Karlstad: IT/Tech Rekryteringskonsult - Testhuset

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT/Tech Rekryteringskonsult - Testhuset i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Heltid

Vår utvecklingskurva pekar spikrakt uppåt och vi behöver utöka teamet igen! Är du vår nya kollega som skulle älska att jobba tillsammans i ett positivt gäng där dagarna alltid går lite för snabbt? Vi tror på det vi gör och vill förändra marknaden genom hårt arbete och ett leende på läpparna!

Om tjänsten

Som IT/Tech rekryteringskonsult hos oss på Testhuset är du en viktig pusselbit i leveransen till våra kunder, framförallt inom IT området där du kommer att ta ett extra ansvar. I rollen kommer du att ägna dig åt hela rekryteringsprocessen, från uppstart med profileringsmöte och annonsskrivning till urvalsarbete och intervjuer. Våra kunder finns i både den privata sektorn och den offentliga, du kommer löpande att ha avstämningar och dialog med kund vilket ger goda relationer och breddar ditt nätverk. Hos oss har du stora utvecklingsmöjligheter! I alla rekryteringsprocesser är vi två konsulter från Testhuset för att bibehålla en hög kvalitet och även dra nytta av varandras styrkor.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Karlstad.

Om dig

Som person är du positiv, strukturerad och noggrann. Du har ett stort driv och engagemang som gör att du bidrar till Testhusets utveckling genom att våga ta ny mark. Du tycker dessutom om att skapa goda relationer och det är viktigt för dig att tillhöra ett team där var och en bidrar till ett gott resultat.

Vi ser att du har erfarenhet av rekrytering inom IT området alternativt att du har arbetat som projektledare eller annan ledande roll inom IT och har ett intresse för att börja jobba med rekrytering. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska, du hanterar digitala verktyg med lätthet och du har B körkort.

Om oss

På Testhuset blir du en del av ett resultatinriktat gäng som tror på det vi gör. Du kommer att jobba i en miljö med korta beslutsvägar, högt i tak och mycket glädje där skrattet aldrig är långt bort. Vi vill ständigt förbättras och utvecklas och det kommer även du få möjlighet till, både i din kompetens och som person.

Det är viktigt för oss att våra medarbetare trivs, därför hittar vi på aktiviteter tillsammans så som att träna en gång i veckan med efterföljande frukost. Vi reser tillsammans och hittar på roliga aktiviteter när vi når våra mål. Självklart har du även tillgång till en rad olika förmåner.

Vi genomför årligen mer än 1500 personbedömningar med stöd av olika test- och analysverktyg och slutför över 250 rekryteringar. Vi bedriver kompetensbaserade rekryteringsprocesser med fokus på kvalitet helt enkelt. Dessutom arbetar vi kontinuerligt med våra kunder inom ledarskapsutveckling och individutveckling.

Om processen

Vi tror på tester och för att jobba på Testhuset behöver du göra det samma. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser kan vi göra en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linette von Bargen på 073-504 22 64. Vi går igenom ansökningarna löpande så sök gärna redan idag men senast den 2 oktober.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Rekryterare till Procruitment

Läs mer Mar 21
Om oss
Procruitment?är Sveriges enda?Karriärbyrå inom IT, Tech och Engineering som utmanar?rekryteringsbranschen genom proaktiv rekrytering. Med fokus på att bygga långsiktiga relationer skapar vi tillväxtmöjligheter för våra kunder och karriärmöjligheter för?personer?verksamma inom?techbranschen.?I Karlstad finns koncernens huvudkontor som idag består av tolv kollegor.?Vi sitter i fina lokaler i Ahlmarkshuset,?vill du bli en del av oss?

Om tjänsten
Som rekryterare eller som vi kallar rollen: Career Manager, ansvarar du för rekryteringsprocessens alla delar; kravprofil, annonsering, intervju, kandidatpresentation och uppföljning gentemot våra samarbetspartners. För att hitta rätt medarbetare jobbar vi nästan uteslutande med search. Detta är roligt och utmanande, vilket också du måste tycka.
Vi jobbar också med att, i dialog med kandidater, hitta nästa rätta arbetsgivare i deras karriär. Kandidaten outsourcar sitt arbetssökande till oss helt enkelt. Career Managers har också ett konsultansvar. Vi tycker att det är så himla kul att inte bara matcha en kandidat och arbetsgivare rätt, utan att också på nära håll få se hur samarbetet utvecklas under den inledande tiden av anställningen.

