Karlstad: VD för kunds räkning

Hitta ansökningsinfo om jobbet VD för kunds räkning i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-22 // Varaktighet: Heltid

För kunds räkning söker vi nu en VD till ett framgångsrikt företag i tillväxt!

I rollen som VD har du en central roll och får stort utrymme i att forma företagets utveckling framåt tillsammans med kompetenta medarbetare. Är du en driven lagspelare som trivs med kombinationen försäljning, coachning av medarbetare och teknik så är detta tjänsten för dig!

Om dig

Vi tänker att du har dokumenterade ledarerfarenheter från mindre eller medelstort bolag. Du är van att leda i tillväxt och har ett stort sinne för affärer och är duktig på att skapa lönsamhet. Du trivs bra i mötet med andra människor och är skicklig på att vårda relationer. Du trivs med att sätta och arbeta mot tydliga mål. Som ledare är du coachande och du har en god förmåga att motivera och ställa krav på dina medarbetare. För att lyckas i rollen har du har god teknisk förståelse. Vi tror att dina tidigare kollegor beskriver dig som en prestigelös och driven person som sätter laget före jaget.

Om tjänsten

Här får du möjlighet att vara med på en riktigt spännande resa hos ett väletablerat företag som befinner sig i ett expansivt skede. Företaget är bland de främsta inom sitt område i Sverige och har planerar på att expandera verksamheten utanför Sveriges gränser. I rollen som VD så har du det övergripande ansvaret för verksamheten och får stort utrymme att forma utvecklingen framåt samtidigt som du har bra stöd runt dig i form av styrelse och kompetenta medarbetare.

Om processen

Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Johan Cederholm på 072-216 04 51 eller på johan.cederholm@linck.se alternativt Sebastian Ullström på 072-202 40 49 sebastian.ullstrom@linck.se

Sista ansökningsdag är 9 oktober.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är Karlstad.

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Verkställande direktör

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Verkställande direktör.

Ängsbacka Kursgård söker ny VD

Läs mer Maj 20
Ängsbacka is looking forward - Vi söker ny VD!
Tjänsten kan delas upp eller kombineras med redan befintliga positioner på Ängsbacka. Talar något i texten till dig uppmanar vi dig att söka, berätta om dig själv och vad det är som intresserar dig.
Ängsbacka kursgård står inför förändring i ledarstrukturen. Får den här möjligheten det att kittla lite extra i magen på dig?
Vi söker en trygg ledare, ett VD-ämne, någon med vana och erfarenhet av att driva verksamhet, gärna komplexa och dynamiska verksamheter, och gärna inom personlig utveckling eller närliggande.
• Dig som har egen erfarenhet av personlig utveckling, som på djupet mött dig själv och har en villighet att fortsätta på den resan.
• Dig som brinner för att manifestera Ängsbackas vision och som har viljan, modet och kunskapen att utöva ledarskap från hjärtat.
• Dig som inspireras av utmaningen att både utveckla Ängsbacka anda av meditation, autentiskt relaterande och community spirit - samtidigt som festival- och kursverksamheten ska fungera rent praktiskt och budgeten ska gå ihop.


KRAVPROFIL
• Orädd för att fatta beslut, van vid att delegera och skapa engagerade team omkring sig.
• Förmåga att få medarbetare och volontärer att känna sig motiverade och delaktiga (många ansvarsroller sköts oavlönat, och då blir motivation och delaktighet extra viktigt).
• Trygg i din kommunikation, ej konflikträdd, inget stort ego som behöver bekräftelse, bra på att lyssna.
• Bekväm med att prata inför stora grupper och med att “hålla space”.
• Oceaner av acceptans med människor och grupper i process och transformation.
• Egen förankring inom andlighet.


MERITERANDE
• Välbekant med Ängbacka (eller liknande verksamhet).
• Intresse för och erfarenhet av ett modernt sätt att leda och forma organisation på, som hellre jobbar i team än i hierarkiska organisationer. (Buzzwords; Agilt, Teal, Sociokrati, Inner Development Goals (IDG), Coachande, medvetet och hållbart ledarskap.)
• Stort nätverk i alternativvärlden.
• Du gillar själv att delta i de festivaler och kurser som vi erbjuder våra deltagare.
• Du har “people skills”. Du trivs med att vara ute i verksamheten och connecta med medarbetare, volontärer, workshopledare m fl.


