Karlstad: Arkivarie med start omgående till Förvaltningsrätten i Karlstad

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arkivarie med start omgående till Förvaltningsrätten i Karlstad i Karlstad. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Karlstad inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-21 // Varaktighet: Heltid

Är du en noggrann person person som uppskattar att arbeta administrativt? Ser du möjligheterna att få in foten i några månader hos en statlig myndighet? Förvaltningsrätten i Karlstad söker nu en arkivarie som kan starta omgående för uppdrag på heltid under oktober-december.

OM TJÄNSTEN
I rollen som arkivarie på förvaltningsrätten kommer du främst utföra arbetsuppgifter inom administration och arkiv. Vi söker dig som har fallenhet att arbeta strukturerat och noggrannt, och som uppskattar ett arbete där du behöver vara flexibel och arbeta mot deadlines.

Du kommer att tillhöra administrations- och kanslienheten, där du tillsammans med dina medarbetare arbetar för att tillgodose kärnverksamhetens behov genom främst organisering, administration samt arkivering.

Uppdraget är planerat att starta omgående.

#

Du erbjuds


* Meriterande erfarenhet av att arbeta inom en väletablerad myndighet
* Möjlighet att utveckla och vässa dina administrativa förmågor
* Dedikerat samarbete med en konsultchef från Academic Work


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Vanligt förekommande arbetsuppgifter i rollen är:


* Arkivering av förvaltningsrättens domar
* Ordna och förteckna arkiv
* Klargöra handlingar för leverans till riksarkivet
* Framställning av arkivredovisning


VI SÖKER DIG SOM
Rollen som arkivarie kräver att du:


* har ho?gskoleutbildning eller likva?rdig utbildning och minst ett a?rs arbetslivserfarenhet fra?n liknande arbete.
* praktisk erfarenhet av offentlig verksamhet
* kunskaper i MS Office eller likva?rdigt
* ka?nnedom om lagar och fo?rordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar
* kunna kommunicera obehindrat pa? svenska, sa?va?l i tal som skrift


Som person ser vi att du är:


* Flexibel
* Uthållig
* Strukturerad
* Ansvarstagande


Övrig information


* Start omgående
* Heltid
* Placeringsort är Karlstad


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Förvaltningsrätten är första instans bland de allmänna förvaltningsdomstolarna. Till förvaltningsrätten överklagar du myndighetsbeslut som du inte är nöjd med. Det kan till exempel gälla ett beslut som Försäkringskassan, Skatteverket eller kommunens socialtjänst fattat.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Karlstad som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Karlstad som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Arkivarie med start omgående till Förvaltningsrätten i Karlstad!

Läs mer Sep 21
Är du en noggrann person person som uppskattar att arbeta administrativt? Ser du möjligheterna att få in foten i några månader hos en statlig myndighet? Förvaltningsrätten i Karlstad söker nu en arkivarie som kan starta omgående för uppdrag på heltid under oktober-december.

OM TJÄNSTEN
I rollen som arkivarie på förvaltningsrätten kommer du främst utföra arbetsuppgifter inom administration och arkiv. Vi söker dig som har fallenhet att arbeta strukturerat och noggrannt, och som uppskattar ett arbete där du behöver vara flexibel och arbeta mot deadlines.

Du kommer att tillhöra administrations- och kanslienheten, där du tillsammans med dina medarbetare arbetar för att tillgodose kärnverksamhetens behov genom främst organisering, administration samt arkivering.

Uppdraget är planerat att starta omgående.

#

Du erbjuds


* Meriterande erfarenhet av att arbeta inom en väletablerad myndighet
* Möjlighet att utveckla och vässa dina administrativa förmågor
* Dedikerat samarbete med en konsultchef från Academic Work


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Vanligt förekommande arbetsuppgifter i rollen är:


* Arkivering av förvaltningsrättens domar
* Ordna och förteckna arkiv
* Klargöra handlingar för leverans till riksarkivet
* Framställning av arkivredovisning


VI SÖKER DIG SOM
Rollen som arkivarie kräver att du:


* har ho?gskoleutbildning eller likva?rdig utbildning och minst ett a?rs arbetslivserfarenhet fra?n liknande arbete.
* praktisk erfarenhet av offentlig verksamhet
* kunskaper i MS Office eller likva?rdigt
* ka?nnedom om lagar och fo?rordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar
* kunna kommunicera obehindrat pa? svenska, sa?va?l i tal som skrift