Arbetsklimatet??
Tillsammans har vi mycket roligt att se fram emot! Att vara en kollega på?Procruitment?är roligt och fartfyllt. För oss är personligt engagemang, enormt driv och vilja att lyckas?med varje rekrytering?det?vi alltid?strävar efter,?detta kommer du snabbt att märka. Dessutom delar vi mer än gärna med oss av all vår erfarenhet till just dig, förmodligen under en energisk lunch.??Vi arbetar?effektivt och smart, men inte mer än att du efter jobbet skall ha energi kvar till familj, vänner eller andra fritidsintressen. Detta är viktigt för oss!
?
Vem söker vi???
Vi söker dig som:

- Har intresse för rekrytering samt erfarenhet av försäljning. Vi tror att du har jobbat inom ex. restaurangbranschen, i butik eller som fastighetsmäklare

- Behärskar engelska och svenska i tal och skrift

- Brinner för att träffa människor och är bra på att bygga relationer

- Trivs med att jobba med resultat och att driva saker i mål

- Innehar av B-körkort

Har du erfarenhet av rollen som rekryterare? Superbra! Då vill vi gärna ta ett snack med dig! ????

Detta får du??
På Procruitment?kommer du att arbeta med?erfarna kollegor. Du kommer att bidra till att rekrytera nya medarbetare till din regions mest attraktiva arbetsgivare.?Du?kommer?att bli en del av ett? bolag med?värmländska rötter.?Vi strävar efter att vara en hållbar arbetsgivare, därför erbjuder vi alla våra anställda 1,5 timmes lunch varje dag för att möjliggöra?sin dagliga träning under kontorstid?och på så sätt ha mer tid till nära och kära efter arbetstid. Du får också ett friskvårdbidrag på 5000 kr/år med möjlighet att koppla på en hälsocoach.??
Idag har vi kontor i?Karlstad, Stockholm och Jönköping.??

Vår verksamhet bygger på?djup kunskap, stort hjärta och stark glöd.?Läs gärna mer om oss här:?https://www.procruitment.se/??


Övrigt

Lön: Fast lön + rörlig lön
Omfattning:?Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort:?Karlstad
Rollen kräver körkort


Låter detta intressant?
Tveka inte att höra av dig till rekryterande chef Jennie Forsell på jennie@procruitment.se alternativt skicka in en ansökan. Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Säljande konsultchef

Läs mer Feb 19
Välkommen till ett glatt och engagerat gäng i ett växande bolag.

Wikan Personal Värmland etablerades 2020 och vi befinner oss i en tillväxtfas där vi nu behöver förstärkning för att utvecklas ytterligare. Är du en person som har en passion för människor och affärer? Då kanske den här tjänsten kan vara något för dig.

Om företaget
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 15 orter i Sverige, en omsättning på cirka 500 miljoner kronor och omkring 1000 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner.

Våra kontor styrs av varje orts unika förutsättningar och vi vill vara en samarbetspartner som är förankrad på den lokala marknaden. På Wikan fokuserar vi på uthyrning, hyrrekrytering och rekrytering av personal, både inom kollektiv- och tjänstemannasidan.

Inom vår koncern värderar vi ett nära samarbete mellan kollegor runt om i Sverige. Här finns en möjlighet att bli en värdefull del av vår verksamhet.

Välkommen till Wikan Personal – där vi tror på närhet, engagemang och långsiktiga relationer.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Konsultchef hos Wikan Personal söker vi dig med en stark drivkraft och förståelse för kundens behov och verksamhet. Vi arbetar för att skapa robusta, kvalitetssäkrade och långsiktiga relationer med både företag och individer och detta kräver en lyhördhet och ett starkt engagemang gentemot varje kund och konsult.

Exempel på arbetsuppgifter:
-Etablera kontakt med potentiella samarbetspartners och genomföra konstruktiva kundmöten.
-Med hög kvalitet driva hela rekryteringsprocessen från start till mål, inklusive offertskrivning, kravprofil, annonsering, search, urval, intervjuer, kandidatpresentation, bakgrundskontroller och återkoppling.
-I samarbete med dina kollegor på kontoret kontinuerligt utveckla arbetet med rekryterings- och bemanningsprocesser.
-Planera och genomföra effektiva marknadsaktiviteter.
-Upprätthålla regelbunden kontakt med dina konsulter, vilket kräver närvaro och lyhördhet. Hantera olika personalfrågor och relaterad administration för våra anställda.

Du kommer att ingå i ett team med erfarna konsultchefer och rekryteringskonsulter som besitter gedigen branschkunskap och åtnjuter stort förtroende hos våra stora och små kunder. Som en del i vår spännande utvecklingsfas kommer du bidra till att stärka vår närvaro på marknaden genom innovativa idéer, marknadsföringsinsatser och kontinuerlig utveckling.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi letar efter dig med erfarenhet av rekryteringsprocesser. En högskoleutbildning inom personalarbete eller en jämförbar utbildning är meriterande. Alternativt kan du ha några års arbetslivserfarenhet inom ledarskap och försäljning. Om du har erfarenhet av säljarbete och har en naturlig talang för att etablera kontakt med nya kunder är det särskilt fördelaktigt. Dessutom ser vi positivt på att du har ett brett kontaktnät i Värmland.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Är du en relationsskapande person som tar stort eget ansvar i ditt arbete men samtidigt gillar att prestera tillsammans med andra så kommer du trivas bra hos oss.

Du har B-körkort och bil.
Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska både i tal och skrift.

