Karlstad: Metallurg till Valmet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Metallurg till Valmet i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-21 // Varaktighet: Heltid

Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Har du ett stort teknikintresse och ett driv och engagemang att utvecklas och leverera bästa möjliga resultat?

Då kan Valmet erbjuda dig ett utmanande och stimulerande arbete inom en koncern som kännetecknas av framåtanda och expertis. Valmet AB levererar anläggningar, utrustning, processlösningar samt service och experthjälp till pappersindustrin, kemiska och mekaniska massabruk samt energiindustrin över hela världen och söker nu en Metallurg till gjuteriet.

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Poolia och du anställs direkt hos Valmet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I rollen som Metallurg blir du en viktig kugge i Valmets kvalitets och förbättringsarbete. Du skall hålla ordning på och upprätthålla Valmets materialstandarder.

För att lyckas i rollen bör du ha en utbildning på högskolenivå samt tidigare erfarenhet från gjuteri och arbete med metallurgifrågor.

Valmet arbetar i huvudsak med grå och segjärn, så erfarenhet från detta område är extra meriterande. Att du har vanan att utvärdera och dokumentera resultat från materialprover ser vi som en självklarhet och med fördel har du även kunskaper inom oförstörande provning. Kunskap inom Lean Production och 5S ses som ett plus.

Som person krävs att Du är noggrann och systematisk, har känsla för kvalitet och leveranssäkerhet samt gillar att arbeta tillsammans i team.

Om verksamheten
When everything works together

Valmet is where the best talent from a wide variety of backgrounds comes together. With 17 000 professionals around the world, we are the leading global developer and supplier of technologies, automation and services for the pulp, paper and energy industries. Our commitment to moving our customers’ performance forward requires creativity, technological innovations, service know-how – and above all, teamwork.


Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.



Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Metallurg

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Metallurg.

Andra jobb i Karlstad från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Poolia Sverige AB .

KAMIC söker en engagerad hållbarhetssamordnare

Miljösamordnare/Miljökoordinator
Läs mer Mar 13
Brinner du för miljö- och hållbarhetsfrågor och är strukturerad & analytisk. Då har vi jobbet för dig!

Då KAMIC:s ordinarie medarbetare kring hållbarhetsfrågor nu ska vara föräldraledig söker de en hållbarhetssamordnare till kvalitets- och miljöfunktionen.

KAMIC erbjuder ett vikariat med spännande och utmanande arbetsuppgifter, där man tillsammans arbetar för att öka hållbarhetsnivån inom företaget. Har du viljan, ambitionen och drivkraften kan du vara rätt person för den här tjänsten hos oss, med placering på huvudkontoret i Karlstad.

Tjänsten är ett konsultuppdrag, där du kommer att bli anställd av oss på Poolia men arbetar ute hos KAMIC.

Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - så vänta inte med din ansökan.


Om tjänsten
I din roll som hållbarhetssamordnare kommer du att arbeta nära produkt- och inköpsavdelningen i arbetet med att utforma, utvärdera, administrera och följa upp hållbarhetsfrågor utifrån kundkrav, lagkrav, direktiv och UN 2030 Agenda for Sustainable Development.

Som hållbarhetssamordnare är det viktigt att känna till verksamhetens gällande lagar och med omvärldsanalys ansvara för att KAMIC följer lagar men även utvecklingen inom området och utifrån detta sprida information inom organisationen och verka för ett miljömedvetande i organisationens olika processer och hos alla medarbetare.

Tjänsten innebär också att du hjälper organisationen i arbetet med kemikalielagstiftningen och du är en del i arbetet med att stärka hållbarhetsarbetet hos KAMIC:s leverantörer. En viktig del i arbetet är att ta fram hållbarhetsinformation för KAMIC:s produkter och leverantörers tillverkning.

I rollen ingår också att vara en viktig del i organisationens arbete med att utforma ett arbetssätt där befintliga processer ska utvecklas utifrån ett hållbarhetsperspektiv.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Operativt arbete genom att vara i kontakt med kunder och leverantörer i syfte att ta fram underlag och dokumentation kopplat till miljö och hållbarhet.
- Aktivt arbete utifrån de verksamhetssystem KAMIC är certifierade enligt, samt kontinuerligt arbete utifrån lagkrav, kundkrav och KAMIC:s egna interna krav.
- Arbete med REACH, SCIP, RoHS, konfliktmetaller, etc.
- I samråd med ledning utforma KAMIC:s riktlinjer och strategier för hållbar utveckling.
- Leverantörsbedömning av ny leverantör ur ett hållbarhetsperspektiv inkluderat miljö, social och etisk hänsyn.
- Löpande värdering av strategiska leverantörer utifrån ett hållbarhetsperspektiv.
- Rapportering till myndigheter och organisationer inom miljö och hållbarhetsområdet.
- Datainsamling och beräkning av GHG-protokollets CO2-kalkyl. Främst Scope 1-2, uppstart av Scope 3.
- Arbete utifrån CSRD:s regelverk.

