigare jobbat på byrå. Vi ser att du är självgående i hela redovisningsprocessen. För att trivas i rollen är det viktigt att du är flexibel. Vi lägger stort värdering kring att du gillar att samarbeta med andra, är lösningsorienterad och kan etablera goda kontakter med våra kunder. Du tycker det är roligt att utvecklas och sätter dig gärna in nya områden om det behövs. Du känner dig bekväm med att vara ett stöd och agera bollplank till övriga seniora kollegor i ditt team. Som person är du noggrann, positiv. Du kommer att tillhöra ett glatt team som sitter i ljusa trevliga lokaler i Inre hamn.
Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön HR. I Sverige är vi ca 350 anställda på tio orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal, vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Ansökan
Låter det intressant? Så kul! Vi ser fram emot din ansökan! Skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta rekryterande chef Madeleine Marthinusen; madeleine.marthinusen@accountor.se

Ansök nu