Karlstad: Vi söker rådgivare inom omställnings- och kompetensstöd- Karlstad

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker rådgivare inom omställnings- och kompetensstöd- Karlstad i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-21 // Varaktighet: Heltid

Guldjobbet har sedan 2011 arbetat med att stötta arbetssökande till arbete eller studier.

Guldjobbet finns på 28 olika platser i Sverige och är en av de större aktörerna inom Rusta och matcha. Vår förmåga att matcha rätt person till rätt arbete och genuin och god kontakt med arbetsgivare ger oss alltjämt mycket goda resultat inom Rusta och Matcha. Vi växer även inom verksamhetsområdet rekrytering och bemanning.

I dagarna fick vi förtroendet av Kammarkollegiet att leverera omställnings- och kompetensstöd för arbetstagare som inte omfattas av kollektivavtal. De grundläggande tjänster som kommer att utföra är rådgivning, vägledning och förstärkt stöd. Därutöver kommer vi att arbeta med yttrande gällande ansökningar för omställningsstöd till CSN. Med anledning av detta söker vi rådgivare som kan stötta anställda som omfattas av detta stöd.

Kammarkollegiet har pekat ut att målgruppen för tjänsterna är anställda inom ett stort antal personalintensiva branscher på både LO- och tjänstemannasidan, exempelvis restauranger, hotell, flytt och transport, spelbolag. IT, management, reklam, kommunikation och media.

Arbetsuppgifter
Som rådgivare stöttar och motiverar du till att söka arbete eller vidareutbildning utifrån sina förutsättningar, kunskaper och kompetenser, med målsättning att kunden ska få nytt arbete, påbörja studier eller starta företag. Du underlättar omställning och övergång till nytt arbete eller studier genom individuell coachning och handledning. Som rådgivare har du kontakt med både anställda, arbetssökande och ibland även arbetsgivare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är social och har lätt för att få kontakt med andra människor. Du har en positiv och lösningsfokuserad inställning samtidigt som du är lyhörd och har stor förmåga att lyssna. Det är viktigt att du är driven och älskar att inspirera andra och att hjälpa dom att nå sina mål. Vi vill att du är van vid att arbeta självständigt samt att du har hög förmåga att organisera och planera ditt arbete.


Generella kompetenskrav: Mycket goda kunskaper inom office-paketet.

Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Krav på erfarenhet och utbildning:

Rådgivaren ska ha

-minst fem års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid

-under de senaste fem åren ha arbetat minst tre år motsvarande heltid som rådgivare med uppsagda eller arbetssökande

-relevant akademisk utbildning alternativt relevant utbildning från yrkeshögskola eller annan motsvarande utbildningsaktör inom något av områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-och yrkesvägledning, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut eller socionomutbildning

-ha god kunskap om, och utvecklade, nätverk med företag och verksamheter

-ha god kunskap om och erfarenhet av regler av andra system i samhället som kan vara relevanta för uppdraget, såsom A-kassan, Arbetsförmedlingen, kommunala lärcenter, CSN, Försäkringskassan, den statliga lönegarantin

-ha god kunskap om olika sökvägar för arbete och digitala jobbsökarverktyg

-ha god kännedom om utbildningar, med inriktning på utbildning för yrkesverksamma

-ha god kunskap om och erfarenhet av etablerade metoder och verktyg för utveckling av personer inom målgruppen

Krav på yrkesmässig förmåga:

-ha förmåga att skapa engagemang och motivation hos deltagare

-ha förmåga att utveckla deltagarens kompetens att söka arbete och i förekommande fall praktiskt stöd i sökande efter arbete.

-ha förmåga att stötta deltagaren att matcha sin kompetens mot såväl den lokala som nationella arbetsmarknadens behov och se över behov av kompletteringsinsatser för att öka anställningsbarhet.

-ha förmåga att vägleda och hjälpa deltagaren att finna lämpliga utbildningar som matchar mot arbetsmarknadens behov

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, tjänstegrad 75-100%. Inför anställning krävs utdrag från polisregister.