ANSVAR
Som helhet har Vd:n tillsammans med management-teamet yttersta ansvar för all verksamhet inom Ängsbacka Kursgård AB. Detta innefattar bland annat:
• Ekonomiansvar inkl. budget.
• Ängsbackas programutbud (festivaler, kurser mm) inkl. marknadsföring och bokning.
• Dagliga operativa funktioner: hosting events, kitchen, housekeeping, site, garden mm.
• HR & personalansvar inkl. rekrytering av ny personal.
• Fastigheter och mark inkl. bygglov, energi, mmMyndighetskontakter (tillstånd, brand, miljö-och hälsa mm)
• Volontärverksamheten (sommartid upp till 200 volontärer)
• Energetiskt ledarskap, samt visions- och utvecklingsarbete (tillsammans med föreningsstyrelsen).
• Kommunikation utåt (press, deltagare, medlemmar, extended community).


VAD ÄR ÄNGSBACKA?
Ängsbacka är ett kurs- och festivalcenter för personligt och andligt växande. Sedan 1997 har tusentals människor kommit hit från hela världen för att uppleva vår varma, accepterande och kärleksfulla atmosfär. För många har Ängsbacka blivit som ett andra hem och en plats för djup inspiration.
Ängsbacka erbjuder kurser och festivaler inom yoga, tantra, meditation, shamanism, kommunikation, terapi, ledarskap mm. Vi är en medlemsägd organisation. Just nu är vi ett tiotal anställda och mellan 20 och 60 långtidsvolontärer (beroende på säsong) som bidrar med arbete, närvaro och hjärta för att manifester den magiska plats som Ängsbacka är idag.
Här är en länk till våra guidelines för hur vi lever och arbetar tillsammans:
https://www.angsbacka.com/about-angsbacka/guidelines/


VÅR VISION MM.
“Ängsbacka is a sacred focal point bringing people to the realization of who and what we really are beyond all thoughts and concepts.
Ängsbacka is an internationally renowned source of inspiration; exploring how human beings together consciously can create the life they desire on earth, and demonstrating paths to sustainable development, well-being, and harmony.”
We realize and sustain our vision through;
? openhearted communication and sharing, based on honesty and acceptance
? practices that encourage self-awareness and personal growth
? cultivating a thriving and fruitful cooperation with the local community of Molkom
? involving our members in the growth and development of Ängsbacka
? consciously creating a life of presence, creativity and respect for all life on earth.


OM TJÄNSTEN OCH ANSÖKAN
Tjänsten är på heltid. Varierande arbetstider, stor möjlighet till flexibel kompledighet och semester. Sex månaders provanställning.
Tillträde: Augusti, eller enligt överenskommelse. (Vi ser gärna att du börjar "gå bredvid" någon vecka under sommarens event för att få en känsla för festivalverksamheten.)
Välkommen med din ansökan så fort som möjligt. Ansökan är öppen fram till 12:e juni, men vi kommer att börja urvalsprocessen redan 1:a juni.
Kontaktperson Mette Boström, styrelseledamot och rekryteringsansvarig. 0707-42 52 44
E-mail: board@angsbacka.se

Ansök nu

VD Sun Maskin & Service

Läs mer Maj 4
En av Sun Maskins grundare och nuvarande VD ska skifta fokus till produktspecialist. Vi söker därav nästa VD som vill ta ett välmående företag till nästa nivå. Är det du?

Om dig

Vi tror att du är bra på att bygga relationer med både kunder, leverantörer och personal. Som person ser du möjligheter och är bra på att dra nytta av det. För att trivas i rollen tror vi även att du har ett tekniskt intresse och är bra på att omsätta produkterbjudande till affärsmässigt värde för kunderna. Du behöver inte kunna alla produkter i branschen, även om produktkunskap är meriterande. I urvalet kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.