Information och kontakt
Omfattning: Heltid.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Placeringsort: Karlstad. Vårt kontor ligger i Inre hamn.
Vill du ansluta till vårt härliga gäng och ta dig an en utvecklande och givande roll? Tveka inte på att söka. Ansöker gör du via www.wikan.se

Vänta inte med att skicka in din ansökan då urval sker löpande.
Information och frågor om tjänsten tas med Emma Karlsson, Tele: 054-400 31 11.

Ansök nu

Rekryterare till Procruitment

Läs mer Feb 21
Om oss
Procruitment?är Sveriges enda?Karriärbyrå inom IT, Tech och Engineering som utmanar?rekryteringsbranschen genom proaktiv rekrytering. Med fokus på att bygga långsiktiga relationer skapar vi tillväxtmöjligheter för våra kunder och karriärmöjligheter för?personer?verksamma inom?techbranschen.?I Karlstad finns koncernens huvudkontor som idag består av tolv kollegor.?Vi sitter i fina lokaler i Ahlmarkshuset,?vill du bli en del av oss?

Om tjänsten
Som rekryterare eller som vi kallar rollen: Career Manager, ansvarar du för rekryteringsprocessens alla delar; kravprofil, annonsering, intervju, kandidatpresentation och uppföljning gentemot våra samarbetspartners. För att hitta rätt medarbetare jobbar vi nästan uteslutande med search. Detta är roligt och utmanande, vilket också du måste tycka.
Vi jobbar också med att, i dialog med kandidater, hitta nästa rätta arbetsgivare i deras karriär. Kandidaten outsourcar sitt arbetssökande till oss helt enkelt. Career Managers har också ett konsultansvar. Vi tycker att det är så himla kul att inte bara matcha en kandidat och arbetsgivare rätt, utan att också på nära håll få se hur samarbetet utvecklas under den inledande tiden av anställningen.

Arbetsklimatet??
Tillsammans har vi mycket roligt att se fram emot! Att vara en kollega på?Procruitment?är roligt och fartfyllt. För oss är personligt engagemang, enormt driv och vilja att lyckas?med varje rekrytering?det?vi alltid?strävar efter,?detta kommer du snabbt att märka. Dessutom delar vi mer än gärna med oss av all vår erfarenhet till just dig, förmodligen under en energisk lunch.??Vi arbetar?effektivt och smart, men inte mer än att du efter jobbet skall ha energi kvar till familj, vänner eller andra fritidsintressen. Detta är viktigt för oss!
?
Vem söker vi???
Vi söker dig som:

- Har intresse för rekrytering samt erfarenhet av försäljning. Vi tror att du har jobbat inom ex. restaurangbranschen, i butik eller som fastighetsmäklare

- Behärskar engelska och svenska i tal och skrift

- Brinner för att träffa människor och är bra på att bygga relationer

- Trivs med att jobba med resultat och att driva saker i mål

- Innehar av B-körkort

Har du erfarenhet av rollen som rekryterare? Superbra! Då vill vi gärna ta ett snack med dig! ????

Detta får du??
På Procruitment?kommer du att arbeta med?erfarna kollegor. Du kommer att bidra till att rekrytera nya medarbetare till din regions mest attraktiva arbetsgivare.?Du?kommer?att bli en del av ett? bolag med?värmländska rötter.?Vi strävar efter att vara en hållbar arbetsgivare, därför erbjuder vi alla våra anställda 1,5 timmes lunch varje dag för att möjliggöra?sin dagliga träning under kontorstid?och på så sätt ha mer tid till nära och kära efter arbetstid. Du får också ett friskvårdbidrag på 5000 kr/år med möjlighet att koppla på en hälsocoach.??
Idag har vi kontor i?Karlstad, Stockholm och Jönköping.??

Vår verksamhet bygger på?djup kunskap, stort hjärta och stark glöd.?Läs gärna mer om oss här:?https://www.procruitment.se/??


Övrigt

Lön: Fast lön + rörlig lön
Omfattning:?Heltid, tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid
Placeringsort:?Karlstad
Rollen kräver körkort


Låter detta intressant?
Tveka inte att höra av dig till rekryterande chef Jennie Forsell på jennie@procruitment.se alternativt skicka in en ansökan. Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Säljande konsultchef

Läs mer Jan 18
Välkommen till ett glatt och engagerat gäng i ett växande bolag.

Wikan Personal Värmland etablerades 2020 och vi befinner oss i en tillväxtfas där vi nu behöver förstärkning för att utvecklas ytterligare. Är du en person som har en passion för människor och affärer? Då kanske den här tjänsten kan vara något för dig.

Om företaget
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 15 orter i Sverige, en omsättning på cirka 500 miljoner kronor och omkring 1000 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner.

Våra kontor styrs av varje orts unika förutsättningar och vi vill vara en samarbetspartner som är förankrad på den lokala marknaden. På Wikan fokuserar vi på uthyrning, hyrrekrytering och rekrytering av personal, både inom kollektiv- och tjänstemannasidan.