Intervjuer sker löpande, vänta därför inte med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Jobbcoach/Utbildningscoach

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Jobbcoach/Utbildningscoach.

Konsult/Jobbcoach

Läs mer Jul 6
Arbetslivsresurs i Karlstad söker en driven och målinriktad person som har stark vilja att coacha individer och matcha dem rätt till arbete eller utbildning inom tjänsten Rusta och Matcha. Som konsult/jobbcoach genomför du olika insatser både på individ och gruppnivå som kartläggning av resurser, ansökningshandlingar, föreläsningar, anordna praktikplatser samt ha coachande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och fartfyllt. Du kommer också att ha tät kontakt med arbetsgivare/företag så det är en fördel om du har god kännedom om den lokala arbetsmarknaden.

KRAV

Alternativ 1:

Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom något av följande områden:
Arbetsliv
Organisation och personalarbete
Studie- och yrkesvägledning
Företagsekonomi
Psykologi
Beteendevetenskap
Arbetsterapeututbildning
Socionomutbildning
Samhällsvetenskap
Pedagogik
Juridik
Sociologi
Statsvetenskap
För att en utbildning ska godkännas enligt alternativ 1 ska utbildningens huvudinriktning vara någon av de uppräknade ämnesinriktningarna alternativt att huvuddelen av utbildningen har bestått av de uppräknade utbildningsområdena.

Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem (5) åren räknat från den dag personen
tillträdde anställningen som handledare i tjänsten. Även deltid kan godkännas om den
sammanräknade arbetstiden under de senaste fem (5) åren motsvarar heltid under två (2) år.

Alternativ 2:

Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några
av följande yrken eller arbetsuppgifter:
Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande
Studie- och yrkesvägledning
Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
Af-2021/0076 0034 Kundval Rusta och matcha Publicerad 2021-10-14 15:09
Sida 28/44
Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
Arbete med social- och grupp-psykologi
Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem (5) åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden under de senaste fem (5) åren motsvarar heltid under tre (3) år.

Som person är du prestigelös och flexibel och gillar variation i dina arbetsuppgifter. Att skapa relationer och bygga nätverk är något du känner dig bekväm med och vi ser gärna att du har ett brett kontaktnät i aktuellt geografiskt område. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat i dina insatser. Då dagarna kan se olika ut behöver du vara strukturerad, administrativt lagd och ha god förmåga att självständigt planera och ansvara för ditt arbete.

Meriterande är om du har flerspråkig kompetens och/eller tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Störst vikt läggs dock på dina personliga egenskaper samt din vilja att arbeta med tjänsten Rusta och Matcha tillsammans med oss!

Intervjuer sker löpande då vi önskar tillsättning av tjänsten så snart som möjligt så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Du behöver ha körkort och tillgång till egen bil.

Har du frågor - kontakta Abdul Farah Gruppchef för Rusta och Matcha & karriärvägledning i Fyrbodal/Värmland/Skaraborg

Abdul.farah@arbetslivsresurs.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder. Läs mer om oss och vår verksamhet på vår hemsida www.arbetslivsresurs.se (http://www.arbetslivsresurs.se/)

Ansök nu

Arbetskonsulent

Läs mer Sep 15
Arbetslivsresurs - växer och vi behöver därför hitta nya engagerade arbetsmarknadskonsulenter.

Som arbetsmarknadskonsulent i Introduktion till arbete (INAB), vilket är en upphandlad tjänst från Arbetsförmedlingen, genomför du coachande insatser både på individ och gruppnivå. Du utför bland annat kartläggning av deltagares resurser, genomför föreläsningar, anordnar prövningsplatser samt har motiverande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och inspirerande. Tjänsten kräver att du kan arbeta strukturerat och noggrant administrativt. Då dagarna kan se olika ut behöver du ha en god förmåga att självständigt planera ditt arbete. Utöver rollen som konsult i INAB kommer du även vara behjälplig i andra tjänster och uppdrag som vi har. Tjänsten är förlagd i Karlstad med omnejd!