Som person ser vi att du är:


* Flexibel
* Uthållig
* Strukturerad
* Ansvarstagande


Övrig information


* Start omgående
* Heltid
* Placeringsort är Karlstad


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Förvaltningsrätten är första instans bland de allmänna förvaltningsdomstolarna. Till förvaltningsrätten överklagar du myndighetsbeslut som du inte är nöjd med. Det kan till exempel gälla ett beslut som Försäkringskassan, Skatteverket eller kommunens socialtjänst fattat.

Ansök nu

Administratör sökes till Förvaltningsrätten i Karlstad

Läs mer Sep 21
Förvaltningsrätten i Karlstad söker nu en noggrann och flexibel administratör, som ser möjligheterna med att få in en fot i en erkänd statlig verksamhet. Hos förvaltningsrätten arbetar du mot ett varmt och välkomnande team, under kontorstider, mitt på Stora Torget. Tjänsten beräknas starta omgående, så sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Är du noggrann som person och gillar att arbeta administrativt? I rollen som administratör kommer du främst att arbeta med organisering och arkivering av förvaltningsrättens domar heltid under oktober till december. Förutom en hög grad av noggrannhet är det viktigt att du har en god flexibel förmåga samt ett öga för struktur, då rollen innefattar diverse omprioriteringar och arbete mot deadlines.

Organisationen består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i arbetet att upprätthålla rättsäkerhet och hög kvalitet.

Har du tidigare arbetat inom statlig myndighet ser vi detta som meriterande, men inget krav.

Du erbjuds


* Meriterande erfarenhet av att arbeta inom en väletablerad myndighet
* Möjligheter att vässa dina administrativa förmågor
* Tätt samarbete och stöttning under anställning med konsultchef på Academic Work


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör kommer du främst att arbeta med:


* Förteckning och arkivering av förvaltningsrättens domar
* Arkivredovisning
* Organisering av arkivet
* Hantering av a?terkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering och sortering)


VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som har


* Gymnasium eller likva?rdig utbildning
* Goda kunskaper i MS Office eller likva?rdigt
* Minst ett (1) a?rs arbetslivserfarenhet fra?n liknande arbete


Det är meriterande om du har


* En eftergymnasial utbildning inom administration eller likvärdig utbildning
* Erfarenhet av att arbeta vid statlig myndighet


Vi söker dig som är:


* Flexibel
* Ansvarstagande
* Noggrann


#

Övrig information


* Start omgående
* Omfattning på 100% (heltid)
* Placering i Karlstad


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Förvaltningsrätten är första instans bland de allmänna förvaltningsdomstolarna. Till förvaltningsrätten överklagar du myndighetsbeslut som du inte är nöjd med. Det kan till exempel gälla ett beslut som Försäkringskassan, Skatteverket eller kommunens socialtjänst fattat.

Ansök nu

Utvecklingsledare social hållbarhet

Läs mer Sep 20
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.



Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.





Beskrivning
På enheten för Social hållbarhet arbetar vi bland annat med mänskliga rättigheter, jämställdhet, barns rättigheter, förebyggande mot mäns våld mot kvinnor, integrationsfrågor, ANDTS, föräldrastödssamordning, brottsförebyggande med mera.

Vår roll är att arbeta långsiktigt, strategiskt och samordnande i länet. Som utvecklingsledare för social hållbarhet arbetar du inom myndighetens olika uppdrag inom fältet social hållbarhet där huvuduppdraget kan variera över tid. Ditt grunduppdrag initialt kommer dock att vara inom myndighetens brottsförebyggande uppdrag.



Arbetsuppgifter
Inom Länsstyrelsens brottsförebyggande uppdrag arbetar du för att stödja utvecklingen av ett kunskapsbaserat, effektivt och långsiktigt lokalt och regionalt brottsförebyggande och trygghetsskapande arbete, så att berörda aktörer arbetar tillsammans för att utveckla samhällets förebyggande insatser. En viktig del är att bidra till att samarbete och erfarenhetsutbyte utvecklas på lokal och regional nivå. Det handlar om att utveckla samverkan med länets kommuner, polisen och andra myndigheter, näringslivet och frivilligorganisationer med flera. Länsstyrelsen i Värmland fokuserar i sitt brottsförebyggande uppdrag också på tidig prevention bland annat genom satsningar inom föräldraskapsstöd och utbildning av förebyggandecoacher i länet. I uppdraget ingår att fånga upp lokala och regionala behov av stöd, arbeta i nätverk och stärka samarbetet mellan olika aktörer i länet.