Om tjänsten

Som VD för SUN Maskin & Service kommer du att arbeta som huvudansvarig för att driva vidare och utveckla ett bolag med bra struktur och gott renommé i branschen. Bolaget har stabila finanser, välfungerande struktur och engagerade medarbetare vilket betyder att nästa VD har bra förutsättningar att ta bolaget till nästa nivå. Nästa nivå för Sun Maskin handlar om att utveckla serviceerbjudandet, fortsätta säkerställa erbjudandet av de bästa produkterna åt deras kunder samt växa på både befintliga och nya områden. För att lyckas i den här rollen krävs en grundläggande teknisk förståelse, affärsmässighet och förmåga att driva kontinuerlig förbättring.

Idag erbjuder Sun Maskin både produkter och servicetjänster till sina kunder. Nyckel i försäljningen är kvalitet, kunnande och god service. Det är mycket viktigt att Sun Maskins framtida VD står för det också. Nuvarande VD kommer övergå till att jobba renodlat som produktspecialist och säljare fram till sin pension, vilket medför att du får en smidig uppstart. Som VD är du föredragande på styrelsemöten, du håller i veckomöten och du leder de månatliga marknadsmötena. VD har säljansvar för nyckelkunder samt personalansvar för samtliga anställda.

Den här tjänsten innebär resor och övernattningar varje månad eftersom kunderna återfinns över hela Sverige, med en koncentration kring Stockholm och Mälardalen.

Om SUN Maskin & Service

SUN Maskin & Service AB är en väletablerad leverantör av premium verkstadsutrustning till fordonsbranschen. SUN Maskin & Services kunder är bil- och lastbilsverkstäder samt bilbesiktningsföretag, Försvarsmakten, yrkesskolor och övriga verkstäder för tunga fordon. Med snart 30 år i branschen finns en bred och djup kompetens inom företaget.

Huvudkontoret är beläget i Karlstad där marknadsavdelning, serviceverkstad och lager finns. Vi har även servicekontor i Stockholm och Göteborg. Företaget har idag 15 anställda och omsätter cirka 45 miljoner.

Om processen

Tjänsten är på heltid och placeringsort är i Karlstad.

Vid frågor kontakta John Johansson på john.johansson@linck.se

Ansökningar hanteras löpande och sista ansökningsdag är 29 maj 2022.

Ansök nu

VD till Fönix Miljö AB

Läs mer Feb 21
Fönix Miljö AB är ett miljöföretag som återvinner metall från krematorier. Företaget etablerades 2011 och har idag 5 anställda. Vår verksamhet styrs efter tydliga etiska principer. Vi behandla och återvinna metaller från kremationer på ett värdigt, säkert och miljövänligt sätt. Företaget är del av en koncern med verksamhet även i Norge och Finland. 90% av vårt ekonomiska överskott går till Allmänna Arvsfonden.
Vår värdegrund är: Värdighet, respekt, öppenhet och trygghet.
Vår verksamhet är belägen strax utanför Karlstad i Vålberg.
Läs mer på www.fonixmiljo.se
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Vi söker nu dig som har goda ledarerfarenheter sen tidigare och kanske än viktigare, en person som har god förståelse för vår verksamhet som bedrivs med starka etiska principer. I rollen som VD hos oss på Fönix Miljö har du ett såväl strategiskt ansvar likväl som du även bidrar rent operativt i vår verksamhet.
Din personlighet och förmåga att fortsätta driva vårt arbete på ett etiskt korrekt sätt är något vi värdesätter högt. Vi arbetar inom en smal bransch vilket gör att din tidigare branschkunskap och andra goda erfarenheter givetvis kommer från annat håll.
Vi arbetar i en verksamhet, där våra etiska principer styr vår verksamhet som är fastställda av styrelsen för Fönix Miljö AB och 5 kap 6 § i begravningslagen.
Vår värdegrund är Värdighet, respekt, öppenhet och trygghet.
Vi önskar att Du har en ärlig och genuin ödmjukhet för såväl vårt uppdrag likväl som för våra medarbetare. Du är van att leda genom att motivera, utveckla och få med dig medarbetarna framåt på bästa sätt för att vårt uppdrag blir väl genomfört.
Våra primära kompetenskrav är att Du har ett utpräglat etiskt hanterande av vårt uppdrag, att du har förmågan att möta våra uppdragsgivare med vördnad och respekt för det vi gör i vår verksamhet.
Du kommer att vara den hos oss som representerar och presenterar vår verksamhet för, företrädare för krematorier, pastoratföreståndare m fl, runt om i Sverige. Deltagande i diverse kyrkorådsdiskussioner i respektive pastorat är även det förekommande uppgifter för dig. Du ska känna dig trygg och bekväm i dessa situationer, likväl som i kontakter med media.
För uppdraget behöver du vara väl insatt i och ha god kännedom om Svenska kyrkan och ha förmågan att tolka lagstiftningen kring det som styr hela vår verksamhet.
Vår kvalificerade personal bistår krematorierna med att tillvarata och behandla de olika metallrester som skiljs från askan efter en kremering.
Din profil
Dina personliga egenskaper värderas högt, en karismatisk ledare som är trygg i att möta olika personer där du får möjlighet att presentera vårt etiskt värderingsstyrda företag. Du har en god känsla för ekonomi och drivs av att ständigt utveckla våra processer för att ytterligare öka kvalitén och förbättra effektiviteten.
Vi arbetar nära våra leverantörer, för att uppnå ett bra slutresultat och en ökad kvalitetsprestanda.
Du kommer att vara placerad vid vår verksamhet i Karlstad.
Vi tror att du har tidigare erfarenhet från verksamheter såsom ex Kommunal förvaltning, Statlig förvaltning alternativt en ledande roll inom Svenska Kyrkan.
Har du även kunskap i finska är det en merit, dock inget krav.
Låter det som en intressant tjänst för dig?
Eller har du kanske frågor kring tjänsten? Hör av dig till rekryteringskonsult Åsa Quarfordt på Best Bemanning & Rekrytering på telefon 070-618 06 75 alt på mail till asa.quarfordt@bestbemanning.nu med dina frågor.
Vi vill ha din ansökan med ditt personliga brev och din CV senast den 18/3 2022.