Din profil

Minst 2 års högskoleutbildning eller yrkeshögskola på heltid inom beteendevetenskap, pedagogik, medicin eller likvärdigt område.

Minst ett (1) års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste sju (7) åren.

Vana vid och intresse för att arbeta både med individer och grupper.

Ett coachande och lösningsinriktat förhållningssätt.

God kommunikativ förmåga i både tal och skrift.

Mycket god administrativ förmåga och datorvana.

Som person är du utåtriktad, prestigelös, flexibel och gillar variation i dina arbetsuppgifter. Du är bra på att skapa relationer, bygga nätverk och vi ser gärna att du har ett brett kontaktnät i aktuellt geografiskt område. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat i dina insatser.



Intervjuer sker löpande, tillsättning av tjänsten enligt överenskommelse.

Vi ser fram emot fram emot din ansökan snarast.

För frågor ring Pål Lassen 072-601 40 92.



Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Ansök nu

Handledare/jobbcoach till Karlstad

Läs mer Sep 3
Nu söker vi en ny kollega i Karlstad till vårt team på Jobbkompaniet. Vi söker en person som vill utmanas och utvecklas i en roll som jobbcoach inom Arbetsförmedlingens arbetsmarknadspolitiska program Rusta och Matcha. För att lyckas i rollen är det viktigt att du brinner för att stötta och motivera andra att nå sina mål och att komma ut i sysselsättning.
En av de främsta uppgifterna som jobbcoach är att skapa gedigna ansökningshandlingar till sina deltagare. Vi förutsätter därför att dina ansökningshandlingar är väl genomarbetade och tilltalande.
Arbetsuppgifter:
I arbetet som jobbcoach har du daglig kontakt med arbetssökanden som behöver extra hjälp med att komma ut på arbetsmarknaden. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Coachande samtal
Vägledning mot arbete eller studier
Administration, såsom journalföring och rapportering till Arbetsförmedlingen
Planering av det egna arbetet samt deltagarnas aktiviteter
Hålla i workshops och seminarier
Matcha arbetssökande med arbetsgivare

Ditt jobb kommer bestå av tre huvudsakliga delar. Den första delen är att skapa kontakter med arbetsgivare och matcha ut lämpliga kandidater i jobb eller studier. Den andra delen består i att stötta och rusta arbetssökande att bli mer konkurrenskraftiga på arbetsmarknaden. Den tredje delen av arbetet är administrativt, då deltagarnas utveckling regelbundet ska redovisas till Arbetsförmedlingen.
Tjänsten:
Arbetet är på heltid med generella kontorstider måndag till fredag, med viss flexibilitet. Du har till stor del frihet och ansvar att styra över ditt eget schema. Du kommer att vara placerad i Karlstad, men ha möjlighet att delvis arbeta hemifrån. Förutom fast månadslön finns också möjligheten till prestationsbaserad resultatbonus.
Tillträde sker när vi har hittat rätt kandidat för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid personlighet, då vi letar efter en person som förutom att göra ett bra arbete även passar in i vår personalstyrka.
Om dig:
Vi tror att du är en målinriktad person, som lägger stor vikt vid att hjälpa andra människor. Du bör vara flexibel, ordningsam och gilla att arbeta både självständigt och i grupp. Du värdesätter olikheter och har förståelse för att människor har olika förutsättningar och kommer från olika kulturer.
För att lyckas som jobbcoach i Rusta och Matcha behöver du även ha förmågan att inspirera och motivera andra, samt vara insatt i hur det svenska arbetsmarknadssystemet fungerar. Arbetet är till viss del säljande, så har du även en säljande personlighet kommer du vara perfekt för jobbet.
Som person trivs du att arbeta med människor och har god förmåga att planera och organisera ditt dagliga arbete. Du har god kommunikationsförmåga och det är meriterande med erfarenhet av coachning sedan tidigare.
Vi tror även att du är en social, omtänksam, flexibel och strukturerad person som tycker om att ha mycket kontakt med olika människor som kommer ifrån olika delar av världen. Det är meriterande om du har ett stort nätverk, kännedom om den lokala arbetsmarknaden och många arbetsgivarkontakter.
Krav för tjänsten
Mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift
Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
Körkort och tillgång till bil
Eftergymnasial utbildning och arbetslivserfarenheter enligt nedanstående krav från Arbetsförmedlingen