Arbetet sker i nära samverkan med närliggande uppdrag på Länsstyrelsen framförallt med myndighetens arbete inom ANDTS och föräldraskapsstöd. Uppdraget kan också innebära insatser och planering inom andra uppdrag på enheten för Social hållbarhet.

Du arbetar med samordning av och med att stötta länets aktörer, du arbetar verksamhetsutvecklande i uppdraget, förebyggande och bidrar med kunskap och metodutveckling lokalt och regionalt. I uppdraget ingår att upprätta skriftliga rapporter, hålla muntliga presentationer och i stor utsträckning bedriva samverkans- och samordningsarbete såväl internt på myndigheten men också med övriga aktörer i länet. Utöver detta sker också en del arbete på nationell nivå genom kontakter och nätverksträffar med andra myndigheter och länsstyrelser. Vidare kan det förekomma att du i din roll som utvecklingsledare får svara på remisser för länsstyrelsens räkning. Du ansvarar för att, tillsammans med enhetschef, verksamhetsplanera för dina ansvarsområden och följa upp verksamhet. Verksamhetsplanering och den löpande verksamheten genomförs i samverkan med såväl övriga medarbetare på enheten som andra enheter på myndigheten.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning med inriktning mot kriminologi, beteendevetenskap, statsvetenskap, sociologi eller annan utbildning som bedöms likvärdig.

Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta med brottsförebyggande arbete eller har dokumenterad erfarenhet av tidigt förebyggande arbete lokalt eller regionalt. Erfarenhet av att arbeta med sociala hållbarhetsfrågor eller liknande utvecklingsfrågor sedan tidigare liksom av samordnande och verksamhetsutvecklande arbetsuppgifter är meriterande. Du har dokumenterad erfarenhet av att självständigt planera och driva utvecklingsarbete och samverkan med andra aktörer. Erfarenhet av att hålla i större möten, utbildningsinsatser och processutvecklande insatser är meriterande. Som person är du initiativtagande, självgående och har en god samarbetsförmåga. Du har en god förmåga att kommunicera och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Området innebär samverkan med en rad aktörer och olika sakområden varför du bör vara lyhörd och kunna se helheten samt vara duktig på att strukturera och prioritera.





Villkor




För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.

o Demokrati

o Legalitet

o Objektivitet, saklighet och likabehandling

o Fri åsiktsbildning

o Respekt för alla människors lika värde

o Effektivitet och service



Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansök nu

Ledigt jobb som handläggare till statlig myndighet i Karlstad

Läs mer Sep 19
Nu söker vi dig som vill arbeta som handläggare på en statlig myndighet i centrala Karlstad och har högskoleutbildning samt erfarenhet av att ha arbetat några år i en liknande administrativ roll. Är du på jakt efter nya utmaningar och vill vara en del av en spännande verksamhet inom myndighet? Då har vi jobbet för dig! Välkommen med din ansökan idag!

Det här är ett spännande uppdrag inom en myndighet med start omgående och som väntas pågå till och med 28 februari 2023 med chans till förlängning. Uppdraget är på heltid. Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Jefferson Wells men arbeta hos vår uppdragsgivare som är en statlig myndighet i centrala Karlstad.

Arbetsbeskrivning

I denna roll kommer man att handlägga ärenden för myndighetens räkning. Som handläggare kommer du ta emot ansökningar samt hantera, handlägga och bevilja ärenden. Du kommer att handlägga beslut och administrera yttranden. Följande arbetsuppgifter kan bli aktuella:

* självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
* utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
* planera och följa upp ärenden
* utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden
* avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut
* analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
* arbete av utredande och/eller samordnande karaktär
* genomföra och följa upp aktiviteter



Är du rätt person för jobbet?

