Karlstad: Servicerådgivare till Karlstad

Hitta ansökningsinfo om jobbet Servicerådgivare till Karlstad i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Heltid

Har du en hög servicekänsla och tycker om att ge kunden det lilla extra? Vill du överträffa våra kunders förväntningar genom att erbjuda den bästa tänkbara servicen? Tycker du om att arbeta i ett högt tempo där problemlösning ingår i ditt uppdrag? Då har vi ett jobb för dig!

Vi behöver dig som är duktig på kundrelationer och vill representera ett av världens starkaste varumärken där stolta, glada och krävande kunder är en del av din vardag.

Kvalifikationer

- B-körkort.
- Fordonsteknisk utbildning eller motsvarande eftergymnasialutbildning.
- Servicerådgivarutbildning eller flerårig yrkesvana från arbetsledande och säljande organisationer.
- God datorvana är meriterande.
- God läsförståelse och lätt för att jobba efter anvisningar.


Vi erbjuder ett roligt arbete och trivsam miljö där du får jobba i ett spännande företag med branschens hetaste varumärken. Du kommer ingå i ett team av kompetenta och trevliga kollegor och vi erbjuder dig även kontinuerlig utbildning för att du ska kunna utvecklas och växa i din roll.

Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök så snart som möjligt, dock senast 30 september 2022. Din ansökan skall innehålla CV och ett personligt brev.

Rekryterande chef Mikael Thörnqvist, 010-47 00 765, mikael.thornqvist@lecab.se svarar gärna på dina frågor om positionen.

Frågor om processen kan ställas till HR-ansvarig Lotta Olsson lotta.olsson@lecab.se

För oss på Lecab är jämställdhet och mångfald viktigt och vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Omfattning: Heltid (dagtid)

Tillträde: Enligt överenskommelse

Ort: Karlstad

Är du den vi söker, tveka inte, ansök idag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Kundtjänstmedarbetare.

Kundvårdare till innovativt företag

Läs mer Sep 5
Nu söker vi en ny kundtjänstmedarbetare till vårt härliga kundvårdsteam, där du kommer jobba nära våra kunder och få förståelse för deras kompetensbehov.
Vi erbjuder ett brett utbud av kurser inom juridik för både offentlig sektor och privata företag. Du förser våra kunder med exceptionell service och följer upp deras upplevelser på våra kurser. Kontakten sker via telefon och videokonferens där du fångar upp kundens behov och skräddarsyr deras kompetensutvecklingspaket. Det ingår också att ibland vara värd för våra utbildningar och välkomna deltagare samt koordinera frågor.
För att lyckas i rollen söker vi dig som drivs av att ge god service till kunden och som trivs med att ha många kontaktytor.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete eller har erfarenhet av att jobba med utbildnings- och eventverksamhet. Vidare ser vi gärna att du är;
Självgående och flexibel
Noggrann med god datorvana
Utåtriktad, positiv och öppen
En ansvarsfull lagspelare som fokuserar på uppgiften och är lösningsorienterad
Driftig och orädd som trivs i ett högt arbetstempo.

Om företaget
JP Infonet är ett av landets ledande informations- och kunskapsföretag. JP Infonet startade verksamheten 1999 och vi har vuxit kraftigt sedan dess. Idag har företaget kontor i Gamla Stan i Stockholm, Karlstad och centrala Helsingborg. Tillsammans är vi ca 90 anställda varav hälften jurister. Vi har kollektivavtal och tillämpar individuell lönesättning. Vi satsar på långsiktighet och erbjuder stor möjlighet till personlig och professionell utveckling.

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare E-Handel

Läs mer Sep 1
Vi växer och söker fler medarbetare till vår E-Handel och kontoret på Drottninggatan i Karlstad.


Vi är idag ett team på 5 medarbetare samt ett par konsulter och är nu i en fas där vi ska bli ännu fler.


Happy-day.se är ett företag som säljer upplevelsepresenter online till både privatpersoner och företag. Upplevelsepresenterna levereras som ett värdebevis/presentkort till slutkund, paketerat i en personlig presentbox, eller som PDF-fil via E-post inom 5 minuter.


Företaget har sedan starten 2017 haft en stark tillväxt som fortsätter även i de annorlunda tiderna vi befinner oss i just nu med en stärkt marknadsandel.


Upplevelserna som vi säljer utförs genom vårt stora nätverk av arrangörer över hela landet som är proffs inom sina områden. Det kan vara allt från dryckesprovningar, provkörning av supersportbilar, matlagningskurser, hoppa fallskärm, skytte och mycket mycket mer. Vissa av de mest unika upplevelserna arrangerar vi själva.