Meriter
Ytterligare språkkunskaper
Goda kunskaper av Microsoft Teams
Goda kunskaper av Workbuster
Tidigare arbetat i Arbetsförmedlingens webbstöd
Tidigare arbetat inom programmen STOM eller KROM
Arbetslivserfarenhet av försäljning


För att vara aktuell för tjänsten har Arbetsförmedlingen följande krav som du måste uppfylla, antingen enligt alternativ 1 eller alternativ 2:
Alternativ 1
Du har tillämpad högskoleutbildning eller motsvarande yrkeshögskoleutbildning där du läst minst 120hp (motsvarande 80 poäng enligt äldre system) inom något av följande:
Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, psykologi, samhällsvetenskap, pedagogik, juridik, statsvetenskap, beteendevetenskap, arbetsterapi eller sociologi.
Du har även minst två (2) års sammanlagd arbetslivserfarenhet på heltid under de senaste fem (5) åren inom valfritt område.
Alternativ 2
Du har minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå (60hp eller motsvarande) med minst godkänt resultat inom valfritt område.
Du har även minst tre (3) års sammanlagd arbetslivserfarenhet på heltid under de senaste fem (5) åren inom något av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi eller karriärvägledning.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Handledare till Stöd och Matchning i Karlstad

Läs mer Aug 17
Om Cleverex jobbförmedling

















Vi är ett utbildnings och matchningsföretag med stort hjärta som arbetar utifrån visionen Alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Tyngdpunkten i vår verksamhet ligger på coachning, utbildning, etablering och matchning – alltid med hög kvalitet och resultat i fokus. På Cleverex jobbförmedling brinner vi för att hjälpa människor ut i arbetslivet, vi sätter alltid den unika individen i fokus för att hitta rätt väg till arbete. Vårt team av engagerande jobbcoacher har stor erfarenhet och kunskap inom arbetsmarknadsfrågor, via våra tjänster Stöd och matchning och Rusta och matcha hjälper vi människor att snabbt komma ut på arbetsmarknaden och företag att hitta rätt medarbetare.



















Arbetsbeskrivning

Till vårt kontor i Karlstad söker vi en handledare till tjänsten Stöd och Matchning. Du kommer att arbeta med att bistå och vägleda en bred målgrupp att komma ut i arbete eller utbildning. Detta innebär att du tillsammans med deltagarna kommer att organisera aktiviteter, dokumentera samt analysera och motivera för att hjälpa dem att nå sina mål. Vidare innebär arbetet även samarbete med olika företag, organisationer och myndigheter.

Kompetenskrav

Alternativ 1

Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.

Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Alternativ 2

Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:

- Arbetsledning med personalansvar

- Rekrytering

- Omställningsarbete för arbetssökande

- Studie- och yrkesvägledning

- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)

- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor

- Arbete med social- och gruppsykologi

- Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden. 

Övrigt

För övrigt söker vi dig som är självgående, relationsskapare, målfokuserad och engagerad. Det är meriterande om du talar ett annat språk förutom svenska. Du gillar ett högt tempo och arbetar effektivt samt strukturerat. Du har erfarenhet och ett brinnande intresse för att arbetat med människor. Du har lätt för att anpassad dig till de människor du möter samt att du är lyhörd och en god kommunikatör. 

Arbetstid/Varaktighet 

Deltid med möjlighet till heltid.

Ansökan

Inför en intervju kommer vi be dig ta med giltiga betyg och intyg som säkerställer att du uppfyller kraven för handledare enligt Alternativ 1 eller Alternativ 2. Vi rekommenderar dig därför att redan nu förbereda eller begära ut dessa intyg för en kommande intervju.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Guldjobbet AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Guldjobbet AB .