Ansök nu

VD - Wikus Nordic

Läs mer Okt 1
Om tjänsten
Wikus söker efter sin nya VD då den nuvarande VD:n ska gå i pension om ca ett år, det finns redan nu en plan kring hur du successivt kommer att ta över rollen. Som VD hos Wikus Nordic kommer du att ha det övergripande ansvaret för säljprocesserna och den operativa personalen. Du fungerar som ett samverkande stöd och har ett nära samarbete med våra säljare och administratörer som idag finns i den nordiska organisationen.

I tjänsten förväntas du utveckla, förbättra och följa upp säljstrategier med ett personligt och genuint engagemang. Du ansvarar för att rapportera försäljningsstatistik och tillsammans med moderbolaget ansvarar du för att upprätta budgetar.

Tjänsten är placerad i Karlstad.

Om dig
För att ta dig an den här rollen behöver du ha en affärsmässig förståelse, erfarenhet av försäljning, säljstyrning samt haft eget ansvar för resultaträkning. Du har tidigare arbetat med marknadsfrågor och tagit fram både försäljnings- och marknadsstrategier.

Som person är du handlingskraftig, resultatorienterad och har förmågan att framgångsrikt kunna kommunicera med medarbetare, kunder och andra affärspartners. Du trivs i situationer där du har stor frihet, där du tar stort ansvar och vågar fatta egna beslut.

Vi ser att du har relevant teknisk utbildning gärna eftergymnasial och har även några års erfarenhet från en ledande position inom industrin. Det är mycket meriterande om du har haft en jämförbar roll på den nordiska marknaden.

Du uttrycker dig obehindrat i engelska språket och det är ett plus om du även kan en del tyska.

Om oss
Wikus startade 1958 i Spangenberg, Tyskland av Wilhelm Hubert Kullmann. Wikus är ett världsledande företag inom metallskärning och är en av Europas största bandsågbladstillverkare.

Wikus har världen över mer än 600 anställda och finns i Tyskland, Österrike, Canada, Frankrike, Spanien, Indien, Sverige (Karlstad), USA och Kina.

Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset Urval & Utveckling. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Bengt Libäck på 070 594 72 77 eller Josefine Appel på 076 017 40 25.