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har relevant utbildning eller några års erfarenhet av arbete inom hållbarhetsområdet. Då en viktig del i arbetet är att ta fram hållbarhetsinformation om KAMIC:s produkter är det viktigt att du har kunskap om kemikalielagstiftning och kan regelverket kring REACH, SCIP, RoHS och konfliktmineraler. Du hanterar engelska obehindrat i tal och skrift. Du rapporterar till Kvalitets- och miljöchef.

Som person är du strukturerad och analytisk, gillar att lära dig nya saker och att samverka med flera arbetsgrupper. Rollen innebär många kontakter både internt i bolaget samt med kunder och leverantörer, varav det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och tycker om att knyta nya kontakter. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Tjänsten är för omgående start till som längst januari 2026.


Om verksamheten
KAMIC Installation AB är ett teknikföretag som arbetar med försäljning, tjänster samt systemlösningar av ljus- och säkerhetsprodukter. Verksamheten är uppdelad i olika produktområden där våra fokusmarknader finns inom fastigheter, bygg och industrin. Huvudkontoret ligger i Karlstad och affärs- och produktionsverksamhet bedrivs i Sverige och Finland. Antalet anställda är 50 st och omsättningen uppgår till ca 185 MSEK.

Ansök nu

Bharat Forge söker Ekonom/Inköpare

Ekonomikontorist
Läs mer Mar 14
Om tjänsten
Vi på Poolia i Örebro söker en civilekonom åt vår kund Bharat Forge i Karlskoga. Med placering på bolagets controlling- och inköpsfunktion söker vi nu en:

Ekonom/Inköpare


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
-Deltagande i arbetet med bolagets bokslutsarbete (månads-, kvartals- och årsbokslut), och månadsvisa prognosarbete.
-Deltagande i bolagets omkostnadsuppföljning.
-Deltagande i bolagets budgetprocess.
-Råd och stöd till övriga bolagsfunktioner när det gäller inköpsfrågor och kostnadsuppföljning.
-Ansvarig inköpare för vissa leverantörer.
-Deltagande i arbetet med att förbättra bolagets inköpsrutiner.
-Ansvar för att upprätthålla bolagets avtalsregister.
-Deltagande i övrigt förekommande arbete på controller- och inköpsfunktion.

Vem är du?
Vi vill att du är nyutexaminerad civilekonom, eller har en annan liknande högskoleutbildning med ekonomisk inriktning. Om innevarande termin är din sista termin, så kan vi anpassa arbetet så att du kan slutföra dina studier.

Tidigare erfarenhet från arbete på ett företags ekonomiavdelning är meriterande, men är inte ett krav. Som person vill vi att du är drivande och energisk, och att du samtidigt har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Vi vill att du talar och skriver svenska och engelska flytande. Goda kunskaper i Excel är meriterande. Vi ser befattningen som en idealisk start för dig som är nyutexaminerad civilekonom, och vår plan är att du successivt ska kunna ta allt mer ansvar.

Befattningen innebär att du blir anställd hos Poolia under de första 6-12 månaderna, varefter anställningen planeras att övergå till Bharat Forge Kilsta AB.

Sista ansökningsdag är 2024-03-22, men vi ser gärna att du lämnar in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med frågor till albin.hellsten@poolia.se

Om verksamheten
Bharat Forge Kilsta tillverkar smidda och bearbetade komponenter till fordonsindustrin. Bolagets viktigaste kunder utgörs av lastbilstillverkare i Sverige och internationellt. Bharat Forge Kilsta ingår i Bharat Forge-gruppen, som är världens största smideskoncern och med huvudkontor i Indien. Bharat Forge Kilsta omsätter 1,3 miljarder per år och har 320 anställda. Det svenska bolaget finns med sin produktion i Karlskoga - staden i Östra Värmland som är känd för sina högteknologiska, och internationellt inriktade, industribolag.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Säsongsjobb i vår och sommar hos Spira Blommor!

Torgförsäljare/Marknadsförsäljare
Läs mer Feb 26
Stig in i en värld av färg och doft som fältsäljare för Spira Blommor i vår och sommar!