Sommarvikarie sökes till Rusta och Matcha

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Jun 23
Vi på Guldjobbet söker en självgående sommarvikarie som kan jobba som handledare på vårt kontor i Karlstad och vid behov även på andra orter i Värmland. Tjänsten behöver tillsättas så fort som möjligt så skicka in ansökan redan idag. För rätt person kan det finnas möjlighet till fortsatt anställning efter sommaren.
Är du en driven och positiv person som älskar att inspirera andra och hjälpa dem att nå sina mål? Tycker du om när ingen dag är den andra lik och att ständigt få träffa nya och spännande personligheter? Blir du glad av att få göra skillnad och brinner du för att hitta lösningar där andra fastnat?
Då kanske du är den vi söker!
För att du ska trivas i rollen som handledare på Guldjobbet är det viktigt att du sätter varje individ i fokus och ser utmaningar som möjligheter - inte problem. Det är viktigt för oss på Guldjobbet att varje deltagare känner sig välkommen och trivs hos oss och det är en känsla som vi måste kunna förmedla till våra deltagare. Vi ser även att du är social och duktig på att skapa goda relationer - både med deltagare, företag och arbetsförmedlare samt att du har förmåga att kunna organisera och planera din arbetsdag. Att du har ett genuint intresse av att hjälpa personer till egen försörjning i form av anställning eller utbildning är mycket viktigt.
Som handledare inom Rusta och Matcha kommer du bland annat ha följande arbetsuppgifter:
Praktiskt arbete med deltagare så som kartläggningar, målsättningar, språkträning, datorträning, skapande av ansökningshandlingar, intervjuträning, individuella samtal, individuell matchning mot jobb eller utbildning etc.
Aktivt skapa företagskontakter för att få deltagare att komma ut i praktik eller anställning
Rapportering i intern och extern dataserver
Planering av scheman och handlingsplaner och ständig uppföljning av målsättningar

Om Rusta och Matcha
På regeringens uppdrag införde Arbetsförmedlingen Rusta och Matcha 2019 med syftet att dra lärdomar av tjänsten inför ett kommande reformerat system. Arbetsförmedlingen prövar och utvecklar nu tjänsten tillsammans med privata aktörer i vissa utvalda delar av landet. Fokuset i tjänsten ligger på att den som deltar ska komma ut i utbildning eller studier på kortast möjliga tid med hjälp av aktörers stöttning.
Kvalifikationskrav för tjänsten:
Generella kompetenskrav:
Förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift.
Mycket goda kunskaper i Office-paketet, word och excel.
Goda kunskaper i engelska

Alternativ 1 Krav på handledarens kompetens
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena: Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de senaste fem åren.
Alternativ 2 Krav på handledarens kompetens
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de senaste fem åren. Något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
- Karriärvägledning
Låter det som du? Varmt välkommen att söka!
Alla ansökningar skickas till jobba@guldjobbet.se och bifoga CV och personligt brev i din ansökan.
Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Handledare Stöd och Matchning Karlstad