Välkommen med din ansökan senast 13 oktober.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Linck i Karlstad AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Linck i Karlstad AB .

Key Account Manager till AnVa Polytech

Key account manager
Läs mer Aug 19
AnVa Polytech förstärker sin försäljningsorganisation och söker nu en Key Account Manager. I rollen kommer du främst att arbeta med merförsäljning hos befintliga kunder inom industrin. Du samarbetar tätt med företagets utvecklings och försäljningsteam för att driva affärer mot slutkund. Kunderna återfinns främst i Sverige men även i övriga delar av Norden.

På AnVa Polytech erbjuds du en utmanade tjänst där du får stor möjlighet att utvecklas och vara en viktig del av hela affären i en organisation där samarbete värderas högt.

Om dig

Vi söker dig med erfarenhet av försäljning mot industrin, gärna fordonsindustrin. Du har en god förmåga att bygga förtroende och relationer både internt och externt samt förståelse för och erfarenhet av att driva försäljningsprocesser till avslut. Du har god teknisk kompetens, ekonomisk förståelse samtidigt som du är en van förhandlare. Ditt affärssinne gör att du har förmågan att se helheten i affären och du kan med ett tydligt mål i sikte omsätta strategier till aktiviteter på daglig basis.

För att lyckas i rollen ser vi även att du är van att arbeta med moderna it-system samt talar och skriver obehindrat både i svenska och engelska.

I urvalet kommer stor vikt att läggas vid din personliga egenskaper.

Om tjänsten

Rollen innebär att skapa förtroende och bygga nära relationer med AnVa Polytechs kunder, genomföra behovsanalyser och presentera kostnadseffektiva affärslösningar. Du förhandlar och driver affären framåt till avslut och ansvarar för att lönsamheten för dina konton består över tid. Som Key Account Manager kommer du främst arbeta med merförsäljning mot befintliga kunder. Tjänsten innebär även kommunikation med kunder angående leveranstider, prisjusteringar och eventuella kampanjer.

Din närmaste chef är AnVa Polytechs Marketing and Sales Manager. Placeringsort för tjänsten är i Sunne eller remote från hemmakontor, med fördel i Värmland. För tjänsten så är närvaron hos kunderna avgörande vilket gör att du kommer att resa i denna tjänst, huvudsakligen i Sverige och till viss del även i övriga Norden.

Om AnVa Polytech

Som innovativ utvecklingspartner och effektiv producent med fokus på långsiktig hållbarhet för både kund och miljö är AnVa Polytech AB en underleverantör inom fordonsindustrin. Kraven på leveransprecision, hållbarhet och kvalitet inom kundsegmenten är världsledande, vilket bidrar till att företagets förändringstakt är hög.

Från fabrikerna i Litauen och Sunne förses kunder med formsprutade produkter med material utvecklat i eget laboratorium. Kostnadseffektivitet uppnås genom automatisering och ständig förbättring av arbetssätt och metoder.

Systematiskt arbetar AnVa Polytech med att ta fram material med mindre miljöpåverkan, bland annat genom det egenutvecklade materialet ”Climarub". I flera steg byts ingrediens efter ingrediens ut mot återvunnet eller växtbaserat.

Om processen

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sebastian Ullström på tel. 072 202 40 49 alternativt sebastian.ullstrom@linck.se eller Johan Cederholm på tel. 072 216 04 51 alternativt johan.cederholm@linck.se

Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är i Sunne eller Remote.

Sista ansökningsdag är 18 september.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Key Account Manager till AnVa Polytech

Key account manager
Läs mer Sep 16
AnVa Polytech förstärker sin försäljningsorganisation och söker nu en Key Account Manager. I rollen kommer du främst att arbeta med merförsäljning hos befintliga kunder inom industrin. Du samarbetar tätt med företagets utvecklings och försäljningsteam för att driva affärer mot slutkund. Kunderna återfinns främst i Sverige men även i övriga delar av Norden.

På AnVa Polytech erbjuds du en utmanade tjänst där du får stor möjlighet att utvecklas och vara en viktig del av hela affären i en organisation där samarbete värderas högt.

