Karlstad: Metallurg till Valmet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Metallurg till Valmet i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-21 // Varaktighet: Heltid

Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Har du ett stort teknikintresse och ett driv och engagemang att utvecklas och leverera bästa möjliga resultat?

Då kan Valmet erbjuda dig ett utmanande och stimulerande arbete inom en koncern som kännetecknas av framåtanda och expertis. Valmet AB levererar anläggningar, utrustning, processlösningar samt service och experthjälp till pappersindustrin, kemiska och mekaniska massabruk samt energiindustrin över hela världen och söker nu en Metallurg till gjuteriet.

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Poolia och du anställs direkt hos Valmet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I rollen som Metallurg blir du en viktig kugge i Valmets kvalitets och förbättringsarbete. Du skall hålla ordning på och upprätthålla Valmets materialstandarder.

För att lyckas i rollen bör du ha en utbildning på högskolenivå samt tidigare erfarenhet från gjuteri och arbete med metallurgifrågor.

Valmet arbetar i huvudsak med grå och segjärn, så erfarenhet från detta område är extra meriterande. Att du har vanan att utvärdera och dokumentera resultat från materialprover ser vi som en självklarhet och med fördel har du även kunskaper inom oförstörande provning. Kunskap inom Lean Production och 5S ses som ett plus.

Som person krävs att Du är noggrann och systematisk, har känsla för kvalitet och leveranssäkerhet samt gillar att arbeta tillsammans i team.

Om verksamheten
When everything works together

Valmet is where the best talent from a wide variety of backgrounds comes together. With 17 000 professionals around the world, we are the leading global developer and supplier of technologies, automation and services for the pulp, paper and energy industries. Our commitment to moving our customers’ performance forward requires creativity, technological innovations, service know-how – and above all, teamwork.


Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.



Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Metallurg

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Metallurg.

Andra jobb i Karlstad från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Poolia Sverige AB .

Teknisk Support - KAMIC Security AB

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Sep 5
Har du erfarenhet av teknisk support? Är du social och trivs med att hjälpa och supportera andra?

KAMIC Security AB behöver förstärka sin larmsupport och söker nu en supporttekniker för placering vid huvudkontoret i Karlstad. Uppdraget är på heltid med start så snart som möjligt. Under uppdraget arbetar du som konsult och är anställd hos oss på Poolia.

Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Tjänsten innebär dagar med mycket kundkontakt via telefon och mail. Du kommer att hjälpa privatpersoner och företag med uppkomna problem med deras larm eller ge råd och tips kring hantering utav larmet. I tjänsten ges du stort eget ansvar att leverera förstklassig service gentemot kunderna. Utöver support Hos KAMIC kommer du att ha flera kollegor med liknande arbetsuppgifter, så du kommer ha god hjälp vid uppstart.

Arbetstider: Måndag - torsdag kl.09:00 - 18:00 samt varannan söndag kl.10:00 -17:00.
Placering: Körkarlsvägen 4, Karlstad
Lön: Enligt avtal och överenskommelse.

Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en supportroll. Du har en mycket stark drivkraft att serva och supportera kunder. Vi förutsätter att du är van att arbeta strukturerat, noggrant och med stort eget ansvar. Vi ser att du har datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Stor vikt läggs vid att få ett fungerande team, detta är något som du också bör eftersträva i ditt arbete.

Meriterande med erfarenhet från kundtjänst, hem & företagslarm trådlöst samt byggbranschen.

För ytterligare information om företaget, besök: www.kamicinstallation.se alt. www.kamicsecurity.se.

Ansök nu

Projektkoordinator till Valmet

Administrativ assistent
Läs mer Aug 26
Trivs du i en roll där du får arbeta administrativt, med flera uppgifter parallellt och där du får vara spindeln i nätet?

Nu söker vi en Projektkoordinator till Valmet AB i Karlstad.

Konsultuppdraget beräknas starta så snart som möjligt och kommer att pågå under 1 år, med goda möjligheter till ytterligare förlängning.

Är du intresserad? Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Ansökningar granskas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Om tjänsten
Rollen som Projektkoordinator är en bred, rolig och ansvarsfull tjänst som ställer höga krav på noggrannhet och din förmåga att arbeta proaktivt för att ständigt driva projekten framåt. Hos Valmet får du arbeta med varierande administrativa arbetsuppgifter, du kommer bl.a. att arbeta med orderhantering, planering och efterkalkylering. Rollen innebär många kontaktytor och du kommer att samarbeta med säljare och kollegor, ha kontakt med underleverantörer samt andra avdelningar internt.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som projektkoordinator kommer du främst att arbeta med granskning/säkerhetsställande av data på inkomna underlag, föra in uppgifter i system, skapa underlag samt distribuera underlag till berörda avdelningar och arkivering.