Spira Blommor är en ledande leverantör av högkvalitativa blommor till livsmedelsbutiker över hela landet och söker nu en driven säsongsmedarbete för jobb under vår och sommar. Har du en annan huvudsaklig sysselsättning eller arbetar deltid finns möjlighet att börja redan i maj.

Urval kommer ske löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som fältsäljare kommer du att vara det glada ansiktet utåt och möter kunder och shoppare i butikerna. Du kommer att ha ansvaret för att sälja och leverera fantastiska blommor till kunder i butiken och se till att blomsteravdelningen skiner med kvalitet och effektivitet i alla dess delar.

Dina dagar kommer att spenderas med att besöka olika butiker och vårda blomsteraffären, genom att ordna exponering, skyltning med priser och information, beställningar och ombesörjande av blommor.

Vem är du?
Vi söker dig som har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer, alltid med ett leende på läpparna. Du har ett intresse för blommor och ett öga för detaljer. Att ha körkort och tillgång till egen bil är ett krav i denna tjänst.

Om du har tidigare erfarenhet från livsmedelshandel, blomsterbranschen eller försäljning är det som att du redan känner doften av framgång i luften. Men även om du inte har den exakta erfarenheten är det din inställning och ditt engagemang som verkligen spelar roll. Vi letar efter någon som är redo att lära, växa och blomstra i denna spännande roll.

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Deltidsarbete för studenter hos statlig myndighet i Karlstad

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Jan 24
Om tjänsten
Är du en engagerad, ansvarsfull och noggrann person som drivs av möjligheten att utvecklas, arbeta människor och vill ta nästa steg i karriären samtidigt som du studerar? Just nu söker vi dig som studerar juridik, ekonomi eller statsvetenskap och vill ha ett meriterande deltidsarbete på en myndighet i centrala Karlstad.

Start: 2024-09-01
Längd: till och med 2025-08-31, med god möjlighet till förlängning

Du blir anställd av oss på Dreamwork men kommer att arbeta hos vår uppdragsgivare, en statlig myndighet i Karlstad. Arbetet är förlagt till dagtid, måndag till fredag. Du förväntas kunna arbeta heltid under dina ledigheter såsom under sommaren och runt jul.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer, tillsammans med dina kollegor, vara en viktig del i att på ett lättförståeligt och pedagogiskt sätt ge information och vägledning till allmänheten om konsumentens rättigheter och skyldigheter samt om hållbar konsumtion.

Du kommer att arbeta med att besvara inkommande telefonsamtal och skriftliga frågor på svenska och engelska. Du ska ge vägledning inom konsumentområdet, som ofta handlar om sammanhang som behöver förklaras på ett lättförståeligt sätt. Till din hjälp har du myndighetens vägledarstöd och kollegor. Myndigheten tillhandahåller även praktisk upplärning och introduktion i arbetet.

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du som söker uppfylla kraven nedan:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Du läser med inriktning mot kandidatexamen inom juridik, ekonomi eller statsvetenskap och har slutfört din 3:e termin med godkända betyg.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
• Goda kunskaper i engelska
Ovanstående krav bör tydligt framgå i ditt CV.

Vi ser att du är en prestigelös, stabil och engagerad person med ett stort intresse för samhällsfrågor. Vidare är du serviceinriktad, tycker om att hjälpa människor och har en god förmåga att arbeta i ett högt tempo samtidigt som du är noggrann och professionell.

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Logistics Support – Karlstad

Logistiker
Läs mer Dec 14
Är du en person som gillar logistiska flöden och som alltid vill ligga steget före? Då kan vi ha ditt nästa uppdrag. Stena Recycling behöver förstärka sin Kundserviceorganisation i Karlstad och söker nu en engagerad medarbetare till sin Logistiksupport.

Teamet i Karlstad arbetar med anläggningarna i Arvika, Åmål och Karlstad. Här blir du en viktig del i en grupp där samarbete, glädje och omtanke är ledord. Här bli du en del av ett riktigt bra gäng, som jobbar i en trygg och säker miljö där man ställer upp för varandra och har roligt tillsammans.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med omgående start och din arbetstider kommer vara måndag - fredag kl.07:00 - 16:00.
Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om tjänsten
Som Logistics Support…

…ansvarar du för att på ett proaktivt och proffsigt sätt förstå kundens och transportörens behov för att vara med och skapa bästa möjliga kundupplevelse. Du säkerställer fungerande leveranser, säkrar korrekta ekonomiska underlag, återrapporterar och följer upp uppkomna avvikelser. I rollen ingår även att stötta upp vid invägning av material och transportdokumentation. Genom att skaffa dig en förståelse för hur våra flöden hänger ihop, säkerställer du att vi levererar service i världsklass – och du tvekar inte att analysera situationer och komma med förbättringsförslag.