För att vara aktuell söker vi dig som har högskoleexamen och har minst tre års aktuell arbetslivserfarenhet av en administrativ roll med handläggning och beslutsfattande. Som person är du noggrann och flexibel och vill vara en del av en spännande verksamhet där du får vara med och utveckla avdelningen tillsammans med dina kollegor.

För att vara aktuell för tjänsterna krävs att du uppfyller följande kriterier:

* högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst sex månaders
arbetslivserfarenhet från liknande arbete
* goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
* kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Jefferson Wells men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Victoria Lennartsson på telefon 054-22 18 84 eller via e-post: victoria.lennartsson@manpower.se.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.

Ansök nu

Projektledare med fokus på verksamhetsutveckling

Läs mer Sep 6
MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig.
Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas.


Medarbetarskapet och ledarskapet på MSB ska utgå från tillit, medmänsklighet och viljan att arbeta tillsammans. Vi utgår från att vi gör vårt bästa och vill varandra väl. Att agera i linje med MSB:s medarbetar- och ledarkriterier innebär att medverka till ökad trygghet och ett hållbart arbetsliv. Jämställdhet och likabehandling ska genomsyra MSB:s arbete internt och externt. Vi välkomnar alla sökande och ser en tillgång i att vi tillsammans kan spegla den variation som finns i samhället. Alla inom MSB ska bidra till en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.


 




Om anställningen
MSB driver en kunskaps- och informationsintensiv verksamhet där det är av stor vikt att rätt information hanteras i rätt processer, ofta med stöd av moderna IT-baserade tjänster.

MSB eftersträvar därför en löpande verksamhetsutveckling med syfte att skapa tydliga arbetsprocesser och en effektiv informationshantering i kombination med ett modernt IT-stöd.

Verksamhetsutvecklingsenheten har bland annat i uppgift att ge ett myndighetsgemensamt stöd för verksamhetsutveckling, projektledning, processutveckling och verksamhetsarkitektur. På enheten finns även strategisk IT och digitalisering samt myndighetens projektkontor och samordning av IT-förvaltning.

Just nu söker vi en erfaren projektledare till vårt projektkontor med inriktning mot verksamhetsutveckling, förändringsledning och digitalisering.

Arbetsuppgifter
Som projektledare på projektkontoret kommer du ofta arbeta med projektledning ur ett verksamhetsutvecklingsperspektiv. Vi söker nu dig som har erfarenhet av projektledning av olika typer av verksamhetsutvecklings- och digitaliseringsprojekt. Du har stor erfarenhet av att leda projekt av varierande storlek och komplexitet enligt en eller flera etablerade projektstyrningsmodeller.

På projektkontoret tar vi oss an projektledningsuppdrag av olika karaktär, oftast myndighetsövergripande. Projektkontoret coachar, stödjer och utbildar myndighetens projektledare. Projektkontoret arbetar även kontinuerligt med vidareutveckling av uppdraget och ansvarar för kvalitetssäkring av myndighetens projekt och vårt projektledarnätverk.

I arbetsuppgifterna ingår att medverka i verksamhetsutveckling, processkartläggning, upphandling och införande av nya IT-system i myndigheten samt att genomföra eller delta i olika utredningar.

Din kompetensprofil
Du har relevant akademisk utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi söker dig som har flera års erfarenhet av projektledning där du arbetat nära både IT och verksamhet. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.

Erfarenhet av agila metoder och workshopledning ser vi som en förutsättning. Har du erfarenhet av arbete med nyckeltal, indikatorer och uppföljning av dessa är det meriterande då det är en viktig del i vår strävan att utveckla vår verksamhet och realisera nyttor.

Som person är du trygg och stabil. Du är tydlig i ditt ledarskap och har mycket god samarbets- och initiativförmåga. Du är strukturerad och har ett proaktivt och problemlösande förhållningssätt. Du väger samman komplex information och visar gott omdöme i agerande och beslut. Genom ditt kommunikativa sätt har du förmågan att skapa sammanhang, engagemang och entusiasm.

Vi tror att du har ett naturligt ledarskap och att du trivs och växer med ansvar. Du har integritet, är en serviceinriktad person och har ett konsultativt förhållningssätt. Du sätter stort värde på kvalitet och strävar efter verksamhetsnytta. Omvärldsbevakning och nyfikenhet är en viktig del av både din och vår enhets utveckling. Tillsammans lär vi oss kontinuerligt nya saker.