Inom vår koncern värderar vi ett nära samarbete mellan kollegor runt om i Sverige. Här finns en möjlighet att bli en värdefull del av vår verksamhet.

Välkommen till Wikan Personal – där vi tror på närhet, engagemang och långsiktiga relationer.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Konsultchef hos Wikan Personal söker vi dig med en stark drivkraft och förståelse för kundens behov och verksamhet. Vi arbetar för att skapa robusta, kvalitetssäkrade och långsiktiga relationer med både företag och individer och detta kräver en lyhördhet och ett starkt engagemang gentemot varje kund och konsult.

Exempel på arbetsuppgifter:
-Etablera kontakt med potentiella samarbetspartners och genomföra konstruktiva kundmöten.
-Med hög kvalitet driva hela rekryteringsprocessen från start till mål, inklusive offertskrivning, kravprofil, annonsering, search, urval, intervjuer, kandidatpresentation, bakgrundskontroller och återkoppling.
-I samarbete med dina kollegor på kontoret kontinuerligt utveckla arbetet med rekryterings- och bemanningsprocesser.
-Planera och genomföra effektiva marknadsaktiviteter.
-Upprätthålla regelbunden kontakt med dina konsulter, vilket kräver närvaro och lyhördhet. Hantera olika personalfrågor och relaterad administration för våra anställda.

Du kommer att ingå i ett team med erfarna konsultchefer och rekryteringskonsulter som besitter gedigen branschkunskap och åtnjuter stort förtroende hos våra stora och små kunder. Som en del i vår spännande utvecklingsfas kommer du bidra till att stärka vår närvaro på marknaden genom innovativa idéer, marknadsföringsinsatser och kontinuerlig utveckling.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi letar efter dig med erfarenhet av rekryteringsprocesser. En högskoleutbildning inom personalarbete eller en jämförbar utbildning är meriterande. Alternativt kan du ha några års arbetslivserfarenhet inom ledarskap och försäljning. Om du har erfarenhet av säljarbete och har en naturlig talang för att etablera kontakt med nya kunder är det särskilt fördelaktigt. Dessutom ser vi positivt på att du har ett brett kontaktnät i Värmland.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Är du en relationsskapande person som tar stort eget ansvar i ditt arbete men samtidigt gillar att prestera tillsamman med andra så kommer du trivas bra hos oss.

Du har B-körkort och bil.
Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska både i tal och skrift.

Information och kontakt
Omfattning: Heltid.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Placeringsort: Karlstad. Vårt kontor ligger i Inre hamn.
Vill du ansluta till vårt härliga gäng och ta dig an en utvecklande och givande roll? Tveka inte på att söka. Ansöker gör du via www.wikan.se

Vänta inte med att skicka in din ansökan då urval sker löpande.
Information och frågor om tjänsten tas med Emma Karlsson, Tele: 054-400 31 11.

Ansök nu

Rekryteringskonsult IT/Tech - Testhuset

Läs mer Dec 27
Är du vår nya kollega som skulle älska att jobba tillsammans i ett positivt gäng där dagarna alltid går lite för snabbt? Vi tror på det vi gör och vill förändra marknaden genom hårt arbete och ett leende på läpparna!

Om tjänsten
Som Rekryteringskonsult IT/Tech hos oss på Testhuset är du en viktig pusselbit i leveransen till våra kunder. I rollen kommer du att ägna dig åt hela rekryteringsprocessen med fokus på tjänster inom IT/Tech. En stor del av din vardag kommer du vara i nära kontakt med våra kunder samt leta fram kvalificerade kandidater.

Exempel på vanliga arbetsuppgifter kan vara:

- Aktivt leta fram, och bibehålla relationer med relevanta kandidater

- Avstämningar och uppföljningar tillsammans med kund

- Ta fram kravprofiler, annonser och intervjuguider

- Hålla intervjuer med och utan kunder

- Analysera och återkoppla testresultat

- Genomföra poängsättning och sammanställa resultat från urvalsmetoderna

Placering för tjänsten är Karlstad, Göteborg eller Stockholm.

Om dig
Som person är du positiv, strukturerad och noggrann. Du tycker dessutom om att skapa goda relationer och det är viktigt för dig att tillhöra ett team.

Krav för tjänsten är:

- Arbetslivserfarenhet från ett kundnära service-yrke

- Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift

- Körkort

Troligtvis stämmer även någon eller några av följande punkter in på dig:

- Genuint intresse för teknik

- Har haft något tekniskt fritidsprojekt

- Eftergymnasial utbildning inom HR, personal eller teknik

- Intresse för, eller erfarenhet av rekrytering

- Intresse för, eller erfarenhet av personlighets- och kapacitetstester

Om oss
På Testhuset blir du en del av ett resultatinriktat gäng som tror på det vi gör. Du kommer att jobba i en miljö med högt i tak och mycket glädje där skrattet aldrig är långt bort. Vi vill ständigt förbättras och utvecklas och det kommer även du få möjlighet till. Det är viktigt för oss att våra medarbetare trivs, därför hittar vi på aktiviteter tillsammans och du har självklart även tillgång till en rad olika förmåner. Vi strävar efter att vara morgondagens arbetsgivare där vår kultur präglas av utveckling, tillit och flexibilitet.