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Nov 4
Vi på Guldjobbet växer och söker ännu en kompetent och självgående handledare inom Stöd- och Matchning med placering i Karlstad.
Är du en driven och positiv person som älskar att inspirera andra och hjälpa dem att nå sina mål? Tycker du om när ingen dag är den andra lik och att ständigt få träffa nya och spännande personligheter? Blir du glad av att få göra skillnad och brinner du för att hitta lösningar där andra fastnat?
Då kanske du är den vi söker!
För att du ska trivas i rollen som handledare på Guldjobbet är det viktigt att du sätter varje individ i fokus och ser utmaningar som möjligheter - inte problem. Det är viktigt för oss på Guldjobbet att varje deltagare känner sig välkommen och trivs hos oss och det är en känsla som vi måste kunna förmedla till våra deltagare. Det är även viktigt att du är social och duktig på att skapa goda relationer, både med deltagare, företag och arbetsförmedlare samt att du har förmåga att kunna organisera och planera din arbetsdag. Ett gott humör och ett leende på läpparna är därmed en naturlig del av dagen hos oss.
Eftersom vi har kontor på fler ställen i Värmland så kan det även förekomma jobb på andra kontor vid behov vilket betyder att du behöver vara flexibel.
Som handledare inom Stöd och Matchning kommer du bland annat ha följande arbetsuppgifter:
Praktiskt arbete med deltagare så som kartläggningar, målsättningar, språkträning, datorträning, skapande av ansökningshandlingar, intervjuträning, individuella samtal, individuell matchning mot jobb eller utbildning etc.
Aktivt skapa företagskontakter för att få deltagare att komma ut i praktik eller anställning
Samordning av studiebesök
Rapportering i intern och extern dataserver
Planering av scheman och handlingsplaner och ständig uppföljning av målsättningar

Kvalifikationskrav för tjänsten:
Generella kompetenskrav:
Förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift.
Mycket goda kunskaper i Office-paketet, word och excel.
Goda kunskaper i engelska

Alternativ 1 Krav på handledarens kompetens
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena: Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de senaste fem åren.
Alternativ 2 Krav på handledarens kompetens
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de senaste fem åren. Något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
- Karriärvägledning
Låter det som du? Varmt välkommen att söka!
Alla ansökningar skickas till jobba@guldjobbet.se och bifoga CV och personligt brev i din ansökan.
Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

Handledare till Stöd- och Matchning

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Sep 26
Handledare till Stöd och Matchning                                                                      Guldjobbet AB / Personaltjänstemannajobb / Värmland Vi på Guldjobbet växer och söker ännu en kompetent och självgående handledare inom Stöd- och Matchning med placering i Kristinehamn. Är du en driven och positiv person som älskar att inspirera andra och hjälpa dem att nå sina mål? Tycker du om när ingen dag är den andra lik och att ständigt få träffa nya och spännande personligheter? Blir du glad av att få göra skillnad och brinner du för att hitta lösningar där andra fastnat? Då kanske du är den vi söker! För att du ska trivas i rollen som handledare på Guldjobbet, är det viktigt att du sätter varje individ i fokus och ser utmaningar som möjligheter - inte problem. Det är viktigt för oss på Guldjobbet att varje deltagare känner sig välkommen och trivs hos oss och det är en känsla som vi måste kunna förmedla till våra deltagare. Det är även viktigt att du är social och duktig på att skapa goda relationer, både med deltagare, företag och arbetsförmedlare, samt att du har förmåga att kunna organisera och planera din arbetsdag. Ett gott humör och ett leende på läpparna är därmed en naturlig del av dagen hos oss. Som handledare inom Stöd och Matchning kommer du bland annat ha följande arbetsuppgifter:  Praktiskt arbete med deltagare så som kartläggningar, målsättningar, språkträning, datorträning, skapande av ansökningshandlingar, intervjuträning, individuella samtal, individuell matchning mot jobb eller utbildning etc.  Aktivt skapa företagskontakter för att få deltagare att komma ut i praktik eller anställning  Samordning av studiebesök  Rapportering i intern och extern dataserver  Planering av scheman och handlingsplaner och ständig uppföljning av målsättningar Tjänsten ska tillsättas snarast möjligt och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Kvalifikationskrav för tjänsten: Generella kompetenskrav:  Förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift.  Mycket goda kunskaper i Office-paketet, word och excel.  Goda kunskaper i engelska motsvarande Engelska A på gymnasienivå.Alternativ 1 Krav på handledarens kompetensUtbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena: Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de senaste fem åren.Alternativ 2 Krav på handledarens kompetensUtbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de senaste fem åren. Något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:- Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering - Omställningsarbete för arbetssökande - Studie- och yrkesvägledning - Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration) - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor - Arbete med social- och gruppsykologi - KarriärvägledningLåter det som du? Varmt välkommen att söka! Alla ansökningar skickas till carina@guldjobbet.se och bifoga CV och personligt brev i din ansökan.