Det är meriterande om du har erfarenhet av process- och modelleringsverktyg. Har du en certifiering inom något av våra ansvarsområden (projektledning, verksamhetsutveckling, förändringsledning eller digitalisering) är det också meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Om enheten
Enhetens uppgift är att styra, utveckla, förvalta och följa upp myndighetens arbete med verksamhetsutveckling genom att leda och utveckla myndighetens verksamhetsarkitektur, processkarta med tillhörande verksamhetsprocesser och digitala tjänster. I detta ingår strategier inom området samt inom it. I uppgiften ingår projekt- och förvaltningskontoret. Vidare ingår ansvar för projekt- och förvaltningsstyrningsmodeller, att leda och koordinera arbetet med förvaltningsobjektsarkitektur och följa upp och kvalitetssäkra myndighetens projekt utifrån myndighetens projektmodell. Vidare ingår att ge stöd med projektledning, processutveckling och verksamhetsutveckling.

https://www.msb.se/sv/om-msb/organisation/

Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning 6månader

Ort: Karlstad

Resor i anställningen förekommer.

Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Du måste därför vara svensk medborgare.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-formaner-nar-du-jobbar-pa-msb/

Är du intresserad?
Har du frågor kontakta enhetschef Henric Aineström. Fackliga företrädare är Nicklas Bergqvist (Saco-S), Anna Anelius (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Din ansökan ska vara inkommen till MSB senast den 2 oktober märkt med referensnummer 2022/206.

Det är du som sökande som ska dokumentera och påvisa din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Du ska också vara medveten om att de ansökningshandlingar som lämnas till MSB är offentliga allmänna handlingar vilket innebär att var och en har rätt att ta del av dem.                        

MSB har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Karlstad från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Karlstad från Academic Work Sweden AB .

CNC-operatör sökes för kunds räkning

Driftingenjör, maskin
Läs mer Sep 23
Har du ett stort teknikintresse och letar efter en spännande och omväxlande roll med eget ansvar? Perfekt! I rollen som CNC-operatör är det nämligen bara du som sätter gränserna för hur långt du kan gå. Du kommer arbeta i ett stöttande team med lång erfarenhet i branschen där du kommer ha en viktig roll i företagets verksamhet.

OM TJÄNSTEN
Vi på Academic Work söker nu en CNC-operatör till ett företag med en gedigen och mångårig erfarenhet inom sitt område och erbjuder högkvalitativa och konstandseffektiva produkter inom bland annat 3D printing och Reverse Engineering till deras leverantörer. Du kommer att bli anställd via Academic Work och jobba som konsult hos vår kund.

Företaget är i en expansiv fas och har en spännande resa framför sig som du har chansen att påverka och vara en del av. Du kommer att vara en nyckelperson i produktionsverksamheten och ha en avgörande roll i valet av maskin, arbetssätt och i din egen utveckling. Uppdraget är en visstidsanställning med start i mitten av januari. Förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet kan en förlängning av uppdraget eller överrekrytering bli aktuell.

#

Du erbjuds


* Ett arbete där du har möjlighet att växa i ett spännande företag
* En arbetskultur som präglas av sammanhållning och gemenskap
* Stort utrymme för eget ansvar
* En dedikerad konsultchef som stöttar dig under din anställning


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Producera högkvalitativa produkter uifrån kunds specifika önskemål
- Att, utifrån en ritning, noggrannt förberdeda CNC-styrda maskiner och kontrollera att produkten lever upp till kvalitetskraven
- Via CAM-beredning modellera den färdiga produkten digitalt innan tillverkning
- Genomföra korrigeringar i styrsystemet i syfte att förbättra körningssättet

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet i likande arbetsroll, med fördel i rollen som CNC-operatör
- Har kunskaper inom CAD och CAM.
- Har ett stort tekniskt intresse.
- Det är meriterande om du är utbildad CNC-Operatör eller har annan likvärdig utbildning

#

Som person är du:


* Initiativtagande
* Självgående
* Anpassningsbar
* Kvalitetsmedveten


#

Övrig information


* Start: Mitten av januari
* Omfattning: Heltid.
* Arbetstider: I grunden 7-16 men du behöver vara flexibel utifrån kundens behov
* Placering: Karlstad


För detta uppdrag krävs ett utdrag ur belastningsregistret som en del av rekryteringsprocessen

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Transportledare med driftansvar till Stay Fresh Sweden AB!