Vi genomför årligen mer än 1500 personbedömningar med stöd av olika test- och analysverktyg och slutför över 250 rekryteringar. Vi bedriver kompetensbaserade rekryteringsprocesser med fokus på kvalitet. Dessutom arbetar vi kontinuerligt med våra kunder inom ledarskapsutveckling och individutveckling.

Om processen
Vi på Testhuset arbetar enligt ISO 10667 i alla våra rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör vi en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Sofie Gustavsson på telefon 070 291 78 83, sofie.gustavsson@testhuset.com eller Ulf Holmgren på 076 307 10 29, ulf.holmgren@testhuset.com. Vi går på julledighet i mellandagarna men efter nyår finns vi tillgängliga på telefonen igen.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 8 januari.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Testhuset Urval & Utveckling AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Testhuset Urval & Utveckling AB .

Controller - Moelven Byggmodul AB

Controller
Läs mer Mar 27
Om tjänsten Vi söker en engagerad och erfaren Controller med fokus på systemstödsutveckling, förbättringsarbete och proaktiv controlling till vårt härliga team. Som Controller hos oss kommer du att spela en central roll i att exempelvis stötta organisationen med olika typer av analyser, utveckla och förbättra vår analysförmåga samt utföra traditionella ekonomiuppgifter som budgetarbete, prognos, bokslut, avstämningar och likviditetsstyrning.
Du kommer att samarbeta nära ledningsgruppen och ekonomichefen för att ta fram och utveckla bättre beslutsunderlag men också stötta våra fabrikschefer, projektchefer och försäljningsorganisation i deras arbete med att nå ekonomiska mål.
Vi värdesätter en person som förstår historiken och vår resa samtidigt som du också kan bidra med nya idéer och tankar på hur vi kan bli ännu bättre framåt. Du är en person som drivs av att varje dag utveckla både dig själv och verksamheten, vilket du visat prov på i tidigare roller.
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Analys och uppföljning av relevanta nyckeltal runtom i verksamheten.
Traditionella ekonomiuppgifter såsom budgetarbete, prognos, bokslut, avstämningar och likviditetsstyrning.
Hantering av garantier, anläggningsregister och stöd vid investeringar.
Rapportering internt och externt, med fokus på kontinuerlig utveckling och förbättring.
Tillsammans med ekonomichefen och övriga ekonomiavdelningen hantera frågor från olika delar av organisationen.

Du kommer till ett glatt och hjälpsamt team där vi har ett nära samarbete på avdelningen men även med övriga avdelningar i företaget. Vi är i en spännande och hållbar bransch och du har stora möjligheter att vara med och påverka och bidra till att vi gör ännu bättre saker framåt.
Hos oss på Moelven Byggmodul arbetar vi både med aktivt medarbetarskap och aktivt ledarskap.
Din placering är i Karlstad eller Värmlandsbro. Du kommer också frekvent besöka våra fabriker i Torsby och Kil då vi vill att du jobbar verksamhetsnära.
Om dig
För att bli framgångsrik i tjänsten så har du mycket god kommunikationsförmåga, du är en analytisk person som har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Med din nyfikenhet till Moelven, branschen och dina kollegor skapar du en positiv känsla runt dig och du inspirerar när du vågar tänka nytt och annorlunda.
Du jobbar proaktivt och drivs av förbättringsarbete vilket gör att du bidrar till att skapa ännu bättre förutsättningar för dina kollegor att leverera på aktuella och framtida mål.
Du behöver ha med dig
Flerårig erfarenhet av arbete i liknande roll (minst 5 år)
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt tillskansat genom erfarenhet
Erfarenhet av ERP-system, Visma är särskilt meriterande
God kunskap i Excel
B-körkort
Svenska – obehindrat i tal och skrift

Det är meriterande om du har
Goda kunskaper i system som Power BI eller Qlikview
Erfarenhet av digitaliseringresa eller förändringsresa i en organisation
Jobbat med koncernrapportering

Om oss
Moelven är en av Skandinaviens ledande leverantörer av byggprodukter och tillhörande tjänster. Koncernen består av 33 produktionsbolag fördelat på 41 produktionsenheter i Norge och Sverige. Moelven har även ett större antal kontor inom marknad, försäljning, service och montering, 3 300 anställda och en årsomsättning på 11,7 miljarder NOK.
Moelven ByggModul AB är en del av Moelven koncernen. Med koncernens samlade kunskap och resurser i ryggen, går vi i spetsen för utvecklingen av industriframställda byggmoduler i trä. Med tre produktionsenheter, en omsättning på drygt 1 650 miljoner SEK och 500 anställda erbjuder vi en spännande framtid med goda utvecklingsmöjligheter. Våra produktionsenheter finns i Kil, Torsby och Säffle samt kontorsenheter i Stockholm, Karlstad och Sandsjöfors.
Moelven jobbar aktivt med medarbetarskap, hållbarhet, skaparkraft och konkurrenskraft i hela organisationen och är en lärande organisation som främjar personlig utveckling.Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Testhuset arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på 076 307 10 29 eller Elin Skau på 073 529 69 67. Du är varmt välkommen in med din ansökan senast söndag 14 april.