Som Logistics Support är du ett stöd till dina kollegor i logistikrelaterade frågor och du utgör en väldigt viktig del i vår affär.

Ta chansen att vara med och bidra till förändringsresan hos återvinningsbranschens ledande aktör!

Vem är du?
Vi tror att du som söker tjänsten är en person som beskriver sig själv som nyfiken, ödmjuk och strukturerad. Du är noggrann, har god känsla för siffror och ett analytiskt tankesätt. När ett problem dyker upp agerar du och försöker komma fram till bästa tänkbara åtgärd. Du är detaljorienterad och har förmågan att själv driva din process, från start till slut.

Då rollen innebär många kontaktytor, till exempel med kunder, transportörer, kundservicekollegor och produktionspersonal, är kommunikation och samarbete avgörande för att lyckas. Du stimuleras av att vara med och förbättra processer och rutiner samt uppskattar en roll där du ges möjlighet att bidra med dina tankar och idéer. Du trivs också med att jobba i en händelserik verksamhet med varierade arbetsuppgifter där du får ta mycket eget ansvar.

För att trivas på Stena Recycling är det viktigt att du är nyfiken och på tårna då vi befinner oss i ständig utveckling. Vi är alla lagspelare och problemlösare som hjälps åt i vardagen. Genom att bidra med energi och engagemang är du en glädjespridare som medverkar till en god arbetsmiljö.

Kvalifikationer
• Gymnasieutbildning eller motsvarande
• Några års relevant arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper i Officepaketet och vana att arbeta i digitala affärssystem
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och på engelska
• Erfarenhet av transportdokumenthantering och ADR 1.3 (meriterande)
• Utbildning och/eller erfarenhet av arbete inom logistikadministration, transporthantering eller liknande (meriterande)

Om verksamheten
Som Sveriges ledande återvinningsbolag erbjuder Stena Recycling helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Med omtanke och säkerhet i fokus strävar vi alltid efter att leverera branschens bästa kundupplevelse.

Ansök nu

Junior mjukvaruutvecklare för mobila nätverk

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Dec 4
Vi söker nu en Junior Software Developer för mobilnät till vår kund i Karlstad.




Om tjänsten
Är du redo att påverka?
Vi söker för kunds räkning en Junior utvecklare för inbyggda system och C-programmering till deras site i Karlstad. Du kommer att arbeta som mjukvaruutvecklare i projekt som utvecklar radioaccesstekniker som basbandsbearbetningsfunktioner och radiofunktioner inom 5G. Hos oss kommer du att utveckla högteknologiska lösningar tillsammans med våra kunder i nära samarbete med kollegor i Agile Scrum-team. Du hittar sätt att förbättra och utveckla lösningar. Utvecklingsprocessen sträcker sig genom analys/studie, implementering och test vilket passar dig som motiveras av metodiska sätt att lösa problem. Koden ligger nära hårdvaran men med ett distinkt abstraktionslager som gör den mjukvaruorienterad. Du kommer att arbeta nära andra utvecklare, arkitekter och systemchefer för att lösa dina teamuppdrag.


Här erbjuds du en möjlighet att göra skillnad och vara en del av framkant av nya företag och teknik. Du kommer att ändra idéer med de bästa proffsen. Dessutom erbjuds du en utmanande position med stora möjligheter till professionell utveckling. Här får du möjlighet att direkt påverka din karriärutveckling. Det finns till exempel goda möjligheter att engagera sig i andra teknikområden och roller som teknisk projektledare och andra ledande roller. Du kommer inledningsvis vara anställd utav Poolia men tanken är att på sikt bli anställd utav kund.

100 % på plats i Karlstad




Vem är du?
För att trivas hos oss i den här rollen tror vi att du..
• ha en examen i datavetenskap eller närbesläktat område, på kandidat- eller masternivå. En examen i elektroteknik, teknisk fysik inklusive programmering är också lämpliga utbildningar för denna tjänst
• Har goda kunskaper inom C/C++ programmering
• Har goda kunskaper inom Linux.
• talar och skriver flytande engelska
• har en genuin vilja att lära
• är analytisk och tålmodig i ditt tankesätt när du konfronterar ett problem eller en utmaning


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Ansök nu