Vem är du?
I rollen som Projektkoordinator ser vi att du har:
- utbildning inom ekonomi, minst gymnasiekompetens
- arbetserfarenhet från administrativt arbete
- kunskaper inom officepaketet, speciellt inom Word och Excel
- mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska, i tal och skrift

För att vara framgångsrik i den här rollen behöver du vara van att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter. Du har ett öga för detaljer, är proaktiv i ditt sätt genom att se vad som behöver göras och genomför det. Du är social, noggrann, strukturerad, kommunikativ och trivs med att sitta som spindeln i nätet. Då rollen innebär många kontaktytor är det viktigt att du har lätt för att skapa goda relationer. Stor vikt kommer att ligga på personliga egenskaper.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Teknisk Support & Försäljning - KAMIC Security AB

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Aug 22
Vill du arbeta i en teknisk support roll som även innefattar försäljning till befintliga och nya kunder? Uppdraget är på heltid med start så snart som möjligt!

KAMIC Security AB behöver förstärka sin larmsupport och söker nu en supporttekniker för placering vid huvudkontoret i Karlstad. Utöver support mot B2C och B2B så ingår i denna tjänst att bearbeta befintliga och nya B2B kunder i hela landet.

Under uppdraget arbetar du som konsult och är anställd hos oss på Poolia.
Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Tjänsten innebär dagar med mycket kundkontakt via telefon och mail. Du kommer att hjälpa privatpersoner och företag med uppkomna problem med deras larm eller ge råd och tips kring hantering utav larmet. I tjänsten ges du stort eget ansvar att leverera förstklassig service gentemot kunderna. Utöver support över telefon så kommer du också bearbeta befintliga och nya kunder. Hos KAMIC kommer du att ha flera kollegor med liknande arbetsuppgifter, så du kommer ha god hjälp vid uppstart.

Arbetstider: Måndag - torsdag kl.09:00 - 18:00 samt varannan söndag kl.10:00 -17:00.
Placering: Körkarlsvägen 4, Karlstad
Lön: Enligt avtal och överenskommelse.

Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en supportroll samt försäljning. Du har en mycket stark drivkraft att serva och supportera kunder. Vi förutsätter att du är van att arbeta strukturerat, noggrant och med stort eget ansvar. Då rollen även innefattar försäljning så behöver du ha lätt för att skapa nya relationer samt ha ett brinnande intresse för att sälja och arbeta mot tydliga mål. Vi ser att du har datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Stor vikt läggs vid att få ett fungerande team, detta är något som du också bör eftersträva i ditt arbete.

Då resor kan förekomma i tjänsten så behöver du ha körkort.

Meriterande med erfarenhet från kundtjänst, hem & företagslarm trådlöst samt byggbranschen.

För ytterligare information om företaget, besök: www.kamicinstallation.se alt. www.kamicsecurity.se.

Ansök nu

Hållbarhetssamordnare till KAMIC Installation AB

Kvalitetssamordnare
Läs mer Aug 17
Brinner du för miljö- och hållbarhetsfrågor? KAMIC Installation AB söker nu en engagerad Hållbarhetssamordnare till sin kvalitets- och miljöfunktion.

KAMIC erbjuder en viktig tjänst med spännande och utmanande arbetsuppgifter, där man tillsammans arbetar för att öka hållbarhetsnivån inom företaget. Har du viljan, ambitionen och drivkraften kan du mycket väl vara rätt person för den här tjänsten hos KAMIC.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I din roll som Hållbarhetssamordnare kommer du att arbeta nära produkt- och inköpsavdelningen i arbetet med att utforma, utvärdera, administrera och följa upp hållbarhetsfrågor utifrån kundkrav, lagkrav, direktiv och UN 2030 Agenda for Sustainable Development.

Som hållbarhetssamordnare är det viktigt att känna till verksamhetens gällande lagar och med omvärldsanalys ansvara för att KAMIC följer lagar men även utvecklingen inom området och utifrån detta sprida information inom organisationen och verka för ett miljömedvetande i organisationens olika processer och hos alla medarbetare.

Tjänsten innebär också att du hjälper organisationen i arbetet med kemikalielagstiftningen och du är en del i arbetet med att stärka hållbarhetsarbetet hos KAMIC:s leverantörer. En viktig del i arbetet är att ta fram hållbarhetsinformation om KAMIC:s produkter och leverantörers tillverkning.

I rollen ingår också att vara en viktig del i organisationens arbete med att utforma ett arbetssätt där befintliga processer ska utvecklas utifrån ett hållbarhetsperspektiv.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Operativt arbete med att vara i kontakt med leverantörer i syfte att ta fram underlag och dokumentera i de verksamhetssystem som finns utifrån lagar, KAMIC:s egna krav och kundkrav.
- Arbete med REACH, RoHS, konfliktmetaller, etc.
- I samråd med ledning utforma KAMIC:s riktlinjer kring hållbarhet.
- Leverantörsbedömning av ny leverantör ur ett hållbarhetsperspektiv inkluderat miljö, social och etisk hänsyn.
- Löpande värdering av strategiska leverantörer utifrån ett hållbarhetsperspektiv.
- Rapportering till myndigheter och organisationer inom miljö och hållbarhetsområdet.