Ansök nu

Avverkningsledare – VSV Unite

Driftledare, skogsbruk
Läs mer Mar 1
Om tjänsten
Vi söker en engagerad och erfaren avverkningsledare för en nyckelroll inom vår organisation. Du kommer ha en central roll i verksamheten samt ha ett stort ansvar inom affärsområdet avverkning. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar ekonomisk planering och fakturering, utveckling av affärsrelationer, kontinuerlig analys och förbättring av våra arbetsprocesser samt att säkerställa efterlevnad av lagstiftning och kundkrav. Du kommer att vara en del av den dagliga operativa ledningen av affärsområdet vilket bland annat innefattar att planera och leda våra kunduppdrag, skapa och upprätthålla relationer med entreprenörer och kunder.

Du kommer att leda och stötta organisationen och alla involverade inom affärsområdet. Vi ser att du vågar kliva fram och visa vägen. Du har lätt att skapa förtroendefulla relationer både internt och externt. Tjänsten innebär mycket eget ansvar så det är viktigt att du har ett högt inre driv och är strukturerad. Detta är en hybridtjänst med placering Värmland/Dalsland med omnejd. Vi ser att du kan vara i Karlstad 1-2 dagar i veckan. Start enligt överenskommelse.

Exempel på arbetsuppgifter

- Ledning och övervakning av skogsavverkningsprocessen från planering till genomförande.

- Säkerställande av efterlevnad av lagstiftning och kundkrav för att bibehålla höga standarder och kvalitet.

- Hantering av alla ekonomiska aspekter, inklusive fakturering och kostnadsanalys, för att säkerställa lönsamhet.

- Utveckling och underhåll av affärsrelationer med entreprenörer och kunder för långsiktigt samarbete och tillväxt.

- Kontinuerlig analys och förbättring av arbetsprocesser för maximal effektivitet och produktivitet.

- Central roll i utvecklingen och stärkandet av arbete kring arbetsmiljö, certifieringar och interna uppföljningar.

- Delaktighet i strategiska beslut som påverkar affärsområdets framgång.

- Skapande av relationer med interna och externa intressenter för smidig kommunikation och samarbete genom hela processen.

Om dig
Vi söker dig som har

- Utbildning inom skogen, skogsmästare, jägmästare eller motsvarande.

- Minst 3 års erfarenhet inom branschen.

Det är meriterande om du har

- Förhandlingsvana kring priser, index och dieselklausuler med kunder

- Erfarenhet kring att upprätta avtal inom skogsnäringen

- Kännedom om skogsmaskiner, maskintyper, modeller, storlekar och funktion för de olika uppdragen

- Tidigare efterrenhet från exempelvis affärsutveckling, förändra och utveckla affärsmodeller.

- God datorvana (Excel, faktureringssystem)

Om oss
VSV Unite är ett framstående logistikföretag med huvudkontor i Karlstad, specialiserat på alla aspekter av skogsindustrin. Från avverkning till transport av färdigvara, våra tjänster sträcker sig över hela kedjan av skogslogistik. Tillsammans arbetar upp emot 700 personer inom VSV Unite, fördelade över 170 företag. Varje dag planerar vi verksamheten för cirka 300 fordon och 90 skogsmaskiner, där vi strävar efter att leverera effektivitet och kvalitet i varje steg.

Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Testhuset en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på telefon 070-594 72 77 eller Safia Jaouhari på telefon 073-501 81 78.

Välkommen in med din ansökan senast 13/3.

Ansök nu

Undersökterska – PacuraMed AS

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Jan 24
Om tjänsten

Vi erbjuder uppdrag inom äldreomsorg och boende, hemtjänst, avlastningsvård och på andra typer av vårdinrättningar. Du får uppleva Norge och vi ser till att du får jobb! Vi söker dig som är nyfiken på vad vårt grannland har att erbjuda.

Skiften kan variera mellan 3-skrift (dag, kväll och natt), 2-sktift (dag och kväll) eller rent nattskift.

Detta kan du förvänta dig om du jobbar hos oss:

- Konkurrenskraftig lön + 12% i semesterersättning

- Möjlighet att delta i vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” med goda förmåner

- Kurser, utbildningar samt kompetensutveckling

- Flexibilitet och valmöjligheter vad gäller skift och placering

- Betalda resor och boende

- Personlig uppföljning och bra information från vår rådgivare

- Säkerhetstelefon utanför kontorets öppettider

- Bra pensions- och försäkringssystem

- Rekryteringsbonus på 5000 kr

- Sommarbonussystem

Vi uppmuntrar både erfarna och nyexaminerade att söka till oss. PacuraMeds främsta mål är att ha nöjda medarbetare som är stolta att arbeta hos oss. Därför är det en självklarhet för oss att du får all nödvändig information och uppföljning så att du känner dig trygg och redo innan du börjar.