Transportledare
Läs mer Sep 8
Har du ett stort intresse för logistik och transport och som trivs med att leda en grupp? Tycker du om att kunna arbeta med frihet under ansvar? Vi söker en driven transportledare med driftansvar som uppnår nya resultat och mål för verksamheten. Stay Fresh Sweden AB växer och behöver någon som kan axla rollen och som vill vara med i drift- och utvecklingsarbetet av företaget. Missa inte denna möjlighet till nästa steg i din karriär!

OM TJÄNSTEN
Stay Fresh Sweden AB är ett modernt och hållbarhetsorienterat företag inom åkeribranschen. Företaget grundades 2013 och är en del av Jönsson Group som startade redan 1954. Visionen och målet i koncernen är kvalitet och fullt ansvar för leveransen gentemot kunden. Stay Fresh har huvudkontoret i Helsingborg och söker nu till sin verksamhet i Karlstad en transportledare med driftansvar.

Som transportledare med driftansvar hos Stay Fresh får du möjligheten att utvecklas på ett framåtlutat företag i en roll med stor frihet under ansvar. Du kommer att arbeta nära din kollega på kontoret som också är platschef och tillsammans ansvarar ni för 25 chaufförer som arbetar med utgångspunkt i Karlstad.

ARBETSUPPGIFTER
- Att arbeta i en platt organisation med korta beslutsvägar
- Stor frihet under ansvar i din roll som transportledare med driftansvar. Du planerar dina egna dagar och driver tillsammans med din kollega arbetet framåt och utvecklar organisationen

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av personalledning
- God datorvana och tidigare arbetat i Excel
- Innehar CE- körkort
- Har ett stort intresse för logistik och transport
- Talar och skriver obehindrat på svenska då språket används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du tidigare arbetat inom åkeribranschen samt arbetat med organisationsutveckling. Vidare är det meriterande om du besitter grundläggande kunskaper i engelska.

Som person är du:


* Initiativtagande
* Problemlösande
* Samarbetsvillig


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, anställningen inleds med 6 månaders provanställning
* Placering: Karlstad, Värmland
* För denna tjänst kommer det att krävas ett utdrag ur belastningsregistret, vänligen beställ detta i samband med att du söker tjänsten här: Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se)


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Stay Fresh startades 2013 och inriktar sig på fossilfria systemtransporter. De arbetar med hållbarhet som ledord och skapar transporter där miljöpåverkan är så liten som möjligt samtidigt som kvaliteten är i toppklass.

Ansök nu

IT-TEKNIKER till Hägg&Kristiansson!

Nätverksadministratör
Läs mer Sep 21
Växande företaget Hägg&Kristiansson; söker nu sin nästa medarbetare. Är du en social och serviceminded person som vill ta nästa steg i din karriär inom IT och service? Trivs du i en varierad och flexibel roll? Har du kunskap inom nätverk samt serverkompetens? Ta chansen att söka tjänsten redan idag, vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Hägg&Kristiansson; är ett Karlstad-baserat företag som utmanar branschen med sin breda kompetens inom IT-lösningar, dokument och printer samt visuell kommunikation. De har över 25 års erfarenhet inom området och har idag ett tiotal medarbetare som tillsammans bildar ett sammansvetsat och härligt team. Att snabbt och smidigt förse sina kunder med hög kvalité på service är utmärkande för bolaget, och de behöver nu någon som kan bidra med sin nätverkskompetens samt sociala sida!

Du erbjuds


* Ett flexibelt arbete där du får möjligheten att både träffa kunder och arbeta från kontoret
* Utveckla dina kunskaper inom Microsoftserver
* Samarbeta i ett mindre företag med lång erfarenhet
* Ingå i ett härligt och prestigelöst team med högt i tak
* Kunna variera jobbet från kontoret men också hemifrån


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Installera samt underhålla IT-lösningar hos företagets kunder, både på plats men även fjärrstyrt
- Arbeta proaktivt och bevara kundrelationer genom god service
- Besöka kunder för att underhålla, installera och reparera
- Delta i veckoplanering samt morgonmöten med teamet
- Samarbeta med kollegor och fördela uppdrag

I tjänsten kan det förekomma viss jourtid på kvällar och helger vid akuta behov hos kunder.

VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 1-2 års erfarenhet av liknande arbete där du tidigare har arbetat med nätverksservrar så som Microsoftserver, AD samt virtualisering.
- Har tidigare arbetat med IT-service inom liknande område på plats ute hos kunder
- Talar och skriver obehindrat på svenska samt engelska då det förekommer i tjänsten
- Har körkort B
- Har god datavana

I denna rekryteringsprocess kommer du att få göra ett arbetsprov inom nätverkscertifiering. Det är meriterande för rollen om du har mer än 1-2 års erfarenhet. Vi kommer även lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Som person är du:


* Serviceminded
* Problemlösande
* Relationsskapande
* Noggrann


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Karlstad, Våxnäs


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Hägg och Kristiansson i Karlstad AB – Din personliga helhetsleverantör av IT-produkter och tjänster inom företagsmarknaden (haggkristiansson.se)

Ansök nu

Erfaren Produktionsledare till Stora Enso

Produktionsledare, tillverkningsindustri
Läs mer Sep 22
Har du arbetat i en produktionsverksamhet där du haft personalansvar? Bra! Vi söker dig som vill jobba i ett bolag där man hjälps åt och där du på riktigt blir en i familjen. Stora Enso är företaget för dig som vill arbeta i ett bolag där man ser dig, hör dig och där beslutsvägarna är korta! Missa inte chansen, sök idag!

OM TJÄNSTEN
Stora Enso är en av värdens största tillverkare av konsumentkartong, där enheten i Forshaga barriär-belägger kartongen. Fabriken har 110 anställda och producerar ca 90 000 ton kartong per år som används främst till livsmedelsförpackningar för bland annat drycker och frysta produkter. På enheten finns två beläggningsmaskiner samt funktioner för efterbearbetning, mottagning och leverans av gods samt underhåll.

I rollen som produktionsledare får du ett varierande arbete samt möjligheten att vara en nyckelperson i företaget. Du kommer att arbeta i tätt samarbete med de fyra andra produktionsledarna och ha ett tekniskt ansvar inom området för truck och lager. Du är produktions- och personalansvarig för ett skiftlag om ca 14 personer och utöver det har du även ett ansvar för ca 4 personer som arbetar på lagret.

ARBETSUPPGIFTER
- Sätta och följa upp produktionsbudget och verksamhetsmål
- Ansvara för arbetsmiljöarbete och, i samarbete med kvalitets- och underhållsavdelningen, säkerställa att kvalitetssäkrings- och miljöledningssystem underhålls
- Delta i felsökningar och åtgärder vid process och kvalitets störningar
- Hålla medarbetar - och lönesamtal med din personal samt vara delaktigt i rekrytering och kompetensutveckling

VI SÖKER DIG SOM
- Har en universitets eller högskoleutbildning, gärna teknisk inriktning eller relevant arbetslivserfarenhet
- Har ett högt säkerhetstänk och är duktig på att prioritera dina arbetsuppgifter
- Har goda datorkunskaper, med fördel inom Office-paketet
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skift
- Har B- körkort

Vi ser det som meriterande om du:


* Tidigare arbetat i en roll med personalansvar
* Har erfarenhet av 5S, Lean, WHC eller liknande metodiker


Vi söker dig som är:


* Relationsskapande
* Noggrann
* Flexibel
* Ansvarstagande


#

#

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, skiftgång. Beredskap under nattetid och helg kan förekomma
* Placering: Forshaga


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träkonstruktioner och papper. Våra fiberbaserade material är förnybara, återvinningsbara och fossilfria. Våra lösningar erbjuder koldioxidsnåla alternativ till produkter baserade på icke förnybara resurser. Vi menar att allt som tillverkas av fossilbaserade material idag kan tillverkas av träd imorgon. Hem I Stora Enso

Ansök nu

Arkivarie med start omgående till Förvaltningsrätten i Karlstad!

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Sep 21
Är du en noggrann person person som uppskattar att arbeta administrativt? Ser du möjligheterna att få in foten i några månader hos en statlig myndighet? Förvaltningsrätten i Karlstad söker nu en arkivarie som kan starta omgående för uppdrag på heltid under oktober-december.