Om dig

Vi söker dig med erfarenhet av försäljning mot industrin, gärna fordonsindustrin. Du har en god förmåga att bygga förtroende och relationer både internt och externt samt förståelse för och erfarenhet av att driva försäljningsprocesser till avslut. Du har god teknisk kompetens, ekonomisk förståelse samtidigt som du är en van förhandlare. Ditt affärssinne gör att du har förmågan att se helheten i affären och du kan med ett tydligt mål i sikte omsätta strategier till aktiviteter på daglig basis.

För att lyckas i rollen ser vi även att du är van att arbeta med moderna it-system samt talar och skriver obehindrat både i svenska och engelska.

I urvalet kommer stor vikt att läggas vid din personliga egenskaper.

Om tjänsten

Rollen innebär att skapa förtroende och bygga nära relationer med AnVa Polytechs kunder, genomföra behovsanalyser och presentera kostnadseffektiva affärslösningar. Du förhandlar och driver affären framåt till avslut och ansvarar för att lönsamheten för dina konton består över tid. Som Key Account Manager kommer du främst arbeta med merförsäljning mot befintliga kunder. Tjänsten innebär även kommunikation med kunder angående leveranstider, prisjusteringar och eventuella kampanjer.

Din närmaste chef är AnVa Polytechs Marketing and Sales Manager. Placeringsort för tjänsten är i Sunne eller remote från hemmakontor, med fördel i Värmland. För tjänsten så är närvaron hos kunderna avgörande vilket gör att du kommer att resa i denna tjänst, huvudsakligen i Sverige och till viss del även i övriga Norden.

Om AnVa Polytech

Som innovativ utvecklingspartner och effektiv producent med fokus på långsiktig hållbarhet för både kund och miljö är AnVa Polytech AB en underleverantör inom fordonsindustrin. Kraven på leveransprecision, hållbarhet och kvalitet inom kundsegmenten är världsledande, vilket bidrar till att företagets förändringstakt är hög.

Från fabrikerna i Litauen och Sunne förses kunder med formsprutade produkter med material utvecklat i eget laboratorium. Kostnadseffektivitet uppnås genom automatisering och ständig förbättring av arbetssätt och metoder.

Systematiskt arbetar AnVa Polytech med att ta fram material med mindre miljöpåverkan, bland annat genom det egenutvecklade materialet ”Climarub". I flera steg byts ingrediens efter ingrediens ut mot återvunnet eller växtbaserat.

Om processen

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sebastian Ullström på tel. 072 202 40 49 alternativt sebastian.ullstrom@linck.se eller Johan Cederholm på tel. 072 216 04 51 alternativt johan.cederholm@linck.se

Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är i Sunne eller Remote.

Sista ansökningsdag är 18 september.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Tech Entrepreneurship Manager (English version)

Organisationsutvecklare
Läs mer Mar 18
Do you like startups, tech and are an entrepreneur at heart? Are you a relationship-builder and a doer who likes to drive development together with others?

If the answer is yes, we think you should apply for the important position as Tech Entrepreneurship Manager at Compare!

In the role of Tech Entrepreneurship Manager, you will, among other things, be involved in further developing the healthtech accelerator DigitalWell Ventures and developing a completely new regional tech incubator.

About the job

In Värmland and Oslo, an international accelerator is now being formed for companies in healthtech, DigitalWell Ventures. The accelerator attracts companies from the Nordic and Baltic countries and is one of the most important investments in DigitalWell Arena, a national innovation initiative to stimulate the development of the health services of the future run by Compare.

DigitalWell Ventures supports talented teams in building companies, accelerating their growth and attracting capital. The accelerator works closely with companies, mentors, investors and the startup ecosystem to create the best conditions for companies with potential to grow. The accelerator is open for healthtech companies from all over the Nordic and Baltic countries.

To stimulate entrepreneurship in Värmland and for more new tech companies to emerge, a regional tech incubator is also needed. Compare leads the development of this new business, which is being developed together with other clusters in various exciting regional investment areas.

Do you think this sounds exciting? It really is! In the teams and companies you will work with, there is plenty of energy, drive and forward thinking spirit.