Om dig

Vi söker dig som har

- Norsk legitimation som undersköterska

- Utdrag ur belastningsregistret utan anmärkningar

Som person är du positiv, flexibel, pålitlig och har en god arbetsmoral. Du är omtänksam och gillar att arbeta med människor.

Om oss

Vi på PacuraMed tar hand om människor!

Vi säkerställer trygga och intressanta jobb för vårdpersonal och hjälper hälsoorganisationer i Norge att lösa bemanningsbehov. Vi har ramavtal med över 100 kommuner, privata och offentliga vårdorganisationer. Vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” ger våra medarbetare goda förutsättningar, utvecklingsmöjligheter och en rad förmåner såsom studie- och utbildningsstöd, bra bank- och försäkringssystem, företagsstugor och bättre förutsättningar för en rad varor och tjänster.

Vi är ISO 9001-certifierade och granskade arbetsgivare genom vår branschorganisation NHO.

Gå gärna in och läs mer om oss på vår hemsida: https://pacuramed.no/

Om rekryteringsprocessen

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linda G. Norheim på PacuraMed på telefon 004747921424 eller Johanna Högeryd på Testhuset på telefon 072-3102972.

Välkommen med din ansökan, urval sker löpande!

Ansök nu

Sjuksköterska Västra Norge – PacuraMed AS

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Jan 24
Om tjänsten

Vi söker duktiga och engagerade sjuksköterskor för uppdrag i vackra och charmiga städer i Västra Norge så som Bergen, Haugesund, Stavanger och Ålesund.

Vi erbjuder uppdrag inom äldreomsorg och boende, hemtjänst, avlastningsvård och på andra typer av vårdinrättningar. Du får uppleva Västra Norge och vi ser till att du får jobb! Vi söker dig som är nyfiken på vad vårt grannland har att erbjuda.

Skiften kan variera mellan 3-skrift (dag, kväll och natt), 2-sktift (dag och kväll) eller rent nattskift.

Detta kan du förvänta dig om du jobbar hos oss:

- Konkurrenskraftig lön + 12% i semesterersättning

- Möjlighet att delta i vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” med goda förmåner

- Kurser, utbildningar samt kompetensutveckling

- Flexibilitet och valmöjligheter vad gäller skift och placering

- Betalda resor och boende

- Personlig uppföljning och bra information från vår rådgivare

- Säkerhetstelefon utanför kontorets öppettider

- Bra pensions- och försäkringssystem

- Rekryteringsbonus på 5000 kr

- Sommarbonussystem

Vi uppmuntrar både erfarna och nyexaminerade att söka till oss. PacuraMeds främsta mål är att ha nöjda medarbetare som är stolta att arbeta hos oss. Därför är det en självklarhet för oss att du får all nödvändig information och uppföljning så att du känner dig trygg och redo innan du börjar.

Om dig

Vi söker dig som har

- Norsk legitimation som sjuksköterska

- Utdrag ur belastningsregistret utan anmärkningar

Som person är du positiv, flexibel, pålitlig och har en god arbetsmoral. Du är omtänksam och gillar att arbeta med människor.

Om oss

Vi på PacuraMed tar hand om människor!

Vi säkerställer trygga och intressanta jobb för vårdpersonal och hjälper hälsoorganisationer i Norge att lösa bemanningsbehov. Vi har ramavtal med över 100 kommuner, privata och offentliga vårdorganisationer. Vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” ger våra medarbetare goda förutsättningar, utvecklingsmöjligheter och en rad förmåner såsom studie- och utbildningsstöd, bra bank- och försäkringssystem, företagsstugor och bättre förutsättningar för en rad varor och tjänster.

Vi är ISO 9001-certifierade och granskade arbetsgivare genom vår branschorganisation NHO.

Gå gärna in och läs mer om oss på vår hemsida: https://pacuramed.no/

Om rekryteringsprocessen

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linda G. Norheim på PacuraMed på telefon 004747921424 eller Johanna Högeryd på Testhuset på telefon 072-3102972.

Välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande.

Ansök nu

Sjuksköterska & sjuksköterskestudent – PacuraMed AS

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Jan 24
Om tjänsten

Vi erbjuder uppdrag inom äldreomsorg och boende, hemtjänst, avlastningsvård och på andra typer av vårdinrättningar. Du får uppleva Norge och vi ser till att du får jobb!

Vi söker dig som antingen:

- Är färdig sjuksköterska och vill testa på arbetslivet i Norge

- Är sjuksköterskestudent och vill prova på att jobba i Norge under sommaren 2024

Skiften kan variera mellan 3-skrift (dag, kväll och natt), 2-sktift (dag och kväll) eller rent nattskift.