Arbetsuppgifterna som kundtjänst-/E-Handelsmedarbetare är:


- Guida, vägleda och svara på frågor från personer som besöker happy-day.se och som ställer frågor via E-post och chatt om köp, bokningar, ordrar och andra frågor om våra upplevelser


- Sköta kontakter med arrangörer i samband med frågor från slutkund


- Orderhantering, både i vår e-handelsplattform och i Klarna, samt packa presentboxar till slutkund.


- Utvärdera och utveckla våra administrativa rutiner till att bli så effektiva och enkla som möjligt både internt och för våra kunder.


Vi ser att du som söker är serviceinriktad, har erfarenhet av annan E-handel eller har jobbat med sälj och brinner för att hjälpa våra kunder. Vi är fortfarande ett mindre team, men med ett stort ansvar, och att jobba i ett mindre företag innebär att arbetsuppgifterna är varierande. Belastningen i kundtjänst varierar under olika delar av året.


Vi ser att du motiveras av att växa som person och få större ansvar när vårt företag växer genom att ta ansvar, vara kreativ och söka bra och långsiktiga lösningar.



Egenskaper som vi värdesätter hos dig som person:
- Driftig, engagerad och vill ta ett stort ansvar
- Förtroendeingivande och serviceinriktad
- Flexibel
- Effektiv och noggrann
- Förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt




Erfarenheter och intressen som vi värdesätter:
- Digital marknadsföring
- Administration i digitala kanaler och verktyg
- Försäljning, rådgivning och support
- Förmåga att kunna uttrycka sig i tal och text
- Intresse för upplevelser och presenter


Övrigt:
Tjänstgöringsgrad kan diskuteras, likaså kan den här rekryteringen utmynna i en kombinerad tjänst eller två tjänster. Det beror på vem du är, din kompetens och dina intressen.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
Ansökningar skickas till jobb@happy-day.se. Var noggrann med att märka ansökan med "Kundtjänstmedarbetare" i mejlets ämnesrad.
Har du några frågor eller funderingar? Skicka dem gärna till emil@happy-day.se. Märk även då vilken tjänst det gäller.

Ansök nu

Vi söker säljande kundservicemedarbetare till Telenor!

Läs mer Sep 13
OM TJÄNSTEN SOM KUNDTJÄNSTMEDARBETARE
Söker du efter ett arbete där du dagligen jobbar med att leverera den bästa möjliga kundupplevelsen samtidigt som du jobbar med försäljning? Söker du dessutom en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter? Då har du hamnat rätt!
Blir du en av våra medarbetare kommer du få jobba på en ung och fartfylld arbetsplats där vi alltid strävar efter att ha kul på jobbet. Du kommer tillhöra ett team med drivna kollegor som precis som du brinner för kundservice och försäljning. Förutom att du dagligen kommer få umgås med dina kollegor kommer du även att göra vardagen lite enklare för våra kunder.
Som medarbetare inom kundservice arbetar du med att lösa olika kundärenden på bästa sätt, samtidigt som du är effektiv i ditt arbete. Våra kunder ska alltid få en bra upplevelse och ett trevligt bemötande när de ringer in till oss. Vi strävar alltid efter att leverera service i världsklass!
Utöver kundservice kommer du även att arbeta med försäljning till våra befintliga kunder. Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet av kundservice eller försäljning, vi tror att med rätt inställning så kommer man långt! Hos oss får du en gedigen grundutbildning där vi ger dig alla verktyg som du behöver för att lyckas i din roll!
För att trivas hos oss är du en engagerad och social medarbetare och lagspelare. Vi tror på att framgång nås genom samarbete! Det viktigaste för oss är inte vad du gjort innan utan att du har viljan och engagemanget att lära dig nya saker!

VI SÖKER DIG SOM...
Har godkända betyg i Svenska 1 och Engelska 5 (Svenska A & Engelska A)
Talar flytande Svenska och du känner dig bekväm med att ta ett samtal på engelska
Inte förekommer i belastningsregistret


VAD VI KAN ERBJUDA DIG?
En arbetsplats och företag som växer där det finns goda utvecklingsmöjligheter för den som vill. Blir du vår kollega kommer du börja tjänsten med en introduktion och en resa i vår trainer-utbildning. Du kommer garanterat utveckla dina tekniska kunskaper, din kommunikativa och sociala förmåga hos oss!

Viktigt gällande hemarbete:
Vi bryr oss om våra medarbetares välmående och arbetsmiljö. Eftersom detta är ett jobb där det finns möjlighet att arbeta hemifrån så kommer vi under processens gång att säkerställa att din hemmamiljö är i linje med Webhelps standard gällande WFH-krav. Vår standard behöver efterföljas för att få en anställning.