Among other tasks, this role includes:

- Coach and support entrepreneurs to succeed with their start-ups in close collaboration with the team, service providers and partners
- Develop, establish and market a regional tech incubator that will support tech entrepreneurs in the early stages.
- To present, communicate and inspire about the activities through both digital and channels IRL
- Participate in and arrange different types of events, network meetings and meetings for different target groups
- Collaborate with regional, national and international actors in the innovation support system

About you

We believe that you are a relationship-building entrepreneur and a doer who enjoys working in teams and has an ability to drive development processes. We believe that change and development are important to you, that you are creative and are good at absorbing new knowledge. You are comfortable with flexible working conditions and have no problems redirecting in the event of changed conditions.

You like to support entrepreneurs in succeeding with their business, are good at analyzing and understanding needs and like to follow companies' development journeys. It is positive if you have made an entrepreneurial or start-up journey yourself. If you also like the principles behind Lean Startup and similar startup methodologies, this is a plus.

As the service has many international contact points and some parts of the work are done in English, it is important that you can easily switch to English when needed.


About Compare

Compare is a tech innovation cluster where established companies, startups, the public sector, investors, researchers and the innovation support system work together as partners to solve society's challenges with the help of future- oriented tech.

Compare is primarily a virtual workplace where we collaborate closely in smaller innovation teams. To a large extent you have the opportunity to decide for yourself where and when you want to work. As support, there are fantastic colleagues in their hubs in Karlstad, Arvika and Oslo.

You work with an agile approach with a lot of room to find solutions to the challenges you face. They always work with the perspective of how tech and innovation can contribute to a more sustainable society.

At Compare, you have a unique opportunity to be a part of the work of developing outstanding innovations and new technology that contributes with solutions to complex challenges for the future.

But above all, they have a lot of fun together while making the world a better place - one idea, one innovation and one person at a time!

About the process

If you have any questions about the service or the process, you are welcome to contact Sebastian Ullström on telephone +4672 202 40 49 or Anna Olsson on telephone +4670 556 88 24.

Deadline for applications is March 30.

Welcome with your application!

Ansök nu

Marknadskommunikatör Rydahls

Marknadskommunikatör
Läs mer Aug 3
Är du en kreativ, noggrann och driven person med erfarenhet av E-handel och digital marknadsföring?

Vi söker nu en marknadskommunikatör till Rydahls.

Om dig

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom kommunikation/information eller annan relevant erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Du har en god känsla för layout och grafisk formgivning, är en god skribent och textredigerare samt är van vid att arbeta i Indesign och Photoshop. Att behärska svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta i projekt och känner dig väl förtrogen med E-handel och digital marknadsföring. Har du erfarenhet av PIM-system, sökordsoptimering och fotografering ser vi det som meriterande. Det är även en fördel om du tidigare arbetat med mässplanering och mässutförande.

Dina tidigare eller nuvarande kollegor beskriver dig som en kreativ, noggrann och serviceinriktad person som är självständig. I urvalet kommer stort vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.

Om tjänsten

Du kommer driva utveckling och förvaltning av marknadskommunikation och e-handel på Rydahls. Du har ansvar för att anpassa marknadskommunikationen till affärsbehovet, oavsett vilken typ av marknadskanal som är aktuell. Bred erfarenhet av marknadskommunikation i olika situationer är därmed nödvändig.

I din roll är du både expert och utförare, därför behöver du vara driven och självgående. Du arbetar nära affärsansvarig och du har ett stort affärsintresse.

Rydahls marknadskommunikation omfattar trycksaker, hemsida, sociala kanaler, mässor och annat säljstödjande material. Hemsidan innehåller även en e-handel. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för alla dessa kommunikationskanaler, med stöd från bland annat moderbolagets marknadsavdelning. Du har också ansvar för att förvalta Rydahls grafiska profil.

I tjänsten ingår även uppföljning och analys av effekter för genomförda aktiviteter. Vad gäller den digitala kommunikationen ligger fokus på innehåll och nyttjande, de tekniska delarna är inte ditt ansvar.
Inom koncernen finns ett antal kollegor som träffas några gånger per år för att ha ett
erfarenhetsutbyte men även för att vidareutbilda sig.

Om Företaget

Under sina hundra år i branschen har Rydahls byggt upp en unik erfarenhet/kompetens.