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har relevant utbildning eller några års erfarenhet av arbete inom hållbarhetsområdet. Då en viktig del i arbetet är att ta fram hållbarhetsinformation om KAMIC:s produkter är det viktigt att du har kunskap om kemikalielagstiftning och kan regelverket kring REACH, SCIP och RoHS. Du hanterar engelska obehindrat i tal och skrift. Du rapporterar till Kvalitet- och miljöchef.

Som person är du strukturerad och analytisk, gillar att lära dig nya saker och att samverka med flera arbetsgrupper. Rollen innebär många kontakter både internt i bolaget och med kunder och leverantörer, varav det är viktigt att du har ett gott bemötande och tycker om att knyta nya kontakter. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Om verksamheten
KAMIC Installation AB är ett handelsbolag som arbetar med försäljning, tjänster samt systemlösningar av ljus- och säkerhetsprodukter. Verksamheten är uppdelad i olika produktområden där våra fokusmarknader finns inom fastigheter, bygg och industrin. Huvudkontoret ligger i Karlstad och affärs- och produktionsverksamhet bedrivs i Sverige och Finland. Antalet anställda är 50st och omsättningen uppgår till ca 175 MSEK.

Anställningsomfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tjänstgöringsort: Karlstad. Annan ort enligt överenskommelse.


Varmt välkommen med din ansökan, urval sker under vecka 32.
Du ansöker genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Jurist med båda fötterna på jorden

Jurist, allmän domstol
Läs mer Aug 10
Välkommen till Fyrklövern ekonomi och juridik! Vi är jordnära jurister och glada ekonomer som med glädje och engagemang hjälper människor att starta och driva lönsamma företag på bästa sätt.
Nyfiken? Läs gärna mer: www.4klovern.se


Om tjänsten
Vår juristavdelning består idag av sju personer stationerade i Uppsala, Västerås, Nyköping, Stockholm och Örebro. Vi har stor efterfrågan på våra tjänster och behöver stärka upp med en jurist i den västra regionen. Därför söker vi en jurist till vårt härliga gäng i soliga Karlstad.

Våra jurister har förutom befintliga kunder ett stort inflöde av nya uppdrag, både från privatpersoner och företag. Det är viktigt att du som vi har intresse och erfarenhet av att jobba med små och medelstora företag, men framför allt människorna i och kring företagen. Många av våra kunder är verksamma inom de gröna näringarna men inte alla.


Vem är du?
För att trivas hos oss behöver du ha en stor portion sunt förnuft, skinn på näsan samt och trivas i sällskap av andra. Du ska vara genuint intresserad av ditt arbete och vara mån om att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer till dina kunder. Vi tror på mjuka värden och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Som jurist hos Fyrklövern arbetar du inom ett brett spektrum av juridiska frågor som tangerar varandra såsom: ekonomisk familjerätt, skatterätt, fastighetsrätt, nyttjanderätt och generationsskiften. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt inom ett eller flera av dessa områden. Erfarenhet av olika branscher är viktigt och det är extra meriterande om du har arbetat med jord och skog.

Du som söker har en akademisk examen inom juridik och minst tre års erfarenhet av självständigt juridiskt arbete. Du är trygg i sociala sammanhang och trivs i mötet med såväl befintliga som potentiella kunder.


Du behärskar svenska flytande i tal och skrift samt ser dig själv som en god användare av olika IT-system. Körkort och tillgång till bil är en förutsättning eftersom tjänsten innebär resor till våra andra kontor, till kunder och till samarbetspartners.


Om verksamheten
Vi är glada ekonomer och jordnära jurister som tror på långvariga relationer till våra kunder, ett personligt engagemang och en bra och lättsam atmosfär på jobbet.

Hos oss är tillväxten snabb och förändringstakten hög. Fyrklövern finns idag på tio orter och har 85 anställda. Vårt mål är en stark marknadsposition på de orter vi finns genom seniora ekonomer och jurister som har en god lokal förankring. Våra kunder är ägarledda företag och många är verksamma inom de gröna näringarna.

Fyrklövern står för en värdegrund baserad på Glädje, Engagemang och Lärande (GEL). Vi har kul på jobbet och skratt är en del av vår vardag. Vi känner glädje inför varandra, våra kunder och den yrkesroll vi har. Vi visar stort engagemang för våra kunders verksamheter och kollegornas uppdrag. Vi har skapat en prestigelös miljö där vi lyfter fram och tar oss tid för lärandet. Vi lär oss av varandra och vi lär oss av våra kunder. Lärandet sätter grunden för medarbetarnas egen önskan och strävan att utveckla sin yrkesroll. Att rekrytera personer med rätt inställning till sitt arbete är A och O för oss! Vi tror på balans i livet, det ska finnas plats för både arbete och fritid.

Ansök nu