Karlstad: Servicehandläggare till Statens servicecenter, Karlstad

Hitta ansökningsinfo om jobbet Servicehandläggare till Statens servicecenter, Karlstad i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-21 // Varaktighet: Heltid

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

På servicekontoret i Karlstad är vi ca 15 medarbetare som tillhör kontorsområde Karlstad. Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra till verksamhetens utveckling.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samverkansmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt.

I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet.
Kontinuerligt kommer du även att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel.

Kvalifikationer
Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap.

Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning om minst 80 p/120 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet
• Arbetat minst två år under de senaste fem åren inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten.
• B-körkort

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder samtidigt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete

Vidare är det meriterande om du:
• Har erfarenhet av arbete med fysiskt kundmöte inom någon av våra samarbetsmyndigheter

Övrigt
Anställningen är tillsvidare och på heltid.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Startdatum efter överenskommelse.
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 12 oktober, 2022.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.


Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 42-43 i Karlstad.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som

Nedan visas andra jobb i Karlstad som .

Alkoholhandläggare

Läs mer Aug 16
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.



Beskrivning




Arbetsuppgifter
Vi söker en alkoholhandläggare med placering på förvaltningsstaben.

Arbetsgruppen består av 4 medarbetare. Dina arbetsuppgifter blir att utifrån alkohollagen utreda, fatta beslut och i vissa fall utöva tillsyn av serveringstillstånd på restauranger samt till slutna sällskap. Myndighetsutövning och därtill hörande dokumentation är en stor del av arbetet och under utredningens gång har man ofta mycket kontakt med den sökande. De utredningar du ansvarar för innehåller bland annat granskning av ekonomi och personlig lämplighet för den sökande. Du kommer delta i nationella och lokala nätverk för andra handläggare för erfarenhetsutbyte. Registrering och tillsyn av försäljning enligt tobakslagen kan förekomma.

Kvalifikationer
Du har akademisk utbildning som kan bedömas adekvat för yrket. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. B-körkort för manuell växellåda är ett krav. Du har erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning. Vi värdesätter att du är flexibel, tydlig och samarbetsinriktad. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.





 




För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Konsumentrådgivare

Läs mer Aug 4
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Kommunledningskontoret arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.



Beskrivning
På Kontaktcenter arbetar vi på uppdrag av kommunens alla förvaltningar och bolag.

Tillsammans hjälps vi åt för att göra våra tjänster inom koncernen Karlstad kommun tillgängliga för medborgaren.  

Har du ett genuint intresse för att hjälpa människor? Trivs du med att arbeta självständigt så väl som i team? Har du en examen inom samhällsvetenskap, juridik eller ekonomi? Då är du kanske vår nästa konsumentrådgivare! Vi erbjuder dig ett spännande arbete i ett prestigelöst team där vi hjälper varandra att utvecklas.

Arbetsuppgifter
Som konsumentrådgivare har du ett viktigt uppdrag att ge råd och stöd i olika situationer som gäller konsumentfrågor. Personer kan vara missnöjda med något de köpt, ha problem med en hantverkare eller ha svårt att tolka ett avtal. Konsumentrådgivaren informerar om vilka lagar som gäller, hjälper till med reklamationer och kan medla om det uppstår tvister. Största delen av kontakten med konsumenter och företag sker via telefon men även via mejl och besök.

Konsumentvägledare arbetar också förebyggande genom kontakter med olika grupper av konsumenter. I arbetet kan det ingå att besöka skolor och föreningar för att informera om bland annat konsumenträtt och privatekonomi. Även kontakter med media förekommer.

En viss procent av tjänsten kommer du även arbeta som kommunvägledare.

Kvalifikationer
Till rollen som konsumentrådgivare söker vi dig som är intresserad av ett utåtriktat arbete och är bekväm med att tala inför både större och mindre grupper. Du trivs med att lösa problem som kräver noggrannhet och fokus på detaljer. Samtidigt har du vilja och förmåga att lyfta blicken och se vilka förändringar som kan behöva göras för att möta framtidens behov eller för att effektivisera arbetet.

Du ska ha en känsla för service samt ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Att vara bra på att kommunicera och ha ett proffsigt bemötande är viktigt.

Vi söker dig som är har akademisk utbildning inom samhällsvetenskap, juridik, ekonomi eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha flera års arbetslivserfarenhet.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Kommunvägledare

Läs mer Jun 30
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Kommunledningskontoret arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.



Beskrivning
På Kontaktcenter arbeta vi på uppdrag av kommunens alla förvaltningar- och bolag.

Tillsammans hjälps vi åt för att göra våra tjänster inom koncernen Karlstad kommun tillgängliga för medborgaren. Som kommunvägledare har du ett viktigt uppdrag i att svara på frågor, ge information och vägledning om kommunens verksamhet och på så vis bidra till samhällsnyttan. Vi söker just nu en kommunvägledare till en tillsvidareanställning.

Har du ett genuint intresse för att hjälpa människor? Trivs du med att arbeta självständigt så väl som i team? Har du en avslutad examen inom samhällsvetenskap, pedagogik, statskunskap eller kommunikation? Då är du kanske vår nästa kommunvägledare! Vi erbjuder dig ett spännande arbete i ett prestigelöst team där vi hjälper varandra att utvecklas.



Arbetsuppgifter
Vi söker en kommunvägledare till den svarsgruppen som arbetar med frågor inom förskola, grundskola, gymnasieskola, kultur- och fritidsverksamhet, KBAB samt Karlstadsbuss. Du kommer arbeta med administration och handläggning i de frågor som kommer in till oss på Kontaktcenter och vid behov vägleda till annan förvaltning eller bolag.