START: 2022-10-24
PLACERINGSORT: Kontoret i Norrköping, alternativt hemifrån (från din folkbokförda adress i Sverige)
ANSTÄLLNINGSFORM: Heltid, tillsvidare
ARBETSTIDER: Varierande under öppettiderna 08:00-18.00, måndag-fredag.
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-10-13


Webhelp?is a multinational Business Process Outsourcing company with its head office in Paris, France, that is making business more human for the world’s most exciting brands.
By?choosing Webhelp,?you will be part of a community of over 100'000 game-changers from more than 190 locations, speaking more than 80 languages in 50+ countries.?
Join us at?Webhelp you will have the opportunity to be part of a multicultural team, a fast-paced?environment,?and a diverse pool of engaging projects for some of the most progressive brands worldwide.
More information can be found at www.webhelp.com
Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us
#swedish

Ansök nu

Bolånespecialist till SBAB

Läs mer Sep 15
Bank- & finansbranschen är under stor förändring. Med hållbarhet i fokus driver vi förändring och vi vill leda utvecklingen inom vårt område boende och boendeekonomi. Förändrade kundbeteenden och digitaliseringen med ökad transparens skapar stora möjligheter för oss. SBAB växer och tar marknadsandelar. Vårt värderingsdrivna arbetssätt med inkluderande ledarskap och självdrivande medarbetare tar oss beslutsamt framåt med tempo.

Vill du bli Bolånespecialist?

Arbetsuppgifter

• Låter frågor om boende och boendeekonomi intressant? Då ska du bli Bolånespecialist.
• Din kunskap gör skillnad och du ansvarar för att utveckla dig själv och vår affär varje dag.
• Med kunden i fokus arbetar du målinriktat för att uppnå vår vision Sveriges Bästa Bolån.

Är du nyfiken på hur den här texten ska sluta? Kul! Vi gillar dig redan. Att vara nyfiken är viktigt för oss.

Är du redo för något intressant? På SBAB jobbar vi värderingsdrivet. Wow! Hoppas vi att du tänker, men vi förstår om det inte känns som något nytt eller om ordet inte väcker det intresse som vi vill.

Men våra värderingar är viktiga för oss på riktigt! De handlar om att jobba smart med fart, ta ansvar hela vägen, vara stolta proffs och att lyckas tillsammans. Faktum är att värderingarna hjälper oss att fatta kloka beslut – och vi vill att du gör detsamma hos oss. De hjälper dig i rätt riktning, stöttar att ta egna initiativ, ha roligt tillsammans, jobba ihop och bidra till att våra kunder får en bättre boendeekonomi. Fortfarande intresserad? Välkommen!

Att jobba som Bolånespecialist

Som Bolånespecialist drivs du av att göra skillnad i dina kundmöten, med telefonen som främsta arbetsredskap hjälper du kunderna att välja SBAB. Du tar ansvar hela vägen och arbetar självständigt för att nå dina personliga, gruppens och SBAB:s mål, så vi tillsammans når vår vision.

När du börjar hos oss kommer du tillsammans med dina blivande kollegor, utbildas för att ha rätt förutsättningar att lyckas och utvecklas i ditt nya jobb som Bolånespecialist, oavsett vilken bakgrund du har. Utbildningen varvar teori med jobb i ett av våra kundteam, för att ge dig kunskaper inom bolån i SBAB. Första steget är att du blir Swedsec-licensierad för Bolån, därefter utvecklar du kontinuerligt dina kunskaper i våra arbetssätt och system med målsättningen att bli specialist inom området.

Det är förstås redan nu en fördel om du har erfarenhet från bank-, finans-, försäkrings- eller fastighetsbranschen, men inte ett måste. En universitetsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet från försäljning och kundservice är också en bra grund. Du är bra på svenska och engelska. Behärskar du ytterligare språk är det en merit.

Har du check på allt?

• Målinriktad
• Kundfokuserad
• Uthållig
• Ansvarstagande
• Lagspelare

Ej: Inte vassa armbågar

Låter det intressant? Qtym hjälper oss i denna rekrytering och har du frågor om jobbet som Bolånespecialist kontakta Sofia Graflund, 070-423 34 23, sofia.graflund@qtym.se De ser fram emot att träffa dig så snart som möjligt, så vänta inte med din ansökan. Efter den 9 oktober 2022 är det för sent!

OBS! Vi vill att du skickar in din ansökan genom att klicka in dig på länken nedan (kopiera länk och klistra in i ett nytt sökfönster)

https://sbab.teamtailor.com/jobs/2062676-vill-du-bli-bolanespecialist?promotion=484867-trackable-share-link-bolanespecialist

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundtjänsthandläggare Förarprov Karlstad

Läs mer Sep 19
Som Kundtjänsthandläggare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att bidra i det viktiga arbetet med trafiksäkerhet.
Är du serviceinriktad och tycker om att möta nya människor? Då kan det här vara ditt nya jobb! 