OM TJÄNSTEN
I rollen som arkivarie på förvaltningsrätten kommer du främst utföra arbetsuppgifter inom administration och arkiv. Vi söker dig som har fallenhet att arbeta strukturerat och noggrannt, och som uppskattar ett arbete där du behöver vara flexibel och arbeta mot deadlines.

Du kommer att tillhöra administrations- och kanslienheten, där du tillsammans med dina medarbetare arbetar för att tillgodose kärnverksamhetens behov genom främst organisering, administration samt arkivering.

Uppdraget är planerat att starta omgående.

#

Du erbjuds


* Meriterande erfarenhet av att arbeta inom en väletablerad myndighet
* Möjlighet att utveckla och vässa dina administrativa förmågor
* Dedikerat samarbete med en konsultchef från Academic Work


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Vanligt förekommande arbetsuppgifter i rollen är:


* Arkivering av förvaltningsrättens domar
* Ordna och förteckna arkiv
* Klargöra handlingar för leverans till riksarkivet
* Framställning av arkivredovisning


VI SÖKER DIG SOM
Rollen som arkivarie kräver att du:


* har ho?gskoleutbildning eller likva?rdig utbildning och minst ett a?rs arbetslivserfarenhet fra?n liknande arbete.
* praktisk erfarenhet av offentlig verksamhet
* kunskaper i MS Office eller likva?rdigt
* ka?nnedom om lagar och fo?rordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar
* kunna kommunicera obehindrat pa? svenska, sa?va?l i tal som skrift


Som person ser vi att du är:


* Flexibel
* Uthållig
* Strukturerad
* Ansvarstagande


Övrig information


* Start omgående
* Heltid
* Placeringsort är Karlstad


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Förvaltningsrätten är första instans bland de allmänna förvaltningsdomstolarna. Till förvaltningsrätten överklagar du myndighetsbeslut som du inte är nöjd med. Det kan till exempel gälla ett beslut som Försäkringskassan, Skatteverket eller kommunens socialtjänst fattat.

Ansök nu

Administratör sökes till Förvaltningsrätten i Karlstad

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Sep 21
Förvaltningsrätten i Karlstad söker nu en noggrann och flexibel administratör, som ser möjligheterna med att få in en fot i en erkänd statlig verksamhet. Hos förvaltningsrätten arbetar du mot ett varmt och välkomnande team, under kontorstider, mitt på Stora Torget. Tjänsten beräknas starta omgående, så sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Är du noggrann som person och gillar att arbeta administrativt? I rollen som administratör kommer du främst att arbeta med organisering och arkivering av förvaltningsrättens domar heltid under oktober till december. Förutom en hög grad av noggrannhet är det viktigt att du har en god flexibel förmåga samt ett öga för struktur, då rollen innefattar diverse omprioriteringar och arbete mot deadlines.

Organisationen består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i arbetet att upprätthålla rättsäkerhet och hög kvalitet.

Har du tidigare arbetat inom statlig myndighet ser vi detta som meriterande, men inget krav.

Du erbjuds


* Meriterande erfarenhet av att arbeta inom en väletablerad myndighet
* Möjligheter att vässa dina administrativa förmågor
* Tätt samarbete och stöttning under anställning med konsultchef på Academic Work


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör kommer du främst att arbeta med:


* Förteckning och arkivering av förvaltningsrättens domar
* Arkivredovisning
* Organisering av arkivet
* Hantering av a?terkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering och sortering)


VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som har


* Gymnasium eller likva?rdig utbildning
* Goda kunskaper i MS Office eller likva?rdigt
* Minst ett (1) a?rs arbetslivserfarenhet fra?n liknande arbete


Det är meriterande om du har


* En eftergymnasial utbildning inom administration eller likvärdig utbildning
* Erfarenhet av att arbeta vid statlig myndighet


Vi söker dig som är:


* Flexibel
* Ansvarstagande
* Noggrann


#

Övrig information


* Start omgående
* Omfattning på 100% (heltid)
* Placering i Karlstad


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Förvaltningsrätten är första instans bland de allmänna förvaltningsdomstolarna. Till förvaltningsrätten överklagar du myndighetsbeslut som du inte är nöjd med. Det kan till exempel gälla ett beslut som Försäkringskassan, Skatteverket eller kommunens socialtjänst fattat.

Ansök nu