Detta kan du förvänta dig om du jobbar hos oss:

- Konkurrenskraftig lön + 12% i semesterersättning

- Möjlighet att delta i vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” med goda förmåner

- Kurser, utbildningar samt kompetensutveckling

- Flexibilitet och valmöjligheter vad gäller skift och placering

- Betalda resor och boende

- Personlig uppföljning och bra information från vår rådgivare

- Säkerhetstelefon utanför kontorets öppettider

- Bra pensions- och försäkringssystem

- Rekryteringsbonus på 5000 kr

- Sommarbonussystem

Vi uppmuntrar både erfarna och nyexaminerade att söka till oss. PacuraMeds främsta mål är att ha nöjda medarbetare som är stolta att arbeta hos oss. Därför är det en självklarhet för oss att du får all nödvändig information och uppföljning så att du känner dig trygg och redo innan du börjar.

Om dig

Vi söker dig som har

- Norsk legitimation som sjuksköterska

- Utdrag ur belastningsregistret utan anmärkningar

Som person är du positiv, flexibel, pålitlig och har en god arbetsmoral. Du är omtänksam och gillar att arbeta med människor.

Om oss

Vi på PacuraMed tar hand om människor!

Vi säkerställer trygga och intressanta jobb för vårdpersonal och hjälper hälsoorganisationer i Norge att lösa bemanningsbehov. Vi har ramavtal med över 100 kommuner, privata och offentliga vårdorganisationer. Vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” ger våra medarbetare goda förutsättningar, utvecklingsmöjligheter och en rad förmåner såsom studie- och utbildningsstöd, bra bank- och försäkringssystem, företagsstugor och bättre förutsättningar för en rad varor och tjänster.

Vi är ISO 9001-certifierade och granskade arbetsgivare genom vår branschorganisation NHO.

Gå gärna in och läs mer om oss på vår hemsida: https://pacuramed.no/

Om rekryteringsprocessen

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linda G. Norheim på PacuraMed på telefon 004747921424 eller Johanna Högeryd på Testhuset på telefon 072-3102972.

Välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande.

Ansök nu

PacuraMed söker duktig vårdpersonal för uppdrag i Norge!

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Jan 24
Om tjänsterna

Vi erbjuder uppdrag inom äldreomsorg och boende, hemtjänst, avlastningsvård och på andra typer av vårdinrättningar. Du får uppleva Norge och vi ser till att du får jobb!
Du hittar annonserna här:

- Sjuksköterskor eller sjuksköterskestudenter
Länk: Sjuksköterskor & sjuksköterskestudent - PacuraMed - (teamtailor) (https://testhuset.teamtailor.com/jobs/3554826-sjukskoterska-sjukskoterskestudent-pacuramed-as)

- Undersköterskor
Länk: Undersökterska - PacuraMed - (teamtailor) (https://testhuset.teamtailor.com/jobs/3554839-undersokterska-pacuramed-as)

- Sjuksköterskor Nord-Norge
Länk: Sjuksköterska Nord-Norge - PacuraMed - (teamtailor) (https://testhuset.teamtailor.com/jobs/3554805-sjukskoterska-nord-norge-pacuramed-as)

- Sjuksköterskor Västra Norge
Länk: Sjuksköterska Västra Norge - PacuraMed - (teamtailor) (https://testhuset.teamtailor.com/jobs/3554860-sjukskoterska-vastra-norge-pacuramed-as)

Gå gärna in på respektive länk för att läsa mer om den roll du är intresserad av.

Om oss

Vi på PacuraMed tar hand om människor! Vi säkerställer trygga och intressanta jobb för vårdpersonal och hjälper hälsoorganisationer i Norge att lösa bemanningsbehov. Vi har ramavtal med över 100 kommuner, privata och offentliga vårdorganisationer. Vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” ger våra medarbetare goda förutsättningar, utvecklingsmöjligheter och en rad förmåner såsom studie- och utbildningsstöd, bra bank- och försäkringssystem, företagsstugor och bättre förutsättningar för en rad varor och tjänster.

Vi är ISO 9001-certifierade och granskade arbetsgivare genom vår branschorganisation NHO.

Detta kan du förvänta dig om du jobbar hos oss:

- Konkurrenskraftig lön + 12% i semesterersättning

- Möjlighet att delta i vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” med goda förmåner

- Kurser, utbildningar samt kompetensutveckling

- Flexibilitet och valmöjligheter vad gäller skift och placering

- Betalda resor och boende

- Personlig uppföljning och bra information från vår rådgivare

- Säkerhetstelefon utanför kontorets öppettider

- Bra pensions- och försäkringssystem

- Rekryteringsbonus på 5000 kr

- Sommarbonussystem

Gå gärna in och läs mer om oss på vår hemsida: https://pacuramed.no/

Om rekryteringsprocessen

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linda G. Norheim på PacuraMed på telefon 004747921424 eller Johanna Högeryd på Testhuset på telefon 072-3102972.

Välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande.

Ansök nu