Bolaget ingår idag i koncernen OEM International AB. Rydahls är specialister på bromssystem till tunga fordon och maskiner, broms- och friktionslösningar inom tillverkande industri, reservdelar till lastbilar, bussar, tunga släp och trailer. De erbjuder skräddarsydda lösningar och ett mycket omfattande sortiment av broms- och reservdelar samt friktionsmaterial.

Rydahls säljer enbart produkter i världsklass, noggrant utvalda enligt konceptet ”Selected by Rydahls”. De lovar dig reservdelar och service i kvadrat.
De vill mer, helt enkelt!

Om Processen

Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Johan Cederholm på telefon 072 216 04 51 eller johan.cederholm@linck.se.

Sista ansökningsdag är 31 augusti.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är Karlstad.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kvalitets- & teknikchef till Inission

Gruppchef, teknik
Läs mer Jul 15
Är du en relationsskapande ledare med god teknisk förståelse?

Nu söker vi en Kvalitets- & teknikchef till Inission i Munkfors. Inission är en totalleverantör av kompletta elektroniska och mekaniska produkter av högsta kvalité till industrikunder i Norden.

På Inission så möts du av prestigelös kultur med engagerade och duktiga kollegor som alltid strävar efter att utvecklas och förbättras.

Om dig

Vi söker dig som har goda ledaregenskaper och en hög teknisk förståelse. Har du erfarenhet från elektronikbranschen är det meriterande. Som ledare har du god social förmåga och möjlighet att anpassa ditt ledarskap från coachande till instruerande beroende på vad situationen kräver.

För att lyckas i rollen som Kvalitets- & teknikchef ser vi att du är en relationsskapande, strukturerad och stabil person med ett intresse för teknik och förändringsarbete, vi ser även att du har förmågan att tänka kritiskt och är en problemlösare. Du trivs i en roll med personalansvar och är van att arbeta med kvalitets- och miljösystem. Vi förutsätter att du har god förståelse i moderna IT-system och har med fördel en akademisk utbildning. I tjänsten så ingår du i bolagets ledningsgrupp. Du pratar och skriver obehindrad i svenska och engelska samt innehar körkort B. I urvalet kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.

Om tjänsten

I rollen som Kvalitets- och teknikchef ansvarar du över 6 personer på Inissions teknikavdelning i Munkfors. Du kommer i rollen vara drivande i arbetet med att;

- Utvärdera och utveckla interna processer
- Driva förändringsarbete
- Genomföra externa revisioner hos leverantörer
- Representera bolaget vid revisioner från ackrediterade organ och kunder
- Ansvara för Inissions verksamhetssystem.
- Ansvarig för processerna runt interna och externa avvikelser


En annan del av arbetet är att genomföra medarbetarsamtal, kompetenskartläggning samt se till att individerna på avdelningen presterar väl, trivs på jobbet och utvecklas i sina roller. Som Kvalitets- och teknikchef bör du finnas på plats i Munkfors större delen av din tid.

Teknikavdelningen ansvar för att Inissions maskinpark och ser till att allt flyter på som önskat. Avdelning fungerar också som en supportfunktion till produktionen. Utöver detta genomför avdelningen även effektiviseringar, skapar instruktionsbeskrivningar och gör offertberäkningar.

Om företaget

Inission är en lönsam totalleverantör som erbjuder krävande industrikunder i Norden kompletta elektroniska och mekaniska produkter av högsta kvalité. Deras tjänster täcker in hela produktlivscykeln, från utveckling och konstruktion till industrialisering, volymproduktion och eftermarknad. Genom att kombinera detta med logistiktjänster och en produktion baserad på hög flexibilitet, kundanpassning och korta ledtider blir deras erbjudande mycket konkurrenskraftigt. Inission har produktionsenheter i Stockholm, Västerås, Borås, Munkfors, Malmö, Trondheim (Norge), Lohja (Finland), Lagedi och Tallinn (Estland). Inission är noterade på OMX Nasdaq First North.

Om processen

Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Johan Cederholm på telefon 072 216 04 51, johan.cederholm@linck.se

Sista ansökningsdag är 12 augusti.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är Munkfors.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu