Karlstad: Arkivarie med start omgående till Förvaltningsrätten i Karlstad

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arkivarie med start omgående till Förvaltningsrätten i Karlstad i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-21 // Varaktighet: Heltid

Är du en noggrann person person som uppskattar att arbeta administrativt? Ser du möjligheterna att få in foten i några månader hos en statlig myndighet? Förvaltningsrätten i Karlstad söker nu en arkivarie som kan starta omgående för uppdrag på heltid under oktober-december.

OM TJÄNSTEN
I rollen som arkivarie på förvaltningsrätten kommer du främst utföra arbetsuppgifter inom administration och arkiv. Vi söker dig som har fallenhet att arbeta strukturerat och noggrannt, och som uppskattar ett arbete där du behöver vara flexibel och arbeta mot deadlines.

Du kommer att tillhöra administrations- och kanslienheten, där du tillsammans med dina medarbetare arbetar för att tillgodose kärnverksamhetens behov genom främst organisering, administration samt arkivering.

Uppdraget är planerat att starta omgående.

#

Du erbjuds


* Meriterande erfarenhet av att arbeta inom en väletablerad myndighet
* Möjlighet att utveckla och vässa dina administrativa förmågor
* Dedikerat samarbete med en konsultchef från Academic Work


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Vanligt förekommande arbetsuppgifter i rollen är:


* Arkivering av förvaltningsrättens domar
* Ordna och förteckna arkiv
* Klargöra handlingar för leverans till riksarkivet
* Framställning av arkivredovisning


VI SÖKER DIG SOM
Rollen som arkivarie kräver att du:


* har ho?gskoleutbildning eller likva?rdig utbildning och minst ett a?rs arbetslivserfarenhet fra?n liknande arbete.
* praktisk erfarenhet av offentlig verksamhet
* kunskaper i MS Office eller likva?rdigt
* ka?nnedom om lagar och fo?rordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar
* kunna kommunicera obehindrat pa? svenska, sa?va?l i tal som skrift


Som person ser vi att du är:


* Flexibel
* Uthållig
* Strukturerad
* Ansvarstagande


Övrig information


* Start omgående
* Heltid
* Placeringsort är Karlstad


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Förvaltningsrätten är första instans bland de allmänna förvaltningsdomstolarna. Till förvaltningsrätten överklagar du myndighetsbeslut som du inte är nöjd med. Det kan till exempel gälla ett beslut som Försäkringskassan, Skatteverket eller kommunens socialtjänst fattat.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Skogshandläggare

Läs mer Mar 21
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.



Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.



Beskrivning
Enheten Regional utveckling jobbar för hållbar regional tillväxt i Värmland.

Vi jobbar både strategiskt och operativt för att nationella och regionala mål och strategier ska få genomslag i länet. Förändringsarbete genom intern och extern samverkan är en viktig del i verksamheten. En stor del av enhetens arbete är inriktat på utveckling av landsbygden. På enheten är vi femton medarbetare som arbetar med frågor inom regional tillväxt, energi och klimat, friluftsliv, skog, livsmedel med mera.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i tjänsten som skogshandläggare kommer att vara handläggning av förvärvstillstånd, samråd och underställningar om fastighetsreglering samt förvaltning av Jordfonden.

I arbetet med förvärvstillstånd kommer du att handlägga tillståndsansökningar om förvärv av lantbruksfastighet, då detta krävs för att få lagfart enligt jordförvärvslagen. Du kommer även att skriva yttranden över samråd och underställningar utifrån fastighetsbildningslagen som lämnas av Lantmäteriet.

En väsentlig del av arbetet är förvaltning av Jordfonden, exempelvis att:

- Köpa och sälja fastigheter, inklusive förhandling
- Värdera skog
- Föra dialog med markägare, närboende och spekulanter
- Planlägga skogsbruks- och avverkningsåtgärder
- Administrera fastighetsaffärer, inklusive arbete i diariesystem och att förbereda handlingar för arkivering
- Samordna arbetet med andra sakområden inom Länsstyrelsen
- Utgöra kunskapsstöd till Länsstyrelsen i skogsfrågor
- Föreslå och genomföra förbättringar av arbetet

Även andra uppgifter inom myndigheten kan ingå i tjänsten. Tjänsten innebär till viss del arbete i fält. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med relevant skoglig inriktning. Du har erfarenhet av praktiskt arbete med skogsvärdering och förmåga att genomföra arbete i skogsterräng. Du har även en god administrativ förmåga samt vana av att följa rutiner och regelverk. B-körkort är ett krav.

Meriterande är erfarenhet av naturvärdesbedömning, kunskaper i skogsekonomi och erfarenhet av att planlägga skogsbruks- och avverkningsåtgärder. Erfarenhet av myndighetsarbete, gärna statligt, och av arbete med landsbygdsutveckling är också meriterande.

För att lyckas i din roll bör du som person vara stabil, målmedveten och strukturerad. Du bör ha lätt för att skapa förtroende i både interna och externa kontakter och ha förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Förmåga att föra dialog och att sätta sig in i andra människors perspektiv är viktiga egenskaper.

Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och kan kommunicera på engelska. Kunskaper i tyska eller nederländska är meriterande.

Villkor
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.

o Demokrati

o Legalitet

o Objektivitet, saklighet och likabehandling

o Fri åsiktsbildning

o Respekt för alla människors lika värde

o Effektivitet och service



Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Ansök nu

Djurskyddshandläggare

Läs mer Mar 21
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.



Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.



Beskrivning
Då en av våra medarbetare ska vara föräldraledig söker vi nu efter en vikarie på enheten Djurskydd & Vilt.

Vi genomför kontroller och handläggning enligt djurskydds-, livsmedels- och foderlagstiftningen. Enheten ansvarar också för veterinära frågor och jakt- och viltfrågor. För närvarande arbetar 23 personer på enheten. 



Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i en arbetsgrupp som arbetar med ärendehandläggning och kontroll. Det kan även ingå andra kontroller kopplade till livsmedelskedjan, som foder och livsmedel i primärproduktionen och kontroller kopplade till jordbrukarstöd. 



Kvalifikationer
Vi söker dig med akademisk utbildning som är relevant för området, exempelvis agronom, lantmästare, etologi- och djurskydd, miljö- och hälsoskydd, biologi. Erfarenhet av myndighetsarbete, gärna med koppling till offentlig kontroll, djurskydd, tillsynslagen, foder eller livsmedel, är meriterande liksom erfarenhet av praktiskt arbete inom animalieproduktion.

 
För att passa för jobbet måste du trivas i rollen som myndighetsperson. En stor del av arbetet innebär kontakt med människor i olika sammanhang vilket kräver att du är serviceinriktad och har förmåga att skapa förutsättningar för en god dialog. Uppgifterna kräver att du arbetar strukturerat och noggrant samt att du kan prioritera och ta egna initiativ. Då en stor del av arbetsuppgifterna förutsätter god pedagogisk och kommunikativ förmåga är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Arbetet innehåller uppgifter av olika karaktär vilket innebär att du behöver vara flexibel och kunna arbeta både självständigt och tillsammans med andra. 


Då arbetet ibland kan vara psykiskt påfrestande är det viktigt att du har en personlig mognad, är trygg i dig själv och kan skilja mellan det personliga och det professionella. Det krävs av dig att du är lugn, stabil och kontrollerad i stressande och pressade situationer. Vi fäster stor vikt vid din personliga lämplighet och din förmåga att bidra till en god arbetsmiljö. 


Körkort för personbil samt datavana är ett krav. 



Villkor
Vikariat till 2025-01-15 med möjlighet till förlängning.

För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.

o Demokrati

o Legalitet

o Objektivitet, saklighet och likabehandling

o Fri åsiktsbildning

o Respekt för alla människors lika värde

o Effektivitet och service



Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Ansök nu

Tjänstesamordnare till samhällsviktiga kommunikationsstjänster

Läs mer Mar 13
MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig.
Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas.




Vill du tillsammans med oss stärka samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig? Då kanske du är vår nästa kollega!

Verksamheten för Rakel och ledningssystem förvaltar och utvecklar Sveriges samhällsviktiga kommunikationstjänster och genomgår nu en spännande förändringsresa.

Vi söker ytterligare en tjänstesamordnare och utökar det team som samordnar och stödjer våra tjänster; Rakel, SGSI och WIS. 

Hos oss blir du en viktig medspelare i ett kompetent team och som support till alla våra samhällsviktiga kommunikations tjänster. Det är en omväxlande och dynamisk arbetsmiljö och du kommer ingå i ett kompetent tjänstesamordnarteam.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
I rollen som tjänstesamordnarare kommer du arbeta som support till våra samhällsviktiga kommunikationstjänster. Du kommer att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter där du stöttar hela verksamheten. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat:

- Kund- och användarkontakter, kundvård, fakturahantering, beställningshantering, avtalshantering och sammanställning av underlag.
- Du upprätthåller ett stort nätverk inom och utanför myndigheten och hanterar snabba puckar och agerar problemlösare, samtidigt som du bidrar mer långsiktigt i verksamhetens förvaltningsarbete och pågående utvecklingsprojekt. 

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har:

- eftergymnasial utbildning eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
- mycket goda kunskaper i Microsoft Office.
- erfarenhet av arbete med webbaserade system. 
- erfarenhet från service- eller kundorienterat yrken.

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet från arbete med IT eller telekom. 
- erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem ex. Microsoft CRM eller Jira.
- erfarenhet av Unit4.
- erfarenhet av arbete på myndighet.

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du arbetar noggrant och är väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du lägger ner stor vikt vid att leva upp till dessa. Du har ett lugn tillvägagångsätt, är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning.

Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm och resor i anställningen förekommer.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om oss
På enheten för säkerhet och leveransstöd är vi idag ca 20 medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm.

Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Du har också möjlighet att arbeta en del av tiden på distans. Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor.

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Sara Leion.  Fackliga företrädare är Carl Önne Saco, Jan Herremo ST och Ann-Britt Paradis eller Leif Fröhlen SEKO. Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 3 april 2024.

Ansök nu

Handläggare inom förvaltningsrätt till Karlstad, Rättssektion Bergslagen

Läs mer Mar 20
Är du redo för en större uppgift? Nu söker vi fler vapenhandläggare för tillsvidareanställning till rättsavdelningen. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor få möjligheten att utvecklas och få nya erfarenheter. Samtidigt får du vara med och bidra till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Rättsavdelningen är en av Polismyndighetens avdelningar. Förutom de sju regionala rättssektionerna och ett avdelningskansli består rättsavdelningen av tre sektioner som fullgör avdelningschefens processansvar: förvaltningsrättssektionen, sektionen för informationsförvaltning och sektionen för rättslig styrning och stöd.

De sju regionala rättssektionerna bedriver verksamhet inom avdelningens tre verksamhetsområden förvaltningsrätt, informationsförvaltning och rättstillämpning.

Till Karlstad söker vi nu ett antal handläggare för tillsvidaretjänst, för att handlägga ärenden enligt vapenlagen.

ARBETSUPPGIFTER
Som vapenhandläggare kommer du att arbeta med att handlägga ärenden där privatpersoner eller organisationer ansöker om tillstånd att få inneha vapen, till exempel för jakt- eller målskytteändamål. Du kommer att bedöma personers lämplighet att inneha vapen, vilket kommer ställa stora krav på din förmåga att vara noggrann och att ha integritet. Arbetsuppgifterna består till stor del av att pröva inkomna ansökningar och att skriva beslut som du antingen ska föredra för din chef eller själv besluta i. I arbetet ingår också att utföra tillsyn enligt vapenlagen (inspektion vapenhandlare, vapenreparatörer och kontroll av enskilds vapenförvaring). I arbetet förekommer också att vi hanterar vapen fysiskt, ex. vapen för skrotning samt inlösen av vapen.

Handläggningen av ärenden sker främst i polisens digitala ärendehanteringssystem varför du behöver vara bekväm med att arbeta med dator som arbetsverktyg.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• 3-årig gymnasiekompetens, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• God datorvana
• Körkort behörighet B
• Erfarenhet av liknande arbete i närtid som arbetsgivaren bedömer relevant

Det är meriterande om du har:
• Minst 6 månaders yrkeserfarenhet av handläggning av ärenden i närtid som arbetsgivaren bedömer relevant
• Har kunskap inom relevant lagstiftning för tjänsten som arbetsgivaren bedömer relevant, exempelvis vapenlagen, förvaltningslagen eller liknande.
• Erfarenhet av IT-baserade dokument- och ärendehanteringssystem

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som handläggare ska du vara intresserad av handläggningsarbete, arbeta självgående och trivas med ett tidvis högt tempo. Du är trygg med att fatta beslut och har ett strukturerat arbetssätt som gör att du kan prioritera rätt saker i ditt arbete. Då tjänsten innebär många kontaktytor behöver du samverka med andra och ha en god samarbets- och kommunikationsförmåga, både internt och externt. Vi ser gärna att du är intresserad av att lära dig ny lagstiftning och nya arbetsmetoder.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

ÖVRIGT
Arbetsort: Karlstad
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Funktion: Handläggare
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 27/3 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Överförmyndarhandläggare

Läs mer Mar 6
Beskrivning
Överförmyndarnämnden är en av 12 nämnder i Karlstads kommun och har som huvuduppgift att utöva tillsyn över förmyndare, gode män och förvaltare.

Verksamheten regleras främst av föräldrabalken, förmynderskapsförordningen och förvaltningslagen. Vårt uppdrag är att säkerställa att förmyndare, gode män och förvaltare skyddar och tillvaratar sina huvudmäns rättigheter på ett bra sätt. Dessa huvudmän kan vara barn, äldre, sjuka eller personer med funktionsnedsättningar som behöver stöd för att hantera sina intressen, förvalta sin egendom och sörja för sin person. För närvarande består överförmyndaravdelningen av tio medarbetare. 

Arbetsuppgifter
I rollen som överförmyndarhandläggare kommer du att självständigt utföra en bredd av samhällsviktiga arbetsuppgifter. Det inkluderar att utöva tillsyn över förmyndare, gode män och förvaltare, vilket bland annat innebär att granska års- och sluträkningar samt att erbjuda stöd till ställföreträdarna i deras uppdrag. Du kommer också att vara involverad i flera andra delar av verksamheten, såsom att hålla informationsträffar, ansöka hos tingsrätten om anordnande och upphörande av godmanskap och förvaltarskap, samt att delta i rekryteringsprocessen för gode män och förvaltare. Du kommer också vara en del i att arbeta med utvecklingsfrågor på avdelningen.  

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom rättsvetenskap, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning är meriterande. Du trivs med att både arbeta självständigt och i team. Du är noggrann och har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. För att trivas och vara framgångsrik i rollen behöver du ha förmåga att skapa struktur och ordning samt visa på god analytisk förmåga. Du tar ansvar för helheten och har en känsla för service med ett gott bemötande. Dessutom besitter du en god kommunikativ förmåga.  Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper som kan komma att spela en avgörande roll vid tillsättningen. 

Vi erbjuder
Hos oss får du utföra samhällsviktiga, intressanta samt utvecklande arbetsuppgifter. Vi erbjuder dig trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar. Men du får också ta del av andra fina
förmåner. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba i Karlstads kommun på karlstad.se/
jobbahososs

Hos oss får du:

- Vara med och förverkliga vår vision om ”Ett bättre liv i Solstaden”
- Trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar
- Möjlighet till distansarbete. Vi vill göra det enkelt för dig att kombinera arbetsliv och privatliv
- En centralt belägen arbetsplats
- Förmåner
- Flextid

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Karlstads kommun

Kommunledningskontoret, som är den förvaltning som du kommer att tillhöra, arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.


Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!




Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Academic Work Sweden AB .

Erfaren projektledare sökes till Trafikverket i Karlstad!

Projekteringsingenjör, bygg och anläggning
Läs mer Mar 28
Nytt
I det K-märkta huset i Inre hamn ligger fokus på prestigelöshet, laganda och trygghet för Sveriges befolkning ute på vägarna. Ta chansen att få in foten hos en av Sveriges mest attraktiva myndigheter!

OM TJÄNSTEN
Trafikverket är Sveriges ledande statliga aktör inom infrastrukturförvaltning och planering av vägar och järnvägar. De arbetar på 28 kontor runtom i Sverige utifrån ledorden "alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt". 2022 röstades Trafikverket fram som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och anledningarna till detta är många. Nu söker trevliga Karlstadkontoret förstärkning till Investering i form av en erfaren och duktig projektledare. Lockas du av tanken att arbeta som samhällsbyggare med infrastrukturprojekt hos Trafikverket så är denna tjänst för dig.

Som projektledare kommer du att ha en central roll där du tillsammans med Trafikverkets projektledare och på egen hand kommer att ansvara för att driva projektet framåt. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att innefatta att planera, genomföra och följa upp projektet samt projektorganisationen för att säkerställa att uppsatta mål och leveranskvalitéer nås. Du kommer även att vara delaktig i beslutsprocessen kring åtgärder, handlingsalternativ och resursanvändning inom ramen för projektet. Vid behov kommer du att rapportera omfattande tekniska ändringar och kostnadsfördyringar till överordnad chef. Det är också av yttersta vikt att du ser till att arbetet genomförs i enlighet med gällande lagar, regler, riktlinjer, förordningar och interna arbetsinstruktioner.

För att vara aktuell för rollen ser vi att du som söker har en hög personlig mognad, en god samarbetsförmåga både gentemot kollegor samt externa parter och besitter ett pedagogiskt sätt att kommunicera. Du är en person som är noggrann och prioriterar att ha ordning och reda i dina processer och arbeten.

Du erbjuds
- En tjänst på heltid som projektledare på uppdrag hos Trafikverket med anställning genom Academic Work
- Ett uppdrag hos en attraktiv myndighet lokaliserat i vackra lokaler vid Inre hamn

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Leda projekt i varierade storlekar och komplexitet
* Leda projekt utifrån Trafikverkets beprövade erfarenhet och etablerade metoder samt anpassa utifrån projektets specifika förutsättningar
* Har omvärldskontakt med allmänhet, kommuner och andra intressenter
* Aktivt arbete för att säkerställa måluppfyllnad och god ekonomi


VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleutbildning som omfattar minst 180hp, alternativt annan utbildning tillsammans med erfarenhet som Trafikverket bedömer likvärdig
- Minst ett års yrkeserfarenhet från vägplaneskedet alternativt bygghandlingsskede i befattning som projektledare, delprojektledare, uppdragsledare, projekteringsledare, teknikansvarig eller annan befattning som Trafikverket bedömer likvärdig. Arbetslivserfarenheten ska ej vara äldre än 7 år
- Minst ett års yrkeserfarenhet från väg- och/eller järnvägsentreprenad i befattning som platschef, arbetsledare, mätchef, byggledare, projektledare, delprojektledare eller annan befattning som Trafikverket bedömer likvärdig. Arbetslivserfarenheten ska ej vara äldre än 7 år
- Yrkeserfarenhet av budget, prognoser och ekonomisk uppföljning
- Har B-körkort
- Mycket god kommunikationsförmåga i svenska språket i både skrift och tal
- Har goda kunskaper i Officepaketet

Kan vi inte utläsa från dina ansökningshandlingar att du uppfyller kraven kommer vi inte ha möjlighet att ta vidare kontakt.

Det är meriterande om du har
- Teknisk inriktning på dina studier

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strategisk
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Kontrollanläggningsingenjör sökes till ONE Nordic

Kontrollingenjör, elkraft
Läs mer Feb 26
Föredrar du en roll som innebär frihet under ansvar? Är du strukturerad och gillar att lösa problem? Då är denna roll för dig! Vi söker just nu en kontrollanläggningsingenjör till ONE Nordic. Vi tillämpar löpande urval, ansök redan idag.

OM TJÄNSTEN
ONE Nordic är en ledande aktör i Sverige inom områden som teknisk konsultation, entreprenad och service inom energi- och industrisektorn. De samarbetar med sina kunder för att planera och utforma framtidens hållbara energi- och industriella infrastruktur. Med fokus på att säkerställa att elenergi når både hushåll och industri, arbetar de för att möta dagens och morgondagens behov.

Som kontrollanläggningsingenjör kommer du få möjlighet att arbeta i ett av Nordens ledande företag med utmanande och varierade arbetsuppgifter. Du kan arbeta med allt från reläskydd, konstruera i CAD, till att driftsätta anläggningar. One Nordic ansvarar över en rad olika anläggningar där du kommer stöta på en mängd olika utmaningar. För att trivas i rollen behöver du motiveras av att finna lösningar på komplexa problem och ha en analytisk förmåga.

Du erbjuds
- Att bli en del av en trygg organisation där dina initiativ och kreativitet värdesätts
- Goda utvecklingsmöjligheter
- En roll där du får mycket frihet under ansvar

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Underhållsprovning och konfiguration av reläskydd
* Funktionsprov av leverans vid driftsättning
* Felsökning/Felavhjälpning
* Fjärrkommunikationsutrustning och RTU


VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetslivserfarenhet som kontrollanläggninsingenjör eller liknande roll
- Är mycket bekväm med svenska i både tal och skrift
- Har gått minst en gymnasial elutbildning
- Har B-körtkort

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Nätverkande
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Hemsida: One Nordic

Vi levererar energieffektiva lösningar, i enlighet med EU:s klimat- och energimål för 2030. Vi hjälper våra kunder klara framtida krav på ökad kapacitet, optimering och driftsäkerhet. Vi bygger helt enkelt framtidens hållbara energisamhälle för nästa generation.

Ansök nu

Junior Data Analyst till attraktiv arbetsgivare i Karlstad!

Dataingenjör
Läs mer Mar 18
Vill du förvandla data till värdefulla insikter? Har du ett självdriv och gillar att grotta ner dig i mer eller mindre diskreta problem? Då har du hittat rätt! Här får du verkligen utlopp för ditt tekniska intresse samtidigt som din analytiska förmåga dagligen sätts på prov. Låter det spännande? Sök tjänsten redan idag.

OM TJÄNSTEN
Som dataanalytiker till vår kund kommer du att spela en avgörande roll i att stödja IT-teamet med utveckling, implementering och underhåll av analytiska modeller. En perfekt möjlighet för dig som vill växa i sin expertis inom dataanalys och databashantering och bidra till meningsfulla projekt som förbättrar företagsprestanda och hållbarhetsinsatser.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via oss på Academic Work där avsikten från samtliga parter är att en överrekrytering kommer ske.

Du erbjuds
- En unik miljö där du har möjlighet att växa inom IT!
- Möjligheten att arbeta med nytänkande och kreativa lösningar som skapar stor affärsnytta för dina kunder.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Genomförande av statistiska experiment och optimering av modeller för prestandauppgraderingar.
* Visualisering av data och skapande av rapporter för att kommunicera resultat och insikter till intressenter.
* Samarbeta med tvärfunktionella team för att förstå problem och bidra till datadrivna lösningar.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad universitetsexamen, eller förväntas ta examen i år, inom teknisk fysik, matematik eller datavetenskap
- Har kunskaper inom
- Behärskar problemfritt svenska och engelska i båda tal och skrift, då det är dessa språk du använder i ditt dagliga arbete

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från liknande roll inom exempelvis analytiskt arbete eller systemoptimering
- Hanterat och arbetat med databaser

För att lyckas i rollen behöver du vara självgående och strukturerad med förmågan att hantera komplexa problem, vare sig de är teoretiska eller praktiska. Du är nyfiken och intresserad av att utveckla nya och förbättrade lösningar. Du trivs med att arbeta i ett stort nätverk och har förmågan att dela med dig av din kunskap och resultat på ett sätt som är anpassat för mottagaren.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Account Manager med säljerfarenhet till Academic Work Karlstad

Account manager
Läs mer Mar 15
Bli en del av vår magiska kultur! Hos oss hittar du inte bara fantastiska kollegor, utan även stor frihet att forma din arbetsdag, grymma stödfunktioner och en trygg lönemodell utan provisionstak.

OM TJÄNSTEN
Account Manager hos oss innebär att du har en social roll med många kontaktytor, här blir du snabbt en del av gänget och arbetar tillsammans med fantastiska kollegor och engagerade ledare på olika avdelningar internt. Men det absolut viktigaste kommer vara att bygga relationer med dina härliga kunder. Hur du utvecklar dina kunder och affärer är upp till dig, men du kan lita på att vi ger dig verktygen du behöver för att lyckas.

Ditt team och din utveckling
Ditt team består av flera andra Account Managers och en engagerad Team Manager. Våra Team Managers är inte bara ledare, de är också mentorer och coacher och gör allt för att ge dig bästa förutsättningarna för att lyckas i din roll.
Vi tror på din potential och vilja att lyckas och erbjuder dig en omfattande onboarding samt ett career steps program som hjälper dig att nå din fulla potential och utvecklas som Account Manager. Självklart har du hela tiden en hejaklack i ryggen som stöttar dig!

Vi erbjuder

???? Lönemodell med potential att tjäna mycket:

Vi tror på att belöna din prestation. Vi erbjuder en garantilön som ger dig stabilitet. Därefter är det bara din ambition som sätter gränserna. Vår lönemodell ger dig möjlighet att tjäna mer i takt med din framgång. Vi har stor andel individuell provision och inget tak för hur mycket du kan tjäna.

???????? Förmånspaket som belönar ditt hårda arbete:

Utöver en förmånlig lönemodell erbjuder vi ett omfattande förmånspaket, inklusive extra semesterdagar, generösa friskvårdsförmåner, flexibilitet kring arbetsplats och tid, tjänstepension och sjukförsäkring.

???? Möjlighet att bli delägare:

Vi tror på att skapa en stark gemenskap och engagemang där alla har en del i företagets framgång. Därför erbjuder vi dig möjligheten att köpa andelar i bolaget.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Prospektering: Sökandet efter nya kundkontakter hos potentiella bolag som inte samarbetat med oss tidigare, men också bland kunder i vårt befintliga nätverk. Det är här som du verkligen kommer bidra med ditt krut, ”beat yesterday” - anda och nyttja ditt pannben för att nå resultat.
* Säljmöten: Här sker införsäljningen av våra tjänster. Detta inkluderar ”cold calls” där du får visa upp dina säljkunskaper och etablera nya relationer med potentiella kunder. Du bygger goda kundrelation, gör behovsanalyser och lämnar ett starkt avtryck.
* Omvärldsbevakning: För att på ett strategiskt sätt kunna kartlägga våra etablerade kunders framtida behov. Vi kan erbjuda som mest värde när vi förutser kundernas behov och arbetar proaktivt i våra kundrelationer.
* Hantering av komplexa affärsmöjligheter: När du blir mer erfaren, hantera prospekt och kunder med mer komplexa affärsmöjligheter - till exempel Talent Advisory, Ramavtal, Upskilling och Reskilling.


VI SÖKER DIG SOM

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas och lyckas i rollen är du:
- Resultatinriktad
- Relationsskapande
- Orädd
- Kommunikativ

Vi ser att du har
- Eftergymnasial utbildning, till exempel universitet eller högre yrkesutbildningsprogram, helst inom försäljning, affärer, marknadsföring eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Erfarenhet av B2B-försäljning med framgångsrika resultat.
- Erfarenhet av att arbeta mot KPI:er och utmanande mål.
- Erfarenhet av kontinuerligt arbete med kundnöjdhet och förståelse för kundens behov.

Meriterande erfarenhet av att
- Startat eller drivit ett eget bolag.
- Arbetat med försäljning inom bemannings- eller konsultbranschen.

Så söker du tjänsten som Account Manager:



Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: Ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vårt mål är att erbjuda den bästa arbetsplatsen och vår företagskultur präglas av värme, energi, engagemang, öppenhet och kamratskap. Här finns en genuin vilja att hjälpa varandra, både när vi arbetar mot gemensamma och individuella mål. Vi ser vikten av att skapa starka band och ha roligt tillsammans och har en bred palett av sociala aktiviteter. Från spännande resor och stora fester till spontana After Works, gemensamma frukostar och träning.
Övrig information om rollen som Account Manager
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, kontorstider
- Lön: Månadslön med en fast del samt en rörlig provisionsdel utan tak
- Placering: Sommargatan 110



Hur är det att jobba på Academic Work?
- Vår kultur på Academic Work
- CSR och miljö på Academic Work
- Rollen som Account Manager
- Instagram @Academic Work
- Facebook @Academic Work
- LinkedIn @Academic

Ansök nu

Driftplanerare sökes till Ellevio!

Driftingenjör, elkraft
Läs mer Mar 6
Nu söker vi dig som är en noggrann och analytisk lagspelare som är intresserad av att arbeta med driftplanering hos en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Ta chansen att få in foten hos Ellevio och sök tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
Nu har du chansen att vara med och skapa framtidens hållbara energisamhälle hos en arbetsgivare som erbjuder stora utvecklingsmöjligheter. Ellevio utvecklar, underhåller och investerar i Sveriges elnät så att det finns trygg tillgång till el idag och i framtiden. Som arbetsplats utmärker sig Ellevio genom att erbjuda en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö. Med fokus på hållbarhet och den pågående omställningen mot ett förnybart och elektrifierat samhälle ger Ellevio sina medarbetare möjlighet att vara delaktiga i spännande och meningsfulla projekt.

I rollen som driftplanerare kommer du att få arbeta i ett sammansvetsat team med bred expertis i området. Rollen innebär att du bland annat kommer få granska och säkerställa att underhållsarbeten och idrifttagningar av investeringsprojekt i Ellevios nät utförs på ett säkert och korrekt sätt. Förutom att arbeta dedikerat mot ditt team innebär rollen mycket samarbete även med andra avdelningar samt Ellevios entreprenörer.

Vi ser att du som söker har en stor nyfikenhet på elektrifiering av samhället. Du kan antingen ha gått en ingenjörsutbildning där du läst elkurser eller liknande, till exempel energi- och miljöteknik. Om du saknar utbildning men har erfarenhet av elektronik från arbetslivet är även det relevant.

Du erbjuds
- Uppdrag på heltid genom Academic Work hos en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare
- Chans att utveckla dina kunskaper inom elektrifiering och driftplanering
- Att bli delaktig i ett sammansvetsat och härligt team i fina lokaler på Karolinen i Karlstad

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Granska och säkerställa att underhållsarbeten och idrifttagningar utförs på ett säkert sätt
* Upprätta driftordrar
* Koordinera arbeten som andra nätägare utför som berör Ellevios nät


VI SÖKER DIG SOM
- Har relevant utbildning inom exempelvis elkraft eller energi och miljö, alternativt besitter relevant arbetslivserfarenhet
- Talar och skriver obehindrat på svenska
- Har endast svenskt medborgarskap på grund av säkerhetsklassning

Det är meriterande om du har
- Läst kurser inom ESA
- Erfarenhet inom beredning
- Erfarenhet av driftplanering

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Personbilstekniker till Fryksdalens bil!

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Feb 15
I 20 år har Fryksdalens bil levererat bilar till nöjda kunder runt om i Värmland! Som en del av resan framåt behöver de stärka upp verkstadsteamet med en personbilstekniker. Du kan förvänta dig en härlig och familjär arbetsplats där du har möjlighet att växa, både personligt och professionellt. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Fryksdalens Bil är en fullserviceanläggning och auktoriserad verkstad för Mazda, Suzuki och Opel som säljer nya och begagnade bilar samt utför planerade reparationer. Som personbilstekniker kommer du att vara en viktig del av serviceverkstaden och fokusera på bilreparationer och felsökning. Du erbjuds även att på sikt kunna vidareutbilda dig inom ett specifikt bilmärke för att du ska kunna utvecklas och ta ett större ansvar.

Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work men du kommer att anställas direkt av Fryksdalens Bil. Vi rekryterar till båda Fryksdalens Bils anläggningar i Torsby och Karlstad.

Du erbjuds
- En trygg arbetsplats som omfattas av kollektivavtal med marknadsmässig lön och förmåner
- Vara del av en ett hjälpsamt arbetslag med högt i tak!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Service och avancerade bilreparationer
* Servning och felsökning av personbilar
* Funktionskontroll på reparerade fordon
* Ge rekommendationer på ytterligare reparationer om det behövs


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Är obehindrad i svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet
- Innehar B-körkort
- Har god datavana

Det är meriterande om du har
- Arbetat i en auktoriserad verkstad med bilmärken som Open, Citroën eller Peugeot

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Anpassningsbar
- Samarbetsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Fryksdalens Bil här!

Ansök nu