Ansök nu

Handledare till Stöd- och Matchning

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Sep 26
Handledare till Stöd och Matchning                                                                      Guldjobbet AB / Personaltjänstemannajobb / Dalsland Vi på Guldjobbet växer och söker ännu en kompetent och självgående handledare inom Stöd- och Matchning med placering i Mellerud/Bengtsfors. Är du en driven och positiv person som älskar att inspirera andra och hjälpa dem att nå sina mål? Tycker du om när ingen dag är den andra lik och att ständigt få träffa nya och spännande personligheter? Blir du glad av att få göra skillnad och brinner du för att hitta lösningar där andra fastnat? Då kanske du är den vi söker! För att du ska trivas i rollen som handledare på Guldjobbet, är det viktigt att du sätter varje individ i fokus och ser utmaningar som möjligheter - inte problem. Det är viktigt för oss på Guldjobbet att varje deltagare känner sig välkommen och trivs hos oss och det är en känsla som vi måste kunna förmedla till våra deltagare. Det är även viktigt att du är social och duktig på att skapa goda relationer, både med deltagare, företag och arbetsförmedlare, samt att du har förmåga att kunna organisera och planera din arbetsdag. Ett gott humör och ett leende på läpparna är därmed en naturlig del av dagen hos oss. Som handledare inom Stöd och Matchning kommer du bland annat ha följande arbetsuppgifter: Praktiskt arbete med deltagare så som kartläggningar, målsättningar, språkträning, datorträning, skapande av ansökningshandlingar, intervjuträning, individuella samtal, individuell matchning mot jobb eller utbildning etc.  Aktivt skapa företagskontakter för att få deltagare att komma ut i praktik eller anställning  Samordning av studiebesök  Rapportering i intern och extern dataserver  Planering av scheman och handlingsplaner och ständig uppföljning av målsättningar Tjänsten ska tillsättas snarast möjligt och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Kvalifikationskrav för tjänsten: Generella kompetenskrav:Förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift.Mycket goda kunskaper i Office-paketet, word och excel. Goda kunskaper i engelska motsvarande Engelska A på gymnasienivå.Alternativ 1 Krav på handledarens kompetensUtbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena: Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de senaste fem åren.Alternativ 2 Krav på handledarens kompetensUtbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid under de senaste fem åren. Något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:- Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering - Omställningsarbete för arbetssökande - Studie- och yrkesvägledning - Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration) - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor - Arbete med social- och gruppsykologi - KarriärvägledningLåter det som du? Varmt välkommen att söka! Alla ansökningar skickas till carina@guldjobbet.se och bifoga CV och personligt brev i din ansökan.

Ansök nu

Ambitiös och driven studie - och yrkevägledare

Studie- och yrkesvägledare
Läs mer Sep 12
Guldjobbet AB söker en erfaren och driven studie- och yrkesvägledare som kommer att jobba inom Arbetsförmedlingens matchningstjänst - Stöd och Matchning. Du kommer att jobba under stor frihet och vara delaktig i att utveckla vårt studievägledningsteam.

Du vill jobba med att vägleda vuxna, är examinerad studie- och yrkesvägledare och har gärna några års arbetserfarenhet av yrket.

Som person trivs du med att arbeta med människor och är duktig på att organisera och planera din tid. Du motiveras av att stödja och leda människor i förändring samt har stort tålamod, ett starkt engagemang och god människokännedom.

Guldjobbet AB är ett kvalitetsmedvetet företag som driver verksamhet inom områden som arbetsmarknadsutbildning och matchningstjänster.

Vi har stor erfarenhet av att föra personer som står långt från arbetsmarknaden till arbete. Våra största målgrupper är långtidsarbetssökande och utlandsfödda arbetssökande. Vi har i dagsläget verksamhet i Karlstad, Kil, Kristinehamn, Filipstad, Säffle, Åmål och Bengtsfors.

Ansök nu