Kontakterna med Karlstadsborna sker via telefon, besök, e-post, web, chatt och sociala medier.

 

Kvalifikationer
Till rollen som kommunvägledare söker vi dig som är intresserad av att på olika sätt hjälpa människor till rätta i kommunen. Du vill utveckla och göra våra tjänster tillgängliga för medborgaren och du vill utvecklas på jobbet. Du ser möjligheter där det idag finns förbättringsområden, du räds inte att ta initiativ och du frågar om hjälp vid behov. Du trivs med att lösa problem som kräver noggrannhet och fokus på detaljer. Samtidigt har du vilja och förmåga att lyfta blicken och se vilka förändringar som kan behöva göras för att möta framtidens behov eller för att effektivisera arbetet.  

Du ska ha en känsla för service och bemötande samt ha god förmåga att uttrycka dig i tal- och skrift. Det är meriterande om du har vana att arbeta med olika IT-system. Arbetet är ett teamarbete och du behöver gilla att jobba nära och tillsammans med andra. Då arbetet är varierande behöver du vara flexibel. 

Vi söker dig som är har akademisk utbildning inom samhällsvetenskap, pedagogik, statskunskap, kommunikation eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha yrkeserfarenhet och vi ser gärna att du har arbetat inom kundtjänst och/eller annan serviceverksamhet. 

Vi ser fram emot din ansökan!  

 





För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Fem handläggare sökes till myndighet i Karlstad

Läs mer Jun 15
Har du en akademisk utbildning och tre års erfarenhet av arbete med handläggning? Då kan det vara dig vi söker!

Om uppdraget

Myndigheten har fått i uppdrag att etablera en ny offentlig omställningsorganisation vilket gör att de nu behöver fem handläggare till ansökningsenheten. Uppdraget på heltid och startar den 1 september 2022 och pågår till 28 februari 2023, med möjlighet till förlängning. Arbetet utförs på plats i myndighetens lokaler.

Dina arbetsuppgifter

På ansökningsenheten som tillhör den offentliga omställningsorganisationen kommer du att arbeta brett med handläggning. Det handlar om att hantera inkommande ansökningar om omställnings- och kompetensstöd, pröva och fatta beslut om stöd, hantera överklagan av beslut, tilldela extern rådgivning, följa upp genomfört stöd till individ, samt administrera yttranden till CSN. För att lyckas bra i denna roll ser vi att du är en noggrann och strukturerad person som utför sitt arbete på ett serviceinriktat sätt.

Dina kvalifikationer

- Relevant akademisk utbildning, inom exempelvis samhällsvetenskap, beteendevetenskap eller juridik

- Minst tre (3) års erfarenhet av arbete med handläggning
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
- Goda kunskaper i MS Office


Meriterande med

- Erfarenhet av arbete i Platina

- Erfarenhet av arbete i offentlig sektor
- Goda kunskaper i engelska, såväl i tal som skrift


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 1 augusti 2022.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alice Karlsson, Alice.Karlsson@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Statens Servicecenter

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Statens Servicecenter .

Sommarjobb som servicehandläggare i Karlstad

Servicehandläggare
Läs mer Feb 2
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Vi söker nu dig som vill hjälpa oss under sommarens semesterperiod i rollen som servicehandläggare på servicekontoret i Karlstad. Sommarvikariat gör att vi kan prova på hur väl vi trivs med varandra inför en möjlig framtida anställning.

Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samarbetsmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt.

I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet.

Du kan även komma att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel.

Kvalifikationer
Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap.

Vi söker dig som har:
• En pågående eller avslutad akademisk utbildning om minst 180 hp
• Minst två års erfarenhet inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten
• Kunskaper i informationssökning och vana att använda e-tjänster

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder samtidigt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete

Dessutom är det meriterande om du har:
• Intresse av framtida arbete som servicehandläggare hos oss
• Aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik på statligt servicekontor i Statens servicecenters, Skatteverkets eller Försäkringskassans regi

Övrigt
Anställningen är tidsbegränsad under perioden juni till augusti 
Anställningen är 100%.
Startdatum efter överenskommelse. 
Anställningen är placerad i Karlstad.
Resor kommer att förekomma inom kontorsområdet.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 23 februari, 2022. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.

Vi planerar att genomföra intervjuer v.10-11. 


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Servicehandläggare till Statens servicecenter (tidsbegränsad), Karlstad

Servicehandläggare
Läs mer Jan 14
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

På servicekontoret i Karlstad är vi ca 10 medarbetare som tillhör kontorsområde Karlstad. Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra till verksamhetens utveckling.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samverkansmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt.

I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet.
Du kommer även att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel.

Kvalifikationer
Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap.

Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning om minst 80 p/120 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet
• Arbetat minst två år under de senaste fem åren inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten.
• B-körkort

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt
• Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt
• Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska
• Kommunicera muntligt på engelska
• Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov
• Hantera flera kunder samtidigt
• Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete

Vidare är det meriterande om du:
• Har erfarenhet av arbete med fysiskt kundmöte inom någon av våra samarbetsmyndigheter

Övrigt
Anställningen är tidsbegränsad till och med 2023-03-31 och på heltid.
Startdatum efter överenskommelse.
Säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 28 januari, 2022. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.

Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 6-7 i Karlstad.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Sommarjobb som servicehandläggare i Karlstad

Servicehandläggare
Läs mer Feb 3