Kundtjänsthandläggare Förarprov Karlstad

Arbetsuppgifter

Vår uppgift på Förarprov är att genomföra prov inom körkortsområdet och yrkestrafikområdet. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att varje kund känner sig välkommen, får tydlig information och de bästa förutsättningarna att visa sina kunskaper.
Arbetsuppgifterna varierar och man växlar i gruppen under dagen att genomföra de olika arbetsuppgifterna. I ditt dagliga arbete kommer du att möta många olika kunder, så bemötande och tydlig information är därför viktiga delar i ditt arbete. I arbetsuppgifterna ingår det myndighetsutövande uppdraget att förrätta kunskapsprov både i grupp, individuellt och ibland med tolk. Tidvis innebär arbetet högt tempo så du behöver trivas med det som en del i arbetet och du arbetar enligt fastlagt schema. Du kommer bland annat att arbeta med:  
Receptionsarbete
Förrätta kunskapsprov
Tidsbokning av teori och körprov
Svara på kundfrågor
Administration av körkortsfoto i samband med körkortsprov och förnyelse av körkort
Utföra allmänna kontorsgöromål


Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.

Kvalifikationer

Vem är du?
Du kommer att vara vårt ansikte utåt och den första person våra kunder träffar, därför ser vi att du är en trygg och serviceinriktad person som tycker om att möta nya människor. Det är viktigt att du är en kommunikativ person, vilket innebär att du förmedlar budskap på ett tydligt och respektfullt sätt samt anpassar din kommunikation till mottagaren. Du har en positiv inställning och är mån om att bidra till ett gott samarbete i gruppen. Därutöver har du ett flexibelt och problemlösande förhållningssätt och du kan enkelt anpassa dig till nya omständigheter och situationer, alltid med kundens och organisationen bästa i fokus. 
Vi söker dig som:
har gymnasieutbildning
är minst 23 år, vilket är lägsta ålder för att få förrätta kunskapsprov enligt Transportstyrelsens föreskrift om förordnande att förrätta prov
har några års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av fysiska kundmöten, som exempelvis i reception/kundtjänst/informationsdisk med frekventa personliga (face-to face) kundkontakter
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
har goda kunskaper i engelska tal
har goda datorkunskaper och är van vid att arbeta i Officepaketet
har B-körkort för manuellt växlad personbil




Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.
Hos Förarprov på Trafikverket bidrar du till att säkerställa trafiksäkerheten och miljömedvetenheten på Sveriges vägar. Vår uppgift är att genomföra prov inom körkorts- och yrkestrafikområdet. Det är hos oss som drömmen om ett körkort och de möjligheter som det skapar kan förverkligas. Det är vi som gör så att alla kunder känner sig välkomna, får tydlig information och de bästa förutsättningarna att visa sina kunskaper.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Lecab Bil AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Lecab Bil AB .

Servicetekniker inom felsökning till Karlstad

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Sep 22
Har du en hög servicekänsla och tycker om att ge kunden det lilla extra? Vill du överträffa våra kunders förväntningar genom att erbjuda den bästa tänkbara servicen? Tycker du om att arbeta i ett högt tempo där problemlösning ingår i ditt uppdrag? Då har vi ett jobb för dig!

Vi behöver dig som är duktig på kundrelationer och vill representera ett av världens starkaste varumärken där stolta, glada och krävande kunder är en del av din vardag.

Som Servicetekniker har du ett engagemang och ett driv att utvecklas i din roll som tekniker då vi står i en förändring där digitalisering och elektrifiering är i fokus. Du har ett tekniskt intresse för bilar och trivs med att ha kundens behov som en självklar utgångspunkt i ditt arbete. Du bör ha en erfarenhet av både felsökning och servicearbeten. Utöver ditt tekniska kunnande är du van vid att själv söka information och ta till dig skriftliga instruktioner.

Kvalifikationer

- B-körkort.
- Fordonsteknisk utbildning eller motsvarande eftergymnasialutbildning.
- God datorvana är meriterande.
- God läsförståelse och lätt för att jobba efter anvisningar.


Vi erbjuder ett roligt arbete och trivsam miljö där du får jobba i ett spännande företag med branschens hetaste varumärken. Du kommer ingå i ett team av kompetenta och trevliga kollegor och vi erbjuder dig även kontinuerlig utbildning för att du ska kunna utvecklas och växa i din roll.

Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök så snart som möjligt, dock senast 30 september 2022. Din ansökan skall innehålla CV och ett personligt brev.

Rekryterande chef Bengt Sundin, 010-47 00 780, bengt.sundin@lecab.se
svarar gärna på dina frågor om positionen.

Frågor om processen kan ställas till HR-ansvarig Lotta Olsson, lotta.olsson@lecab.se

För oss på Lecab är jämställdhet och mångfald viktigt och vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Omfattning: Heltid (dagtid)

Tillträde: Enligt överenskommelse

Ort: Karlstad

Är du den vi söker, tveka inte, ansök idag!

Ansök nu